Het is een groot continent dat rijk is aan grondstoffen. Mij te belangrijk om links te laten liggen. Laat staan om de handen van China te drijven..quote:Op vrijdag 29 april 2011 18:29 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Die drie diamanten en dat beetje gas van Ghadaffi gaan ons echt niet in problemen brengen, dat kan je ook wel ergens anders plunderen.
Met Afrikanen natuurlijk.quote:Op vrijdag 29 april 2011 18:28 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Maar dit kabinet bezuinigt op defensie, hoe moeten we dan Afrikaanse landen binnenvallen?
Jij hebt mijn bankrekening middels dm gekregen.quote:Op vrijdag 29 april 2011 18:31 schreef remlof het volgende:
Wij geven jou toch ook ontwikkelingshulp php?
Klopt, inhuren om de oorlogsmisdaden voor ons te plegen. Outsourcing is zo gek nog nietquote:
Hulp hoeft niet altijd financieel te zijn. Van knaken wordt jouw taalbeheersing niet beter, bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 29 april 2011 18:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jij hebt mijn bankrekening middels dm gekregen.
Hoe wil jij in godsnaam in Afrika handel drijven zonder met geweld je belangen te verdedigen?quote:
Fijn, dan geef je ze allerlei geweldige wapens in handen, dan zijn ze na een paar weken of kapot of verkocht aan andere rebellen.quote:
dat delegeren. Als je belangrijk genoeg bent komt de bescherming van je belangen vanzelf. Ook al maakten we zoveel ruzie met de SU als we konden, het gas bleef doorstromen..quote:Op vrijdag 29 april 2011 18:33 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Hoe wil jij in godsnaam in Afrika handel drijven zonder met geweld je belangen te verdedigen?
Ga maar door inderdaad, er zijn ook best landen waar het best ok gaat.quote:Er is 1 ding wat alle Afrikaanse landen verbindt, het maakt niet uit welk bestuur er is, ze weten het toch wel te verkloten. Kijk naar Somalie (beerput sinds 20 jaar), kijk naar Zuid-Afrika (sinds de Apartheid is afgeschaft gaat het daar bergafwaarts), kijk naar Nigeria (Shell kan daar alleen onder grote moeilijkheden plunderen) en ga zo maar door.
Oh dat zijn Afrikanen die geen echte Afrikanen zijnquote:Nee, ik heb echt niets met dat pleuriscontinent, daarom zou ik er niets mee te maken willen hebben en blijf er ook weg.
Uitzondering: Noord-Afrikaanse landen, maar die zijn meer Arabisch in mijn ogen.
Nigeria ontwikkelt zichzelf anders behoorlijk goed:quote:Op vrijdag 29 april 2011 18:33 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Hoe wil jij in godsnaam in Afrika handel drijven zonder met geweld je belangen te verdedigen?
Of je boot wordt door piraten overgenomen, of de bevolking verneukt je olie-installatie en ze gaan onderling vechten zodat er alsnog geen grondstoffen jouw kant op komen.
Er is 1 ding wat alle Afrikaanse landen verbindt, het maakt niet uit welk bestuur er is, ze weten het toch wel te verkloten. Kijk naar Somalie (beerput sinds 20 jaar), kijk naar Zuid-Afrika (sinds de Apartheid is afgeschaft gaat het daar bergafwaarts), kijk naar Nigeria (Shell kan daar alleen onder grote moeilijkheden plunderen) en ga zo maar door.
Nee, ik heb echt niets met dat pleuriscontinent, daarom zou ik er niets mee te maken willen hebben en blijf er ook weg.
Uitzondering: Noord-Afrikaanse landen, maar die zijn meer Arabisch in mijn ogen.
Lekkere economie inderdaad.quote:The petroleum industry is central to the Nigerian economic profile. It is the 12th largest producer of petroleum products in the world. The industry accounts for almost 80% of the GDP share and above 90% of the total exports. Outside the petroleum sector, the Nigerian economy is highly amorphous and lacks basic infrastructure. Several failed efforts have been made after 1990 to develop other industrial sectors.
Met dank aan Shell. Of wacht, die zijn natuurlijk weer slecht. Toch?quote:Op vrijdag 29 april 2011 18:36 schreef remlof het volgende:
[..]
Nigeria ontwikkelt zichzelf anders behoorlijk goed:
The Nigerian economy is one of the most developed economies in Africa. According to the UN classification, Nigeria is a middle-income nation with developed financial, communication and transport sectors. It has the second largest stock exchange in the continent.
The petroleum industry is central to the Nigerian economic profile. It is the 12th largest producer of petroleum products in the world. The industry accounts for almost 80% of the GDP share and above 90% of the total exports. Outside the petroleum sector, the Nigerian economy is highly amorphous and lacks basic infrastructure. Several failed efforts have been made after 1990 to develop other industrial sectors.
Owing to the surge in international oil prices during 2007-08, Nigeria managed an annual GDP of US$352.3 billion. The nation ranks 33 in the world in terms of GDP. The GDP per capita is US $2,400.
bron
De SU was ook geen Afrika, die wilden alleen geld verdienen.quote:Op vrijdag 29 april 2011 18:35 schreef du_ke het volgende:
[..]
dat delegeren. Als je belangrijk genoeg bent komt de bescherming van je belangen vanzelf. Ook al maakten we zoveel ruzie met de SU als we konden, het gas bleef doorstromen..
Zoals? Kenia? Waren daar niet nog recentelijk grote rellen?quote:[..]
Ga maar door inderdaad, er zijn ook best landen waar het best ok gaat.
Het zijn iig geen pleurisafrikanen die overal een potje van maken, ik denk dat de islamitische leer hun toch tucht en orde geeft wat zijn weerslag heeft op de staatsinrichtelijke organisatie.quote:[..]
Oh dat zijn Afrikanen die geen echte Afrikanen zijn?
Ze doen het oppervlakkig gezien best goed, maar er bestaan enorme spanningen tussen stammen en moslims & christenen. Daar breekt dan ook regelmatig weer de pestpleurisbende uit, zoals overal in Afrika.quote:Op vrijdag 29 april 2011 18:36 schreef remlof het volgende:
[..]
The Nigerian economy is one of the most developed economies in Africa. According to the UN classification, Nigeria is a middle-income nation with developed financial, communication and transport sectors. It has the second largest stock exchange in the continent.
The petroleum industry is central to the Nigerian economic profile. It is the 12th largest producer of petroleum products in the world. The industry accounts for almost 80% of the GDP share and above 90% of the total exports. Outside the petroleum sector, the Nigerian economy is highly amorphous and lacks basic infrastructure. Several failed efforts have been made after 1990 to develop other industrial sectors.
Owing to the surge in international oil prices during 2007-08, Nigeria managed an annual GDP of US$352.3 billion. The nation ranks 33 in the world in terms of GDP. The GDP per capita is US $2,400.
bron
Het gaat er lang niet allemaal lekker maar Shell lijkt wel haar best te doen.quote:Op vrijdag 29 april 2011 18:39 schreef eriksd het volgende:
[..]
Met dank aan Shell. Of wacht, die zijn natuurlijk weer slecht. Toch?
Dat vind ik nou verrassend neutraal als ik eerlijk ben.quote:Op vrijdag 29 april 2011 18:41 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het gaat er lang niet allemaal lekker maar Shell lijkt wel haar best te doen.
En Libië. Al heeft Ghadaffi nu even wat anders aan z'n hoofdquote:Op vrijdag 29 april 2011 18:42 schreef Nautilus. het volgende:
Sudan is een strijdveld door de inmenging van China in het conflict. Toch?
Doch, met een door en door corrupt politiek systeem dat vrijwel uitsluitend op patronage is gebaseerd. Structurele economische ontwikkeling vindt er schrikbarend weinig plaats.quote:Op vrijdag 29 april 2011 18:36 schreef remlof het volgende:
[..]
bron
Dat laatste is zondermeer waar, geboortebeperking zou wonderen doen in Afrika. Dan hakken ze elkaar ook niet meer zo snel in stukken.quote:Op vrijdag 29 april 2011 18:43 schreef Morendo het volgende:
In Nigeria zijn inderdaad enorme spanningen tussen moslims en christenen. Sowieso zie ik de toekomst van Afrika niet bepaald zonnig in. De bevolking daar groeit ook veel te hard.
Oh maar ik doe niks andersquote:Op vrijdag 29 april 2011 18:43 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat vind ik nou verrassend neutraal als ik eerlijk ben.
Dat grensconflict wordt overschat. Het wordt wel door de wat meer ongenuanceerde commentatoren (zoals ik) als argument gebruikt om de invloed van moslimfundamentalisten aan te kaarten.quote:Op vrijdag 29 april 2011 18:43 schreef remlof het volgende:
[..]
En Libië. Al heeft Ghadaffi nu even wat anders aan z'n hoofd
Wilders verdient geen geld aan de successen en ondergang van Fortuyn en van Gogh? Hij doet niks anders man.quote:Op vrijdag 29 april 2011 17:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
![]()
Jij weet er echt niks van af he?
Goeie tekst ook:quote:
True, valt enorm tegen bij de zelfbenoemde elite der studentenpopulatie. Maar de verpaupering is over het algemeen in de gehele academische wereld toegeslagen.quote:Op vrijdag 29 april 2011 19:07 schreef Nautilus. het volgende:
Jaren '90. De verenigingsstudent van tegenwoordig heeft de maniertjes van Daan Schuurmans, de kledingstijl van Chris Zegers en het taalgebruik van een acteur uit GTST.
"Hoe zou je jezelf omschrijven?" is nog steeds niet uit de sollicitatietraining geschrapt, klaarblijkelijk.quote:Op vrijdag 29 april 2011 19:07 schreef Nautilus. het volgende:
Jaren '90. De verenigingsstudent van tegenwoordig heeft de maniertjes van Daan Schuurmans, de kledingstijl van Chris Zegers en het taalgebruik van een acteur uit GTST.
Dan was jij die onuitstaanbare ou-sjaars die zijn voet in mijn gezicht plantte tijdens het KMT-kamp.quote:Op vrijdag 29 april 2011 19:07 schreef Reya het volgende:
Gelardeerde herinneringen aan lange tafels met slecht bier, polodragende feuten en kwistig sambal verspreidende abactes.
Een van de participanten destijds droeg de naam "Kamphuis". Vrouwe Fortuna is een secreet.quote:Op vrijdag 29 april 2011 19:10 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Dan was jij die onuitstaanbare ou-sjaars die zijn voet in mijn gezicht plantte tijdens het KMT-kamp.
Haha hoe oud ben je? 80? Kom op zeg, elke generatie zegt dat de verpaupering nu pas echt is toegeslagen.quote:Op vrijdag 29 april 2011 19:08 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
True, valt enorm tegen bij de zelfbenoemde elite der studentenpopulatie. Maar de verpaupering is over het algemeen in de gehele academische wereld toegeslagen.
Kun je je voorstellen hoe edel het Gouden Ras ooit was...quote:Op vrijdag 29 april 2011 19:14 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Haha hoe oud ben je? 80? Kom op zeg, elke generatie zegt dat de verpaupering nu pas echt is toegeslagen.
quote:Op vrijdag 29 april 2011 19:09 schreef Monidique het volgende:
O, dat is een wereld die ik links laat liggen.
Ben midden 20 en zie hoe zeer de maatschappij t.o.v. 20 jaar geleden is afgegleden.quote:Op vrijdag 29 april 2011 19:14 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Haha hoe oud ben je? 80? Kom op zeg, elke generatie zegt dat de verpaupering nu pas echt is toegeslagen.
Als een kruising tussen Sidekick en pbagger.quote:Op vrijdag 29 april 2011 19:16 schreef Monidique het volgende:
[..]
Kun je je voorstellen hoe edel het Gouden Ras ooit was...
Vrije liefde, individualisme, atheïsme en totaal geen respect meer voor gezag.quote:Op vrijdag 29 april 2011 19:17 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ben midden 20 en zie hoe zeer de maatschappij t.o.v. 20 jaar geleden is afgegleden.
Punk! Krakersrellen!quote:Op vrijdag 29 april 2011 19:18 schreef Monidique het volgende:
[..]
Vrije liefde, individualisme, atheïsme en totaal geen respect meer voor gezag.
Over 10 jaar zal je het waarschijnlijk meer kunnen relativeren.quote:Op vrijdag 29 april 2011 19:17 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ben midden 20 en zie hoe zeer de maatschappij t.o.v. 20 jaar geleden is afgegleden.
Over 10 jaar zal het me waarschijnlijk geen ene bal meer kunnen schelen, ik merk al wel dat de onverschilligheid bij mij toeslaat.quote:Op vrijdag 29 april 2011 19:20 schreef Tem het volgende:
[..]
Over 10 jaar zal je het waarschijnlijk meer kunnen relativeren.
Het probleem is dat je ueberhaupt niet onverschillig was.quote:Op vrijdag 29 april 2011 19:21 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Over 10 jaar zal het me waarschijnlijk geen ene bal meer kunnen schelen, ik merk al wel dat de onverschilligheid bij mij toeslaat.
Ow wacht, dat was dertig jaar geledenquote:Op vrijdag 29 april 2011 19:20 schreef remlof het volgende:
[..]
Punk! Krakersrellen!
Dat waren nog eens tijden.
Briljant.quote:Op vrijdag 29 april 2011 19:04 schreef remlof het volgende:
[..]
Goeie tekst ook:
D'r zit een haar in m'n glas,
op de grond ligt een tapijt van peuken.
Ik wou dat jij hier nu was
Om je stevig in je reet te neuken
En doe maar niet net of je dat niet wil
Je weet net zo goed als ik dat je het liefst hebt dat ik je verneder
Want, baby, je genoot toch ongewild
Elke keer dat we het op die manier met elkaar deden
D'r zit een haar in m'n glas
Nu ik weer aan je denk, krijg ik spontaan een stijve
D'r zit hier een hoer met houten been
En ik hoor mezelf vragen of ik bij d'r mag blijven
En hoe het behang hier is afgebladderd
Is nog spik en span vergeleken met de staat van m'n hersens
En ik stel die spuithoer hier iets voor
Maar wat denk je, ze weet nog iets veel perversers
En ik laat het met me doen
In ruil voor een echte zoen
Een echte zoen, in al zijn eenvoud
Is het enige wat me hier nog op de been houdt
Ja ik ook, hij is een prima politicus.quote:Op vrijdag 29 april 2011 19:22 schreef Morendo het volgende:
Ik ga Andre Rouvoet toch wel een beetje missen.
Er zijn veel kenmerken die ik met Herman Koch deel. Blauwe ogen, een harlekijnenmond en totale afwezigheid van literair talent.quote:Op vrijdag 29 april 2011 19:12 schreef Reya het volgende:
[..]
Een van de participanten destijds droeg de naam "Kamphuis".
Heel simpel, 15 jaar geleden waren spijkerbroeken niet toegestaan op de sociëteit, tegenwoordig wel en loopt de helft van de mensen in spijkerbroeken.quote:Op vrijdag 29 april 2011 19:21 schreef Monidique het volgende:
Vijftien jaar geleden was gabber in; ik zie het afglijden niet.
Dat kan ook maar om zuurheid na te streven is ook weer zo wat. Zaken zijn zoals ze zijn en die hang naar vroeger is meer angst voor progressie.quote:Op vrijdag 29 april 2011 19:21 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Over 10 jaar zal het me waarschijnlijk geen ene bal meer kunnen schelen, ik merk al wel dat de onverschilligheid bij mij toeslaat.
In Utrecht en Rotterdam misschien. .quote:Op vrijdag 29 april 2011 19:27 schreef von_Preussen het volgende:
Vroeger werd de ongemengdheid nog in ere gehouden, tegenwoordig zijn er nog maar weinigen die deze traditie in ere houden.![]()
Hou je van gierst?quote:Op vrijdag 29 april 2011 19:27 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Er zijn veel kenmerken die ik met Herman Koch deel. Blauwe ogen, een harlekijnenmond en totale afwezigheid van literair talent.
Nou, inderdaad, het is compleet gedaan.quote:Op vrijdag 29 april 2011 19:27 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Heel simpel, 15 jaar geleden waren spijkerbroeken niet toegestaan op de sociëteit, tegenwoordig wel en loopt de helft van de mensen in spijkerbroeken.
Vroeger werd de ongemengdheid nog in ere gehouden, tegenwoordig zijn er nog maar weinigen die deze traditie in ere houden.![]()
Zie daar, enorme maatschappelijke verpaupering.
B'vo voor ongemendheid.quote:Op vrijdag 29 april 2011 19:29 schreef Morendo het volgende:
[..]
In Utrecht en Rotterdam misschien. .
Ik zie hem eerder homo worden.quote:Op vrijdag 29 april 2011 19:32 schreef Morendo het volgende:
[..]
Hij heeft een transfer gemaakt naar D66.
Het zijn wel de kleine dingetjes die steeds verder opschuiven en zo de totale verloedering inluiden.quote:Op vrijdag 29 april 2011 19:31 schreef Reya het volgende:
[..]
Nou, inderdaad, het is compleet gedaan.
Mooi, ik vind hem maar hypocriet.quote:
Ik vind hem sympathieker dan Slob.quote:Op vrijdag 29 april 2011 19:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mooi, ik vind hem maar hypocriet.
Zeker niet rechts genoeg?quote:Op vrijdag 29 april 2011 19:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mooi, ik vind hem maar hypocriet.
Zou heel goed kunnen, er is niets zo irritant als links en conservatisme, dat jeukt gewoon.quote:
Linkse conservatieven zitten vooral bij de SPquote:Op vrijdag 29 april 2011 19:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zou heel goed kunnen, er is niets zo irritant als links en conservatisme, dat jeukt gewoon.
Ik vond Ed Anker sympathieker overkomen, en ook nog met een stuk bevlogenheid. ik vind slob en rouvoet 2 van die wereldvreemde dominees.quote:
Daar had ie dan weer ongelijk in.quote:
Denk jij ook wel eens buiten die hokjes?quote:Op vrijdag 29 april 2011 19:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zou heel goed kunnen, er is niets zo irritant als links en conservatisme, dat jeukt gewoon.
Ik snap nu hoe het komt dat je het zo goed kan vinden met Echtgaafquote:Op vrijdag 29 april 2011 19:17 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Qua verzorgingsstaat ja, qua linkse hobbys om het maar even heel simplistisch te noemen zijn ze net PvdA en GL.quote:Op vrijdag 29 april 2011 19:38 schreef remlof het volgende:
[..]
Linkse conservatieven zitten vooral bij de SP
Ik heb vandaag een hokjes blouse aan.quote:Op vrijdag 29 april 2011 19:39 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Denk jij ook wel eens buiten die hokjes?
Nee, ik ben absoluut niet religieus en zeer liberaal (niet alibi-liberaal VVD's, echt liberaal) maar ik zie bepaalde tendensen wel met lede ogen aan.quote:Op vrijdag 29 april 2011 19:39 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik snap nu hoe het komt dat je het zo goed kan vinden met Echtgaaf
Bouwvakker, zeker ook nog met borstzakje?quote:Op vrijdag 29 april 2011 19:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik heb vandaag een hokjes blouse aan.
Nee, geen houthakkers blouse sufferd. Ja, en in dat borstzakje steekt een pakje shage uit, nou goed?quote:Op vrijdag 29 april 2011 19:41 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Bouwvakker, zeker ook nog met borstzakje?
Nee, borstzakje is sowieso not done, tenzij je een horecaffer bent.quote:Op vrijdag 29 april 2011 19:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee, geen houthakkers blouse sufferd. Ja, en in dat borstzakje steekt een pakje shage uit, nou goed?
Je bedoelt ongemengdheid als mannen en vrouwen apart?quote:Op vrijdag 29 april 2011 19:27 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Heel simpel, 15 jaar geleden waren spijkerbroeken niet toegestaan op de sociëteit, tegenwoordig wel en loopt de helft van de mensen in spijkerbroeken.
Zie daar, enorme maatschappelijke verpaupering.
Ah de vroeger-was-alles-beter-liberaal.quote:Op vrijdag 29 april 2011 19:41 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Nee, ik ben absoluut niet religieus en zeer liberaal (niet alibi-liberaal VVD's, echt liberaal) maar ik zie bepaalde tendensen wel met lede ogen aan.
Volgens mij doe je hem ook nooit uit. Het constant smijten met die termen maakt het nogal leeg op den duur.quote:Op vrijdag 29 april 2011 19:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik heb vandaag een hokjes blouse aan.
Juist, als ik vrouwelijk gezelschap wil hebben dan kan ik dat in iedere gelegenheid verkrijgen, maar je wilt ook eens rustig onder elkaar zijn zonder dat vrouwen alles weer verkloten.quote:Op vrijdag 29 april 2011 19:43 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Je bedoelt ongemengdheid als mannen en vrouwen apart?
Overal. Volgens mij zijn Utrechtse verenigingen nog het meest authentiek en traditioneel, met enclaves van oude adel.quote:Op vrijdag 29 april 2011 19:29 schreef Morendo het volgende:
[..]
In Utrecht en Rotterdam misschien. .
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |