Runderlappen door de gehaktmolen laten halen bij de slager.quote:Op woensdag 27 april 2011 19:59 schreef Joe-Momma het volgende:
Als 1st neem je gehakt. Liefts half om half.
Kan ook. Zag een poosje terug een sterrenkok een uitleg geven over een gehaktbal met tientalle ingredienten en hij zei (niet dat hij gelijk heeft,smaken verschillen nou eenmaal) dat je het beste half om half kon gebruiken zodat de bal lekker smeuig wordt.quote:Op woensdag 27 april 2011 20:08 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Runderlappen door de gehaktmolen laten halen bij de slager.
Half om half
Wat is je doel. Wat is jouw idee van de perfecte bal? Heb je 'm al eens ergens gegeten? Wil je een perfecte grootmoeders bal of een moderne bal, halal bal, Indonesische bal, wat?quote:Op woensdag 27 april 2011 19:37 schreef foodlover het volgende:
Beste allen,
Wie helpt mij om de perfecte gehaktbal te maken? Alle adviezen zijn welkom!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ik gebruik trouwens wel altijd rundergehakt.
Wat is nu eigenlijk precies de uitwerking van een ei door het gehakt?"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
quote:Op woensdag 27 april 2011 21:16 schreef OProg het volgende:
Ik moest meteen hier aan denken:Experimenteer en leer, maak eens een bal met en een zonder en ziet het effect.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ik gebruik trouwens wel altijd rundergehakt.
Wat is nu eigenlijk precies de uitwerking van een ei door het gehakt?In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
quote:Op woensdag 27 april 2011 21:16 schreef OProg het volgende:
Ik moest meteen hier aan denken:Binding.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ik gebruik trouwens wel altijd rundergehakt.
Wat is nu eigenlijk precies de uitwerking van een ei door het gehakt?
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
Je kan ook prima een runderlap en een varkenslap door de molen laten halen hoor.quote:Op woensdag 27 april 2011 20:08 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Runderlappen door de gehaktmolen laten halen bij de slager.
Half om half
Dan moet je vetter vlees nemen.quote:Op woensdag 27 april 2011 23:02 schreef PluisigNijntje het volgende:
[..]
Je kan ook prima een runderlap en een varkenslap door de molen laten halen hoor.
Alleen rund vind ik vaak te droog.
Worden ze niet verschrikkelijk droog als je ze een paar keer hebt opgewarmt!?quote:Op donderdag 28 april 2011 11:40 schreef fruityloop het volgende:
Wij aten thuis altijd ballen van 50% rund- en 50% kalfsgehakt, met alleen wat kruiden er doorheen. Vooral na een paar keer opwarmen waren die om voor te knielen zo lekker.
Niet als je ze goed in de jus laat staan. Mijn liefquote:Op donderdag 28 april 2011 12:33 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Worden ze niet verschrikkelijk droog als je ze een paar keer hebt opgewarmt!?
Mijn vader kon vroeger altijd HEEL goed gehaktballen maken, en mijn moeder kan er helemaal niets van, helaas. Ik heb ook geen idee hoe mijn vader ze maakte waardoor ze zo lekker waren. Helaas.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |