Hallo allemaal,
Binnenkort betrekken wij ons nieuwe huis, een jaren 30 woning. Aangezien we enigzins willen klussen heb ik me aangemeld op dit forum waar ik af en toe al op gekeken had, maar dus nu mijn eerste post heb.
We hadden plannen voor inbouwspots op de slaapkamer voor de kast, maar zijn daar eigenlijk van af gestapt omdat we geen verlaagd plafond willen.
Bij het uitzoeken van de kast kwamen we kastverlichting tegen in een koof van 4 cm dik die tegen het plafond geplaats wordt. In deze koof zaten spots met 20 Watt halogeen lampjes. Mijn eerste gedachte was hoe gaat dit dan met de warmteafvoer? Mijn tweede gedachte, als dit kan, kan het misschien ook direct in het plafond?
Ik las ook in
dit (oude) topic dat er speciale kapjes zijn voor het inbouwen van spots die de warmte tegenhouden (maar het moet toch ergens heen?)
Ook vond ik deze
inbouwtekening van een LED inbouwspot. Het lijkt erop dat er helemaal geen ruimte boven de lamp nodig is...
We gaan een nieuwe vloer leggen boven de slaapkamer, dus er is de mogelijkheid om tussen het plafond en de vloer te komen.
Wat zijn de mogelijkheden? Is het mogelijk om direct in het plafond van de slaapkamer inbouwspots te plaatsen? Waar moet ik dan op letten? Zit ik dan vast aan LED, of is halogeen ook mogelijk? Kan ik de ruimte tussen het plafond en de vloer erboven gebruiken voor het inbouwen? Het is een jaren 30 woning, dus de het betreft houten vloeren. We hebben de sleutel nog niet, dus ik kan nog niet kijken hoe het precies zit.
Alvast bedankt voor info!