Ik ook, maar ieder uur hier posten dat het zo kut is dat PSN eruit ligt hoeft ook weer nietquote:Op dinsdag 26 april 2011 23:44 schreef Sandersson het volgende:
[..]
Tsja, vind het wel interessant om de ontwikkelingen een beetje bij te houden hierover.
Je moet ergens je frustratie botvieren he.quote:Op dinsdag 26 april 2011 23:49 schreef mr-green het volgende:
[..]
Ik ook, maar ieder uur hier posten dat het zo kut is dat PSN eruit ligt hoeft ook weer niet
Ja tijd om die single player backlog weer wat in te krimpen. Ik ben bezig met Final Fantasy XIII en Donkey Kong Country Returns.quote:Op dinsdag 26 april 2011 23:53 schreef Pheno het volgende:
Ach, typo is zo gemaakt.
En voor de rest heb ik weer eens tijd om andere dingen te gamen
Ja dat is een nieuwe feature. Erg handigquote:Op dinsdag 26 april 2011 23:55 schreef delano.888 het volgende:
WTF? Ben ik nou gek of komt dit topic automatisch in myat nadat ik het vorige topic heb gevolgd?
Nieuwe feature die ik nog niet kende? Tof!
Dat is wel erg hard van stapel lopen denk ik... Eventuele financiėle schade is wel gedekt.quote:Op dinsdag 26 april 2011 23:55 schreef wolfrolf het volgende:
Ik heb dus mijn ING Creditcard geregistreerd aldaarIs neem ik aan wijsheid om deze te laten blocken en een nieuwe aan te vragen?
Kut bagger amateurs bij Sony.
Beetje overdreven, weet je hoeveel klanten psn heeft? (nee ik ook niet, maar veel) de kans dat jij gehackt word is 1 op de miljoen ofzo? En als t dan toch gebeurt kan je t zo terug claimen bij je bank hoor, dat is t voordeel van een CC.quote:Op dinsdag 26 april 2011 23:55 schreef wolfrolf het volgende:
Ik heb dus mijn ING Creditcard geregistreerd aldaarIs neem ik aan wijsheid om deze te laten blocken en een nieuwe aan te vragen?
Dit is zeker verstandig, of iniedergeval bij ING laten weten dat je een ander kaartnummer wilt.quote:Op dinsdag 26 april 2011 23:55 schreef wolfrolf het volgende:
Hoe willen ze checken of het misbruik is als ze al je persoonlijke informatie ook hebben? Je naam, adres, postcode, geboortedatum enz.quote:Op dinsdag 26 april 2011 23:57 schreef Pheno het volgende:
Hoezo zou je dat blokkeren? Bij misbruik melding maken en het bedrag wordt gestorneerd.
Waarschijnlijk niet, maar ze hebben wel het wachtwoord van je PSN account & je email adres. En je geheime vraag/wachtwoord..quote:Op woensdag 27 april 2011 00:01 schreef Gemaskerde het volgende:
Stel je hebt wel eens ingelogd via psnbrowser op hotmail etc., dan zullen ze dat misschien ook wel hebben? Of is dat misschien te veel van het goede..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Damn, m'n vertrouwen in Sony is wel erg geschaad nou.quote:Op woensdag 27 april 2011 00:03 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Waarschijnlijk niet, maar ze hebben wel het wachtwoord van je PSN account & je email adres. En je geheime vraag/wachtwoord..
Mochten ze het willen dan kunnen ze dat hacken als je dat enigszins hetzelfde hebt als op hotmail of een andere site.
Tevens als ze m'n PSN wachtwoord hebben, kunnen zij mij die dan even geven? Ben hem zelf namelijk vergetenquote:Op woensdag 27 april 2011 00:03 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Waarschijnlijk niet, maar ze hebben wel het wachtwoord van je PSN account & je email adres. En je geheime vraag/wachtwoord..
Mochten ze het willen dan kunnen ze dat hacken als je dat enigszins hetzelfde hebt als op hotmail of een andere site.
De veiligheidscode op je pas? Die je volgens mij overal moet invullen? Sterker nog, ik heb zelf ooit ergens wat besteld en laten storneren, ging ook zonder problemen en ook geen vragen van de cc-company.quote:Op woensdag 27 april 2011 00:00 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Dit is zeker verstandig, of iniedergeval bij ING laten weten dat je een ander kaartnummer wilt.
Ze hebben alle informatie van alle accounts in principe.
[..]
Hoe willen ze checken of het misbruik is als ze al je persoonlijke informatie ook hebben? Je naam, adres, postcode, geboortedatum enz.
Hm bij misbruik voordat ik iets meld max. voor 50 euro aansprakelijk.quote:Op dinsdag 26 april 2011 23:57 schreef Pheno het volgende:
Hoezo zou je dat blokkeren? Bij misbruik melding maken en het bedrag wordt gestorneerd.
Nou dat mag ik hopen dan. Die 50 Euro kan ik wel lijden mocht het er van komenquote:Op woensdag 27 april 2011 00:04 schreef Shodan het volgende:
Het zou zomaar kunnen dat je binnenkort een nieuw creditcard met ander nummer krijgt, al was het om misbruik uit te sluiten. Sony heeft waarschijnlijk eerst de creditcard firma's geļnformeerd en is dan pas publiek gegaan. Dit is trouwens het grootste geval van identity theft ooit, en zal zeker verregaande gevolgen hebben, ook voor andere partijen.
Hoe is dat mogelijk, dat hebben we toch nooit moeten invullen?quote:Op woensdag 27 april 2011 00:03 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Het is nog steeds niet zeker dįt er gegevens zijn gestolen. Men sluit het alleen niet uit.quote:Op woensdag 27 april 2011 00:04 schreef Shodan het volgende:
Dit is trouwens het grootste geval van identity theft ooit
Sony is en blijft een commercieel bedrijf. Natuurlijk vinden ze klantenbinding belangrijk en deze hack vinden zij ook zwaar kut. Maar die denken ook verder in de zin van: mensen blijven toch wel playstations etc kopen.quote:Op woensdag 27 april 2011 00:04 schreef Gemaskerde het volgende:
[..]
Damn, m'n vertrouwen in Sony is wel erg geschaad nou.
Heeft helemaal gelijk.quote:Op woensdag 27 april 2011 00:07 schreef CaptainObvious39 het volgende:
http://forums.sarcasticga(...)645846&postcount=734
Deze man
Het zou het minste zijn (in geval dat het echt mis zit). Je kunt niet vanuit gaan dat 77 miljoen gebruikers allemaal hun gegevens gaan aanpassen.quote:Op woensdag 27 april 2011 00:06 schreef wolfrolf het volgende:
Nou dat mag ik hopen dan. Die 50 Euro kan ik wel lijden mocht het er van komen
Dat is wel waar, maar het feit dat men het niet heeft uitgesloten doet mij het ergste vrezen. Ik heb mijn reactie aangepast, dank voor de feedback.quote:Op woensdag 27 april 2011 00:08 schreef Aether het volgende:
Het is nog steeds niet zeker dįt er gegevens zijn gestolen. Men sluit het alleen niet uit.
Snap er geen reet van, alleen dat het schijnbaar een simpele aanval was.quote:Op woensdag 27 april 2011 00:42 schreef Aether het volgende:
[..]
PlayStation Network Log Of Hacker Leaked!
quote:Op woensdag 27 april 2011 00:42 schreef Aether het volgende:
[..]
PlayStation Network Log Of Hacker Leaked!
Kan het niet zijn dat andere hackers het lek ontdekten door deze ''amateur''?quote:Op woensdag 27 april 2011 00:51 schreef KeFFuR1208 het volgende:
Een hacker die PSN naar de grond krijgt en vervolgens zijn eigen IP achter laat. Kom op, zo makkelijk kan het toch niet zijn
Het kunnen heel veel dingen zijn maar zoals het op die site staat beschreven slaat echt als een lul op een drumstel. Al was het een knap 14 jarig scriptkind, hij heeft daar echt niet zijn IP adres op een presenteerblaadje achtergelatenquote:Op woensdag 27 april 2011 00:59 schreef mr-green het volgende:
[..]
Kan het niet zijn dat andere hackers het lek ontdekten door deze ''amateur''?
Kun je 'verdachte mails' even wat verder specificeren?quote:Op woensdag 27 april 2011 01:24 schreef Echtjammer het volgende:
Na aanleiding van een aantal verdachte mails en vragen na mijn creditcard via mail en ook het lezen van het bericht op de FP.
Is het mogelijk Sony voor het gerecht te nemen voor het niet veilig om gaan met mijn gegevens ?
Alvast bedankt.
Dit zal wellicht mogelijk zijn als je er schade van ondervind, maar dat zal zich allemaal nog moeten uitwijzen. Het zal in dat geval niet zijn dat jij persoonlijk Sony aanklaagt, maar dat er een collectieve aanklacht en schadevergoedingseis komt van alle benadeelde. Maar nogmaals, dat moment is, als het er al aankomt, nog ver weg.quote:Op woensdag 27 april 2011 01:24 schreef Echtjammer het volgende:
Na aanleiding van een aantal verdachte mails en vragen na mijn creditcard via mail en ook het lezen van het bericht op de FP.
Is het mogelijk Sony voor het gerecht te nemen voor het niet veilig om gaan met mijn gegevens ?
Alvast bedankt.
"quote:Op woensdag 27 april 2011 01:38 schreef Sandersson het volgende:
[..]
Kun je 'verdachte mails' even wat verder specificeren?
Ik ook niet.quote:Op woensdag 27 april 2011 00:24 schreef wolfrolf het volgende:
Ik heb de GMail account van mijn PSN account bekeken en ik heb niet eens een waarschuwings mail.
In ieder geval niet reageren, eventueel mailtje bewaren/uitprinten.quote:Op woensdag 27 april 2011 01:43 schreef Echtjammer het volgende:
[..]
"
IMPORTANT NOTICE
We have just charged your credit card for money laundry service in amount of $299.99 because you are either bought inappropriate game content or deal with dirty money.
If your feel this transaction was made by mistake please contact us.
BLA BLA BLA BLA BLA
-Mijn gevegevens-
"
Ziet er allemaal nep uit maar vertrouw het niet.
Dat lijkt mij ook niet. Zal wel een zombie-PC zijn.quote:Op woensdag 27 april 2011 01:05 schreef KeFFuR1208 het volgende:
[..]
Het kunnen heel veel dingen zijn maar zoals het op die site staat beschreven slaat echt als een lul op een drumstel. Al was het een knap 14 jarig scriptkind, hij heeft daar echt niet zijn IP adres op een presenteerblaadje achtergelaten
http://creditcardervaring(...)er-de-playstation-3/quote:Sony verstuurd illegaal creditcard gegevens over de PlayStation 3
Afgelopen dinsdag 15 februari is het een anonieme hacker gelukt om te achterhalen welke gegevens er vanaf de PlayStation 3 naar de servers van Sony in America en Japan worden verstuurd. Meest opvallend was dat naast een grote hoeveelheid andere gegevens ook de creditcard gegevens werden verstuurd naar Sony.
Sony breekt hiermee een aantal Europese wetten. Niet alleen mogen creditcard gegevens niet verstuurd worden zonder uitdrukkelijke toestemming van de eigenaar, de gegevens worden ook nog eens verstuurd zonder dat ze zijn versleuteld. Hiermee zijn de gegevens in principe te kapen door kwaadwillende hackers.
Uhm, zo raar is dat toch niet, je vult het in en er staat bij dat die gegevens op te slaan zijn op PSN? Hoe uitdrukkelijk wil je het hebbenquote:Meest opvallend was dat naast een grote hoeveelheid andere gegevens ook de creditcard gegevens werden verstuurd naar Sony.
Sony breekt hiermee een aantal Europese wetten. Niet alleen mogen creditcard gegevens niet verstuurd worden zonder uitdrukkelijke toestemming van de eigenaar,
Niks gezien hier hoor? (rtl 4 nieuws net helemaal gezien)quote:
quote:Op woensdag 27 april 2011 02:51 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
http://creditcardervaring(...)er-de-playstation-3/
Serieus bericht..quote:Sony verstuurd illegaal creditcard gegevens over de PlayStation 3
Het is een letterlijk gekopieerd bericht van een andere site.quote:
Ik gebruik ook alleen maar Xboxlive points cars en van die ituneskaartjes ipv CC.quote:Op woensdag 27 april 2011 00:07 schreef Ixnay het volgende:
Ben trouwens achteraf wel blij dat ik altijd als een n00b met die PSN cards krediet op mijn account gezet heb en dat niemand iets van mijn creditcard afweet.
Dan moet je toch echt beter kijken, het was er gewoon op, met prachtige ps3-controller als achtergrondquote:Op woensdag 27 april 2011 08:09 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Niks gezien hier hoor? (rtl 4 nieuws net helemaal gezien)
Je maakt het nu wel heel klein.quote:Op woensdag 27 april 2011 09:49 schreef voederbietel het volgende:
Meer dan wat ongemak krijg je gewoon niet als PSN klant.
Kloptquote:
Dat is idd wel heel bagataliseren zeg. Ik ken genoeg mensen die in hun gmail mail van jįįren (moeten) bewaren en daarin ook gevoelige informatie hebben staan.quote:Op woensdag 27 april 2011 09:49 schreef voederbietel het volgende:
Waarom is iedereen nou zo paniekerig over die e-mail adressen? Er is echt niemand geļnteresseerd in die gegevens om het wachtwoord van je PSN-account in te vullen icm je e-mail adres in de hoop dat ze dan je mail kunnen lezen. Typisch weer een gevalletje van een massa die spontaan bang word voor 'ze' .
Het enige ongemak wat je hiervan kan krijgen is dat er geld van je CC afgeboekt word. In dit geval bij je de CC maatschappij en krijg je je geld terug.
Meer dan wat ongemak krijg je gewoon niet als PSN klant.
Als hackers willen dan kunnen ze ook echt wel xbox live hacken hoor. Alles is te hacken.quote:Op woensdag 27 april 2011 10:08 schreef AQuila360 het volgende:
Is dat PSN trouwens net zo goed beveiligd als Xbox Live? Omdat je daar voor betaald en PSN niet zit daar misschien verschil in ofniet?
Dan zit je wel redelijk goedquote:Op woensdag 27 april 2011 10:15 schreef nl_DeGeKsTe_87 het volgende:
gelukig heb ik altijd die kaarten met tegoed op me acount gezet...... en gewone acounts gaan ze tog niet gebruiken of de ww veranderen ofzo??veder doe ik nooit wat via de pc of internet met de bank dus dat is veder geen probleem toch?? hoop dat ut snel gefixt is.... de groete
quote:Op woensdag 27 april 2011 10:08 schreef AQuila360 het volgende:
Is dat PSN trouwens net zo goed beveiligd als Xbox Live? Omdat je daar voor betaald en PSN niet zit daar misschien verschil in ofniet?
yooo thanks man! je wordt er tog wel un beetje bang voor als je alles zo hier leest, dat is ook waarom ik dat niet doe, bankzaken via pc of psn of andere dingen ik wil dat risico gewoon simpelweg niet lopen.......quote:Op woensdag 27 april 2011 10:18 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Dan zit je wel redelijk goed
Groeten,
Waarom niet?quote:
Tof als iedereen dat gaat doenquote:Op woensdag 27 april 2011 10:30 schreef Misan het volgende:
Zoooo CC geblokkeerd, binnen vijf werkdagen heb ik een nieuwe
Dus die ABN fraude vertelde je dat je wat ongemak moet doorstaan om er mogelijkheid is dat hackers je cc hebben, dat zei ik toch ook? Zodra er geld afgeschreven word, trek jij aan de bel, zorg de cc maatschappij ervoor dat dat geld niet afgeschreven word en krijg je het weer terug. Dat versta ik onder ongemak.quote:Op woensdag 27 april 2011 10:09 schreef Vince22 het volgende:
[..]
Dat is idd wel heel bagataliseren zeg. Ik ken genoeg mensen die in hun gmail mail van jįįren (moeten) bewaren en daarin ook gevoelige informatie hebben staan.
Qua creditcard is het niet "wat ongemak". Net gebeld met ABN fraude en het PSN verhaal is bekend daar. Ze raadden aan om de transacties in de gaten te houden en aan de bel te trekken zodra er een frauduleuze transactie is gedaan.
Aangezien ik volgende maand op vakantie ben in Mexico en niet de transacties kan nakijken en niet voor het risico "wat als" te staan, heb ik maar kostenloos een nieuwe creditcard aangevraagd.
En de angst voor "ze" is dat niet, maar als je "ze" alleen al de kans ontneemt is dat jezelf in bescherming nemen.
In je mail kunnen wachtwoorden staan voor bijvoorbeeld je bank.quote:Op woensdag 27 april 2011 10:38 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Dus die ABN fraude vertelde je dat je wat ongemak moet doorstaan om er mogelijkheid is dat hackers je cc hebben, dat zei ik toch ook? Zodra er geld afgeschreven word, trek jij aan de bel, zorg de cc maatschappij ervoor dat dat geld niet afgeschreven word en krijg je het weer terug. Dat versta ik onder ongemak.
En denk je nou echt dat die hackers ieder wachtwoord van een PSN account gaan invullen bij het het e-mail adres gekoppeld aan die account in de hoop dat ze die gevoelige informatie op je g-mail kunnen kapen? Wat kan er trouwens in je g-mail staan wat voor enige waarde is voor een hacker?
Mensen moet niet zo paniekerig doen als het gaat over informatie die op straat komt te staan. Ik ben het er mee eens dat het heel erg is dat dit kon gebeuren en Sony heeft wat uit te leggen, maar alsnog, is voor Jan met de korte achternaam, geen rede tot paniek omdat hij simpel weg niet interessant is voor een hacker.
Zoals ik dus al aangaf, ben ik niet altijd in staat om te kijken welke transacties gedaan zijn, vandaar maar een nieuwe aangevraagd. Rampscenario: op vakantie zijn, proberen je cc te gebruiken en ff niet kunnen betalen lijkt me meer als een klein ongemak. Maar goed, ieder zn mening over dit verhaal..quote:Op woensdag 27 april 2011 10:38 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Dus die ABN fraude vertelde je dat je wat ongemak moet doorstaan om er mogelijkheid is dat hackers je cc hebben, dat zei ik toch ook? Zodra er geld afgeschreven word, trek jij aan de bel, zorg de cc maatschappij ervoor dat dat geld niet afgeschreven word en krijg je het weer terug. Dat versta ik onder ongemak.
En denk je nou echt dat die hackers ieder wachtwoord van een PSN account gaan invullen bij het het e-mail adres gekoppeld aan die account in de hoop dat ze die gevoelige informatie op je g-mail kunnen kapen? Wat kan er trouwens in je g-mail staan wat voor enige waarde is voor een hacker?
Mensen moet niet zo paniekerig doen als het gaat over informatie die op straat komt te staan. Ik ben het er mee eens dat het heel erg is dat dit kon gebeuren en Sony heeft wat uit te leggen, maar alsnog, is voor Jan met de korte achternaam, geen rede tot paniek omdat hij simpel weg niet interessant is voor een hacker.
Maar je denkt toch niet serieus dat een hacker de informatie van 70 miljoen mensen gaat doorspitten om via de rekening van een nuts-bedrijf de inlog gegevens van iemand gaat achterhalen om op die manier geld af te kunnen schrijven van je bank rekening? Dat is te omslachtig.quote:Op woensdag 27 april 2011 11:02 schreef Vince22 het volgende:
[..]
Zoals ik dus al aangaf, ben ik niet altijd in staat om te kijken welke transacties gedaan zijn, vandaar maar een nieuwe aangevraagd. Rampscenario: op vakantie zijn, proberen je cc te gebruiken en ff niet kunnen betalen lijkt me meer als een klein ongemak. Maar goed, ieder zn mening over dit verhaal..
En in mijn vakgebied heb ik collega's die genoeg aan gevoelige informatie in de mail kunnen hebben staan zoals nog meer wachtwoorden voor alle aanmeldingen die je hebt gedaan, denk aan je telefoonmaatschappij, kabelprovider, gas en licht, enz enz. Kortom alle diensten met internetfunctionaliteiten waarvoor een wachtwoord wordt gevraagd stuurt vaak een bevestiging of heeft een "wachtwoord" vergeten optie, die ze, precies, naar je emailadres sturen.
En volgens mij was jij degene die kwaadwillenden als "ze" bestempelde. Dat dat tergend is ben ik met je eens.
Ja en dan, gaat deze hacker 70 miljoen PSN wachtwoorden combineren van de 70 miljoen gekoppelde e-mail adressen in de hoop dat iemand z'n inlog gegevens van de bank in z'n in-box heeft staan, vervolgens 70 miljoen keer probeert in te loggen op een bank en wat geld over te schrijven?quote:Op woensdag 27 april 2011 10:42 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
In je mail kunnen wachtwoorden staan voor bijvoorbeeld je bank.
En nee, niet bij mij.. Maar bij andere vast wel
Dit dus. En bij anderen banken ook niet neem ik aan.quote:Op woensdag 27 april 2011 10:51 schreef tostitomaatkaas het volgende:
Weet niet hoe het bij andere banken is maar bij de ING gaan zulke dingen NOOIT via email.
Nee klopt, in principe zou het kunnen maar in de praktijk gaan we er allemaal heel weinig van merken.quote:Op woensdag 27 april 2011 11:09 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Maar je denkt toch niet serieus dat een hacker de informatie van 70 miljoen mensen gaat doorspitten om via de rekening van een nuts-bedrijf de inlog gegevens van iemand gaat achterhalen om op die manier geld af te kunnen schrijven van je bank rekening? Dat is te omslachtig.
Dat je een nieuwe credit card aanvraagt omdat je op vakantie gaat geef ik je groot gelijk in, ik zou ook niet voor een verrassing willen staan aan de andere kant van de wereld.
De enige echte waarde die deze gegevens hebben zijn voor spam doeleinde en misschien een verdwaalde afschrijving van een creditcard.
Straks stuurt Sony brieven naar gebruikers die een 2e of 3e PSN in de VS of Japan hebben en Pizza Hut en 90210 als adres gebruikt hebbenquote:Op woensdag 27 april 2011 10:51 schreef tostitomaatkaas het volgende:
Weet niet hoe het bij andere banken is maar bij de ING gaan zulke dingen NOOIT via email.
Jawel en voordat ze al die hashes hebben ontsleuteld zijn we wel even verder. Net zoals wat hier boven al is gezegd, ze gaan echt niet proberen om bij 70 miljoen gebruikers in te breken in hun mailboxquote:Op woensdag 27 april 2011 11:56 schreef Basp1 het volgende:
Ik had altijd begrpen dat als je het goed beveiligd je nooit het wachtwoord zelf op slaat maar een andere code reeks die eruit rolt als je dat wachtwoord gebruikt. Wanneer men dan die lijst vindt kan men er niets mee en als je een nieuw wachtwoord nodig hebt vraag je dat aan en maak je een nieuwe aan. Maar PSN heeft dus niet eens deze beveilingslaag ingebouwd?
Dat weten we niet. Waarschijnlijk is die er wel.quote:Op woensdag 27 april 2011 11:56 schreef Basp1 het volgende:
Ik had altijd begrpen dat als je het goed beveiligd je nooit het wachtwoord zelf op slaat maar een andere code reeks die eruit rolt als je dat wachtwoord gebruikt. Wanneer men dan die lijst vindt kan men er niets mee en als je een nieuw wachtwoord nodig hebt vraag je dat aan en maak je een nieuwe aan. Maar PSN heeft dus niet eens deze beveilingslaag ingebouwd?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |