Ik heb wel een 8800GTS 640 dat is een fabrieksmatig opgefokte versie. Maar goed, mijn voornaamste punt was het feit dat hij al 4.5 jaar mee gaat.quote:Op dinsdag 26 april 2011 10:42 schreef YoshiBignose het volgende:
Die 8800 GTS heb ik ook gehad, verbaast me eerlijk gezegd dat je daar alles op high mee kunt spelen, maar je je hebt ook wel een goede processor. Waar ik altijd zo verdrietig van wordt bij computerzooi is dat na een paar maanden je onderdelen al 50% van de prijs zijn of soms zelfs nog wel goedkoper. Het is net als gsm's tegenwoordig, heb je net een nieuw dingen dan komt er alweer een nieuwe versie uit... echt gelul allemaal want je kan zeker wel een paar jaar met die dingen doen.
de radius heeft wel erg veel effect of je wall-in, op een negatieve manier.quote:Op dinsdag 26 april 2011 11:51 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
Door nieuwe gateway buildtimes van units is een 2 gate rush proxy veel beter. Dat willen ze tegengaan door de radius te verkleinen, waardoor je niet meer 2 gates boven kan bouwen met 1 pylon onderaan een ramp.
Vind het wel goede notes, vooral de bunker salvage niet meer 100% is eindelijk goed, de archons nu massive mocht ook wel eens.
Voor de rest ghosts , sja, blijven ghosts he.
Ik denk eigenlijk dat het een fix is voor de blink stalker rush met een pylon onderaan de ramp. Wat je nu kunt doen is een pylon onderaan je tegenstander's ramp bouwen. Als hij dan zijn ramp ff dan doe je warp-in van 1 zealot net voorbij de ff. Deze geeft je high ground vision en je stalkers kunnen omhoog blinken. Zie bijvoorbeeld MC vs. WhiteRa in de Dreamhack finale (game 3 dacht ik, kan ook 4 zijn).quote:Op dinsdag 26 april 2011 11:51 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
Door nieuwe gateway buildtimes van units is een 2 gate rush proxy veel beter. Dat willen ze tegengaan door de radius te verkleinen, waardoor je niet meer 2 gates boven kan bouwen met 1 pylon onderaan een ramp.
Vind het wel goede notes, vooral de bunker salvage niet meer 100% is eindelijk goed, de archons nu massive mocht ook wel eens.
Voor de rest ghosts , sja, blijven ghosts he.
Heb je een link/vod of was het een livestream?quote:Op dinsdag 26 april 2011 14:13 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
OMG
iemand nog Rain vs Inca G2 gezien?
Let me pain a picture:
Rain
30 marines
2 tanks
4 medivacs
2 bases met orbitals en 75 energy op beide
Inca
4 zealots
1 stalker
2 DTs
geen bases
Rara wie wint er....
OMGGGG RAIN Y U SO BAD
Volgens mij begreep je het niet helemaal. De nieuwe range van de pylon zorgt ervoor dat je niet meer een pylon onderaan een ramp kunt bouwen en voorbij een forcefield warp-in kunt doen (was een miniem sliertje met de oude range waar je dit kon doen). Als de FF dus goed gedaan worden kun je dus geen vision bovenaan krijgen en kun je dus ook niet je stalkers naarboven blinken.quote:Op dinsdag 26 april 2011 16:01 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
Dat blijft bestaan, alleen dan 1 square dichterbij... moet niet uitmaken, goede rushes komen met 2 pylons, niet 1
ik geloof echt niet dat ze voor zo'n specifieke tactiek de range verkleinen. Ik denk eerder dat het een combinatie was van een aantal tactieken (cannon rush bijvoorbeeld) en het kwetsbaarder maken van de wall-in.quote:Op woensdag 27 april 2011 12:26 schreef andrew.koster het volgende:
[..]
Volgens mij begreep je het niet helemaal. De nieuwe range van de pylon zorgt ervoor dat je niet meer een pylon onderaan een ramp kunt bouwen en voorbij een forcefield warp-in kunt doen (was een miniem sliertje met de oude range waar je dit kon doen). Als de FF dus goed gedaan worden kun je dus geen vision bovenaan krijgen en kun je dus ook niet je stalkers naarboven blinken.
Dichterbij betekent dat ze binnen stalker range staan... ook al zijn het er twee. 4 stalkers kunnen makkelijk 2 pylons in de maak neerschieten voordat ze af zijn. Ik ben het met Razilat eens dat dit vast niet voor 1 enkele strategie gedaan is. Proxy gate met pylon op low ground is bijvoorbeeld ook generfed (past maar 1 gateway bovenaan nu), cannon rush en 4wg in het algemeen worden ook zwakker. Allemaal goede zaken wat mij betreft. Wall-in moeilijker is wat mij betreft een nadeel van deze nerf, maar goed... wall-ins kunnen op tich manieren.quote:Op woensdag 27 april 2011 14:47 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
Zoals ik al zei, goede rushes komen met 2 pylons, ookal staan die nu wat dichterbij.
2gate pressure is iig weer een stuk sterker (de zealot build rate was juist verlaagd om 2gate zealots te vertragen toendertijd). We zullen zien.quote:Op woensdag 27 april 2011 16:41 schreef YoshiBignose het volgende:
Nou ja generfed... ze hebben nu met chronoboost toch behoorlijk snel die 1e zealot weer. Ik ben er niet zo heel blij mee
Voor iemand die het toernooi heeft gewonnen (tot 2x aan toe) zeur je wel veel over tossquote:Op woensdag 27 april 2011 22:44 schreef GoodGawd het volgende:
Als je tegen toss speelt kan je beter meteen inpakken
Vandaag die build gedaan. Terran ging zo hard dood:Dquote:Op donderdag 28 april 2011 18:13 schreef GoodGawd het volgende:
Stalker collosus void ray. Wat een vuile combo is dat, je zou blizzard bijna niet meer serieus nemen.
Niffty ?quote:Op donderdag 28 april 2011 08:24 schreef Razilat het volgende:
[..]
Voor iemand die het toernooi heeft gewonnen (tot 2x aan toe) zeur je wel veel over toss
Rushen ? duurt een uur om er te komen. Tegen die tijd heb je al genoeg unitsquote:Op zaterdag 30 april 2011 11:09 schreef Donderkonijn het volgende:
omdat je er op kan rushen zeker omdat die fokkin wallin zoveel tijd kost
lol.... ik durf niet meer te spelen, gaat te goedquote:Op zaterdag 30 april 2011 15:58 schreef Tom_Poes het volgende:
Naar aanleiding van een grappig stukje uit een replay heb ik een filmpje gemaakt om om te leren gaan met Sony Vegas en Fraps.
Geluid verplicht, want dat is 60% van de ervaring.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 21% gewijzigd door andrew.koster op 01-05-2011 16:12:36 ]
das mooi als dat altijd gebeurt, dan win jequote:Op zondag 1 mei 2011 11:56 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
lol.... ik durf niet meer te spelen, gaat te goed, of zou dat komen omdat ik tegenwoordig die cheese beter scout
. lijkt wel of iedere andere toss MC probeert na te doen met die 2 gate proxy met de pylon beneden, en iedere zerg een early pool rush doet.
quote:Op zondag 1 mei 2011 16:03 schreef Tom_Poes het volgende:
45, ik mistEDIT: laat maar, ik kan niet tellen, ik had er 46!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik ging ervanuit dat het spel in de tussentijd verbeterd was en de makers met een een nieuwe unit op de proppen gekomen zijn hehequote:Op zondag 1 mei 2011 16:11 schreef andrew.koster het volgende:
[..]
EDIT: laat maar, ik kan niet tellen, ik had er 46!
Wat omnom zegt. En dat kan of course ook op 2 geyers. Stel je krijgt harrass je haalt al je drones weg. Dan wil je ze weer zo snel mogelijk 3 op 3 gas en de rest minerals.quote:Op maandag 2 mei 2011 08:40 schreef genakt het volgende:
Is er een manier om als je bijv 10 workers heb geslecteerd er dan maar 3 naar gas te sturen ?
Ja ik vroeg me al af hoe ze dat deden vanavond even proberen en dan hopelijk leaguea hoger nu rank 1 goldquote:Op maandag 2 mei 2011 11:40 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Wat omnom zegt. En dat kan of course ook op 2 geyers. Stel je krijgt harrass je haalt al je drones weg. Dan wil je ze weer zo snel mogelijk 3 op 3 gas en de rest minerals.
Selecteer alle drones. Stuur ze allemaal naar gas 1, shift klik 3 drones weg in je menu. Die meut stuur je naar gas 2 en dan doe je weer hetzelfde en stuur je ze naar minerals.
Hoef je niet te gaan pielen en onnodig je apm op te krikken
Staat gewoon in de options.quote:Op maandag 2 mei 2011 23:26 schreef Donderkonijn het volgende:
domme vraag misschien maar hoe kreijg je die timer boven je minimap?
bij 3v3 kom je vaak premades tegen, 4v4 daarintegen lijkt beter qua randomheid.quote:Op woensdag 4 mei 2011 01:00 schreef GoodGawd het volgende:
Gaar is dat zeg 3v3 random. Je komt met allemaal idioten je team
Ook een pot tegen 3x protoss. Dat was al hemeaal imba. Duizend collosus met dark templars en void rays, Ik ga dat dus niet meer doen met random autisten.
Je moet je idd een beetje uit de gold noobs werken, daarna krijg je wel leuke potten. Totdat je in high master komt waar iedereen elkaar cheesed en all-ins doetquote:Op woensdag 4 mei 2011 01:00 schreef GoodGawd het volgende:
Gaar is dat zeg 3v3 random. Je komt met allemaal idioten je team
Ook een pot tegen 3x protoss. Dat was al hemeaal imba. Duizend collosus met dark templars en void rays, Ik ga dat dus niet meer doen met random autisten.
Ja godver zeg, elke keer dat ik favored tegen mij heb zijn het masters die rushen en cheesen lol (6 pool x2 + cannon rush van player 3).quote:Op woensdag 4 mei 2011 08:20 schreef Turalyon het volgende:
[..]
Je moet je idd een beetje uit de gold noobs werken, daarna krijg je wel leuke potten. Totdat je in high master komt waar iedereen elkaar cheesed en all-ins doet.
Wow dat is wel heel groot verschilquote:Spore Crawler
Root time decreased from 12 to 6.
quote:Archon
Now a Massive unit.
Range increased from 2 to 3.
quote:Cybernetics Core
Research Warp Gate time increased from 140 to 180.
*This change was revoked.
Research Warp Gate time increased from 140 to 160.
Ja en een nutteloos verschil want spores unroot je eigenlijk zelden. Misschien in een gevalletje met DT waarbij de detector dus net buiten de range valt, maar dan nog is 6 teveelquote:
Als je scout na de 9 pylon moet je toch genoeg tijd te hebben om te beslissen wat je doet (volledig dichtwallen / 1 space openlaten voor een zealot).quote:Op woensdag 4 mei 2011 12:46 schreef Razilat het volgende:
Van mij hadden ze de zealot production time wel laag kunnen houden. tegen een 6 pool verdedigen is lastig als toss op dit moment.
Errr, daarom was het op de PTR. Dit is geen live patch geweest. Neem aan dat er teveel 2gate proxy zealot spammage gebeurde, waardoor ze dit terug moesten draaien. Dat sentry met de verkorte tijd blijft zal wel zijn omdat het earlygame vooral een defensieve unit is en met de warp gate nerf zal toss wel wat extra defensie kunnen gebruiken. Op zich vind ik dit logisch. Archon verder buffen snap ik niet zo goed, maar ach... een minder gebruikte unit buffen is op zich wel prima.quote:Op woensdag 4 mei 2011 11:01 schreef GoodGawd het volgende:
Tzijn ook beetje draai konten, eerst had ie energy toen weer niet. Gateway tijden, eerst zus dan weer terug zo.
Vertel mij de map en ik vertel je hoe je kunt verdedigen tegen een 6pool (op live)... en als ik het niet doe, dan laat MC het wel zien als IdrA hem probeert te 6poolen!quote:Op woensdag 4 mei 2011 12:46 schreef Razilat het volgende:
Van mij hadden ze de zealot production time wel laag kunnen houden. tegen een 6 pool verdedigen is lastig als toss op dit moment.
Volgens mij heb ik nergens gezegd dat ik het niet kan. Doorgaans gebruik ik een probe of 3 om de zealot choke dicht te houden todat de zealot er uit is. Neemt niet weg dat een grote ramp (scrap station bijvoorbeeld) moeilijk te verdedigen is als toss tegen een 6 pool.quote:Op woensdag 4 mei 2011 12:49 schreef andrew.koster het volgende:
[..]
Vertel mij de map en ik vertel je hoe je kunt verdedigen tegen een 6pool (op live)... en als ik het niet doe, dan laat MC het wel zien als IdrA hem probeert te 6poolen!
Volledig dichtwallen is een no-go voor mij. Je benadeeld jezelf er teveel mee. Tevens moet je een pylon in je wall betrekken als je hem dicht wil maken. Mijn pylons staan altijd achter de wall.quote:Op woensdag 4 mei 2011 12:48 schreef Salamando het volgende:
[..]
Als je scout na de 9 pylon moet je toch genoeg tijd te hebben om te beslissen wat je doet (volledig dichtwallen / 1 space openlaten voor een zealot).
FFE ?quote:Op woensdag 4 mei 2011 13:26 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
Daarom ga ik altijd FFE tegenwoordig, op vrijwel elke map. Zelfs goed tegen 6pools
Nee dat is geen bug, noem het luck of the draw.quote:Op woensdag 4 mei 2011 13:34 schreef Keffo het volgende:
EVen een vreemd vraagje. Mn broer is net begonnen met SC2 en zit in bronze. Hij heeft in het begin zn beetje al zn games verloren. Om een of andere reden is hij nu toch steeds favored en krijgt hij max 4 punten per gewonnen match. Ik heb net even onder zijn account gespeeld en 3 potjes op rij gespeeld, 3x favored en 3x maar 4 punten bij een win. Lijkt me niet te kloppen.
Bug?
Teamgames is waar de echte actie plaatsvind.quote:Op woensdag 4 mei 2011 13:33 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
Teamgames doe ik niet aan meedas de beste oplossing
Pylon achter je wall, dubbele gateway of gateway / forge ervoor. Als je d'r uit wilt vernietig je een van je gateways.quote:Op woensdag 4 mei 2011 13:05 schreef Razilat het volgende:
[..]
Volledig dichtwallen is een no-go voor mij. Je benadeeld jezelf er teveel mee. Tevens moet je een pylon in je wall betrekken als je hem dicht wil maken. Mijn pylons staan altijd achter de wall.
Ik zal nooit een forge voor een cycore bouwen, 2e gate wel soms, afhankelijk van hoe snel we willen pushen.quote:Op woensdag 4 mei 2011 13:59 schreef Salamando het volgende:
[..]
Pylon achter je wall, dubbele gateway of gateway / forge ervoor. Als je d'r uit wilt vernietig je een van je gateways.
quote:Op woensdag 4 mei 2011 13:05 schreef Razilat het volgende:
[..]
Volledig dichtwallen is een no-go voor mij. Je benadeeld jezelf er teveel mee. Tevens moet je een pylon in je wall betrekken als je hem dicht wil maken. Mijn pylons staan altijd achter de wall.
Tja... er zijn genoeg manieren om een wall-in te volvullen en je vraag was: ik ga steeds dood tegen 6pools, wat kan ik ertegen doen? Soms is een wall-off een prima oplossing (lang niet altijd, maar op Xel'naga is het een 100% win als je wall-off doet als je de 6pool scout). Als je dan gewoon meteen zegt: ik ga steeds dood tegen 6pool en ik wil op geen enkele wijze van mijn strategie, die subiet verliest van 6pools, afwijken, dan hoeven we inderdaad ook geen woorden meer vuil te maken hieraan!quote:Ik zal nooit een forge voor een cycore bouwen, 2e gate wel soms, afhankelijk van hoe snel we willen pushen.
Je wall dichtmaken is hoe dan ook verloren minerals, early game telt elke mineral.
Dat ben ik met je eens. Forge is verdomde goed tegen early pool builds. Je kunt veilig en snel je expo pakken en met een paar zealots en cannons een gefaalde 6/8pool helemaal opsluiten in zijn main. Tegen de tijd dat hij genoeg roaches heeft om eruit te breken heb je zo'n economische voorsprong opgebouwd dat het gg is.quote:Op woensdag 4 mei 2011 14:40 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
Je kan 2 gates niet supporten als je deze als redmiddel plant.
Een forge kan je zelf nog druk mee zetten, vandaar forge + gate
Gast serieus, lees wat ik wel en niet zeg en spring niet naar verzonnen conclusies. Ik heb echt nergens gezegd dat ik niet tegen 6 pools opkan, au contraire, ik geef juist aan dat ik het met een paar probes oplos.quote:Op woensdag 4 mei 2011 14:34 schreef andrew.koster het volgende:
[..]
[..]
Tja... er zijn genoeg manieren om een wall-in te volvullen en je vraag was: ik ga steeds dood tegen 6pools, wat kan ik ertegen doen? Soms is een wall-off een prima oplossing (lang niet altijd, maar op Xel'naga is het een 100% win als je wall-off doet als je de 6pool scout). Als je dan gewoon meteen zegt: ik ga steeds dood tegen 6pool en ik wil op geen enkele wijze van mijn strategie, die subiet verliest van 6pools, afwijken, dan hoeven we inderdaad ook geen woorden meer vuil te maken hieraan!
En... nee. Een 2gate wall-off is 150 verloren mineralen (aangenomen dat je nooit 2 zealots/stalkers tegelijk bouwt voordat je de wall-off gateway sloopt). Tegenover 150 mineralen in 6 zerglings (die nu nutteloos zijn) + verloren mijntijd wegens het hebben van 7 drones tegen 14+ probes... zeg mij hoe die 150 mineralen weggegooid zijn!
Je zet je choke dicht met probes tot de zealot klaar is, je gaat niet head-on met probes.quote:Op woensdag 4 mei 2011 14:52 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
je hebt 6 pools met lings, en 6pools met lings en drones, die hou je niet met alleen je probes. Daarbij kan je beter een 6pool blocken met force en gate of gate en core, zodat je eco niet fucked up is.
Ik ben benieuwd met wie jij die discussie aan het voeren bent want het is i.i.g. niet met mij. Ik had het over zealot production tijd t.o.v. een 6 pool rush.quote:Op woensdag 4 mei 2011 14:58 schreef andrew.koster het volgende:
Overigens is de hele balance discussie om onstopbare 6pools in team games nonsense, aangezien starcraft 2 vrij uitdrukkelijk rond 1v1 gebalanced wordt.
In teamgames zijn alle soorten chease een stuk beter zijn dan in 1v1, want de kans is vrij groot dat 2maal chease in een teamgame 1 tegenstander doodt. Dit is de economische schade meer dan waard (en tja, zoiets als Yoshi zegt is te suicidaal, maar 6/8pools, proxy rax en proxy gate zijn toch wel sterker dan in 1v1 als twee mensen fatsoenlijk coordineren).
word.quote:Op woensdag 4 mei 2011 15:01 schreef YoshiBignose het volgende:
Tuurlijk, maar het nadeel van team games is dat het vaak random teams zijn en als de tegenstanders goed samenwerken in hun cheese het veel makkelijker is om te winnen. Al zou je echt 4v4 spelen met een goed team en iedereen communiceert goed dan kunnen het gewoon hele spannende potjes worden ook al wordt er gecheesed.
Met jou ja! Want jij zegt dat het voor teamgames nodig is omdat de 1v1 strategiën om een 6pool te vernietigen niet werken en dat een valide reden is om zealot build time te veranderen.quote:Op woensdag 4 mei 2011 15:03 schreef Razilat het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd met wie jij die discussie aan het voeren bent want het is i.i.g. niet met mij. Ik had het over zealot production tijd t.o.v. een 6 pool rush.
Zeggen dat starcraft op 1v1 specifiek wordt gebalanced is hetzelfde als zeggen dat MMORPG's op PvP worden gebalanced.
Ik heb geen zin om mijzelf te quoten dus raad ik je aan om mijn posts in dit topic nog eens door te lezen. Je trekt allemaal non-conclusies n.a.v. jou interpretatie van mijn tekst, en slaat de plak daarbij mis.quote:Op woensdag 4 mei 2011 15:39 schreef andrew.koster het volgende:
[..]
[..]
Met jou ja! Want jij zegt dat het voor teamgames nodig is omdat de 1v1 strategiën om een 6pool te vernietigen niet werken en dat een valide reden is om zealot build time te veranderen.
En nee, het is niet hetzelfde. Ik denk dat Blizzard vast wel teamgames in de gaten houdt en ervoor zorgt dat ze niet al te stuk gaan, maar het is overduidelijk van Blizzard's blogs dat unit balance op 1v1 gefocus'd wordt.
WoW (enige MMO die ik gespeeld heb) wordt vrij nadrukkelijk gebalanceerd rond raids en PvP. Voor 5mans worden de dungeons gebalanceerd zodat willekeurige groep van tank, healer en 3 dps het kunnen doen (met meer of minder moeite). Zo eenzelfde soort balance kan makkelijk op Starcraft 2 toegepast worden: rassen balanceren voor 1v1 en 2v2 maps zo maken dat iedereen cheese kan afkaatsen en niemand een te groot macro voordeel heeft.
haha ja, maar dat zijn nog vrij zwakke cheeses. Je hebt ze veel erger dan dat.quote:Op woensdag 4 mei 2011 09:03 schreef Razilat het volgende:
[..]
Ja godver zeg, elke keer dat ik favored tegen mij heb zijn het masters die rushen en cheesen lol (6 pool x2 + cannon rush van player 3).
En 9 van de 10 keer hebben ze van die 750/1000 wins avatars.
Met drone all-in kan hij door je probes heen floaten door op een mineral patch te klikken.quote:Op woensdag 4 mei 2011 14:55 schreef Razilat het volgende:
[..]
Je zet je choke dicht met probes tot de zealot klaar is, je gaat niet head-on met probes.
Hmm als je een 6-8 pool scout en je spendeert 100 mins aan een pylon om je wall dicht te maken heb je gewonnen? forge erachter, 3 zeals eruit pompen, aanvallen probes meenemen?quote:Op woensdag 4 mei 2011 13:05 schreef Razilat het volgende:
[..]
wij spelen met 4 5 of 6 man die metalopolis koth (king of the hill) + obs. 2 spelen, en de rest kijkt en lult slap. ook best lachen. Winnaar blijft staan of stapt terug, en een nieuwe mag het proberen.quote:Op woensdag 4 mei 2011 20:32 schreef GoodGawd het volgende:
Doe nu veel 2v2 met vriend op skype, is best lachen. Zo met skype kan je het er de hele tijd over hebben wat je doet etc. Met random mensen is het altijd ja ik doe dit jij doet dat. Period.
Zo met vriend veel leuker en beter natuurlijk
Bijna promotion?quote:Op donderdag 5 mei 2011 00:29 schreef GoodGawd het volgende:
Ik heb nu 7 win streak. Laatste tegen een master toss gewonnen, ging hij ingame helemaal tekeer ik nub enzo. Dat hij zus en zo fout deed anders had hij mij afgeslacht en blabalbala. Toen na de game ging ie nog door zeiken.
Toen wees ik hem even op het feit dat hij wellicht op het punt van demoten staat als hij tegen diamonds speelt
Ik heb dat ook soms, het is net alsof het systeem probeert te compenseren voor eerdere win of loss steaks.quote:Op donderdag 5 mei 2011 00:18 schreef Donderkonijn het volgende:
owkee schiet mij maar lek, eerst een zieke losing streak (9losses), daarna win je van gold en plat... kan iemand mij dat even uitleggen? Verloor zelfs van een bronze die echt veel beter was dan die platinum gast
Dat zijn de beste games, probleem is iemand vinden die dat ook graag doet van een gelijkmatig skill niveau.quote:Op woensdag 4 mei 2011 20:32 schreef GoodGawd het volgende:
Doe nu veel 2v2 met vriend op skype, is best lachen. Zo met skype kan je het er de hele tijd over hebben wat je doet etc. Met random mensen is het altijd ja ik doe dit jij doet dat. Period.
Zo met vriend veel leuker en beter natuurlijk
Wat ik ook veel zie is 4 ran met proxy rax en dan mass marine. Premades zijn lastig als random group spelers.quote:Op woensdag 4 mei 2011 17:35 schreef Turalyon het volgende:
[..]
haha ja, maar dat zijn nog vrij zwakke cheeses. Je hebt ze veel erger dan dat.
Als je in gold zit is je macro play nog niet verfijnd, ik denk dat je daar nog aan moet werken. Hoeveel mins heb je doorgaans over? heb je genoeg productie gebouwen om je stroom minerals te verwerken? Expand je op tijd? is je saturation goed? blijf je units bouwen?quote:Op woensdag 4 mei 2011 20:20 schreef Keffo het volgende:
Begin wel beetje te twijfelen aan mn eign verbetering. Ben nu gold, na lang in silver te hebben gezeten. Maar heb nu echt het idee dat ik aan mn max it.
Iemand nog wat noob tips?
Met name de basics (hotkeys, SCVs maken en Supply depots maken, heb ik wel onder de knie.
Met name TvT en TvZ is lastig. Om een of andere reden kan ik meestal wel van Protos winnen.
Doe alles met hotkeys, niet een paar dingen en gebruik de shifttoets meer. Train continu scv's tot 65 en bouw meer productie gebouwen terwijl je meer income krijgt.quote:Op woensdag 4 mei 2011 20:20 schreef Keffo het volgende:
Begin wel beetje te twijfelen aan mn eign verbetering. Ben nu gold, na lang in silver te hebben gezeten. Maar heb nu echt het idee dat ik aan mn max it.
Iemand nog wat noob tips?
Met name de basics (hotkeys, SCVs maken en Supply depots maken, heb ik wel onder de knie.
Met name TvT en TvZ is lastig. Om een of andere reden kan ik meestal wel van Protos winnen.
tijd om aan je 2v2 te werken en je 1v1 bonuspool weer lekker vol laten lopen, volgens mij genereer ik iets van 15-20 punten per +/- 20 uur. (wellicht is het gewoon 1 punt per uur)quote:Op donderdag 5 mei 2011 10:37 schreef Turalyon het volgende:
Ik ben eindelijk van 1v1 random overgestapt naar 1v1 zerg. Gestegen van rank 97 naar 46, alleen mijn bonus pool begint leeg te raken. Het is altijd zo jammer als je dan speelt maar achteruit gaat
.
In 2v2 wordt er alleen maar gecheesed :p, dan liever 3v3 of 4v4.quote:Op donderdag 5 mei 2011 10:42 schreef Razilat het volgende:
[..]
tijd om aan je 2v2 te werken en je 1v1 bonuspool weer lekker vol laten lopen, volgens mij genereer ik iets van 15-20 punten per +/- 20 uur. (wellicht is het gewoon 1 punt per uur)
Ik speel maar iets van 3-6 games per avond dus ik heb eigenlijk altijd wel bonuspool
3v3 en 4v4 zijn ook gewoon het leukst!quote:Op donderdag 5 mei 2011 11:16 schreef Turalyon het volgende:
[..]
In 2v2 wordt er alleen maar gecheesed :p, dan liever 3v3 of 4v4.
quote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:28 schreef GoodGawd het volgende:
Spontaan, zat gewoon op de bank. Afgelopen keren tijdens het eten. Ben al aan 1 kant geopereerd, maar nu begint de andere kant. Meh.
Dat dacht ik ook idd. Waarom nou hier dat wordt een all-in van die zerg en hij rolt m op. Maar dit was wel een vette oplossingquote:Op vrijdag 6 mei 2011 08:41 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
Waardeloze map om FFE op te doen ook...
ramp te dicht bij je eigen walloff, alles op 1 choke, roaches kunnen alles pakken
maar wel epic zerg tactics
Zet 'm op!quote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:28 schreef GoodGawd het volgende:
Spontaan, zat gewoon op de bank. Afgelopen keren tijdens het eten. Ben al aan 1 kant geopereerd, maar nu begint de andere kant. Meh.
Omdat je eerst de forge maakt ?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:30 schreef Tom_Poes het volgende:
Waarom noemt men het trouwens FFE als het eigenlijk FEF is
quote:Op vrijdag 6 mei 2011 16:32 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
En daarom ben je nog geen grandmaster
Ik zeg dat eerlijk gezegd ook bijna nooit.. Niet lullig bedoelt ofzo.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 01:38 schreef Turalyon het volgende:
Mijn 24 winstreak beeindigt door 3 grand mastersin 3v3
ze waren wel bm hoor, niet eens gl hf
Ja effe NesTeaquote:Op vrijdag 6 mei 2011 00:01 schreef Tom_Poes het volgende:
http://www.gomtv.net/2011gslsponsors3/vod/65228
Dagdag FFE
Tjah, als je al je apm nodig hebt om een scv te maken snap ik dat je daar geen tijd voor hebt.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 03:09 schreef genakt het volgende:
[..]
Ik zeg dat eerlijk gezegd ook bijna nooit.. Niet lullig bedoelt ofzo.
quote:Op zaterdag 7 mei 2011 09:00 schreef Siddartha het volgende:
[..]
Tjah, als je al je apm nodig hebt om een scv te maken snap ik dat je daar geen tijd voor hebt.
ik moet wel :/ mn pc is niet beterquote:Op zaterdag 7 mei 2011 10:03 schreef GoodGawd het volgende:
Kzit een beetje sc strategie filmjes uit te checken hier, wil het allemaal uit proberen maar dat gaat niet , meeeh. En mijn niewe pc onderdelen zijn vandaag ook nog eens aangkomen. Wel weer iets om me op te verheugen als ik uit dit hol weg benGeen sc op alles low.
Als vind ik dat nog niet eens zo storend low.
Ik kijk altijd via www.warpprism.com, misschien dat die het wel voor je doet.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 12:56 schreef SoraAoi het volgende:
Bij mij wilt justin tv maar niet laden, zie enkel zwartscherm. Dit vind ik niet leuk aangezien de andere streamers wel gewoon loadenAny idea?
Laat trouwens maar, Is zij toch zoiezo nietquote:Op zaterdag 7 mei 2011 12:56 schreef SoraAoi het volgende:
Bij mij wilt justin tv maar niet laden, zie enkel zwartscherm. Dit vind ik niet leuk aangezien de andere streamers wel gewoon loadenAny idea?
quote:Op zaterdag 7 mei 2011 23:02 schreef IkWistGeenNaam het volgende:
[..]
Gewoon even een vraagje. Waarom geloof ik niet dat jij degene bent op die foto's in je fotoboek?(als het niet te brutaal is![]()
quote:Op zaterdag 7 mei 2011 23:02 schreef IkWistGeenNaam het volgende:
[..]
Gewoon even een vraagje. Waarom geloof ik niet dat jij degene bent op die foto's in je fotoboek?(als het niet te brutaal is![]()
Welkomquote:Op maandag 9 mei 2011 00:08 schreef Seamonkey- het volgende:
Speel dit spel nu sinds een weekje actief en ben vandaag na mijn placement games ( 2 gewonnen 3 verloren ) in de Gold League gezet.
Heb sindsdien nog geen game gewonnen. Heb het idee dat ze veels te goed voor me zijn. Als ik met mijn broertje 2vs2 doe in Bronze winnen we ook maar de helft. Is er een manier op naar beneden te gaan? Want ik word echt alleen maar dik en dik geowned
Hoe kan ik trouwens zien in welke league mn tegenstanders zitten als ik tegen ze speel?
`quote:Op maandag 9 mei 2011 01:45 schreef SoraAoi het volgende:
Zo is dat =]
Welke league spelen de fokkers eik? Speel nu half jaar op SEA op master league maar speel over 10 dagen weer in EUJullie dan?
Ondanks dat je post zwaar komische waarde en een kern van waarheid bevat, is het alleen niet echt zo verdeeld, kijk maar naar de vorige tourneys.quote:Op maandag 9 mei 2011 08:34 schreef GoodGawd het volgende:
de meeste fokkers zijn bronze maar mentaal allemaal Grandmaster. Overigens is mijn latop overgekomen naar t krankenhaus. Kan ik SC tegen de pc spelen
Also nu ik toch zeeen van tijd heb, volg ik op youtube de 12 weeks serie van MrBitterTV, best cool om even te checken als je veel tijd hebt.
Wat is je speelstijl? Veel 'kleine' units massen? Ranged? Macro? Micro? Hardhitters? Expanden? Rushen? Verdedigen? Aanvallen?quote:Op maandag 9 mei 2011 09:10 schreef genakt het volgende:
Ik speel nog steeds random weet nog steeds niet welk ras ik nou gaat kiezen![]()
ja dat verschilt dus heel veel per ras en per map en per enemy Meestal probeer ik wel voor een macro game te gaan maar wat kleinere mappen vaak nogal early pressurequote:Op maandag 9 mei 2011 10:21 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
[..]
Wat is je speelstijl? Veel 'kleine' units massen? Ranged? Macro? Micro? Hardhitters? Expanden? Rushen? Verdedigen? Aanvallen?
roept u maar
Wat je moet doen en wat je echt automatisch uit de bronze-silver league zal helpen is het volgende;quote:Op maandag 9 mei 2011 10:37 schreef genakt het volgende:
[..]
ja dat verschilt dus heel veel per ras en per map en per enemy Meestal probeer ik wel voor een macro game te gaan maar wat kleinere mappen vaak nogal early pressure
Ja, dat heb ik dus ook niet begrepen, het enige echt interresante is win/loss ratio. In theorie moet dit natuurlijk altijd 50/50 zijn volgens Blizzard. Misschien hebben ze het wel verwijderd omdat het te vaak niet kloptequote:Op maandag 9 mei 2011 10:36 schreef SoraAoi het volgende:
Ik speel random gedurende mijn casual teamgames1v1 doe ik of zerg of protoss
Wat ik dom vind btw is dat ze de losses removed hebben van alles beneden master. Niet dat ik er last van heb maar ik vraag me echt af wat daar het nut van is om heel eerlijk te zijn
Ik zit platinum leaguequote:Op maandag 9 mei 2011 10:41 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Wat je moet doen en wat je echt automatisch uit de bronze-silver league zal helpen is het volgende;
Blijf workers aanmaken en denk de hele tijd: workers, supplies, workers supplies.
Ik zie altijd teveel mensen over imbalanced enzo whinen terwijl ze deze basics nog niet goed doenPak een ras wat je tof vindt en blijf telkens workers aanmaken en supplies, workers supplies, workers supplies. Als je dat goed kunt dan ben je echt zo uit die lower leagues
Dit is gewoon basic sc2. In alles beneden Grand Master league (en zelfs daar) boeit het ras sowieso niet aangezien je altijd fouten maakt en daardoor verliest. Maak je geen fouten dan zat je niet in die lower leagues dus pak een ras wat je LEUK vindt om te spelen en waarmee je wilt verder gaan en doe het gewoon
Ik las ergens op teamliquid dat ze dit blijkbaar gedaan hebben omdat mensen bang zijn om te ladderen. Door hun win loss ratio zie je namelijk al snel dat ze niet de uber gosu super powergamers zijn die ze claimen te zijn (alsof league niet genoeg is maar goed).quote:Op maandag 9 mei 2011 10:49 schreef Razilat het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik dus ook niet begrepen, het enige echt interresante is win/loss ratio. In theorie moet dit natuurlijk altijd 50/50 zijn volgens Blizzard. Misschien hebben ze het wel verwijderd omdat het te vaak niet klopte.
Ok, dan zal dat wel goed zitten denk ikquote:Op maandag 9 mei 2011 10:53 schreef genakt het volgende:
[..]
Ik zit platinum leagueen 1tje diamond met random de bronze league ben ik allang voorbij
Wat natuurlijk best wel grappig is, hoeveel van de honderduizenden (?) SC spelers zou nou echt ''pro'' zijn.quote:Op maandag 9 mei 2011 10:53 schreef SoraAoi het volgende:
Veel mensen schamen zich voor hun win/loss ratio
Preciesquote:Op maandag 9 mei 2011 10:56 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Wat natuurlijk best wel grappig is, hoeveel van de honderduizenden (?) SC spelers zou nou echt ''pro'' zijn.
Had je ook een KLB topic over gemaakt!1quote:Op maandag 9 mei 2011 10:58 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
PreciesMensen die bang zijn om te ladderen, daardoor niet ladderen en slecht blijven
Het blijft me verbazen !!quote:Op maandag 9 mei 2011 10:59 schreef Salamando het volgende:
[..]
Had je ook een KLB topic over gemaakt!1
Daar gaat het dus niet eens om. Erg veel mensen zijn bang om te verliezen, en dat wordt gevoed door het verliezen van op papier slechtere spelers. Als je de losses weghaalt is dit al een stuk minder , zie mijn bovenstaande voorbeeld.quote:Op maandag 9 mei 2011 10:56 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Wat natuurlijk best wel grappig is, hoeveel van de honderduizenden (?) SC spelers zou nou echt ''pro'' zijn.
Ja maar voor al die ''niet-pro's'', inclusief mezelf, boeit het toch geen reet hoeveel wins/losses je hebt ?quote:Op maandag 9 mei 2011 11:00 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
[..]
Daar gaat het dus niet eens om. Erg veel mensen zijn bang om te verliezen, en dat wordt gevoed door het verliezen van op papier slechtere spelers. Als je de losses weghaalt is dit al een stuk minder , zie mijn bovenstaande voorbeeld.
Ik heb het in wc3 ook gehad, account opbouwen naar 30 wins , 5 losses. Had ik een 3 lsos stream maakte ik weer een nieuw account omdat ik gewoon wou winnen.
Moet wel toegeven dat ik in sc2 ook 2 accounts heb, al is eentje echt alleen voor practise en buildorders proberen, die zit dan ook in goldterwijl mn 'normale' acount in diamond zit.
Als je bang bent om te verliezen en daardoor niet speelt blijf je verliezenquote:Op maandag 9 mei 2011 11:00 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
[..]
Daar gaat het dus niet eens om. Erg veel mensen zijn bang om te verliezen, en dat wordt gevoed door het verliezen van op papier slechtere spelers. Als je de losses weghaalt is dit al een stuk minder , zie mijn bovenstaande voorbeeld.
Ik heb het in wc3 ook gehad, account opbouwen naar 30 wins , 5 losses. Had ik een 3 lsos stream maakte ik weer een nieuw account omdat ik gewoon wou winnen.
Moet wel toegeven dat ik in sc2 ook 2 accounts heb, al is eentje echt alleen voor practise en buildorders proberen, die zit dan ook in goldterwijl mn 'normale' acount in diamond zit.
Yeh maar het liften gaat minder goedquote:
Dat is idd pech hebbenquote:Op maandag 9 mei 2011 11:53 schreef Tom_Poes het volgende:
Gister ff toernooitje gespeeld. Ik heb al vaker gespeeld dan een maat van me en die kwam tegen een gold speler, dus ik dacht dat door mijn waarschijnlijke hogere seed ik ook wel zoiets moet hebben. Kijk ik in de brackets, moet ik tegen Dimaga xD Dat ging m net ff niet worden dus. Wel mn 1e GMXP
quote:Op maandag 9 mei 2011 11:53 schreef Tom_Poes het volgende:
Gister ff toernooitje gespeeld. Ik heb al vaker gespeeld dan een maat van me en die kwam tegen een gold speler, dus ik dacht dat door mijn waarschijnlijke hogere seed ik ook wel zoiets moet hebben. Kijk ik in de brackets, moet ik tegen Dimaga xD Dat ging m net ff niet worden dus. Wel mn 1e GMXP
Ik moest 1 x sennheiser tegen een master, toen ging ik cannonrushen omdat ik dacht dat dat mn "enige kans" was. Macro ga ik er sowieso af. Toen had ik m, alleen hij nakte mn probe, en wallde zich in met pylons, haalde hij het alsnog -,-quote:Op maandag 9 mei 2011 12:12 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
gewoon een lame troll game spelen, cannonrush ofzo
Msg me maar een keer, wat is je main race?quote:Op maandag 9 mei 2011 09:06 schreef SoraAoi het volgende:
Nah ja goed als ik terug ben join ik channel fok wel![]()
Wie wil 1v1's doen? Ik speel protoss en zerg.
rechtsonder naast je friendslist heb je een lijst met allemaal channels. Looking for group, custom games etc, ff naar beneden scrollen en dan fok intypen - join channel.quote:Op maandag 9 mei 2011 09:10 schreef genakt het volgende:
Ik speel nog steeds random weet nog steeds niet welk ras ik nou gaat kiezen![]()
Fok channel hoe vind je die ?
aw nice ja had die channels wel gezien maar vanavond even proberenquote:Op maandag 9 mei 2011 14:05 schreef Turalyon het volgende:
[..]
Msg me maar een keer, wat is je main race?
[..]
rechtsonder naast je friendslist heb je een lijst met allemaal channels. Looking for group, custom games etc, ff naar beneden scrollen en dan fok intypen - join channel.
+1quote:Op maandag 9 mei 2011 14:08 schreef genakt het volgende:
[..]
aw nice ja had die channels wel gezien maar vanavond even proberen
Heb sommige fokkers als vrienden maar speel er eigenlijk nooit meequote:Op maandag 9 mei 2011 14:10 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
+1
Vind het een stuk gezelliger om met mensen van hier te gamen dan met onbekenden. (al zijn jullie dat natuurlijk ook stiekem..)
je snapt wel dat je dan de helft van de fokkers gaat bashen..(zonder forum).. wie weet zijn ze groter dan jij IRL. Zou je wel echt achter je veilige zone vandaan komen?quote:Op maandag 9 mei 2011 14:18 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
Keertje een SC2 FOKmeeting? Strats uitwisselen en bronzeleaguers bashen onder het genot van een koel biertje (kindercola voor docorc en leeftijdgenootjes)
Je moet niet zo makkelijk oordelen. Yosh en Nifty spelen ook graag multiplayer, er zit alleen een verschil in mensen die dominant 1v1 spelers zijn of dominant multiplayer. Neem mijzelf, ik vind 1v1 te stressvol dus ik doe er niet aan, ik speel inimmers voor MIJN lol. Ik speel dus alleen 2v2, 3v3 en 4v4 ongeacht wat al die 1v1 fanboi's schreeuwen over echte skill zit in 1v1 blablabla. 2 takken van sport zijn het.quote:Op maandag 9 mei 2011 14:11 schreef genakt het volgende:
[..]
Heb sommige fokkers als vrienden maar speel er eigenlijk nooit mee
want gooddawg en yoshi gast doen volgens mij bijna alleen 1 vs 1 of practice rotzooi
Ik heb de dikste lol gehad om eerlijk te zijn met die gasten. Vaak voelt het toch of je ze ergens kent en al een klik hebt. (MMORPG's lenen zich er meer voor dan forums imo). Uiteindelijk als enige de hotelkamer niet gezien dat weekend xDquote:Op maandag 9 mei 2011 14:41 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
Ik ben een goede 2meterdus daar maak ik me niet zo'n zorgen om
altijd bij meetings geweest van fora, wel gezellig, gaat bijna altijd over andere dingen, zelden over *insert forumnaam hier*
Leer je wel iedereen kennen zoals ze echt zijn.
Hey ho waarom word ik opeens genoemdquote:Op maandag 9 mei 2011 14:11 schreef genakt het volgende:
[..]
Heb sommige fokkers als vrienden maar speel er eigenlijk nooit mee
want gooddawg en yoshi gast doen volgens mij bijna alleen 1 vs 1 of practice rotzooi
Ik ken inderdaad ook niemand die starcraft 2 speelt...quote:
Ik ben nittyquote:Op maandag 9 mei 2011 14:47 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Hey ho waarom word ik opeens genoemdWat is jouw nick dan?
Ik speel ook meer 2v2, 3v3 en 4v4 hoor en speel nooit tot nauwelijks custom games met andere fokkers, ook al heb ik er een stuk of 20 in m'n friends list.
Autisme
[..]
Ik ken inderdaad ook niemand die starcraft 2 speelt...
Gelul tbh. Ik supply blok mezelf bijna nooit meer, heb mijn minerals vrijwel altijd in orde en kom niet uit hoog silver. je hebt toch echt wel een beetje basic control over je units nodig.quote:Op maandag 9 mei 2011 10:41 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Wat je moet doen en wat je echt automatisch uit de bronze-silver league zal helpen is het volgende;
Blijf workers aanmaken en denk de hele tijd: workers, supplies, workers supplies.
Ik zie altijd teveel mensen over imbalanced enzo whinen terwijl ze deze basics nog niet goed doenPak een ras wat je tof vindt en blijf telkens workers aanmaken en supplies, workers supplies, workers supplies. Als je dat goed kunt dan ben je echt zo uit die lower leagues
Dit is gewoon basic sc2. In alles beneden Grand Master league (en zelfs daar) boeit het ras sowieso niet aangezien je altijd fouten maakt en daardoor verliest. Maak je geen fouten dan zat je niet in die lower leagues dus pak een ras wat je LEUK vindt om te spelen en waarmee je wilt verder gaan en doe het gewoon
Betere unit compositie en ook counter units maken. Als je enemy bijv mass void raids maakt ga dan geen raoches bijvquote:Op maandag 9 mei 2011 16:12 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Gelul tbh. Ik supply blok mezelf bijna nooit meer, heb mijn minerals vrijwel altijd in orde en kom niet uit hoog silver. je hebt toch echt wel een beetje basic control over je units nodig.
quote:Op maandag 9 mei 2011 16:01 schreef YoshiBignose het volgende:
Hé oh er is dus wel een Nitty ik was altijd al in de war met Nifty maar nu snap ik het haha
Protoss. Zerg op goede stevige 2e plek en terran casual niveauquote:Op maandag 9 mei 2011 14:05 schreef Turalyon het volgende:
[..]
Msg me maar een keer, wat is je main race?
[..]
Leugen. Vraag maar aan Mondragon!quote:Op maandag 9 mei 2011 16:19 schreef genakt het volgende:
[..]
Betere unit compositie en ook counter units maken. Als je enemy bijv mass void raids maakt ga dan geen raoches bijven meer scouten
Maar dat komt omdat je nooit uit je moeder's kelder komt...quote:Op maandag 9 mei 2011 14:47 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik ken inderdaad ook niemand die starcraft 2 speelt...
Dus niet alleen Pylons en probes. Proves my point. Overigens maak ik wel counter untis. alleen heb ik geen idee hoe ik bv tegeb een terran bioball met vikings moet spelenquote:Op maandag 9 mei 2011 16:19 schreef genakt het volgende:
[..]
Betere unit compositie en ook counter units maken. Als je enemy bijv mass void raids maakt ga dan geen raoches bijven meer scouten
Ja maar dan verdien je het ook gewoon om te verliezen. Als je continu probes maakt niet supply blocked raakt en expand wanneer je oversaturated raakt en als laatst je minerals < 1000 hebt ben je zo uit silver.quote:Op maandag 9 mei 2011 17:37 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Dus niet alleen Pylons en probes. Proves my point. Overigens maak ik wel counter untis. alleen heb ik geen idee hoe ik bv tegeb een terran bioball met vikings moet spelen
Ben uiteindelijk maar van een negatief ratio in random 1v1 overgestapt naar alleen zerg, gaat stukken beterquote:Op maandag 9 mei 2011 16:55 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Protoss. Zerg op goede stevige 2e plek en terran casual niveau
Je mag bij mij kijken hoor, ik zeg niet dat ik alles op orde heb, maar ik hou wel vaak mn minerals onder de 400 ( tenzij ik de gold heb, dan lukt dat me niet, en dan zit al op iets van 10 gates, en ik maak eigenlijk workers tot ong 65.. daarvoor is het me 1 keer overkomen dat overklast werd omdat ik 100+ workers had... klein leger op die manierquote:Op maandag 9 mei 2011 17:51 schreef Turalyon het volgende:
[..]
Ja maar dan verdien je het ook gewoon om te verliezen. Als je continu probes maakt niet supply blocked raakt en expand wanneer je oversaturated raakt en als laatst je minerals < 1000 hebt ben je zo uit silver.
Vaak zeggen mensen dat hun macro goed is maar dan stoppen ze bij 40 workers ofzo en maken ze die niet continu, of dan kijk je aan het eind bij score screen naar economy breakdown en dan zie je avg unspent resources >1k
Hotkeysquote:Op maandag 9 mei 2011 17:37 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Dus niet alleen Pylons en probes. Proves my point. Overigens maak ik wel counter untis. alleen heb ik geen idee hoe ik bv tegeb een terran bioball met vikings moet spelen
Dubbel tap je vaak op control groups om je direct naar die locatie te brengen?quote:Op maandag 9 mei 2011 18:20 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Je mag bij mij kijken hoor, ik zeg niet dat ik alles op orde heb, maar ik hou wel vaak mn minerals onder de 400 ( tenzij ik de gold heb, dan lukt dat me niet, en dan zit al op iets van 10 gates, en ik maak eigenlijk workers tot ong 65.. daarvoor is het me 1 keer overkomen dat overklast werd omdat ik 100+ workers had... klein leger op die manier. ik verlies gewoon vaak van terran met ide run-stop-run-stop techniek, die all-in met alle scv;'s erbij of omdat ik op een dom moment aanval en t een baste trade wordt. dan hoeft ie eigk alleen nog weg te vliegen en dan is het al een win.
Het stomme is dan ook dat ik vaak een winstreak heb tegen goldspelers, en dan ineens 9 losses op rij tegen laag silver omdat ik dom speel
Doe ik, zeals op 1, stalkers op 2, sentries 3, collosi 4. het probleem is dat als ik mn stalkers naaer voren zet/blink die afgemaakt worden door marauders, en als ik mn collosi naar voren zet om mn stalkers te beschermen mn collosi worden geslacht door de vikings. Ik heb gewoon niet genoeg micro skill omdat te voorkomenquote:
Nee dat doe ik dan weer niet. Eerlijk gezegd weet ik ook niet zo goed wat je bedoelt? ik gebruik 1,2,3 ne 4 voornamelijk en w voor mijn gates, 6 voor robo(s). De rest klik ik gewoonquote:Op maandag 9 mei 2011 18:55 schreef Turalyon het volgende:
[..]
Dubbel tap je vaak op control groups om je direct naar die locatie te brengen?
Ik denk dat daar het probleem ligt! Naja kijk als je bijv een worker stuurt naar iemand z'n base om te scouten, stel dat je hem op nr 1 nummert, dan kan je door 2x op 1 te drukken direct naar je worker gaan. Hoef je niet je muis van je nexus naar de minimap te bewegen en vervolgens weer terug. Als je je nexus op 4 ofzo hebt zitten kan je dus 11,44,11,44 de hele tijd drukken, daar krijg je je apm van, muiskliks zijn gewoon zo traag.quote:Op maandag 9 mei 2011 18:57 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Nee dat doe ik dan weer niet. Eerlijk gezegd weet ik ook niet zo goed wat je bedoelt? ik gebruik 1,2,3 ne 4 voornamelijk en w voor mijn gates, 6 voor robo(s). De rest klik ik gewoon
wat is een ghoster?quote:Op maandag 9 mei 2011 19:14 schreef Donderkonijn het volgende:
Lol ik ben geband van het chatkanaal van totalbiscuit omdat iemand me als ghoster heeft aangegeven. ik heb nog nooit tegen die gast gespeeeld.
Deed ik altijd met counterstrikequote:Op maandag 9 mei 2011 20:29 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
Stel jij speelt tegen Nifty, en ik spectate de game en zit op skype met Nifty, alles door te geven wat je doet.
Iemand die op de stream zit, terwijl je tegen degene die streamt speelt. Je kan dus gewoon zien wat ie doet.quote:
Hahahahaha deden wij ook altijd.quote:
Lol dat had ik tegen Dimagaquote:Op maandag 9 mei 2011 20:57 schreef Salamando het volgende:
[..]
Iemand die op de stream zit, terwijl je tegen degene die streamt speelt. Je kan dus gewoon zien wat ie doet.
Dat vind ik dus ook, je zit echt niet meer in silver als je je macro game zo goed speelt als omschreven wordt.quote:Op maandag 9 mei 2011 19:24 schreef SoraAoi het volgende:
Er zal vast wel meer mis zijn als je op gold level speelt no offense
spanishiwaquote:Op dinsdag 10 mei 2011 08:57 schreef SoraAoi het volgende:
Ik bedoel; ik maak ook 1001 fouten en ik zit in master
EGIdra maakt ook fouten en zit in grandmaster.
Er zal echt wel meer aan de hand zijn als je in bronze/silver/gold of plat 1v1 speelt
Maar nogmaals; stuur me een pm ofzo als je wilt dat ik met je mee ga kijken. Dit kan vanaf volgende week dan speel ik weer EUWe komen er wel uit en jij komt wel uit je league
Cheers
Katoi ?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 11:42 schreef SoraAoi het volgende:
Spreek geen Japans thoughDus ik haak af hier.
Verder in het Thais, Koreaans of Indonesisch anders?
Als ik verlies kijk ik de replay. En ik zeg niet dat mijn macro perfect is verre van dat. alleen de supp blocks en het niet genoeg probes bouwen doe ik nog maar zelden. Dan verlies ik vaak van all-ins zoals die rines+ scv's. geen idee wat je ertegen doet. Ben nu langzaam andere foutjes eruit aan het halen zoals teveel productie gebouwen per basis en beter scouten.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 08:32 schreef Razilat het volgende:
[..]
Dat vind ik dus ook, je zit echt niet meer in silver als je je macro game zo goed speelt als omschreven wordt.
Een vriend van mij zit in bronze en ik kijk regelmatig naar zijn gameplay (in 1v1 of replays) hij zegt ook altijd dat hij alles goed doet en toch komt hij niet uit bronze. Ik merk bij hem dat hij doorgaans niet scv's blijft bouwen ondanks dat hij dat wel denkt. Zo geld dat voor al zijn macroplay.
Donderkonijn, stel we nemen 10 potjes starcraft, hoeveel van die potjes kijk je direct de replay van? (oprecht antwoorden).
Ik kan je in alle oprechtheid zeggen dat ik per 10 games 9 replays kijk. Niet altijd helemaal maar ik weet altijd van te voren wel ongeveer wat ik fout heb gedaan en zoek dat op ter verbetering.
Dat je weet wat het betekentquote:
Welk ras ben je en welke build doe je?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 16:14 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Als ik verlies kijk ik de replay. En ik zeg niet dat mijn macro perfect is verre van dat. alleen de supp blocks en het niet genoeg probes bouwen doe ik nog maar zelden. Dan verlies ik vaak van all-ins zoals die rines+ scv's. geen idee wat je ertegen doet. Ben nu langzaam andere foutjes eruit aan het halen zoals teveel productie gebouwen per basis en beter scouten.
Ik hoop Thorzain, maar denk Naniwa. Wel grappig hoe goed Zweden zijn in SC2: Jinro, Naniwa, Thorzain, Morrow, Haypro... indrukwekkend rijtje namen voor zo'n klein (in bevolking) land!quote:Op dinsdag 10 mei 2011 11:56 schreef SoraAoi het volgende:
Ps
Finale
Thorzain vs Naniwa wie wint?
Ik gok thorzain in een close series
Toss, ligt eraan. ik scout eerst en dan beslis ik pas. Tegen zerg fe, ga ik zn expo lastigvallen met 3 zelas en zelf erachteraan forge-fe. Tegen andere toss, meestal proberen eerst zn 4 gate tegen te houden met zelf 3 gate +robo en dan expand, en tegen terran gewoon deathball omdat ik daartegen geen ander strat ken.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 16:38 schreef Siddartha het volgende:
[..]
Welk ras ben je en welke build doe je?
Dat sla ik niet af Al is t maar om die arrogante zak van een TB te roflstompen..quote:Op dinsdag 10 mei 2011 08:57 schreef SoraAoi het volgende:
Ik bedoel; ik maak ook 1001 fouten en ik zit in master
EGIdra maakt ook fouten en zit in grandmaster.
Er zal echt wel meer aan de hand zijn als je in bronze/silver/gold of plat 1v1 speelt
Maar nogmaals; stuur me een pm ofzo als je wilt dat ik met je mee ga kijken. Dit kan vanaf volgende week dan speel ik weer EUWe komen er wel uit en jij komt wel uit je league
Cheers
Volgens mij ben je boosquote:Op dinsdag 10 mei 2011 17:50 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Dat sla ik niet af Al is t maar om die arrogante zak van een TB te roflstompen..
Dat lukt je nooit.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 17:50 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Dat sla ik niet af Al is t maar om die arrogante zak van een TB te roflstompen..
Denk dat thorzain naniwa tering hard sloopt.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 11:56 schreef SoraAoi het volgende:
Ps
Finale
Thorzain vs Naniwa wie wint?
Ik gok thorzain in een close series
TB is toch degene van "I suck at SC2"? Was laatst nog op de day9 funday monday... erg goed is hij nietquote:
Hij zit volgens mij in gold league ofzoquote:Op dinsdag 10 mei 2011 19:12 schreef andrew.koster het volgende:
[..]
TB is toch degene van "I suck at SC2"? Was laatst nog op de day9 funday monday... erg goed is hij niet
mwa hij supp blockt zichzelf altijd op 27/27 en ik ken al zijn strats. Hij doet nl altijd hetzelfde , MMM drops met +1. of 1 of andere gare BC defensive build. waar de timing van op de 8 minuut en een half ligt + hij weet niet om te gaan met toss deathball. En serieus als ik die stream zo kijk moet ik hem aankunnen.quote:
Ik zeg dit niet om je aan te vallen ofzo hoor, laat ik dat ten eerste duidelijk maken. Maar ik geloof niet dat je je supply goed hebt en dat je voldoende probes maakt. Hoe snel je saturation bereikt is minstens zo belangrijk, te vroeg te veel supply is bijvoorbeeld ook niet goed. Ik ben er onlangs achter gekomen dat ik zelf stop met workers maken, ik bereikte bijna nooit volle saturation op 1 mineral line.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 16:14 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Als ik verlies kijk ik de replay. En ik zeg niet dat mijn macro perfect is verre van dat. alleen de supp blocks en het niet genoeg probes bouwen doe ik nog maar zelden. Dan verlies ik vaak van all-ins zoals die rines+ scv's. geen idee wat je ertegen doet. Ben nu langzaam andere foutjes eruit aan het halen zoals teveel productie gebouwen per basis en beter scouten.
Je kunt toch ook gewoon op "backspace" drukken voor je hatches?? Of mis ik ietsquote:Op woensdag 11 mei 2011 07:35 schreef GoodGawd het volgende:
ik ben gisteren wezen experimenteren met map locatie hotkeys. You know met ctrl f2 bijv. Default is trouwens vanaf ctrl f5. Mijn hatches staan allemaal op 5. Queens allemaal 6, als ik dan per hatch een hotkey heb. Dus f2, f3, f4,f5 bijv.
Ik moet zeggen dat het me goed beviel, maar dat komt misschien omdat de Ftoetsen meteen tegen de getallen liggen op mijn laptop, zal nog kijken hoe dat op keyboard thuis bevalt.
Die locatie hotkeys hoeven natuurlijk niet aleen voor hatches, je kanJ er ook 1 maken voor je rallypoints bijv. Het is snel en efficient en je vermijd zo al dat gescroll, wat je natuurlijk al zo min mogelijk wilt.
De meeste zergs hebben dat veranderd in dat teken naast de '1', maar dat lijkt me inderdaad handiger dan die locatie-dingen.quote:Op woensdag 11 mei 2011 11:07 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Je kunt toch ook gewoon op "backspace" drukken voor je hatches?? Of mis ik iets
Bereid je maar al voor om dit nog 8x te herhalen tegen een silver/gold speler die wel goed macro'd (natuurlijk niet perfect, maar hij raakt bijna nooit meer supply-blocked..).quote:Op woensdag 11 mei 2011 12:25 schreef SoraAoi het volgende:
Wat ik denk dat veel lower league players fout doen is het volgende:
Ze over analyseren het spel en denken op een niveau vol met theorie terwijl ze eerst eens hun eigen spel naar boven moeten brengen. Ook denken ze te veel in counters (vooral lower league zerg spelers doen dat)
Ja ik kan geen roaches maken want dan maakt hij gewoon immortals
Ik kan geen hydralisks maken want dan maakt ie gewoon wat colossi en als ik corruptors maak dan worden die geowned door blinkstalkers.
Als je zo denkt kun je net zo goed niet spelen of helemaal niks meer bouwenTegen alles is namelijk wel een counter of wel iets te doen
Verder denken ze meestal op een niveau waarop progamers denken met als enige verschil dat progamers wel de handeling hebben om dit uit te voeren. Voor alle lowerleague spelers; doe je zelf een lol en focus je gewoon op de macro basics van je ras en je zult zien dat je in no-time in gold/plat of diamond kan komen
De bottomline van wat jij typt is gewoon macro voor alles, een punt wat ik ook trachtte te maken.quote:Op woensdag 11 mei 2011 12:39 schreef Siddartha het volgende:
[..]
Bereid je maar al voor om dit nog 8x te herhalen tegen een silver/gold speler die wel goed macro'd (natuurlijk niet perfect, maar hij raakt bijna nooit meer supply-blocked..).
Ik doe het al één keer voor je:
Als je goed macro'd maakt een 'counter' echt helemaal niets uit: Als iemand uit de silverleague mass-immortal gaat tegen iemand uit de diamondleague die mass-roach gaat, wint de diamondspeler alsnog. Zelfs als je dat niet gelooft, zijn er geen counters als je gewoon een redelijke build doet: De units die je dan maakt zijn dan vanzelf gebalanceerd genoeg.
Je verliest niet met je roach/hydra leger van een protoss speler omdat hij collosi maakt, maar omdat je niet 40+ supply voorstaat.
Dat is toch ook wat ik zeg? Naast het gegeven dat silver/gold players dit toch niet echt accepteren, want...blabla.quote:Op woensdag 11 mei 2011 13:03 schreef Razilat het volgende:
[..]
De bottomline van wat jij typt is gewoon macro voor alles, een punt wat ik ook trachtte te maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |