Ik denk dat ik een beter baan dan jij hebt, lummelquote:Op woensdag 27 april 2011 20:27 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Jij snapt er niet zo veel van he. De overheid is qua inkomsten bijna volledig afhankelijk van huizenbezitters (lees mensen met geld en/of goede baan). Die mensen betalen namelijk alle sociale voorzieningen voor de kansarmen en hulpbehoevenden in ons land die een een sociale huurhut + subsudie een sigaretje zitten te roken.
Misschien begrijp je nu een beetje waarom de HRA dusdanig langzaam zal worden afgebouwd dat het amper voelbaar is voor huizenbezitters of starters.
dat blijkt niet uit je gebrek aan begrip van de situatie, want PierreBetfair heeft gewoon volledig gelijk met zijn puntquote:Op woensdag 27 april 2011 20:40 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik denk dat ik een beter baan dan jij hebt, lummel
Dat is correct. Niet om de huizenbezitter een hand boven het hoofd te houden omdat hij de schatkist vult, maar vooral om geen crash van de gehele economie te krijgen.quote:Op woensdag 27 april 2011 20:27 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Jij snapt er niet zo veel van he. De overheid is qua inkomsten bijna volledig afhankelijk van huizenbezitters (lees mensen met geld en/of goede baan). Die mensen betalen namelijk alle sociale voorzieningen voor de kansarmen en hulpbehoevenden in ons land die een een sociale huurhut + subsudie een sigaretje zitten te roken.
Misschien begrijp je nu een beetje waarom de HRA dusdanig langzaam zal worden afgebouwd dat het amper voelbaar is voor huizenbezitters of starters. Mensen die denken dat er opeens fors gekort gaat worden, hebben echt een gaatje in hun hoofd. Daar pleit overigens ook geen weldenkend mens voor.
Taalvaardigheid zal daar in elk geval geen belangrijk criterium zijn zo te zien...quote:Op woensdag 27 april 2011 20:40 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat dus.quote:Op woensdag 27 april 2011 20:41 schreef Julius.Strandjutter het volgende:
[..]
dat blijkt niet uit je gebrek aan begrip van de situatie, want PierreBetfair heeft gewoon volledig gelijk met zijn punt
Ik voer idd niet gek veel uit, ik zit namelijk in een sabbatical decenium. Of jij met je "goede" baan meer dukaten genereert dan ik, befwijfel ik ten zeerstequote:Op woensdag 27 april 2011 20:40 schreef michaelmoore het volgende:
pilletje, pilletje, pilletje al gehad?quote:Op woensdag 27 april 2011 20:45 schreef droom_econoom8 het volgende:
En dit zijn dan de reacties op verstandig economisch beleid:
• Leenkneusjes doen huilie-huilie.
• Bankiertjes doen huilie-huilie.
• Financiële adviseurtjes doen huilie-huilie. "AdviZEURtjes", hi hi![]()
• Makel-leugenaartjes doen huilie-huilie
• Vereniging Eigen Huis doet huilie-huilie in verenigingsverband.
• En de kip vind de soep maar niks.
Maar ja, mensen kunnen nu eenmaal niet altijd maar lenen, lenen, lenen. Soms moeten ze nu eenmaal even betalen, betalen betalen.
Wat raken mensen toch snel in jij-bakken verzeild. Tja, je moet wat op de moed erin te houden als je verlies lijdt op de woningmarkt.quote:Op woensdag 27 april 2011 20:46 schreef Julius.Strandjutter het volgende:
[..]
pilletje, pilletje, pilletje al gehad?
Pot, ketel, vriend.quote:Op woensdag 27 april 2011 20:49 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Wat raken mensen toch snel in jij-bakken verzeild. Tja, je moet wat op de moed erin te houden als je verlies lijdt op de woningmarkt.
Ik reageer gewoon op jouw niveau hoor. Ik dacht dat je dat wel zou kunnen waarderen omdat je het dan beter begrijpt.quote:Op woensdag 27 april 2011 20:49 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Wat raken mensen toch snel in jij-bakken verzeild. Tja, je moet wat op de moed erin te houden als je verlies lijdt op de woningmarkt.
Je eigen post is daar een schoolvoorbeeld van....quote:Op woensdag 27 april 2011 20:49 schreef droom_econoom8 het volgende:
Wat raken mensen toch snel in jij-bakken verzeild.
Sowieso is het niveau van deze topic-reeks niet om naar huis te schrijven. Ik snap goed dat iedereen andere standpunten (en vooral belangen) heeft in de huizenmarkt, maar dat zou een inhoudelijke discussie toch niet in de weg hoeven te staan?quote:Op woensdag 27 april 2011 20:55 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Je eigen post is daar een schoolvoorbeeld van....
De nummering alleen al... Iemand een link naar topic #131?quote:Op woensdag 27 april 2011 20:58 schreef LXIV het volgende:
Sowieso is het niveau van deze topic-reeks niet om naar huis te schrijven.
Dat komt voornamelijk omdat sommige niet nader te noemen posters bij elke kritische vraag zich gaan verschuilen achter zogenaamd bijdehante psychologische termen.quote:Ik snap goed dat iedereen andere standpunten (en vooral belangen) heeft in de huizenmarkt, maar dat zou een inhoudelijke discussie toch niet in de weg hoeven te staan?
Dat is zonder meer waar. Maar mi nog geen reden om dan maar persoonlijk te worden.quote:
ben ik wel met je eens, maar er gaan ook veel emoties mee gemoeidquote:Op woensdag 27 april 2011 21:04 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is zonder meer waar. Maar mi nog geen reden om dan maar persoonlijk te worden.
dit topic is geopend door een huurder, daar is je verklaringquote:Op woensdag 27 april 2011 21:03 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
De nummering alleen al... Iemand een link naar topic #131?
quote:Op woensdag 27 april 2011 20:45 schreef droom_econoom8 het volgende:
• En de kip vindt de soep maar niks.
Maar ja, mensen kunnen nu eenmaal niet altijd maar lenen, lenen, lenen. Soms moeten ze nu eenmaal even betalen, betalen betalen.
Ik wacht ff op Xeno met reageren.quote:
En betalen, betalen, betalen en nog veel meer betalen.... allemaal om een stelletje rotte uitvreters de hand boven het hoofd te houden. Stel je voor dat ze moesten gaan werken voor de kostquote:Op woensdag 27 april 2011 20:45 schreef droom_econoom8 het volgende:
Ja, dat moet je ook als je ergens gehuurd woont. Je hebt hoe dan ook financiele verplichtingen he, en die moet je nakomen. Dus dat is betalen betalen betalen. Beetje een open deur.quote:Op woensdag 27 april 2011 20:45 schreef droom_econoom8 het volgende:
quote:Op woensdag 27 april 2011 21:20 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik wacht ff op Xeno met reageren.
En huurder betalen ieder jaar een beetje meer, meer, meer.quote:Op woensdag 27 april 2011 21:24 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, dat moet je ook als je ergens gehuurd woont. Je hebt hoe dan ook financiele verplichtingen he, en die moet je nakomen. Dus dat is betalen betalen betalen. Beetje een open deur.
quote:
En een beetje langer, langer, langer....quote:Op woensdag 27 april 2011 21:25 schreef Julius.Strandjutter het volgende:
[..]
En huurder betalen ieder jaar een beetje meer, meer, meer.
ja joh, stel je voor dat je voor dat je een baan hebt waar je meer verdiend dan een paar grijpstuiversquote:Op woensdag 27 april 2011 21:23 schreef xenobinol het volgende:
[..]
En betalen, betalen, betalen en nog veel meer betalen.... allemaal om een stelletje rotte uitvreters de hand boven het hoofd te houden. Stel je voor dat ze moesten gaan werken voor de kost
Ben jij zo'n uitvreter dan die nog nooit in zijn leven iets nuttigs gedaan heeft dan?quote:Op woensdag 27 april 2011 21:26 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
ja joh, stel je voor dat je voor dat je een baan hebt waar je meer verdiend dan een paar grijpstuivers. te gek voor woorden natuurlijk
Wie riep mij?quote:Op woensdag 27 april 2011 21:27 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ben jij zo'n uitvreter dan die nog nooit in zijn leven iets nuttigs gedaan heeft dan?
Maar genoeg over jou, laten we het eens over iemand anders hebben.quote:Op woensdag 27 april 2011 21:27 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ben jij zo'n uitvreter dan die nog nooit in zijn leven iets nuttigs gedaan heeft dan?
Ik niet....quote:
Aah.... de afleidingsmanoeuvrequote:Op woensdag 27 april 2011 21:28 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Maar genoeg over jou, laten we het eens over iemand anders hebben.
Dat kunnen die bankers hier ook hoor!quote:"If the American people ever allow private banks to control the issuance of their currency, first by inflation and then by deflation, the banks and corporations that will grow up around them will deprive the people of all their property until their children will wake up homeless on the continent their fathers conquered."
Nou nee. Ik betaal 52% belasting, weet je nog? Daar hoort ook een salaris bij, daar doe ik ook wat voor. Zou je eens moeten proberen, een goed betaalde baan, dan hoef je minder naar anderen te kijken.quote:
Je zegt dus eigenlijk dat bestaande bouw meer waard wordt. Toch?quote:Op woensdag 27 april 2011 21:30 schreef Censuur-152 het volgende:
[ afbeelding ]
Het financieren van nieuwbouw is anders dan het financieren van een bestaande koopwoningen legt Hukker uit. Je hebt vaak te maken met meerwerk, de rente tijdens de bouw moet gefinancierd worden en bijvoorbeeld ook de aanleg van de tuin is extra. Dat soort zaken kun je straks niet meer meefinancieren in de hypotheek. Daarbij richt nieuwbouw zich steeds meer op starters, en die hebben vaak geen of weinig eigen geld. Dan krijg je dat nieuwkomers liever geen nieuwbouwwoning kopen, of een lagere prijs bieden.
Leenkneusjes het feest is over, nu begint het betalen![]()
![]()
Punt is dat je als huurder zijnde niks anders kunt dan je frustratie uiten op een weblog of een forum. Immers, die 'vrijheid' waar men altijd over spreekt is een farce. Je hebt nu eenmaal woonruimte nodig, dus ook zij worden geconfronteerd met de gevolgen van de crisis door hogere huurprijzen / toeslagen die gekort worden / gedwongen ontslagen noem maar op.quote:Op woensdag 27 april 2011 21:14 schreef Julius.Strandjutter het volgende:
[..]
ben ik wel met je eens, maar er gaan ook veel emoties mee gemoeid
vooral onder de huurders (en dat bedoel ik echt niet lullig en dat geldt ook niet voor iedereen, zoals jij) proef ik erg veel frustratie, waarschijnlijk omdat ze wel iets willen maar het niet kunnen.
Voor mij begon het betalen al 3 jaar geleden, en eindigt het over 27 jaar met een huis dat mijn bezit kan worden genoemd. Vertel eens, hoeveel jaar betaal jij al huur, en wat hou je er aan het einde van de rit precies aan over? Xeno, je hoeft niet uit- en opnieuw in te loggen, je mag ook onder je eigen account antwoorden namelijk.quote:Op woensdag 27 april 2011 21:30 schreef Censuur-152 het volgende:
[ afbeelding ]
Leenkneusjes het feest is over, nu begint het betalen![]()
![]()
Geniale post.quote:Op woensdag 27 april 2011 21:44 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Punt is dat je als huurder zijnde niks anders kunt dan je frustratie uiten op een weblog of een forum. Immers, die 'vrijheid' waar men altijd over spreekt is een farce. Je hebt nu eenmaal woonruimte nodig, dus ook zij worden geconfronteerd met de gevolgen van de crisis door hogere huurprijzen / toeslagen die gekort worden / gedwongen ontslagen noem maar op.
En dan komt inderdaad de emotie in het spel als je 300 meter verderop Jan Modaal met koopwoning, lease auto doodleuk rond ziet rijden die 15 jaar geleden zijn huis heeft gekocht, een hypotheek heeft genomen en niet geconfronteerd wordt met hogere woonlasten. Dat gaat dan scheef in het koppie zitten, en men vind dan (onterecht) dat deze mensen maar moeten 'boeten'.
Nu weet iedereen met meer dan 2 hersencellen dat die afgunst jegens kopers misplaatst is, immers, als je een beetje financiele insight hebt weet je ook wel dat op langere termijn kopen altijd strategisch beter is dan huren, maar leg dat maar eens uit aan de mensen die vast zitten in hun huurwoningkje....
quote:Op woensdag 27 april 2011 21:44 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Punt is dat je als huurder zijnde niks anders kunt dan je frustratie uiten op een weblog of een forum. Immers, die 'vrijheid' waar men altijd over spreekt is een farce. Je hebt nu eenmaal woonruimte nodig, dus ook zij worden geconfronteerd met de gevolgen van de crisis door hogere huurprijzen / toeslagen die gekort worden / gedwongen ontslagen noem maar op.
En dan komt inderdaad de emotie in het spel als je 300 meter verderop Jan Modaal met koopwoning, lease auto doodleuk rond ziet rijden die 15 jaar geleden zijn huis heeft gekocht, een hypotheek heeft genomen en niet geconfronteerd wordt met hogere woonlasten. Dat gaat dan scheef in het koppie zitten, en men vind dan (onterecht) dat deze mensen maar moeten 'boeten'.
Nu weet iedereen met meer dan 2 hersencellen dat die afgunst jegens kopers misplaatst is, immers, als je een beetje financiele insight hebt weet je ook wel dat op langere termijn kopen altijd strategisch beter is dan huren, maar leg dat maar eens uit aan de mensen die vast zitten in hun huurwoningkje....
Dit.quote:Op woensdag 27 april 2011 21:44 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je vergeet er bij te vertellen dat de kopers het huidige systeem met subsidie-hypotheken en vooral de kunstmatige schaarste vooral in stand willen houden. Dat ze daardoor hun hele leven in een duur en daardoor veel-kleiner-dan-nodig huisje wonen en netto veel beter af zouden zijn met goedkope woonruimte, ach, daar hoor je ze niet over. Want ze hebben iets kleins wat anderen onmogelijk gemaakt wordt, en als ze dat wel willen, moeten ze vooral meedoen in het piramidespel.quote:Op woensdag 27 april 2011 21:44 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je klinkt als een tot op het bot verzuurde huurder.quote:Op woensdag 27 april 2011 22:39 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Je vergeet er bij te vertellen dat de kopers het huidige systeem met subsidie-hypotheken en vooral de kunstmatige schaarste vooral in stand willen houden. Dat ze daardoor hun hele leven in een duur en daardoor veel-kleiner-dan-nodig huisje wonen en netto veel beter af zouden zijn met goedkope woonruimte, ach, daar hoor je ze niet over. Want ze hebben iets kleins wat anderen onmogelijk gemaakt wordt, en als ze dat wel willen, moeten ze vooral meedoen in het piramidespel.
Dus een miljoen bouwvergunningen afgeven zodat er binnen afzienbare tijd ruim voldoende woningen zijn en de bestaande huizenprijzen dalen naar Duits niveau zou je geen "kapitaalvernietiging" noemen?quote:Op woensdag 27 april 2011 22:42 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik herken mezelf er namelijk niet in.
Los van het feit dat alleen iemand zonder basiskennis economie of een losgeslagen persoon dit kan voorstellen heeft het geen nut die bouwvergunningen nu af te geven aangezien de markt al op zijn gat ligt en je met deze maatregel die markt echt niet meer vlot gaat trekken, sterker nog, ik geloof dat je met zo`n actie de huizenmarkt echt het laatste zetje geeft.quote:Op woensdag 27 april 2011 22:46 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dus een miljoen bouwvergunningen afgeven zodat er binnen afzienbare tijd ruim voldoende woningen zijn en de bestaande huizenprijzen dalen naar Duits niveau zou je geen "kapitaalvernietiging" noemen?
Ja, want de kopers vinden het leuk om 6% overdrachtsbelasting, HWF en allerlei andere onzinnige belastingen te betalen omdat ze de HRA terugkrijgen. Nou poeh poeh, wat een geluk, je krijgt een sigaar uit eigen doos. Er is niemand die dat wil hoor.quote:Op woensdag 27 april 2011 22:39 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Je vergeet er bij te vertellen dat de kopers het huidige systeem met subsidie-hypotheken en vooral de kunstmatige schaarste vooral in stand willen houden.
Dat is nogal subjectief. Ga jij eens bij de kopers langs en vragen of ze niet wat groter willen wonen.quote:Dat ze daardoor hun hele leven in een duur en daardoor veel-kleiner-dan-nodig huisje wonen en netto veel beter af zouden zijn met goedkope woonruimte, ach, daar hoor je ze niet over. Want ze hebben iets kleins wat anderen onmogelijk gemaakt wordt, en als ze dat wel willen, moeten ze vooral meedoen in het piramidespel.
Ik blijf wel lekker thuis zitten met een uitkering... tenslotte betaal jij zoveel belasting dat ik niets meer hoef te doen om een dak boven mijn hoofd te hebbenquote:Op woensdag 27 april 2011 21:30 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou nee. Ik betaal 52% belasting, weet je nog? Daar hoort ook een salaris bij, daar doe ik ook wat voor. Zou je eens moeten proberen, een goed betaalde baan, dan hoef je minder naar anderen te kijken.
Wat, een miljoen kavels die zo hup de markt opgaan? De bouw van nieuwe huizen ligt nu al stil van totale gebrek aan interesse, dat gaat echt niet verbeteren door er nog meer kavels tegenaan te smijten. Daarnaast zie ik het niet gebeuren dat die kavels voor 50% van de prijs van andere kavels weggaan, en al zouden ze dat wel doen (lees; ze worden voor absolute bodemprijs zonder 0% winst verkocht) dan regent het annuleringen van de al in aanbouw zijnde woningen. Gevolg; bouwbedrijven over de kop, nog meer mensen die werkloos worden, gedwongen uitzettingen / verkopen nemen toe, economie raakt in het slop.quote:Op woensdag 27 april 2011 22:54 schreef LXIV het volgende:
De huizenmarkt of de huizenprijs? Voor de markt zou het prima zijn namelik.
HAHAHAHA! Serieus, je meent het... Echt alles om je kaartenpiramide in stand te houden, of niet?!quote:Op woensdag 27 april 2011 22:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Los van het feit dat alleen iemand zonder basiskennis economie of een losgeslagen persoon dit kan voorstellen heeft het geen nut die bouwvergunningen nu af te geven aangezien de markt al op zijn gat ligt en je met deze maatregel die markt echt niet meer vlot gaat trekken, sterker nog, ik geloof dat je met zo`n actie de huizenmarkt echt het laatste zetje geeft.
quote:Op woensdag 27 april 2011 20:45 schreef droom_econoom8 het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |