quote:
quote:Op vrijdag 29 april 2011 21:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Vorige week in een Frysker met een klapperende schokbreker gezeten. Gaf me een behoorlijk lawaai.
Toen trouwens gratis gereisd omdat het spul het niet deed en vandaag kon ik weer gratis mee
quote:Op vrijdag 29 april 2011 21:07 schreef NoBody122 het volgende:
Benieuwd hoe het morgen af gaat lopen met de gebruikelijke koninginnedagdrukte in het Fryske OV..
xx ook. Bij beide bedrijven zijn een aantal lijnen uitgezonderd trouwensquote:Op vrijdag 29 april 2011 21:33 schreef Ou-Tannu het volgende:
bij Qbuzz is het vervoer gratis op de ZOF lijnen dacht ik
Is Raba een zustermerk van Nissan?quote:Op vrijdag 29 april 2011 21:34 schreef Alexxxxx het volgende:
[ afbeelding ]
Merk en type: Raba Ikarus
Eigenaar: Kisalföld Volán Rt
Land van herkomst: Hongarije
Locatie:Hongarije
Datum: 12 april 2011
Bij Cxx alleen de Qliners, de opstapper en een paar buurtbussen (die normaliter op zaterdag toch al niet rijden).quote:Op vrijdag 29 april 2011 21:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
xx ook. Bij beide bedrijven zijn een aantal lijnen uitgezonderd trouwens
Nee, absoluut niet! Raba is al meer dan 100 jaar een zelfstandig bedrijfquote:Op vrijdag 29 april 2011 21:35 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Is Raba een zustermerk van Nissan?
Dat logo voor op die bus deed me in eerste instantie aan Nissan denken, vandaarquote:Op vrijdag 29 april 2011 21:37 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Nee, absoluut niet! Raba is al meer dan 100 jaar een zelfstandig bedrijfZe hebben wel Berkhofs in licentie gebouwd
ik gok dat Raba eerder wasquote:Op vrijdag 29 april 2011 21:41 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dat logo voor op die bus deed me in eerste instantie aan Nissan denken, vandaar
Inderdaad. Maar wat ik me afvraag: zijn er ook MB230's die de status museumbus gehaald hebben? Of Alliances?quote:Op dinsdag 3 mei 2011 10:03 schreef NoBody122 het volgende:
MB200's zijn ok. Ben er ook wel benieuwd naar, derhalve.
Het enige wat ik aan het interieur mis is een biertap.quote:
ja dat is het enigequote:Op dinsdag 3 mei 2011 16:28 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Het enige wat ik aan het interieur mis is een biertap.
Ja, daarom zei ik het ook. Die zag ik al staan.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 21:11 schreef wesleycool het volgende:
[..]
ja dat is het enigemaar als je kijkt op de laatste foto zie je wel een of ander ding met allemaall flessen drank
die dingen zijn wel nice he! ziet er sowieso wel goed uit.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 21:22 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ja, daarom zei ik het ook. Die zag ik al staan.
quote:Op donderdag 5 mei 2011 23:57 schreef Bitlord het volgende:
De ritten rondom Wageningen waren een groot succes, in totaal hebben 18 bussen van de SVA gereden!
Meest bijzondere moment was toch wel toen onze Minister-President Mark Rutte aan boord stapte van de Vermaat 53 voor een rit, onder politie-escorte, van Arnhem naar Wageningen samen met vijf andere bussen.
Voor de foto's verwijs ik graag door naar mijn website:
http://busfoto.nl/foto/thumbnails.php?album=lastup&cat=-34
Wat! Die wil ik wel overnemenquote:Op vrijdag 6 mei 2011 22:58 schreef Peterselieman het volgende:
Staat in Leeuwarden trouwens een CSA-II weg te roesten. Komt volgens mij van Taxi Nijhuis. Bus staat aan de Adonisweg en is vanuit de trein tussen Leeuwarden en Groningen waarneembaar.
quote:
Je hebt dat ene bord van xx nog dat af en toe werktquote:Op woensdag 11 mei 2011 01:11 schreef NoBody122 het volgende:
Wees blij. In Leeuwarden is er op het station in z'n geheel geen actuele businfo meer te vinden. Alleen papieren dienstregeling in een bord..
Vroeger had je boven ieder busperron een bak hangen, met van die flipover papiertjes (wat je nu nog steeds wel ziet op veel treinstations, waaronder die van Leeuwarden en Utrecht), die aangaven hoe laat, welke eerstvolgende bus vertrok vanaf dat perron.
Hardstikke leuk dat bussen zelf allemaal actuele rijschema's weergeven maar de meeste busstations voor vreemdelingen onhandig ontworpen zijnquote:Op woensdag 11 mei 2011 01:11 schreef NoBody122 het volgende:
Wees blij. In Leeuwarden is er op het station in z'n geheel geen actuele businfo meer te vinden. Alleen papieren dienstregeling in een bord..
Vroeger had je boven ieder busperron een bak hangen, met van die flipover papiertjes (wat je nu nog steeds wel ziet op veel treinstations, waaronder die van Leeuwarden en Utrecht), die aangaven hoe laat, welke eerstvolgende bus vertrok vanaf dat perron.
Syntus en xxquote:Op woensdag 11 mei 2011 20:57 schreef NoBody122 het volgende:
Wie rijdt daar nu ook alweer de consessie?
Mja, xx heeft een groot gebied waarin ze rijden en met name in de brede randstad hebben ze de afgelopen tijd wel wat concessies opnieuw gekregen.quote:Op woensdag 11 mei 2011 21:05 schreef NoBody122 het volgende:
Weer een verlies voor Cxx dus
Wordt tijd, dat ze weer eens een consessie winnen.
Rob van Hulten heeft zijn ontsnapping wel goed voorbereid: uitstappen voordat er ongelukken gebeuren...quote:Op donderdag 12 mei 2011 00:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, xx heeft een groot gebied waarin ze rijden en met name in de brede randstad hebben ze de afgelopen tijd wel wat concessies opnieuw gekregen.
Wat ze in gaan leveren of recent ingeleverd hebben is Zwolle en omgeving, stadsdienst Lelydorp, lijn 315 en nu Twente. Utrecht hadden ze ook verloren, alleen moet die aanbesteding opnieuw.
Klopt, maar dat komt ook omdat Arriva (volgens mij) voor een groot deel de bussen van de oude provinciale vervoersbedrijven heeft overgenomen/gekocht. En zo uiteindelijk aan een heel kleurrijk wagenpark gekomen is.quote:Op woensdag 11 mei 2011 21:05 schreef marcel.nl het volgende:
Wat betreft Qbuzz hier in Groningen. Prachtige bussen, maar wel een beetje saai. Sta ik op mijn moestuin te schoffelen, zie ik heel de dag dezelfde bussen voorbij rijden (meestal leeg).
In de tijd van de Arriva was dat wel anders, veel meer verschillende bussen, zelfs een gelede die regelmatig voorbij reed. Ook leeg overigens.
Zo is het begonnen, maar omdat Arriva al eind jaren negentig in Nederland actief werd was er na het verliezen van de concessies in Fryslân eind 2008 nog maar weinig van de oude bussen over. Het aantal niet door Arriva aangeschafte bussen was toen op twee handen te tellen. Daar kwamen nog een zwikje uit Zweden geďmporteerde Volvo's bij.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 16:29 schreef classpc het volgende:
[..]
Klopt, maar dat komt ook omdat Arriva (volgens mij) voor een groot deel de bussen van de oude provinciale vervoersbedrijven heeft overgenomen/gekocht. En zo uiteindelijk aan een heel kleurrijk wagenpark gekomen is.
Uhuh, maar de O405 en O408 waren al uitgefaseerd, evenals zo ongeveer alle Alliances. Bleven alleen de Iveco Berkhofs (ex-VEONN) nog over. De rest was al door Arriva zelf aangeschaft.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 19:26 schreef marcel.nl het volgende:
Het was inderdaad veel gevarieerder wat hier reed.
o408, alliance, citaro g, dennis, ambassador, die zweedse volvo's, wright commander en cadets.
Yepquote:Op vrijdag 13 mei 2011 20:07 schreef marcel.nl het volgende:
Wij hebben hier tot het eind aan toe de Alliances gehad, kregen toen die oranje LED-filmkast.
De o408 reed hier voor het laatst begin 2009.
Het overgrote deel waren inderdaad eigen Arriva bussen.
Ik vond het eigenlijk wel leuk zo'n gevarieerd buspark.
Zoals ik eerder schreef zijn die Qbuzz citaro's prachtig, maar is het straatbeeld wel wat saai.
Ga eens naar busstation Veendam, Winschoten, Stadskanaal.
Allemaal dezelfde bussen.
Een Frans vervoersbedrijf dat in veel Europese landen actief is. In Nederland is het bedrijf voor 50% eigenaar van Syntus. De inschrijving voor het KAN-gebied geschiedt onder eigen naam.quote:
En niet te vergeten: dochteronderneming van de SNCF.quote:Op woensdag 18 mei 2011 13:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Een Frans vervoersbedrijf dat in veel Europese landen actief is. In Nederland is het bedrijf voor 50% eigenaar van Syntus. De inschrijving voor het KAN-gebied geschiedt onder eigen naam.
Het klopt prima. Dat gelul over die vergrijzing klopt wel, maar dat geldt dan ook alleen voor het westen van het land.quote:Op donderdag 19 mei 2011 16:11 schreef GlenSpey het volgende:
Ligt het aan mij of is er zowat geen enkel bedrijf in heel Nederland te vinden die opleidingen tot buschauffeur verzorgd? Ik zit al ruim anderhalf jaar de sites van de 'bekende' vervoersbedrijven in de gaten te houden; niets... 0,0 vacatures. Op tv en in de krant lees ik regelmatig over het dreigende tekort en de vergrijzing binnen het OV. En de enige sollicitatie die ik tot nog toe heb verzonden is teruggekomen met 'helaas... u woont te ver weg' (50 km)
De enige vacatures die ik heb gezien in al die tijd zijn allemaal in het westen van het land...
Wat klopt hier niet
quote:Op donderdag 19 mei 2011 12:27 schreef Peterselieman het volgende:
De concessies in Fryslân worden ook weer opnieuw aanbesteed: http://fryslan.nl/sjablon(...)w.asp?objectID=34763
Opvallend is dat de concessies Noord- en Zuidwest-Fryslân, stadsdienst Leeuwarden, Schiermonnikoog en lijn 315 samengevoegd zijn tot één concessie. Het is wel nog mogelijk dat Schiermonnikoog als de concessie loopt na vier jaar aan een andere vervoerder toegekend kan worden als dat de kwaliteit ten goede komt.
Dus ze zoeken daar jonge mensen, maar als die dan solliciteren (die sollicitatie was voor het midden van het land) dan wijzen ze die jonge mensen alsnog af omdat ze zogenaamd te ver weg wonen?quote:Op donderdag 19 mei 2011 16:56 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Het klopt prima. Dat gelul over die vergrijzing klopt wel, maar dat geldt dan ook alleen voor het westen van het land.
Je kunt het ook via een uitzendbureau zoals workbus proberen. Zij betalen je rijbewijs en in ruil hiervoor moet je een bepaalde periode bij hen in dienst blijven. Redelijk was buschauffeurs zijn via deze weg aan de slag gekomen.quote:Op donderdag 19 mei 2011 16:11 schreef GlenSpey het volgende:
Ligt het aan mij of is er zowat geen enkel bedrijf in heel Nederland te vinden die opleidingen tot buschauffeur verzorgd? Ik zit al ruim anderhalf jaar de sites van de 'bekende' vervoersbedrijven in de gaten te houden; niets... 0,0 vacatures. Op tv en in de krant lees ik regelmatig over het dreigende tekort en de vergrijzing binnen het OV. En de enige sollicitatie die ik tot nog toe heb verzonden is teruggekomen met 'helaas... u woont te ver weg' (50 km)
De enige vacatures die ik heb gezien in al die tijd zijn allemaal in het westen van het land...
Wat klopt hier niet
Ik heb even gekeken, kan alleen niks vinden over dat ze ook opleidingen verzorgen, voor iedere vacature moet je al je rijbewijs D hebben..quote:Op donderdag 19 mei 2011 17:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je kunt het ook via een uitzendbureau zoals workbus proberen. Zij betalen je rijbewijs en in ruil hiervoor moet je een bepaalde periode bij hen in dienst blijven. Redelijk was buschauffeurs zijn via deze weg aan de slag gekomen.
Het midden is niet het westen, hč?quote:Op donderdag 19 mei 2011 17:10 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Dus ze zoeken daar jonge mensen, maar als die dan solliciteren (die sollicitatie was voor het midden van het land) dan wijzen ze die jonge mensen alsnog af omdat ze zogenaamd te ver weg wonen?
Het zou inderdaad wel handig zijn als daar een opleiding voor is. Om nou zelf kosten te gaan maken voor een rijbewijs D, en dan nog een keer zonder zekerheid van vast werk, is ook een beetje teveel van het goede.quote:Op donderdag 19 mei 2011 18:55 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Ik heb even gekeken, kan alleen niks vinden over dat ze ook opleidingen verzorgen, voor iedere vacature moet je al je rijbewijs D hebben..
Je hebt meer van die uitzendbureaus waar je terecht kunt. Dat het niet op de website staat wil niet zeggen dat de opleidingen er niet zijn.quote:Op donderdag 19 mei 2011 18:55 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Ik heb even gekeken, kan alleen niks vinden over dat ze ook opleidingen verzorgen, voor iedere vacature moet je al je rijbewijs D hebben..
Ja dat is precies het punt, als arme student kan ik dat helemaal niet zelf ophoesten. Jonge mensen mét dat rijbewijs gaan ze toch nooit vinden zonder opleidingen aan te bieden..quote:Op donderdag 19 mei 2011 19:01 schreef classpc het volgende:
[..]
Het zou inderdaad wel handig zijn als daar een opleiding voor is. Om nou zelf kosten te gaan maken voor een rijbewijs D, en dan nog een keer zonder zekerheid van vast werk, is ook een beetje teveel van het goede.
4000 is inderdaad wel een eind, ruim 2 jaar fulltime...quote:Op donderdag 19 mei 2011 19:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je hebt meer van die uitzendbureaus waar je terecht kunt. Dat het niet op de website staat wil niet zeggen dat de opleidingen er niet zijn.
Hou alleen er wel rekening mee dat er via de uitzendbureaus niet altijd werk voor je is en je zeker 4000 uren moet maken wil je rijbewijs afbetaald zijn. Rechtstreeks bij vervoerders in dienst treden is er tegenwoordig bijna niet meer bij helaas
Hm dat is ook nog wel interessantquote:Op donderdag 19 mei 2011 19:05 schreef Peter het volgende:
bijv Randstad transport
Die leiden ook chauffeurs op
http://www.randstad.nl/co(...)/transport/index.xmlquote:Op donderdag 19 mei 2011 19:17 schreef GlenSpey het volgende:
Hm dat is ook nog wel interessantmaarja Randstad... die opleidingen zitten dan zeker allemaal in de gelijknamige regio?
Kwam je er een beetje makkelijk binnen? En waar heb je die opleiding gedaan? Kon je zelf kiezen waar je dat deed?quote:Op donderdag 19 mei 2011 19:30 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
http://www.randstad.nl/co(...)/transport/index.xml
ben zelf via randstad buschauffeur geworden.
Probeer het eens bij RecruitAStudent(.nl). Die hebben ook vacatures openstaan voor studentchauffeurs, in verschillende regio's.quote:Op donderdag 19 mei 2011 19:17 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Ja dat is precies het punt, als arme student kan ik dat helemaal niet zelf ophoesten. Jonge mensen mét dat rijbewijs gaan ze toch nooit vinden zonder opleidingen aan te bieden..
[..]
4000 is inderdaad wel een eind, ruim 2 jaar fulltime...
Mijn vorige sollicitatie liep bij Consolid ook een dergelijk uitzendbureau met opleidingsmogelijkheden. Maar die vonden dus dat ik te ver weg woonde
En op zich maakt het me niet uit om bijvoorbeeld te beginnen als chauffeur van zo'n 8 persoons busje, als ik op die manier het bedrijf binnenkom en meer (interne) mogelijkheden krijg. Maar zelfs dat is bijna niet te vinden, althans niet waar ik vandaan kom.
[..]
Hm dat is ook nog wel interessantmaarja Randstad... die opleidingen zitten dan zeker allemaal in de gelijknamige regio?
en bij wie moet de reiziger dan klagen als die telaat isquote:Op donderdag 19 mei 2011 12:29 schreef Peterselieman het volgende:
De reden dat Kubus niet ingeschreven heeft voor de concessie KAN is dat het bedrijf niet wil dat op het traject Arnhem - Doetinchem twee bedrijven komen te rijden. Het bedrijf vindt dat de treindienst alsnog aan Arriva gegund moet worden en er een nieuwe aanbestedingsronde voor het busvervoer uitgeschreven moet worden.
Zie: http://www.gelderlander.n(...)t-drama-op-spoor.ece
ik meen dat er 600 aanmeldingen waren en er 100 door gingen. verder was er niks te kiezen omdat randstad 50% van de opleiding betaalde.quote:Op donderdag 19 mei 2011 19:52 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Kwam je er een beetje makkelijk binnen? En waar heb je die opleiding gedaan? Kon je zelf kiezen waar je dat deed?
Goeie vraag. Geen idee hoe die dingen geregeld zijn.quote:Op donderdag 19 mei 2011 22:59 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
en bij wie moet de reiziger dan klagen als die telaat is![]()
Die is wel handigquote:Op donderdag 19 mei 2011 20:21 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Probeer het eens bij RecruitAStudent(.nl). Die hebben ook vacatures openstaan voor studentchauffeurs, in verschillende regio's.
'Vul de naam van uw hogeschool of universiteit in...'quote:Op donderdag 19 mei 2011 20:21 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Probeer het eens bij RecruitAStudent(.nl). Die hebben ook vacatures openstaan voor studentchauffeurs, in verschillende regio's.
Noem jezelf dan ook geen student, smartassquote:Op vrijdag 20 mei 2011 19:39 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
'Vul de naam van uw hogeschool of universiteit in...'is een mbo opleiding weer niet goed genoeg zeker. Aan dat soort instanties heb ik echt een hekel.
Heb in ieder geval mijn gegevens achtergelaten bij Randstad transport. Nu is het wachten op het belletje![]()
Want iemand die op een mbo zit heet geen student volgens jou?quote:Op vrijdag 20 mei 2011 19:43 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Noem jezelf dan ook geen student, smartass
nou daar wordt je vrollijk vanquote:Op vrijdag 20 mei 2011 19:49 schreef NoBody122 het volgende:
Die had ik afgelopen zondag al mee naar Alkmaar. Is één van de reserve Qliner-bussen (want Wayfahrer).
Er reed zondag dan ook maar 1 Integro vanuit Leeuwarden, die er tussendoor uit is gehaald en is vervangen door een andere, die net weer klaar was. Door dat verwisselen heeft er ook nog éénmalig een Ambassador op lijn 350 gereden.
Scholier, maar dat is een discussie voor in een heel ander topicquote:Op vrijdag 20 mei 2011 19:57 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Want iemand die op een mbo zit heet geen student volgens jou?
Laat dat vraagteken maar wegquote:Op vrijdag 20 mei 2011 19:57 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Want iemand die op een mbo zit heet geen student volgens jou?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En wat Peterselieman zegt.Tevens -purist.
Volgens mij zijn de Integro's verkocht aan Jan en Alleman.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 15:20 schreef Sandrvich het volgende:
Kan iemand mij vertellen wat er is gebeurd met die massale vloot BBA Citaro's en Integro's () van regio Breda, nadat Veolia het daar heeft volgestort met die Volvo's? Ik vraag me dat al maanden af...
OAD, Zwaluw Transport en Marrakech onder andere.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 19:16 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Volgens mij zijn de Integro's verkocht aan Jan en Alleman.
Citaro's weet ik niet waarheen. Waren dat er veel dan in Breda ?
Omdat Wayfahrer, en er hoort op zondags een 18m op.quote:Op zondag 22 mei 2011 10:03 schreef Zug-Chef het volgende:
Waarom pak je dan ook een Citaro? Er staan genoeg 12meters op de Snekertrekweg van hun zondagrust te genieten
niet gelijk met de invoering van de ov-chipkaart, wayfarer gaat er in september pas uit.quote:Op zondag 22 mei 2011 10:21 schreef Zug-Chef het volgende:
Wordt tijd dat die Wayfahrer eruit gaat dan, gelukkig is dat heel snel dichterbij aan het komen :-)
shit, jammer dat ik toen nog sliep, anders was ik meteen die kant op geredenquote:Op zondag 22 mei 2011 09:35 schreef NoBody122 het volgende:
Nou, het is weer feest. Sta met een overhitte Citaro G (de 9167) op de afsluitdijk bij het monument op een vervanger te wachten
's Avonds is het op zondag vaak stervensdruk ivm studenten.quote:Op zondag 22 mei 2011 13:17 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Waarom zijn er 18m bussen nodig op zondag?
Edit: Flevoland heeft geen buurtbussen.quote:Op zondag 22 mei 2011 14:46 schreef Peter het volgende:
Rijden er in elke provincie eigenlijk buurtbussen?
Zeeland ook niet, verder overal.quote:Op zondag 22 mei 2011 15:27 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Edit: Flevoland heeft geen buurtbussen.
rijdt er dan ook versterking van ITS of Peereboom?quote:Op zondag 22 mei 2011 14:22 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
's Avonds is het op zondag vaak stervensdruk ivm studenten.
peereboom vanaf den helder.quote:Op zondag 22 mei 2011 16:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
rijdt er dan ook versterking van ITS of Peereboom?
+ er zijn maar twee integro's in leeuwarden en op zondag zijn er 3 omlopen richting alkmaar.quote:Op zondag 22 mei 2011 14:22 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
's Avonds is het op zondag vaak stervensdruk ivm studenten.
Aan het begin werd er nog ieder weekend apart een extra Integro uit Joure weggehaald. Dat heeft niet zo lang geduurdquote:Op zondag 22 mei 2011 17:17 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
peereboom vanaf den helder.
[..]
+ er zijn maar twee integro's in leeuwarden en op zondag zijn er 3 omlopen richting alkmaar.
Ah dat vind ik echt leuk om te zien, zo die Nederlandse bussen in het buitenland!quote:Op zondag 22 mei 2011 01:08 schreef Bitlord het volgende:
Citaros zijn verkocht oa aan Rabat, marokko. Ook bij qbuzz hebben er 28 gereden en een hele zwik rijdt in duitsland
Zie
http://busfoto.nl/foto/thumbnails.php?album=934
http://busfoto.nl/foto/thumbnails.php?album=885
dr zjin toch integro's met waydinges vrijgekomen met de opheffing van de 351?quote:Op zondag 22 mei 2011 20:34 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Aan het begin werd er nog ieder weekend apart een extra Integro uit Joure weggehaald. Dat heeft niet zo lang geduurd
Voor 1 dag in de week gaan ze niet constant een dure Integro in Leeuwarden stallen en onderhouden. Bovendien mogen daar geen mensen in staan en dus levert dat capaciteitsproblemen op, op zondagavond.quote:Op zondag 22 mei 2011 21:17 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dr zjin toch integro's met waydinges vrijgekomen met de opheffing van de 351?
staanplaatsen geld toch alleen bij 100km/h ? :pquote:Op zondag 22 mei 2011 21:48 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Voor 1 dag in de week gaan ze niet constant een dure Integro in Leeuwarden stallen en onderhouden. Bovendien mogen daar geen mensen in staan en dus levert dat capaciteitsproblemen op, op zondagavond.
Dit is dus verstandiger, economisch gezien
En elke KM/u is hard nodig.quote:Op zondag 22 mei 2011 21:53 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
staanplaatsen geld toch alleen bij 100km/h ? :p
Tuzla of Zvornik?quote:Op zondag 22 mei 2011 21:06 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
Ah dat vind ik echt leuk om te zien, zo die Nederlandse bussen in het buitenland!![]()
Toen ik afgelopen zomer de Bosnische grens was gepasseerd, was de eerste bus die ik zag rijden meteen een oude gelede Connexxion.
Ik blijf het vreemd vinden dat dat soort Oost-Europese bedrijven gewoon in de oude kleuren mét logo's mogen rijden. Is het dan zo duur om de bus te ontdoen van zijn oude logo's en eventueel opnieuw te spuiten? Je hoort zeer vaak bij verkoop van bedrijfswagens zoals trucks dat uit oogpunt van het merkenrecht de oude naam verwijderd dient te worden bij verkoop...quote:Op zondag 22 mei 2011 22:24 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Tuzla of Zvornik?
http://busfoto.nl/foto/thumbnails.php?album=763
http://busfoto.nl/foto/thumbnails.php?album=591
Maar ook naar Cuba, de Baltische Staten, Roemenie, palestina en Afrika is een hoop geëxporteerd de laatste jaren. Zie bijvoorbeeld
http://busfoto.nl/foto/thumbnails.php?cat=55
http://busfoto.nl/foto/thumbnails.php?cat=43
http://busfoto.nl/foto/thumbnails.php?cat=48
tja, wat wil je nou liever als vervoerder?quote:
Zo legaal mogelijk rijden met zo weinig mogelijk extra werk.quote:Op maandag 23 mei 2011 12:39 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
tja, wat wil je nou liever als vervoerder?
dat een rit compleet uitvalt? of een rit die niet op tijd rijd ?
In Zvnornik was dat.quote:Op zondag 22 mei 2011 22:24 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Tuzla of Zvornik?
http://busfoto.nl/foto/thumbnails.php?album=763
http://busfoto.nl/foto/thumbnails.php?album=591
Maar ook naar Cuba, de Baltische Staten, Roemenie, palestina en Afrika is een hoop geëxporteerd de laatste jaren. Zie bijvoorbeeld
http://busfoto.nl/foto/thumbnails.php?cat=55
http://busfoto.nl/foto/thumbnails.php?cat=43
http://busfoto.nl/foto/thumbnails.php?cat=48
Dat dashboard is mooi geworden.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 09:33 schreef Gnittoo het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.mercedes-benz.(...)Citaro_c2.flash.html
Het is een mooie bus die nieuwe Citaro 3, maar ik vind het toch net die Setra zoals die bij Juyn rijdt die overigens ook heel mooi is.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 09:33 schreef Gnittoo het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.mercedes-benz.(...)Citaro_c2.flash.html
als dat net zo goed werkt als in de intercitys.....quote:Op woensdag 25 mei 2011 12:12 schreef NoBody122 het volgende:
Ze gaan een proef met WiFi in 13 Fryske Cxx-bussen doen
[edit]
Bronbericht: Hallo Leeuwarden.
mn eigen 3G abbo werkt beter...quote:Op woensdag 25 mei 2011 12:59 schreef NoBody122 het volgende:
Ik heb er in de Intercities weinig problemen mee. Jij wel dan?
Maar dat wil nog niet zeggen, dat het internet in de Intercities slecht werkt.quote:
wel als het trager is dan GPRSquote:Op woensdag 25 mei 2011 19:53 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Maar dat wil nog niet zeggen, dat het internet in de Intercities slecht werkt.
Maar dat is dus niet zo, althans niet de keren dat ik er gebruik van maak.quote:
geen last van (A)quote:Op woensdag 25 mei 2011 23:23 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Maar dat is dus niet zo, althans niet de keren dat ik er gebruik van maak.
Wel een vervelend nadeel is dat Youtube geblokkeerd wordt via 't treinwifi.
Ik ook niet; als ik een YT-filmpje wil kijken, stap ik altijd even tijdelijk over naar m'n eigen 3Gquote:
Ik zou het jammer vinden, want met de flopkaart wordt een reis tussen Leeuwarden en Alkmaar fors duurderquote:Op zondag 22 mei 2011 10:21 schreef Zug-Chef het volgende:
Wordt tijd dat die Wayfahrer eruit gaat dan, gelukkig is dat heel snel dichterbij aan het komen :-)
¤15,81, tegenover ¤11,- met de Wayfahrer.quote:Op donderdag 26 mei 2011 16:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik zou het jammer vinden, want met de flopkaart wordt een reis tussen Leeuwarden en Alkmaar fors duurder
dan nog kan je net als Kwibus gewoon dagkaartjes met STEMPEL verkopen \o/quote:Op donderdag 26 mei 2011 16:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik zou het jammer vinden, want met de flopkaart wordt een reis tussen Leeuwarden en Alkmaar fors duurder
Is en goeie ja. Hoe zit het eigenlijk met dagkaarten of andere eurokaartjes op lijn 350?quote:Op donderdag 26 mei 2011 17:36 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dan nog kan je net als Kwibus gewoon dagkaartjes met STEMPEL verkopen \o/
gfiquote:Op donderdag 26 mei 2011 17:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Is en goeie ja. Hoe zit het eigenlijk met dagkaarten of andere eurokaartjes op lijn 350?
Er is veel onduidelijkheid over en ik weet het ook niet zeker, maar volgens mij zijn die 8-strippenkaarten als dagkaart niet geldig op lijn 350. Kan echter ook zijn, dat dat alleen voor het Fryske of Noord-Hollandse deel geldtquote:Op donderdag 26 mei 2011 17:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Is en goeie ja. Hoe zit het eigenlijk met dagkaarten of andere eurokaartjes op lijn 350?
Je kunt ook een tienertoerpluskaart of zomerzwerfkaart kopen en met de lijn 97 van NZH en Fram de Afsluitdijk oversteken.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 11:04 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Er is veel onduidelijkheid over en ik weet het ook niet zeker, maar volgens mij zijn die 8-strippenkaarten als dagkaart niet geldig op lijn 350. Kan echter ook zijn, dat dat alleen voor het Fryske of Noord-Hollandse deel geldt
de 8-strippen dagkaart is gewoon geldig op de 350, de buzzer is alleen geldig op het NH gedeelte van de rit (t/m het monument).quote:Op zaterdag 28 mei 2011 11:04 schreef NoBody122 het volgende:
De Alkmaarder Integro 2911, die in het grijs, stond net kapot bij Zurich.. Zal dus in de loop van de week wel (tijdelijk) vanuit Leeuwarden gaan rijden.
[..]
Er is veel onduidelijkheid over en ik weet het ook niet zeker, maar volgens mij zijn die 8-strippenkaarten als dagkaart niet geldig op lijn 350. Kan echter ook zijn, dat dat alleen voor het Fryske of Noord-Hollandse deel geldt
maar.. die stripkaartjes in de bus vervallen straks toch ookquote:Op zaterdag 28 mei 2011 15:45 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
de 8-strippen dagkaart is gewoon geldig op de 350, de buzzer is alleen geldig op het NH gedeelte van de rit (t/m het monument).
uiteraard.quote:Op zondag 29 mei 2011 11:09 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
maar.. die stripkaartjes in de bus vervallen straks toch ook
Heb je die foto nou in de kantine gemaakt?quote:Op zondag 29 mei 2011 19:31 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
uiteraard.
[ afbeelding ]
*omcirkelde moet ¤6 zijn ipv ¤8.
Had je je al een beetje ingelezen voor deze reactie? De "roze" chipkaart, oftewel reizen met 40% korting voor jongeren en ouderen bestaat al lang.quote:Op donderdag 26 mei 2011 18:03 schreef Ou-Tannu het volgende:
Voorlopig geen roze OV-chipkaart
was dit nou weer voor GEFAAL?
eerst de reiziger op kosten jagen door iedereen over 1 kam te gaan scheren..?
en dan later eens kijken als er correcties mogelijk zijn
zo als ze het nu brengen weerquote:Op zondag 29 mei 2011 23:03 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Had je je al een beetje ingelezen voor deze reactie? De "roze" chipkaart, oftewel reizen met 40% korting voor jongeren en ouderen bestaat al lang.
oftewel we gaan terug naar t schroottijdperk :/quote:Op dinsdag 31 mei 2011 11:44 schreef Peterselieman het volgende:
Arriva gaat trouwens met een allegaartje aan materieel op lijn 315 rijden.
2 Qliners gebruikt in de oude GGD-concessie komen van Touring
3 Qliners komen van Drenthe Tours
5 Qliners komen van TCR
en daarnaast worden er bussen gehuurd van Womy. Waarschijnlijk gaat het dan om die 15 meter bussen die daar weg staan te roesten. Zijn Volvo's die voor xx onder meer op lijn 350 hebben gereden.
Dat is wat overdreven, maar ben je niet blij dat er wat meer variatie komt op 315?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 12:40 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
oftewel we gaan terug naar t schroottijdperk :/
reis er toch nooit meer meequote:Op dinsdag 31 mei 2011 12:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat is wat overdreven, maar ben je niet blij dat er wat meer variatie komt op 315?
Ik ga persoonlijk toch altijd liever voor reiscomfort. Overstappen hoort daar niet bij.quote:
moeten ze maar es eurokaartjes op de 315 invoeren..quote:Op woensdag 1 juni 2011 00:53 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Ik ga persoonlijk toch altijd liever voor reiscomfort. Overstappen hoort daar niet bij.
Nee, blijf jij maar gewoon overstappen.quote:Op woensdag 1 juni 2011 01:27 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
moeten ze maar es eurokaartjes op de 315 invoeren..
Links werken niet..quote:Op maandag 6 juni 2011 19:48 schreef wesleycool het volgende:
bij ons hebben ze nog eens mooie bussen. een ex Hermes 5261 en nog een ex Hermes 5369.
die maken pas een mooi geluidfoto's kon ik even niet uploaden. maar hier op busfoto.nl staan ze wel: http://busfoto.nl/foto/displayimage.php?album=search&cat=0&pos=6
http://busfoto.nl/foto/displayimage.php?album=search&cat=0&pos=8
ja :|quote:Op maandag 6 juni 2011 20:04 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Nee, blijf jij maar gewoon overstappen.
Naar mijn bescheiden mening 1 van de mooiste bus types aller tijden. Mooier dan zo'n zelf ontvlambare Alliance!quote:Op maandag 6 juni 2011 19:48 schreef wesleycool het volgende:
bij ons hebben ze nog eens mooie bussen. een ex Hermes 5261 en nog een ex Hermes 5369.
die maken pas een mooi geluidfoto's kon ik even niet uploaden. maar hier op busfoto.nl staan ze wel: http://busfoto.nl/foto/displayimage.php?album=search&cat=0&pos=6
http://busfoto.nl/foto/displayimage.php?album=search&cat=0&pos=8
spookbusquote:Op woensdag 8 juni 2011 00:10 schreef Dr_Flash het volgende:
kick
http://www.hln.be/hln/nl/(...)r-in-Merelbeke.dhtml
bij mij doen ze het gewoon? ik zou 't ook niet weten anders.quote:
Hier doen ze het ook niet:quote:Op woensdag 8 juni 2011 15:14 schreef wesleycool het volgende:
[..]
bij mij doen ze het gewoon? ik zou 't ook niet weten anders.
Heb dat wel vaker met busfoto.nl-links..quote:Informatie
Geen afbeelding om te laten zien.
maar kun je even kijken of mijn links nu wel werken?quote:
Die 2 werken in ieder geval niet.quote:Op woensdag 8 juni 2011 19:40 schreef wesleycool het volgende:
ik heb een nieuwe link gemaakt.
DEZE
&
DEZE
Zal wel ergens in een hoekje een Alliance aan het zwaffelen zijn.quote:
Het is gebaseerd op Coppermine Gallery. De meest scripting is daarvan af gehaald, slechts een klein deel heb ik zelf aangepast. Een deel van de links aan de zijkant bijvoorbeeld, of de wijze waarop de foto verschijnt. Ook de thematisering is een beetje mijn eigen werk (wil weer eens wat geheel anders) en de zoekpagina heb ik zelf ook aangepast.quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:57 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Die 2 werken in ieder geval niet.
@ Bitlord: is het een apart voor busfoto.nl geschreven stuk software, of is 't gebaseerd op 1 of ander standaardpakket? Kan je er eventueel wel mee (proberen te) helpen als je wilt.
Nee, die werken ook nu niet. Elke foto heeft een unieke code, variërend van 1 tot -hoever zijn we inmiddels- 27515. Sommige nummers komen niet voor, die zijn van foto's die door mensen zijn geupload en vervolgens later zijn verwijderd.quote:Op woensdag 8 juni 2011 19:47 schreef wesleycool het volgende:
[..]
maar kun je even kijken of mijn links nu wel werken?
Ik ben het niet geheel eens met je opmerking dat hij zuiver kansloze opmerkingen plaatste. Hij heeft flink geholpen om typenummers aan te dragen voor de zoekbegrippen op busfoto.nl. Deze moet ik allemaal nog eens overnemen, ik heb dat maar bij de helft gedaan.quote:Op donderdag 9 juni 2011 01:57 schreef springer1980 het volgende:
[..]
Zal wel ergens in een hoekje een Alliance aan het zwaffelen zijn.Ook op Busfoto.nl houd meneer de BetWter zich eigen stil. Ben iig al een tijdje zijn kansloze opmerkingen niet meer tegen gekomen...
Nee oke, maar het is wel erg vermoeiend. Denk je een reactie te kunnen lezen van een bus, heeft meneer het type als reactie neergezet. En dat niet bij 1 bus maar bij vele, ook in de zelfde serie. En dan heb ik het nog niet eens over zijn stomme "geping" gehad...quote:Op donderdag 9 juni 2011 16:52 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Ik ben het niet geheel eens met je opmerking dat hij zuiver kansloze opmerkingen plaatste. Hij heeft flink geholpen om typenummers aan te dragen voor de zoekbegrippen op busfoto.nl. Deze moet ik allemaal nog eens overnemen, ik heb dat maar bij de helft gedaan.
Jup. Zijn beide overzichtsposts met klikbare plaatjesquote:Op donderdag 9 juni 2011 21:51 schreef Bitlord het volgende:
Nog een vraagje aan jullie: als jullie op onderstaande twee links klikken, komen er dan respectievelijk standaard stads- en streekbussen tevoorschijn?
http://www.busfoto.nl/fot(...)ch=standaardstadsbus
http://www.busfoto.nl/fot(...)h=standaardstreekbus
er komen eeen hele boel mooie bussen tevoorschijnquote:Nog een vraagje aan jullie: als jullie op onderstaande twee links klikken, komen er dan respectievelijk standaard stads- en streekbussen tevoorschijn?
http://www.busfoto.nl/fot(...)ch=standaardstadsbus
http://www.busfoto.nl/fot(...)h=standaardstreekbus
Ah, je kon het topic dus gewoon niet meer vinden. Geeft niet; je wordt ook een dagje ouderquote:Op vrijdag 10 juni 2011 21:51 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Anderhalf uur. Wauw. Wanneer is de zoek functie nou 's aan de beurt?
[..]
laat ze de 350 dan ook maar afschaften als HOVquote:Op vrijdag 10 juni 2011 21:51 schreef BeefRWijker het volgende:
Yeah, maar de vraag was dus of het standaard stadsbussen en standaard streekbussen zijn die bij de links tevoorschijn komen.
Anderhalf uur. Wauw. Wanneer is de zoek functie nou 's aan de beurt?
Vraag beantwoord, Nobby? En met m'n moeder gaat 't ook goed.
Ping. Zal ik de volgende keer bump doen.
Afgelopen dinsdag was 't deze keer Integro 2929 die z'n koelwater liet lopen, net voorbij Korn-werderzand. (Precies twee weken eerder was 't een (blauwe) Alkmaarder die 't zelfde deed op de Kop). TD Bolsward heeft een 'plakkertje' op de koelslang gezet maar dat was alleen maar om de bus op eigen kracht leeg naar Leeuwarden terug te laten rijden. Reserve bus uit Lwd werd helaas ingezet om de sjoof van onze 2929 in Den Oever de passagiers van de reserve uit Alkmaar (dit keer al weer een Amba) op te laten pikken en zo z'n rit af te maken dus we mochten ondanks al deze inspanningen toch met de volgende reguliere bus mee. Leuk als er zoveel geregeld word en niets daarvan is ten behoeve van de gestrande passagiers.
What the hell is een MB230.
Dat is een Berkhof Axial met een DAF SBR3000-onderstel.quote:Op woensdag 15 juni 2011 20:35 schreef wesleycool het volgende:
Op de foto... dat is toch een Berkhof met een motor van Volvo?
quote:Op woensdag 15 juni 2011 20:35 schreef wesleycool het volgende:
Op de foto... dat is toch een Berkhof met een motor van Volvo?
Das toch Arriva Wadden?quote:Op donderdag 16 juni 2011 19:28 schreef Isambard het volgende:
Er staat nog "Arriva" en "Qliner" op. Kan Arriva Touring die niet weer op de 315 inzetten?
Als ik je een tip mag geven: misschien is het een idee om iets te gaan doen met watermarking in jouw (bus)foto's; zoals Alexxxxx dat ook doet met zijn buzzybee-pics.quote:Op donderdag 16 juni 2011 01:41 schreef Bitlord het volgende:
Wel ff linkje plaatsen he hihi
Heb die krengen ooit zelf nog op de foto gezet in Bosnië
http://www.busfoto.nl/foto/displayimage.php?pos=-21573
de Axial series was ik al bekend meequote:Op woensdag 15 juni 2011 20:37 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dat is een Berkhof Axial met een DAF SBR3000-onderstel.
op de een of andere manier heb ik toch zo'n idee dat die bus betere tijden gekend heeft......quote:Op woensdag 15 juni 2011 21:12 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
in andere tijden
bron: busfoto.nl
Ohh, dat is zo lelijk! Heb daar een hekel aan. Soms uploaden mensen ook foto's met een tekst in beeld: verwijderen die hap.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:16 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Als ik je een tip mag geven: misschien is het een idee om iets te gaan doen met watermarking in jouw (bus)foto's; zoals Alexxxxx dat ook doet met zijn buzzybee-pics.
Dat, of je stelt bijvoorbeeld iets anti-hotlinking-achtigs in op je webserver
Zomaar wat ideeën; scheelt je veel gedoe in ieder geval.
Das een Citea XLE 137 voor Gooi- en Vechtstreek. Mooie wagens zijn datquote:Op zaterdag 18 juni 2011 11:36 schreef Kentekenplaat het volgende:
Afgelopen week kwam ik nogal een aparte Amba tegen op de A7 tussen Drachten en Heerenveen. Het was de Connexxion 5760 en die is voorzien van dubbele achteras.
Je hoefde toch niet net als toen in die ene xx-bus in Groningen een paraplu op?quote:Op zaterdag 18 juni 2011 12:44 schreef Ou-Tannu het volgende:
nouCXX wagentje 8838 had gister wat last van regen.. IN de bus.. terwijl het buiten droog was
nou nee.. t was geen hoosbui zo als in die Qliner toen neequote:Op zaterdag 18 juni 2011 16:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je hoefde toch niet net als toen in die ene xx-bus in Groningen een paraplu op?
Vandaag trouwens een grijze Amba uit Voorne-Putten op de A32 richting Leeuwarden zien rijden.
Ik weet niet of die bussen een motorvermogen van 310 of 360 pk hebben. Die wagens trekken op als beesten, binnen een half minuut zit je op topsnelheid.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 11:39 schreef Isambard het volgende:
[..]
Das een Citea XLE 137 voor Gooi- en Vechtstreek. Mooie wagens zijn dat
Helaas dat de rest van de Gooi- en Vechtstreek nieuwe aanbodsverminderingen moet slikken. Het Gooi wenste een state-of-the-art hypermoderne allesbepalende HOV-buslijn...quote:Op zaterdag 18 juni 2011 11:39 schreef Isambard het volgende:
[..]
Das een Citea XLE 137 voor Gooi- en Vechtstreek. Mooie wagens zijn dat
Oh ja, VDL maakt ook nog Citea'squote:Op zaterdag 18 juni 2011 11:39 schreef Isambard het volgende:
[..]
Das een Citea XLE 137 voor Gooi- en Vechtstreek. Mooie wagens zijn dat
Alles heet tegenwoordig juist Citea. Dus ook de toenmalige Ambassador.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 22:27 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Oh ja, VDL maakt ook nog Citea's
Dat zou je denken, maar het gros van de bussen uit de oude GGD-concessie is al vertrokken naar andere gebieden in Nederland en in Europa. Ik weet niet wat Arriva nog achter de hand heeft aan oude bussen, maar dat zal niet veel meer zijn.quote:Op zondag 19 juni 2011 11:13 schreef Kentekenplaat het volgende:
Wat ik niet snap trouwens: waarom neemt Arriva Wadden bussen over van Connexxion? Je zou toch zeggen dat er genoeg Q-liners over zijn uit de GGD-concessie.
en CXX wil de huidige Qliners die rondracen op de 315 schijnbaar elders inzetten ( of verkopenquote:Op zondag 19 juni 2011 16:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat zou je denken, maar het gros van de bussen uit de oude GGD-concessie is al vertrokken naar andere gebieden in Nederland en in Europa. Ik weet niet wat Arriva nog achter de hand heeft aan oude bussen, maar dat zal niet veel meer zijn.
Not sure if you're trolling or just really stupidquote:Op zondag 19 juni 2011 18:07 schreef marcel.nl het volgende:
Domme vraag misschien, maar wat zijn Wadden bussen ?
Volgens Busfoto.nl-man worden deze bussen verkocht. Zeer opmerkelijk, want zo oud zijn die dingen toch niet??? http://www.busfoto.nl/foto/displayimage.php?pos=-7997quote:Op zondag 19 juni 2011 18:07 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
en CXX wil de huidige Qliners die rondracen op de 315 schijnbaar elders inzetten ( of verkopen)
Nee, ze zijn niet oud, maar ze hebben wel heel veel gelopen. Mijn vader heeft van 2005 tot 2007 bij CXX gewerkt en ook op die bussen gereden en de eersten liepen al redelijk richting 1 miljoen kilometers toen hij daar weg ging. Dus ik ben benieuwd hoeveel die dingen nu gelopen hebben.quote:Op maandag 20 juni 2011 01:47 schreef springer1980 het volgende:
[..]
Volgens Busfoto.nl-man worden deze bussen verkocht. Zeer opmerkelijk, want zo oud zijn die dingen toch niet??? http://www.busfoto.nl/foto/displayimage.php?pos=-7997
Boeiend.. de MB O408en liepen ook meer dan 1M :w en sommigen rijden nu nog ( bij verhuurtoko's etc :p)quote:Op maandag 20 juni 2011 10:56 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Nee, ze zijn niet oud, maar ze hebben wel heel veel gelopen. Mijn vader heeft van 2005 tot 2007 bij CXX gewerkt en ook op die bussen gereden en de eersten liepen al redelijk richting 1 miljoen kilometers toen hij daar weg ging. Dus ik ben benieuwd hoeveel die dingen nu gelopen hebben.
en de bonusvraag is ook binnenquote:Op maandag 20 juni 2011 23:29 schreef Bitlord het volgende:
Dennis was ook mijn gedachte. Heerenveen?
Arrivaquote:Op dinsdag 21 juni 2011 00:39 schreef Bitlord het volgende:
De bonusvraag van vandaag is: bij welke vervoers- en touringcarbedrijven rijden en hebben de afgelopen vijf jaar Optares gereden?
in engeland een heleboel.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 00:39 schreef Bitlord het volgende:
De bonusvraag van vandaag is: bij welke vervoers- en touringcarbedrijven rijden en hebben de afgelopen vijf jaar Optares gereden?
Goed in de buurt, maar zwaluw reizen heeft er ook 2.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 09:59 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Arriva
BBA
Syntus
Veolia
en verder kom ik niet
ja de touringcar bedrijven kon ik niet makkelijk vindenquote:Op dinsdag 21 juni 2011 20:16 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Goed in de buurt, maar zwaluw reizen heeft er ook 2.
The Big Bus Companyquote:
BeefRWijkerquote:Op dinsdag 21 juni 2011 21:14 schreef Je-zus het volgende:
welke user is er in de aflevering van Jong te zien?
Wehehe ik moest ook meteen aan dit topic denkenquote:Op dinsdag 21 juni 2011 21:14 schreef Je-zus het volgende:
welke user is er in de aflevering van Jong te zien?
nou moequote:Op dinsdag 21 juni 2011 21:20 schreef alors het volgende:
[..]
Wehehe ik moest ook meteen aan dit topic denkenVolgens mij heb ik em wel eens gezien, ik dacht nog welke mongol maakt nou foto's van bussen
quote:
ik heb dat met mensen die touristische attracties op de foto zetten, ik bedoel, de eiffeltoren is al miljoenen keren gefotografeerd bijvoorbeeld, waarom dan nog een maken?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 21:25 schreef alors het volgende:
[..]ja nou stap je een bus uit en staat daar iemand met een dikke telelens een foto te maken
Verder maakt het mij niet uit, ik vind het wel grappig hoor
Vooral doen als je dat leuk vindt
Dat EO-programma bedoel je? Een of andere gast uit Groningen. Zit hier niet op het forum als het goed is, maar is bij mijn weten wel op andere ov-gerelateerde fora actief.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 21:14 schreef Je-zus het volgende:
welke user is er in de aflevering van Jong te zien?
Als bewijs en herinneringquote:Op dinsdag 21 juni 2011 21:26 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
ik heb dat met mensen die touristische attracties op de foto zetten, ik bedoel, de eiffeltoren is al miljoenen keren gefotografeerd bijvoorbeeld, waarom dan nog een maken?
ja die bedoel ik. Mensen met een hobby, maakt mijn dag weer goedquote:Op dinsdag 21 juni 2011 21:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat EO-programma bedoel je? Een of andere gast uit Groningen. Zit hier niet op het forum als het goed is, maar is bij mijn weten wel op andere ov-gerelateerde fora actief.
Een trein of een bus in een kenmerkende omgeving op de foto zetten om een bijzondere gebeurtenis of een tijdsbeeld vast te leggen vind ik ook leuk. Maar ik fotografeer liever tien keer dezelfde bus op telkens een andere locatie, dan op één locatie blijven staan en tien bussen fotograferen waarbij alleen het nummertje anders is.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 21:25 schreef alors het volgende:
[..]ja nou stap je een bus uit en staat daar iemand met een dikke telelens een foto te maken
Verder maakt het mij niet uit, ik vind het wel grappig hoor
Vooral doen als je dat leuk vindt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alles ligt op loopafstand als je er de tijd voor neemt.
Jij bent van jezelf dus niet geloofwaardig genoegquote:
Dat 2e. Het 1e is mooi meegenomenquote:Op zaterdag 25 juni 2011 20:37 schreef wesleycool het volgende:
[..]
dus jij gaat naar Tsjechië om bussen te spotten? of vakantie? of allebei
Jij werkt dus bij de SVA, kan je mij dan wellicht het volgende uitleggen:quote:Ik help zelf af en toe mee daar als vrijwilliger en steun deze excursie om die reden
Ga eens aan je werk, stuk bijdehantquote:
Is die nu als "Veluwelijn" gestickerd, in dezelfde kleurstelling als die mercedes citaro's geleed ?quote:Op woensdag 6 juli 2011 20:36 schreef springer1980 het volgende:
Syntus 2149 rijdt nu ook rond op de Veluwe, maar is beplakt / gespoten in donkerder blauw dan de overige streekbussen. Onderkant is donkerblauw, lijkend op de kleur van de blauwe boog, en daarboven zit lichtblauw maar nogmaals donkerder dan de overige bussen. En de koersfilm doet het zomaar...
Nee, deze bus was het niet. Het blauw is volgens mij wel hetzelfde maar het onderste deel was donker blauw en de bus had de normale Syntus Gelderland bestickering.quote:Op woensdag 6 juli 2011 21:36 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Is die nu als "Veluwelijn" gestickerd, in dezelfde kleurstelling als die mercedes citaro's geleed ?
Wat jij vertelt lijkt wel de oorspronkelijke donkerblauwe bumper en daarboven bestickerd als veluwelijn bus. Zoals deze op Ovib, maar dan dus met de oorspronkelijke donkerblauwe bumper
Op de Valleilijn reden in de Veolia tijd al MAN bussen en Syntus heeft die gewoon overgenomen. Voor de Veluwelijn zijn nieuwe aardgas citaro's aangeschaft en heb van een ander forum begrepen waar ik toevallig op kwam dankzij Google dat Syntus 4 of 5 MAN aardgas bussen van Arriva Groningen over heeft genomen...quote:Op donderdag 7 juli 2011 10:53 schreef Peterselieman het volgende:
Voor zover ik begrepen heb gaan er Mercedesbussen op de Valleilijn rijden en worden lijn 90 en 294 uitgevoerd met MAN's en Mercedessen. Gecombineerd bedrijf dus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |