Een goede zaak en bevorderlijk voor de integratie want ik zie niet dat er ook maar één werkgever een persoon aanneemt die verstopt is onder gewaden.quote:Bron
BRUSSEL - België gaat de boerka en nikab verbieden, twee vrijwel alles verhullende gewaden voor moslima's. De Kamer van Volksvertegenwoordigers van het parlement keurde donderdagavond vrijwel unaniem het voorstel goed.
België leek een jaar geleden het eerste land ter wereld te worden met een boerkaverbod, maar de val van de regering belemmerde dat. Ook toen had de Kamer het verbod goedgekeurd, maar het wetsvoorstel kwam niet meer door de Senaat.
Officieel komt er een verbod op het dragen van „kleding die het gezicht volledig dan wel grotendeels verbergt”. Wie op het dragen van een boerka of nikab wordt betrapt, riskeert een boete en/of een celstraf tot zeven dagen. In tegenstelling tot Frankrijk is geen straf voorzien voor personen die vrouwen verplichten een boerka te dragen, laakte de linkse fractie van Groen!
Ik denk dat je dan binnenkort honderden dreigmailtjes mag ontvangen.quote:Op vrijdag 29 april 2011 14:58 schreef Sisiorange94 het volgende:
Ik maak vast geen vrienden door te zeggen dat ik dit goed vind.
Na Frankrijk en België is dat een logisch gevolg.quote:
In Turkije en Tunesië mag je zelfs niet met hoofddoekjes overheidsgebouwen te betreden.quote:Op vrijdag 29 april 2011 15:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Na Frankrijk en België is dat een logisch gevolg.
Toch zou ik het beperkt willen zien tot een verbod op het betreden van overheidsgebouwen en dergelijke en de vrijheid voor iedere andere eigenaar van openbare gebouwen, openbaar vervoer enz....om een verbod in te stellen, wanneer zij dat wenselijk vinden. Daarnaast moet iedereen zijn of haar diensten mogen weigeren.
Van mij mogen ze verder gerust zo over straat. 't Ziet er niet uit hoor. Zag er vorige week nog zo één lopen. Sluier vasthouden, zodat het spleetje goed voor de ogen bleef zitten, anders zag ze niks. Is toch helemaal niet handig, ook.
Alhoewel turkije binnenkort verandert in een moslimstaat met die nieuwe regeringquote:Op vrijdag 29 april 2011 15:04 schreef HSG het volgende:
[..]
In Turkije en Tunesië mag je zelfs niet met hoofddoekjes openbare gebouwen betreden (scholen, universiteiten, gemeentehuizen ect ect).
Weet ik nog niet zo. Het leger zit daar ook niet om te springen. Zij zien zichzelf meer als de beschermer van de grondwet, wat opgericht is door Kemal Ataturk.quote:Op vrijdag 29 april 2011 15:05 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Alhoewel turkije binnenkort verandert in een moslimstaat met die nieuwe regering
Vast welquote:Op vrijdag 29 april 2011 15:11 schreef Wokkel het volgende:
Mag een doorzichtig gewaad nog wel?
[ afbeelding ]
Een ceremonie van 1 dag vergelijken met boerka's en andere gezichtverhullende kleding die het hele jaar wordt gedragen lijkt mij nogal een gebrek aan voorstellingvermogen.quote:Op vrijdag 29 april 2011 15:11 schreef Wokkel het volgende:
Mag een doorzichtig gewaad nog wel?
[ afbeelding ]
Zeg dat maar tegen die gekken daarquote:Op zaterdag 30 april 2011 00:09 schreef Goodluck_Charm het volgende:
Als moslim vind ik ook dat dit gewoon verboden mag worden. Het is gevaarlijk in opzichten, vaak is hun gezichtsveld beperkt, en totaal onnodig.
Het heeft ook niets met religie te maken. Vroeger droegen vrouwen een nikab om hun gezicht te beschermen tegen de zandstormen in de woestijn.
Er staat nergens in de Koran dat een vrouw haar gezicht moet bedekken.
Want logica dicteert een noordelijk volgend beleidspad.quote:Op vrijdag 29 april 2011 15:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Na Frankrijk en België is dat een logisch gevolg.
Tegenwoordig, gelukkig, wel.quote:Op vrijdag 29 april 2011 15:04 schreef HSG het volgende:
[..]
In Turkije en Tunesië mag je zelfs niet met hoofddoekjes overheidsgebouwen te betreden.
quote:
+100quote:
+10quote:Het is gevaarlijk in opzichten
+25quote:vaak is hun gezichtsveld beperkt
+100quote:, en totaal onnodig.
+25quote:Vroeger
+100quote:Er staat nergens in de Koran
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |