Witbalans is natuurlijk een beetje naar eigen believen denk ik. Ik vind deze voorbeeld foto eigenlijk veel te wit. Hoort meer kleur in te zitten, maar misschien vindt de fotograaf hiervan dit wel de juiste keuze.quote:Op donderdag 2 juni 2011 19:35 schreef BaraCuda het volgende:
Ik heb een D300s. Welke instellingen zijn voor snachts het beste?
Welke witbalans vooral? diafragma en sluitertijd kun je wel redelijk mee spelen natuurlijk.
Dus om dit soort foto's te maken:
[ afbeelding ]
Ik vind 'm wel te donker eigenlijk ja.quote:Op maandag 6 juni 2011 16:22 schreef Neo-Mullen het volgende:
Heb zelf ook een vraagje: is onderstaande foto (te) donker?
Ik krijg het van sommigen te horen en ben sindsdien aan de twijfel geraakt.
[ afbeelding ]
Okiequote:Op maandag 6 juni 2011 16:25 schreef Omniej het volgende:
[..]
Ik vind 'm wel te donker eigenlijk ja.De lucht en het stadje in het dal althans... Dat de voorgrond wat donkerder is, is niet zo erg en misschien eerder een pluspunt.
Wat voor soort persoon het is, de reden waarom hij/zij hem wegdoet.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:57 schreef Stienn het volgende:
ik ga een lens kopen via marktplaats, alleen heb ik nog nooit een tweedehands lens gekocht. Waar moet ik op letten? Het gaat om een Nikon 18-105. Kan hem voor 70 euro goedkoper krijgen dat dat hij nieuw is.
- Soepel en zonder knarsen zoomen en scherpstellenquote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:57 schreef Stienn het volgende:
ik ga een lens kopen via marktplaats, alleen heb ik nog nooit een tweedehands lens gekocht. Waar moet ik op letten? Het gaat om een Nikon 18-105. Kan hem voor 70 euro goedkoper krijgen dat dat hij nieuw is.
- Geen kantelschermquote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:08 schreef Neo-Mullen het volgende:
Kan iemand redenen opnoemen om een 7D te kopen ipv een 60D?
Filmen doe ik niet aan. Hooguit incidenteel, maar das niet de bedoeling.
Maar wel 100en euro's duurder (+ ik heb kleine handen)quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:22 schreef Omniej het volgende:
[..]
- Geen kantelscherm
- Meer focuspunten
- Snellere burst
- Minder shutterlag
- Iets grotere viewfinder maar dat scheelt niet veel (wel 100% dekking versus 96%)
En ik denk dat dat het wel zo'n beetje was... De 7D is ook iets groter natuurlijk en houdt dus wat lekkerder vast, tenzij je kleine handen hebt natuurlijk.
http://dancarrphotography.com/blog/2010/08/27/canon-60d-vs-7d/quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:08 schreef Neo-Mullen het volgende:
Kan iemand redenen opnoemen om een 7D te kopen ipv een 60D?
Filmen doe ik niet aan. Hooguit incidenteel, maar das niet de bedoeling.
Geen idee? Mijne volgens mij niet. Maar meestal als ik 30S sluitertijd heb gebruikt heb ik niet zo'n haast om er nog 1 te makenquote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:24 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Maar wel 100en euro's duurder (+ ik heb kleine handen)
Hmm, valt over na te denken.. hoe kan het trouwens dat mijn 450D echt ellendig lang (zeker 20secs) bezig is na een foto van 30s sluitertijd...
Zet je ruisreductie bij lange exposures eens uit.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:24 schreef Neo-Mullen het volgende:
oe kan het trouwens dat mijn 450D echt ellendig lang (zeker 20secs) bezig is na een foto van 30s sluitertijd...
Onweer, heb geen zelfontspanner, en wil zo weinig mogelijk inslagen missenquote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:26 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Geen idee? Mijne volgens mij niet. Maar meestal als ik 30S sluitertijd heb gebruikt heb ik niet zo'n haast om er nog 1 te maken
Thanksquote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:26 schreef Omniej het volgende:
Ik vergeet trouwens te noemen dat de 7D ook een veel snellere AF heeft (niet helemaal onbelangrijk eigenlijk), hoewel je je af kunt vragen of je dat in de praktijk heel erg gaat merken als je hem niet voor sport o.i.d. gebruikt.
[..]
Zet je ruisreductie bij lange exposures eens uit.
Hangt dat ook niet van je lens af? (vooral van je lens af)quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:26 schreef Omniej het volgende:
Ik vergeet trouwens te noemen dat de 7D ook een veel snellere AF heeft (niet helemaal onbelangrijk eigenlijk), hoewel je je af kunt vragen of je dat in de praktijk heel erg gaat merken als je hem niet voor sport o.i.d. gebruikt.
[..]
Zet je ruisreductie bij lange exposures eens uit.
Dan snap ik hetquote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:27 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Onweer, heb geen zelfontspanner, en wil zo weinig mogelijk inslagen missen
Dank voor je link trouwens, zal het eens doorlezen!
[..]
Thanks!
Dat zal wel een grotere rol spelen ja.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:29 schreef kanovinnie het volgende:
Hangt dat ook niet van je lens af? (vooral van je lens af)
Ik moet toch maar eens een fotografieboek kopen of lenenquote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:32 schreef Omniej het volgende:
[..]
Dat zal wel een grotere rol spelen ja.Maar goed, uitgaande van dezelfde lens, zal de 7D zo'n beetje elke andere body behalve de 1D's er wel uit focussen...
Oneindig denk ik? Waar stond hij op?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:34 schreef Neo-Mullen het volgende:
Godver, dikke bliksem vastgelegd, verkeerde focus, hoe weet ikw aar ik op moet focussen in het donker? (18-55)
Heeft 18-55 nietquote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:37 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Oneindig denk ik? Waar stond hij op?
Wel? Gewoon zo ver mogelijk focussen.quote:
Zowel volledig naar links als naar rechts gedraaid, 1 van die 2 zal zo ver mogelijk focussen zijn, beide onscherpquote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:38 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wel? Gewoon zo ver mogelijk focussen.
En dan nét iets ervoor...quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:38 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wel? Gewoon zo ver mogelijk focussen.
Excuus, dat wist ik dan weer niet.quote:
Daarom altijd opladen nadat je klaar bent met foto's maken.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:39 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Zowel volledig naar links als naar rechts gedraaid, 1 van die 2 zal zo ver mogelijk focussen zijn, beide onscherp
KUT, accu leeg
enorme pechdag vandaag
Ik weet hetquote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:44 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Excuus, dat wist ik dan weer niet.
[..]
Daarom altijd opladen nadat je klaar bent met foto's maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |