abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96141022
quote:
Bron

BRUSSEL - België gaat de boerka en nikab verbieden, twee vrijwel alles verhullende gewaden voor moslima's. De Kamer van Volksvertegenwoordigers van het parlement keurde donderdagavond vrijwel unaniem het voorstel goed.

België leek een jaar geleden het eerste land ter wereld te worden met een boerkaverbod, maar de val van de regering belemmerde dat. Ook toen had de Kamer het verbod goedgekeurd, maar het wetsvoorstel kwam niet meer door de Senaat.

Officieel komt er een verbod op het dragen van „kleding die het gezicht volledig dan wel grotendeels verbergt”. Wie op het dragen van een boerka of nikab wordt betrapt, riskeert een boete en/of een celstraf tot zeven dagen. In tegenstelling tot Frankrijk is geen straf voorzien voor personen die vrouwen verplichten een boerka te dragen, laakte de linkse fractie van Groen!
Een goede zaak en bevorderlijk voor de integratie want ik zie niet dat er ook maar één werkgever een persoon aanneemt die verstopt is onder gewaden.
pi_96141051
Nu Nederland nog _O_ _O_
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_96141065
Ik maak vast geen vrienden door te zeggen dat ik dit goed vind.
pi_96141158
quote:
13s.gif Op vrijdag 29 april 2011 14:58 schreef Sisiorange94 het volgende:
Ik maak vast geen vrienden door te zeggen dat ik dit goed vind.
Ik denk dat je dan binnenkort honderden dreigmailtjes mag ontvangen.
  vrijdag 29 april 2011 @ 15:01:52 #5
3542 Gia
User under construction
pi_96141217
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 14:57 schreef HSG het volgende:
Nu Nederland nog _O_ _O_
Na Frankrijk en België is dat een logisch gevolg.

Toch zou ik het beperkt willen zien tot een verbod op het betreden van overheidsgebouwen en dergelijke en de vrijheid voor iedere andere eigenaar van openbare gebouwen, openbaar vervoer enz....om een verbod in te stellen, wanneer zij dat wenselijk vinden. Daarnaast moet iedereen zijn of haar diensten mogen weigeren.

Van mij mogen ze verder gerust zo over straat. 't Ziet er niet uit hoor. Zag er vorige week nog zo één lopen. Sluier vasthouden, zodat het spleetje goed voor de ogen bleef zitten, anders zag ze niks. Is toch helemaal niet handig, ook.
pi_96141317
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 15:01 schreef Gia het volgende:

[..]

Toch zou ik het beperkt willen zien tot een verbod op het betreden van overheidsgebouwen en dergelijke en de vrijheid voor iedere andere eigenaar van openbare gebouwen, openbaar vervoer enz....om een verbod in te stellen, wanneer zij dat wenselijk vinden. Daarnaast moet iedereen zijn of haar diensten mogen weigeren.

Van mij mogen ze verder gerust zo over straat. 't Ziet er niet uit hoor. Zag er vorige week nog zo één lopen. Sluier vasthouden, zodat het spleetje goed voor de ogen bleef zitten, anders zag ze niks. Is toch helemaal niet handig, ook.
In Turkije en Tunesië mag je zelfs niet met hoofddoekjes overheidsgebouwen te betreden.
  vrijdag 29 april 2011 @ 15:05:52 #7
189963 nubreektmijnklomp
vindt klompen eigenlijk kut
pi_96141387
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 15:04 schreef HSG het volgende:

[..]

In Turkije en Tunesië mag je zelfs niet met hoofddoekjes openbare gebouwen betreden (scholen, universiteiten, gemeentehuizen ect ect).
Alhoewel turkije binnenkort verandert in een moslimstaat met die nieuwe regering :P
mijn klomp is gebroken.
JAALLAAALLAAA Ajax!
pi_96141430
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 15:05 schreef nubreektmijnklomp het volgende:

[..]

Alhoewel turkije binnenkort verandert in een moslimstaat met die nieuwe regering :P
Weet ik nog niet zo. Het leger zit daar ook niet om te springen. Zij zien zichzelf meer als de beschermer van de grondwet, wat opgericht is door Kemal Ataturk.
pi_96141626
Mag een doorzichtig gewaad nog wel?
pi_96141839
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 15:11 schreef Wokkel het volgende:
[ afbeelding ]
Vast wel ;) beschermt je tegen de muggen.
pi_96141895
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 15:11 schreef Wokkel het volgende:
[ afbeelding ]
Een ceremonie van 1 dag vergelijken met boerka's en andere gezichtverhullende kleding die het hele jaar wordt gedragen lijkt mij nogal een gebrek aan voorstellingvermogen.
  vrijdag 29 april 2011 @ 15:19:50 #12
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_96164672
Als moslim vind ik ook dat dit gewoon verboden mag worden. Het is gevaarlijk in opzichten, vaak is hun gezichtsveld beperkt, en totaal onnodig.
Het heeft ook niets met religie te maken. Vroeger droegen vrouwen een nikab om hun gezicht te beschermen tegen de zandstormen in de woestijn.
Er staat nergens in de Koran dat een vrouw haar gezicht moet bedekken.
pi_96169764
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2011 00:09 schreef Goodluck_Charm het volgende:
Als moslim vind ik ook dat dit gewoon verboden mag worden. Het is gevaarlijk in opzichten, vaak is hun gezichtsveld beperkt, en totaal onnodig.
Het heeft ook niets met religie te maken. Vroeger droegen vrouwen een nikab om hun gezicht te beschermen tegen de zandstormen in de woestijn.
Er staat nergens in de Koran dat een vrouw haar gezicht moet bedekken.
Zeg dat maar tegen die gekken daar ;)
pi_96169832
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 15:01 schreef Gia het volgende:

[..]

Want logica dicteert een noordelijk volgend beleidspad.
pi_96169840
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 10:31 schreef HSG het volgende:

[..]

Zeg dat maar tegen die gekken daar ;)
Gekken waar? In de woestijn?
:9
pi_96169843
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 15:04 schreef HSG het volgende:

[..]

In Turkije en Tunesië mag je zelfs niet met hoofddoekjes overheidsgebouwen te betreden.
Tegenwoordig, gelukkig, wel.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 30 april 2011 @ 10:41:34 #18
78918 SeLang
Black swans matter
pi_96169936
Ik ben wel voor een gedeeltelijk boerka verbod maar om een ander reden dan de meesten. Iedereen moet zelf weten hoe hij/ zij gekleed gaat maar soms is het een veiligheidsrisico. Stel je voor dat ik met een bivakmuts op een winkel binnenloop, zou je dat op prijs stellen als winkelier? En een boerka is gewoon een extreme bivakmuts die nog nog veel meer verbergt.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 30 april 2011 @ 10:45:41 #19
78918 SeLang
Black swans matter
pi_96169993
Btw: in Colombia was het een aantal jaar geleden verboden om een helm te dragen op een motorfiets. Dit vanwege het grote aantal moorden dat werd gepleegd door daders die onherkenbaar waren vanwege de helm die ze droegen. Maar uiteindelijk heeft het hooggerechtshof die wet weer teruggedraaid: je mag mensen niet dwingen extra gevaar te lopen door geen helm te dragen op een motorfiets.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_96169997
Iedereen moet toch lekker zelf weten hoe ze er bij lopen? De overheid die gaat bepalen hoe je jezelf moet kleden.. Dat lijkt me meer wat voor Noord-Korea, Iran of Saoedi-Arabië...

Kledingwetten :N.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_96170021
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 15:19 schreef slashdotter3 het volgende:
Vrije westen: 2 - Terroristen: 0 *O*
:N Juist niet, we doen nu precies wat die idioten ook willen invoeren. Bepalen hoe vrouwen zich moeten kleden...
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zaterdag 30 april 2011 @ 11:42:11 #22
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_96171231
Goede zaak. Nu nog de multiculturele samenleving verbieden en al onze problemen zijn verleden tijd.

Btw, moeten de mods vandaag niet oranje zijn?
Géén kloon van tvlxd!
pi_96171313
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 15:19 schreef slashdotter3 het volgende:
Vrije westen: 2 - Terroristen: 0 *O*
Lees je zin nog een paar keer door.
  zaterdag 30 april 2011 @ 11:50:09 #24
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_96171442
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2011 00:09 schreef Goodluck_Charm het volgende: