abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 mei 2011 @ 13:18:06 #201
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_96502497
En Laura vertrekt vandaag weer voor een grote oversteek. En kennelijk gaat ze zonder haar vaste 'oppassers' want ze laat haar beste vrienden achter. Ik dacht echt dat ze de hele tocht met hen samen zou maken, maar dat heb ik dan toch verkeerd gezien. Ongetwijfeld maakt ze wel weer nieuwe beste vrienden onderweg.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_96503002
als ik deze jaloerse reacties keer op keer lees .
blijf er maar een ding over ,tot nu toe doe ze het wel .
  zondag 8 mei 2011 @ 13:46:34 #203
37150 livelink
pi_96503548
Ik ben niet jaloers op Laura, ik had het haar juist graag anders gegund. Zo'n soort reis maken op je eigen manier zonder publiciteit, zonder kritiek en zonder sponsors. Ik vrees echt dat ze hier later spijt van krijgt. Door haar keuze om het nu al te doen kan ze er volgens mij niet de reis van maken zoals het zou moeten zijn.

Ik heb vroeger met mijn ouders vakanties gehad waarbij we van jeugdherberg naar jeugdherberg trokken. We kwamen regelmatig Amerikaanse tieners van een jaar of 16 tegen die dan een Europese reis maakten. En veel daarvan waren daar echt nog niet aan toe. Ze hadden heimwee en ze trokken naar mijn ouders toe als een soort surrogaatouders op dat moment. Dat had de reis van hun leven moeten zijn en dat was het niet.
Daar moet ik aan denken als ik de verhalen van Laura lees. Net te jong voor zo'n reis en daarom niet de grote droom die het zou moeten zijn.
Maar het kan zijn dat ik het verkeerd interpreteer, dat wil ik niet uitsluiten.
pi_96506382
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 13:31 schreef C_N het volgende:
Waarom noem je deze reacties jaloers?
pi_96506477
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 15:26 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Waarom noem je deze reacties jaloers?
het straal er van af
pi_96507305
kritisch zijn over haar eigen woorden en de groots anagekondigde voorstelling van de grote solo un-assistent rond de wereld zeiltocht is dus alleenmaar jaloers zijn.
Jaloers zijn dat ze zo goed kan liegen ? Ja.
jaloers omdat ze zo goed is in mensne geld aftroggelen ? Ja
Jaloers omdat ze zo goe disin mensne vor haar karrtje spanen ? Ja
3x volmondig ja. Ik wou dat ik dat vor elkaar kon krijgen, en 2 jaar op vakantie kon op kosten van een ander, door hun beloftes te doen en hun dan keihard laten vallen. En dan nog met opgeheven hoofd heelonschuldig kunnen doen en pretenderen dat je het geheel op eigen kracht en eigen kosten hebt gedaan. Ik zou me de rest van mijn leven doodschamen en me van schaamte op een onbewoond eiland opsluiten. Dus ja, ik ben jaloers op haar kwaliteiten en haar karakter en haar belevingswereld.
pi_96507442
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 15:29 schreef C_N het volgende:

[..]

het straal er van af
Op de man zonder argument. :P
pi_96507605
Ik zie het (ondanks tegenargumenten) niet anders dan een vakantie op kosten van mensen die dachten dat ze sponsors waren van iemand die een wereldrecord wilde breken door zo snel mogelijk in nonstop haar eentje een reis om de wereld te maken.

Tussendoor een reisje naar huis een paar dagen met een familie-lid chillen etc etc sonsors haken af wanneer je zegt in je weblog dat je alles zelf hebt gedaan terwijl het bedrijf dit voor je heeft gedaan. De reisjes van de familie naar de havens zijn nu dus ook op eigen kosten want er komt nog maar zo'n 30 euro per week binnen. De grote bedragen waren al op voordat ze überhaupt aan de reis begon.
Hoe lang is Laura Dekker al onderweg met haar *ahum* nonstop *ahum* wereldreis om een record te breken* ahum*?
quote:
Het verlaten van haar boot Ella’s Pink Lady was voor Watson net zo moeilijk als haar vertrek. “Zeven maanden lang heb ik m’n best gedaan om aan boord te blijven, dan is er van afstappen een vreemd moment.” Dat het record niet zal worden erkend vanwege haar jonge leeftijd hindert Watson niet. “Het was eerder iets, dat ik mijzelf wilde bewijzen en daarin ben ik geslaagd. Ik ben nog steeds dezelfde Jess…”. De boot van Watson zal worden tentoongesteld bij het Australisch National Maritime Museum
Die deed tenminste een poging om nonstop te varen en verdiende het sponsorgeld

quote:
Even ter vergelijking in het solo rond de wereld record (monohull) staat nu op naam van 'Le Professeur' Michel Desjoyeax met net iets meer dan 84 dagen. De snelste vrouw is, hoe kan het anders, Dame Ellen MacArthur. Met de Trimaran B&Q deed zij er iets meer dan 71 dagen over om de wereld rond te zeilen.

Dit zijn mensen die hun sponsors verdienen en waar ik waardering voor heb

Niet jaloers op Laura, en ook geen medelijden. Het enige medelijden die ik voel is naar de slachtoffers/sponsors toe die dachten dat ze echt een poging wilde wagen nonstop een record proberen te verbreken. Dat heeft sommige sponsors geld gekost. Sponsors die haar boot gingen repareren en een trap na kregen toen ze zei in de pers dat ze alles zelf had gedaan.

Hoe in vredesnaam zou ik daar jaloers op moeten zijn. Dan zou ik ook jaloers moeten zijn op mensen die de boel belazeren/frauderen
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  zondag 8 mei 2011 @ 16:42:47 #209
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_96508303
quote:
Idd, haar zeilvriendjes :P
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_96511479
quote:
2s.gif Op zondag 8 mei 2011 16:42 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Idd, met haar zeilvriendjes :P
pi_96528289
Paar dagen weg geweest en lees nu dat LD weer het ruime sop heeft gekozen. 5000 km Voor de boeg deze keer.

Las kort geleden trouwens nog iets interessants. Op de HISWA zou LD de zeillegende Sir Robin Knox-Johnston ontmoeten. Twee helden op de HISWA. Maar die ontmoeting verliep achter de schermen wat pijnlijk. En voor de schermen is er dus ook geen ontmoetng geweest! En waardoor?? Deze man is totaal niet gecharmeerd van de zogenaamde poging van LD en zegt blij te zijn dat pogingen als "jongste ooit" niet meer worden erkend. Ook zei hij dat ouders moesten stoppen met hun kinderen te pushen om dit soort dingen te ondernemen, de oceanen hadden al genoeg levens geeist! Het moet een regelrechte klap in ht gezicht van een aantal mensen zijn geweest, maar ik ben het volledig met hem eens!

En jaloers op dat meiske? Waarop zou ik jaloers moeten zijn?
pi_96532089
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 22:55 schreef spuitje het volgende:
Paar dagen weg geweest en lees nu dat LD weer het ruime sop heeft gekozen. 5000 km Voor de boeg deze keer.

Las kort geleden trouwens nog iets interessants. Op de HISWA zou LD de zeillegende Sir Robin Knox-Johnston ontmoeten. Twee helden op de HISWA. Maar die ontmoeting verliep achter de schermen wat pijnlijk. En voor de schermen is er dus ook geen ontmoetng geweest! En waardoor?? Deze man is totaal niet gecharmeerd van de zogenaamde poging van LD en zegt blij te zijn dat pogingen als "jongste ooit" niet meer worden erkend. Ook zei hij dat ouders moesten stoppen met hun kinderen te pushen om dit soort dingen te ondernemen, de oceanen hadden al genoeg levens geeist! Het moet een regelrechte klap in ht gezicht van een aantal mensen zijn geweest, maar ik ben het volledig met hem eens!

