abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96067934
Iedereen die meent een profetie te moeten verkondigen is een nutcake als je het mij vraagt. Ergens is het jammer dat er niks meer na de dood is, ik had graag iedereen die er wel in gelooft willen uitlachen aan gene zijde.
  woensdag 27 april 2011 @ 22:36:44 #52
194530 wiseguy-23
Alleen God is goed!
pi_96068639
bas-beest omdat Amazing Discoveries in Jip en Janneke taal gecompliceerde kwesties uitlegt maakt het nog niet onbetrouwbaar. AD behandelt wel alle kern-issues die mensen moeten weten en je mag er van uitgaan dat iemand met een PhD in Zoologie wel weet waar hij over praat.
pi_96068736
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 22:36 schreef wiseguy-23 het volgende:
bas-beest omdat Amazing Discoveries in Jip en Janneke taal gecompliceerde kwesties uitlegt maakt het nog niet onbetrouwbaar. AD behandelt wel alle kern-issues die mensen moeten weten en je mag er van uitgaan dat iemand met een PhD in Zoologie wel weet waar hij over praat.
Voor elke zoöloog die je opbrengt is er een ander die de evolutie theorie aanhangt. Welke bron is dan het meest gescchikt denk je?
  woensdag 27 april 2011 @ 23:00:49 #54
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_96070279
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 22:36 schreef wiseguy-23 het volgende:
Heb je alleen al over het verhaal van noach alle onmogelijkheden gelezen?
Dat komt er van aangezien de joden het verhaal van giliamesj overgenomen hebben en het aan de hand daar van wat mooier en vooral onmogelijker is geworden.

En ja in zijn beweringen zitten een hoop leugens. Nu heb ik niet alles gekeken nu. Maar het zou me niets verbazen als hij de steen aan haalt waarbij dino voetsporen en die van mensen samen gevonden zijn. Dat ding is een hoax.
Ik wil nog wel de moeite doen het de komende dagen helemaal te beluisteren. Ik weet zeker dat ik er onwaarheden uit ga halen, zoals bijvoorbeeld dat alle dino sporen berg opwaards liepen om zo aan het water van de zondvloed te ontkomen. Dat is aperte aantoonbare onzin.
  woensdag 27 april 2011 @ 23:01:11 #55
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_96070301
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 22:38 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Voor elke zoöloog die je opbrengt is er een ander die de evolutie theorie aanhangt. Welke bron is dan het meest gescchikt denk je?
Evolutie is geen theorie meer.
  woensdag 27 april 2011 @ 23:28:38 #56
194530 wiseguy-23
Alleen God is goed!
pi_96071967
Daniel ik zou het fijn vinden als je alles wat je niet gelooft uit de presentaties van Walter Veith in een lijstje uiteenzet, dan kunnen we daarover praten.

Mijn geloofstelsel is opgebouwd als de krijgersorde van de Spartanen in de film 300. Als een schakel valt, dan valt alles in elkaar. Als het verhaal van Noach niet waar is, kan ik de bijbel niet vertrouwen en is mijn geloofstelsel niks waard. Dan zou ik zwaar teleurgesteld en verdrietig zijn, maar ik heb een eerlijk open hart dus ik zou de harde waarheid aanvaarden. Echter ben ik er tot op heden nog van overtuigd dat mijn geloof echt is, en dat dit de waarheid is. Want er is geen ander paradigma in het atheisme, islam, katholicisme etc etc. dat zoveel van mijn levensvragen beantwoord als de bijbel. Bovendien verklaart het waarom deze wereld zown puinhoop is, waarom er zoveel achterlijke geloofssystemen zijn etc etc.
  woensdag 27 april 2011 @ 23:33:20 #57
194530 wiseguy-23
Alleen God is goed!
pi_96072241
Er zijn veel vloedverhalen, deze zijn echter allemaal pas ontstaan na de zondvloed van de bijbel, dus het is logischer om aan te nemen dat de zonvloed van Gilgamesj gebaseerd was op de zondvloed uit de bijbel dan andersom.
  woensdag 27 april 2011 @ 23:39:35 #58
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_96072607
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 23:33 schreef wiseguy-23 het volgende:
Er zijn veel vloedverhalen, deze zijn echter allemaal pas ontstaan na de zondvloed van de bijbel, dus het is logischer om aan te nemen dat de zonvloed van Gilgamesj gebaseerd was op de zondvloed uit de bijbel dan andersom.
Nee want de bijbel is zoals ik al zei in 600 BCE geschreven. Gilgamesj gaat terug (uit mijn hoofd tot 3600 BCE).

De joden in ballingschap in babylon vonden dat ze ook een historie nodig hadden en hebben een aantal oudere verhalen bij elkaar geraapt.

Is het je nooit opgevallen dat er 2 scheppings verhalen zijn.
Of de 10 geboden. Is het je nooit opgevallen dat die er 2 keer instaan met verschillende geboden.
Ik weet niet of je het egyptische dodenboek weleens bestudeerd hebt, de grap is daar vind je de oorsprong van de 10 geboden.
  woensdag 27 april 2011 @ 23:47:51 #59
194530 wiseguy-23
Alleen God is goed!
pi_96073000
jahh het kan wel zijn dat de bijbel 600 BCE is geschreven, maar als alles wat er in de bijbel staat waar is (dus dat God er op een of andere manier voor heeft gezorgd dat pas in 600 BCE alles op papier(us) werd gezet), dan kan het niet zo zijn dat de joden het zondvloedverhaal hebben overgenomen. Want toen Noach en zijn familie uit de ark stapte waren er verder geen mensen meer.

Wat betreft de 2 scheppingsverhalen, daar heeft Walter Veith ook een presentatie over gemaakt. Maar ik zal dat nog even beter onderzoeken voordat ik daarop terugkom.

Wat betreft de 10 geboden die er 2 keer instaan met verschillende geboden, daar weet ik eigenlijk niet van wat je daarmee bedoelt?
  donderdag 28 april 2011 @ 00:14:36 #60
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_96074206
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 23:47 schreef wiseguy-23 het volgende:
jahh het kan wel zijn dat de bijbel 600 BCE is geschreven, maar als alles wat er in de bijbel staat waar is (dus dat God er op een of andere manier voor heeft gezorgd dat pas in 600 BCE alles op papier(us) werd gezet), dan kan het niet zo zijn dat de joden het zondvloedverhaal hebben overgenomen. Want toen Noach en zijn familie uit de ark stapte waren er verder geen mensen meer.
Jij mag wel BC schrijven (before christ) (ik hou het op BCE Before Common Era)
Heb je nou het zoetwater aquarium eens doorgelezen?

quote:
Wat betreft de 2 scheppingsverhalen, daar heeft Walter Veith ook een presentatie over gemaakt. Maar ik zal dat nog even beter onderzoeken voordat ik daarop terugkom.
Doe dat, kun je dan ook uitleggen als adam en eva de eerste zijn en zij kregen 2 zoons en de ene slachte de andere af. Waarom moest god hem dan een merkteken geven omdat hij bang was voor andere mensen? Waar kwamen die andere mensen en steden vandaan?
quote:
Wat betreft de 10 geboden die er 2 keer instaan met verschillende geboden, daar weet ik eigenlijk niet van wat je daarmee bedoelt?
Ken uw bijbel.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tien_geboden
Rarara welke 10 geboden zijn het nu :D

De bijbel is echt krom. En hoe dan ook je kunt hem niet recht krijgen. Je kunt er je ogen voor sluiten. Dat is jouw goed recht. Maar de bijbel is krom en dat komt omdat het OT voor een groot deel overgenomen is van andere religies.

Dit is trouwens het orgineel van de 10 geboden, afkomstig uit the book of the death:

Ik heb de God niet beledigd.
Ik heb geen weeskind gewelddadig behandeld.
Ik heb niet gedaan wat God verboden heeft.
Ik heb niet gedood; ik heb niemand overgeleverd aan een moordenaar.
Ik heb geen ander leed veroorzaakt...
Ik heb geen verboden seks gehad.
Ik heb de belasting niet vergroot noch verlaagd, ik heb de palm niet kleiner laten worden, ik heb niet gestolen van het land.
Ik heb niet geknoeid aan de weegschaal, ik heb niet getemperd met het schietlood der balans.
Ik heb geen melk genomen uit de mond van een klein kind, ik heb geen jonge dieren verjaagd van hun gewas.
Ik heb de stroom van het water niet gestopt tijdens de seizoenen; ik heb geen dam gebouwd tegen stromend water.
Ik heb geen vuur gedoofd terwijl het brandde.
Ik heb geen vee gehouden van Gods eigendom.
Ik heb God niet weerhouden van zijn vorderingen.

Dat is ook niet zo raar natuurlijk. Want mozes was een egyptenaar.

historie en de bijbelse mythe heeft niet veel met elkaar te maken, sorry.
pi_96075063
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 00:14 schreef Daniel1976 het volgende:

Doe dat, kun je dan ook uitleggen als adam en eva de eerste zijn en zij kregen 2 zoons en de ene slachte de andere af. Waarom moest god hem dan een merkteken geven omdat hij bang was voor andere mensen? Waar kwamen die andere mensen en steden vandaan?
De creationistische visie is simpelweg dat dit gaat om familieleden die later geboren zouden worden. Erg gek is het niet dat hij daar angst voor had, want het was al wel bekend dat mensen gedood konden worden, maar een natuurlijke dood kenden ze toen nog niet. Hij kon wel uitrekenen dat er uiteindelijk veel meer mensen op de aarde zouden lopen.

Nu ben ik zelf geen nieuwe-aarde creationist, en ik verkies de uitleg dat Adam of mogelijk Adam en Eva de laatste stap waren in de evolutie richting mensen. Of dat Adam en Eva misschien de eersten waren die taal gebruikten. Volgens die uitleg zouden de andere 'mensen' dus eigenlijk een soort mensen zijn die erg veel op Adam en Eva leken, maar geen homo sapiens waren.

quote:
[..]

Ken uw bijbel.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tien_geboden
Rarara welke 10 geboden zijn het nu :D

De bijbel is echt krom. En hoe dan ook je kunt hem niet recht krijgen. Je kunt er je ogen voor sluiten. Dat is jouw goed recht. Maar de bijbel is krom en dat komt omdat het OT voor een groot deel overgenomen is van andere religies.

Dit is trouwens het orgineel van de 10 geboden, afkomstig uit the book of the death:

Ik heb de God niet beledigd.
Ik heb geen weeskind gewelddadig behandeld.
Ik heb niet gedaan wat God verboden heeft.
Ik heb niet gedood; ik heb niemand overgeleverd aan een moordenaar.
Ik heb geen ander leed veroorzaakt...
Ik heb geen verboden seks gehad.
Ik heb de belasting niet vergroot noch verlaagd, ik heb de palm niet kleiner laten worden, ik heb niet gestolen van het land.
Ik heb niet geknoeid aan de weegschaal, ik heb niet getemperd met het schietlood der balans.
Ik heb geen melk genomen uit de mond van een klein kind, ik heb geen jonge dieren verjaagd van hun gewas.
Ik heb de stroom van het water niet gestopt tijdens de seizoenen; ik heb geen dam gebouwd tegen stromend water.
Ik heb geen vuur gedoofd terwijl het brandde.
Ik heb geen vee gehouden van Gods eigendom.
Ik heb God niet weerhouden van zijn vorderingen.

Dat is ook niet zo raar natuurlijk. Want mozes was een egyptenaar.

historie en de bijbelse mythe heeft niet veel met elkaar te maken, sorry.
Ik vind dat, dat dodenboek nauwelijks op de tien geboden lijkt, de verschillen tussen de twee versies tien geboden zijn miniem, en draaien meer om vorm dan om inhoud, maar dat dodenboek zit er qua inhoud ook compleet van af.

Dat betekend overigens niet dat ik ontken dat elementen van het Bijbels verhaal ook terug te vinden zijn in andere religies. Maar ik vind dat de denkstap dat het daarom onzin is wel erg vlug gemaakt. Immers, alle mensen zouden volgens de Bijbel ook van Noach af moeten stammen, die gelovig was.
Het is niet ondenkbaar dat er naast Abraham, er anderen waren die het woord van God nog kenden, omdat dit soort kennis toen nog van vader op zoon werd verteld, en iedereen stamde van Noach af. Het is dan ook heel goed denkbaar dat er grote groepen nog wel iets van Gods woord hadden, natuurlijk zullen hier door de jaren wel veranderingen ingeslopen zijn, en dat is een van de redenen waarom het niet precies overeen komt.
Daarnaast heeft er volgens mij niemand ooit beweerd dat de tien geboden voor het eerst bekend werden gemaakt aan Mozes. Deze geboden, al dan niet in vroegere vorm kunnen al lang bekend zijn geweest, waarbij het in stenen tafelen voegen van deze geboden meer een Goddelijke bevestiging, en misschien ook een correctie van de geboden was.
  † In Memoriam † donderdag 28 april 2011 @ 00:46:14 #62
21636 Feestkabouter
pi_96075434
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 april 2011 21:24 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Ik zet het bier koud en pak de borrelnoten vast.
was je voorraad groot genoeg?
man wat een vreselijke gekkigheid weer in dit topic.
pi_96075669
De Koran is ouder als de bijbel toch?
If not now, then when.
pi_96079879
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 00:54 schreef Yuri_Boyka het volgende:
De Koran is ouder als de bijbel toch?
Ja natuurlijk. Net zoals jij ouder bent dan je opa.
pi_96089041
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 09:42 schreef ATON het volgende:

[..]

Ja natuurlijk. Net zoals jij ouder bent dan je opa.
Haha, goeie! :P
  † In Memoriam † donderdag 28 april 2011 @ 14:45:43 #66
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_96089951
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 00:14 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Jij mag wel BC schrijven (before christ) (ik hou het op BCE Before Common Era)
Ik zou graag BCS willen gebruiken. Before Common Sence.
Die tijd moet nog aanbreken.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_96091716
Naxilor:
quote:
Ik vind dat, dat dodenboek nauwelijks op de tien geboden lijkt, de verschillen tussen de twee versies tien geboden zijn miniem, en draaien meer om vorm dan om inhoud, maar dat dodenboek zit er qua inhoud ook compleet van af.
De Egyptenaren hadden 42 geboden ipv 10 uit de Bijbel. Op de Dag des Oordeels moest men zich hierover verantwoorden. Let op; deze geboden beginnen niet met een god te aanbidden, maar met je naaste. Zelfs de ' groene jongens' komen hier aan hun trekken.

1- Ik heb geen onrecht gedaan.
2- Ik heb geen geweldadige berovingen gepleegd.
3- Ik heb niet gestolen.
4- Ik heb geen moorden gepleegd; ik heb niemand gedeerd.
5- Ik heb geen offerbedrog gepleegd.
6- Ik heb mijn verplichtingen niet verwaarloosd.
7- Ik heb geen misbruik gemaakt van de neteroe *
8- Ik heb geen onwaarheden gesproken.
9- Ik heb geen verdorven woorden gesproken.
10- Ik heb niemand pijn gedaan.
11- Ik heb geen overspel gepleegd.
12- Ik heb niemand verdriet gedaan.
13- Ik heb geen zaken gedaan met valse voorspiegelingen.
14- Ik heb geen huis ongenood betreden.
15- Ik heb niet arglistig gehandeld.
16- Ik heb het geploegde land niet braak laten liggen.
17- Ik heb niet afgeluisterd.
18- Ik heb niet gelasterd ( tegen iemand anders ).
19- Ik ben niet toornig of wraakgierig geweest, behalve voor een rechtvaardige zaak.
20- Ik heb andermans vrouw niet bezoedeld.
21- Ik ben niet opvliegend geweest.
22- Ik heb mezelf niet bevlekt.
23- Ik heb niemand geterroriseerd.
24- Ik heb geen smeulende woede gekoesterd.
25- Ik heb mijn oren niet afgesloten voor woorden van gerechtigheid en waarachtigheid ( Maät ).
26- Ik heb niemand in rouw gedompeld.
27- Ik heb mij niet aanmatigend gedragen.
28- Ik heb geen wedijver aangesticht.
29- Ik heb niet overhaast geoordeeld.
30- Ik heb niet gestreefd naar bevoorrechting.
31- Ik heb woorden niet onmatig vaak herhaald.
32- Ik heb niemand leed of kwaad gedaan.
33- Ik heb de koning niet vervloekt ( geen wetten geschonden ).
34- Ik heb geen drinkwater verontreinigd.
35- Ik heb mij niet honend uitgelaten.
36- Ik heb nooit de neteroe vervloed.
37- Ik heb niets verduisterd.
38- Ik heb niet geknoeid met offers aan de neteroe.
39- Ik heb mij niet de offers van de gezegende doden toegeëigend.
40- Ik heb geen babyvoedsel verontreinigd.
41- Ik heb niet gezondigd tegen de neter van mijn geboorteplaats.
42- Ik heb de runderen van de neter niet met kwade bedoelingen geslacht.

* neter ( meervoud: neteroe ) : Men mocht wat wij god noemen niet uitspreken of afbeelden, enkel de ontelbare aspecten van De Ene. Deze eigenschappen en aspecten ( neter ) mocht men wél afbeelden, wat men nog steeds verkeerdelijk ziet als een polytheïsme.

( bron: Mustafa Gadalla, prof. Egypt. Kosmologie )
  donderdag 28 april 2011 @ 15:52:02 #68
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_96092377
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 15:34 schreef ATON het volgende:
-een hoop tekst-
Thanx, ik wilde er na mijn werk even op in gaan ;)
En ik moet nog heel even.
pi_96093982
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 23:33 schreef wiseguy-23 het volgende:
Dat is echt de grootst mogelijk onzin. Er zijn vele vloedverhalen ouder. Maar ook dat zegt niets, hooguit dat er meerdere overstromingen hebben plaatsgevonden in de loop der eeuwen. Of dat het Jodendom het verhaal 'geleend' heeft, zoals zo veel verhalen.
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
pi_96095690
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 23:28 schreef wiseguy-23 het volgende:
Mijn geloofstelsel is opgebouwd als de krijgersorde van de Spartanen in de film 300. Als een schakel valt, dan valt alles in elkaar. Als het verhaal van Noach niet waar is, kan ik de bijbel niet vertrouwen en is mijn geloofstelsel niks waard.
Ziet er dus voor jou niet zo goed uit. Maar geen nood, één kromme spijker in het pak, gooi je dan ook het hele pak weg ?
quote:
Dan zou ik zwaar teleurgesteld en verdrietig zijn, maar ik heb een eerlijk open hart dus ik zou de harde waarheid aanvaarden.
Ken dat gevoel. Had dat ook als men mij kwam vertellen dat Sinterklaas niet écht bestond.
quote:
Echter ben ik er tot op heden nog van overtuigd dat mijn geloof echt is, en dat dit de waarheid is.
Houden zo. Goede raad: Nooit eens een geschiedenisboek lezen over die tijd, dan trek je het nog lang.
quote:
Want er is geen ander paradigma in het atheisme, islam, katholicisme etc etc. dat zoveel van mijn levensvragen beantwoord als de bijbel. Bovendien verklaart het waarom deze wereld zo'n puinhoop is, waarom er zoveel achterlijke geloofssystemen zijn etc etc.
Ken jij dan een geloofssysteem dat niet achterlijk is ? Laat het me eens weten.
pi_96096202
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 14:45 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Ik zou graag BCS willen gebruiken. Before Common Sence.
Die tijd moet nog aanbreken.
Je bedoelt zeker common sense? :')
  donderdag 28 april 2011 @ 17:57:33 #72
334475 Yu-Kee
De oesters van...
pi_96097493
quote:
Jezus verschijnt op sok

Jezus is verrezen met Pasen, en wel op een sok van de 23-jarige James Henderson. De Heer verscheen toen de jongeman bleekwater op z'n kous morste.

De Amerikaan is met enkele vrienden op reis doorheen Europa. De merkwaardige verschijning gebeurde terwijl het gezelschap tijdens de paasdagen in het Verenigd Koninkrijk verbleef.

pi_96098008
quote:
10s.gif Op donderdag 28 april 2011 17:57 schreef Yu-Kee het volgende:

[..]

donderdag 28 april 2011 @ 18:19:07 #74
194530 wiseguy-23
Alleen God is goed!
pi_96098335
ATON en anderen, ik kan jullie nuchterheid en kritische blik wel waarderen eigenlijk. Ik noem andere geloofsstelsels achterlijk omdat je daarin niet kan geloven als je intelligent en nuchter bent, en een kritische visie hebt. Echter de profetieen van Daniel en Openbaringen met hun koninkrijken, jaartallen etc etc. heeft duidelijk voorzegd hoe de geschiedenis op aarde zich zou ontvouwen. Zo wordt duidelijk dat in onze tijd de VS, de katholieke kerk en het afvallige protestantisme een verbond zullen vormen tegen Gods gelovigen die de 10 geboden bewaren en het geloof van Christus hebben. Het breekpunt zal worden de zondagsaanbidding versus de sabbathaanbidding (zaterdag). Omdat zondag de autoriteit van de katholieke kerk, en daarmee satan over deze planeet weergeeft, terwijl zaterdagaanbidding een merkteken is van God de schepper uit de bijbel. Anyways, dit alles zal plaatsvinden als de wereld op zijn kop staat door rampen, lucifer zich voordoet als de messias die aandrings op zondagsheiliging, etc. etc. God zal zijn rest gelovigen (de zevende dags adventisten) met de kracht van de Heilige Geest de wereld verdelen in 2 kampen. Het kamp van satan zal de plagen ontvangen en bij Jezus wederkomst vernietigd worden. Enfin dan komt God zijn gelovigen meenemen naar de hemel, zowel de nog levende generatie als allen uit voorgaande generaties. Satan en zijn engelen zal 1000 jaar doorbrengen op een verwoeste aarde terwijl Gods gelovigen in de hemel samen met engelen een oordeel moeten uitspreken over de slechte mensen, satan en zijn demonen. Na die 1000 jaar komt God terug naar de aarde met het nieuwe Jeruzalem dat uit de hemel neerdaalt. De slechterikken zullen opgewekt worden, er zal een oordeel uitgesproken worden, vuur daalt neder uit de hemel en verslind de slechterikken, gevallen engelen en satan totdat ze weg zijn. Hierbij zal ieder lijden naar de mate waarin het hem of haar toekomt.

Enfin dit is wat in de bijbel staat. Is puur om aan te geven dat wat er in de bijbel staat, niet hocus pocus is, en niet vaag is, maar heel duidelijk is. Dit zijn natuurlijk de grote lijnen want in de profetieen zie je exacte jaartallen, de opkomst van Islam etc etc etc. Mja geen zin om da allemaal hier uit te leggen, ik heb in voorgaande posts bronnen vermeld, voor diegene die zich er verder in willen verdiepen.
pi_96098770
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 18:19 schreef wiseguy-23 het volgende:
ATON en anderen, ik kan jullie nuchterheid en kritische blik wel waarderen eigenlijk. Ik noem andere geloofsstelsels achterlijk omdat je daarin niet kan geloven als je intelligent en nuchter bent, en een kritische visie hebt. Echter de profetieen van Daniel en Openbaringen met hun koninkrijken, jaartallen etc etc. heeft duidelijk voorzegd hoe de geschiedenis op aarde zich zou ontvouwen. Zo wordt duidelijk dat in onze tijd de VS, de katholieke kerk en het afvallige protestantisme een verbond zullen vormen tegen Gods gelovigen die de 10 geboden bewaren en het geloof van Christus hebben. Het breekpunt zal worden de zondagsaanbidding versus de sabbathaanbidding (zaterdag). Omdat zondag de autoriteit van de katholieke kerk, en daarmee satan over deze planeet weergeeft, terwijl zaterdagaanbidding een merkteken is van God de schepper uit de bijbel. Anyways, dit alles zal plaatsvinden als de wereld op zijn kop staat door rampen, lucifer zich voordoet als de messias die aandrings op zondagsheiliging, etc. etc. God zal zijn rest gelovigen (de zevende dags adventisten) met de kracht van de Heilige Geest de wereld verdelen in 2 kampen. Het kamp van satan zal de plagen ontvangen en bij Jezus wederkomst vernietigd worden. Enfin dan komt God zijn gelovigen meenemen naar de hemel, zowel de nog levende generatie als allen uit voorgaande generaties. Satan en zijn engelen zal 1000 jaar doorbrengen op een verwoeste aarde terwijl Gods gelovigen in de hemel samen met engelen een oordeel moeten uitspreken over de slechte mensen, satan en zijn demonen. Na die 1000 jaar komt God terug naar de aarde met het nieuwe Jeruzalem dat uit de hemel neerdaalt. De slechterikken zullen opgewekt worden, er zal een oordeel uitgesproken worden, vuur daalt neder uit de hemel en verslind de slechterikken, gevallen engelen en satan totdat ze weg zijn. Hierbij zal ieder lijden naar de mate waarin het hem of haar toekomt.

Enfin dit is wat in de bijbel staat. Is puur om aan te geven dat wat er in de bijbel staat, niet hocus pocus is, en niet vaag is, maar heel duidelijk is. Dit zijn natuurlijk de grote lijnen want in de profetieen zie je exacte jaartallen, de opkomst van Islam etc etc etc. Mja geen zin om da allemaal hier uit te leggen, ik heb in voorgaande posts bronnen vermeld, voor diegene die zich er verder in willen verdiepen.
Ik kan hieruit opmaken dat jij ook lid bent van één van de " achterlijke geloofsstelsels " of is deze posting als grap bedoeld ? ( dan kunnen we er met zijn allen eens goed om lachen )
pi_96099360
Ik geloof pas in da vrouwke as ze hier veur de deur stut.
  donderdag 28 april 2011 @ 18:44:28 #77
194530 wiseguy-23
Alleen God is goed!
pi_96099364
Inside onthullingen van een ex-Luciferiaan over de Zevende Dags Adventisten.

[youtube][/youtube]
  donderdag 28 april 2011 @ 19:03:13 #78
164607 sc00p
D66-rechter
pi_96100109
Wat een achterlijk topic.
Ik ook, bedankt!
pi_96105018
quote:
15s.gif Op donderdag 28 april 2011 19:03 schreef sc00p het volgende:
Wat een achterlijk topic.
dat kun je wel zeggen. Iedereen zijn eigen mening zullen we maar zeggen, maar zonde van alles om hier echt serieus aandacht aan te schenken.
  donderdag 28 april 2011 @ 20:28:19 #80
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_96105080
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 00:36 schreef Naxilor het volgende:

[..]

De creationistische visie is simpelweg dat dit gaat om familieleden die later geboren zouden worden. Erg gek is het niet dat hij daar angst voor had, want het was al wel bekend dat mensen gedood konden worden, maar een natuurlijke dood kenden ze toen nog niet. Hij kon wel uitrekenen dat er uiteindelijk veel meer mensen op de aarde zouden lopen.

quote:
13 Kaïn zei tegen de HEER: Die straf is te zwaar. 14 U verjaagt mij nu van deze plek en ik mag u niet meer onder ogen komen, en als ik dan dolend en dwalend over de aarde moet gaan, kan iedereen die mij tegenkomt mij doden. 15 Maar de HEER beloofde hem: Als iemand jou doodt, zal dat zevenmaal aan hem worden gewroken. En hij merkte Kaïn met een teken, opdat niemand die hem tegenkwam hem zou doodslaan. 16 Toen ging Kaïn bij de HEER vandaan en hij vestigde zich in Nod, een land ten oosten van Eden.
17 Kaïn had gemeenschap met zijn vrouw, en zij werd zwanger en bracht Henoch ter wereld. Kaïn was toen een stad aan het bouwen en hij noemde die Henoch, naar zijn zoon.
Lees het nou nog eens een keer goed.

quote:
Nu ben ik zelf geen nieuwe-aarde creationist, en ik verkies de uitleg dat Adam of mogelijk Adam en Eva de laatste stap waren in de evolutie richting mensen. Of dat Adam en Eva misschien de eersten waren die taal gebruikten. Volgens die uitleg zouden de andere 'mensen' dus eigenlijk een soort mensen zijn die erg veel op Adam en Eva leken, maar geen homo sapiens waren.

Dan heb je evolutie dus niet begrepen. Er is nooit een eerste mens geweest.
quote:
[..]

Tsja dat mag jij best vinden. Toch lees je dan selectief en snap je niet precies op welk moment die zinnen uit het dodenboek door de gestorvene moesten worden uitgesproken.
quote:
Dat betekend overigens niet dat ik ontken dat elementen van het Bijbels verhaal ook terug te vinden zijn in andere religies. Maar ik vind dat de denkstap dat het daarom onzin is wel erg vlug gemaakt. Immers, alle mensen zouden volgens de Bijbel ook van Noach af moeten stammen, die gelovig was.
Het is niet ondenkbaar dat er naast Abraham, er anderen waren die het woord van God nog kenden, omdat dit soort kennis toen nog van vader op zoon werd verteld, en iedereen stamde van Noach af. Het is dan ook heel goed denkbaar dat er grote groepen nog wel iets van Gods woord hadden, natuurlijk zullen hier door de jaren wel veranderingen ingeslopen zijn, en dat is een van de redenen waarom het niet precies overeen komt.
De joden zijn een relatief jong volk. De andere verhalen zijn veel ouder.
Men heeft leentjebuur gespeeld. Ging het over andere geloven dan zou je her erkennen, zoals dat de islam leentjebuur heeft gespeeld bij het jodendom en het christendom.
Maar komt het dichtbij dan wordt het lastig?
quote:
Daarnaast heeft er volgens mij niemand ooit beweerd dat de tien geboden voor het eerst bekend werden gemaakt aan Mozes. Deze geboden, al dan niet in vroegere vorm kunnen al lang bekend zijn geweest, waarbij het in stenen tafelen voegen van deze geboden meer een Goddelijke bevestiging, en misschien ook een correctie van de geboden was.
Nergens in de bijbel vind je hier een aanwijzig voor.
  vrijdag 29 april 2011 @ 00:00:39 #81
194530 wiseguy-23
Alleen God is goed!
pi_96119397
Om terug te komen op het verzoek:

"kun je dan ook uitleggen als adam en eva de eerste zijn en zij kregen 2 zoons en de ene slachte de andere af. Waarom moest god hem dan een merkteken geven omdat hij bang was voor andere mensen? Waar kwamen die andere mensen en steden vandaan?"

Kaïn was het eerste kind van Adam en Eva, dat staat in (Genesis 4:1). Zijn broers, Abel (Genesis 4:2) en Set (Genesis 4:25), waren een gedeelte van de eerste generatie kinderen, die ooit op aarde geboren waren.

Hoewel slechts deze drie bij name vermeld staan, hadden Adam en Eva meer kinderen. In Genesis 5:4 staat dat Adam zonen en dochteren verwierf—"En de dagen van Adam, nadat hij Set verwekt had, waren achthonderd jaar, en hij verwekte zonen en dochteren." Hier staat niet wanneer ze werden geboren. Veel van hen konden geboren zijn in de 130 jaar (Genesis 5:3) voor Set geboren was.

Gedurende hun leven kregen Adam en Eva heel veel kinderen, zonen en dochters. De Joodse historicus Josephus schreef, dat, "Het aantal kinderen van Adam, volgens de overlevering, 33 zonen en 23 dochters was."[11]

De Bijbel vertelt ons niet hoeveel kinderen Adam en Eva kregen. Als we echter hun lange levensduur in aanmerking nemen (Adam leefde 930 jaar—Genesis 5:5), lijkt het ons redelijk om aan te nemen, dat het er velen waren! Denk er wel aan, God had hen het bevel gegeven: "Weest vruchtbaar en wordt talrijk" (Genesis 1:28).

Sommigen beweren, dat er al heel veel mensen op de aarde waren, die geen nakomelingen waren van Adam en Eva, anders zou Kaïn niet bang hoeven te zijn geweest voor mensen die hem wilden doden.

Ten eerste kunnen we stellen, dat in de dagen voor er een burgerlijke regering geïnstitutioneerd was, het best mogelijk zou zijn geweest, dat er iemand was die Kaïn wilde doden voor de moord op Abel (Genesis 9:6), , maar alleen als die persoon een naast familielid was van Abel! Vreemdelingen kon het immers niks schelen. Dus de mensen waar Kaïn bang voor was konden niet van een ander ras mensen geweest zijn.

Ten tweede, Kaïn en Abel waren een tijd voor Abels dood geboren. Genesis 4:3 stelt:

Na verloop van tijd nu bracht Kaïn van de vruchten der aarde aan de Here een offer.
Let op de zin "na verloop van tijd." We weten, dat Set werd geboren toen Adam 130 jaar oud was (Genesis 5:3), en Eva beschouwde hem als een vervanger voor Abel (Genesis 4:25). Dus zal de periode van de geboorte van Kaïn tot de dood van Abel honderd jaar of meer hebben kunnen duren-- genoeg tijd voor de geboorte van veel kinderen en kleinkinderen van Adam en Eva. Toen Abel werd gedood, waren er al een aanzienlijke hoeveelheid nakomelingen van Adam en Eva, dit besloeg al verschillende generaties.

Bron+meer info hierover:
http://www.christiananswers.net/dutch/q-aig/aig-c004-nl.html
pi_96124368
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 00:00 schreef wiseguy-23 het volgende:
Om terug te komen op het verzoek:

"kun je dan ook uitleggen als adam en eva de eerste zijn en zij kregen 2 zoons en de ene slachte de andere af. Waarom moest god hem dan een merkteken geven omdat hij bang was voor andere mensen? Waar kwamen die andere mensen en steden vandaan?"

Kaïn was het eerste kind van Adam en Eva, dat staat in (Genesis 4:1). Zijn broers, Abel (Genesis 4:2) en Set (Genesis 4:25), waren een gedeelte van de eerste generatie kinderen, die ooit op aarde geboren waren.

Hoewel slechts deze drie bij name vermeld staan, hadden Adam en Eva meer kinderen. In Genesis 5:4 staat dat Adam zonen en dochteren verwierf—"En de dagen van Adam, nadat hij Set verwekt had, waren achthonderd jaar, en hij verwekte zonen en dochteren." Hier staat niet wanneer ze werden geboren. Veel van hen konden geboren zijn in de 130 jaar (Genesis 5:3) voor Set geboren was.

Gedurende hun leven kregen Adam en Eva heel veel kinderen, zonen en dochters. De Joodse historicus Josephus schreef, dat, "Het aantal kinderen van Adam, volgens de overlevering, 33 zonen en 23 dochters was."
En gezien dit allemaal broers en zussen waren, hebben die allen samen nog eens lekker enkele honderden jaren incest gepleegd. Gelukkig maar, of er was geen nageslacht. De mensheid is dus een product van massale incest, of denk ik te logisch ?
pi_96131530
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 20:28 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

[..]

Lees het nou nog eens een keer goed.
Ik zie je punt niet? Dat er een land was wat Nod heette? Dat hij met zijn familie een stad ging bouwen? Dat lijkt me prima mogelijk als er maar een paar mensen rond liepen.

quote:
[..]

Dan heb je evolutie dus niet begrepen. Er is nooit een eerste mens geweest.
Dat er een geleidelijke overgang is, betekend niet dat er geen eerste mens was. Er moet ergens bij een belangrijke mutatie, een lijn worden gezet tussen de homo sapiens en de andere mensen rassen, dat die lijn nu nog niet vast staat betekend niet dat hij er niet zou moeten zijn. Al zijn mutaties misschien kleine stappen, het blijven stappen. Een erg belangrijke stap zou het moment zijn waarop ze taal begonnen te gebruiken, daarom heb ik die genoemd, hoewel dat misschien niet direct vanuit een genmutatie begon.

quote:
[..]

Tsja dat mag jij best vinden. Toch lees je dan selectief en snap je niet precies op welk moment die zinnen uit het dodenboek door de gestorvene moesten worden uitgesproken.
Selectief? Van de quotes die jij gaf komen alleen de volgende overeen:
Ik heb de God niet beledigd. (in een andere vorm)
Ik heb niet gedaan wat God verboden heeft. (niet genoemd, maar dat wordt aangenomen in de tien geboden)
Ik heb niet gedood

Dat is heel mager voor een lijst die als bron zou moeten dienen.

Het lijstje van ATON komt veel meer overeen, ik ging er van uit dat je wel de meest overeenkomende zou nemen met je eerdere post.

quote:
[..]

De joden zijn een relatief jong volk. De andere verhalen zijn veel ouder.
Men heeft leentjebuur gespeeld. Ging het over andere geloven dan zou je her erkennen, zoals dat de islam leentjebuur heeft gespeeld bij het jodendom en het christendom.
Maar komt het dichtbij dan wordt het lastig?
Ik herken dat er dingen overeenkomen, ja, en ik vind dat helemaal niet eng of lastig. Zoals ik al aangeef, lijkt het me eerder logisch dat dingen overeenkomen, het zou toch wel raar zijn als 1 volk dat afstamt van de gelovige Noach wel alles onthouden heeft, maar dat andere volken die van Noach afstammen helemaal niets meer hebben.
We hebben hier nu 1 volk die iniedergeval het grootste gedeelte onthouden heeft, en waarbij God zelf later die kennis vernieuwd en aangevuld heeft, en we hebben een groot aantal volken die nog wel iets wisten, en later geen directe woorden van God hebben mochten ontvangen.

Wat dat betreft vind ik de moslims ook helemaal niet raar of dom, zij hebben in principe dezelfde visie. Ik denk dat die visie in hun geval incorrect is, omdat de Koran niet aanvoelt als een verbeterde of vernieuwde versie van de Bijbel, maar eerder als een verwaterde versie. Maar ik vind niet dat de moslims idioten zijn om het te geloven.

quote:
[..]

Nergens in de bijbel vind je hier een aanwijzig voor.
En we mogen historie niet gebruiken om onze kennis te verrijken? De Bijbel is nu eenmaal niet een beschrijving van alles wat er gebeurd is in het verleden.
  vrijdag 29 april 2011 @ 12:40:05 #84
194530 wiseguy-23
Alleen God is goed!
pi_96134068
quote:
En gezien dit allemaal broers en zussen waren, hebben die allen samen nog eens lekker enkele honderden jaren incest gepleegd. Gelukkig maar, of er was geen nageslacht. De mensheid is dus een product van massale incest, of denk ik te logisch ?
Ook het antwoord hierop stond bij toegevoegde bron:

Vandaag de dag is het volgens de wet voor broers en zusters (en halfbroers en halfzusters) niet toegestaan om te trouwen, omdat de kinderen uit deze verbintenis een onacceptabel risico lopen om mismaakt te worden. Hoe meer de ouders aan elkaar verwant zijn, hoe groter het risico dat hun nageslacht afwijkingen zal krijgen.

Er is hier een erg logische verklaring voor, die eenvoudig te begrijpen is. Iedereen heeft twee set genen en er zijn er zo'n 130,000 paren die bepalen hoe een individu in elkaar steekt en functioneert. Ieder mens erft een gen van elke ouder. Jammer genoeg kunnen genen vandaag de dag fouten bevatten (vanwege zonde en de vloek) en deze fouten komen op diverse wijzen aan het licht. Bij voorbeeld, sommige mensen laten hun haar over hun oren groeien om te verbergen, dat hun ene oor lager ingeplant is dan het andereof het komt wel voor dat iemand zijn neus niet helemaal in het midden van zijn of haar gezicht staat, of iemand zijn kaak is wat vervormd, ga maar door. Laten we eerlijk zijn, de voornaamste reden dat we elkaar normaal noemen is omdat we het daar samen over eens zijn.

Hoe meer ouders aan elkaar verwant zijn, hoe waarschijnlijker dat ze verscheidene afwijkingen in hun genen hebben. Kinderen, die een set genen van elke ouder erven, lopen groot risico geboren te worden met een dubbelslechte genen. De goede genen hebben de neiging om de slechte te domineren, dus, zodat een misvorming (een ernstige,) niet ontstaat. In plaats van helemaal misvormde oren zal iemand bij voorbeeld slechts een kreukel in zijn oor hebben! (In het algemeen gesproken kan men stellen, dat het menselijke ras langzaam degenereert, omdat de fouten zich generatie na generatie opstapelen.)

Echter, hoe meer twee personen aan elkaar verwant zijn, hoe waarschijnlijker het is, dat ze dezelfde fouten in hun genen hebben, daar ze die van dezelfde voorouders hebben overgeërfd. Daarom hebben een broer en een zus waarschijnlijk dezelfde fouten in hun genen. Hun kinderen erven dan hetzelfde defecte gen van twee kanten en dat geeft serieuze afwijkingen.

Adam and Eva hadden die opeenstapeling van genetische fouten niet. Toen de eerste twee mensen werden geformeerd, waren ze lichamelijk perfect. Alles wat God maakte was erg goed (Genesis 1:31), dus hun genen waren perfectgeen fouten! Maar toen de zonde in de wereld kwam (vanwege AdamGenesis 3:6, Rom. 5:12), vervloekte God de wereld. zodat de perfecte creatie begon te degenereren vanaf dat moment, d.w.z. ze werd aan de dood en het verval onderhavig (Rom. 8:22). Over duizend jaar heeft deze degeneratie allerlei soorten genetische fouten in levende dingen voortgebracht.

Kaïn behoorde bij de eerste generatie kinderen. Hij (zowel als zijn broers en zusters) hebben, zo zou je kunnen stellen, geen imperfecte genen van Adam en Eva overgeërfd en de vloek op de schepping was nog maar minimaal doorgedrongen (er gaat tijd overheen voordat deze zich copiëerende fouten zich opstapelen). In dat geval kunnen broers en zusters wel met elkaar huwen met Gods toestemming, zonder dat mogelijke afwijkingen in het nageslacht ontstaan.

In de tijd van Mozes (een paar duizend jaar later), zouden degeneratie fouten zich al hebben opgebouwd in het menselijke ras, en wel zodanig, dat God het nodig vond om het broederzuster huwelijk ter verbieden (en tussen nauw verwanten) (Leviticus 18-20).[12] (Er waren destijds ook genoeg mensen op de aarde en er was dus geen dringende reden meer om binnen het gezin met elkaar te trouwen.)
pi_96135037
Is Eva niet een kloon van Adam, objectief gezien?
pi_96135243
Er is niks gebeurd op 20 April? Leg eens uit Ali?
pi_96135719
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 12:40 schreef wiseguy-23 het volgende:

[..]

Ook het antwoord hierop stond bij toegevoegde bron:

Vandaag de dag is het volgens de wet voor broers en zusters (en halfbroers en halfzusters) niet toegestaan om te trouwen, omdat de kinderen uit deze verbintenis een onacceptabel risico lopen om mismaakt te worden. Hoe meer de ouders aan elkaar verwant zijn, hoe groter het risico dat hun nageslacht afwijkingen zal krijgen.

Er is hier een erg logische verklaring voor, die eenvoudig te begrijpen is. Iedereen heeft twee set genen en er zijn er zo'n 130,000 paren die bepalen hoe een individu in elkaar steekt en functioneert. Ieder mens erft een gen van elke ouder. Jammer genoeg kunnen genen vandaag de dag fouten bevatten (vanwege zonde en de vloek) en deze fouten komen op diverse wijzen aan het licht. Bij voorbeeld, sommige mensen laten hun haar over hun oren groeien om te verbergen, dat hun ene oor lager ingeplant is dan het andereof het komt wel voor dat iemand zijn neus niet helemaal in het midden van zijn of haar gezicht staat, of iemand zijn kaak is wat vervormd, ga maar door. Laten we eerlijk zijn, de voornaamste reden dat we elkaar normaal noemen is omdat we het daar samen over eens zijn.

Hoe meer ouders aan elkaar verwant zijn, hoe waarschijnlijker dat ze verscheidene afwijkingen in hun genen hebben. Kinderen, die een set genen van elke ouder erven, lopen groot risico geboren te worden met een dubbelslechte genen. De goede genen hebben de neiging om de slechte te domineren, dus, zodat een misvorming (een ernstige,) niet ontstaat. In plaats van helemaal misvormde oren zal iemand bij voorbeeld slechts een kreukel in zijn oor hebben! (In het algemeen gesproken kan men stellen, dat het menselijke ras langzaam degenereert, omdat de fouten zich generatie na generatie opstapelen.)

Echter, hoe meer twee personen aan elkaar verwant zijn, hoe waarschijnlijker het is, dat ze dezelfde fouten in hun genen hebben, daar ze die van dezelfde voorouders hebben overgeërfd. Daarom hebben een broer en een zus waarschijnlijk dezelfde fouten in hun genen. Hun kinderen erven dan hetzelfde defecte gen van twee kanten en dat geeft serieuze afwijkingen.

Adam and Eva hadden die opeenstapeling van genetische fouten niet. Toen de eerste twee mensen werden geformeerd, waren ze lichamelijk perfect. Alles wat God maakte was erg goed (Genesis 1:31), dus hun genen waren perfectgeen fouten! Maar toen de zonde in de wereld kwam (vanwege AdamGenesis 3:6, Rom. 5:12), vervloekte God de wereld. zodat de perfecte creatie begon te degenereren vanaf dat moment, d.w.z. ze werd aan de dood en het verval onderhavig (Rom. 8:22). Over duizend jaar heeft deze degeneratie allerlei soorten genetische fouten in levende dingen voortgebracht.

Kaïn behoorde bij de eerste generatie kinderen. Hij (zowel als zijn broers en zusters) hebben, zo zou je kunnen stellen, geen imperfecte genen van Adam en Eva overgeërfd en de vloek op de schepping was nog maar minimaal doorgedrongen (er gaat tijd overheen voordat deze zich copiëerende fouten zich opstapelen). In dat geval kunnen broers en zusters wel met elkaar huwen met Gods toestemming, zonder dat mogelijke afwijkingen in het nageslacht ontstaan.

In de tijd van Mozes (een paar duizend jaar later), zouden degeneratie fouten zich al hebben opgebouwd in het menselijke ras, en wel zodanig, dat God het nodig vond om het broederzuster huwelijk ter verbieden (en tussen nauw verwanten) (Leviticus 18-20).[12] (Er waren destijds ook genoeg mensen op de aarde en er was dus geen dringende reden meer om binnen het gezin met elkaar te trouwen.)
Of hoe creationisten de Bijbel letterlijk nemen.
pi_96144839
Dankje voor je bijdragen wiseguy!
pi_96155327
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 16:33 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Dankje voor je bijdragen wiseguy!
Graag gedaan Dummy.
  vrijdag 29 april 2011 @ 20:52:27 #90
194530 wiseguy-23
Alleen God is goed!
pi_96155349
:s) Good 2 be back. Fijne sabbath. Is het just me, of voel jij je ook altijd heel erg kalm, rustig en vredig als het sabbath is? Ik heb het elke sabbath, dat ik mij heel anders voel als anders, veel minder opgejaagd enzow. Ik hoop dat het de Heilige Geest is en niet een placebo effect ofzo. :) Het gaat in ieder geval onbewust. Het is niet zo dat ik denk, ohw het is sabbath, dus nu moet ik rusten en voel ik me rustig. Maar meer dat ik bezig ben met werken en ineens een rust over me voel komen en ineens denk, hey het is sabbath.
  vrijdag 29 april 2011 @ 21:56:53 #91
194530 wiseguy-23
Alleen God is goed!
pi_96158592
Het zou fijn zijn als iemand alle onnutige oneliners uit dit topic kan verwijderen. Ik neem aan dat een constructieve discussie een essentieel element is van een serieus discussieplatform. In dat kader vormen oneliners, ontsprongen uit de onderbuik van bevooroordeelden jegens mede Fokkers met een negatieve intonatie, geen nuttige bijdrage.
pi_96160144
Wat leuk dat Maria Engels spreekt.
pi_96160534
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 21:56 schreef wiseguy-23 het volgende:
Het zou fijn zijn als iemand alle onnutige oneliners uit dit topic kan verwijderen. Ik neem aan dat een constructieve discussie een essentieel element is van een serieus discussieplatform. In dat kader vormen oneliners, ontsprongen uit de onderbuik van bevooroordeelden jegens mede Fokkers met een negatieve intonatie, geen nuttige bijdrage.
A) Dit is Fok. We hebben een traditie van af en toe eikelen en op de man spelen.
B) We maken zelf wel uit welke opmerkingen nuttig zijn.
C) Een serieuze discussie met een christen is onmogelijk vanwege de vooringenomenheid.
  vrijdag 29 april 2011 @ 22:59:12 #94
194530 wiseguy-23
Alleen God is goed!
pi_96161501
Er is een dunne lijn tussen eikelen en op de man spelen enerzijds en iemand proberen te kwetsen vanwege geaardheid/overtuiging/geslacht etc. etc. Maar je hebt deels gelijk, ik moet niet teveel zeuren. Anyway, punt C ben ik het niet mee eens. Elk mens heeft bepaalde essentiele aannames. Indien je het niet eens bent met mijn aannname dat de King James bijbel de waarheid over deze wereld omvat, dan is jouw aanname automatisch dat de King James bijbel niet de wereld over deze waarheid omvat. Zowel jij en ik zijn dus vooringenomen. Ik kan niet bewijzen dat jij gelijk hebt, ook al heb ik stapels bewijs om mijn geloof te staven, en jij kan niet bewijzen dat jij gelijk hebt, ook al zal jij ook stapels bewijs kunnen aanvoeren om jouw aannames te staven. Wat wij echter wel kunnen doen is elkaar het bewijs tonen plus de redenaties die onze wereldvisie staven en daarover debatteren. Vooringenomenheid zou daarbij geen belemmering van een zinvolle discussie zijn maar een bron van nieuwe percepties dat ons beiden inzicht verschaft in elkaars wereldvisies. Ook wetenschappers hebben bepaalde uiteenlopende aannames, maar voeren wel zinvolle discussies. Maar ik ben het ook hier deels met je eens. Het is lastig discussieren met Atheisten vanwege hun vooringenomenheid. Het is veel makkelijker om braaf met de grote kudde mee te lopen en alles voor zoete koek te slikken wat de wetenschap, media en politiek je voorschotelt.
  † In Memoriam † zaterdag 30 april 2011 @ 00:16:47 #95
341203 3-voud
pi_96164915
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 22:59 schreef wiseguy-23 het volgende:
Er is een dunne lijn tussen eikelen en op de man spelen enerzijds en iemand proberen te kwetsen vanwege geaardheid/overtuiging/geslacht etc. etc. Maar je hebt deels gelijk, ik moet niet teveel zeuren. Anyway, punt C ben ik het niet mee eens. Elk mens heeft bepaalde essentiele aannames. Indien je het niet eens bent met mijn aannname dat de King James bijbel de waarheid over deze wereld omvat, dan is jouw aanname automatisch dat de King James bijbel niet de wereld over deze waarheid omvat. Zowel jij en ik zijn dus vooringenomen. Ik kan niet bewijzen dat jij gelijk hebt, ook al heb ik stapels bewijs om mijn geloof te staven, en jij kan niet bewijzen dat jij gelijk hebt, ook al zal jij ook stapels bewijs kunnen aanvoeren om jouw aannames te staven. Wat wij echter wel kunnen doen is elkaar het bewijs tonen plus de redenaties die onze wereldvisie staven en daarover debatteren. Vooringenomenheid zou daarbij geen belemmering van een zinvolle discussie zijn maar een bron van nieuwe percepties dat ons beiden inzicht verschaft in elkaars wereldvisies. Ook wetenschappers hebben bepaalde uiteenlopende aannames, maar voeren wel zinvolle discussies. Maar ik ben het ook hier deels met je eens. Het is lastig discussieren met Atheisten vanwege hun vooringenomenheid. Het is veel makkelijker om braaf met de grote kudde mee te lopen en alles voor zoete koek te slikken wat de wetenschap, media en politiek je voorschotelt.
Allemaal leuk en aardig maar deze Maria blijft nog steeds bullshit.
pi_96168269
quote:
Allemaal leuk en aardig, maar deze posting is nog steeds bullshit.
  zaterdag 30 april 2011 @ 06:24:47 #97
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_96168281
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 23:28 schreef wiseguy-23 het volgende:
Als het verhaal van Noach niet waar is, kan ik de bijbel niet vertrouwen en is mijn geloofstelsel niks waard.
Nee natuurlijk is dat niet zoals het beschreven is, dat zou wat zijn zeg. Korreltje zout enzo.

De bijbel is een leidraad, zo moet je het zien. Als je het te letterlijk gaat nemen kom je alleen maar zelf in de knoop. En zo heeft God 't niet bedoelt toch? Tenzij 'ie van zwarte humor houdt. :Y)
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zaterdag 30 april 2011 @ 12:35:11 #98
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_96172589
quote:
Er is een dunne lijn tussen eikelen en op de man spelen enerzijds en iemand proberen te kwetsen vanwege geaardheid/overtuiging/geslacht etc. etc. Maar je hebt deels gelijk, ik moet niet teveel zeuren. Anyway, punt C ben ik het niet mee eens. Elk mens heeft bepaalde essentiele aannames. Indien je het niet eens bent met mijn aannname dat de King James bijbel de waarheid over deze wereld omvat, dan is jouw aanname automatisch dat de King James bijbel niet de wereld over deze waarheid omvat. Zowel jij en ik zijn dus vooringenomen.
Ja ho ho ho, wij komen tot die conclusie doormiddel van wetenschap.
En de vergelijking van wetenschap versus religie is ongeveer zo:

Wetenschap stelt dat er bier in de koelkast ligt en gaat vervolgens kijken of dat zo is.
Religie stelt dat er bier in de koelkast ligt en houd dit hoog en blij laag vol zonder te gaan kijken.

Dan is er nog een groep die stelt dat er bier in de koelkast ligt, gaat kijken, ziet dat er geen bier is en vervolgens houden ze hoog en bij laag vol dat er toch bier in de koelkast is, deze groep noemen we esoterisch

quote:
Ik kan niet bewijzen dat jij gelijk hebt, ook al heb ik stapels bewijs om mijn geloof te staven, en jij kan niet bewijzen dat jij gelijk hebt, ook al zal jij ook stapels bewijs kunnen aanvoeren om jouw aannames te staven. Wat wij echter wel kunnen doen is elkaar het bewijs tonen plus de redenaties die onze wereldvisie staven en daarover debatteren. Vooringenomenheid zou daarbij geen belemmering van een zinvolle discussie zijn maar een bron van nieuwe percepties dat ons beiden inzicht verschaft in elkaars wereldvisies. Ook wetenschappers hebben bepaalde uiteenlopende aannames, maar voeren wel zinvolle discussies. Maar ik ben het ook hier deels met je eens. Het is lastig discussieren met Atheisten vanwege hun vooringenomenheid.
Geloof jij in zeus dan? In brahaman, in apollo, in ra, en amon, in isis, in horus, in mytras, in baal? Ik geloof slechts in 1 god minder dan jij. In het overgrote deel van de goden geloof jij ook niet.
quote:
Het is veel makkelijker om braaf met de grote kudde mee te lopen en alles voor zoete koek te slikken wat de wetenschap, media en politiek je voorschotelt.
Welke kudde? De atheisten en zelfs de agnosten zijn verreweg in de minderheid op deze wereld.
Het grootste deel van de wereldbevolking hangt wel een of andere religie aan.
Dus kun je beter stellen dat religieus zijn met de kudde meelopen is.
  Moderator zaterdag 30 april 2011 @ 19:28:47 #99
249559 crew  Lavenderr
pi_96181659
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 12:35 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Ja ho ho ho, wij komen tot die conclusie doormiddel van wetenschap.
En de vergelijking van wetenschap versus religie is ongeveer zo:

Wetenschap stelt dat er bier in de koelkast ligt en gaat vervolgens kijken of dat zo is.
Religie stelt dat er bier in de koelkast ligt en houd dit hoog en blij laag vol zonder te gaan kijken.

Dan is er nog een groep die stelt dat er bier in de koelkast ligt, gaat kijken, ziet dat er geen bier is en vervolgens houden ze hoog en bij laag vol dat er toch bier in de koelkast is, deze groep noemen we esoterisch

[..]

Geloof jij in zeus dan? In brahaman, in apollo, in ra, en amon, in isis, in horus, in mytras, in baal? Ik geloof slechts in 1 god minder dan jij. In het overgrote deel van de goden geloof jij ook niet.

[..]

Welke kudde? De atheisten en zelfs de agnosten zijn verreweg in de minderheid op deze wereld.
Het grootste deel van de wereldbevolking hangt wel een of andere religie aan.
Dus kun je beter stellen dat religieus zijn met de kudde meelopen is.
Mooi uitgelegd zo ^O^
  † In Memoriam † zaterdag 30 april 2011 @ 19:38:08 #100
341203 3-voud
pi_96181924
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 19:28 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Mooi uitgelegd zo ^O^
Geloof is dan ook een goedkoop gokje.