Het is dan ook een bagger topic EGquote:Op donderdag 28 april 2011 18:57 schreef EchtGaaf het volgende:
Du_ke, ik vroeg je om mijn topic te sluiten. Het maakt geen kans met die bagger users die daar huishouden.
In absolute aantallen zijn er ook een stuk minder natuurlijk. In het begin werd een flinke inhaalslag gemaakt en nu is het normaal. Zie het probleem ook niet zo..quote:Op donderdag 28 april 2011 18:41 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Alleen wordt er nu amper gebruik van gemaakt, het lijkt op wetgeving a la "ook mannen hebben het recht kinderen te baren." Ze maken er amper gebruik van, maar kunnen het nu wel.
Een goede voor Erik.quote:Op donderdag 28 april 2011 19:06 schreef Boze_Appel het volgende:
Kan iemand mij trouwens uitleggen waarom mijn WOZ-waarde en het bedrag dat daaraan gekoppeld wordt door de waterschappen te maken heeft met watermanagement?
Geen zak maar het is een vrij eenvoudig instrument (niet erg nauwkeurig) je relatieve belasting op het watersysteem te bepalen (een grotere woning heeft meer invloed en is vaak ook duurder)quote:Op donderdag 28 april 2011 19:06 schreef Boze_Appel het volgende:
Kan iemand mij trouwens uitleggen wat mijn WOZ-waarde en het bedrag dat daaraan gekoppeld wordt door de waterschappen te maken heeft met watermanagement?
Ik had het niet beter kunnen zeggen.quote:Op donderdag 28 april 2011 19:08 schreef du_ke het volgende:
[..]
Geen zak maar het is een vrij eenvoudig instrument (niet erg nauwkeurig) je relatieve belasting op het watersysteem te bepalen (een grotere woning heeft meer invloed en is vaak ook duurder)
Kortom, hoe groter je huis hoe meer je betaald? Ik dacht dat het om een vastgesteld bedrag ging.quote:Op donderdag 28 april 2011 19:08 schreef du_ke het volgende:
[..]
Geen zak maar het is een vrij eenvoudig instrument (niet erg nauwkeurig) je relatieve belasting op het watersysteem te bepalen (een grotere woning heeft meer invloed en is vaak ook duurder)
Echt joh?quote:Op donderdag 28 april 2011 19:07 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Als ik het zelf wist dan had ik het niet gevraagd heh.
I don't know.quote:
Hoe heeft een woning impact op het watersysteem? Het gaat toch om de mensen die er in wonen, niet de oppervlakte van het bewoonbare gedeelte?quote:Op donderdag 28 april 2011 19:08 schreef du_ke het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 28 april 2011 19:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Kortom, hoe groter je huis hoger je WOZ hoe meer je betaald? Ik dacht dat het om een vastgesteld bedrag ging.
Ja en omdat ik zelf ook Erik heet is vet irritant om steeds zijn naam voorbij te zien komen.quote:
ErikSD, zo beter??quote:Op donderdag 28 april 2011 19:12 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ja en omdat ik zelf ook Erik heet is vet irritant om steeds zijn naam voorbij te zien komen.
quote:Op donderdag 28 april 2011 19:12 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ja en omdat ik zelf ook Erik heet is vet irritant om steeds zijn naam voorbij te zien komen.
2 x GMTAquote:
Nee die wordt ieder jaar bijgesteld.quote:Op donderdag 28 april 2011 19:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Kortom, hoe groter je huis hoe meer je betaald? Ik dacht dat het om een vastgesteld bedrag ging.
Klopt, je betaalt ook deels verschillende heffingen/ belastingen voor het waterschap. Een deel voor de waterzuivering (de zuiveringsheffing voor de RWZI met de pijp vanaf het gemeentelijke systeem daarheen) en een deel voor het watersysteem (de ingezetenenheffing, voor het peilbeheer in het water van het waterschap). En als ik het goed heb gaat die ingezetenenheffing op basis van de WOZ waarde en die voor de zuivering op basis van het aantal inwonerequivalenten dat op het riool geloosd wordt, dus op basis van hoeveel mensen ergens wonen.quote:Op donderdag 28 april 2011 19:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Kortom, hoe groter je huis hoe meer je betaald? Ik dacht dat het om een vastgesteld bedrag ging.
Klinkt aardig ingewikkeldquote:Op donderdag 28 april 2011 19:14 schreef du_ke het volgende:
[..]
Klopt, je betaalt ook deels verschillende heffingen/ belastingen voor het waterschap. Een deel voor de waterzuivering (de zuiveringsheffing voor de RWZI met de pijp vanaf het gemeentelijke systeem daarheen) en een deel voor het watersysteem (de ingezetenenheffing, voor het peilbeheer in het water van het waterschap). En als ik het goed heb gaat die ingezetenenheffing op basis van de WOZ waarde en die voor de zuivering op basis van het aantal inwonerequivalenten dat op het riool geloosd wordt, dus op basis van hoeveel mensen ergens wonen.
Althans dit is ongeveer hoe ik dacht dat het ging.
er zijn een paar dingen die ik me voor kan stellen. Oorspronkelijk zat (en zit) het meerendeel van de lasten voor het watersysteem bij de grotere landbezitters, ofwel de boeren. Voor hen gaat dat systeem vaak wel aardig op, hoe meer ha. hoe meer sloten en afvoer uit de polder bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 28 april 2011 19:11 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Hoe heeft een woning impact op het watersysteem? Het gaat toch om de mensen die er in wonen, niet de oppervlakte van het bewoonbare gedeelte?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |