abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96070333
quote:
5s.gif Op woensdag 27 april 2011 21:46 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Voor mij begon het betalen al 3 jaar geleden, en eindigt het over 27 jaar met een huis dat mijn bezit kan worden genoemd. Vertel eens, hoeveel jaar betaal jij al huur, en wat hou je er aan het einde van de rit precies aan over? Xeno, je hoeft niet uit- en opnieuw in te loggen, je mag ook onder je eigen account antwoorden namelijk.
Heb je nou nog steeds dat 'kloononderzoek' nog niet afgerond :?
Je weet hoe een kloon eruit ziet? Hier even een plaatje om je op weg te helpen....

Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_96070372
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 23:00 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

HAHAHAHA! Serieus, je meent het... Echt alles om je kaartenpiramide in stand te houden, of niet?!
Combineer je bovenstaande onzin eens met onderstaande... Mag je daarna je economie-lessen nog eens nalezen.

[..]

Jammer dat je niet eens inhoudelijk erop ingaat. Wees eens braaf, en zeg waar ik de mist in gegaan ben volgens jou. En laat je emotionele reacties maar achterwege, Xeno is ook al in da house namelijk.
pi_96070456
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 21:52 schreef CoolGuy het volgende:

Geniale post.
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 22:02 schreef Julius.Strandjutter het volgende:

_O_ _O_ _O_
niets meer aan toe te voegen!
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 22:28 schreef Whuzz het volgende:

Dit.
Jullie lijken wel op dat gekloonde schaap :D
I'll sing you a lullaby.
pi_96070510
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 22:59 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wat, een miljoen kavels die zo hup de markt opgaan? De bouw van nieuwe huizen ligt nu al stil van totale gebrek aan interesse, dat gaat echt niet verbeteren door er nog meer kavels tegenaan te smijten. Daarnaast zie ik het niet gebeuren dat die kavels voor 50% van de prijs van andere kavels weggaan, en al zouden ze dat wel doen (lees; ze worden voor absolute bodemprijs zonder 0% winst verkocht) dan regent het annuleringen van de al in aanbouw zijnde woningen. Gevolg; bouwbedrijven over de kop, nog meer mensen die werkloos worden, gedwongen uitzettingen / verkopen nemen toe, economie raakt in het slop.

Dit had je 5 jaar eerder moeten doen, of over 4 jaar hiermee stapsgewijs gaan beginnen. Nu dit in 1 keer doen is destraseus voor de woningmarkt.
Er is wel interesse, want nog steeds schaars toch. Alleen niet tegen elke prijs.
Ook moeten ze ruimer een beter gaan bouwen vind ik.
pi_96070524
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 22:39 schreef RemcoDelft het volgende:

Je vergeet er bij te vertellen dat de kopers het huidige systeem met subsidie-hypotheken en vooral de kunstmatige schaarste vooral in stand willen houden. Dat ze daardoor hun hele leven in een duur en daardoor veel-kleiner-dan-nodig huisje wonen en netto veel beter af zouden zijn met goedkope woonruimte, ach, daar hoor je ze niet over. Want ze hebben iets kleins wat anderen onmogelijk gemaakt wordt, en als ze dat wel willen, moeten ze vooral meedoen in het piramidespel.
Het mooie is dat het 'onmogelijk maken' van betaalbare woonruimte zich nu tegen de grootleners gaat keren.... de ironie :')
I'll sing you a lullaby.
pi_96070731
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 23:05 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Het mooie is dat het 'onmogelijk maken' van betaalbare woonruimte zich nu tegen de grootleners gaat keren.... de ironie :')
Ja Xeno, het is een complot, alle huizenverkopers spannen samen...

quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 23:05 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Er is wel interesse, want nog steeds schaars toch. Alleen niet tegen elke prijs.
Ook moeten ze ruimer een beter gaan bouwen vind ik.
Er is *altijd* interesse, dat is de definitie van een vraag en aanbod markt. Dat die vraag & aanbod markt verstoord wordt door allerlei regelingen zoals huursubsidies en HRA maakt het des te moeilijker om maar een eenzijdige oplossing te presenteren die allesomvattend is.

Mensen denken bijvoorbeeld dat nieuwbouwhuizen makkelijk 50% kunnen dalen maar vergeten dat de grootste marge door de grondspeculanten en de gemeente op de grond zelf zit, waardoor je effectief nog maar weinig marge hebt voor de bouwbedrijven. Dat ga je niet oplossen door een miljoen kavels aan te bieden, het enige wat je daarmee doet is een aantal gemeentes en speculanten heel snel heel veel geld toe te schuiven, zonder effectieve oplossing te creeeren.

Ik ben volledig voor het afschaffen van de HRA en de huursubsidie, en de overdrachtsbelasting op termijn, alleen moet dat wel gefaseerd gebeuren, net zoals ik volledig voor ben voor het verder verhogen van het aantal bouwkavels per jaar, stapsgewijs. Alleen is dat geen goede oplossing om dat allemaal in 1 klap in 1 keer te doen.
pi_96070737
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 22:52 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Los van het feit dat alleen iemand zonder basiskennis economie of een losgeslagen persoon dit kan voorstellen heeft het geen nut die bouwvergunningen nu af te geven aangezien de markt al op zijn gat ligt en je met deze maatregel die markt echt niet meer vlot gaat trekken, sterker nog, ik geloof dat je met zo`n actie de huizenmarkt echt het laatste zetje geeft.
En dat boeit wat? Bij het afgeven van zoveel bouwvergunningen zou de bouwsector veel baat hebben.... wie het niet leuk vind zijn de banken en de grootleners met hun overgewaardeerde woningen. Die hebben dan een groot probleem. Belachelijk natuurlijk.... want in welke markt bemoeit de overheid zich met de productiecapaciteit om overproductie tegen te gaan?

Die huiseigenaren wonen allemaal toch zo mooie en fantastisch? Maar waarom staan er dan >230k aan woningen in de etalage?
I'll sing you a lullaby.
pi_96070902
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 23:08 schreef xenobinol het volgende:

[..]

En dat boeit wat? Bij het afgeven van zoveel bouwvergunningen zou de bouwsector veel baat hebben.... wie het niet leuk vind zijn de banken en de grootleners met hun overgewaardeerde woningen. Die hebben dan een groot probleem. Belachelijk natuurlijk.... want in welke markt bemoeit de overheid zich met de productiecapaciteit om overproductie tegen te gaan?
In een scheefgegroeide markt, die je dus ook rustig aan moet corrigeren, en niet met een mokerslag kapot moet gaan slaan. Daarnaast zijn bouwbedrijven helemaal niet zo happig om 100 huizen te bouwen met maar 0.1% marge. Ze bouwen er veel liever 20 met 10% marge. Waarom denk je anders dat er nu al zoveel bouwbedrijven om zijn gevallen? Niet omdat men een ontzettend slechte bedrijfsvoering had; er is in die markt zoveel concurrentie dat een klein zetje genoeg is om ze om te laten donderen.

quote:
Die huiseigenaren wonen allemaal toch zo mooie en fantastisch? Maar waarom staan er dan >230k aan woningen in de etalage?
Je bent vandaag lekker op dreef met generaliseren he? Gaan we nu weer het standaard riedeltje aflopen dat mensen willen verhuizen om uiteenlopende redenen en niet alle 230.000 mensen hun huis zat zijn? Zeg het maar hoor, die kant kunnen we wel weer op gaan, maar dan zijn we weer 50 topics verder.
  woensdag 27 april 2011 @ 23:12:08 #109
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_96070929
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 23:08 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Er is *altijd* interesse, dat is de definitie van een vraag en aanbod markt. Dat die vraag & aanbod markt verstoord wordt door allerlei regelingen zoals huursubsidies en HRA maakt het des te moeilijker om maar een eenzijdige oplossing te presenteren die allesomvattend is.

Mensen denken bijvoorbeeld dat nieuwbouwhuizen makkelijk 50% kunnen dalen maar vergeten dat de grootste marge door de grondspeculanten en de gemeente op de grond zelf zit, waardoor je effectief nog maar weinig marge hebt voor de bouwbedrijven. Dat ga je niet oplossen door een miljoen kavels aan te bieden, het enige wat je daarmee doet is een aantal gemeentes en speculanten heel snel heel veel geld toe te schuiven, zonder effectieve oplossing te creeeren.
Je spreekt jezelf tegen. Uiteraard is het aanbieden EN verkopen van een miljoen kavels de oplossing! De prijs moet hierbij vanzelfsprekend dusdanig zijn dat alle kavels verkocht worden, een internetveiling kan dat prima oplossen. Dan is de marge voor bouwbedrijven opeens aanzienlijk hoger, en wordt het geld uitgegeven aan daadwerkelijke productie i.p.v. aan het opkloppen van prijzen.
censuur :O
pi_96070952
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 22:59 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wat, een miljoen kavels die zo hup de markt opgaan? De bouw van nieuwe huizen ligt nu al stil van totale gebrek aan interesse, dat gaat echt niet verbeteren door er nog meer kavels tegenaan te smijten.
Er is vraag aan overvloed, waar het aan ontbreekt is de koopkracht.

quote:
Daarnaast zie ik het niet gebeuren dat die kavels voor 50% van de prijs van andere kavels weggaan, en al zouden ze dat wel doen (lees; ze worden voor absolute bodemprijs zonder 0% winst verkocht) dan regent het annuleringen van de al in aanbouw zijnde woningen. Gevolg; bouwbedrijven over de kop, nog meer mensen die werkloos worden, gedwongen uitzettingen / verkopen nemen toe, economie raakt in het slop.
Och... och wat ben je weer begaan met die arme bouwbedrijven.... ik denk dat ze heel erg blij zouden zijn als ze meer massaal mogen bouwen... die paar huisjes die in de ramsj gaan nemen ze op de koop toe.... wie het niet leuk vind zijn de speculanten want die gaan afstempelen w/

quote:
Dit had je 5 jaar eerder moeten doen, of over 4 jaar hiermee stapsgewijs gaan beginnen. Nu dit in 1 keer doen is destraseus voor de woningmarkt.
Dat zelfde argument gebruikte men 5 jaar geleden ook... we moeten niets doen om te voorkomen dat het kaartenhuis instort.... :')
I'll sing you a lullaby.
pi_96071014
quote:

[..]

Hoezo dat dan, juist die lui zouden hun verlies moeten nemen. Dat dat nu niet gebeurdt, jammer dan. Dat komt nog wel, tijd zal het ons leren.

Hoop dat alleen niet te lang duurt.
pi_96071069
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 23:00 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

HAHAHAHA! Serieus, je meent het... Echt alles om je kaartenpiramide in stand te houden, of niet?!
Combineer je bovenstaande onzin eens met onderstaande... Mag je daarna je economie-lessen nog eens nalezen.

[..]

Scorpie is een echte voorvechter van het pyramidespel, misschien moet hij bij de VEH of bank gaan werken... zulke mensen kunnen ze nu wel gebruiken :)
I'll sing you a lullaby.
pi_96071108
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 23:12 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Je spreekt jezelf tegen. Uiteraard is het aanbieden EN verkopen van een miljoen kavels de oplossing! De prijs moet hierbij vanzelfsprekend dusdanig zijn dat alle kavels verkocht worden, een internetveiling kan dat prima oplossen. Dan is de marge voor bouwbedrijven opeens aanzienlijk hoger, en wordt het geld uitgegeven aan daadwerkelijke productie i.p.v. aan het opkloppen van prijzen.
Dat werkt alleen in een vrije marktsector, iets wat de huizenmarkt dus niet is, en ook niet gaat worden met een 'internetveiling'. Je zou voor de gein eens moeten weten hoeveel 'marge' er op een nieuwbouwhuis zit, denk dat je er nog van schrikt. En waar spreek ik mijzelf precies tegen, explain? Jij wil gewoonweg alle miljoen kavels tegen elke prijs verkopen?
pi_96071227
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 23:12 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Er is vraag aan overvloed, waar het aan ontbreekt is de koopkracht.
Goh, dus jij hebt ook door dat de oplossing niet alleen ligt in het vrijgeven van een miljoen bouwkavels?

quote:
Och... och wat ben je weer begaan met die arme bouwbedrijven.... ik denk dat ze heel erg blij zouden zijn als ze meer massaal mogen bouwen... die paar huisjes die in de ramsj gaan nemen ze op de koop toe.... wie het niet leuk vind zijn de speculanten want die gaan afstempelen w/
Ja, want de speculanten zijn de afgelopen jaren ook keihard failliet gegaan, en de bouwbedrijven florisseren.....

quote:
Dat zelfde argument gebruikte men 5 jaar geleden ook... we moeten niets doen om te voorkomen dat het kaartenhuis instort.... :')
En daarom is het opeens niet meer valide?
pi_96071252
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 22:45 schreef LXIV het volgende:
Wat een gebitch allemaal. Net alsof niet iedereen zal doen wat voor hemzelf het beste is.

Is er een 'huurtokkie' die niet in 1990 in de huizenmarkt zou zijn gestapt als hij de kans had gehad? Vanwege morele bezwaren tegen de HRA ofzo? Geloof ik niks van.

Is er één 'leenpauper' die liever niet in 2008 op de top van de huizenmarkt was ingestapt? Omdat hij hetzelfde huis nu voor 12% minder had kunnen kopen? Geloof ik niks van.

Wat boeit het mij nu in welke situatie iemand zich nu bevindt! Iedereen handelt gewoon naar wat volgens zijn inzicht op een bepaald moment voor hem het meest gunstige is. Dat is de overeenkomst tussen de tokkies en de paupers.
^O^
Een huurder en een koper zullen het over één ding eens zijn. Achteraf is de keuze het makkelijkst. De huurder die na 15 jaar nog in hetzelfde huis woont zal denken dat het toch wel jammer is geweest en hij best had kunnen kopen. De koper die na 4 jaar zijn huis van de hand moet doen zal zichzelf voor de kop slaan dat hij zo'n risico heeft genomen.

Zolang we dat glazen bolletje nog niet hebben, baseren we onze keuzes op onze verwachtingen. Het enige wat echt belangrijk is, is dat je bij je keuze stil staat en verschillende opties bekijkt. Zowel huren als kopen is een goede keuze, wanneer dat bij je situatie past.
pi_96071312
quote:

[..]

Ja Xeno, het is een complot, alle huizenverkopers spannen samen...

Ze zitten in ieder geval in hetzelfde pyramidespel

quote:

Toeschuiven? Afboeken zul je bedoelen.

quote:
Ik ben volledig voor het afschaffen van de HRA en de huursubsidie, en de overdrachtsbelasting op termijn, alleen moet dat wel gefaseerd gebeuren, net zoals ik volledig voor ben voor het verder verhogen van het aantal bouwkavels per jaar, stapsgewijs. Alleen is dat geen goede oplossing om dat allemaal in 1 klap in 1 keer te doen.
Langzaam de boel laten afsterven? Je kan een rottend ledemaat maar beter ineens afsnijden, dan kun je na een periode van revalidatie gewoon weer lopen met een prothese :7
I'll sing you a lullaby.
pi_96071362
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 23:13 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Hoezo dat dan, juist die lui zouden hun verlies moeten nemen. Dat dat nu niet gebeurdt, jammer dan. Dat komt nog wel, tijd zal het ons leren.

Hoop dat alleen niet te lang duurt.
Die speculanten nemen niet hun verlies als we opeens 1 miljoen kavels de deur uit doen. Dan hebben ze hun winst al lang te pakken. Er zit namelijk geen enkele lijn in de verkoopprijzen van bouwgrond. Pak dat eerst maar eens aan. Eerder zie je speculanten namelijk geen verlies maken hoor.

quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 23:14 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Scorpie is een echte voorvechter van het pyramidespel, misschien moet hij bij de VEH of bank gaan werken... zulke mensen kunnen ze nu wel gebruiken :)
Sorry voor het taalgebruik, maar kankerstraal nou gewoon een keer op met je persoonlijke aanvallen, tyfuskneus dat je er bent. Je verziekt de hele discussie met je onzin berichten, en dat is misschien 25, 50 en 100 topics leuk, nu is het diep en dieptriest aan het worden met je.
pi_96071433
quote:

[..]

Jij snapt dat, ik snap dat.... alleen Scorpie heeft nog moeite met dit voor hem nieuwe concept :)
I'll sing you a lullaby.
pi_96071704
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 23:18 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Die speculanten nemen niet hun verlies als we opeens 1 miljoen kavels de deur uit doen. Dan hebben ze hun winst al lang te pakken. Er zit namelijk geen enkele lijn in de verkoopprijzen van bouwgrond. Pak dat eerst maar eens aan. Eerder zie je speculanten namelijk geen verlies maken hoor.

Ik snap je niet. Die '1 miljoen' kavels worden natuurlijk niet verkocht voor de 'grondspeculant prijs', hoe pakken die hun winst dan?

Als ze niet willen zakken dan blijven ze gewoon zitten met hun grond. Grond aanhouden zal ook niet gratis zijn lijkt mij.
pi_96071834
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 23:23 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Ik snap je niet. Die '1 miljoen' kavels worden natuurlijk niet verkocht voor de 'grondspeculant prijs', hoe pakken die hun winst dan?
Hoe wil je dat precies gaan aanpakken dan? Je creeert opeens een vraag naar een miljoen kavels en verwacht dat de prijs laag blijft?

quote:
Als ze niet willen zakken dan blijven ze gewoon zitten met hun grond. Grond aanhouden zal ook niet gratis zijn lijkt mij.
Meestal is dat een een-tweetje met de gemeente, waarbij ze van te voren al weten welke wijzigingen in het bestemmingsplan ervoor zorgen dat bepaalde stukken grond opeens bouwgrond worden en dus de hoofdprijs inhouden en die kopen ze dan zo snel mogelijk op, nog voor de gemeentelijke molen uitgerateld is. Ze 'houden' dus zo min mogelijk aan, ze springen gewoon in de mogelijkheden die er zijn.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 27-04-2011 23:26:47 ]
pi_96071838
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 23:23 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Dat lijkt mij logisch... als ze nu al niet verkopen dan kun je er desnoods wel 20 miljoen aanbieden... als de prijs te hoog is word er niets verkocht. De aanname is dus dat er wel degelijk 1 miljoen kavels verkocht worden... d.w.z. tegen een prijs die de markt wel wil betalen.
I'll sing you a lullaby.
pi_96071851
quote:

[..]

Je praat hier over extremen. Ik vraag mij serieus af of er wel een vraag is naar nog eens een miljoen kavels. Ongeacht de prijs. Economisch ga je tegen andere beperkingen aanlopen. De grond is niets waard. Dit is markt technisch natuurlijk geen probleem. Wel zal je zien dat er andere factoren de beperking gaan geven. Denk bijvoorbeeld aan de grootte van het huis of het onderhoud aan de kavel. In mijn ogen is de vraag niet oneindig.
pi_96072073
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 23:26 schreef snabbi het volgende:

[..]

Je praat hier over extremen. Ik vraag mij serieus af of er wel een vraag is naar nog eens een miljoen kavels. Ongeacht de prijs. Economisch ga je tegen andere beperkingen aanlopen. De grond is niets waard. Dit is markt technisch natuurlijk geen probleem. Wel zal je zien dat er andere factoren de beperking gaan geven. Denk bijvoorbeeld aan de grootte van het huis of het onderhoud aan de kavel. In mijn ogen is de vraag niet oneindig.
Daarnaast is het zo dat die kavels min of meer locatie gebonden zijn. Je kan weliswaar 300.000 kavels aanbieden in het uiterste noorden van Groningen, die zullen lang niet zo snel aan de man worden gebracht als 300.000 stuks in het Groene Hart.
pi_96072088
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 23:25 schreef Scorpie het volgende:

Hoe wil je dat precies gaan aanpakken dan? Je creeert opeens een vraag naar een miljoen kavels en verwacht dat de prijs laag blijft?

Er is genoeg vraag... er is te weinig passend aanbod. Er is ook een grote vraag naar betaalbare sportauto's helaas is het aanbod aan de lage kant.

quote:
Meestal is dat een een-tweetje met de gemeente, waarbij ze van te voren al weten welke wijzigingen in het bestemmingsplan ervoor zorgen dat bepaalde stukken grond opeens bouwgrond worden en dus de hoofdprijs inhouden en die kopen ze dan zo snel mogelijk op, nog voor de gemeentelijke molen uitgerateld is.
Precies.... maar dat werkt alleen als er schaarste in de aanbod kant is, wat we nu meemaken is dat de kopende partij niet meer in staat is de prijzen te betalen voor die grond terwijl dat gisteren nog wel goed liep. Het gevolg is dat er geen transacties meer zijn terwijl er nog steeds vraag en aanbod is. Er is maar 1 oplossing en dat is een herwaardering van de waarde van de grond. Momenteel richt iedereen zijn pijlen op het in stand houden van de overkreditering van kredietonwaardige wannabe grootleners.... iets wat volkomen onlogisch is natuurlijk.
I'll sing you a lullaby.
pi_96072263
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 23:18 schreef Scorpie het volgende:

Sorry voor het taalgebruik, maar kankerstraal nou gewoon een keer op met je persoonlijke aanvallen, tyfuskneus dat je er bent. Je verziekt de hele discussie met je onzin berichten, en dat is misschien 25, 50 en 100 topics leuk, nu is het diep en dieptriest aan het worden met je.
Zijn je hersenen weer aan de kook? Koel eens een beetje af man... ik verziek de discussie helemaal niet, dat jij dat zo ervaart is niet mijn probleem :)
I'll sing you a lullaby.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')