abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96072293
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 23:25 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Hoe wil je dat precies gaan aanpakken dan? Je creeert opeens een vraag naar een miljoen kavels en verwacht dat de prijs laag blijft?
Nee, ik dacht dat we heb hadden over de aanbod kant, dat aan die kant dus '1 miljoen' kavels verkoopbaar maken. Het zal misschien geen 1 miljoen nodig zijn, maar daarmee is de discussie begonnen dat aantal hoef je niet te letterlijk te nemen.

De prijs hoef niet laag, maar verkoopbaar zijn. Dat ze er nu mee zitten blijkt dus dat het te hoog is.

quote:
Meestal is dat een een-tweetje met de gemeente, waarbij ze van te voren al weten welke wijzigingen in het bestemmingsplan ervoor zorgen dat bepaalde stukken grond opeens bouwgrond worden en dus de hoofdprijs inhouden en die kopen ze dan zo snel mogelijk op, nog voor de gemeentelijke molen uitgerateld is. Ze 'houden' dus zo min mogelijk aan, ze springen gewoon in de mogelijkheden die er zijn.
Dan is hier dan mis mee. Ze kunnen dan toch na het 'zo snel mogelijk' opkopen alsnog met de grond zitten als ze het daarna te hoog proberen door te verkopen?
pi_96072316
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 23:30 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Er is genoeg vraag... er is te weinig passend aanbod. Er is ook een grote vraag naar betaalbare sportauto's helaas is het aanbod aan de lage kant.
Mwah, ligt eraan hoe je dat precies bedoelt. Gemeentes hebben door dat ze niet meer de hoofdprijs krijgen voor hun bouwkavels en moeten dus proberen die speculanten af te stoppen. Geen idee of dat een beetje lukt.

quote:
Precies.... maar dat werkt alleen als er schaarste in de aanbod kant is, wat we nu meemaken is dat de kopende partij niet meer in staat is de prijzen te betalen voor die grond terwijl dat gisteren nog wel goed liep. Het gevolg is dat er geen transacties meer zijn terwijl er nog steeds vraag en aanbod is.
Als je met kopende partij bedoelt de particulier dan geef ik je gelijk, maar de gemeente acteert als tussenpersoon tussen de speculant en de particulier, en laat de gemeente nou net degene zijn die over het algemeen als laatste ergens achter komt wat speelt in de markt ;)

quote:
Er is maar 1 oplossing en dat is een herwaardering van de waarde van de grond. Momenteel richt iedereen zijn pijlen op het in stand houden van de overkreditering van kredietonwaardige wannabe grootleners.... iets wat volkomen onlogisch is natuurlijk.
Daar hebben we het al eerder over gehad, we verschillen alleen van mening hoe dat aangepakt dient te worden.
pi_96072345
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 23:30 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Daarnaast is het zo dat die kavels min of meer locatie gebonden zijn. Je kan weliswaar 300.000 kavels aanbieden in het uiterste noorden van Groningen, die zullen lang niet zo snel aan de man worden gebracht als 300.000 stuks in het Groene Hart.
Gewoon 1 miljoen kavels in Brabant uitgeven... ik heb begrepen dat het een unieke locatie is om te wonen :D
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_96072469
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 23:34 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Nee, ik dacht dat we heb hadden over de aanbod kant, dat aan die kant dus '1 miljoen' kavels verkoopbaar maken. Het zal misschien geen 1 miljoen nodig zijn, maar daarmee is de discussie begonnen dat aantal hoef je niet te letterlijk te nemen.

De prijs hoef niet laag, maar verkoopbaar zijn. Dat ze er nu mee zitten blijkt dus dat het te hoog is.

Mja, en wie bepaalt die prijs? De gemeentes, die zich al rijk rekenden met het geld dat ze krijgen uit de opbrengst van de verkoop van die kavels aan particulieren om zo hun eigen tekorten te kunnen afdekken. Als die inkomsten bron dus opdroogt, hoe denk je dan dat ze hun tekorten gaan afdekken? Dan kunnen we allemaal gaan dokken, huurders en kopers samen.....

quote:
Dan is hier dan mis mee. Ze kunnen dan toch na het 'zo snel mogelijk' opkopen alsnog met de grond zitten als ze het daarna te hoog proberen door te verkopen?
Tja dat is de manier waarop dat proces is ingericht; het is dermate bureaucratisch dat je als speculant zijnde met goede connecties bijna altijd goed op de hoogte bent van wat er speelt en wanneer de gemeente interesse toont in een stuk grond voor bebouwing. Ik heb het mogen aanschouwen in mijn eigen gemeente namelijk :')
pi_96072542
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 23:30 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Daarnaast is het zo dat die kavels min of meer locatie gebonden zijn. Je kan weliswaar 300.000 kavels aanbieden in het uiterste noorden van Groningen, die zullen lang niet zo snel aan de man worden gebracht als 300.000 stuks in het Groene Hart.
De strekking van het verhaal is meer dat er een schaarste wordt gecreerd en hierdoor de prijzen hoger in de markt staan. Ik zie markt-technisch het probleem niet zo. Men betaalt wat men bereid is er voor op te geven. Volledige bebouwing is ook niet wat gewenst wordt. Immers na het realiseren van je eigen woonruimte wil je daarna een mooie omgeving hebben.

Ruimtelijke ordening is de verdeling van een schaars goed. Het is absoluut vervelend voor de gemeenschap dat bepaalde kavels goedkoop worden verkocht zodat private partijen hier voordeel uit halen. Is het echter de gemeente zelf dat de prijs hoog weet te verkopen, zie ik het probleem niet zo. De gemeenschap profiteert immers van de keuzes in de ruimtelijke ordening. Bebouw je het laatste stukje park in een stad, dan krijg je daar wel het geld van het ophouden van het zwembad voor terug.
pi_96072602
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 23:34 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Gewoon 1 miljoen kavels in Brabant uitgeven... ik heb begrepen dat het een unieke locatie is om te wonen :D
Als er daar genoeg werkgelegenheid zou zijn voor mijn branche en die van mijn vriendin, en er zou een goede doorstroming zijn naar het Westen, zou ik het kunnen overwegen. Nu is het gewoon geen optie :) laten ze eerst dat gebied maar eens goed ontsluiten qua infra en faciliteiten.
pi_96072762
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 23:37 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Mja, en wie bepaalt die prijs? De gemeentes, die zich al rijk rekenden met het geld dat ze krijgen uit de opbrengst van de verkoop van die kavels aan particulieren om zo hun eigen tekorten te kunnen afdekken. Als die inkomsten bron dus opdroogt, hoe denk je dan dat ze hun tekorten gaan afdekken? Dan kunnen we allemaal gaan dokken, huurders en kopers samen.....
Ja maar nu is het alleen de 'starter' op de woningmarkt met een steeds hogere hypotheek. Dat kan ook niet oneindig doorgaan. Ik heb zelf het gevoel dat we de einde al naderen.

quote:
Tja dat is de manier waarop dat proces is ingericht; het is dermate bureaucratisch dat je als speculant zijnde met goede connecties bijna altijd goed op de hoogte bent van wat er speelt en wanneer de gemeente interesse toont in een stuk grond voor bebouwing. Ik heb het mogen aanschouwen in mijn eigen gemeente namelijk :')
Dan moeten de gemeentes maar zelf eerst grond opkopen, voordat ze het gaan omtoveren tot bouwgrond. Stommelingen ook. }:|
pi_96072785
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 23:34 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Yes! En dan een zware gemeentelijke belasting invoeren voor 'nieuw-brabanders' en een nieuwe 'subsidie' voor de echte Brabanders is geboren. :+
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_96072957
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 23:42 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Ja maar nu is het alleen de 'starter' op de woningmarkt met een steeds hogere hypotheek. Dat kan ook niet oneindig doorgaan. Ik heb zelf het gevoel dat we de einde al naderen.
Dat is tweeledig uit te leggen; 1) de hoge huizenprijzen en 2) men wil op jongere leeftijd steeds meer als starter zijnde.

quote:
Dan moeten de gemeentes maar zelf eerst grond opkopen, voordat ze het gaan omtoveren tot bouwgrond. Stommelingen ook. }:|
Tja.......
pi_96073219
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 23:12 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Je spreekt jezelf tegen. Uiteraard is het aanbieden EN verkopen van een miljoen kavels de oplossing! De prijs moet hierbij vanzelfsprekend dusdanig zijn dat alle kavels verkocht worden, een internetveiling kan dat prima oplossen. Dan is de marge voor bouwbedrijven opeens aanzienlijk hoger, en wordt het geld uitgegeven aan daadwerkelijke productie i.p.v. aan het opkloppen van prijzen.
Wellicht heb je misschien iets van economisch inzicht, ruimtelijk inzicht heb je in ieder geval niet. Ik hoop dat ik je niet hoef uit te leggen dat het ruimtelijk gezien totaal niet wenselijk is om 1 miljoen kavels op de markt te gooien? Ook al vind je weiland geen natuur, het fietsen en lopen door open gebieden heeft ook zeker kwaliteit voor een land. Dan heb ik het nog niet eens over de benodigde infrastructuur, civiele ingrepen en de sloop van 'natuur' (cultuurlandschap).
pi_96073259
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 23:46 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat is tweeledig uit te leggen; 1) de hoge huizenprijzen en 2) men wil op jongere leeftijd steeds meer als starter zijnde.
1) eens.

2) oneens, je bedoelt een starter wilt gelijk een 2 onder 1 kap? Ik denk dat de starters van nu gewoon hetzelfde willen als pakweg 10 jaar geleden. Gewoon normaal huis voor normaal prijs, wat ze ook kunnen kopen met een normaal hypotheek. Zonder rare fratsen als alflossingsvrij (deel) of 8x je jaarinkomen.

Maar het is toch ook niet zo vreemd dat de verwachtingen hoger worden naar mate de 'techniek' vorderd.
pi_96073384
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 23:53 schreef Terrorizer het volgende:

[..]
2) oneens, je bedoelt een starter wilt gelijk een 2 onder 1 kap? Ik denk dat de starters van nu gewoon hetzelfde willen als pakweg 10 jaar geleden. Gewoon normaal huis voor normaal prijs, wat ze ook kunnen kopen met een normaal hypotheek. Zonder rare fratsen als alflossingsvrij (deel) of 8x je jaarinkomen.

Maar het is toch ook niet zo vreemd dat de verwachtingen hoger worden naar mate de 'techniek' vorderd.
Nee, starters die een huis willen met 4 slaapkamers, een inpandige garage, een keuken en badkamer die minder dan 2 jaar oud zijn anders slopen ze die er zelf uit om te vervangen door iets gloednieuws......dat zijn de starters die teveel willen, en die zijn er helaas ook....
pi_96073467
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 23:56 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nee, starters die een huis willen met 4 slaapkamers, een inpandige garage, een keuken en badkamer die minder dan 2 jaar oud zijn anders slopen ze die er zelf uit om te vervangen door iets gloednieuws......dat zijn de starters die teveel willen, en die zijn er helaas ook....
Die zijn er teveel zelfs, ze menen allemaal alles te kunnen kopen voor te weinig. Tja, dan moeten ze maar gaan huren.... Maar dan komt de schok, huren is per maand duurder dan iets gelijkwaardig kopen, maar dan belooft de bank gouden bergen, alles meefinancieren, ouders garant staat, etc etc en dan nog lagere maandlasten dan een huurwoning... tja, dan zijn de meeste helaas snel verkocht.
pi_96073607
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 23:56 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nou jammer voor ze dan, die moeten maar niet starten. Maar het over 1-kam scheren is weer begonnen.

Er zijn ook zat normale starters.
pi_96073731
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 23:58 schreef inXs het volgende:

[..]

Die zijn er teveel zelfs, ze menen allemaal alles te kunnen kopen voor te weinig. Tja, dan moeten ze maar gaan huren.... Maar dan komt de schok, huren is per maand duurder dan iets gelijkwaardig kopen, maar dan belooft de bank gouden bergen, alles meefinancieren, ouders garant staat, etc etc en dan nog lagere maandlasten dan een huurwoning... tja, dan zijn de meeste helaas snel verkocht.
Klopt helemaal...helaas.
pi_96073947
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 23:58 schreef inXs het volgende:

[..]

Dat kan dus nu niet meer.

Geen 'vermogende' starters, game-over stijgende huizenprijzen.
pi_96074154
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 00:09 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Dat kan dus nu niet meer.

Geen 'vermogende' starters, game-over stijgende huizenprijzen.
I know, maar daar ben ik het dan ook mee eens. Eerst lekker sparen (dus langer thuiswonen) en dan pas kopen.
pi_96077806
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 00:13 schreef inXs het volgende:

[..]

I know, maar daar ben ik het dan ook mee eens. Eerst lekker sparen (dus langer thuiswonen) en dan pas kopen.
Ja, want dat heb je zelf destijds natuurlijk ook gedaan. :')

Nee, ik weet iets veel beters: er staan 235.000 huizen op funda die vroeg of laat allemaal een keer verkocht zullen moeten worden. Dus laat die prijzen maar kelderen! *O*
  donderdag 28 april 2011 @ 07:53:57 #144
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_96078192
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 23:38 schreef snabbi het volgende:

[..]

De strekking van het verhaal is meer dat er een schaarste wordt gecreerd en hierdoor de prijzen hoger in de markt staan. Ik zie markt-technisch het probleem niet zo. Men betaalt wat men bereid is er voor op te geven. Volledige bebouwing is ook niet wat gewenst wordt. Immers na het realiseren van je eigen woonruimte wil je daarna een mooie omgeving hebben.
Volledige bebouwing zal nooit gebeuren. We zitten nu op iets van 12%, maak daar 13% van, en je miljoen kavels zijn beschikbaar!
Die "mooie omgeving" is een veelgebruikt argument, maar wat mij betreft ongeldig: kijk hoeveel mensen er in grote lelijke steden als Amsterdam willen wonen. Die mensen wonen hoog, klein en duur (of gesubsidieerd met een uitkering) in een stinkende stad. "Het groene hart" wordt veel genoemd, maar hoe vaak zullen die stedelingen daar komen?! Daarvoor hoef je het echt niet aan te houden ten koste van voldoende woonruimte.

quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 23:52 schreef inXs het volgende:

[..]

Wellicht heb je misschien iets van economisch inzicht, ruimtelijk inzicht heb je in ieder geval niet. Ik hoop dat ik je niet hoef uit te leggen dat het ruimtelijk gezien totaal niet wenselijk is om 1 miljoen kavels op de markt te gooien?
Zie mijn reactie hierboven! Ik heb wel degelijk ruimtelijk inzicht, maar dat betekent niet dat ik het eens ben met de huidige ruimtelijke ordening in Nederland. Waarbij in nieuwbouwwijken als Leidsche Rijn trots gezegd wordt dat ze zoveel mogelijk mensen op zo weinig mogelijk ruimte laten wonen...
Ik realiseer me dat Nederland aanzienlijk aangenamer zou zijn als "De club van 10 miljoen" (en om onze ecologische voetafdruk te laten passen zouden we slechts 1 miljoen mensen moeten hebben!). Maar feit is dat we hier 17 miljoen mensen hebben, dat de overheid dat aantal nog steeds met subsidie laat toenemen, en dat die mensen steeds minder mogen. En 1% weiland bebouwen maakt qua "wandelgebied" (hoe vaak wandel jij door een weiland?!) niet uit.
De echte reden van zoveel tegenstand is natuurlijk dat die 1 miljoen kavels de komende 20 jaar 100 miljard moeten opleveren, en dat ze gedurende die tijd de prijzen van de huidige huizenbezitters hoog moeten houden... Eigenlijk een soort NIMBY-effect.

[ Bericht 16% gewijzigd door RemcoDelft op 28-04-2011 08:04:09 ]
censuur :O
pi_96078548
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 07:53 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Volledige bebouwing zal nooit gebeuren. We zitten nu op iets van 12%, maak daar 13% van, en je miljoen kavels zijn beschikbaar!
Dus 1% bebouwing erbij is volgens jou 1 miljoen kavels?

quote:
Die "mooie omgeving" is een veelgebruikt argument, maar wat mij betreft ongeldig: kijk hoeveel mensen er in grote lelijke steden als Amsterdam willen wonen. Die mensen wonen hoog, klein en duur (of gesubsidieerd met een uitkering) in een stinkende stad. "Het groene hart" wordt veel genoemd, maar hoe vaak zullen die stedelingen daar komen?! Daarvoor hoef je het echt niet aan te houden ten koste van voldoende woonruimte.
Dat heeft dus alles te maken met locatie blijkbaar. En wat ga je dan precies doen om op die plekken waar mensen echt willen wonen die miljoen kavels beschikbaar te stellen?

quote:
Zie mijn reactie hierboven! Ik heb wel degelijk ruimtelijk inzicht, maar dat betekent niet dat ik het eens ben met de huidige ruimtelijke ordening in Nederland. Waarbij in nieuwbouwwijken als Leidsche Rijn trots gezegd wordt dat ze zoveel mogelijk mensen op zo weinig mogelijk ruimte laten wonen...
Ik realiseer me dat Nederland aanzienlijk aangenamer zou zijn als "De club van 10 miljoen" (en om onze ecologische voetafdruk te laten passen zouden we slechts 1 miljoen mensen moeten hebben!). Maar feit is dat we hier 17 miljoen mensen hebben, dat de overheid dat aantal nog steeds met subsidie laat toenemen, en dat die mensen steeds minder mogen. En 1% weiland bebouwen maakt qua "wandelgebied" (hoe vaak wandel jij door een weiland?!) niet uit.
De echte reden van zoveel tegenstand is natuurlijk dat die 1 miljoen kavels de komende 20 jaar 100 miljard moeten opleveren, en dat ze gedurende die tijd de prijzen van de huidige huizenbezitters hoog moeten houden... Eigenlijk een soort NIMBY-effect.
Je hele huizenbezitters-argument slaat als een tang op een varken. Die huizenbezitter komt niet aan bod binnen je ruimtelijke ordening verhaal, noch heeft hij enig invloed op de inhoud van diezelfde ruimte ordening. Dat is en blijft nog steeds het feestje van de gemeentes en de grondspeculanten. Dus wederom de vraag; wat ga je daaraan doen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-04-2011 08:35:33 ]
  donderdag 28 april 2011 @ 08:32:41 #146
324665 meth77
to do or not to do
pi_96078664
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 07:53 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Die "mooie omgeving" is een veelgebruikt argument, maar wat mij betreft ongeldig: kijk hoeveel mensen er in grote lelijke steden als Amsterdam willen wonen. Die mensen wonen hoog, klein en duur (of gesubsidieerd met een uitkering) in een stinkende stad. "Het groene hart" wordt veel genoemd, maar hoe vaak zullen die stedelingen daar komen?! [..]

En 1% weiland bebouwen maakt qua "wandelgebied" (hoe vaak wandel jij door een weiland?!) niet uit.
Sterker nog, ik denk dat een mooie ruimtelijke bebouwing met parken en watertjes mooier is dan al die rechte weilanden waar niemand mag komen

Nu worden de steden helemaal volgepropt, ieder stukje groen moet gebouwd worden omdat de gemeente geld nodig heeft
  donderdag 28 april 2011 @ 09:01:12 #147
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_96079104
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 23:05 schreef Terrorizer het volgende:
Ook moeten ze ruimer een beter gaan bouwen vind ik.
Voor wie? Voor al die aanstaande eenpersoonshuishoudens? De algemene consensus was toch juist dat alhoewel de bevolkingsgroei stagneerd, het aantal benodigde huizen toch stijgt doordat meer en meer mensen alleen wonen i.p.v. in gezinsverband.
Dan zou men juist minder ruim moeten gaan bouwen volgens die theorie.

Ik ben het met je eens overigens hoor, daar niet van. Maar een aantal van de anti-koopmarkters hier beweerden dat de vraag naar ruime woningen nooit meer zou stijgen door bovenstaande. Blij dat jij het daar ook niet mee eens bent. Zelfs als ik alleen woon, wil ik een ruim huis en een flinke tuin.
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
  Moderator donderdag 28 april 2011 @ 09:03:55 #148
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_96079151
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 06:32 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Ja, want dat heb je zelf destijds natuurlijk ook gedaan. :')

Nee, ik weet iets veel beters: er staan 235.000 huizen op funda die vroeg of laat allemaal een keer verkocht zullen moeten worden. Dus laat die prijzen maar kelderen! *O*
Ja, er zijn inderdaad mensen die eerst zorgen dat ze eigen kapitaal hebben voor ze wat doen. Dat betekent wel dat je niet elke cent er doorheen kunt jagen, en dat is vervelend als je mensen om je heen wel allerlei dingen ziet kopen. Als je daar gevoelig voor bent dan wil je dat zelf ook allemaal.

Dus uiteindelijk heb je niks gespaard, en dan ineens wil je een huis kopen, en aangezien je geen stuiver hebt zul je alles moeten financieren. Tja, dat is niet zo heel slim.
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 28 april 2011 @ 09:31:36 #149
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_96079656
Het is misschien niet zo heel slim, maar de banken, hypotheekverstrekkers, makelaars en overheid hebben tot een paar jaar geleden het ook vooral gestimuleerd. "Een huis wordt toch alleen maar meer waard". Dat heb ik mijn hele leven gehoord en dat is ook bijna mijn hele leven waar geweest.

Voor veel mensen is een bedrag niet meer te bevatten als het boven een bepaalde waarde uitkomt; 10.000, 20.000, 50.000, veel. Dat is nu eenmaal hoe het is. Veel mensen keken dan ook alleen maar naar de maandlast en als ze dat konden betalen, dan namen ze die hypotheek. Dat er aan het eind ook nog afgelost moest worden, werd genegeerd, omdat de huizen toch wel meer waard werden.

Natuurlijk is het gemakkelijk om nu achteraf te zeggen: "dat is niet slim" en misschien ben je een van de weinigen die dat 10 of 20 jaar geleden ook al zei. Maar ik vind het arrogant om mensen daarop af te rekenen. Net als dat ik me erger aan het gegniffel van de mensen met huurwoningen in dit topic.

Ik heb een koopwoning en heb daar ontzettend veel plezier van. Helaas moet ik die nu verkopen met verlies, maar al met al is dat niet erger dan dat ik vooraf een vergelijkbaar bedrag had moeten sparen. Voor mijn maandlast had het in ieder geval nauwelijks gescheeld of ik dat bedrag nu wel of niet had ingelegd.

Ondanks dat ik er als verkopende huizenbezitter nu last van heb, vind ik het voor de samenleving wel een goede zaak dat de markt afbrokkelt en hopelijk gaat een volgende kabinet een begin maken met een herstructurering van de woonmarkt, waardoor passende woonruimte voor iedereen een haalbaar doel is.
  donderdag 28 april 2011 @ 09:36:44 #150
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_96079755
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 09:31 schreef Chevalric het volgende:

Ik heb een koopwoning en heb daar ontzettend veel plezier van. Helaas moet ik die nu verkopen met verlies, maar al met al is dat niet erger dan dat ik vooraf een vergelijkbaar bedrag had moeten sparen. Voor mijn maandlast had het in ieder geval nauwelijks gescheeld of ik dat bedrag nu wel of niet had ingelegd.
Ga jij eens heel gauw huilend in een hoekje de wereld vervloeken en schreeuwen dat je leven voorbij is. Dat is namelijk het beeld dat de huurders hebben bij het verkopen van een huis met verlies. Woongenot heb je niets aan, je bent gewoon geld kwijt en dat is het enige dat telt!!11one 8)7
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')