abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96089730
Het vorige deel: [Gezond Slank] #1444 - Waar Vik 2 keer de helft eet...

William en Kate vinden dit een tof topic!

De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden

• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.

• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.

• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.

• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.

• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!

Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop: • O Ontbijt • T Tussendoortje • L Lunch • D Diner • S Sport

Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.

BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Dieetweb Op dieetweb wordt een lijstje bijgehouden dat hier geplaatst wordt. Wil je in dat lijstje komen, ga dan naar Dieet-web en maak daar een account aan. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst. Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM. Update minmaal eens per maand om in het lijstje te blijven staan. Dit lijstje is niet verplicht hoor!!

Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden
pi_96089742
voor de duidelijkheid: beide brieven waren inderdaad van de gemeente.

Was de tweede brief van de hartingbank geweest, dan was het een stuk logischer.
pi_96089792
Misschien dan ook handig, voordat je roept tegen mensen dat ze niet zo snel conclusies moeten trekken, als je de bronnen van bepaalde stukken er bij zet :)
Ja doei.
pi_96089801
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 14:39 schreef MarMar het volgende:
voor de duidelijkheid: beide brieven waren inderdaad van de gemeente.

Was de tweede brief van de hartingbank geweest, dan was het een stuk logischer.
De gemeente heeft hier ook een - niet onbelangrijke rol - in, toch? Namelijk zij gaan jouw scootmobiel vergoeden! Dus ik kan me voorstellen dat zij normen hebben gesteld om een bepaald type te vergoeden en dat je op basis daarvan een keuze kan maken bij de fabrikant.
Als het de consulent is waar je al langer mee in de clinch ligt, is het dan niet handiger die te vriend te houden? :@
  Vis een optie? donderdag 28 april 2011 @ 14:42:11 #5
70532 loveli
N
pi_96089831
de hort op :W
crap in = crap out
pi_96089845
Rotsituatie weer Marmar... -O- Het zou alles een stuk beter maken als de mensen aan de telefoon een beetje mee zouden denken.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_96089846
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 14:42 schreef loveli het volgende:
de hort op :W
Succes / veel plezier / whatever :W
pi_96089856
Dan moeten ze niet schrijven dat de Hartingbank opdracht heeft gekregen om een selectie te verrichten en dat de Hartingbank rechtstreeks contact met mij gaat opnemen, dat is mijn hele punt.

Doe wat je zegt, zeg wat je doet en als het een keer fout gaat maak dan gewoon een excuus ofzo.
pi_96089886
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 14:41 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

De gemeente heeft hier ook een - niet onbelangrijke rol - in, toch? Namelijk zij gaan jouw scootmobiel vergoeden! Dus ik kan me voorstellen dat zij normen hebben gesteld om een bepaald type te vergoeden en dat je op basis daarvan een keuze kan maken bij de fabrikant.
Als het de consulent is waar je al langer mee in de clinch ligt, is het dan niet handiger die te vriend te houden? :@
Het gaat er natuurlijk om dat je op basis van die eerste brief zou verwachten dat de leverancier vragen gaat stellen om te bepalen wat MarMar nodig heeft, niet dat de gemeente nog eens met vragen komt om te bepalen of ze überhaupt wel iets krijgt.
Vragen stellen is prima, maar wek dan niet eerst de indruk dat er al iets toegekend is.
Know that while you sleep
Everything has changed
pi_96089906
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 14:41 schreef motorbloempje het volgende:
Misschien dan ook handig, voordat je roept tegen mensen dat ze niet zo snel conclusies moeten trekken, als je de bronnen van bepaalde stukken er bij zet :)
Ik vond het in eerste instantie al wel duidelijk, maar misschien komt dat omdat ik dergelijke dingen ook voor mijn moeder heb moeten regelen. Ervaring leert ofzo :P .
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_96089917
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 14:44 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ik vond het in eerste instantie al wel duidelijk, maar misschien komt dat omdat ik dergelijke dingen ook voor mijn moeder heb moeten regelen. Ervaring leert ofzo :P .
Hoe is het nu met haar dan?
pi_96089938
Precies, wat Mini. zegt... Niet opeens weer met een brief komen dat het nog helemaal niet zeker is dat MarMar iets krijgt en dan ook nog zo onbehoorlijk doen aan de telefoon...
"Wat is liefde? De behoefte aan zichzelf te ontsnappen."
pi_96089994
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 14:41 schreef motorbloempje het volgende:
dat staat gewoon zo in t stukje. ik zag t ook pas de tweede keer lezen. ik heb t net nog tegen je gezegd. selectief lezen is ook een kunst hoor.
Kwak
pi_96089998
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 14:41 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Normaliter bij iemand die al bekend is bij de hartingbank gaat het zo:

Je doet een aanvraag voor een aanpassing/reparatie/vervanging oid.
Gemeente overlegt met de Hartingbank, want die kennen de zorgvragers in de regel al vrij goed (komen vaak voor onderhoud en dergelijke, dus ze hebben ook zicht op de gebruik en de mate van het gebruik)

Hartingbank adviseert.

Gemeente schrijft een brief met "de hartingbank neemt contact met u op"

De hartingbank belt voor een afspraak.

De Hartingbank heeft een kleine selectie (2 of 3) geschikte voorzieningen, komt daarmee langs, of je komt daarlangs. Dan overleg je en pas en meet je welke het beste is voor jou.
Je mag dus niet gewoon zelf kiezen, de Hartingbank is eigenlijk de beslissende factor in welke voorziening het precies wordt.

Ik hoop dat ik het zo een beetje duidelijk heb uitgelegd? Begrijp dat ik wat info heb weggelaten of niet helemaal duidelijk heb gesteld.. Ik zit er midden in dus voor mij is het dan wel duidelijk.
pi_96090001
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 14:44 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Hoe is het nu met haar dan?
Best oké. Ze is nu anderhalve maand weer thuis, met zuurstof. De ene dag gaat wat beter dan de andere, maar ze redt zich grotendeels zelfstandig. Alleen 3 uur hulp in de huishouding per week en wij doen de meeste boodschappen :) .
Haar scootmobiel is al maanden geleden toegezegd en geleverd, maar de woningbouw doet er nogal lang over om een oplaadpunt te installeren. Met als gevolg dat ze 'm nog niet kan gebruiken :') .
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_96090084
Da's best fijn nieuws Phaidra.

Het schijnt per gemeente niet heel erg verschillend te gaan begrijp ik al ;)
pi_96090182
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 14:50 schreef MarMar het volgende:
Da's best fijn nieuws Phaidra.

Het schijnt per gemeente niet heel erg verschillend te gaan begrijp ik al ;)
Nope, de selectie is vaak ook een obstakel.
Je zal heerlijk zitten in een scootmobiel (rugklachten verminderd) die niet in het pakket blijkt te zitten...
Al is hij goedkoper dan de andere, schrijf het maar op je buik.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_96090238
Van dat oplaadpunt is dan wel weer lullig.. niet ergens dichtbij een plek bij iemand anders waar ze tijdelijk gebruik mag maken van wat stroom?
(volgens manlief kost het zo'n 50 ct om een scootmobiel volledig op te laden ;) )
pi_96090285
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 14:52 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Nope, de selectie is vaak ook een obstakel.
Je zal heerlijk zitten in een scootmobiel (rugklachten verminderd) die niet in het pakket blijkt te zitten...
Al is hij goedkoper dan de andere, schrijf het maar op je buik.
Meestal is het zo dat een leverancier een depot voor een gemeente heeft met een aantal scootmobiels.. daar moet inderdaad maar net de goede bij zitten.
  donderdag 28 april 2011 @ 14:58:22 #20
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_96090399
Vervelende situatie MarMar. Hoop dat er snel duidelijkheid komt voor je :).
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_96090453
thx, hoe ist gegaan vanmiddag XM? valt het mee?
pi_96090499
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 14:54 schreef MarMar het volgende:
Van dat oplaadpunt is dan wel weer lullig.. niet ergens dichtbij een plek bij iemand anders waar ze tijdelijk gebruik mag maken van wat stroom?
(volgens manlief kost het zo'n 50 ct om een scootmobiel volledig op te laden ;) )
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 28 april 2011 @ 15:02:10 #23
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_96090545
Zit nu pas in de wachtkamer MarMar. Ben zo aan de beurt.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_96090592
MarMar, ik zal er even een positief verhaal tegenaan gooien. Ik had binnen 2 weken na aanvraag bij gemeente een reactie terug dat Harting Bank contact op zou nemen. Dit deden zij twee dagen later, adviseur maakte afspraak om thuis langs te komen. Samen gekeken naar wat nodig was, een week later al de voorziening in huis om te proberen. En nu twee weken later heb ik de definitieve voorziening in huis. ^O^ Het kan dus wel. *O*
"Wat is liefde? De behoefte aan zichzelf te ontsnappen."
  donderdag 28 april 2011 @ 15:03:37 #25
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_96090596
Succes XM!
Jeetje, wat lullig Phaidra, van dat oplaadpunt..

Phoe, ik heb zojuist 'n sessie met een patient gehad en die ging erg goed. Ik zag er erg tegenop en was bang binnen 5 min al uitgepraat te zijn.. maar dat was dus niet zo. Ben alleen wel heel moe nu, was vrij heftig (die arme patient zal wel 3x meer stuk zijn)
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')