quote:Op donderdag 16 juni 2011 14:13 schreef Ilse86 het volgende:
Mij stoort het om de een of andere reden ook niet zo heel erg dat het model in het midden staat. Heel erg sfeervolle foto.
[ afbeelding ]
dit dus, ik vind het echt een meesterlijke foto!quote:Op donderdag 16 juni 2011 20:23 schreef Ilse86 het volgende:
Grappig, in een ander topic vonden mensen het juist een foto om boven de bank in de woonkamer te hangen. Zo zie je maar weer hoe smaken kunnen verschillen.. De kleurenversie (groene palmen, blauwe lucht) vind ik juist weer relatief saai en een standaard vakantiekiekje; het zwart-wit gaf er in mijn ogen een wat andere dimensie aan.
Dan zal jouw foto wel niet mijn stijl zijn. Ik moet wel toegeven dat ik wel fan ben van wat meer contrast.quote:Op donderdag 16 juni 2011 20:23 schreef Ilse86 het volgende:
Grappig, in een ander topic vonden mensen het juist een foto om boven de bank in de woonkamer te hangen. Zo zie je maar weer hoe smaken kunnen verschillen.. De kleurenversie (groene palmen, blauwe lucht) vind ik juist weer relatief saai en een standaard vakantiekiekje; het zwart-wit gaf er in mijn ogen een wat andere dimensie aan.
Over je eigen foto:
+ Grappig beeld
- Compositie: 'horizon' in het midden, waardoor grootste deel van de foto uit relatief oninteressante wazige voorgrond bestaat
- Achtergrond
Thanks andreas612quote:Op donderdag 16 juni 2011 21:11 schreef andreas612 het volgende:
[..]
[..]
dit dus, ik vind het echt een meesterlijke foto!![]()
van een standaard vakantieonderwerp toch een fotografisch goede foto te maken.
+ kleurenquote:
De foto geeft een lekker ontspannen warme sfeer. Ondanks dat er niks scherp is is het toch herkenbaar (tenminste als het een brug (viaduct) is.quote:Op maandag 20 juni 2011 16:46 schreef Mirel het volgende:
+ mooie grauwe sfeer door de schaduwen, viezigheid en zooi, en oude tas, scheve perspectief helpt ook
- meer dan enkel de tas in het beeld zou dit verlaten weeshuis misschien spannender maken (waar is het trouwens?)
[ afbeelding ]
het is de ijzeren trap buiten bij onze voordeur in de flat, ik heb ook deze foto: http://i.imgur.com/EsGux.jpg maar ik koos uiteindelijk voor de anderequote:Op maandag 20 juni 2011 17:52 schreef Heintje het volgende:
[..]
De foto geeft een lekker ontspannen warme sfeer. Ondanks dat er niks scherp is is het toch herkenbaar (tenminste als het een brug (viaduct) is.
Jammere vind ik de vlekjes die waarschijnlijk lensflare zijn. Ook vind ik wel erg veel ruis in de donkere delen zitten.
Van mij een product foto van mijn 'nieuwe' speeltje.
[ afbeelding ]
+ Kwalitatief een goede foto. Schaduwen zijn goed te zien, mooie witte achtergrond. Fijne blauwe waas eroverheen wat goed past bij het oude toestel.quote:Op maandag 20 juni 2011 17:52 schreef Heintje het volgende:
[..]
De foto geeft een lekker ontspannen warme sfeer. Ondanks dat er niks scherp is is het toch herkenbaar (tenminste als het een brug (viaduct) is.
Jammere vind ik de vlekjes die waarschijnlijk lensflare zijn. Ook vind ik wel erg veel ruis in de donkere delen zitten.
Van mij een product foto van mijn 'nieuwe' speeltje.
[ afbeelding ]
Misschien wat meer of juist helemaal geen water zichtbaar was denk ik leuker geweest.quote:Op maandag 20 juni 2011 19:40 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
+ Kwalitatief een goede foto. Schaduwen zijn goed te zien, mooie witte achtergrond. Fijne blauwe waas eroverheen wat goed past bij het oude toestel.
- Boven Nikon wat overbelicht en in mijn ogen niet echt bijzonder verder.
[ afbeelding ]
Erg mooie foto met een erg mooie zwart-wit omzetting. Misschien dat je hem wat strakker zou kunnen croppen zodat die garage (of wat het is) rechts onderin niet te zien is. Maar ik denk dat je dan een lelijke verhouding overhoud.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:50 schreef Peter_Aragorn het volgende:
+ Gewoonweg een stoere compositie en een leuke stijl. Mooi dat je door die ruit achter de gans kan zien dat er binnen nog iets staat, ziet er een beetje witte vormen doorheen
- Puur in zwart-wit zou hem misschien nog gaver maken.
[ afbeelding ]
+alsof de crosser zo naar die vent gaatquote:Op woensdag 22 juni 2011 18:00 schreef Mirel het volgende:
+ Dat het bord en ook het pijltje naar rechts gericht zijn maakt de plaatsing wel mooi.
+ doet me denken aan route 66 achtige borden, retro enzo, ook dat font helpt mee
- wat is die zwarte omlijning rechts bij de bomen. Lijkt net alsof dat deel in negatief zit ofzo
[ afbeelding ]
Ik gebruik een oude Praktica met rolletjes, superscherp is het nooit.quote:Op donderdag 23 juni 2011 22:13 schreef murp het volgende:
[..]
+alsof de crosser zo naar die vent gaat
+je gaat denken dat ie zeer binnenkort de vlag omhoogdoet
+leuke setting
-misschien iets te onscherp en te donker? maarja dat past wel bij de foto eigenlijk
[ afbeelding ]
Dan is het nog leuker gedaanquote:Op donderdag 23 juni 2011 22:35 schreef Mirel het volgende:
[..]
Ik gebruik een oude Praktica met rolletjes, superscherp is het nooit.
+ Heerlijke zomerse foto zonder gelijk het hittegolf gevoel te hebben. Komt waarschijnlijk door het ontbreken van harde schaduwen.quote:Op donderdag 23 juni 2011 22:13 schreef murp het volgende:
[..]
+alsof de crosser zo naar die vent gaat
+je gaat denken dat ie zeer binnenkort de vlag omhoogdoet
+leuke setting
-misschien iets te onscherp en te donker? maarja dat past wel bij de foto eigenlijk
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 25 juni 2011 23:26 schreef spiertz het volgende:
+super vette foto..
-ik was denk ik iets meer bij het gras gaan staan maja das ma een mening super mooie foto
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind het ook storend dat de tegels op de voorgrond net een ander patroon hebben. Dat zou ik er af croppen.quote:Op donderdag 23 juni 2011 23:33 schreef Heintje het volgende:
[..]
+ Heerlijke zomerse foto zonder gelijk het hittegolf gevoel te hebben. Komt waarschijnlijk door het ontbreken van harde schaduwen.
+ Lekker rustige kleuren combinatie.
- Het blaadje achter de stoel stoort een beetje. (net zoals de schroeven in de stoel)
[ afbeelding ]
Leuk idee, maar de sfeer is compleet verstoord door de flits. Compositie is vrij 'standaard'. Als je volgende keer de foto uit een ander perspectief neemt, een kleinere f/ waarde instelt en niet flitst wordt ie nog wat mooier. Als je camera daar mogelijkheid toe geeft zou ik ook wat meer inzoomen op één bloem.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 23:26 schreef spiertz het volgende:
+super vette foto..
-ik was denk ik iets meer bij het gras gaan staan maja das ma een mening super mooie foto
[ afbeelding ]
kan jij ook hoorquote:Op zondag 26 juni 2011 11:48 schreef Peter_Aragorn het volgende:
++ Wat een prachtige foto zeg!
-- Waarom kan ik dat niet :p?! Hoe doe je dat :p?!
Wow, een sluitertijd van vijf minuten joh???quote:Op zondag 26 juni 2011 12:00 schreef andreas612 het volgende:
[..]
kan jij ook hoordit was tijdens de zonsondergang dus. Moet zeggen dat de wolkenlucht wel mee zat, en ook het licht was wel gunstig. Voor deze gebruik ik een ND110 filter (10 stops) waardoor je dus een hele lange sluitertijd krijgt. Verder nog een NDG filter ervoor (3 stops) zodat de lucht wat beter eruit komt.
Exif: F/18, 303 sec, ISO 200, 17mm
jup, en 'k moest 'm nog bijna 2 stops oplichten ookquote:Op zondag 26 juni 2011 17:04 schreef Peter_Aragorn het volgende:
[..]
Wow, een sluitertijd van vijf minuten joh???
tja, 'k heb 'm bij cameraland besteld, maar volgens mij hebben wel meer zaken dat filter. En tja.. gebruik 'm op je groothoekquote:Op zondag 26 juni 2011 17:24 schreef Peter_Aragorn het volgende:
*Gaat ook eens kijken naar zo'n ND110-filter...*
(nog suggesties?)
Is het een mogelijkheid om de kleur van de 'felle' wolk linksboven net iets zachter te maken? Hij trekt net te veel aandacht. Verder een hele goed foto.quote:Op zondag 26 juni 2011 11:39 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Leuk idee, maar de sfeer is compleet verstoord door de flits. Compositie is vrij 'standaard'. Als je volgende keer de foto uit een ander perspectief neemt, een kleinere f/ waarde instelt en niet flitst wordt ie nog wat mooier. Als je camera daar mogelijkheid toe geeft zou ik ook wat meer inzoomen op één bloem.
Vrijdagavond op het strand:
[ afbeelding ]
Hoe wilde je anders aan sluitertijden langer dan 30 sec. komen?quote:Op zondag 26 juni 2011 17:48 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Bulb mode (fotografeer pas anderhalve maand)?!
wat zeg je?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Beginner, maar ik probeer dit ook maar eens.quote:http://i.fokzine.net/p/0s.gif[/img] Op zondag 26 juni 2011 17:00 schreef Gert-Jan1990 het volgende:
++ De wolken die zo vloeiend zijn
-- Misschien de duinen eraf, en alleen het strand erop krijgen. Al is dat bij zo'n foto echt een detial.
[ afbeelding ]
je moet ff je link regelenquote:Op zondag 26 juni 2011 21:01 schreef skagtrendy het volgende:
[..]
Beginner, maar ik probeer dit ook maar eens.
+ Dat je voor een zwart/wit foto hebt gekozen geeft een mysterieus effect. Ik moet een beetje denken aan een middeleeuws kasteel ofzo.![]()
+ Vanuit een leuke/interessante hoek genomen.
- lastig, maar ik had zelf denk ik iets minder contrast gebruikt.
[ http://imageshack.us/photo/my-images/820/dsc04499cx.jpg/ (copy/paste deze link) ]
+Mooie lijnenquote:Op zondag 26 juni 2011 21:01 schreef skagtrendy het volgende:
[..]
Beginner, maar ik probeer dit ook maar eens.
+ Dat je voor een zwart/wit foto hebt gekozen geeft een mysterieus effect. Ik moet een beetje denken aan een middeleeuws kasteel ofzo.![]()
+ Vanuit een leuke/interessante hoek genomen.
- lastig, maar ik had zelf denk ik iets minder contrast gebruikt.
[ http://imageshack.us/photo/my-images/820/dsc04499cx.jpg/ (copy/paste deze link) ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |