abonnement Unibet Coolblue
  Moderator donderdag 21 juli 2011 @ 08:47:40 #101
42184 crew  DaMart
pi_99738496
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 23:36 schreef Webcrowler het volgende:

[..]

Ik snap echt niet wat er in godsnaam mis is met schalkwijk? Ik heb er 22 jaar gewoond en mijn ouders wonen er nu (bijna 35 jaar) nog steeds zonder ook maar 1 keer een inbraak oid te hebben meegemaakt.

In Schalkwijk, europawijk staan gewoon weinig koophuizen waardoor er een "lagere klasse" mensen woont maar verder totaal niets mis met schalkwijk.
Op Funda kom ik regelmatig appartementen tegen in die wijken, maar ik zou er toch echt niet willen wonen. Een collega zei het wel treffend gisteren: Mensen van buiten Schalkwijk willen er voor geen goud wonen en mensen die er wonen, willen er niet snel weg :P.

Weet iemand trouwens of de Scheldestraat (Delftwijk) en de Boogstraat (achter de Pijlslaan) nog in redelijke buurten liggen? Daar staan huizen te koop, maar ik vraag me af waarom ze betaalbaar zijn ;).
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_99743194
Scheldestraat zal aan de staat van de huizen zelf liggen want de buurt lijkt me verder prima. Leidse buurt ken ik amper
pi_99743962
Het is als het goed is de Leidsevaartbuurt en niet de leidsebuurt.
En zou ook niet weten wat daar mis mee is. Leuk wijkje op mooie afstand van het centrum.

Er loopt alleen een spoorbaan. Als het huis daar aan ligt zou het goedkoper kunnen zijn denk ik.
  Moderator donderdag 21 juli 2011 @ 21:29:13 #104
42184 crew  DaMart
pi_99768119
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 12:14 schreef Godtje het volgende:
Het is als het goed is de Leidsevaartbuurt en niet de leidsebuurt.
En zou ook niet weten wat daar mis mee is. Leuk wijkje op mooie afstand van het centrum.

Er loopt alleen een spoorbaan. Als het huis daar aan ligt zou het goedkoper kunnen zijn denk ik.
Nee, het ligt parallel aan de Pijlslaan, tussen de afgefikte snackbar en de rotonde richting spoor. Opmerkelijk is dat het huis van de buren ook te koop staat, met dezelfde oppervlakte en minder kamers, maar wel voor 25.000 euro meer... ik vraag me dan toch af waarom degene die ik al had gezien goedkoper is... ;).

Maar danks voor de feedback. Binnenkort eens een keertje door die straten rijden, krijg ik ook wel een indruk :D.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_99770008
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 21:29 schreef DaMart het volgende:

[..]

Nee, het ligt parallel aan de Pijlslaan, tussen de afgefikte snackbar en de rotonde richting spoor. Opmerkelijk is dat het huis van de buren ook te koop staat, met dezelfde oppervlakte en minder kamers, maar wel voor 25.000 euro meer... ik vraag me dan toch af waarom degene die ik al had gezien goedkoper is... ;).

Maar danks voor de feedback. Binnenkort eens een keertje door die straten rijden, krijg ik ook wel een indruk :D.
Vrij drukke straat, wat opknapperds daar in de straat geloof ik. Ze waren er veel aan het bouwen in elk geval. Twee pandjes tot op de grond weg en weer opgebouwd.

Zou tijd worden dat de Snack weer eens open gaat maar volgens mij gaat dat niet meer gebeuren :(
  Moderator donderdag 21 juli 2011 @ 22:04:11 #106
42184 crew  DaMart
pi_99770124
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 22:02 schreef Godtje het volgende:

[..]

Vrij drukke straat, wat opknapperds daar in de straat geloof ik. Ze waren er veel aan het bouwen in elk geval. Twee pandjes tot op de grond weg en weer opgebouwd.

Zou tijd worden dat de Snack weer eens open gaat maar volgens mij gaat dat niet meer gebeuren :(
Op zich krijg ik op Funda niet de indruk dat dit een echte opknapper is... maar ja, ik weet ook niet wat ze niet laten zien natuurlijk ;).
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_99770325
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 22:04 schreef DaMart het volgende:

[..]

Op zich krijg ik op Funda niet de indruk dat dit een echte opknapper is... maar ja, ik weet ook niet wat ze niet laten zien natuurlijk ;).
Nee, ziet er keurig uit :)
  donderdag 21 juli 2011 @ 23:05:24 #108
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_99773568
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 22:04 schreef DaMart het volgende:

[..]

Op zich krijg ik op Funda niet de indruk dat dit een echte opknapper is... maar ja, ik weet ook niet wat ze niet laten zien natuurlijk ;).
Misschien omdat de tuin op het noorden ligt? Dus minder zon? Of ligt er een studentenhuis naast misschien? Dat laatste hebben wij al eens gehad...
pi_99786684
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 12:14 schreef Godtje het volgende:
Het is als het goed is de Leidsevaartbuurt en niet de leidsebuurt.
En zou ook niet weten wat daar mis mee is. Leuk wijkje op mooie afstand van het centrum.

Er loopt alleen een spoorbaan. Als het huis daar aan ligt zou het goedkoper kunnen zijn denk ik.
Volgens de kaartjes bij de bushalte of gglmaps en dergelijke zijn er inderdaad ongeveer 800 buurten en wijken in Haarlem :P. In normale spreektaal heeft iedereen het toch gewoon over Schalkwijk ipv meerwijk / molenwijk / europawijk/ boerhavewijk? Net als het houtvaartkwarier gewoon Leidsebuurt heet :P.
pi_99786783
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 10:46 schreef Cameti het volgende:

[..]

Volgens de kaartjes bij de bushalte of gglmaps en dergelijke zijn er inderdaad ongeveer 800 buurten en wijken in Haarlem :P. In normale spreektaal heeft iedereen het toch gewoon over Schalkwijk ipv meerwijk / molenwijk / europawijk/ boerhavewijk? Net als het houtvaartkwarier gewoon Leidsebuurt heet :P.
Als ik het over die buurt heb dan heb ik het nooit over de leidsebuurt.
Ik heb het nooit over Schalkwijk dus dat weet ik niet.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wijken_en_buurten_in_Haarlem


Ik specifeerde deze nog eens extra omdat ik de opbouw van deze wijk al niet te vergelijken vind met de leidsebuurt. De leidsebuurt is krapper, smallere straatjes.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 11:08:12 #111
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_99787349
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 08:47 schreef DaMart het volgende:

[..]

Op Funda kom ik regelmatig appartementen tegen in die wijken, maar ik zou er toch echt niet willen wonen. Een collega zei het wel treffend gisteren: Mensen van buiten Schalkwijk willen er voor geen goud wonen en mensen die er wonen, willen er niet snel weg :P.

Weet iemand trouwens of de Scheldestraat (Delftwijk) en de Boogstraat (achter de Pijlslaan) nog in redelijke buurten liggen? Daar staan huizen te koop, maar ik vraag me af waarom ze betaalbaar zijn ;).
Ik woon in de Boogstraat :P

Ik vind het een prima buurt, ik woon er nu dik drie jaar en heb nog nooit problemen gehad met criminaliteit of anderszins overlast. Een drukke straat is het ook zeker niet, omdat het eigenlijk geen doorgaande weg is; het meeste verkeer gaat uiteraard over de Pijlslaan. Bovendien (en dat is wel een nadeel) is de straat zo smal, met aan beide kanten auto's, dat er wel rustig gereden moet worden.

Formeel is het overigens niet de Leidsebuurt maar 'Haarlem Zuid-West'. Er wonen ofwel oudere mensen die er al jaaren wonen, of starters die er een eerste kind krijgen. Meestal zijn die na een paar jaar weer weg, want voor meer dan één kind zijn de huizen aan de krappe kant. Tenminste, aan het begin van de straat, hoe meer je richting het westen / de spoorlijn komt, hoe groter de huizen.

Wij zijn er in ieder geval erg tevreden, dichtbij de Vomar, je bent ook zo in de duinen, maar ook zo in het centrum of bij station Heemstede-Aerdenhout. Parkeren is (vooralsnog) gratis, wat voor bezoek ook wel relaxed is, en doorgaans is er genoeg plek.

Er komen wel wat veranderingen aan: op dat oude Connexion-terrein waaraan de Boogstraat grenst, komt een hele nieuwe wijk, vnl koophuizen. Een projectontwikkelaar is daar al jaren mee bezig, er ligt nu een plan en vergunningsaanvraag. Ik denk dat het heel mooi wordt, maar er is veel gezeik vanuit de buurt, die zijn vooral bang dat er te hoog gebouwd wordt en dat er minder parkeerruimte overblijft, maar volgens mij loopt dat wel los. Ik vermoed dat de aanwezigheid van zo'n wijk de gemiddelde huizenprijs alleen maar doet stijgen. :)

Hier staat wat meer info over dat project:

http://www.haarlem.nl/haa(...)e-connexxionterrein/

Als je meer wilt weten over het goede leven in de Boogstraat, roep maar. :P
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_99787419
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 11:08 schreef Svyatagor het volgende:

.

Er komen wel wat veranderingen aan: op dat oude Connexion-terrein waaraan de Boogstraat grenst, komt een hele nieuwe wijk, vnl koophuizen. Een projectontwikkelaar is daar al jaren mee bezig, er ligt nu een plan en vergunningsaanvraag. Ik denk dat het heel mooi wordt, maar er is veel gezeik vanuit de buurt, die zijn vooral bang dat er te hoog gebouwd wordt en dat er minder parkeerruimte overblijft, maar volgens mij loopt dat wel los. Ik vermoed dat de aanwezigheid van zo'n wijk de gemiddelde huizenprijs alleen maar doet stijgen. :)

Als je meer wilt weten over het goede leven in de Boogstraat, roep maar. :P
Ze zijn toch van plan om op dat oude NZH terrein ook plek te maken voor woonwagens?
De laatste keer dat ik de informatie heb gelezen in elk geval.

Dat vond ik zacht gezegd geen briljant plan.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 11:42:45 #113
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_99788382
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 11:10 schreef Godtje het volgende:

[..]

Ze zijn toch van plan om op dat oude NZH terrein ook plek te maken voor woonwagens?
De laatste keer dat ik de informatie heb gelezen in elk geval.

Dat vond ik zacht gezegd geen briljant plan.
Dat was eerst het plan ja, maar dat is na protest van de buurt (en van de woonwagenbewoners zelf) van de baan. :)
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_99788395
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 11:42 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Dat was eerst het plan ja, maar dat is na protest van de buurt (en van de woonwagenbewoners zelf) van de baan. :)
Gelukkig
pi_99792608
Waar ik iedereen wel voor wil waarschuwen die richting Haarlem verhuizen (en daarmee mijzelf een reden geef om even lekker te klagen) zijn de parkeerwachters (officieel handhavingsteam van de gemeente Haarlem).

Ik ben pas 3 maanden geleden verhuist van Haarlem west naar centrum / noord.
Op de eerste dag van mijn verhuizing kreeg ik een boete voor foutief parkeren. Dit was redelijk terecht want ik stond asociaal geparkeert omdat we aan het uitladen waren. Ik was zelf binnen om te helpen met wat zware meubels en dacht de auto later wel van straat te kunnen halen. Hier dacht de parkeerwachter duidelijk anders over want in die 15 minuten (waarin er verder geen auto door die rustige straat gereden heeft) kreeg hij of zij het voor elkaar om een boete onder mijn ruitenwissers te plakken. Even bij een open deur naar binnen lopen was te veel moeite, of de link was niet te leggen voor hem of haar.

2 weken later waren er wat vrienden op bezoek om naar het huisje te kijken en hadden wij een bezoekerspas op het dashboard van hun auto gelegd. De parkeerwachter bleek hier geen boodschap aan te hebben en stopte gewoon zo een wit briefje onder de ruitenwisser. (bewijs maar is dat er een bezoekersschijf lag)

3 weken geleden kwam ik terug van vakantie en had mijn buurman een mooi cadeau voor mij. Ik had namelijk dit keer zelf zo'n prachtige aankondiging tot beschikking. Gelukkig is dit keer niet moeilijk te bewijzen dat deze boete niet terecht is , maar toch moet ik moeite doen voor iemand met het IQ van zijn schoenmaat omdat een dergelijk ding in de wacht slepen een stuk gemakkelijker is dan het bezwaar maken.

Wanneer iemand dit forum leest en denk:"ah volgens mij werk ik voor dat team" lijkt me het best leuk om te horen. Ik vraag me heel erg af wat voor een volk daar werkt.

Van je af schrijven is best prettig :)
pi_99800839
Ik heb daar gelukkig met mijn digitale parkeervergunning (op kenteken) geen last van en moet zeggen dat ik het idee heb dat dat qua organisatie binnen de gemeente wel goed geregeld is. Alleen kreeg ik laatst weer een bericht over de vervanging van de bezoekersschijf, dat je binnenkort je bezoek digitaal moet aanmelden... Weet niet of ik daar zo blij van word.

Neemt niet weg dat ik ook pissig zou worden als ik iedere keer bekeuringen kreeg van die incompetente 'handhavers'
(Y)
pi_99802941
Nog nooit fout gegaan dat parkeren bij mij. Ik vind ze zelfs uitermate coulant met stoepjes, en gast vergunningen waar je een half uurtje later bij terug komt.
pi_99809432
Ik parkeerde vaak in het centrum op de grachten en nog nooit een bekeuring gehad. Wel al meerdere keren gehad dat je geld in het automaat gooit en dat je geen kaartje krijgt, dan moet je bellen naar dat nummer, kenteken en auto type doorgeven en dan is het dus goed.

Geen idee of ze na die melding dat meteen iemand langs sturen om dat apparaat te maken want anders kan je die truuk altijd gebruiken :)
  maandag 1 augustus 2011 @ 20:48:47 #119
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_100207057
Goed topic!

Haarlem O+
pi_100214740
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 13:49 schreef Cameti het volgende:
Waar ik iedereen wel voor wil waarschuwen die richting Haarlem verhuizen (en daarmee mijzelf een reden geef om even lekker te klagen) zijn de parkeerwachters (officieel handhavingsteam van de gemeente Haarlem).
Ik heb er juist alleen maar prettige ervaringen mee. Toen ik in de haast het raam aan de bestuurderskant van mijn auto open had laten staan, belde er 10 minuten later iemand bij mij thuis aan. Ik stond onder de douche en deed dus niet open. Nog 2 minuten later ging mijn mobiel. Voicemail ingesproken door Handhaving: dat ze mij er attent op wilden maken dat mijn raam nog open stond. Zeer netjes.

Verder ook nooit problemen met vergunningswerk: een kwartiertje te vroeg gaan staan, of een halfuurtje te laat weggaan wordt niet beboet. Heb (en had) alleen wat moeite met de kwalificatie van de parkeerplekken bij Willendorf, maar ja. :)

Tenslotte moet je natuurlijk niet zeuren als je iets fout doet en daarvoor beboet wordt. Die mensen zijn daar nou eenmaal voor.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_100219361
Even een crosspost :P

Weet iemand nog een goede rijschool in Haarlem?
pi_100233049
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 23:22 schreef nostra het volgende:

[..]

Ik heb er juist alleen maar prettige ervaringen mee. Toen ik in de haast het raam aan de bestuurderskant van mijn auto open had laten staan, belde er 10 minuten later iemand bij mij thuis aan. Ik stond onder de douche en deed dus niet open. Nog 2 minuten later ging mijn mobiel. Voicemail ingesproken door Handhaving: dat ze mij er attent op wilden maken dat mijn raam nog open stond. Zeer netjes.

Verder ook nooit problemen met vergunningswerk: een kwartiertje te vroeg gaan staan, of een halfuurtje te laat weggaan wordt niet beboet. Heb (en had) alleen wat moeite met de kwalificatie van de parkeerplekken bij Willendorf, maar ja. :)

Tenslotte moet je natuurlijk niet zeuren als je iets fout doet en daarvoor beboet wordt. Die mensen zijn daar nou eenmaal voor.
Uiteraard zou ik niet moeten zeuren wanneer ik zelf iets fout gedaan heb. In dat eene geval dat ik een kwartier in mijn straat stond zonder vergunning heb ik dat er ook bij vermeld.
De andere 2 gevallen waren niet mijn fout. Ik had een vergunning en toch kreeg ik een bekeuring.
Dit is naderhand ook recht gezet. Het koste me een aantal telefoontjes naar de gemeente , maar het bleek dat ik niet de enige was in die periode.

Het verhaal uit jou post vind ik dan wel weer een gevalletje top service. Hulde voor die man of vrouw van de handhaving ;).
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 14:52:50 #123
180174 Diemux
People vs Me
pi_100233103
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 01:11 schreef das_phantom het volgende:
Even een crosspost :P

Weet iemand nog een goede rijschool in Haarlem?
Snelweg is wel okay.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 2 augustus 2011 @ 16:32:48 #124
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_100237033
Iemand wel eens gegeten bij la cubanita? Ik ga er donderdag heen :+.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_100246597
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 01:11 schreef das_phantom het volgende:
Even een crosspost :P

Weet iemand nog een goede rijschool in Haarlem?
lesierse
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')