abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96337789
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 12:48 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Geen tips, wel sterkte :X. UWV :r.
Zoals je wat hoger kan zien KAN het bijna niet erger zijn dan de uitzichtloze situatie waar ik nu in zit.
Toch graag een uitleg wat er zo erg is? :)
Descending into the abyss.
pi_96338158
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 12:30 schreef gifkwal het volgende:
Zeker een goed idee. Mijn enige twijfel is hoe ik dat positief kan brengen (ik ben namelijk wel afgewezen voor die vorige functie, geen goede binnenkomer)
Weet je de reden van afwijzing?
pi_96338204
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 13:02 schreef inXs het volgende:

[..]

Weet je de reden van afwijzing?
Er waren meer dan 450 reacties binnengekomen en daar zaten simpelweg mensen bij met meer relevante ervaring.
pi_96338298
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 13:03 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Er waren meer dan 450 reacties binnengekomen en daar zaten simpelweg mensen bij met meer relevante ervaring.
Dan zou ik wellicht je brief en CV iets herschrijven waarbij duidelijk wordt dat je wel de relevante werkervaring hebt, of dat je wellicht competenties hebt opgedaan die van waarde zijn voor het bedrijf, die anderen misschien niet hebben. Maar ik durf niet te zeggen hoe brutaal je moet zijn in deze nieuwe brief.
  woensdag 4 mei 2011 @ 13:10:51 #55
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_96338506
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 13:05 schreef inXs het volgende:

[..]

Dan zou ik wellicht je brief en CV iets herschrijven waarbij duidelijk wordt dat je wel de relevante werkervaring hebt, of dat je wellicht competenties hebt opgedaan die van waarde zijn voor het bedrijf, die anderen misschien niet hebben. Maar ik durf niet te zeggen hoe brutaal je moet zijn in deze nieuwe brief.
Wat heeft het herschrijven van je CV voor nut als je geen relevante ervaring hebt? Dat verandert heus niet met het herschrijven van je CV hoor :P.

450 reacties is wel erg veel! :o.

@ hexta: ik weet niet wat je wilt van het UWV (bijstandsuitkering? hulp?), maar ik heb er weinig aan gehad en ze willen wel alles van je weten en zitten je voortdurend achter de broek. Vooral dat vind ik verschrikkelijk.
Niet meer actief op Fok!
pi_96338672
Het is hier een beetje rustiger dan de afgelopen weken qua interessante vacatures.
Ik heb wel veel dagjeswerk gedaan via een uitzendbureau, vooral schoonmaakwerk. :{ Het is zo ontzettend moeilijk om daar enige motivatie voor op te brengen. Het is kutwerk en als je iets niet goed doet heeft dat toch geen gevolgen omdat je geen vaste medewerker bent. Ik ga me dan ook niet uitsloven.
pi_96338702
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 13:10 schreef Viking84 het volgende:
ik weet niet wat je wilt van het UWV (bijstandsuitkering? hulp?), maar ik heb er weinig aan gehad en ze willen wel alles van je weten en zitten je voortdurend achter de broek. Vooral dat vind ik verschrikkelijk.
Ik wil graag een baan van ze.
"volgende." "Hey, 1 baan graag." :')

Nouja, hulp dus.
Maar ik dacht dat ze er waren om te helpen, en niet om je bestaan te documenteren en je lastig te vallen?
Descending into the abyss.
pi_96338746
quote:

[..]

Wat heeft het herschrijven van je CV voor nut als je geen relevante ervaring hebt? Dat verandert heus niet met het herschrijven van je CV hoor :P.

@ hexta: ik weet niet wat je wilt van het UWV (bijstandsuitkering? hulp?), maar ik heb er weinig aan gehad en ze willen wel alles van je weten en zitten je voortdurend achter de broek. Vooral dat vind ik verschrikkelijk.
Klopt, maar men vergeet vaak bepaalde werkzaamheden te melden die ze doen naast het werk, bijvoorbeeld voorzitter VVE, secretaris schaakclub, oid. Of wellicht heeft het zin om in je CV je rol bij een bepaald project sterker te benoemen.
  woensdag 4 mei 2011 @ 13:18:40 #59
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_96338855
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 13:15 schreef hexta het volgende:

[..]

Ik wil graag een baan van ze.
"volgende." "Hey, 1 baan graag." :')

Nouja, hulp dus.
Maar ik dacht dat ze er waren om te helpen, en niet om je bestaan te documenteren en je lastig te vallen?
Als je een bijstandsuitkering wilt, heb je wel verplichtingen (en dan moet je dus ook kopieën van je bankafschriften inleveren), anders valt het miss wel mee. En miss dat ze dan ook anders met je omgaan, omdat ze weten dat je echt werk wilt en daar niet zit omdat je geld wilt vangen. Je kunt altijd een keer een gesprek aangaan :). Alleen zal het ws zo gaan: eerste gesprek ter kennismaking, voorlichting over rechten en plichten als je bij UWV ingeschreven staat, tweede gesprek (waarbij je uitkeringspapieren krijgt als je een uitkering wilt) en dan pas een keer een inhoudelijk gesprek :X.

@ Balisto: hoe kom je aan dat schoonmaakwerk? Ik wil miss kantoren gaan schoonmaken in de avonduren. Heb ik in het verleden ook wel eens gedaan. Lekker rustig, niemand die je op de vingers kijkt (zoals je dat in de thuiszorg wel hebt).
Niet meer actief op Fok!
pi_96339382
quote:

[..]

Dat is veel ja :'( Maar ik pas mijn CV en brief altijd aan aan de functie in kwestie. Natuurlijk zet ik er geen onwaarheden in maar bij de ene functie leg ik meer de nadruk op mijn opleiding als die relevanter is, bij de andere meer op bepaalde werkervaringen.

Nou ja, deze nieuwe functie is wel geschikter voor mij dan die vorige dus ik ga er het beste van hopen.
pi_96341347
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 13:18 schreef Viking84 het volgende:

@ Balisto: hoe kom je aan dat schoonmaakwerk? Ik wil miss kantoren gaan schoonmaken in de avonduren. Heb ik in het verleden ook wel eens gedaan. Lekker rustig, niemand die je op de vingers kijkt (zoals je dat in de thuiszorg wel hebt).
Via verschillende uitzendbureaus. Het gaat hier wel om werk op oproepbasis. Hoe de vaste medewerkers aan hun baan zijn gekomen weet ik niet zeker, het zou goed kunnen dat ze vanuit een uitzendbaan in vaste dienst zijn aangenomen of gewoon rechtstreeks bij het schoonmaakbedrijf hebben gesolliciteerd.
Bekende schoonmaakbedrijven zijn o.a. ISS, CSU, Asito en Gom.
pi_96344928
na een paar dagen/weken rust bij het zoeken weer aan de slag gegaan en vandaag op 3 vacauteres gereageerd en nu eind van de middag bij alle 3 afgewezen :( :N
pi_96345259
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 15:47 schreef cafpow het volgende:
na een paar dagen/weken rust bij het zoeken weer aan de slag gegaan en vandaag op 3 vacauteres gereageerd en nu eind van de middag bij alle 3 afgewezen :( :N
_O- arme jij :( dat is wel érg demotiverend.... Nog een reden voor afwijzing gekregen?
pi_96345422
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 13:18 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Als je een bijstandsuitkering wilt, heb je wel verplichtingen (en dan moet je dus ook kopieën van je bankafschriften inleveren), anders valt het miss wel mee. En miss dat ze dan ook anders met je omgaan, omdat ze weten dat je echt werk wilt en daar niet zit omdat je geld wilt vangen. Je kunt altijd een keer een gesprek aangaan :). Alleen zal het ws zo gaan: eerste gesprek ter kennismaking, voorlichting over rechten en plichten als je bij UWV ingeschreven staat, tweede gesprek (waarbij je uitkeringspapieren krijgt als je een uitkering wilt) en dan pas een keer een inhoudelijk gesprek :X.

Oh Vik, ik hoop toch dat dat laatste niet nodig is. Dat zou ik zo oneerlijk vinden! Is administratief werk niet iets voor je? Dat heb ik een tijd gedaan bij een grote GGz-instelling. (Over plekken waar ze altijd mensen zoeken gesproken: (geestelijke) gezondheidszorg.)
pi_96346191
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 15:55 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

_O- arme jij :( dat is wel érg demotiverend.... Nog een reden voor afwijzing gekregen?
bij een teveel kandidaten. En het standaard antwoord wat ik krijg dat mijn profiel niet past bij die van de opdrachtgever }:| terwijl ik aan alle eisen voldoe. En bij de ander zonder reden }:|
pi_96348669
Nou ja, dan hoef je in ieder geval niet in spanning te zitten :') Wel balen, zeg, en ook heel erg demotiverend. Op wat voor functies reageer je eigenlijk?

Nog niks gehoord over mijn gesprek van gisteren. Misschien heb ik wel zelf verzonnen dat ze vandaag iets zouden laten horen, ik weet in ieder geval wel zeker dat ze zeiden dat ze vandaag zouden overleggen :P Nou ja, dan hoor ik het misschien morgen wel.
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
  woensdag 4 mei 2011 @ 19:54:39 #67
33350 Janena
To boldly go where no one has
pi_96356260
Ja, ik vind dat ook demotiverend....
Zelf weet je dat je voor 100% voldoet aan de functie eisen en dan krijg je een kulberichtje dat andere kandidaten beter binnen het profiel pasten...
Ze kunnen net zo goed meteen zeggen dat die andere dichterbij woonden of jonger/goedkoper zijn of dat ze uit de grote grabbelton 10 kandidaten hebben gevist en dat je er niet bij zit....

Ik heb 4 leuke vacatures waar ik van de week nog mee aan de slag ga (waarvan 2 in mijn woonplaats) en ik wil 1 open sollicitatie doen bij een geweldig leuk bedrijf op 3 kwartier rijden hier vandaan...
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
  woensdag 4 mei 2011 @ 20:09:08 #68
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_96357151
@ Arual: tja... administratief werk heb ik nog nooit gedaan en dat wil iedere hoogopgeleide die geen baan op z'n eigen niveau kan vinden, gok ik ;).
Niet meer actief op Fok!
pi_96357393
Vandaag eerste werkdag gehad. Ik moet er wel bij zeggen dat ik nu in Duitsland werk, en dan niet in het grensgebied en ze zochten specifiek naar iemand met een hoge opleiding met de Nederlandse taal als moedertaal.

Ik was, gelukkig, een "grote vis" in een kleine vijver :)

Men kan altijd nog naar over de grens kijken natuurlijk!
  woensdag 4 mei 2011 @ 21:49:30 #70
331563 Graslul
Spuit het uit:
pi_96363237
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 15:47 schreef cafpow het volgende:
Alarmbellen zouden wel bij je moeten afgaan dacht ik zo. Kennelijk reageer je op de voor jou totaal verkeerde vacatures of je heb niet zo'n behoefte aan een baan, kan natuurlijk ook.
  donderdag 5 mei 2011 @ 01:31:37 #71
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_96373714
Kennelijk heb jij geen weet van de huidige arbeidsmarkt, kan natuurlijk ook.
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
pi_96375636
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 20:09 schreef Viking84 het volgende:
@ Arual: tja... administratief werk heb ik nog nooit gedaan en dat wil iedere hoogopgeleide die geen baan op z'n eigen niveau kan vinden, gok ik ;).
Maar er ís ook echt veel. Je wilt niet weten wat er sinds de invoering van het EPD allemaal aan administratie bij is gekomen in de gezondheidszorg. Er zitten veel jonge mensen die hoog opgeleid zijn, verloop is daarom groot, en er komen dus ook steeds weer plekken vrij.
pi_96382030
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 21:49 schreef Graslul het volgende:

[..]

Alarmbellen zouden wel bij je moeten afgaan dacht ik zo. Kennelijk reageer je op de voor jou totaal verkeerde vacatures of je heb niet zo'n behoefte aan een baan, kan natuurlijk ook.
Er is 1 grote nadelige factor, en een paar persoonlijke factoren die meespelen.
Maar ik heb in totaal in 1,5 maand op meer dan 60 vacatures gereageerd, en daar ben ik bij 2 uitgenodigd voor een 1e gesprek en bij 1 zelf een 2e gesprek, maar het is gewoon lastig om tijdelijk werk te vinden dat ik KAN doen.
pi_96383037
Meh. Ben het niet geworden, een andere kandidaat was blijkbaar net iets beter met bepaalde programma's en had wat meer affiniteit met de sector. Nou ja, dat zijn dingen waar ik ook niet zoveel aan kan doen, dus ik kan er vrede mee hebben :) Ik was blijkbaar wel tweede keus. Je koopt er natuurlijk weinig voor maar het is beter dan niets :P
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
  donderdag 5 mei 2011 @ 12:56:18 #75
33350 Janena
To boldly go where no one has
pi_96383822
Balen maar daar doe je i.d.d. niks aan.

Ik heb dat het laatste half jaar ook 2 x gehad.
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')