Dat zijn wijze woorden, die zeker uit de mond van Sir Robin Knox-Johnston eens ter harte genomen zouden moeten worden door een aantal mensen.
pi_96537358
quote:

Maar dat wist deze heer van tevoren..Er iets gebeurd zijn achter de schermen waardoor hij niet meer met haar wilde optreden, of andersom natuurlijk
Heeft ze zich weer eens onmogelijk gedragen? Of heeft hij ervaringen met Laura uitgewisseld en moeten concluderen dat ze eigenlijk niets presteert?
pi_96537910
quote:

Las kort geleden trouwens nog iets interessants. Op de HISWA zou LD de zeillegende Sir Robin Knox-Johnston ontmoeten. Twee helden op de HISWA.
Twee helden? Wie was die derde aanwezige dan?
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_96538493
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 10:19 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Maar dat wist deze heer van tevoren..Er iets gebeurd zijn achter de schermen waardoor hij niet meer met haar wilde optreden, of andersom natuurlijk
Heeft ze zich weer eens onmogelijk gedragen? Of heeft hij ervaringen met Laura uitgewisseld en moeten concluderen dat ze eigenlijk niets presteert?
Hij heeft vast iets onaardigs over Pa Dekker gezegd ;)

quote:
Jeugdelement
Met de hype van jonge solo wereldzeilers en de gekte rondom het ‘zeilmeisje’ Laura Dekker, die hem voorging in het zeiltheater, vraag ik me af of Sir Knox-Johnston hierop zal inspelen. Zal er een jeugdelement aan zijn oceaanraces worden toegevoegd? Zijn reactie is duidelijk: “Ik ben tegen deze cultuur van ‘jongste’, want vroeg of later verliezen we ze. Ik denk als dat de verleiding bestaat voor ambitieuze ouders om hun kind te pushen, er vroeg of laat een twaalfjarige wordt afgeduwd. Ik was verheugd dat de World Record Council het wereldrecord voor de ‘jongste rond de wereld zeiler’ heeft afgeschaft. We moeten het niet aanmoedigen. De Zuidelijke Oceaan heeft genoeg slachtoffers gemaakt. We moeten onze jeugd niet daaraan geven.”
http://www.sailreport.nl/(...)ton-over-oceaanracen
pi_96540379
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 11:00 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

[..]

Dat was het bericht wat ik bedoelde wist alleen niet meer waar ik het had gelezen. In het magazine Boot van april/mei staat dus te lezen dat ze elkaar konden ontmoeten bij het wisselen van de wacht op de Hiswa en dat dat even ongemakkelijk was.
bron

[ Bericht 16% gewijzigd door spuitje op 09-05-2011 12:05:15 ]
  maandag 9 mei 2011 @ 12:28:22 #217
335548 FransjeVanDusschoten
Eh Jacob, Jawel!
pi_96541404
quote:
ja ik wil ook heel graag rood haar ;(
pi_96557637
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 11:00 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

[..]

Wat ik steeds heel vreemd heb gevonden was dat LD ineens op de HISWA verscheen. En op de Hyves verscheen een bericht dat er een ontmoeting plaats zou vinden met Sir Robin.
Over haar aanwezigheid op de HISWA verschenen diverse berichten en filmpjes, over een ontmoeting me Sir Robin werd niet meer gesproken!
Ik heb eigenlijk meer het idee dat sommige van haar fanatieke fans zelf hebben bedacht dat een ontmoeting tussen deze twee leuk zou zijn (en het ook hebben proberen te regelen) maar dat Sir Robin voor de eer heeft bedankt! Ik kan het helemaal mis hebben hoor. Maar zijn reactie in het interview was voor mij meer dan duidelijk: kinderen van deze leeftijd horen niet alleen op oceanen rond te zwalken!
pi_96561978
Zeilen had eerder de primeur van het eerste interview met Laura en nu zien we haar op de Hiswa in het Zeiltheater, naast de stand van Zeilen. In het Zeiltheater vertelt Laura dagelijks over het eerste deel van haar reis, waarbij de belevenissen op de Atlantische Oceaan centraal staan. Zoals al eerder bekend is Sir Robin Knox-Johnston ook aanwezig in het Zeiltheater. Zij hebben beiden aangegeven er naar uit te kijken elkaar daar te ontmoeten.

http://www.zeilen.nl/actu(...)in-zeiltheater/13068
pi_96562423
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 18:36 schreef spuitje het volgende:

[..]

Wat ik steeds heel vreemd heb gevonden was dat LD ineens op de HISWA verscheen. En op de Hyves verscheen een bericht dat er een ontmoeting plaats zou vinden met Sir Robin.
Over haar aanwezigheid op de HISWA verschenen diverse berichten en filmpjes, over een ontmoeting me Sir Robin werd niet meer gesproken!
Ik heb eigenlijk meer het idee dat sommige van haar fanatieke fans zelf hebben bedacht dat een ontmoeting tussen deze twee leuk zou zijn (en het ook hebben proberen te regelen) maar dat Sir Robin voor de eer heeft bedankt! Ik kan het helemaal mis hebben hoor. Maar zijn reactie in het interview was voor mij meer dan duidelijk: kinderen van deze leeftijd horen niet alleen op oceanen rond te zwalken!
Die Dekkertjes toch.. Ze hebben altijd wel ergens een aanvaring met iets of iemand.
C_N heeft in zoverre gelijk dat Laura stug haar zin blijft doordrijven.

quote:
Alleen wat is het dat ze doet? Niet iets spectaculairs, want dat is te gevaarlijk.
Ook niet iets makkelijks, want daarvoor willen anderen niet betalen.
Het is een mysterie!
Laura doet alsof ze iets doet en de sponsors en de media scheppen de mythe wel, en pa de poen. Althans dat hoopt ie.

Ondertussen begrijpen gewone stervelingen niet waar ze mee bezig is.
pi_96569348
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 19:51 schreef Hammondorgel het volgende:
Zeilen had eerder de primeur van het eerste interview met Laura en nu zien we haar op de Hiswa in het Zeiltheater, naast de stand van Zeilen. In het Zeiltheater vertelt Laura dagelijks over het eerste deel van haar reis, waarbij de belevenissen op de Atlantische Oceaan centraal staan. Zoals al eerder bekend is Sir Robin Knox-Johnston ook aanwezig in het Zeiltheater. Zij hebben beiden aangegeven er naar uit te kijken elkaar daar te ontmoeten.

http://www.zeilen.nl/actu(...)in-zeiltheater/13068
Het is alleen wel erg jammer dat er nergens ook maar een heel klein verslagje is te vinden van de ontmoeting tussen deze twee mensen! En dat terwijl er op de Hyves van LD melding wordt gemaakt van ieder bericht waar haar naam in wordt genoemd!
Overal pers op de HISWA, de filmpjes over LD zijn niet te tellen, maar over haar ontmoeting met Sir Robin is dus echt niets te vinden!
Zelf rept ze er op haar weblog ook met geen woord over. En ik kan me toch voorstellen dat wanneer je als jonge zeezeilster een dergelijke beroemdheid ontmoet en een leuk gesprek met hem hebt, je hier melding van maakt. Ik denk nog steeds dat dat gesprek er helemaal niet is geweest, gewoon vanwege het feit dat Sir Robin totaal niet achter hetgeen staat waar LD mee bezig is! Of het gesprek is er wel geweest maar pakte niet positief uit voor LD en dan maak je er natuurlijk ook geen melding van!
pi_96572407
Ik denk dat Sir Robert al gauw in de gaten heeft gehad dat er weinig solo en non-stop in Laura haar reis zou zitten, en dat ze dus nog niets eens een schimp is van degeen waar ze het record van af poogd te pakken. Zeezeilers die wel heroische daden verricht hebben en geen eiland hop vakantie gedaan hebben. Sir Robert zal zich dood geschaamd hebben als er foto/video's opduiken van hun twee samen. Laura mag nog niet eens in de schaduw staan van hem.Hij kan immers niet met elke zeilrecreant op de foto
pi_96603483
Op diverse "zeil" sites werd melding gemaakt van een ontmoeting tussen deze twee mensen, maar die is er dus niet geweest volgens mij! Er wordt tenminste later nergens melding van gemaakt. En er zijn ook geen Youtube filmpjes van, hoe goed je ook zoekt! Ook niets op de Hyves.
Maar goed, het meiske is inmiddels in gezelschap van twee vogels onderweg en babbelt af en toe gezellig met andere zeilers. Zou ze nu een nieuwe/andere babysit hebben?

quote:
Dinsdag

11.15 uur

- Opening WATERFUNZONE

12.00 – 13.10 uur

- Vraaggesprek (gespreksleider: Klaas-Jan Hoeve)

- Presentatie Laura

- Persconferentie

- Ontmoeting Sir Robin Knox-Johnston

bron
  dinsdag 10 mei 2011 @ 20:17:07 #224
37150 livelink
pi_96614290
Hoe lang duurt deze oversteek eigenlijk? Ik vermoed dat dit wel het zwaarste/gevaarlijkste traject zal zijn voor Laura als ik de gevaren van de piraten niet meereken.
Maar dat is gebaseerd op nul kennis van zeilen, dus ik laat me graag verbeteren door de kenners.
pi_96614936
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 20:17 schreef livelink het volgende:
Hoe lang duurt deze oversteek eigenlijk? Ik vermoed dat dit wel het zwaarste/gevaarlijkste traject zal zijn voor Laura als ik de gevaren van de piraten niet meereken.
Maar dat is gebaseerd op nul kennis van zeilen, dus ik laat me graag verbeteren door de kenners.
Dit stuk gaat iig niet door piratengevarenzone, dus dat scheelt alweer. Ze moet nu een afstand van ongeveer 3000 zeemijlen afleggen naar de Marquesas eilanden. Hoelang ze daarover gaat doen ligt aan de wind en aan de inhoud van haar dieseltank ;) Maar normaal gesproken, doe je daar 3,5 á 4 weken over. Dit is overigens ook de langste trip die ze maakt tijdens haar geplande route.
pi_96615107
Toch is het ergens bewonderenswaardig wat Laura doet. Ze bluft zich gewoon de wereld rond. Ook al doet ze niks, echt helemaal niks dat respect afdwingt.. Ze is toch al een jaar aan het feestvieren op kosten van anderen.
Ik vraag me af hoe je je dan zou voelen. Vind ze het helemaal geweldig en meent ze echt dat ze een bijzonder persoon is die iets heel bijzonders doet? En zijn al die mensen, inclusief sponsors die afhaken en die Sir Robin Nogwat allemaal totale eikels die nergens iets van snappen? Of weet ze ergens dat ze de zaken vals voorstelt en voelt ze zich schuldig en angstig dat het zal uitkomen? Of lacht ze zich helemaal de tering om de mensen die in de verhalen trappen en zo stom zijn haar geld te sturen?
En ze had toch ook een vriendje in NL? En een vriendenkring? En haar hondje dan? En sowieso haar thuis.. Mist ze dat allemaal niet?
Ik zou me kunnen voorstellen dat ze zelfs school gaat missen, en alle klasgenootjes die nu al een jaar verder zijn..
Ik ven echt benieuwd naar hoe ze psychologisch in elkaar steekt, en waarom ze zo ontzettend afstandelijk en uit de hoogte doet.
Daar hebben andere jeugdige zeilers toch echt veel minder last van..
  dinsdag 10 mei 2011 @ 20:29:02 #227
37150 livelink
pi_96615150
Dat is dan toch wel zwaar, zo'n paar weken nauwelijks slapen. Laten we hopen dat ze er een beetje een enerverend verslag van kan doen.

Enneacanthus, dat psychologische effect vind ik wel zwaar voor zo'n jong kind als Laura. Daarom omringt ze zich volgens mij ook met fans en weert ze elk kritisch commentaar in haar gastenboek. Als ze er zelf echt van overtuigd zou zijn dat het heel bijzonder is wat ze doet, dan zou ze ook rustig wat kritisch commentaar in haar gastenboek aankunnen. Ik vrees soms ook echt dat ze zelf veel minder geniet dan ze doet overkomen.
pi_96615477
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 20:25 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Dit stuk gaat iig niet door piratengevarenzone, dus dat scheelt alweer. Ze moet nu een afstand van ongeveer 3000 zeemijlen afleggen naar de Marquesas eilanden. Hoelang ze daarover gaat doen ligt aan de wind en aan de inhoud van haar dieseltank ;) Maar normaal gesproken, doe je daar 3,5 á 4 weken over. Dit is overigens ook de langste trip die ze maakt tijdens haar geplande route.
Poe, ze zal wel voortdurend op volle kracht varen tot ze weer aan land is.. Ze wil vast geen feestje missen!
Ze was na 1 nachtje slecht slapen al zo overstuur dat ze de pers niet meer te woord kon staan bij haar glorieuze aankomst.. Na 3 weken wil ik haar niet tegenkomen!
pi_96615615
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 20:29 schreef livelink het volgende:
Dat is dan toch wel zwaar, zo'n paar weken nauwelijks slapen. Laten we hopen dat ze er een beetje een enerverend verslag van kan doen.

Enneacanthus, dat psychologische effect vind ik wel zwaar voor zo'n jong kind als Laura. Daarom omringt ze zich volgens mij ook met fans en weert ze elk kritisch commentaar in haar gastenboek. Als ze er zelf echt van overtuigd zou zijn dat het heel bijzonder is wat ze doet, dan zou ze ook rustig wat kritisch commentaar in haar gastenboek aankunnen. Ik vrees soms ook echt dat ze zelf veel minder geniet dan ze doet overkomen.
Het is gepsychologiseer van de kouwe grond, maar ik denk dat je gelijk hebt.
pi_96615687
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 20:29 schreef livelink het volgende:
Maar het is niets vergeleken bij die échte jeugdige solozeilers (zoals Jessica Watson), die 8 maanden lang achterelkaar door zeilen (niet varen!!!) om hun circumnavigation te volbrengen. En pas daarna, weer van boord stappen, en pas dan reden hebben om een feestje te vieren.

Deze trip die ze nu maakt, is een trip die velen maken. Ze vaart immers de toeristische route. Dat neemt niet weg, dat ze nu voor het eerst een stukje echt zal moeten zeilen.
pi_96615769
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 20:34 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Poe, ze zal wel voortdurend op volle kracht varen tot ze weer aan land is.. Ze wil vast geen feestje missen!
Ze was na 1 nachtje slecht slapen al zo overstuur dat ze de pers niet meer te woord kon staan bij haar glorieuze aankomst.. Na 3 weken wil ik haar niet tegenkomen!
Inderdaad, dit stukje moet voor haar wel een ware beproeving zijn. Wat al betekent, dat ze gewoon niet geschikt is voor het solo de wereld rondzeilen.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 20:43:50 #232
37150 livelink
pi_96616017
Ik vergelijk haar al lang niet meer met de echte solozeilers. Voor mij valt ze in de categorie gepensioneerden of rijke stinkerds die rustig aan om de wereld zeilen. Neemt niet weg dat ze toch wel jong is om dat helemaal alleen te doen. Ook haar vader heeft niet in zijn eentje die tocht gemaakt. Dus in dat opzicht vind ik deze oversteek toch wel een prestatie (als ze het gaat redden, natuurlijk).

Enneacanthus, psychologie van de kouwe grond is mijn specialiteit ;)
pi_96616658
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 20:43 schreef livelink het volgende:
Ik vergelijk haar al lang niet meer met de echte solozeilers. Voor mij valt ze in de categorie gepensioneerden of rijke stinkerds die rustig aan om de wereld zeilen. Neemt niet weg dat ze toch wel jong is om dat helemaal alleen te doen. Ook haar vader heeft niet in zijn eentje die tocht gemaakt. Dus in dat opzicht vind ik deze oversteek toch wel een prestatie (als ze het gaat redden, natuurlijk).

Dat klopt wel :D Dat zijn inderdaad vaak die mensen die deze route varen. Of mensen die er sabbatical 1 of 2 jaartjes tussenuit gaan om "bij te tanken". Maar op je 14e kan de druk van het huiswerk toch onmogelijk zó hoog zijn opgelopen dat je dan al aan een sabbatical gaat denken... laat staan uitvoeren.

Tot nu toe, heeft ze nooit werkelijk alleen gevaren, er vaart altijd een babysit in haar kielzog mee, waar ze bij aankomst dan ook meteen aan tafel kan schuiven voor een warme maaltijd. Enzo.
pi_96617464
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 20:52 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Dat klopt wel :D Dat zijn inderdaad vaak die mensen die deze route varen. Of mensen die er sabbatical 1 of 2 jaartjes tussenuit gaan om "bij te tanken". Maar op je 14e kan de druk van het huiswerk toch onmogelijk zó hoog zijn opgelopen dat je dan al aan een sabbatical gaat denken... laat staan uitvoeren.

Tot nu toe, heeft ze nooit werkelijk alleen gevaren, er vaart altijd een babysit in haar kielzog mee, waar ze bij aankomst dan ook meteen aan tafel kan schuiven voor een warme maaltijd. Enzo.
Oh ja, de babysit zit altijd in haar kielzog.. maar wat lulde ze dan dat ze stoerder was dan Mike Perham, die met zijn vader in een volgboot de oceaan overstak?
pi_96617503
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 20:43 schreef livelink het volgende:

We hebben iets gemeen ;)
pi_96617752
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 21:04 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Oh ja, de babysit zit altijd in haar kielzog.. maar wat lulde ze dan dat ze stoerder was dan Mike Perham, die met zijn vader in een volgboot de oceaan overstak?
Dat sloeg inderdaad helemaal nergens op, die tekst van Pa Dekker _O- Laura zelf maakte het nog erger, door er aan toe te voegen dat ze het allemaal "unassisted" had gedaan :D
  dinsdag 10 mei 2011 @ 21:09:47 #237
124676 RobertoCarlos
pi_96617908
quote:
9-5-2011

Ik ben de dag rustig begonnen met wat babbelen via de SSB radio met andere jachten. Ik was net de vliegende vissen en inktvisjes van het dek aan het gooien toen ik oog in oog met een vogel stond! Het beest zat 10 cm voor mijn neus op de sprayhood gezellig mee te waggelen op de golven. En aan de andere kant van de sprayhood ontdekte ik er nog een. Aangezien ze niet van plan waren weg te gaan ben ik maar een gesprek met ze aangegaan en heb gezegd dat ze mogen blijven zolang ze maar niet op de boot poepen... Sindsdien zijn ze nog geen centimeter van hun plek gekomen. Guppy heeft het goed naar haar zin en vaart nog steeds zo'n 7 kn met een heerlijke zijwind, dus so far so good.

Laura
pi_96618265
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 21:07 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Dat sloeg inderdaad helemaal nergens op, die tekst van Pa Dekker _O- Laura zelf maakte het nog erger, door er aan toe te voegen dat ze het allemaal "unassisted" had gedaan :D
En zelfs sneller dan Perham!
(op de motor........... :') )
pi_96618464
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 21:13 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Oja! Dat ook nog :D
pi_96626042
Nou ja, dat dus allemaal :) Maar ondertussen weten we nog steeds niet waarom de ontmoeting met Sir Robin niet is door gegaan en eerlijk gezegd ben ik daar wel heel erg nieuwsgierig naar!
pi_96626102
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 21:13 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

En ze had er zelf niet eens aan gedacht, andere zeilers moesten haar eraan herinneren!
pi_96626247
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 21:04 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Niet alleen in haar kielzog. Denk even terug aan het moment dat ze de evenaar over ging: ineens een schip naast haar en samen gingen ze swingend de evenaar over! Dat schip was ineens uit de lucht komen vallen??
  † In Memoriam † dinsdag 10 mei 2011 @ 23:29:50 #243
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_96629410
Over het paard getild kutkind.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  dinsdag 10 mei 2011 @ 23:38:19 #244
124676 RobertoCarlos
pi_96629937
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 23:29 schreef 3-voud het volgende:
Over het paard getild kutkind.
Hoezo? Ze doet het toch allemaal maar! Ik vind Laura fantasties! *O*
pi_96630689
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 22:46 schreef spuitje het volgende:

[..]

Niet alleen in haar kielzog. Denk even terug aan het moment dat ze de evenaar over ging: ineens een schip naast haar en samen gingen ze swingend de evenaar over! Dat schip was ineens uit de lucht komen vallen??
Beide andere boten van de Panamakanaal passage (waarvan een van dat Amerikaanse 'babysit' stel met de LD filmcrew een dagje aan boord in het Panamakanaal), zijn tegelijkertijd met LD doorgevaren naar Galapagos.
Het Amerikaanse stel heeft 10 jaar uitgetrokken voor het rondje wereld, dus die zitten nog op Galapagos en zijn klaar met de 'babysit'.
pi_96634643
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 23:52 schreef wich het volgende:

[..]

Beide andere boten van de Panamakanaal passage (waarvan een van dat Amerikaanse 'babysit' stel met de LD filmcrew een dagje aan boord in het Panamakanaal), zijn tegelijkertijd met LD doorgevaren naar Galapagos.
Het Amerikaanse stel heeft 10 jaar uitgetrokken voor het rondje wereld, dus die zitten nog op Galapagos en zijn klaar met de 'babysit'.
Dit zegt Laura Dekker er zelf over:

quote:
In de krant stond dat je begeleiding zocht. Klopt dat?
Ja, dat klopt deels. Ik ben in contact met een andere boot die dezelfde route gaat varen in
dezelfde periode. Dat zou betekenen dat er continu iemand dicht in mijn buurt is.
Bron: Vragen en Antwoorden aan Laura Dekker (als pdf file te vinden op haar site).
pi_96644178
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 02:29 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Dit zegt Laura Dekker er zelf over:

[..]

Bron: Vragen en Antwoorden aan Laura Dekker (als pdf file te vinden op haar site).
Ja, dat had ik wel gelezen maar dat artikel is al zo oud. Ze heeft het volgens mij nooit bijgewerkt. Dingen zouden in die tijd veranderd kunnen zijn.

Overigens, uit haar gastenboek:
quote:
Hoi Laura, Tjonge wat gaan jij & Guppy snel zeg! Een hagedisje aan boord is mooi meegenomen want ze ruimt alle insecten op als die aan boord zijn. Daarom jaag ik ze nooit weg ook omdat ik ze leuk vind :) Als je in dit tempo door kan varen/zeilen dan zou je weer een solorecord kunnen breken? Het belangrijkste is het genieten van het onderweg zijn maar dat weet je als geen ander! Zwaai, Rikki http://solozeilster.hyves.nl
Terwijl uitgerekend deze vrouw zou moeten weten dat LD tot nu toe geen enkel record heeft gebroken!!
  woensdag 11 mei 2011 @ 12:46:18 #248
40566 Ericr
Livewrong
pi_96644633

Ze weet in ieder geval hoe ze aan een mast moet hangen, kan ze later nog veel aan hebben natuurlijk. Als ik die foto's bekijk in haar liegboek dan zie ik alleen maar foto's die plezier uitstralen en niks serieus. Waarom geeft het AD haar eigenlijk een podium?
pi_96644860
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 12:46 schreef Ericr het volgende:
[ afbeelding ]

Ze weet in ieder geval hoe ze aan een mast moet hangen, kan ze later nog veel aan hebben natuurlijk. Als ik die foto's bekijk in haar liegboek dan zie ik alleen maar foto's die plezier uitstralen en niks serieus. Waarom geeft het AD haar eigenlijk een podium?
Ze zullen een contract met haar hebben neem ik aan. Zij schrijft wekelijks een verhaaltje en het AD betaalt daarvoor.
  woensdag 11 mei 2011 @ 13:10:05 #250
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_96645597
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 21:09 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

quote:
Guppy heeft het goed naar haar zin
een pak van mn hart
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties