Ik ga sowieso nog lang niet long maar profiteren van de business cycle lijkt me wel ok als er weer een langdurige recessie komt.quote:Op vrijdag 29 april 2011 20:01 schreef sitting_elfling het volgende:
Die bedrijven zien er qua koersprijs allemaal wat uit als die scandinavische insuline boer, maar waarom daar geen interesse in en in deze wel? En jij hebt dus ook geen last van, 'kopen op een high' ? Of wacht je op de volgende business cycle, oppakken en weer verkopen als het hoger staat?
Je moet zorgen dat je tijdens de cum-dividend periode koopt en dus voor de ex-dividend datum.quote:Op zaterdag 30 april 2011 00:10 schreef Lucas15 het volgende:
Als ik bijv. een dag voor dat een bedrijf dividend uitkeert aandelen koopt, krijg ik dan dividend uitgekeerd?
Blijf erbij dat je op de een of andere manier op dividenduitkeringen kan traden.. Hoe gaat het trouwens met je goud vandaag ghehequote:Op zaterdag 30 april 2011 00:44 schreef sitting_elfling het volgende:
Je moet zorgen dat je tijdens de cum-dividend periode koopt en dus voor de ex-dividend datum.
Dit plaatje geeft het wel goed weer
[ afbeelding ]
Dat komt waarschijnlijk doordat het nieuwe topicnummer tegenwoordig alvast wordt ingevuld, dus als je die ophoogt sla je er 1 over.quote:Op zaterdag 30 april 2011 01:15 schreef Sokz het volgende:
We hebben er trouwens een overgeslagen, beursvloer #193 ontbreekt.
Maar dit zijn dus aandelen die in je porto gaan als we een duikeling gaan nemen neem ik aan? Want het 1e gevoel zal toch zijn, ze staan qua prijs wel erg hoog. En je zult deze lijst al wel een aantal maanden hebben, dus jammer(?) dat je daar nu wat van gemist hebt. Maar hoe kijk je dan tegen Novo aan? Want die vind ik in dit rijtje prima passen.quote:Op zaterdag 30 april 2011 00:39 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Ik ga sowieso nog lang niet long maar profiteren van de business cycle lijkt me wel ok als er weer een langdurige recessie komt.
Als de markt stabiel zou zijn durf ik CAT nog wel aan gezien de goede positie in de sector. Tognum is dan weer een bedrijf dat weinig te bieden heeft maar wel kwaliteit levert en de voorkeur heeft voor lokale afnemers gezien de servicebetrekkingen, daarnaast is het gecorreleerd met de contracting/supplier-industrie dus makkelijk om het instappen te timen. Siemens vind ik zelf echt een prachtbedrijf omdat ze actief zijn in zowel Energy&Healtcare, beide historisch gezien één van de best renderende sectoren. Daarnaast is hun R&D vooruitstrevend waar ze inzetten op technologie die nog in de kinderschoenen staat en enorm winstgevend kan uitpakken. Bij Fluor en Fugro verwacht ik in korte tijd hogere omzetten gezien de positieve signalen in de markt m.b.t. contracting. Dit zijn dan signalen van zien en horen dus het heeft niet per sé voorspellende waarde.
Let wel dat ik biased ben t.o.v. contracting&procurement industrie aangezien ik me er een ietsiepietsie in verdiep dus dat houdt niet in dat ik heel veel stockpicks overwogen heb.Laag instappen heeft overigens nog steeds de voorkeur aangezien dat voor het overgrote deel het rendement bepaalt en de kwaliteit van de bedrijven er minder toe doet. (zie: bekende cost of loss plaatje)
Ik was blij dat ik goud in de porto heb inderdaad. Afgelopen weken was het puur zilver wat de kar trok, gelukkig nam goud dat de afgelopen tijd goed over.quote:Op zaterdag 30 april 2011 00:46 schreef Sokz het volgende:
[..]
Blijf erbij dat je op de een of andere manier op dividenduitkeringen kan traden.. Hoe gaat het trouwens met je goud vandaag ghehe![]()
De stockpicks zijn niet meer dan een lijstje aandelen waar ik wat meer aandacht aan besteed op basis van swot-analyses hoe cliché dat ook klinkt. Als de markt uitdiept dan ga ik nogmaals kijken in hoeverre dat past in mijn diversificatiestrategie aangezien ik helaas de markt niet kan voorspellen en geen zin heb om fout te gokken. Siemens lijkt bijvoorbeeld een stabiel en veelbelovend bedrijf maar hun real returns komen uit op 8.8% annualised voor de afgelopen 20 jaar. Dat rendement verschilt niet veel van de S&P500 terwijl het risico aanzienlijk hoger ligt. Aan de andere kant, als ze door een technologievoorsprong straks 1% meer annualised maken dan is dat verschil enorm als je laag instapt. Het is maar net welke trade-off ik wil maken.quote:Op zaterdag 30 april 2011 14:05 schreef sitting_elfling het volgende:
Maar dit zijn dus aandelen die in je porto gaan als we een duikeling gaan nemen neem ik aan? Want het 1e gevoel zal toch zijn, ze staan qua prijs wel erg hoog. En je zult deze lijst al wel een aantal maanden hebben, dus jammer(?) dat je daar nu wat van gemist hebt. Maar hoe kijk je dan tegen Novo aan? Want die vind ik in dit rijtje prima passen.
Dan verplicht je wel iedereen om 24/7 de beurs te volgen, wat voor de kleine handelaar niet te doen is, lijkt mij. Of je het niet moet doen om die te ontzien is weer een andere vraag.quote:Op zaterdag 30 april 2011 14:11 schreef sitting_elfling het volgende:
Denk jij eigenlijk dat we in de toekomst naar 24/7 handelen gaan? Ik zou dat echt vele malen beter vinden, het weekend is echt drama. Laat de beurs maar 24/7 draaien. Dan heb je ook geen problemen met overnight gaan etc.
In de praktijk wordt er al 24/7 gehandeld. Door banken onderling via over-the-counter systemen en op zondag openlijk als de beurzen in het Midden Oosten zijn geopend.quote:Op zaterdag 30 april 2011 14:11 schreef sitting_elfling het volgende:
Denk jij eigenlijk dat we in de toekomst naar 24/7 handelen gaan? Ik zou dat echt vele malen beter vinden, het weekend is echt drama. Laat de beurs maar 24/7 draaien. Dan heb je ook geen problemen met overnight gaan etc.
Hoe weet je dat?quote:Op zaterdag 30 april 2011 21:10 schreef mytec het volgende:
kosten worden verdeeld over alle transacties
Het lijkt mij ook logisch maar ik heb daar nooit een sluitend bewijs voor gevonden. Over het algemeen spreken we van liquiditeit als een graadmeter voor de kosten maar dat is te algemeen omdat je dan ook het volume erbij betrekt. Een marketmaker kan zijn kosten drukken bij veel transacties maar bij lage volumes kan dat nog steeds grote spreads geven wat weer een kostenpost kan zijn. Nu loopt dat over het algemeen wel los tegenwoordig door het hoge aandeel bots dus gaan veel transacties vaak hand in hand met het volume. Dan blijft dus de vraag wie er nou het meest verdient aan transactiekosten. Als dat namelijk de broker is (wat ik vermoed) dan moeten ze niet janken met de langere werktijden aangezien iedere extra transactie risicoloze winst is. 24/7 handelen is dan in het voordeel van de belegger omdat de brokers dan beter kunnen concurreren bij een hogere cashflow.quote:
Morgen? Wat dacht je van op het moment dat de markt open ging om 23.00 Engelse tijd? Pieker voldoendequote:Op maandag 2 mei 2011 00:52 schreef Sokz het volgende:
woah hoe dat zo opeens? Ben benieuwd hoe erg we hier morgen op panikeren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |