Waarom noem je deze reacties jaloers?quote:Op zondag 8 mei 2011 13:31 schreef C_N het volgende:
als ik deze jaloerse reacties keer op keer lees .
blijf er maar een ding over ,tot nu toe doe ze het wel .
het straal er van afquote:Op zondag 8 mei 2011 15:26 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Waarom noem je deze reacties jaloers?
Die deed tenminste een poging om nonstop te varen en verdiende het sponsorgeldquote:Het verlaten van haar boot Ella’s Pink Lady was voor Watson net zo moeilijk als haar vertrek. “Zeven maanden lang heb ik m’n best gedaan om aan boord te blijven, dan is er van afstappen een vreemd moment.” Dat het record niet zal worden erkend vanwege haar jonge leeftijd hindert Watson niet. “Het was eerder iets, dat ik mijzelf wilde bewijzen en daarin ben ik geslaagd. Ik ben nog steeds dezelfde Jess…”. De boot van Watson zal worden tentoongesteld bij het Australisch National Maritime Museum
Dit zijn mensen die hun sponsors verdienen en waar ik waardering voor hebquote:Even ter vergelijking in het solo rond de wereld record (monohull) staat nu op naam van 'Le Professeur' Michel Desjoyeax met net iets meer dan 84 dagen. De snelste vrouw is, hoe kan het anders, Dame Ellen MacArthur. Met de Trimaran B&Q deed zij er iets meer dan 71 dagen over om de wereld rond te zeilen.
Idd, haar zeilvriendjesquote:Op zondag 8 mei 2011 13:31 schreef C_N het volgende:
Dat zijn wijze woorden, die zeker uit de mond van Sir Robin Knox-Johnston eens ter harte genomen zouden moeten worden door een aantal mensen.quote:Op zondag 8 mei 2011 22:55 schreef spuitje het volgende:
Paar dagen weg geweest en lees nu dat LD weer het ruime sop heeft gekozen. 5000 km Voor de boeg deze keer.
Las kort geleden trouwens nog iets interessants. Op de HISWA zou LD de zeillegende Sir Robin Knox-Johnston ontmoeten. Twee helden op de HISWA. Maar die ontmoeting verliep achter de schermen wat pijnlijk. En voor de schermen is er dus ook geen ontmoetng geweest! En waardoor?? Deze man is totaal niet gecharmeerd van de zogenaamde poging van LD en zegt blij te zijn dat pogingen als "jongste ooit" niet meer worden erkend. Ook zei hij dat ouders moesten stoppen met hun kinderen te pushen om dit soort dingen te ondernemen, de oceanen hadden al genoeg levens geeist! Het moet een regelrechte klap in ht gezicht van een aantal mensen zijn geweest, maar ik ben het volledig met hem eens!
En jaloers op dat meiske? Waarop zou ik jaloers moeten zijn?
Maar dat wist deze heer van tevoren..Er iets gebeurd zijn achter de schermen waardoor hij niet meer met haar wilde optreden, of andersom natuurlijkquote:Op zondag 8 mei 2011 22:55 schreef spuitje het volgende:
Paar dagen weg geweest en lees nu dat LD weer het ruime sop heeft gekozen. 5000 km Voor de boeg deze keer.
Las kort geleden trouwens nog iets interessants. Op de HISWA zou LD de zeillegende Sir Robin Knox-Johnston ontmoeten. Twee helden op de HISWA. Maar die ontmoeting verliep achter de schermen wat pijnlijk. En voor de schermen is er dus ook geen ontmoetng geweest! En waardoor?? Deze man is totaal niet gecharmeerd van de zogenaamde poging van LD en zegt blij te zijn dat pogingen als "jongste ooit" niet meer worden erkend. Ook zei hij dat ouders moesten stoppen met hun kinderen te pushen om dit soort dingen te ondernemen, de oceanen hadden al genoeg levens geeist! Het moet een regelrechte klap in ht gezicht van een aantal mensen zijn geweest, maar ik ben het volledig met hem eens!
En jaloers op dat meiske? Waarop zou ik jaloers moeten zijn?
Twee helden? Wie was die derde aanwezige dan?quote:Op zondag 8 mei 2011 22:55 schreef spuitje het volgende:
Las kort geleden trouwens nog iets interessants. Op de HISWA zou LD de zeillegende Sir Robin Knox-Johnston ontmoeten. Twee helden op de HISWA.
Hij heeft vast iets onaardigs over Pa Dekker gezegdquote:Op maandag 9 mei 2011 10:19 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Maar dat wist deze heer van tevoren..Er iets gebeurd zijn achter de schermen waardoor hij niet meer met haar wilde optreden, of andersom natuurlijk
Heeft ze zich weer eens onmogelijk gedragen? Of heeft hij ervaringen met Laura uitgewisseld en moeten concluderen dat ze eigenlijk niets presteert?
http://www.sailreport.nl/(...)ton-over-oceaanracenquote:Jeugdelement
Met de hype van jonge solo wereldzeilers en de gekte rondom het ‘zeilmeisje’ Laura Dekker, die hem voorging in het zeiltheater, vraag ik me af of Sir Knox-Johnston hierop zal inspelen. Zal er een jeugdelement aan zijn oceaanraces worden toegevoegd? Zijn reactie is duidelijk: “Ik ben tegen deze cultuur van ‘jongste’, want vroeg of later verliezen we ze. Ik denk als dat de verleiding bestaat voor ambitieuze ouders om hun kind te pushen, er vroeg of laat een twaalfjarige wordt afgeduwd. Ik was verheugd dat de World Record Council het wereldrecord voor de ‘jongste rond de wereld zeiler’ heeft afgeschaft. We moeten het niet aanmoedigen. De Zuidelijke Oceaan heeft genoeg slachtoffers gemaakt. We moeten onze jeugd niet daaraan geven.”
Dat was het bericht wat ik bedoelde wist alleen niet meer waar ik het had gelezen. In het magazine Boot van april/mei staat dus te lezen dat ze elkaar konden ontmoeten bij het wisselen van de wacht op de Hiswa en dat dat even ongemakkelijk was.quote:Op maandag 9 mei 2011 11:00 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Hij heeft vast iets onaardigs over Pa Dekker gezegd
[..]
http://www.sailreport.nl/(...)ton-over-oceaanracen
ja ik wil ook heel graag rood haarquote:Op zondag 8 mei 2011 13:31 schreef C_N het volgende:
Wat ik steeds heel vreemd heb gevonden was dat LD ineens op de HISWA verscheen. En op de Hyves verscheen een bericht dat er een ontmoeting plaats zou vinden met Sir Robin.quote:Op maandag 9 mei 2011 11:00 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Hij heeft vast iets onaardigs over Pa Dekker gezegd
[..]
http://www.sailreport.nl/(...)ton-over-oceaanracen
Die Dekkertjes toch.. Ze hebben altijd wel ergens een aanvaring met iets of iemand.quote:Op maandag 9 mei 2011 18:36 schreef spuitje het volgende:
[..]
Wat ik steeds heel vreemd heb gevonden was dat LD ineens op de HISWA verscheen. En op de Hyves verscheen een bericht dat er een ontmoeting plaats zou vinden met Sir Robin.
Over haar aanwezigheid op de HISWA verschenen diverse berichten en filmpjes, over een ontmoeting me Sir Robin werd niet meer gesproken!
Ik heb eigenlijk meer het idee dat sommige van haar fanatieke fans zelf hebben bedacht dat een ontmoeting tussen deze twee leuk zou zijn (en het ook hebben proberen te regelen) maar dat Sir Robin voor de eer heeft bedankt! Ik kan het helemaal mis hebben hoor. Maar zijn reactie in het interview was voor mij meer dan duidelijk: kinderen van deze leeftijd horen niet alleen op oceanen rond te zwalken!
Alleen wat is het dat ze doet? Niet iets spectaculairs, want dat is te gevaarlijk.quote:Op zondag 8 mei 2011 13:31 schreef C_N het volgende:
Het is alleen wel erg jammer dat er nergens ook maar een heel klein verslagje is te vinden van de ontmoeting tussen deze twee mensen! En dat terwijl er op de Hyves van LD melding wordt gemaakt van ieder bericht waar haar naam in wordt genoemd!quote:Op maandag 9 mei 2011 19:51 schreef Hammondorgel het volgende:
Zeilen had eerder de primeur van het eerste interview met Laura en nu zien we haar op de Hiswa in het Zeiltheater, naast de stand van Zeilen. In het Zeiltheater vertelt Laura dagelijks over het eerste deel van haar reis, waarbij de belevenissen op de Atlantische Oceaan centraal staan. Zoals al eerder bekend is Sir Robin Knox-Johnston ook aanwezig in het Zeiltheater. Zij hebben beiden aangegeven er naar uit te kijken elkaar daar te ontmoeten.
http://www.zeilen.nl/actu(...)in-zeiltheater/13068
quote:Dinsdag
11.15 uur
- Opening WATERFUNZONE
12.00 – 13.10 uur
- Vraaggesprek (gespreksleider: Klaas-Jan Hoeve)
- Presentatie Laura
- Persconferentie
- Ontmoeting Sir Robin Knox-Johnston Locatie: Zeiltheater
bron
Dit stuk gaat iig niet door piratengevarenzone, dus dat scheelt alweer. Ze moet nu een afstand van ongeveer 3000 zeemijlen afleggen naar de Marquesas eilanden. Hoelang ze daarover gaat doen ligt aan de wind en aan de inhoud van haar dieseltankquote:Op dinsdag 10 mei 2011 20:17 schreef livelink het volgende:
Hoe lang duurt deze oversteek eigenlijk? Ik vermoed dat dit wel het zwaarste/gevaarlijkste traject zal zijn voor Laura als ik de gevaren van de piraten niet meereken.
Maar dat is gebaseerd op nul kennis van zeilen, dus ik laat me graag verbeteren door de kenners.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |