2 tegen gekomen:quote:Op dinsdag 17 mei 2011 22:46 schreef Stefkeeh het volgende:
Zal die 5 punten opdracht weer zo´n zelfde soort zijn als die van vorig jaar?:)
Ja, als je 1 euro hebt waarover je 5 cent rente moet betalen, maar met die ene euro kun je 10 cent verdienen helpt het vreemde vermogen mee aan je rendement op 't eigen vermogen.quote:
Of RTV>IVVquote:
Omdat je als bedrijf betaalde btw terugkrijgt en ontvangen btw moet af dragenquote:Op dinsdag 17 mei 2011 17:08 schreef Sieps het volgende:
[..]
Ik ben er eindelijk achter. Omdat de BTW geen kosten voor het bedrijf zijn maar wordt doorgerekend aan de consument moet je het niet meenemen in de jaarlijkse kosten.
Heb je een linkje van de opdrachten enzulks?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 22:46 schreef Stefkeeh het volgende:
Ik hooooooop het!quote:Op dinsdag 17 mei 2011 22:46 schreef Stefkeeh het volgende:
Balansen, winst en verliesrekeningen moet je volgens mij goed kunnen. Marketing doet er dacht ik niet toe.quote:Op woensdag 18 mei 2011 10:48 schreef koenraadskleefpasta het volgende:
ik heb nog amper geleerd voor m&o en begin hem dus te knijpen,
iemand een goede tip over wat het belangrijkste is om me nu nog op te concentreren?
Ik sta op zich wel goed voor m&o, dus het is niet zo dat ik alles nu voor de eerste keer zie.
Omdat het fascinerend isom te zien hoe het runnen van een bedrijf in zijn werk gaat?quote:Op woensdag 18 mei 2011 10:52 schreef koenraadskleefpasta het volgende:
Ja ik denk dat ik dat ga doen, en als ik iets niet snap even nazoeken.
Oh waarom heb ik voor m&o gekozen?
IJzeren voorraad ben ik nog nooit tegengekomen op CE.quote:Op woensdag 18 mei 2011 11:37 schreef Sieps het volgende:
Trouwens, een strikvraag wat af en toe gevraagd wordt: als je bijvoorbeeld een current ratio moet uitrekenen waar je dus de vlottende activa voor nodig hebt, kan het zijn dat er in de vraag staat dat het bedrijf een ijzeren voorraad wil (minimum voorraad wat je altijd hebt). Deze ijzeren voorraad valt dan onder de vaste activa en niet onder vlottende activa!
Baten en lasten zijn hetzelfde als Opbrengsten en Kosten, alleen dan voor een stichting of vereniging. Winst en verlies is het verschil tussen die 2 posten. :-)quote:Op woensdag 18 mei 2011 11:27 schreef Snuf. het volgende:
Wat was ook alweer verschil tussen baten en lasten en winst en verlies?
Huurkoop, koop op afbetaling etc., bedoel je die?quote:Op woensdag 18 mei 2011 11:49 schreef Stefkeeh het volgende:
Nog een tip:
Als je de drie soorten krediet nog niet kent, zet ze in je GR!! die komen in bijna ieder examen!:) of iig 1 soort!
Zou je je bestandjes misschien willen uploaden?quote:Op woensdag 18 mei 2011 11:50 schreef Etsu het volgende:
[..]
Huurkoop, koop op afbetaling etc., bedoel je die?
Heb ik al in staan.
M'n hele GR zit vol. Hoop dat het helpt.
Nee, kan niet. Heb alles zelf getypt via hand omdat ik geen kabel heb.quote:Op woensdag 18 mei 2011 11:51 schreef Timnation het volgende:
[..]
Zou je je bestandjes misschien willen uploaden?
Nee, ik bedoel leverancierskrediet, afnemerskrediet en nog iets.. Ik heb nu al in 3 examens gezien dat ze vroegen welke soort krediet t was!:)quote:Op woensdag 18 mei 2011 11:51 schreef Daev het volgende:
Nee, ik denk dat hij de drie soorten hypothecaire leningen bedoelt.
Als je het over consumptief krediet hebt zijn het er vier: doorlopend krediet, persoonlijke lening, koop en verkoop op afbetaling en huurkoop.
En rekening-courant?quote:Op woensdag 18 mei 2011 11:55 schreef Stefkeeh het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel leverancierskrediet, afnemerskrediet en nog iets.. Ik heb nu al in 3 examens gezien dat ze vroegen welke soort krediet t was!:)
Alles getypt via je rekenmachine? Respectquote:Op woensdag 18 mei 2011 11:52 schreef Etsu het volgende:
[..]
Nee, kan niet. Heb alles zelf getypt via hand omdat ik geen kabel heb.Sorry.
Thanks dude!quote:Op woensdag 18 mei 2011 12:01 schreef WC_Schaap het volgende:
http://www2.cito.nl/vo/ex2011/VW-0251-a-11-1-s.pdf
Oh absoluutquote:Op woensdag 18 mei 2011 11:19 schreef Sokz het volgende:
[..]
Omdat het fascinerend isom te zien hoe het runnen van een bedrijf in zijn werk gaat?
5p. Liquiditeitsbegroting?quote:Op woensdag 18 mei 2011 12:01 schreef WC_Schaap het volgende:
http://www2.cito.nl/vo/ex2011/VW-0251-a-11-1-s.pdf
Weinig keus.quote:Op woensdag 18 mei 2011 12:01 schreef Timnation het volgende:
[..]
Alles getypt via je rekenmachine? Respect
we wíllen het niet horenquote:Op woensdag 18 mei 2011 12:15 schreef Etsu het volgende:
[..]
Roep ik al 500 jaar maar niemand die me hoort.
Geen kabel.quote:Op woensdag 18 mei 2011 12:17 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Hoezo, was er niet al een bestandje dan?
Sorry Etsu, niet gezien.quote:Op woensdag 18 mei 2011 12:15 schreef Etsu het volgende:
[..]
Roep ik al 500 jaar maar niemand die me hoort.
Klopt. Liquiditeits begroting= incl BTW en Res. begr. = excl. BTWquote:Op woensdag 18 mei 2011 12:19 schreef Koffiebeaun. het volgende:
[..]
Sorry Etsu, niet gezien.![]()
Maar dat ding is zo kut! Met name die debiteuren en crediteuren die achteraf betalen.![]()
BTW moest er dus wel bij met inkopen enz? En op de resultatenrekening niet? Of hoe zat dat nou?
Dat geldt voor inkopen en verkopen beide?quote:Op woensdag 18 mei 2011 12:19 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Klopt. Liquiditeits begroting= incl BTW en Res. begr. = excl. BTW
Alles toch?quote:Op woensdag 18 mei 2011 12:21 schreef Koffiebeaun. het volgende:
[..]
Dat geldt voor inkopen en verkopen beide?
Ja ik ben even in de war.quote:
Volgens mij zit het gewoon bij de bedragen bij Debiteuren en Crediteuren inbegrepen. Bij de liquiditeitsbegrotingen die ik tegen ben gekomen tenminste wel.quote:Op woensdag 18 mei 2011 12:25 schreef Koffiebeaun. het volgende:
[..]
Ja ik ben even in de war.In de samengevat staat namelijk iets van af te dragen btw, en te vorderen btw. Waar komt dat nou weer op dan? Moet dat apart worden vermeldt?
Ik ook.quote:Op woensdag 18 mei 2011 12:29 schreef Daev het volgende:
Jammer dat ik er bij het berekenen van de eindwaarde of contante waarde altijd één termijn langs zit
Wilde dat dus net zeggen.quote:Op woensdag 18 mei 2011 12:26 schreef Etsu het volgende:
2008-I: 6 punten -> Efficiencyverschil, prijsverschil, bezettingsresultaat uitrekenen.
Klinkt al wat beter dan liquiditeitsbegroting.
2006-I: 5 punten -> resultatenbegroting.
Cito haat ons.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |