Sterker nog, ik ben 21 en heb zelf ook zo'n feestje gegeven toen ik 15-16 was, vollop drank, maar ik vond het geen probleem dat mijn ouders er waren, er waren ook een man of 50/60 heir in de achtertuin, het was handig dat mijn ouders er waren voor het overzicht en dat er tenminste iemand nuchter blijft zodat de tent niet afgebroken word en mensen geen rare fratsen uithalen of vechtpartijtjes beginnen.quote:Op donderdag 28 april 2011 11:57 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Een 14 en 16 jarige zitten vast te wachten op ouderlijk toezicht. hou toch op. Je bent zelf nooit jong geweest
Ik geef je helemaal gelijk, van mij hadden ze zo een tijdje de cel in gemogen, Nederland is hier veel te soft in, vooral als het om deze minderheidsgroep gaat. Maar dat neemt toch niet weg dat iedereen inmiddels weet dat dit soort volk losloopt en je ook weet wat de risico's zijn van de spreekwoordelijke kat op het spek binden. Enerzijds moeten ze dus VEEL harder gestraft worden, en anderzijds moet men er wel op anticiperen als je nare situaties wil voorkomen, zoals bijvoorbeeld je deur op slot doen als je weg gaat en de jeugd een beetje in de gaten moet houden, vooral de meiden die vrouwen aan het worden zijn en het meest vatbaar dus. Het is nu eenmaal (jammergenoeg) niet anders.quote:Op donderdag 28 april 2011 11:56 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Uiteraard leert de praktijk anders maar wat leert de praktijk ons op dat soort momenten? Dat het altijd dezelfde soort 'mensen' (eigenlijk beesten) zijn die het 'normaal' vinden om misbruik te maken van een meisje in een kort rokje of in dit geval een feestje van wat meisjes. Als je vervolgens iets zegt over deze beesten...oeps sorry... dan ben je een racist en valt het allemaal wel mee.
Waar staat eigenlijk dat justitie er niets aan doet? Heb ik iets gemist?quote:Op donderdag 28 april 2011 11:22 schreef Gia het volgende:
Heel jammer weer dat justitie hier niets aan doet. Als je als ouder of eigenaar van een zaak/huis whatever, iets onderneemt tegen dit soort tuig, kun jij de bak in. Want 'hunnie' zijn zo zielig.... worden gediscrimineerd en daar komt dit door. Het is allemaal onze schuld.
Ze zijn vrij gelaten, poepie.quote:Op donderdag 28 april 2011 12:34 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Waar staat eigenlijk dat justitie er niets aan doet? Heb ik iets gemist?
Binnendringen van een woning, zware mishandeling en bedreiging met de dood zijn nog altijd strafbare zaken, dacht ik..
Nouja, als er eentje knock-out geslagen is kan het natuurlijk zijn dat er wat dingetjes niet meer in chronologische volgorde staan in haar hoofdje, en in alle commotie kun je bepaalde dingen vanuit een heel ander perspectief hebben gezien. Vind het een beetje dom van de politie om dit gelijk als reden te zien om die Marokkaantjes vrij te laten.quote:Op donderdag 28 april 2011 12:46 schreef huhggh het volgende:
[..]
Ze zijn vrij gelaten, poepie.
Daarmee zijn ze hopelijk nog niet geheel verlost van algehele vervolging, maar het zegt natuurlijk wel wat.
En wat dit zegt beloofd weinig goeds natuurlijk.
Wat wel nieuw is is dat blijkbaar die meisjes volgens de politie tegenstrijdige verklaringen hebben afgegeven.
Vraag is deels ook waar die tegenstrijdigheid 'm dan in zat.
Huh?quote:Op donderdag 28 april 2011 12:45 schreef KoosVogels het volgende:
Wacht effe, natuurlijk kan dit gedrag niet door de beugel en had die ventjes op moeten rotten. Echter, waarom is dit landelijk nieuws? Wou je zeggen dat dit nergens in Nederland gebeurt, behalve in deze pauperwijk? Want ik heb in mijn jonge jaren op heel wat feestjes geweest en daar liep het steevast uit de hand, maar ik kan mij niet herinneren dat wij daarmee landelijke bekendheid verwierven.
Ik probeer hiermee overigens niets recht te praten, maar het bevreemdt mij dat dit blijkbaar interessant nieuws is voor de gehele natie.
We weten dus niet wat die tegenstrijdigheden precies zijn in hun verklaringen en kunnen er daarom er nog niet over oordelen.quote:Op donderdag 28 april 2011 12:50 schreef Silven het volgende:
[..]
Nouja, als er eentje knock-out geslagen is kan het natuurlijk zijn dat er wat dingetjes niet meer in chronologische volgorde staan in haar hoofdje, en in alle commotie kun je bepaalde dingen vanuit een heel ander perspectief hebben gezien. Vind het een beetje dom van de politie om dit gelijk als reden te zien om die Marokkaantjes vrij te laten.
Dat ze zijn heengezonden, zegt helemaal niets over de strafvervolging.quote:Op donderdag 28 april 2011 12:46 schreef huhggh het volgende:
[..]
Ze zijn vrij gelaten, poepie.
Daarmee zijn ze hopelijk nog niet geheel verlost van algehele vervolging, maar het zegt natuurlijk wel wat.
En wat dit zegt beloofd weinig goeds natuurlijk.
Wat wel nieuw is is dat blijkbaar die meisjes volgens de politie tegenstrijdige verklaringen hebben afgegeven.
Vraag is deels ook waar die tegenstrijdigheid 'm dan in zat.
Waar gaat het heen met Nederland..quote:Op donderdag 28 april 2011 11:38 schreef Silven het volgende:
[..]
Om het kort te houden; ouders laten 2 blonde meiden van die leeftijd, die nuchter toch al vaak naïef, onvoorspelbaar en makkelijk beinvloedbaar zijn, alleen thuis met een lading drank en een zooi eveneens puberende ongeleidde projectielen om een flink feestje te geven. Dit in een buurt waar groepjes Marokkanen, die nou eenmaal niet bekend staan om hun beleefdheid, rondlopen en doorgaans weinig te doen hebben waardoor ze snel geneigd zijn tot rellen. En nu is iedereen dus verbaasd dat dit 'feestje' redelijk fout afgelopen is. In theorie moet het misschien wel kunnen, maar in de praktijk kun je toch wel verwachten dat dit een risico is.
En nu wordt dat meisje met de dood bedreigd. Stel dat wij, als samenleving, gaan wachten tot de politie even zijn inzet laat zien om hun overduidelijke fout recht te zetten, gaan we hier dood van de honger. Tegenstrijdige verklaring of niet (duh, ze hadden gedronkenquote:Op donderdag 28 april 2011 12:58 schreef huhggh het volgende:
[..]
We weten dus niet wat die tegenstrijdigheden precies zijn in hun verklaringen en kunnen er daarom er nog niet over oordelen.
Maar als we kijken naar de track-record van politie en rechters kunnen het heel goed kleine lullige dingen zijn.
Dat heb ik niet gezegd. Enkel dat het risicovol is om 2 meiden van 14 en 16 ALLEEN een (tuin)feestje met drank te laten geven terwijl de straat vol staat met Marokkanen. Niet mijn woorden verdraaien he.quote:Op donderdag 28 april 2011 13:10 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Waar gaat het heen met Nederland..Het wordt nu blijkbaar door een deel van de bevolking al als niet meer dan vanzelfsprekend gezien dat je in je eigen huis geen feestje meer kan geven als (je weet dat) er teringmarokkanen in de buurt wonen
![]()
Daarom gaf ik ook daarnaast aan:quote:Op donderdag 28 april 2011 13:08 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat ze zijn heengezonden, zegt helemaal niets over de strafvervolging.
De tegenstrijdigheid zal over het wel of wel of niet binnendringen van de woning gaan.
De verwondingen en de bedreiging zijn evident.
Poep is vies, btw..
Het is een slecht voorteken, niets meer en niets minder.quote:Daarmee zijn ze hopelijk nog niet geheel verlost van algehele vervolging, maar het zegt natuurlijk wel wat.
quote:Op donderdag 28 april 2011 11:22 schreef Gia het volgende:
Anyway, het feit dat meisjes, jongeren, op een feestje dronken zijn, gaat geen enkele Marokkaan wat aan. Dat zij geen alcohol mogen hebben en jaloers zijn op het plezier dat deze jongeren op dat feest hebben, geeft hen geen recht om dan maar te gaan meppen en bedreigen.
Het zou risicovol moeten zijn omdat de WC ondergekotst kan worden of dat er iets kapot kan gaan in huis. Bij het risico dat zo'n rifaap je dochter in elkaar slaat zou ik niet eens stilstaan.quote:Op donderdag 28 april 2011 13:12 schreef Silven het volgende:
[..]
Dat heb ik niet gezegd. Enkel dat het risicovol is om 2 meiden van 14 en 16 ALLEEN een (tuin)feestje met drank te laten geven terwijl de straat vol staat met Marokkanen. Niet mijn woorden verdraaien he.
Dat is dus het hele punt van dit artikel. Aangeven dat het steeds "normaler" gevonden wordt blijkbaar. Je moet geen feestjes geven, want er zijn Marokkanen...quote:Op donderdag 28 april 2011 13:12 schreef Silven het volgende:
[..]
Dat heb ik niet gezegd. Enkel dat het risicovol is om 2 meiden van 14 en 16 ALLEEN een (tuin)feestje met drank te laten geven terwijl de straat vol staat met Marokkanen. Niet mijn woorden verdraaien he.
Erg dat het zover gekomen is.quote:Op donderdag 28 april 2011 13:37 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat is dus het hele punt van dit artikel. Aangeven dat het steeds "normaler" gevonden wordt blijkbaar. Je moet geen feestjes geven, want er zijn Marokkanen...
Dat krijg je met "kop in het zand" politici die alles maar wegmoffelen als "incidentje". Dit is gewoon zoals het in vele buurten is, en niet anders.quote:
Blijkbaar vindt men het best belangrijk. Overigens zie ik vaak zat nieuwsberichten waarvan ik denk..'nieuws'?quote:Op donderdag 28 april 2011 12:45 schreef KoosVogels het volgende:
Wacht effe, natuurlijk kan dit gedrag niet door de beugel en had die ventjes op moeten rotten. Echter, waarom is dit landelijk nieuws? Wou je zeggen dat dit nergens in Nederland gebeurt, behalve in deze pauperwijk? Want ik heb in mijn jonge jaren op heel wat feestjes geweest en daar liep het steevast uit de hand, maar ik kan mij niet herinneren dat wij daarmee landelijke bekendheid verwierven.
Ik probeer hiermee overigens niets recht te praten, maar het bevreemdt mij dat dit blijkbaar interessant nieuws is voor de gehele natie.
Of je hoofd omdraaien omdat je niets aan het probleem wilt doen.quote:Op donderdag 28 april 2011 13:40 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat krijg je met "kop in het zand" politici die alles maar wegmoffelen als "incidentje". Dit is gewoon zoals het in vele buurten is, en niet anders.
Ontkennen is slechts een blijk van ontwetendheid, niets meer, niets minder.
Dat is puur en alleen omdat er nog te veel mensen zijn die spreken van incidenten en spreken niet van daders maar van slachtoffers van de maatschappij die wij moeten helpen.quote:Op donderdag 28 april 2011 13:44 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Of je hoofd omdraaien omdat je niets aan het probleem wilt doen.
Ik begrijp dit niet hoor. Waaróm doen ze er niets aan? Wat is de reden dat dit soort tuig de andere dag alweer vrij is en het zelfs zo bont maakt om het meisje dat ze eerst het ziekenhuis in geslagen hebben nu nóg eens te bedreigen?
En de burgemeester van Utrecht krijgt een prijs
Klopt, het zou alleen om die reden risicovol moeten zijn. Als je afgelopen 10 jaar echter een beetje het nieuws hebt gevolgd en ziet dat je eigen straat vol staat met deze paupers weet je dat er in werkelijkheid misschien nog wel wat meer externe risico's zijn van je dochters alleen zo'n feestje te laten geven. Jij verteld in jouw post hoe het ZOU moeten zijn, dat is niet hoe het vandaag de dag WERKELIJK is.quote:Op donderdag 28 april 2011 13:36 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Het zou risicovol moeten zijn...
Waar kom je vandaan, want ondanks dat het begrip partycrasher me bekend is heb ik nooit meegemaakt dat meiden het ziekenhuis in geslagen werden. Mensen die dat doen verdienen het predicaat mens niet en dus gaan de basale mensenrechten niet op voor dat tuig.quote:Op donderdag 28 april 2011 12:45 schreef KoosVogels het volgende:
En de jongens krijgen misschien ook een onderscheiding, voor hun inzet op het gebied van integratie. Ze hebben immers uit eigen beweging contact gezocht met autochtone medewijkbewoners. Jammer dat het net iets te laat is om de Lintjesregen op hen neer te laten dalen.quote:Op donderdag 28 april 2011 13:44 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Of je hoofd omdraaien omdat je niets aan het probleem wilt doen.
Ik begrijp dit niet hoor. Waaróm doen ze er niets aan? Wat is de reden dat dit soort tuig de andere dag alweer vrij is en het zelfs zo bont maakt om het meisje dat ze eerst het ziekenhuis in geslagen hebben nu nóg eens te bedreigen?
En de burgemeester van Utrecht krijgt een prijs
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |