Uhuh, maar de O405 en O408 waren al uitgefaseerd, evenals zo ongeveer alle Alliances. Bleven alleen de Iveco Berkhofs (ex-VEONN) nog over. De rest was al door Arriva zelf aangeschaft.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 19:26 schreef marcel.nl het volgende:
Het was inderdaad veel gevarieerder wat hier reed.
o408, alliance, citaro g, dennis, ambassador, die zweedse volvo's, wright commander en cadets.
Yepquote:Op vrijdag 13 mei 2011 20:07 schreef marcel.nl het volgende:
Wij hebben hier tot het eind aan toe de Alliances gehad, kregen toen die oranje LED-filmkast.
De o408 reed hier voor het laatst begin 2009.
Het overgrote deel waren inderdaad eigen Arriva bussen.
Ik vond het eigenlijk wel leuk zo'n gevarieerd buspark.
Zoals ik eerder schreef zijn die Qbuzz citaro's prachtig, maar is het straatbeeld wel wat saai.
Ga eens naar busstation Veendam, Winschoten, Stadskanaal.
Allemaal dezelfde bussen.
Een Frans vervoersbedrijf dat in veel Europese landen actief is. In Nederland is het bedrijf voor 50% eigenaar van Syntus. De inschrijving voor het KAN-gebied geschiedt onder eigen naam.quote:
En niet te vergeten: dochteronderneming van de SNCF.quote:Op woensdag 18 mei 2011 13:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Een Frans vervoersbedrijf dat in veel Europese landen actief is. In Nederland is het bedrijf voor 50% eigenaar van Syntus. De inschrijving voor het KAN-gebied geschiedt onder eigen naam.
Het klopt prima. Dat gelul over die vergrijzing klopt wel, maar dat geldt dan ook alleen voor het westen van het land.quote:Op donderdag 19 mei 2011 16:11 schreef GlenSpey het volgende:
Ligt het aan mij of is er zowat geen enkel bedrijf in heel Nederland te vinden die opleidingen tot buschauffeur verzorgd? Ik zit al ruim anderhalf jaar de sites van de 'bekende' vervoersbedrijven in de gaten te houden; niets... 0,0 vacatures. Op tv en in de krant lees ik regelmatig over het dreigende tekort en de vergrijzing binnen het OV. En de enige sollicitatie die ik tot nog toe heb verzonden is teruggekomen met 'helaas... u woont te ver weg' (50 km)
De enige vacatures die ik heb gezien in al die tijd zijn allemaal in het westen van het land...
Wat klopt hier niet
quote:Op donderdag 19 mei 2011 12:27 schreef Peterselieman het volgende:
De concessies in Fryslân worden ook weer opnieuw aanbesteed: http://fryslan.nl/sjablon(...)w.asp?objectID=34763
Opvallend is dat de concessies Noord- en Zuidwest-Fryslân, stadsdienst Leeuwarden, Schiermonnikoog en lijn 315 samengevoegd zijn tot één concessie. Het is wel nog mogelijk dat Schiermonnikoog als de concessie loopt na vier jaar aan een andere vervoerder toegekend kan worden als dat de kwaliteit ten goede komt.
Dus ze zoeken daar jonge mensen, maar als die dan solliciteren (die sollicitatie was voor het midden van het land) dan wijzen ze die jonge mensen alsnog af omdat ze zogenaamd te ver weg wonen?quote:Op donderdag 19 mei 2011 16:56 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Het klopt prima. Dat gelul over die vergrijzing klopt wel, maar dat geldt dan ook alleen voor het westen van het land.
Je kunt het ook via een uitzendbureau zoals workbus proberen. Zij betalen je rijbewijs en in ruil hiervoor moet je een bepaalde periode bij hen in dienst blijven. Redelijk was buschauffeurs zijn via deze weg aan de slag gekomen.quote:Op donderdag 19 mei 2011 16:11 schreef GlenSpey het volgende:
Ligt het aan mij of is er zowat geen enkel bedrijf in heel Nederland te vinden die opleidingen tot buschauffeur verzorgd? Ik zit al ruim anderhalf jaar de sites van de 'bekende' vervoersbedrijven in de gaten te houden; niets... 0,0 vacatures. Op tv en in de krant lees ik regelmatig over het dreigende tekort en de vergrijzing binnen het OV. En de enige sollicitatie die ik tot nog toe heb verzonden is teruggekomen met 'helaas... u woont te ver weg' (50 km)
De enige vacatures die ik heb gezien in al die tijd zijn allemaal in het westen van het land...
Wat klopt hier niet
Ik heb even gekeken, kan alleen niks vinden over dat ze ook opleidingen verzorgen, voor iedere vacature moet je al je rijbewijs D hebben..quote:Op donderdag 19 mei 2011 17:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je kunt het ook via een uitzendbureau zoals workbus proberen. Zij betalen je rijbewijs en in ruil hiervoor moet je een bepaalde periode bij hen in dienst blijven. Redelijk was buschauffeurs zijn via deze weg aan de slag gekomen.
Het midden is niet het westen, hè?quote:Op donderdag 19 mei 2011 17:10 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Dus ze zoeken daar jonge mensen, maar als die dan solliciteren (die sollicitatie was voor het midden van het land) dan wijzen ze die jonge mensen alsnog af omdat ze zogenaamd te ver weg wonen?
Het zou inderdaad wel handig zijn als daar een opleiding voor is. Om nou zelf kosten te gaan maken voor een rijbewijs D, en dan nog een keer zonder zekerheid van vast werk, is ook een beetje teveel van het goede.quote:Op donderdag 19 mei 2011 18:55 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Ik heb even gekeken, kan alleen niks vinden over dat ze ook opleidingen verzorgen, voor iedere vacature moet je al je rijbewijs D hebben..
Je hebt meer van die uitzendbureaus waar je terecht kunt. Dat het niet op de website staat wil niet zeggen dat de opleidingen er niet zijn.quote:Op donderdag 19 mei 2011 18:55 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Ik heb even gekeken, kan alleen niks vinden over dat ze ook opleidingen verzorgen, voor iedere vacature moet je al je rijbewijs D hebben..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |