quote:
quote:Op vrijdag 29 april 2011 21:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Vorige week in een Frysker met een klapperende schokbreker gezeten. Gaf me een behoorlijk lawaai.
Toen trouwens gratis gereisd omdat het spul het niet deed en vandaag kon ik weer gratis mee
quote:Op vrijdag 29 april 2011 21:07 schreef NoBody122 het volgende:
Benieuwd hoe het morgen af gaat lopen met de gebruikelijke koninginnedagdrukte in het Fryske OV..
xx ook. Bij beide bedrijven zijn een aantal lijnen uitgezonderd trouwensquote:Op vrijdag 29 april 2011 21:33 schreef Ou-Tannu het volgende:
bij Qbuzz is het vervoer gratis op de ZOF lijnen dacht ik
Is Raba een zustermerk van Nissan?quote:Op vrijdag 29 april 2011 21:34 schreef Alexxxxx het volgende:
[ afbeelding ]
Merk en type: Raba Ikarus
Eigenaar: Kisalföld Volán Rt
Land van herkomst: Hongarije
Locatie:Hongarije
Datum: 12 april 2011
Bij Cxx alleen de Qliners, de opstapper en een paar buurtbussen (die normaliter op zaterdag toch al niet rijden).quote:Op vrijdag 29 april 2011 21:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
xx ook. Bij beide bedrijven zijn een aantal lijnen uitgezonderd trouwens
Nee, absoluut niet! Raba is al meer dan 100 jaar een zelfstandig bedrijfquote:Op vrijdag 29 april 2011 21:35 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Is Raba een zustermerk van Nissan?
Dat logo voor op die bus deed me in eerste instantie aan Nissan denken, vandaarquote:Op vrijdag 29 april 2011 21:37 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Nee, absoluut niet! Raba is al meer dan 100 jaar een zelfstandig bedrijfZe hebben wel Berkhofs in licentie gebouwd
ik gok dat Raba eerder wasquote:Op vrijdag 29 april 2011 21:41 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dat logo voor op die bus deed me in eerste instantie aan Nissan denken, vandaar
Inderdaad. Maar wat ik me afvraag: zijn er ook MB230's die de status museumbus gehaald hebben? Of Alliances?quote:Op dinsdag 3 mei 2011 10:03 schreef NoBody122 het volgende:
MB200's zijn ok. Ben er ook wel benieuwd naar, derhalve.
Het enige wat ik aan het interieur mis is een biertap.quote:
ja dat is het enigequote:Op dinsdag 3 mei 2011 16:28 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Het enige wat ik aan het interieur mis is een biertap.
Ja, daarom zei ik het ook. Die zag ik al staan.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 21:11 schreef wesleycool het volgende:
[..]
ja dat is het enigemaar als je kijkt op de laatste foto zie je wel een of ander ding met allemaall flessen drank
die dingen zijn wel nice he! ziet er sowieso wel goed uit.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 21:22 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ja, daarom zei ik het ook. Die zag ik al staan.
quote:Op donderdag 5 mei 2011 23:57 schreef Bitlord het volgende:
De ritten rondom Wageningen waren een groot succes, in totaal hebben 18 bussen van de SVA gereden!
Meest bijzondere moment was toch wel toen onze Minister-President Mark Rutte aan boord stapte van de Vermaat 53 voor een rit, onder politie-escorte, van Arnhem naar Wageningen samen met vijf andere bussen.
Voor de foto's verwijs ik graag door naar mijn website:
http://busfoto.nl/foto/thumbnails.php?album=lastup&cat=-34
Wat! Die wil ik wel overnemenquote:Op vrijdag 6 mei 2011 22:58 schreef Peterselieman het volgende:
Staat in Leeuwarden trouwens een CSA-II weg te roesten. Komt volgens mij van Taxi Nijhuis. Bus staat aan de Adonisweg en is vanuit de trein tussen Leeuwarden en Groningen waarneembaar.
quote:
Je hebt dat ene bord van xx nog dat af en toe werktquote:Op woensdag 11 mei 2011 01:11 schreef NoBody122 het volgende:
Wees blij. In Leeuwarden is er op het station in z'n geheel geen actuele businfo meer te vinden. Alleen papieren dienstregeling in een bord..
Vroeger had je boven ieder busperron een bak hangen, met van die flipover papiertjes (wat je nu nog steeds wel ziet op veel treinstations, waaronder die van Leeuwarden en Utrecht), die aangaven hoe laat, welke eerstvolgende bus vertrok vanaf dat perron.
Hardstikke leuk dat bussen zelf allemaal actuele rijschema's weergeven maar de meeste busstations voor vreemdelingen onhandig ontworpen zijnquote:Op woensdag 11 mei 2011 01:11 schreef NoBody122 het volgende:
Wees blij. In Leeuwarden is er op het station in z'n geheel geen actuele businfo meer te vinden. Alleen papieren dienstregeling in een bord..
Vroeger had je boven ieder busperron een bak hangen, met van die flipover papiertjes (wat je nu nog steeds wel ziet op veel treinstations, waaronder die van Leeuwarden en Utrecht), die aangaven hoe laat, welke eerstvolgende bus vertrok vanaf dat perron.
Syntus en xxquote:Op woensdag 11 mei 2011 20:57 schreef NoBody122 het volgende:
Wie rijdt daar nu ook alweer de consessie?
Mja, xx heeft een groot gebied waarin ze rijden en met name in de brede randstad hebben ze de afgelopen tijd wel wat concessies opnieuw gekregen.quote:Op woensdag 11 mei 2011 21:05 schreef NoBody122 het volgende:
Weer een verlies voor Cxx dus
Wordt tijd, dat ze weer eens een consessie winnen.
Rob van Hulten heeft zijn ontsnapping wel goed voorbereid: uitstappen voordat er ongelukken gebeuren...quote:Op donderdag 12 mei 2011 00:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, xx heeft een groot gebied waarin ze rijden en met name in de brede randstad hebben ze de afgelopen tijd wel wat concessies opnieuw gekregen.
Wat ze in gaan leveren of recent ingeleverd hebben is Zwolle en omgeving, stadsdienst Lelydorp, lijn 315 en nu Twente. Utrecht hadden ze ook verloren, alleen moet die aanbesteding opnieuw.
Klopt, maar dat komt ook omdat Arriva (volgens mij) voor een groot deel de bussen van de oude provinciale vervoersbedrijven heeft overgenomen/gekocht. En zo uiteindelijk aan een heel kleurrijk wagenpark gekomen is.quote:Op woensdag 11 mei 2011 21:05 schreef marcel.nl het volgende:
Wat betreft Qbuzz hier in Groningen. Prachtige bussen, maar wel een beetje saai. Sta ik op mijn moestuin te schoffelen, zie ik heel de dag dezelfde bussen voorbij rijden (meestal leeg).
In de tijd van de Arriva was dat wel anders, veel meer verschillende bussen, zelfs een gelede die regelmatig voorbij reed. Ook leeg overigens.
Zo is het begonnen, maar omdat Arriva al eind jaren negentig in Nederland actief werd was er na het verliezen van de concessies in Fryslân eind 2008 nog maar weinig van de oude bussen over. Het aantal niet door Arriva aangeschafte bussen was toen op twee handen te tellen. Daar kwamen nog een zwikje uit Zweden geďmporteerde Volvo's bij.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 16:29 schreef classpc het volgende:
[..]
Klopt, maar dat komt ook omdat Arriva (volgens mij) voor een groot deel de bussen van de oude provinciale vervoersbedrijven heeft overgenomen/gekocht. En zo uiteindelijk aan een heel kleurrijk wagenpark gekomen is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |