Het is deel vier knurftquote:Op woensdag 27 april 2011 18:13 schreef AQuila360 het volgende:
Deeltje 3 alweer.
Inclusief typo in de topictitel.
quote:Op woensdag 27 april 2011 18:15 schreef DrDentz het volgende:
Gewoon in het NOS Journaal hè.. nu is mijn moeder ongerust.
Dat nam die vanzelf overquote:
uitleg ?quote:Op woensdag 27 april 2011 18:30 schreef zaanse-mayonaise het volgende:
Zo.. wat zal sony spijt hebben dat ze geohot zo hebben aangepakt. Hahaha. klasse actie. (ondanks dat ik wel een ps3 fanboy ben)
nee ff iets niet meegekregen denk ikquote:
http://en.wikipedia.org/wiki/George_Hotzquote:Op woensdag 27 april 2011 18:34 schreef kaching02 het volgende:
[..]
nee ff iets niet meegekregen denk ik
Hopelijk gaat 'ie een goede straf krijgen.quote:Op woensdag 27 april 2011 18:36 schreef Auti het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/George_Hotz
Eerder al. Sony heeft alles uit de kast getrokken om hem te veroordelen hiervoor. (ook minder legale methoden)quote:
ze zijn al over de hele wereld beroemd hoorquote:Op woensdag 27 april 2011 18:45 schreef DrDentz het volgende:
Vanavond Alexander Klopping in De Wereld Draait Door over deze kwestie. PSN krijgt gewoon landelijke bekendheid.
Neui. Redelijk underground in Nederland tot deze week.quote:Op woensdag 27 april 2011 18:47 schreef kaching02 het volgende:
[..]
ze zijn al over de hele wereld beroemd hoor
Hij is helemaal geen crimineelquote:Op woensdag 27 april 2011 18:48 schreef DrDentz het volgende:
Maar we moeten criminelen niet teveel gaan romantiseren.
Is er niet volgens mij.quote:Op woensdag 27 april 2011 18:56 schreef Echtjammer het volgende:
Een linkje waar ik DWDD live kan kijken ?
Wie betaalt bekent schuld.quote:Op woensdag 27 april 2011 18:59 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Hij is niet veroordeeld, dus geen crimineel.
Dus als jij de keus krijgt om nu x bedrag te betalen of een rechtzaak te krijgen, wat veeel meer geld kost. Betaal jij niet omdat je niet schuldig bent? Als hij niet schuldig was maar geen zin had aan dat gezeur had ik dat ook gedaanquote:
Ik krijg sowieso geen rechtzaak van Sony, waarom zouden ze?quote:Op woensdag 27 april 2011 19:02 schreef MagischMannetje het volgende:
[..]
Dus als jij de keus krijgt om nu x bedrag te betalen of een rechtzaak te krijgen, wat veeel meer geld kost. Betaal jij niet omdat je niet schuldig bent? Als hij niet schuldig was maar geen zin had aan dat gezeur had ik dat ook gedaan
Nee hoor, wie betaalt betaalt. Kan allerlei redenen hebben. Zelfs als je onschuldig bent denk ik dat je liever een zaak met een machtige partij als Sony schikt dan een jarenlang slepende juridische procedure te doorlopen.quote:
Inlevingsvermogen?quote:Op woensdag 27 april 2011 19:03 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Ik krijg sowieso geen rechtzaak van Sony, waarom zouden ze?
Die was al gestopt, dus matige actie als je dan toch doorzet. Hackers die dit soort dingen doen zijn geen voorbeeld aan het stellen, die zijn gewoonweg crimineel bezig.quote:Op woensdag 27 april 2011 18:46 schreef zaanse-mayonaise het volgende:
En sony is gewaarschuwd hiervoor. Stop de vervolging of ervaar de consequenties.
Ze zijn crimineel bezig en stellen een voorbeeld. Geohot heeft niks crimineels gedaan.quote:Op woensdag 27 april 2011 19:11 schreef Pheno het volgende:
[..]
Die was al gestopt, dus matige actie als je dan toch doorzet. Hackers die dit soort dingen doen zijn geen voorbeeld aan het stellen, die zijn gewoonweg crimineel bezig.
Beetje Robin Hood verhaal denk ik.quote:Op woensdag 27 april 2011 19:15 schreef DrDentz het volgende:
Waarom lijken sommigen hier verliefd op die hackers? Criminaliteit romantiseert blijkbaar toch.
Waarom staat betalen je niet aan?quote:Op woensdag 27 april 2011 18:53 schreef MFE15 het volgende:
No way dat ik een xbox 360 ga kopen, die heb ik al eens eerder gekocht en het is en blijft prutskwaliteit hardware en dat betalen voor een abonnement stond me ook al niet aan. Ik blijf gewoon rustig vertrouwen op Playstation 3.
Praat even voor mezelf: waarom betalen als het ook gratis kan. En kom niet aanzetten met is maar een tientje in de maand. Er zijn wel meer dingen die enkele euro's kosten en dat lijkt niet veel, maar als je alles bij elkaar optelt zal het toch een groot bedrag zijn per maand.quote:Op woensdag 27 april 2011 19:25 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Waarom staat betalen je niet aan?
Stelen van creditcard gegevens is natuurlijk niet crimineelquote:
Wat een argumentquote:Op woensdag 27 april 2011 18:59 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Hij is niet veroordeeld, dus geen crimineel.
Als ik onschuldig ben is het ook niet te bewijzen dat ik wel schuldig ben. En no way dat ik had betaald om er maar vanaf te zijn... als ik dat doe dan is het einde zoek. Mensen die schuldig zijn of een zwakke ruggengraat hebben die schikken wel ja.quote:Op woensdag 27 april 2011 19:02 schreef MagischMannetje het volgende:
[..]
Dus als jij de keus krijgt om nu x bedrag te betalen of een rechtzaak te krijgen, wat veeel meer geld kost. Betaal jij niet omdat je niet schuldig bent? Als hij niet schuldig was maar geen zin had aan dat gezeur had ik dat ook gedaan
Het is maar 3 euro in de maand en je krijgt er een goed systeem voor terug. Voor een goed iets wil ik best betalen en lijkt me niet meer dan normaal omdat dat bergen geld kost om dat draaiende te houden.quote:Op woensdag 27 april 2011 19:28 schreef zaanse-mayonaise het volgende:
[..]
Praat even voor mezelf: waarom betalen als het ook gratis kan. En kom niet aanzetten met is maar een tientje in de maand. Er zijn wel meer dingen die enkele euro's kosten en dat lijkt niet veel, maar als je alles bij elkaar optelt zal het toch een groot bedrag zijn per maand.
Wat heeft dat met Geohot te maken?quote:Op woensdag 27 april 2011 19:31 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Stelen van creditcard gegevens is natuurlijk niet crimineel
Je hebt helemaal gelijkquote:Op woensdag 27 april 2011 19:14 schreef zaanse-mayonaise het volgende:
[..]
Ze zijn crimineel bezig en stellen een voorbeeld. Geohot heeft niks crimineels gedaan.
Ik had het over de hacker van PSN, waarschijnlijk andere dude. Maar toch... Geohot heeft details over het kraken van de ps3 online gezet. Daar heeft onze psn hacker natuurlijk niks van meegekregen....quote:
Goed is redelijk subjectief. Tot op heden had ik nooit last van PSN, merkte echt aan niks waarom XBL beter zou zijn. Enja ik heb met beide ervaring genoeg.quote:Op woensdag 27 april 2011 19:33 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Het is maar 3 euro in de maand en je krijgt er een goed systeem voor terug. Voor een goed iets wil ik best betalen en lijkt me niet meer dan normaal omdat dat bergen geld kost om dat draaiende te houden.
Nog wijzer van geworden?quote:Op woensdag 27 april 2011 19:56 schreef kaching02 het volgende:
net even de wereld draait door gekeken
Zit nu wel te twijfelen of ik wachtwoorden ga veranderenquote:Op woensdag 27 april 2011 19:56 schreef kaching02 het volgende:
net even de wereld draait door gekeken
ik ook maar ik weet me wachtwoord nietquote:Op woensdag 27 april 2011 20:11 schreef mr-green het volgende:
[..]
Zit nu wel te twijfelen of ik wachtwoorden ga veranderen
dat het wel ernstiger is dan ik had gedachtquote:
quote:Op woensdag 27 april 2011 20:14 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Ik weet nu precies hoe de traan van Maxima gefilmd is.
Net als veel anderen heb ik geen zin in dingen die maandelijks geld kosten. Beter internet waar je in 1 keer bij de console voor betaalt dan weer een maandelijkse abonnementsdienst erbij.quote:Op woensdag 27 april 2011 19:25 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Laten we het hopen, eindelijk heb ik eens een fatsoenlijk wachtwoord ingevuld en het lijkt nu al zijn nut gehad te hebbenquote:Op woensdag 27 april 2011 20:37 schreef DutchSL het volgende:
Ik mag toch aannemen dat die wachtwoorden op zijn minst fatsoenlijk encrypted zijn.
jij weet hem tenminste nogquote:Op woensdag 27 april 2011 20:45 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Laten we het hopen, eindelijk heb ik eens een fatsoenlijk wachtwoord ingevuld en het lijkt nu al zijn nut gehad te hebben
Ik heb geleerd van FOK! en Kotaku
Ik als zestien jarige jongen betaal grotendeels alles zelf en een abonnement (elke maand 20 euro) is dan ten opzichte van mijn salaris vrij duur. Ik heb het 1,5 jaar kunnen volhouden met een xbox 360, toen begon hij ook nog eens mankementen te vertonen bij het schijfstation, toen heb ik asap mijn xbox 360 verkocht een een playstation gekocht. Nooit problemen mee gehad en ik kan altijd online.quote:Op woensdag 27 april 2011 19:25 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Welk abo bedoel je dan met die 20 euro per maand?quote:Op woensdag 27 april 2011 20:57 schreef MFE15 het volgende:
[..]
Ik als zestien jarige jongen betaal grotendeels alles zelf en een abonnement (elke maand 20 euro) is dan ten opzichte van mijn salaris vrij duur. Ik heb het 1,5 jaar kunnen volhouden met een xbox 360, toen begon hij ook nog eens mankementen te vertonen bij het schijfstation, toen heb ik asap mijn xbox 360 verkocht een een playstation gekocht. Nooit problemen mee gehad en ik kan altijd online.
Nee hoor, ze zijn al bekend bij verschillende consumentenrubrieken vanwege de service die het bedrijf de laatste al 20-25 jaar op hun electronica biedt.quote:Op woensdag 27 april 2011 18:47 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Neui. Redelijk underground in Nederland tot deze week.
Oh Sony bedoel je. Maar ik bedoel PSN. Had er tot nu toe nooit op tv over gehoord, buiten programma's als Gamekings dan. Nu in 1 week opeens journaals, DWDD etc.quote:Op woensdag 27 april 2011 21:09 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Nee hoor, ze zijn al bekend bij verschillende consumentenrubrieken vanwege de service die het bedrijf de laatste al 20-25 jaar op hun electronica biedt.
Heeft overigens weinig met PSN te maken verder.
Mijne is ook verlopen, maar het nummer is hetzelfde.quote:Op woensdag 27 april 2011 21:12 schreef SanAnt het volgende:
Ik ben wel gelukkig dat psn (of een of andere Kut Hacker) de gegevens van mijn verlopen creditcardheeft en niet van mijn nieuwe
![]()
![]()
Je kan het eigenlijk niet echt abo noemen, maar daar bedoel ik de kosten mee die nodig zijn om een maand gebruik te kunnen maken van xbox live.quote:Op woensdag 27 april 2011 21:01 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Welk abo bedoel je dan met die 20 euro per maand?
Maar ik snap alleen die 20 euro nietquote:Op woensdag 27 april 2011 21:38 schreef MFE15 het volgende:
[..]
Je kan het eigenlijk niet echt abo noemen, maar daar bedoel ik de kosten mee die nodig zijn om een maand gebruik te kunnen maken van xbox live.
precies!quote:Op woensdag 27 april 2011 21:47 schreef Pino0 het volgende:
Laat die tyvus jappen dit zsm weer online zetten pleaseeeeeeeeeeeeeeee.
zonder enige uitleg. en dan dat netwerk zo lang offline zetten
Sony heeft zelf al gezegd dat de hackers gewoon toegang hebben tot ALLE informatie die je erin hebt gezet ( PSN account ).quote:Op woensdag 27 april 2011 20:37 schreef DutchSL het volgende:
Ik mag toch aannemen dat die wachtwoorden op zijn minst fatsoenlijk encrypted zijn.
quote:Houdini said "a lock made by men, can be defeated by men."
Lekker heur!quote:Als u uw creditcard data hebt opgegeven via PlayStation Network of Qriocity, adviseren wij u voor de veiligheid dat het mogelijk is dat uw creditcard nummer (exclusief security code) en geldigheidsdatum zijn verkregen.
Ik mag toch hopen dat dan alles het weer normaal doetquote:Op woensdag 27 april 2011 22:14 schreef DrDentz het volgende:
Gelukkig heeft LA Noire geen online modus. Heb ik tegen die tijd wat te doen.
Waar baseer je dat op?quote:Op woensdag 27 april 2011 22:00 schreef AQuila360 het volgende:
Het gaat nog ongeveer een week duren is nu de verwachting!
Zijn dikke duim.quote:
Omdat ze de gehele service aan het herstellen zijn en nieuwe toevoeginginen?quote:
Het zou ook al een grove schande zijn als Sony zelf bij de wachtwoorden kon komen, die horen gewoon encrypted opgeslagen te worden.quote:Op woensdag 27 april 2011 22:00 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Sony heeft zelf al gezegd dat de hackers gewoon toegang hebben tot ALLE informatie die je erin hebt gezet ( PSN account ).
quote:Geachte PlayStation Network/Qriocity klant:
We hebben onlangs ontdekt dat tussen 17 April en 19 April 2011, bepaalde informatie van gebruikersaccounts op het PlayStation Network en Qriocity diensten werd gecomprimeerd in verband met een externe indringing in ons systeem. Hierdoor hebben wij:
tijdelijk PlayStation Network en Qriocity services offline geplaatst
een buitenstaande en erkende security firma gevraagd om een volledig en compleet onderzoek te ondernemen naar wat er gebeurd is; en,
en spoedig maatregelen genomen om de beveiliging van onze netwerkinfrastructuur te verbeteren en te versterken door onze systeem te heropbouwen om u te voorzien van verbeterde bescherming van uw persoonlijke gegevens.
Wij waarderen uw geduld, begrip en aardigheid terwijl wij aan het werk zijn om deze problemen zo snel en efficiënt mogelijk op te lossen.
Aangezien we nog steeds de details van het incident aan het onderzoeken zijn, is het mogelijk dat wellicht een onbevoegd persoon in het bezit is gekomen van de volgende informatie die u aan ons had verstrekt: naam, adres (stad, provincie, postcode), land, e-mail adres, geboortedatum, PlayStation Network/Qriocity wachtwoord en login en gebruikersnaam/PSN online id. Het is ook mogelijk dat uw profiel-data werd verkregen, inclusief aankoop geschiedenis en factuuradres (stad, provincie, postcode) en mogelijk zijn uw PlayStation Network/Qriocity wachtwoord beveiligingsvragen ook verkregen. Als u een sub-account hebt geautoriseerd, kan dezelfde data met betrekking tot dat account verkregen zijn. Hoewel er geen direct bewijs is dat creditcard gegevens verkregen zijn op dit moment, kunnen we de mogelijkheid niet uitsluiten.
Als u uw creditcard data hebt opgegeven via PlayStation Network of Qriocity, adviseren wij u voor de veiligheid dat het mogelijk is dat uw creditcard nummer (exclusief security code) en geldigheidsdatum zijn verkregen.
Voor uw veiligheid, raden wij u aan om bewust te zijn van email, telefoon en post scams die om uw persoonlijke of gevoelige informatie vragen. Sony zal u nooit via deze kanalen contacteren, inclusief e-mail, om uw creditcard nummer of andere identiteits informatie te vragen. Mocht u een bericht ontvangen die om persoonlijke informatie vraagt, kunt u erop vertrouwen dat deze persoon niet voor Sony werkt. Wanneer de PlayStation Network en Qriocity diensten volledig hersteld zijn, raden wij u ten strengste aan zo snel mogelijk in te loggen en om uw wachtwoord te veranderen. Verder, als u uw PlayStation Network of Qriocity gebruikersnaam of password voor andere service(s) gebruikt, raden wij u ook aan om die te veranderen.
Om uzelf te beschermen tegen mogelijke identiteitsdiefstal of andere financiële verliezen, raden wij u aan om waakzaam te blijven door uw rekening afschriften of gelijkaardige documenten te controleren. Wij betreuren het ongemak en wij danken u voor uw geduld terwijl wij ons onderzoek afronden. Onze teams werken de klok rond en services zullen zo snel mogelijk hersteld worden. Sony neemt bescherming van gegevens zeer serieus en zal zich blijven inspannen om ervoor te zorgen dat er aanvullende maatregelen worden genomen om persoonlijke gegevens te beschermen. Het leveren van kwaliteit en veilige entertainment diensten is onze hoogste prioriteit. Kijk a.u.b. contact op nl.playstation.com/psnoutage mocht u nog verder vragen hebben.
Hoogachtend,
Sony Network Entertainment en Sony Computer Entertainment Teams
Sony Network Entertainment Europe Limited (voorheen bekend als PlayStation Network Europe Limited) is een dochteronderneming van Sony Computer Entertainment Europe Limited, de verantwoordelijke voor verwerking van data voor PlayStation Network/Qriocity persoonlijke gegevens
quote:Data-security research firm suggests PSN breach could cost Sony over $24 billion
The Ponemon Institute, a data-security research firm, has estimated that the total cost of research by Sony over the PSN breach could cost the firm over $24 billion.
According to the security firm, speaking with Forbes, the cost associated with a firm investigating a malicious or criminal act averages out to around $318 record using 2010 figures.
Once you include the 77 million registered PSN accounts, that sum could go over the $24 billion mark.
According to Sony figures, PSN users are present in 59 countries, and 36 million of those are in the US and South America. Europe has over 32 million registered PSN accounts, and Asia 9 million -the majority of which are in Japan.
“Simply put, [this is] one of the worst breaches we’ve seen in several years,” added Josh Shaul, chief technology officer for Application Security Inc., who believes Sony may not know just yet which files were accessed.
Sony admitted it was a possibility that purchase history and credit card address information could be stolen, but theft of the card’s 3-digit security code on the back could not be gathered from PSN.
“They indicated that they’re worried about it, which is probably a very strong indication that everything was stolen,” Shaul added.
Over in the UK, ICO is currently investigating whether Sony was unaware there was a possibility of a breach of personal information, and if so, the firm could impose a fine on the console maker of around £500,000.
Welke film is dat?quote:Op woensdag 27 april 2011 22:25 schreef Pheno het volgende:
Met dank aan collega crew voor het posten:
[ afbeelding ]
Ook raar, wil ik net posten dat ik 'm ook niet heb krijg ik die mail. Sony is watching me.quote:Op woensdag 27 april 2011 23:47 schreef CoExist het volgende:
Hier ook nog steeds geen mail binnen... Maarja, mijn mail adres begint met de letter " Y " misschien duurt het daarom wat langer ofzo!?
Dit hele PSN hack gedoe begint een beetje op die wijvenromans van Dan Brown te lijken menn!
Ja verdomd, nu heb ik em ook binnen! 23.55 uur. Tsja, heldere mail...quote:Op woensdag 27 april 2011 23:50 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Ook raar, wil ik net posten dat ik 'm ook niet heb krijg ik die mail. Sony is watching me.
quote:Op woensdag 27 april 2011 21:38 schreef MFE15 het volgende:
[..]
Je kan het eigenlijk niet echt abo noemen, maar daar bedoel ik de kosten mee die nodig zijn om een maand gebruik te kunnen maken van xbox live.
Nee, dat is te dramatisch. Sony heeft al verklaard dat "sommige diensten" over een week terugkeren.quote:Op donderdag 28 april 2011 00:10 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
Zou dit nog maanden kunnen duren? Of ben ik nu te dramatisch?
Welcomequote:Op donderdag 28 april 2011 00:06 schreef DrDentz het volgende:
Jullie ook bedankt voor de aardigheid.
quote:Sony Sued Over PlayStation Network Breach
The Sony PlayStation Network outage has prompted questions about data security and a congressional inquiry, and now you can add class-action lawsuit to the list.
A California-based firm has filed suit against Sony, accusing the company of failing to adequately protect, encrypt, and secure its customer data. The suit seeks damages for the data loss and PlayStation Network downtime.
"We bought this lawsuit on behalf of consumers to learn the full extent of Sony PlayStation Network data security practices and the data loss and to seek a remedy for consumers," Ira P. Rothken, an attorney who filed the complaint, said in a statement. "We are hopeful that Sony will take this opportunity to learn from the network vulnerabilities, provide a remedy to consumers who entrusted their sensitive data to Sony, and lead the way in data security best practices going forward."
Sony's PlayStation network has been having issues since last Wednesday, but it was not until last night that Sony confirmed that hackers had obtained personal information from the network, which possibly included credit cards. Sony said it expects to "restore some services" within a week, but did not elaborate.
"Sony's breach of its customers' trust is staggering," co-counsel J.R. Parker said. "One would think that a large multinational corporation like Sony has strong protective measures in place to prevent the unauthorized disclosure of personal information, including credit card information. Apparently, Sony doesn't."
The suit was filed on behalf of Alabama resident Kristopher Jones, who has been a PlayStation user since 2009.
The lawsuit claims that Sony was aware of vulnerabilities with its system for some time, but does not provide details.
"[Sony] has been aware for a substantial period of time that PSN was prone to catastrophic loss of data from a security breach," according ot the filing. "Nevertheless, [Sony] failed to warn its customers of the problem or tried to prevent them from suffering system suspension from security breaches and data loss."
"Sony sat silently while consumers purchased defective PlayStation consoles and PSN service without warning customers about the risks inherent in purchasing and relying upon Sony's data security," the suit continued.
In a Tuesday blog post, Patrick Seybold, senior director of corporate communications and social media at Sony, insisted that "there's a difference in timing between when we identified there was an intrusion and when we learned of consumers' data being compromised."
Sony learned of the intrusion on April 19 and subsequently shut down its services. It then brought in outside experts to assess the damage, which took some time, he said.
"It was necessary to conduct several days of forensic analysis, and it took our experts until yesterday to understand the scope of the breach," Seybold wrote. "We then shared that information with our consumers and announced it publicly this afternoon."
In a Thursday blog post, Sophos security consultant Carole Theriault called on Sony "to stand up and explain how the company screwed up, how the bad guys got into their system, why the data wasn't properly stored: a clear and concise explanation and, where appropriate, a straight-up apology for their oversights/misplaced bets/mistakes/etc."
Late yesterday, Sen. Richard Blumenthal, a Democrat, wrote to Sony president Jack Tretton, expressing concern about Sony's reaction time and asking that Sony provide them with access to financial data security services.
GVD dat wou ik doenquote:
No shitquote:On the company's PlayStation.blog, senior director of corporate communications Patrick Seybold writes that the PlayStation maker will be "taking steps to make our services safer and more secure than ever before."
quote:The entire credit card table was encrypted and we have no evidence that credit card data was taken. The personal data table, which is a separate data set, was not encrypted, but was, of course, behind a very sophisticated security system that was breached in a malicious attack.
quote:While all credit card information stored in our systems is encrypted and there is no evidence at this time that credit card data was taken, we cannot rule out the possibility. If you have provided your credit card data through PlayStation Network or Qriocity, out of an abundance of caution we are advising you that your credit card number (excluding security code) and expiration date may have been obtained. Keep in mind, however that your credit card security code (sometimes called a CVC or CSC number) has not been obtained because we never requested it from anyone who has joined the PlayStation Network or Qriocity, and is therefore not stored anywhere in our system.
quote:First off, we want to again thank you for your patience. We know that the PlayStation Network and Qriocity outage has been frustrating for you. We know you are upset, and so we are taking steps to make our services safer and more secure than ever before. We sincerely regret any inconvenience or concern this outage has caused, and rest assured that were going to get the services back online as quickly as we can.
We received a number of questions and comments yesterday and early today relating to the criminal intrusion into our network. Wed like to address some of the most common questions today.
We are also going to continue to post updates to this blog with any additional information and insight that we can over the next few days.
We are reading your comments. We are listening to your suggestions. Please keep them coming.
Thank you.
http://blog.us.playstatio(...)d-qriocity-services/quote:Q: Are you working with law enforcement on this matter?
A: Yes, we are currently working with law enforcement on this matter as well as a recognized technology security firm to conduct a complete investigation. This malicious attack against our system and against our customers is a criminal act and we are proceeding aggressively to find those responsible.
Q: Was my personal data encrypted?
A: All of the data was protected, and access was restricted both physically and through the perimeter and security of the network. The entire credit card table was encrypted and we have no evidence that credit card data was taken. The personal data table, which is a separate data set, was not encrypted, but was, of course, behind a very sophisticated security system that was breached in a malicious attack.
Q: Was my credit card data taken?
A: While all credit card information stored in our systems is encrypted and there is no evidence at this time that credit card data was taken, we cannot rule out the possibility. If you have provided your credit card data through PlayStation Network or Qriocity, out of an abundance of caution we are advising you that your credit card number (excluding security code) and expiration date may have been obtained. Keep in mind, however that your credit card security code (sometimes called a CVC or CSC number) has not been obtained because we never requested it from anyone who has joined the PlayStation Network or Qriocity, and is therefore not stored anywhere in our system.
Q: What steps should I take at this point to help protect my personal data?
A: For your security, we encourage you to be especially aware of email, telephone, and postal mail scams that ask for personal or sensitive information. Sony will not contact you in any way, including by email, asking for your credit card number, social security number or other personally identifiable information. If you are asked for this information, you can be confident Sony is not the entity asking. When the PlayStation Network and Qriocity services are fully restored, we strongly recommend that you log on and change your password. Additionally, if you use your PlayStation Network or Qriocity user name or password for other unrelated services or accounts, we strongly recommend that you change them, as well. To protect against possible identity theft or other financial loss, we encourage you to remain vigilant, to review your account statements and to monitor your credit reports.
Q: What if I dont know which credit card Ive got attached to my PlayStation Network account?
A: If youve added funds to your PlayStation Network wallet in the past, you should have received a confirmation email from DoNotReply@ac.playstation.net at the email address associated with your account. This email would have been sent to you immediately after you added the funds, and will contain the first 4 digits and last 4 digits of your credit card number. You can also check your previous credit card statements to determine which card was attached to your PlayStation Network or Qriocity accounts.
Q: When or how can I change my PlayStation Network password?
A: We are working on a new system software update that will require all users to change their password once PlayStation Network is restored. We will provide more details about the new update shortly.
Q: Have all PlayStation Network and Qriocity users been notified of the situation?
A: In addition to alerting the media and posting information about it on this blog, we have also been sending emails directly to all 77 million registered accounts. It takes a bit of time to send that many emails, and recognize that not every email will still be active, but this process has been underway since yesterday. At this time, the majority of emails have been sent and we anticipate that all registered accounts will have received notifications by April 28th. Consumers may also visit www.us.playstation.com/support and www.qriocity.com for notices regarding this issue. In addition, we have taken steps to disseminate information regarding this issue to media outlets so that consumers are informed.
Q: What steps is Sony taking to protect my personal data in the future?
A: Weve taken several immediate steps to add protections for your personal data. First, we temporarily turned off PlayStation Network and Qriocity services and, second, we are enhancing security and strengthening our network infrastructure. Moving forward, we are initiating several measures that will significantly enhance all aspects of PlayStation Networks security and your personal data, including moving our network infrastructure and data center to a new, more secure location, which is already underway. We will provide additional information on these measures shortly.
Q: Has Sony identified the party or parties responsible for the PlayStation Network hack and subsequent theft of personal information?
A: We are currently conducting a thorough investigation of the situation and are working closely with a recognized technology security firm and law enforcement in order to find those responsible for this criminal act no matter where in the world they might be located.
Q: When will the PlayStation Network and Qriocity be back online?
A: Our employees have been working day and night to restore operations as quickly as possible, and we expect to have some services up and running within a week from yesterday. However, we want to be very clear that we will only restore operations when we are confident that the network is secure.
Alleen in Amerikaquote:
Ow god, dus toch. Ben heel benieuwd hoe dit gaat aflopen, voor de mensen die hun ww niet meer weten en ondertussen een ander email adres hebben (dus ww kan niet na gestuurd worden). Er zullen genoeg mensen zijn die dit probleem krijgen...quote:Q: When or how can I change my PlayStation Network password?
A: We are working on a new system software update that will require all users to change their password once PlayStation Network is restored. We will provide more details about the new update shortly.
iets met eigen schuld dikke bult?quote:Op donderdag 28 april 2011 07:37 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ow god, dus toch. Ben heel benieuwd hoe dit gaat aflopen, voor de mensen die hun ww niet meer weten en ondertussen een ander email adres hebben (dus ww kan niet na gestuurd worden). Er zullen genoeg mensen zijn die dit probleem krijgen...
Want? We moeten er voortaan maar altijd op rekenen dat ons ww een keer verplicht veranderd moet gaan worden ooit?quote:
eigenlijk moeten ze dat elke drie maanden of vaker verplichten ja en dat je een e-mailadres gebruikt dat je zelf niet meer gebruikt is natuurlijk niet het probleem van Sony, daar ben je zelf verantwoordelijk voor als gebruikerquote:Op donderdag 28 april 2011 08:17 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Want? We moeten er voortaan maar altijd op rekenen dat ons ww een keer verplicht veranderd moet gaan worden ooit?
Phishing mail. Heb deze ook ontvangen trouwens..quote:Op donderdag 28 april 2011 00:04 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
Geachte PlayStation Network/Qriocity klant:
We hebben onlangs ontdekt dat tussen 17 April en 19 April 2011, bepaalde informatie van gebruikersaccounts op het PlayStation Network en Qriocity diensten werd gecomprimeerd in verband met een externe indringing in ons systeem. Hierdoor hebben wij:
* tijdelijk PlayStation Network en Qriocity services offline geplaatst
* een buitenstaande en erkende security firma gevraagd om een volledig en compleet onderzoek te ondernemen naar wat er gebeurd is; en,
* en spoedig maatregelen genomen om de beveiliging van onze netwerkinfrastructuur te verbeteren en te versterken door onze systeem te heropbouwen om u te voorzien van verbeterde bescherming van uw persoonlijke gegevens.
Wij waarderen uw geduld, begrip en aardigheid terwijl wij aan het werk zijn om deze problemen zo snel en efficiënt mogelijk op te lossen.
Aangezien we nog steeds de details van het incident aan het onderzoeken zijn, is het mogelijk dat wellicht een onbevoegd persoon in het bezit is gekomen van de volgende informatie die u aan ons had verstrekt: naam, adres (stad, provincie, postcode), land, e-mail adres, geboortedatum, PlayStation Network/Qriocity wachtwoord en login en gebruikersnaam/PSN online id. Het is ook mogelijk dat uw profiel-data werd verkregen, inclusief aankoop geschiedenis en factuuradres (stad, provincie, postcode) en mogelijk zijn uw PlayStation Network/Qriocity wachtwoord beveiligingsvragen ook verkregen. Als u een sub-account hebt geautoriseerd, kan dezelfde data met betrekking tot dat account verkregen zijn. Hoewel er geen direct bewijs is dat creditcard gegevens verkregen zijn op dit moment, kunnen we de mogelijkheid niet uitsluiten.
Als u uw creditcard data hebt opgegeven via PlayStation Network of Qriocity, adviseren wij u voor de veiligheid dat het mogelijk is dat uw creditcard nummer (exclusief security code) en geldigheidsdatum zijn verkregen.
Voor uw veiligheid, raden wij u aan om bewust te zijn van email, telefoon en post scams die om uw persoonlijke of gevoelige informatie vragen. Sony zal u nooit via deze kanalen contacteren, inclusief e-mail, om uw creditcard nummer of andere identiteits informatie te vragen. Mocht u een bericht ontvangen die om persoonlijke informatie vraagt, kunt u erop vertrouwen dat deze persoon niet voor Sony werkt. Wanneer de PlayStation Network en Qriocity diensten volledig hersteld zijn, raden wij u ten strengste aan zo snel mogelijk in te loggen en om uw wachtwoord te veranderen. Verder, als u uw PlayStation Network of Qriocity gebruikersnaam of password voor andere service(s) gebruikt, raden wij u ook aan om die te veranderen.
Om uzelf te beschermen tegen mogelijke identiteitsdiefstal of andere financiële verliezen, raden wij u aan om waakzaam te blijven door uw rekening afschriften of gelijkaardige documenten te controleren. Wij betreuren het ongemak en wij danken u voor uw geduld terwijl wij ons onderzoek afronden. Onze teams werken de klok rond en services zullen zo snel mogelijk hersteld worden. Sony neemt bescherming van gegevens zeer serieus en zal zich blijven inspannen om ervoor te zorgen dat er aanvullende maatregelen worden genomen om persoonlijke gegevens te beschermen. Het leveren van kwaliteit en veilige entertainment diensten is onze hoogste prioriteit. Kijk a.u.b. contact op nl.playstation.com/psnoutage mocht u nog verder vragen hebben.
Hoogachtend,
Sony Network Entertainment en Sony Computer Entertainment Teams
Sony Network Entertainment Europe Limited (voorheen bekend als PlayStation Network Europe Limited) is een dochteronderneming van Sony Computer Entertainment Europe Limited, de verantwoordelijke voor verwerking van data voor PlayStation Network/Qriocity persoonlijke gegevens
En als je je ww niet meer weet of het e-mail adres niet meer gebruikt dan kan je vast wel iets met de supportdesk regelen mits je je echte gegevens in hebt gevuld bij het registreren.quote:Op donderdag 28 april 2011 08:20 schreef Misan het volgende:
[..]
eigenlijk moeten ze dat elke drie maanden of vaker verplichten ja en dat je een e-mailadres gebruikt dat je zelf niet meer gebruikt is natuurlijk niet het probleem van Sony, daar ben je zelf verantwoordelijk voor als gebruiker
ja desnoods via de fysieke post iddquote:Op donderdag 28 april 2011 08:34 schreef Tain het volgende:
[..]
En als je je ww niet meer weet of het e-mail adres niet meer gebruikt dan kan je vast wel iets met de supportdesk regelen mits je je echte gegevens in hebt gevuld bij het registreren.
Als je nu ook nog eens je inlognaam kan veranderen,quote:Op donderdag 28 april 2011 08:34 schreef Tain het volgende:
[..]
En als je je ww niet meer weet of het e-mail adres niet meer gebruikt dan kan je vast wel iets met de supportdesk regelen mits je je echte gegevens in hebt gevuld bij het registreren.
Inderdaad, lijkt mij ook. In die mail is het adres van de afzender "news@eu.playstationmail.com", terwijl het officiële adres "news@emails.eu.playstation.com" hoort te zijn.quote:Op donderdag 28 april 2011 08:26 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Phishing mail. Heb deze ook ontvangen trouwens..
http://whois.domaintools.com/playstationmail.comquote:Op donderdag 28 april 2011 09:04 schreef Tical2000 het volgende:
[..]
Inderdaad, lijkt mij ook. In die mail is het adres van de afzender "news@eu.playstationmail.com", terwijl het officiële adres "news@emails.eu.playstation.com" hoort te zijn.
quote:Registrant:
Sony Computer Entertainment Europe (SONYC05120)
25 Golden Square
London, , W1R 6LU
GB
Domain name: playstationmail.com
Technical contact:
Administrator, Domain (DA4732885)
NetNames Hostmaster
3rd Floor Prospero House
241 Borough High Street
Borough, London, SE1 1GA
GB
+44.2070159370 Fax: +44.2070159375
Administrative contact:
Service, Customer (CS68988)
Sony Computer Entertainment Europe
25 Golden Square
London, London, W1F 9LU
GB
+44.2078595000 Fax: +44.2073366777
Record created: 2011-02-13 13:20:19
Record last updated: 2011-02-13 13:20:19
Record expires: 2011-05-23 23:00:00
Domain servers in listed order:
NS1.NETNAMES.NET (NS1NE804161)
NS2.NETNAMES.NET (NS2NE80416)
cetcdns001.online.scee.com (CETCD06998)
cetcdns002.online.scee.com (CETCD69756)
cetcdns003.online.scee.com (CETCD326141)
Ja daar was ik naar op zoek naar zoiets.. maar is het nou een phishing email of niet? Kan het er nou niet echt uit opmaken.quote:Op donderdag 28 april 2011 09:09 schreef Tain het volgende:
[..]
http://whois.domaintools.com/playstationmail.com
[..]
Hetzelfde als phishing links op het EA FIFA forum die je doorsturen naar sites waar je lijkt op die van EA te zitten en vervolgens inlogt... maar de gegevens gaan dan naar een "hacker" die vervolgens met jouw gegevens inlogt.quote:
Ah okequote:Op donderdag 28 april 2011 09:24 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Ja daar was ik naar op zoek naar zoiets.. maar is het nou een phishing email of niet? Kan het er nou niet echt uit opmaken.
[..]
Hetzelfde als phishing links op het EA FIFA forum die je doorsturen naar sites waar je lijkt op die van EA te zitten en vervolgens inlogt... maar de gegevens gaan dan naar een "hacker" die vervolgens met jouw gegevens inlogt.
plus dat e-mailadressen spoofen een fluitje van een cent isquote:Op donderdag 28 april 2011 09:09 schreef Tain het volgende:
[..]
http://whois.domaintools.com/playstationmail.com
[..]
Mja, maar dezelfde nieuwsbrief ook op de newsletter site van de PlayStation site te zetten is dan wat lastiger.quote:Op donderdag 28 april 2011 09:30 schreef Misan het volgende:
[..]
plus dat e-mailadressen spoofen een fluitje van een cent is
Bevestigd door Sony?quote:Op donderdag 28 april 2011 09:51 schreef MrCaBLeGuY het volgende:
Het is geen phishing mail (bevestigd door sony)
Denk dat ze deze mail iets te gehaast naar buiten hebben willen brengenquote:Op donderdag 28 april 2011 10:17 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Bevestigd door Sony?
Hieronder een screenie van de mail...
[ afbeelding ]
Waarom gaat nl.playstation.com/psnoutage niet gewoon naar nl.playstation.com/psnoutage ?
Oh laat maar... zeker omdat dat aan je account is gekoppeld ?
Zo te zien ga je gewoon naar dezelfde site als je op de link klikt. Ook handig dat juist in de regel met de link een grammaticale fout staat, helpt niet echt bij het vertrouwen van de emailquote:Op donderdag 28 april 2011 10:24 schreef Tain het volgende:
[..]
Denk dat ze deze mail iets te gehaast naar buiten hebben willen brengen
http://newsletters.eu.pla(...)411-AVCE/web_nl.html
Jij weet dat de hacker geen Nederlander is?quote:Op donderdag 28 april 2011 10:28 schreef mash_ het volgende:
Sowieso net of de hacker een mail in het Nederlands zou gaan maken en die gaan sturen
Nee, maar je ziet niet waar je terecht komt... straks kom je op een site terecht waar je moet inloggen of iets dergelijks.quote:Op donderdag 28 april 2011 10:29 schreef AQuila360 het volgende:
Ze vragen toch ook niet naar gegevens in die mail? Dan schieten ze er toch ook niets mee op?
Ja, zeker die nerd van DWDD?quote:Op donderdag 28 april 2011 10:28 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Jij weet dat de hacker geen Nederlander is?
dat is om te tracken hoeveel kliks er via de mailing binnen komenquote:Op donderdag 28 april 2011 10:17 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Bevestigd door Sony?
[ afbeelding ]
Waarom gaat nl.playstation.com/psnoutage niet gewoon naar nl.playstation.com/psnoutage ?
quote:Op donderdag 28 april 2011 10:17 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Bevestigd door Sony?
[ afbeelding ]
Mensen die bij het minst geringste meteen paranoide wordenquote:Op donderdag 28 april 2011 10:37 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Nee, maar je ziet niet waar je terecht komt... straks kom je op een site terecht waar je moet inloggen of iets dergelijks.
Hoezo een phishing mailquote:Op donderdag 28 april 2011 08:26 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Phishing mail. Heb deze ook ontvangen trouwens..
Open er een topic in klaagbaak overquote:Op donderdag 28 april 2011 12:13 schreef Wootism het volgende:
[..]
[..]
Mensen die bij het minst geringste meteen paranoide worden
Alleen de links bekeken waar ze heen gingen, had er nog niet op geklikt toen ik dit postte. Beetje vreemd dat ze naar een ander adres gaan dan de link waar je boven hangt. Link kan net zo goed naar een site gaan waar je zou moeten inloggen met je gebruikersnaam en wachtwoord moet inloggen.quote:Op donderdag 28 april 2011 12:27 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Hoezo een phishing mailze vragen toch nergens om of wel.
De zin zat ook zo goed in elkaar....quote:Kijk a.u.b. contact op nl.playstation.com/psnoutage
waar ging het over dan in dwdd?quote:Op donderdag 28 april 2011 13:11 schreef FinalD87 het volgende:
Net dat stukje van DWDD gekeken en heb weer wat geleerd: er zijn honderden miljoenen PS3's en de gegevens van 77 miljoen creditcards zijn gestolen. Ze herhalen gewoon de media en blazen het nog meer op. Daar ben je expert voor zeker?
Vraag me trouwens af hoeveel echte namen er op het PSN geregistreerd staan/stonden. Kan me niet voorstellen dat het er meer dan 50 miljoen zijn met al die dubbele accounts en denk dat de minderheid daarvan een creditcard heeft geregistreerd. Nog veel natuurlijk.
Bovenstaande is overigens gebaseerd op vermoedens. Ben ik nu ook een expert?
Nee, dat gun ik je niet.quote:Op donderdag 28 april 2011 12:53 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Open er een topic in klaagbaak over
[..]
DWDD staat nu niet bekend om z'n uitgebreide journalistiekquote:Op donderdag 28 april 2011 13:11 schreef FinalD87 het volgende:
Net dat stukje van DWDD gekeken en heb weer wat geleerd: er zijn honderden miljoenen PS3's en de gegevens van 77 miljoen creditcards zijn gestolen. Ze herhalen gewoon de media en blazen het nog meer op. Daar ben je expert voor zeker?
Ik heb helaas weinig verstand van dingen en vaak vind ik hun uitleg wel plausibel klinken. Goede eye-opener voor mij dit.quote:Op donderdag 28 april 2011 13:25 schreef Aether het volgende:
[..]
DWDD staat nu niet bekend om z'n uitgebreide journalistiek
Grootste gedeelte van wat ze zeiden klopte geloof ik ook wel. Maar vele honderden miljoenen PS3's is natuurlijk onzin, volgens mij was laatst de XBOX ingehaald en waren er ongeveer 53 miljoen verkocht?quote:Op donderdag 28 april 2011 13:38 schreef FinalD87 het volgende:
[..]
Ik heb helaas weinig verstand van dingen en vaak vind ik hun uitleg wel plausibel klinken. Goede eye-opener voor mij dit.
Maar ja, wie kan ik nog wel geloven?![]()
Plus gebruikers die alleen een PSP hebben/gebruiken voor PSN.quote:Op donderdag 28 april 2011 13:44 schreef tostitomaatkaas het volgende:
[..]
Grootste gedeelte van wat ze zeiden klopte geloof ik ook wel. Maar vele honderden miljoenen PS3's is natuurlijk onzin, volgens mij was laatst de XBOX ingehaald en waren er ongeveer 53 miljoen verkocht?
Sowieso, ze wisten bij DWDD dat er 77 miljoen profielgegevens waren gestolen, en dan zeggen ze dat er honderden miljoenen PS3's zijn verkocht. Zeg dat dat er dan 200 miljoen zijn, zijn er dan 123 miljoen zonder account ofzo?
Klopt, maar dan nog...quote:Op donderdag 28 april 2011 14:02 schreef Aether het volgende:
[..]
Plus gebruikers die alleen een PSP hebben/gebruiken voor PSN.
Same here... Jade klassic costume en online pass schreeuwen om aandacht....quote:Op donderdag 28 april 2011 14:18 schreef Netsplitter het volgende:
Ligt verdomme m'n bonuscode klaar voor MK om los te gaan ligt het nog steeds plat.
Ga Sony aanklagen wegens spychise schade.:X
quote:Het concern 'neemt diverse maatregelen die de beveiliging van het PlayStation Network en je persoonlijke gegevens moeten verbeteren'. Daaronder valt ook het verhuizen van de infrastructuur naar een nieuwe, veiligere locatie.
Daarbij is het helemaal niet zeker of de cc info gestolen is.quote:Op donderdag 28 april 2011 15:26 schreef Afhaalchinees het volgende:
Oja, overdreven Paniek wel op DWDD.
Ze zeggen dat er 77 miljoen credit card gegevens zijn gestolen![]()
Ik ken persoonlijk niemand die zijn credit card linkt. Wij kopen allemaal met tegoed. Echt niet dat alle accounts hun credit card hebben gelinkt.
Die beveiligingscode hebben ze niet omdat je die niet nodig hebt om aankopen te doen.quote:Op donderdag 28 april 2011 15:27 schreef 67Impala het volgende:
Ik heb mijn CC wel gekoppeld staan, maar zover ik gelezen heb hebben ze de beveiligingscode niet.. Verder wacht ik het wel af en blijf er vrij kalm onder, want er is zoals Netsplitter zegt nog niets zeker.
nee, wel op makkelijkquote:Op donderdag 28 april 2011 16:06 schreef KeFFuR1208 het volgende:
[..]
Singleplayer al uitgespeeld op veteran?
haha ik ben niet zo van de singleplayersquote:
De komende week zal je niet veel keus hebben vrees ikquote:Op donderdag 28 april 2011 16:08 schreef kaching02 het volgende:
[..]
haha ik ben niet zo van de singleplayers
Je moet wat in tijdens van nood hequote:Op donderdag 28 april 2011 16:08 schreef kaching02 het volgende:
[..]
haha ik ben niet zo van de singleplayers
Koop een xbox360quote:Op donderdag 28 april 2011 16:09 schreef kaching02 het volgende:
ik zit te denken om little big planet 2 aan te schaffen
om de vakantie door te komen
wil ik wel maar kheb geen geldquote:
Niet veel, iemand van Sony schijnt geroepen te hebben dat PSN 3 mei weer online zal zijn. We gaan het zienquote:Op donderdag 28 april 2011 16:12 schreef cheqy het volgende:
Net thuis van een dag werken, nog steeds geen nieuws zie ik?
Heb je een bron? =]quote:Op donderdag 28 april 2011 16:14 schreef KeFFuR1208 het volgende:
[..]
Niet veel, iemand van Sony schijnt geroepen te hebben dat PSN 3 mei weer online zal zijn. We gaan het zien
Hoezo terecht komt.... nergens staat dat je op een link moet drukkenquote:Op donderdag 28 april 2011 10:37 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Nee, maar je ziet niet waar je terecht komt... straks kom je op een site terecht waar je moet inloggen of iets dergelijks.
Patrick Seybold, laatste zin van dit artikel:quote:
Dat zou leuk zijn ja, maar ik denk niet dat dat er gaat komen.quote:Op donderdag 28 april 2011 16:55 schreef -Techno- het volgende:
Mag hopen trouwens dat ik mijn username ook straks kan veranderen
Mag godverdomme lekker worden als dat niet zo zou zijn!quote:Op donderdag 28 april 2011 16:45 schreef kaching02 het volgende:
alle trophies, de vriendenlijst en ps store geld dat houd je nog allemaal![]()
blokkeer je cc ofzo?quote:Op donderdag 28 april 2011 17:03 schreef rickyszz het volgende:
http://www.zdnet.be/news/(...)-playstation-fraude/
Mag hopen dat er niks bij mij gebeurt is![]()
Alhoewel, heb er toch nog maar ¤2,00 op staan
om welke mensen gaat het dan nogmeer?quote:Op donderdag 28 april 2011 17:30 schreef rickyszz het volgende:
[..]
Oja, het gaat alleen om mensen met creditcards.
Dus het maakt niks uit
Niemand, in dit bericht in ieder geval nietquote:Op donderdag 28 april 2011 17:31 schreef kaching02 het volgende:
[..]
om welke mensen gaat het dan nogmeer?
" op staan " op een cc ?quote:
geen idee?? kben niet zo slimquote:
little big planet gaan spelenquote:Op donderdag 28 april 2011 17:36 schreef Auti het volgende:
Ik begin het nu wel een beetje zat te worden eigenlijk. Als ik alles zo weer kan inleveren en mijn geld terug krijg dan hap ik meteen.
Zo 3 mei al?quote:Op donderdag 28 april 2011 16:14 schreef KeFFuR1208 het volgende:
[..]
Niet veel, iemand van Sony schijnt geroepen te hebben dat PSN 3 mei weer online zal zijn. We gaan het zien
Wat inleveren?quote:Op donderdag 28 april 2011 17:36 schreef Auti het volgende:
Ik begin het nu wel een beetje zat te worden eigenlijk. Als ik alles zo weer kan inleveren en mijn geld terug krijg dan hap ik meteen.
Al het PS3 spul, die situatie komt er toch niet maar als Sony een grote refund actie zou houden voor mensen die teleurgesteld zijn of niet meer met Playstation te doen willen hebben dan zou ik in de rij gaan staanquote:
Ah oke. Dat zou ik zeker niet doen, heb nog genoeg plezier met mijn PlayStation 3quote:Op donderdag 28 april 2011 18:39 schreef Auti het volgende:
[..]
Al het PS3 spul, die situatie komt er toch niet maar als Sony een grote refund actie zou houden voor mensen die teleurgesteld zijn of niet meer met Playstation te doen willen hebben dan zou ik in de rij gaan staan.
Ik ben ook eigenlijk meer een PC gamer.
BLOKKEER MIJN CCquote:Op donderdag 28 april 2011 18:50 schreef Document1 het volgende:
Vandaag bij de bank waar ik werk eindelijk de eerste vraag van een klant over psn gehad.nou ja vraag, was meer een bevel.
Zijn jouw creditcard gegevens gestolen?quote:Op donderdag 28 april 2011 18:39 schreef Auti het volgende:
[..]
Al het PS3 spul, die situatie komt er toch niet maar als Sony een grote refund actie zou houden voor mensen die teleurgesteld zijn of niet meer met Playstation te doen willen hebben dan zou ik in de rij gaan staan.
Ik ben ook eigenlijk meer een PC gamer.
Neuh, ik heb niet eens een CC en de privacy gevoeligheid zal mij ook een worst wezen, garbage in=garbage out, hackm3hackU.quote:Op donderdag 28 april 2011 19:00 schreef -Techno- het volgende:
Zijn jouw creditcard gegevens gestolen?
Natuurlijk mag je daar pissig over zijn, maar ik vind wel dat je een beetje overdrijft (je bent trouwens niet de enige). Je geeft zelf aan dat je amper speelt op de ps3 dus wat is het probleem als psn een tijdje down is? Er zijn echt wel ergere dingen te bedenken.quote:Op donderdag 28 april 2011 19:19 schreef Auti het volgende:
-knip-
Daar mag je je dan na een week toch wel een beetje pissig over voelen of nie?
Na een week wel ja, en het is voor mij echt zo'n dingetje weetje wel.. uitlaatklepje.quote:Op donderdag 28 april 2011 19:29 schreef AQuila360 het volgende:
Dat is echt zo'n gevoelsding.
Als PSN het doet is het goed en ga je gewoon met mooi weer naar buiten en gebruik je het niet eens. Maar nu doe het niet doet is kut en dan mis je het
Herkenbaar jaquote:Op donderdag 28 april 2011 19:29 schreef AQuila360 het volgende:
Als PSN het doet is het goed en ga je gewoon met mooi weer naar buiten en gebruik je het niet eens. Maar nu doe het niet doet is kut en dan mis je het
quote:Op donderdag 28 april 2011 19:29 schreef AQuila360 het volgende:
Thats life, je kan niet alles hebben wanneer je het wilt. En ik snap je dondersgoed hoor maar ik heb geleerd dergelijke zaken te relativeren. Trouwens is PSN niet het enige netwerk dat gekraakt kan worden of down kan gaan.quote:Op donderdag 28 april 2011 19:36 schreef Auti het volgende:
[..]
Na een week wel ja, en het is voor mij echt zo'n dingetje weetje wel.. uitlaatklepje.
En nu ben ik een beetje pissig.. en dan doet ie NIE!!![]()
En ik speel dus niet zo vaak, en daarmee bedoel ik dat áls ik dan een keer wil spelen.. dan moet hij het doen want dan wil ik niets anders dan spelen. Als ik nou helemaal vastgerot had gezeten aan PSN dan was het misschien wel een verlossing geweest, maar voor mij is het een lekker maar broodnodig tussendoortje.. en ik heb nu al een week honger! Snap je? Dat is het.
Even DWDD kijken, thnxs voor de tip.
Ach man, ik vind dat kraken schitterend.. echt! En ik zit nu toch ook wat anders te doen dan wiebelend naar mijn PS3 te starenquote:Op donderdag 28 april 2011 19:45 schreef -Techno- het volgende:
Thats life, je kan niet alles hebben wanneer je het wilt. En ik snap je dondersgoed hoor maar ik heb geleerd dergelijke zaken te relativeren. Trouwens is PSN niet het enige netwerk dat gekraakt kan worden of down kan gaan.
Valt mee, IRCquote:Op donderdag 28 april 2011 19:50 schreef KentdeBruin het volgende:
Volgens mij worden een hoop mensen hier helemaal gek als FOK! gehackt wordt!
Ja kut! zit ik al 20 minuten naar crap te kijken!quote:Op donderdag 28 april 2011 19:54 schreef AQuila360 het volgende:
Dat van dwdd was idd fout sorry daarvoor!
Ja ik zag het al in het dwdd topicquote:Op donderdag 28 april 2011 19:54 schreef AQuila360 het volgende:
Dat van dwdd was idd fout sorry daarvoor!
Dat is al gebeurd. Alleen ging het niet down.quote:Op donderdag 28 april 2011 19:50 schreef KentdeBruin het volgende:
Volgens mij worden een hoop mensen hier helemaal gek als FOK! gehackt wordt!
Ik heb (gelukkig) ook geen ps3 :pquote:Op donderdag 28 april 2011 20:18 schreef Auti het volgende:
[..]
Heb je een PS3 met Mortal Kombat? GA je klappuh krijgen jonguh!
Oh nee..
quote:
Bronquote:Een eventuele tegemoetkoming wordt momenteel overwogen en we zullen dit aankondigen wanneer een besluit is genomen.
Correct!quote:Op donderdag 28 april 2011 22:17 schreef MMaRsu het volgende:
Had MS niet een tweetal gratis XBLA games weggegeven na een grote downtime vorig jaar?
Hoezo waarschijnlijk niet? Zeer waarschijnlijk wel hoe schraal het ook zal zijnquote:Op donderdag 28 april 2011 22:17 schreef MMaRsu het volgende:
Je mag toch hopen dat je enigszins een vorm van compensatie krijgt, maar dat krijg je waarschijnlijk niet, ook niet als je betaald voor PS+.
Ik heb liever nieuwe functies zoals cross-game chat, de mogelijkheid om je username aan te passen, join-game functie, een betere browser, enz enz.quote:Had MS niet een tweetal gratis XBLA games weggegeven na een grote downtime vorig jaar?
Tuurlijk dat moet sowieso komen maar een gratis arcadegame is altijd een leuk gebaar.quote:Op donderdag 28 april 2011 22:32 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Hoezo waarschijnlijk niet? Zeer waarschijnlijk wel hoe schraal het ook zal zijn
[..]
Ik heb liever nieuwe functies zoals cross-game chat, de mogelijkheid om je username aan te passen, join-game functie, een betere browser, enz enz.
Leuk maar schraal, dergelijke spelletjes speel ik hooguit 5 minuten en daarna nooit meer.quote:Op donderdag 28 april 2011 22:34 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Tuurlijk dat moet sowieso komen maar een gratis arcadegame is altijd een leuk gebaar.
Cross game chat was al aangekondigt een keer op een Sony pagina, toen hebben ze het later weggehaald uit het persbericht. Ging toen om PS+.quote:Op donderdag 28 april 2011 22:32 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Hoezo waarschijnlijk niet? Zeer waarschijnlijk wel hoe schraal het ook zal zijn
[..]
Ik heb liever nieuwe functies zoals cross-game chat, de mogelijkheid om je username aan te passen, join-game functie, een betere browser, enz enz.
sterfquote:
Was dat serieus een argument om het niet te doen (te moeilijkquote:Op donderdag 28 april 2011 22:45 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Cross game chat was al aangekondigt een keer op een Sony pagina, toen hebben ze het later weggehaald uit het persbericht. Ging toen om PS+.
Zou wel een beetje typisch zijn als ze het nu ineens wel makkelijk kunnen toevoegen.
Browser is gewoon ruk.quote:Browser vind ik verder goed eigenlijk, al zou ik wel betere youtube ondersteuning willen en andere plugins. Maargoed met als ze Firefox voor CFW ontwikkelen dan gebruik ik dat denk ik liever :p.
Mensen die CFW draaien mogen niet zeuren in mijn ogen.quote:Ik weet dat er hier waarschijnlijk geen andere CFW gebruikers in dit topic zitten omdat het toch over PSN gaat uiteindelijk ( maar natuurlijk ook je accountgegevens, die je ook hebt als je CFW hebt ) maar dan nog.
Zo he wat ben jij grappig!quote:
Je mag niet zeuren om wat precies/ Dat PSN down is? Daar zeurt niemand over.. het is wel erg dat je accountgegevens op straat liggen en dat Sony 6 dagen heeft gewacht om dit te communiceren naar klanten. Ik doe niks illegaals op CFW en daarnaast is er ook niks mis met CFW. Region free blu-rays FTW onder andere. MKV's in 1080P.quote:Op donderdag 28 april 2011 22:52 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Was dat serieus een argument om het niet te doen (te moeilijk)?
Ze zijn nu toch bezig, goed moment om het toe te voegen imo.
[..]
Browser is gewoon ruk.
[..]
Mensen die CFW draaien mogen niet zeuren in mijn ogen.
[..]
Zo he wat ben jij grappig!![]()
quote:Op donderdag 28 april 2011 23:02 schreef delano.888 het volgende:
PSN HACKERS LOGGEN IN OP JE GMAIL??
Ik lees hier niet mee, maar ik las toevallig op gamefaqs van verschillende mensen dat hun gmail account (welk adres voor psn is gebruikt) is geopend in china. Dus ik dacht ik kijk even, en jahoor, mijn account is 1,5 uur geleden geopend in amerika. erg vreemd, dus gauw ww van gmail veranderd, ik raad aan dat jullie dat ook doen!
(onder aan je inbox): Last account activity: 1 hour ago at IP .................... >>>klik op Details<<<<
ps meld het hier aub even als jullie gmail ook ergens anders als NL is geopend, ben benieuwd of ik de enige ben of niet
(mezelf gequote vanwege nieuwe pagina)quote:Op donderdag 28 april 2011 23:11 schreef DutchSL het volgende:
Last account activity: 23 hours ago on this computer. Details
Maar ik heb dan ook een ander wachtwoord voor gmail dan voor playstation network, bovendien gebruik ik dat mailadres alleen maar voor playstation en nintendo (en ea / ubisoft blabla) registraties.
op gamefaqs is het dus al bij meerdere gebeurt.quote:Op donderdag 28 april 2011 23:54 schreef DutchSL het volgende:
Als je een ander ww hebt voor beide gevallen kan er sowieso geen verband zijn normaal gesproken.
Het lijkt me ook stug dat ze jouw adres uit een pile van 77 miljoen vissen om even in je gmail te gaan kijken
Gebeurt al een jaarquote:Op donderdag 28 april 2011 23:57 schreef delano.888 het volgende:
[..]
op gamefaqs is het dus al bij meerdere gebeurt.
heb zojuist google 2 step verification leren kennen, en dat gebruik ik voortaan sowieso dus ook
Volledige chatlog op http://www.psx-sense.nl/4(...)voldoende-encrypted/quote:Chatlog hackers: Credit Card-gegevens niet voldoende encrypted
Nu bekend is dat er op het PlayStation Network is ingebroken, komen er steeds meer details naar buiten. Eerst kwam daar de log van de hacker die binnen is gedrongen op het PlayStation Network en zojuist hadden we informatie van Sony zelf dat de inbraak al langer bezig was dan dat het PSN offline is gehaald.
Nu hebben we voor jullie een chatlog tussen hackers die praten over de beveiliging en encrypting van het PlayStation Network. Ze zeggen namelijk dat de bekende Credit Card-gegevens makkelijk te verkrijgen zijn voor hackers dat ze zelf geeneens hun gegevens via het PSN opgeven. De Credit Card-gegevens waren simpelweg niet voldoende encrypted zodat alles makkelijk af te lezen is.
Bekijk hieronder de volledige chat die op 16 februari is gehouden tussen hackers.
quote:
quote:
Begint toch tamelijk treurige vormen aan te nemen dit debaclequote:'Hackers PSN maakten gegevens 2,2 miljoen creditcards buit'
Door Wilbert de Vries, vrijdag 29 april 2011 09:32, views: 1.521
De hackers die verantwoordelijk waren voor de PlayStation Network-hack, zeggen de gegevens van 2,2 miljoen creditcards buit te hebben gemaakt, inclusief beveiligingscodes. De database zou inmiddels te koop worden aangeboden.
Dit valt op te maken uit gesprekken die plaatsvonden op een underground-forum, waar TrendMicro-beveiligingsexpert Kevin Stevens kon meelezen. Volgens Stevens zeiden de hackers dat de database die ze tijdens hun inbraak in Playstation Network hebben buitgemaakt, de cvv2-beveiligingscodes bevatte.
De database die de hackers in handen hebben, zou alle gegevens bevatten die PSN-gebruikers hebben ingevuld. Naast de naw-gegevens zijn dit onder meer het wachtwoord, een eventueel telefoonnummer, het e-mailadres en de geboortedatum. Van de creditcard zijn, indien opgegeven, het creditcardnummer, de vervaldatum en de beveiligingscode opgeslagen.
Het is niet bekend of de hackers de cvv2-codes van de creditcards daadwerkelijk in handen hebben of dat ze zo de verkoopprijs proberen op te drijven. Volgens Sony wordt deze driecijferige code, die wordt gebruikt om transacties te autoriseren, niet van gebruikers gevraagd en al helemaal niet opgeslagen.
Stevens zegt dat hij de echtheid van de beweringen niet kon controleren omdat hij de database zelf niet heeft gezien. De hackers zouden de database in eerste instantie - tevergeefs - aan Sony hebben aangeboden.
Ondertussen duiken er ook meer details op over hoe de hackers toegang tot de PSN-systemen zouden hebben verkregen. De authenticatieserver van PSN zou voorzien zijn geweest van een Red Hat-distributie met Apache 2.2.19 aan boord. Deze verouderde versie van de webserversoftware zou diverse kwetsbaarheden bevatten die misbruikt kunnen zijn om toegang te krijgen.
En dan die gasten niet kunnen oppakken , die gasten rijker.. en nog steeds in "het bezit" van alle gegevens...quote:Op vrijdag 29 april 2011 10:04 schreef Basp1 het volgende:
Vaag verhaal weer, als ik sony was geweest had ik samen met een politiediensten ingegaan op de koop van hun eigen gegeven en op die manier dus de hackers gepakt hebben.
POP3 China (58.46.34.167) 28 apr. (1 dagen geleden)quote:Op donderdag 28 april 2011 23:02 schreef delano.888 het volgende:
ps meld het hier aub even als jullie gmail ook ergens anders als NL is geopend, ben benieuwd of ik de enige ben of niet
Staan er mails in je "Verzonden items" ?quote:Op vrijdag 29 april 2011 10:10 schreef Lastpost het volgende:
[..]
POP3 China (58.46.34.167) 28 apr. (1 dagen geleden)
Niets dat er niet in hoort te staan in ieder geval.quote:Op vrijdag 29 april 2011 10:10 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Staan er mails in je "Verzonden items" ?
Hoop toch wel dat Sony alle wachtwoorden aan heeft gepast als PSN weer online komt.quote:Op vrijdag 29 april 2011 09:56 schreef SteveBudin het volgende:
Beter gooien die eikels PSN weer online zodat ik kan uitvogelen welk wachtwoord ik daar gebruik.
Zit er ook over te denken om voor de zekerheid maar een nieuwe CC aan te vragen (naar aanleiding van dat laatste bericht). Dat ding heeft toch een limiet van 10k en ik heb geen zin in gezeik achteraf. Het is allemaal verzekerd maar voorkomen is toch beter.
En waar willen ze die ww heensturen? Grote kans dat bijbehorende mails ook gehackt zijn.quote:Op vrijdag 29 april 2011 10:13 schreef Tain het volgende:
[..]
Hoop toch wel dat Sony alle wachtwoorden aan heeft gepast als PSN weer online komt.
Wie gebruikt dat ook de zelfde WW als voor zijn e mail.quote:Op vrijdag 29 april 2011 10:18 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
En waar willen ze die ww heensturen? Grote kans dat bijbehorende mails ook gehackt zijn.
Dan had je andere wachtwoorden moeten gebruiken voor je PSN en e-mail.quote:Op vrijdag 29 april 2011 10:18 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
En waar willen ze die ww heensturen? Grote kans dat bijbehorende mails ook gehackt zijn.
En weet je hoeveel mensen dit niet doen? Dit zijn nou niet echt dingen waar je rekening mee houdt dat hackers achter je ww komen bij bedrijven als Sony, Google etc.quote:Op vrijdag 29 april 2011 10:28 schreef Tain het volgende:
[..]
Dan had je andere wachtwoorden moeten gebruiken voor je PSN en e-mail.
Iedereen weet dat je niet voor alles het zelfde wachtwoord moet doen... En al helemaal niet voor je Email. Als je dit niet doet ben je gewoon niet zo slim bezig.quote:Op vrijdag 29 april 2011 10:34 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
En weet je hoeveel mensen dit niet doen? Dit zijn nou niet echt dingen waar je rekening mee houdt dat hackers achter je ww komen bij bedrijven als Sony, Google etc.
Dat is dan toch echt je eigen verantwoordelijkheid en niet die van Sony of Googlequote:Op vrijdag 29 april 2011 10:34 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
En weet je hoeveel mensen dit niet doen? Dit zijn nou niet echt dingen waar je rekening mee houdt dat hackers achter je ww komen bij bedrijven als Sony, Google etc.
Waar kun je zien wie er nog meer heeft ingelogd van buitenaf?quote:Op vrijdag 29 april 2011 10:11 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Niets dat er niet in hoort te staan in ieder geval.
Overigens wel 2 mails in m'n inbox m.b.t wachtwoord-requests bij m'n Apple-Id en Skype-account, gisteren ontvangen.![]()
Mijn mailwachtwoord is trouwens niet hetzelfde als dat van mijn PSN-account.
Onderaan staan de regels:quote:Op vrijdag 29 april 2011 11:05 schreef laucas het volgende:
[..]
Waar kun je zien wie er nog meer heeft ingelogd van buitenaf?
Slim. Heb zelf hotmail en een ander wachtwoord dat ik nergens anders voor gebruik. Volgens mij redelijk veilig. Kan je bij hotmail zien waarvandaan er ingelogt is, voor de zekerheid?quote:Op vrijdag 29 april 2011 11:14 schreef SteveBudin het volgende:
Hier geen vreemde logins. Heb voor de zekerheid wel wat mails verwijderd met login-ids van mijn poker/wed-accounts.
Je kan beter 2-step verification aanzetten voor je Gmail. Dan heb je ook een code nodig via een app op je telefoonquote:Op vrijdag 29 april 2011 11:14 schreef SteveBudin het volgende:
Hier geen vreemde logins. Heb voor de zekerheid wel wat mails verwijderd met login-ids van mijn poker/wed-accounts.
Als dit waar is dan speelt Sony echt met vuur. Dit zou betekenen dat ze niet alles op alles zetten, waarschijnlijk vanuit het principe dat ze criminelen niet willen betalen.quote:Op vrijdag 29 april 2011 09:47 schreef FaceTime het volgende:
De hackers zouden de database in eerste instantie - tevergeefs - aan Sony hebben aangeboden.
Het enige wachtwoord wat op mijn hotmail account rondlsingerd ishet wachtwoord voor fok.quote:Op vrijdag 29 april 2011 11:14 schreef SteveBudin het volgende:
Voor mij is 1 ding zeker. Zodra PSN weer online is, haal ik alles weg (te laat, I know) en ik fiets wel naar de stad voor zo'n PSN-kaartje als ik ooit nog wat DLC wil kopen. Mijn CC krijgen ze nooit meer.quote:Op vrijdag 29 april 2011 11:47 schreef eight het volgende:
zie dit artikel: http://www.justpushstart.(...)tion-safe-with-sony/
geschreven op 17 februari !! waarin een groep hackers de beveiliging onder de loep nemen en een artikel schrijven om Sony en de PSN gebruikers te waarschuwen.
Dit is echt stuitend!
Beetje kort door de bocht. Alles kan volgens mij gehackt worden. Dus jij zal nooit meer online betalen met je CC?quote:Op vrijdag 29 april 2011 11:53 schreef SteveBudin het volgende:
[..]
Voor mij is 1 ding zeker. Zodra PSN weer online is, haal ik alles weg (te laat, I know) en ik fiets wel naar de stad voor zo'n PSN-kaartje als ik ooit nog wat DLC wil kopen. Mijn CC krijgen ze nooit meer.
Jezus. Die van mij is max 999 Euro. Hoog zat.quote:Op vrijdag 29 april 2011 09:56 schreef SteveBudin het volgende:
Beter gooien die eikels PSN weer online zodat ik kan uitvogelen welk wachtwoord ik daar gebruik.
Zit er ook over te denken om voor de zekerheid maar een nieuwe CC aan te vragen (naar aanleiding van dat laatste
bericht). Dat ding heeft toch een limiet van 10k en ik heb geen zin in gezeik achteraf. Het is allemaal verzekerd maar
voorkomen is toch beter.
Ik weet ook wel dat je alles kan hacken. Sony heeft gewoon de achterdeur opengezet en dat is wat anders. Ik betaal behoorlijk veel online met mijn cc en dat zal ik ook blijven doen.quote:Op vrijdag 29 april 2011 11:57 schreef mr-green het volgende:
[..]
Beetje kort door de bocht. Alles kan volgens mij gehackt worden. Dus jij zal nooit meer online betalen met je CC?
Stel je vraagt je buurman om op het huis te letten als je weg bent. Vervolgens komen er inbrekers naar je huis, je buurman ziet dit, maar i.p.v. de politie te bellen pakt hij een zak chips erbij en gaat kijken hoe ze inbreken en wat ze weghalen.quote:Op vrijdag 29 april 2011 11:57 schreef mr-green het volgende:
[..]
Beetje kort door de bocht. Alles kan volgens mij gehackt worden. Dus jij zal nooit meer online betalen met je CC?
Leuke vergelijkingquote:Op vrijdag 29 april 2011 12:20 schreef eight het volgende:
[..]
Stel je vraagt je buurman om op het huis te letten als je weg bent. Vervolgens komen er inbrekers naar je huis, je buurman ziet dit, maar i.p.v. de politie te bellen pakt hij een zak chips erbij en gaat kijken hoe ze inbreken en wat ze weghalen.
Sony is deze buurman.
Als je 2 maanden vooraf gewaarschuwd wordt waar precies de gaten zijn in je beveiliging en je onderneemt geen actie, verdien je geen enkel vertrouwen meer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |