abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96092919
@ perruche: het is soms wel nuttig om het verleden te betrekken daarbij, ook al denk je alles al te weten. als je de oorzaak van gevoelens en gedachten helemaal uitpluist kun je er wel echt beter mee leren omgaan. ik heb geen trauma's maar dingen komen wel deels vanuit mn jeugd, gewoon omdat ik toen gevormd ben. kan me voorstellen dat t vervelend voelt. maar in zo'n proces is t best normaal als je je in eerste instantie slechter gaat voelen....
Kwak
pi_96093161
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 16:05 schreef kwakz0r het volgende:
@ perruche: het is soms wel nuttig om het verleden te betrekken daarbij, ook al denk je alles al te weten. als je de oorzaak van gevoelens en gedachten helemaal uitpluist kun je er wel echt beter mee leren omgaan. ik heb geen trauma's maar dingen komen wel deels vanuit mn jeugd, gewoon omdat ik toen gevormd ben. kan me voorstellen dat t vervelend voelt. maar in zo'n proces is t best normaal als je je in eerste instantie slechter gaat voelen....
ja, daarom zeg ik ook - voor sommige mensen zal het vast werken. Die dingen hadden er echte vrij weinig mee te maken. En zelfs mn psych zei "nou, je hebt jezelf goed geanalyseerd" ( ;') ) zonder sarcasme dan. Maar het ging er niet in dat ik het niet verder hoefde uit te diepen. Kan er ook mee te maken hebben dat ik eerst bij haar was voor issue A, toen dat goed ging, ik nog voor iets anders wilde. Misschien dat zij dat dan niet zo goed los van elkaar kon zien, ofzo.

Lekker abstract weer, sorry!

Maar bij jou heeft het blijkbaar veel goed gedaan, en dat lijkt me erg fijn. Wie weet ga ik nog eens in de re-bound, als ik meer tijd voor mezelf heb.
pi_96093303
Maria, dat lijkt me dan eerder een gevalletje redundant... Denk ook niet dat het iets is waarin je moet blijven hangen maar een 'plekje' moet geven. Accepteren en dan doorgaan ofzo...
A la verwerking rouw...
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 16:05 schreef Mini. het volgende:

[..]

Jammer, er zijn zoveel verschillende werkwijzes en dit was duidelijk niet de goede voor jou.

V1z0R: heb jij dat gehad? :o Verdrongen herinneringen, daar is een hoop onenigheid over...
Naar mijn weten wel, die gast hamerde door op een bepaald onderwerp en plots kwamen herinneringen boven... Resultaat: 1 heel boos V1z0Rtje
Onenigheid over? Dat het niet kan dan ofzo?
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_96093420
@MarMar: ik vond je eerste post heel duidelijk en ik snap je frustratie. Ik zou ook annoyed raken als iemand dat steeds zei, en ik ben echt niet onbeleefd tegen telefonistes want ik snap heus wel dat zij er niets aan kunnen doen. Maar een beetje vriendelijke, menselijke reactie mag ook wel.

Over het therapie-gebeuren: ik heb er zelf ook weinig mee. Kan je idd eerder problemen aanpraten dan je ervan afhelpen. Althans, voor mij dan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_96093634
Jeetje coco, dat zou ik de psycholoog wel echt onder de neus gewreven hebben zeg ;)
  donderdag 28 april 2011 @ 16:22:01 #56
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_96093656
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 15:56 schreef Mini. het volgende:
Een complex aanpraten lijkt mij meer aan de orde als iemand helemaal geen klachten heeft, maar als je zelf naar een psych toe gaat lijkt het me duidelijk dat je ergens last van hebt en dan is het toch zinvol als je daar een oorzaak voor probeert te vinden? Als je dan iets tegenkomt dat volgens jou de oorzaak niet is kun je dat toch ook gewoon aangeven?
helemaal eensch! Mensen die naar een psych gaan willen ófwel zelf aan de slag met iets specifieks, maar hebben in ieder geval bepaalde klachten waar ze vanaf willen.
Soms kan dat met iets onverwerkts te maken hebben, maar dat hoeft niet. Ook niet als je soms toch hele nare dingen hebt meegemaakt. verwerkt is verwerkt, dan heeft herkauwen geen zin. Maar als iemand iets altijd heeft weggestopt, kan dat wel een hele grote invloed hebben op je gevoel en gedrag in het hier en nu.
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
pi_96093693
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 16:14 schreef V1z0R het volgende:
Maria, dat lijkt me dan eerder een gevalletje redundant... Denk ook niet dat het iets is waarin je moet blijven hangen maar een 'plekje' moet geven. Accepteren en dan doorgaan ofzo...

[..]

Naar mijn weten wel, die gast hamerde door op een bepaald onderwerp en plots kwamen herinneringen boven... Resultaat: 1 heel boos V1z0Rtje
Onenigheid over? Dat het niet kan dan ofzo?
Nou, niet dat het niet kan maar dat ze in sommige gevallen niet echt zijn. Maar goed, dat zijn dan heel extreme/vergezochte dingen waarvan alle andere "betrokkenen" zeggen dat het nooit gebeurd is.
Anyway, een wetenschappelijke discussie zegt natuurlijk niet zoveel over jouw echte ervaringen, er ging gewoon even een lampje branden omdat dat onderwerp bij mijn studie nogal vaak ter sprake kwam.
Know that while you sleep
Everything has changed
  donderdag 28 april 2011 @ 16:23:52 #58
277802 _Calimero_
pi_96093737
Jeetje wat een hoop negatieve verhalen hier trouwens. Ik durf bijna niet meer :o
pi_96093770
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 16:21 schreef MevrouwPuff het volgende:
Jeetje coco, dat zou ik de psycholoog wel echt onder de neus gewreven hebben zeg ;)
Nou, die zag ik toen al niet meer. Heb het wel onder de neus van de bedrijfsarts & mijn manager gewreven, want zij dachten ook dat het stress was enzo :P

Verder had ik trouwens wel een hele leuke manager hoor. Hij was eerder iets té begripvol wat mijn ziekte betreft :D
  donderdag 28 april 2011 @ 16:24:41 #60
277802 _Calimero_
pi_96093772
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 16:22 schreef Mini. het volgende:

[..]

Nou, niet dat het niet kan maar dat ze in sommige gevallen niet echt zijn. Maar goed, dat zijn dan heel extreme/vergezochte dingen waarvan alle andere "betrokkenen" zeggen dat het nooit gebeurd is.
Anyway, een wetenschappelijke discussie zegt natuurlijk niet zoveel over jouw echte ervaringen, er ging gewoon even een lampje branden omdat dat onderwerp bij mijn studie nogal vaak ter sprake kwam.
over seksueel misbruik he? Dat dat vaak gesuggereerd (dwingend gesuggereerd) werd en dat de patient dat dan maar ging geloven...
pi_96093844
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 16:23 schreef _Calimero_ het volgende:
Jeetje wat een hoop negatieve verhalen hier trouwens. Ik durf bijna niet meer :o
nou ja, dat is waarom ik steeds reageer....

ik vind het een beetje vervelend, die insinuaties dat psychologen je alleen maar dingen aanpraten. alsof ik daar zit omdat ik me graag zielig wil voelen.

ik ben verdomme tenminste moedig genoeg om in te zien hoe ik in elkaar zit, en er wat aan te doen ipv te doen alsof t normaal mis (ik weet zeker dat ik in mn kennissenkring zo nog tien mensen kan aanwijzen die gedeeltelijk met dezelfde dingen zitten. dat zij dat geen probleem vinden en straks een burnout oplopen betekent nog niet dat ik me wat aan laat praten....)

edit: ik ben misschien een beetje aangebrand. sorry.
Kwak
  donderdag 28 april 2011 @ 16:28:02 #62
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_96093902
Auw ;(
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_96093965
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2011 16:28 schreef XcUZ_Me het volgende:
Auw ;(
:*
pi_96094010
XM :*

Ik heb alleen maar slechte ervaringen met therapie.
"Wat is liefde? De behoefte aan zichzelf te ontsnappen."
pi_96094028
Sommige psychologen praten sommige mensen dingen aan. Dat is toch geen nieuws? En sommige mensen willen zich heel graag zielig voelen.

Hier een hilarisch voorbeeld van hulpverlening uit mijn nabije omgeving. Maatschappelijk werker over de vader die vrouw & kinderen het leven zuur maakte: "Hij heeft ook recht op z'n agressie".

Vrouw & kinderen hoefden niet zo nodig meer hulp hierna, dank u. Uiteindelijk verdween vader in een gesticht. Kon 'ie z'n rechten uitoefenen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_96094064
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 16:22 schreef Mini. het volgende:

[..]

Nee oke, net als agenten een verdachte schuld aanpraten zeg maar. Valse verklaringen en zo...

Dit was gewoon anders, geen buitenstaanders en het had eigenlijk ook niets met het probleem dat ik toen had te maken.
Feit is wel dat een paar klasgenoten liever niet hadden gewild dat het naar boven kwam :{
Maar ja, hadden ze hun mond maar moeten houden dan had ik hun niets gedaan. En het feit dat ik kwaad werd hadden ze zelf ook kunnen bedenken...
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_96094066
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 16:26 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ik vind het een beetje vervelend, die insinuaties dat psychologen je alleen maar dingen aanpraten. alsof ik daar zit omdat ik me graag zielig wil voelen.

ik ben verdomme tenminste moedig genoeg om in te zien hoe ik in elkaar zit, en er wat aan te doen ipv te doen alsof t normaal mis (ik weet zeker dat ik in mn kennissenkring zo nog tien mensen kan aanwijzen die gedeeltelijk met dezelfde dingen zitten. dat zij dat geen probleem vinden en straks een burnout oplopen betekent nog niet dat ik me wat aan laat praten....)

Iedereen zegt er ook steeds bij dat het voor hem/haar persoonlijk niks is.

In mijn geval werd ik erheen 'gestuurd' he, terwijl ik me psychisch kiplekker voelde. Dan is het ook gewoon een raar iets :P Ik ken genoeg mensen die er juist heel veel aan hebben.

Maar voor mij persoonlijk is het niks, en zelf heb ik er een minder goede ervaring mee.
pi_96094081
quote:
Auw ;(
:*
pi_96094113
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 16:26 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ik denk niet dat je je het persoonlijk moet aantrekken. Zij vonden het niet werken voor hun persoonlijke situatie, maar niemand zegt hier dat dat altijd zo is. :* Ik vind dat jij echt super bezig bent!!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_96094119
:* xm

en :* sigme

Er rust nog steeds een taboe op psychische hulp, terwijl het eigenlijk heel normaal is dat je soms even ondersteuning nodig hebt. Een geest is niet minder complex en zeker niet minder kwetsbaar dan een lijf imho, eigenlijk apart dat geestelijke hulp dan meer beladen is dan lichamelijke hulp. (en dan is dat ook nog eens lang niet altijd los van elkaar te zien)

En ja, ik ben heus ook een keer bij een psycholoog geweest en heb daar heel veel aan gehad om eea uit mijn jeugd te verwerken en weg te zetten en door te kunnen leven op mijn eigen manier.
Ik vond het ook prettig om daar neer te leggen wat me dwars zat ipv bij vrienden bekenden familieleden met een mening en een gevoel erbij.. het was vrijer en dat hielp enorm.
pi_96094140
Andere kant: mijn vriendin die zolang ik haar ken (ruim 20 jaar) diep ongelukkig is en psychisch tamelijk arbeidsongeschikt, is een jaar of anderhalf geleden opeens enorm opgefleurd door eindelijk een goede psych.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_96094156
Ik heb slechte ervaringen met therapie omdat ik het gevoel had dat de mevrouw waar ik kwam mij niet serieus nam. Ze behandelde mij voor mijn gevoel als een verstandelijk gehandicapte en daar hou ik niet zo van (en dat schuwt mij ook om weer de stap naar therapie te zetten). Maar ik weet ook dat er genoeg mensen zijn die er wel baat bij hebben. :Y
pi_96094209
O+ een 7,7 voor m'n Take Home Exam! Eindelijk verbetering!! *O*
Ja doei.
pi_96094217
ach sjah, wat fysieke klachten betreft zijn er ook goede artsen/therapeuten en kwakzalvers ;) dat houdt niet per sé alleen verband met psychische therapie/hulp.
  donderdag 28 april 2011 @ 16:36:19 #75
277802 _Calimero_
pi_96094245
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 16:32 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Iedereen zegt er ook steeds bij dat het voor hem/haar persoonlijk niks is.

In mijn geval werd ik erheen 'gestuurd' he, terwijl ik me psychisch kiplekker voelde. Dan is het ook gewoon een raar iets :P Ik ken genoeg mensen die er juist heel veel aan hebben.

Maar voor mij persoonlijk is het niks, en zelf heb ik er een minder goede ervaring mee.
Dat is wel een heel verschil ja, gestuurd worden! Zeker als je je goed voelt! Ik zou dan wel e.e.a. vragen en een beetje doorvragen, maar als iemand niet wil, of echt vindt dat het niet nodig is (terecht, of bij wijze van ontkenning) dan houdt het wel op. Ik zit daar voor mijn client, niet andersom :+
pi_96094257
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 16:24 schreef _Calimero_ het volgende:

[..]

over seksueel misbruik he? Dat dat vaak gesuggereerd (dwingend gesuggereerd) werd en dat de patient dat dan maar ging geloven...
Ja inderdaad, of dat ze onder hypnose zo'n scenario moesten doorlopen. Echt de raarste dingen, dat hun ouders lid waren van een satanische sekte en hun als baby met tig volwassenen hadden misbruikt... Over problemen creëren gesproken. :+ Maar zo gaat het in de praktijk gelukkig niet.
Ik had voor clinical psychology trouwens een docent die zelf nogal van de psycho-analyse was, dus die kwam altijd met hele verhalen over hoe er bij iemand een onverwerkt trauma werd ontdekt waar zijn klachten dan prachtig symbool voor stonden. Wel mooie anekdotes, ook al zijn ze in de meeste gevallen niet echt realistisch. :P

Kwak, ik ben het met je eens hoor! Het is geen kwestie van je zielig willen voelen, soms heb je gewoon écht een probleem en dan is het alleen maar moedig als je onder ogen ziet dat je daar niet alleen uit gaat komen. Bij lichamelijke klachten vindt ook niemand het verstandig als mensen ze altijd maar wegwuiven tot het echt misgaat.
Everything has changed
pi_96094264
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 16:35 schreef MarMar het volgende:
ach sjah, wat fysieke klachten betreft zijn er ook goede artsen/therapeuten en kwakzalvers ;) dat houdt niet per sé alleen verband met psychische therapie/hulp.
Heb je ook helemaal gelijk in :Y

Mo, super! ^O^
  donderdag 28 april 2011 @ 16:37:04 #78
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_96094287
Het lijkt me echt vreselijk om psycholoog te zijn :@. De hele tijd naar het "gezeur" van anderen luisteren :@.
Niet meer actief op Fok!
pi_96094318
quote:
11s.gif Op donderdag 28 april 2011 16:37 schreef Viking84 het volgende:
Het lijkt me echt vreselijk om psycholoog te zijn :@. De hele tijd naar het "gezeur" van anderen luisteren :@.
Mooie verhalen enzo man :Y
pi_96094322
quote:
Auw ;(
Kusje d'r op. Wat hebben ze je aangedaan? En zit je nu in de trein te lijden?
  donderdag 28 april 2011 @ 16:37:59 #81
277802 _Calimero_
pi_96094339
en er zijn zoveel verschillende psychologen. Sommigen goed, sommigen tergend slecht. En een goede kan nog steeds niet bij jou passen maar perfect bij je buurvrouw. dat is een beetje mazzel hebben/op zoek naar een ander als het niet klikt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_96094351
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 16:35 schreef motorbloempje het volgende:
O+ een 7,7 voor m'n Take Home Exam! Eindelijk verbetering!! *O*
Jeej, dan heeft het duimen geholpen! *O*

:* XM!
Everything has changed
  donderdag 28 april 2011 @ 16:38:49 #83
277802 _Calimero_
pi_96094367
quote:
Nee man, heerlijk beroep! Beetje je geld verdienen met wat geklets O+
pi_96094411
Mij lijkt het juist mooi om mensen handvatten te kunnen geven om hun problemen op te lossen :Y
pi_96094431
quote:
Ga dan ook zeker niet in een 'klein' cafe werken met een boel stamgasten... :') :D
pi_96094465
quote:
Je kunt ook psychologie bedrijven zonder mensen te behandelen. *)
Everything has changed
  donderdag 28 april 2011 @ 16:43:47 #87
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_96094574
Ze hebben mijn pockets gereinigd. Dus met venijnige haakjes heeeeeeeeel diep onder mn tandvlees wrikken. En dat een uur lang. Ik moest maar goed aan de pijnstilling, want kon hier nog wel flinke napijn van krijgen ;(.

En nu zit ik op het station op mn trein te wachten en mezelf zielig te vinden :').
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  donderdag 28 april 2011 @ 16:45:37 #88
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_96094664
Och XM toch :*

Snap je frustratie MarMar.
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  donderdag 28 april 2011 @ 16:48:15 #89
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_96094759
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 16:37 schreef _Calimero_ het volgende:
en er zijn zoveel verschillende psychologen. Sommigen goed, sommigen tergend slecht. En een goede kan nog steeds niet bij jou passen maar perfect bij je buurvrouw. dat is een beetje mazzel hebben/op zoek naar een ander als het niet klikt.

SPOILER
En daar ben ik het helemaal mee eens! :Y

Ik bedoelde dus ook geen waardeoordeel te geven, ik wou alleen aangeven dat het SOMS lijkt alsof het meer kwaad dan goed doet. Maar dat is geenszins in alle gevallen zo.

Dus Calikuiken, by all means hartstikke goed dat jij mensen kan helpen met je werk *O*
En Kwak, heel goed dat je aan jezelf werkt.

Efriboddi heppi? Yesyes.
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_96094999
Yesyes.
haptonomy levert trouwens 6 pubmed resultaten op, waarvan géén met een abstract. So far for scientific.
pi_96095027
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 16:48 schreef MariaEtcetera het volgende:
Efriboddi heppi? Yesyes.
No! :(
I've had it with these motherfucking snakes on this motherfucking plane! :') :P
  donderdag 28 april 2011 @ 16:57:58 #92
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_96095141
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 16:54 schreef V1z0R het volgende:

[..]

No! :(
I've had it with these motherfucking snakes on this motherfucking plane! :') :P
Koekje dan maar? O+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  donderdag 28 april 2011 @ 17:00:19 #93
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_96095249
Ik ben ook nog niet zo heppie :').
  Vis een optie? donderdag 28 april 2011 @ 17:01:49 #94
70532 loveli
N
pi_96095319
quote:
10s.gif Op donderdag 28 april 2011 16:57 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Koekje dan maar? O+
[ afbeelding ]
}:|

crap in = crap out
pi_96095364
quote:
10s.gif Op donderdag 28 april 2011 16:57 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Koekje dan maar? O+
[ afbeelding ]
Nom! :9 O+
Normaal geen carbs 1,5u. voor trainen maar soit.

Nu weer richting de sportschool, vanavond beentjes dus dat wordt morgen rondlopen als een bejaarde :')

Duvel vertroetelt je straks vast wel XM :Y
  donderdag 28 april 2011 @ 17:03:17 #96
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_96095384
Pah! Als ik kon eten, ging ik mooi voor 't koekje!
pi_96095876
Doemijdiemaar loveli omnom!
pi_96095903
B: 2 boterhammen filet americain, halfvolle melk
T's: 2x drakenvrucht (Pitahaya)
D: 1x wrap met gehakt, mais, paprika, zure room
1x wrap met kip, mais, paprika, zure room
& rauwkostsalade, halfvolle melk
T: vers geperst sinaasappelsap
pi_96096055
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 16:54 schreef MevrouwPuff het volgende:
Yesyes.
haptonomy levert trouwens 6 pubmed resultaten op, waarvan géén met een abstract. So far for scientific.
Haptotherapy maar 3 :+ maar als ik naar de mesh terms kijk kun je beter zoeken op massage/psychology.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_96096362
Zalm, die staat hier te ontdooien voor straks. :9

Eerst nog even een stuk scriptie op papier zien te krijgen...
Everything has changed
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')