De gemeente heeft hier ook een - niet onbelangrijke rol - in, toch? Namelijk zij gaan jouw scootmobiel vergoeden! Dus ik kan me voorstellen dat zij normen hebben gesteld om een bepaald type te vergoeden en dat je op basis daarvan een keuze kan maken bij de fabrikant.quote:Op donderdag 28 april 2011 14:39 schreef MarMar het volgende:
voor de duidelijkheid: beide brieven waren inderdaad van de gemeente.
Was de tweede brief van de hartingbank geweest, dan was het een stuk logischer.
Het gaat er natuurlijk om dat je op basis van die eerste brief zou verwachten dat de leverancier vragen gaat stellen om te bepalen wat MarMar nodig heeft, niet dat de gemeente nog eens met vragen komt om te bepalen of ze überhaupt wel iets krijgt.quote:Op donderdag 28 april 2011 14:41 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
De gemeente heeft hier ook een - niet onbelangrijke rol - in, toch? Namelijk zij gaan jouw scootmobiel vergoeden! Dus ik kan me voorstellen dat zij normen hebben gesteld om een bepaald type te vergoeden en dat je op basis daarvan een keuze kan maken bij de fabrikant.
Als het de consulent is waar je al langer mee in de clinch ligt, is het dan niet handiger die te vriend te houden?
Ik vond het in eerste instantie al wel duidelijk, maar misschien komt dat omdat ik dergelijke dingen ook voor mijn moeder heb moeten regelen. Ervaring leert ofzoquote:Op donderdag 28 april 2011 14:41 schreef motorbloempje het volgende:
Misschien dan ook handig, voordat je roept tegen mensen dat ze niet zo snel conclusies moeten trekken, als je de bronnen van bepaalde stukken er bij zet
Hoe is het nu met haar dan?quote:Op donderdag 28 april 2011 14:44 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik vond het in eerste instantie al wel duidelijk, maar misschien komt dat omdat ik dergelijke dingen ook voor mijn moeder heb moeten regelen. Ervaring leert ofzo.
dat staat gewoon zo in t stukje. ik zag t ook pas de tweede keer lezen. ik heb t net nog tegen je gezegd. selectief lezen is ook een kunst hoor.quote:Op donderdag 28 april 2011 14:41 schreef motorbloempje het volgende:
Misschien dan ook handig, voordat je roept tegen mensen dat ze niet zo snel conclusies moeten trekken, als je de bronnen van bepaalde stukken er bij zet
Normaliter bij iemand die al bekend is bij de hartingbank gaat het zo:quote:Op donderdag 28 april 2011 14:41 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
De gemeente heeft hier ook een - niet onbelangrijke rol - in, toch? Namelijk zij gaan jouw scootmobiel vergoeden! Dus ik kan me voorstellen dat zij normen hebben gesteld om een bepaald type te vergoeden en dat je op basis daarvan een keuze kan maken bij de fabrikant.
Best oké. Ze is nu anderhalve maand weer thuis, met zuurstof. De ene dag gaat wat beter dan de andere, maar ze redt zich grotendeels zelfstandig. Alleen 3 uur hulp in de huishouding per week en wij doen de meeste boodschappenquote:
Nope, de selectie is vaak ook een obstakel.quote:Op donderdag 28 april 2011 14:50 schreef MarMar het volgende:
Da's best fijn nieuws Phaidra.
Het schijnt per gemeente niet heel erg verschillend te gaan begrijp ik al
Meestal is het zo dat een leverancier een depot voor een gemeente heeft met een aantal scootmobiels.. daar moet inderdaad maar net de goede bij zitten.quote:Op donderdag 28 april 2011 14:52 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Nope, de selectie is vaak ook een obstakel.
Je zal heerlijk zitten in een scootmobiel (rugklachten verminderd) die niet in het pakket blijkt te zitten...
Al is hij goedkoper dan de andere, schrijf het maar op je buik.
quote:Op donderdag 28 april 2011 14:54 schreef MarMar het volgende:
Van dat oplaadpunt is dan wel weer lullig.. niet ergens dichtbij een plek bij iemand anders waar ze tijdelijk gebruik mag maken van wat stroom?
(volgens manlief kost het zo'n 50 ct om een scootmobiel volledig op te laden)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Venus in pocketformaat
© loveli
quote:Op donderdag 28 april 2011 15:03 schreef _Calimero_ het volgende:
Succes XM!
Jeetje, wat lullig Phaidra, van dat oplaadpunt..
Phoe, ik heb zojuist 'n sessie met een patient gehad en die ging erg goed. Ik zag er erg tegenop en was bang binnen 5 min al uitgepraat te zijn.. maar dat was dus niet zo. Ben alleen wel heel moe nu, was vrij heftig (die arme patient zal wel 3x meer stuk zijn)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kwak
Fijn!!quote:Op donderdag 28 april 2011 15:03 schreef Swietje het volgende:
MarMar, ik zal er even een positief verhaal tegenaan gooien. Ik had binnen 2 weken na aanvraag bij gemeente een reactie terug dat Harting Bank contact op zou nemen. Dit deden zij twee dagen later, adviseur maakte afspraak om thuis langs te komen. Samen gekeken naar wat nodig was, een week later al de voorziening in huis om te proberen. En nu twee weken later heb ik de definitieve voorziening in huis.Het kan dus wel.
Go go Cali!quote:Op donderdag 28 april 2011 15:03 schreef _Calimero_ het volgende:
Phoe, ik heb zojuist 'n sessie met een patient gehad en die ging erg goed. Ik zag er erg tegenop en was bang binnen 5 min al uitgepraat te zijn.. maar dat was dus niet zo. Ben alleen wel heel moe nu, was vrij heftig (die arme patient zal wel 3x meer stuk zijn)
Tofheidquote:Op donderdag 28 april 2011 15:03 schreef Swietje het volgende:
MarMar, ik zal er even een positief verhaal tegenaan gooien. Ik had binnen 2 weken na aanvraag bij gemeente een reactie terug dat Harting Bank contact op zou nemen. Dit deden zij twee dagen later, adviseur maakte afspraak om thuis langs te komen. Samen gekeken naar wat nodig was, een week later al de voorziening in huis om te proberen. En nu twee weken later heb ik de definitieve voorziening in huis.Het kan dus wel.
Thanksquote:Op donderdag 28 april 2011 15:07 schreef MarMar het volgende:
[..]
@Phaidra, pff, hopelijk komt het een beetje snel voor elkaar, scootmobiel is een stuk meer vrijheid, althans, zo voelt het voor mij wel.
nog één gesprek vandaag, dan is het klaarquote:Op donderdag 28 april 2011 15:06 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Fijn!!
[..]
Go go Cali!Lekker rustig aan doen verder vandaag?
Ewelina & XM, sterkte met essay danwel mondbeul.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kwak
oh maar t gaat er bij mij juist om dat wat goed gaat beter te waarderen en wat minder goed gaat minder te veroordelen. beter dealen met de wereld om me heen en erachterkomen waarom ik ben zoals ik ben helpt me om te gaan met emoties en me niet vol te proppen...quote:Op donderdag 28 april 2011 15:18 schreef MariaEtcetera het volgende:
Da's eigenlijk de reden dat ik soms therapie maar niks vindIk heb zo het idee dat je focust op wat er mis is ipv wat er goed is (misschien heb ik dat verkeerd
) en nja, ik ben best wel blij tegenwoordig, maar als ik teveel stilsta bij wat er vroeger kut was word ik ook depri
![]()
</mening>
Oh ik geloof ook zeker dat het vaak nuttig kan zijn!quote:Op donderdag 28 april 2011 15:19 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
oh maar t gaat er bij mij juist om dat wat goed gaat beter te waarderen en wat minder goed gaat minder te veroordelen. beter dealen met de wereld om me heen en erachterkomen waarom ik ben zoals ik ben helpt me om te gaan met emoties en me niet vol te proppen...
Het is natuurlijk per persoon verschillend, maar ik ben het hier wel mee eens. Ben naar de psych en naar de "alternatieve" therapeut geweest. En mijn ervaring is dat je een complex word aangepraatquote:Op donderdag 28 april 2011 15:18 schreef MariaEtcetera het volgende:
Da's eigenlijk de reden dat ik soms therapie maar niks vindIk heb zo het idee dat je focust op wat er mis is ipv wat er goed is (misschien heb ik dat verkeerd
) en nja, ik ben best wel blij tegenwoordig, maar als ik teveel stilsta bij wat er vroeger kut was word ik ook depri
![]()
</mening>
oh, die wil ik ook nog wel zien!quote:Op donderdag 28 april 2011 15:40 schreef Viking84 het volgende:
Oh Black Butterflies is een geweldige film!. Bepaalde dingetjes hadden wat beter uitgewerkt mogen worden wat mij betreft, maar desondanks
.
nou, dat is precies wat de meeste psychologen doen, toch? ik krijg ook cognitieve/gedragsgerichte therapie.quote:Op donderdag 28 april 2011 15:28 schreef MevrouwPuff het volgende:
Daarom vond ik cognitieve therapie ook zo fijn
gewoon een situatie analyseren en er alternatieven bij situeren, niets diepzinnig intern gedoe
Tuurlijk ga ik allen omdat ik ergens mee zit. Maar ik weet waarom ik ermee zit, het wat/hoe en de geschiedenis, en wat ik wilde weten was hoe ik ermee moest/kon omgaan. Niet om andere zaken erbij te betrekken, ik wist het probleem en wilde hulp met het omgaan met het probleem.quote:Op donderdag 28 april 2011 15:56 schreef Mini. het volgende:
Een complex aanpraten lijkt mij meer aan de orde als iemand helemaal geen klachten heeft, maar als je zelf naar een psych toe gaat lijkt het me duidelijk dat je ergens last van hebt en dan is het toch zinvol als je daar een oorzaak voor probeert te vinden? Als je dan iets tegenkomt dat volgens jou de oorzaak niet is kun je dat toch ook gewoon aangeven?
Ja dat bedoel ik ja!quote:Op donderdag 28 april 2011 15:53 schreef Perruche het volgende:
Kwak, dat niet, maar in mijn geval wel. niet altijd een even rooskleurige jeugd gehad, maar dingen die voor mij *echt* allang geen issue meer waren werden weer uitgediept als zijnde immense problemen waardoor ik een trauma zou hebben, dat ging er bij mij niet in.
Ik kwam inderdaad omdat ik een oplossing zocht om met dingen om te gaan, maar ging weg met meer problemen dan ik had aan het begin. Zeg niet dat het voor iedereen zo werkt, maar bij mij helaas wel
Jammer, er zijn zoveel verschillende werkwijzes en dit was duidelijk niet de goede voor jou.quote:Op donderdag 28 april 2011 16:02 schreef Perruche het volgende:
[..]
Tuurlijk ga ik allen omdat ik ergens mee zit. Maar ik weet waarom ik ermee zit, het wat/hoe en de geschiedenis, en wat ik wilde weten was hoe ik ermee moest/kon omgaan. Niet om andere zaken erbij te betrekken, ik wist het probleem en wilde hulp met het omgaan met het probleem.
Maar dit is alleen mijn ervaring met psychologen, het zal vest wel goed werken voor bepaalde mensen
ja, daarom zeg ik ook - voor sommige mensen zal het vast werken. Die dingen hadden er echte vrij weinig mee te maken. En zelfs mn psych zei "nou, je hebt jezelf goed geanalyseerd" ( ;') ) zonder sarcasme dan. Maar het ging er niet in dat ik het niet verder hoefde uit te diepen. Kan er ook mee te maken hebben dat ik eerst bij haar was voor issue A, toen dat goed ging, ik nog voor iets anders wilde. Misschien dat zij dat dan niet zo goed los van elkaar kon zien, ofzo.quote:Op donderdag 28 april 2011 16:05 schreef kwakz0r het volgende:
@ perruche: het is soms wel nuttig om het verleden te betrekken daarbij, ook al denk je alles al te weten. als je de oorzaak van gevoelens en gedachten helemaal uitpluist kun je er wel echt beter mee leren omgaan. ik heb geen trauma's maar dingen komen wel deels vanuit mn jeugd, gewoon omdat ik toen gevormd ben. kan me voorstellen dat t vervelend voelt. maar in zo'n proces is t best normaal als je je in eerste instantie slechter gaat voelen....
Naar mijn weten wel, die gast hamerde door op een bepaald onderwerp en plots kwamen herinneringen boven... Resultaat: 1 heel boos V1z0Rtjequote:Op donderdag 28 april 2011 16:05 schreef Mini. het volgende:
[..]
Jammer, er zijn zoveel verschillende werkwijzes en dit was duidelijk niet de goede voor jou.
V1z0R: heb jij dat gehad?Verdrongen herinneringen, daar is een hoop onenigheid over...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
helemaal eensch! Mensen die naar een psych gaan willen ófwel zelf aan de slag met iets specifieks, maar hebben in ieder geval bepaalde klachten waar ze vanaf willen.quote:Op donderdag 28 april 2011 15:56 schreef Mini. het volgende:
Een complex aanpraten lijkt mij meer aan de orde als iemand helemaal geen klachten heeft, maar als je zelf naar een psych toe gaat lijkt het me duidelijk dat je ergens last van hebt en dan is het toch zinvol als je daar een oorzaak voor probeert te vinden? Als je dan iets tegenkomt dat volgens jou de oorzaak niet is kun je dat toch ook gewoon aangeven?
Nou, niet dat het niet kan maar dat ze in sommige gevallen niet echt zijn. Maar goed, dat zijn dan heel extreme/vergezochte dingen waarvan alle andere "betrokkenen" zeggen dat het nooit gebeurd is.quote:Op donderdag 28 april 2011 16:14 schreef V1z0R het volgende:
Maria, dat lijkt me dan eerder een gevalletje redundant... Denk ook niet dat het iets is waarin je moet blijven hangen maar een 'plekje' moet geven. Accepteren en dan doorgaan ofzo...
[..]
Naar mijn weten wel, die gast hamerde door op een bepaald onderwerp en plots kwamen herinneringen boven... Resultaat: 1 heel boos V1z0Rtje
Onenigheid over? Dat het niet kan dan ofzo?
Nou, die zag ik toen al niet meer. Heb het wel onder de neus van de bedrijfsarts & mijn manager gewreven, want zij dachten ook dat het stress was enzoquote:Op donderdag 28 april 2011 16:21 schreef MevrouwPuff het volgende:
Jeetje coco, dat zou ik de psycholoog wel echt onder de neus gewreven hebben zeg
over seksueel misbruik he? Dat dat vaak gesuggereerd (dwingend gesuggereerd) werd en dat de patient dat dan maar ging geloven...quote:Op donderdag 28 april 2011 16:22 schreef Mini. het volgende:
[..]
Nou, niet dat het niet kan maar dat ze in sommige gevallen niet echt zijn. Maar goed, dat zijn dan heel extreme/vergezochte dingen waarvan alle andere "betrokkenen" zeggen dat het nooit gebeurd is.
Anyway, een wetenschappelijke discussie zegt natuurlijk niet zoveel over jouw echte ervaringen, er ging gewoon even een lampje branden omdat dat onderwerp bij mijn studie nogal vaak ter sprake kwam.
nou ja, dat is waarom ik steeds reageer....quote:Op donderdag 28 april 2011 16:23 schreef _Calimero_ het volgende:
Jeetje wat een hoop negatieve verhalen hier trouwens. Ik durf bijna niet meer
Nee oke, net als agenten een verdachte schuld aanpraten zeg maar. Valse verklaringen en zo...quote:Op donderdag 28 april 2011 16:22 schreef Mini. het volgende:
[..]
Nou, niet dat het niet kan maar dat ze in sommige gevallen niet echt zijn. Maar goed, dat zijn dan heel extreme/vergezochte dingen waarvan alle andere "betrokkenen" zeggen dat het nooit gebeurd is.
Anyway, een wetenschappelijke discussie zegt natuurlijk niet zoveel over jouw echte ervaringen, er ging gewoon even een lampje branden omdat dat onderwerp bij mijn studie nogal vaak ter sprake kwam.
Iedereen zegt er ook steeds bij dat het voor hem/haar persoonlijk niks is.quote:Op donderdag 28 april 2011 16:26 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
nou ja, dat is waarom ik steeds reageer....
ik vind het een beetje vervelend, die insinuaties dat psychologen je alleen maar dingen aanpraten. alsof ik daar zit omdat ik me graag zielig wil voelen.
ik ben verdomme tenminste moedig genoeg om in te zien hoe ik in elkaar zit, en er wat aan te doen ipv te doen alsof t normaal mis (ik weet zeker dat ik in mn kennissenkring zo nog tien mensen kan aanwijzen die gedeeltelijk met dezelfde dingen zitten. dat zij dat geen probleem vinden en straks een burnout oplopen betekent nog niet dat ik me wat aan laat praten....)
edit: ik ben misschien een beetje aangebrand. sorry.
quote:
Ik denk niet dat je je het persoonlijk moet aantrekken. Zij vonden het niet werken voor hun persoonlijke situatie, maar niemand zegt hier dat dat altijd zo is.quote:Op donderdag 28 april 2011 16:26 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
nou ja, dat is waarom ik steeds reageer....
ik vind het een beetje vervelend, die insinuaties dat psychologen je alleen maar dingen aanpraten. alsof ik daar zit omdat ik me graag zielig wil voelen.
ik ben verdomme tenminste moedig genoeg om in te zien hoe ik in elkaar zit, en er wat aan te doen ipv te doen alsof t normaal mis (ik weet zeker dat ik in mn kennissenkring zo nog tien mensen kan aanwijzen die gedeeltelijk met dezelfde dingen zitten. dat zij dat geen probleem vinden en straks een burnout oplopen betekent nog niet dat ik me wat aan laat praten....)
edit: ik ben misschien een beetje aangebrand. sorry.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |