In 2000 door internationale journalisten gekozen tot europees voetballer van de eeuw.quote:
Ik kon niet meer posten in deel één. Jij wel ?quote:
quote:Op vrijdag 29 april 2011 10:53 schreef LuieSurinamer het volgende:
Maradona, Pelé, Cruijff, Messi Ronaldo.
Fixed.
Vriezenveen/Westerhaar/Kloosterhaar wat een paupervolk daaar, maar verder niet persoonlijk hahaquote:Op zaterdag 28 mei 2011 23:49 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Denk dat hij de "echte" Ronaldo bedoeld.
Zegt een turk, verder niet persoonlijk hoor.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 23:51 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Vriezenveen/Westerhaar/Kloosterhaar wat een paupervolk daaar, maar verder niet persoonlijk haha
trololololo
Geen Turk, tis alleen maar een dekmantel om anoniem te blijven. En het werkt. Krijg alleen wel knijterveul Turken die pm's sturen...quote:Op zaterdag 28 mei 2011 23:53 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Zegt een turk, verder niet persoonlijk hoor.
Was al bang.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 23:54 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Geen Turk, tis alleen maar een dekmantel om anoniem te blijven. En het werkt. Krijg alleen wel knijterveul Turken die pm's sturen...
Dat maakt vrij weinig uit in deze context.quote:Op maandag 30 mei 2011 02:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Welke speler heeft de meeste CL's en titels gewonnen?
En dat maak jij uitquote:Op maandag 30 mei 2011 02:49 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Dat maakt vrij weinig uit in deze context.
Gozer, ben je zo dom?quote:
Schiet lekker op om de beste voetballer te kiezen in een teamsportquote:Op maandag 30 mei 2011 02:57 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Gozer, ben je zo dom?
je ziet toch aan de spelers dat het om individuele eigenschappen gaat, team heb daar niks mee te maken dus ook niet hoeveel CL's wedstrijden je gewonne heb, gewoon de beste voetballers dus -.-
Het gaat om beste individuele voetballer in dit geval, niet beste team. Dus dan ga je niet naar prijzen kijken nee.quote:Op maandag 30 mei 2011 03:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Schiet lekker op om de beste voetballer te kiezen in een teamsport
Cruijffquote:
Goede coach heeft ie meer aanquote:Op zaterdag 2 juli 2011 21:00 schreef Doublepain het volgende:
Met Xavi erbij hadden ze misschien gewonnen..
Even snel kom ik uit bij Seedorf, Giggs, dat soort spelers.quote:Op maandag 30 mei 2011 02:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Welke speler heeft de meeste CL's en titels gewonnen?
Van dequote:Op zaterdag 28 mei 2011 22:24 schreef debeterebob het volgende:
Van de Sar natuurlijk en Van de Beukering, de ster van het Indonesische nationale team
Seedorf 3quote:Op zondag 3 juli 2011 09:47 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Even snel kom ik uit bij Seedorf, Giggs, dat soort spelers.
Ja, ik versta er niks van!quote:
Eindelijk iemand die het begrijptquote:Op maandag 30 mei 2011 10:15 schreef Iannn het volgende:
Laat Messi eerst maar eens presenteren in een minder goed team dat ook minder goed op elkaar is ingespeeld en waarvan het gros van de spelers elkaar niet al tien jaar kent en al tien jaar samen traint. Dat is dus bv. bij Argentinië het geval, gek genoeg presenteert Messi daar ook veel minder. En dan kan je dat op de trainer gooien, of de tactiek ... maar dat is bullshit. Hij presteert daar gewoon stukken minder als bij Barcelona. Ik zou Barcelona wel eens willen zien zonder Xavi, Iniesta, Pedro, Pique, Puyol .. eens zien hoe goed Messi dan nog is.
Wat ik het grote verschil vind met namen als Pelé, Cruijf, Maradona en zelfs Zidane is dat Messi wordt omringt door allemaal fantastische spelers die al jarenlang bij dezelfde club zitten. Ze kennen elkaar door en door en er is een ijzersterk tactisch beleid dat al jarenlang wordt aangehouden. Alle voorgaande namen wisten met een in principe des tijd nog "minder goede" club of land hoge ogen te gooien waarbij het duidelijk was dat zij degene waren die het team op sleeptouw namen. Cruijf (Ajax, Barcelona, NL), Pelé (Brazilië des tijds en Santos), Maradona (Napoli), Zidane (Bordeaux, Frankrijk). En hoewel Messi natuurlijk een heel groot aandeel heeft in de prestaties van Barcelona vind ik hem niet by far het belangrijkste ... Xavi, Iniesta, Pique en Puyol acht ik even belangrijk.
Ten slotte heb ik ook het idee dat mensen hem een beetje té graag als nieuwe god van het voetbal willen zien. Dat merk je op TV ook waar alles wat Messi doet even geweldig is. Bij de CL-finale was zijn goal imo een fout van Edje die verkeerd stond, het was gewoon een hard schot dat recht op doel was. Frank Snoeks had het ineens over "de geweldige voetbeweging van Messi" ... al mijn vrienden helemaal van "Ja, zag die voetbeweging!!!![]()
![]()
![]()
![]()
" ... ik naar de herhaling kijken en ik zag gewoon totaal geen voetbeweging maar dat terzijde
.
Concluderend; Messi is een fantastische voetballer, zeker één van de beste ter wereld momenteel, misschien wel dé beste inderdaad. Maar in mijn optiek gaat hij maar ook eens bij ander team laten zien wat hij wel niet kan. En dat overdreven gedoe mag ook wel eens worden gestopt, die jongen wordt echt afgeschilderd en gehypt alsof het letterlijk god is. Beetje over the top imo.
Maldini, zo'n held verdient het.quote:Op maandag 4 juli 2011 16:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Seedorf 3
Giggs 2
Maldini 5
Denk dat alleen Gento er 6 heeft, maar van de laatste jaren is het zeker Maldini
Ja tuurlijkquote:Op donderdag 7 juli 2011 00:42 schreef Schooiboy het volgende:
Messi is wel de beste speler van het beste team
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |