OMG!quote:Op dinsdag 3 mei 2011 13:32 schreef MrFoureyes het volgende:
Er staan weer twee hilarische postings in het gastenboek: Erica vraagt zich af, of de dieren voelen dat Laura op een missie is om de natuur te redden, en of je dat kan zien aan de reacties van haaien en schildpadden. En Willem vergelijkt Laura met een andere held: Anne Frank. Beiden vervolgd, beiden onderduiker, de een dood en de ander bijna, en alle twee houden ze een dagboek bij...
bronquote:Lieve Laura, deze dagen staat Nederland in het teken van de herdenking van de tweede wereldoorlog. Rond deze tijd lees ik dan meestal het dagboek van Anne Frank - ook dit jaar weer. Het valt mij op hoeveel overeenkomsten er zijn tussen deze nationale heldin en jou. Jullie werden beiden vervolgd door een misdadige machthebber en jullie moesten beiden onderduiken: Anne in het Achterhuis, en jij op St Maarten. Je logboek is minstens zo fascinerend als haar dagboek. Anne heeft het niet overleefd, en ook jij kwam dicht bij de dood. Maar jij hebt de dictator verslagen en geniet nu van je vrijheid. Ik weet zeker dat eens het moment zal komen dat Nederland zich realiseert hoe dapper jij bent. Jij zult dan ook de bewondering krijgen die je toekomt, net als je lotgenote in de tweede wereldoorlog!
Die moet écht hulp zoeken!quote:Op dinsdag 3 mei 2011 14:51 schreef spuitje het volgende:
Ik plaats het bericht van die Willem hier maar even, maar mensen die zo iets schrijven zijn volgens mij rijp voor de psychiater! Wat een idioterie zeg! LD vergelijken met Anne Frank.
[..]
bron
En ze heeft al helemaal niet hoeven onderduiken.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 15:03 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Wat een absurde vergelijking zeg.. Het is niet dat Laura met de dood bedreigd werd hoor.. Of onderdrukt werd door een misdadig regime.
Dat was ook mijn gedachte. Iedere vorm van kritiek wordt niet eens geplaatst in dat gastenboek. Berichten in het gastenboek moeten eerst worden goedgekeurd door de admin, voor het geplaatst wordt. Dat dit bericht (waar ieder weldenkend mens toch het schaamrood van op de kaken zou krijgen) wel is geplaats, zegt dus niet alleen iets over de zieke gedachtenwereld van de schrijver, maar vooral ook over die van degene die dit bericht vervolgens op de site heeft geplaatst.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 15:06 schreef spuitje het volgende:
Willen jullie wel geloven dat ik van dat bericht geschrokken ben? Dat gastenboek wordt zwaar gecensureerd, enige vorm van kritiek is niet toegestaan. Maar dit soort walgelijke dingen komt dus probleemloos door die censuur!
Alsof Anne Frank de dicatator had kúnnen verslaanquote:Op dinsdag 3 mei 2011 14:51 schreef spuitje het volgende:
Ik plaats het bericht van die Willem hier maar even, maar mensen die zo iets schrijven zijn volgens mij rijp voor de psychiater! Wat een idioterie zeg! LD vergelijken met Anne Frank.
[..]
bron
Als het maar positief is over LD wordt volgens mij alles geplaatst. Dat het wel eens kwetsend zou kunnen zijn voor anderen komt niet eens bij ze op!quote:Op dinsdag 3 mei 2011 15:16 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Dat was ook mijn gedachte. Iedere vorm van kritiek wordt niet eens geplaatst in dat gastenboek. Berichten in het gastenboek moeten eerst worden goedgekeurd door de admin, voor het geplaatst wordt. Dat dit bericht (waar ieder weldenkend mens toch het schaamrood van op de kaken zou krijgen) wel is geplaats, zegt dus niet alleen iets over de zieke gedachtenwereld van de schrijver, maar vooral ook over die van degene die dit bericht vervolgens op de site heeft geplaatst.
En als hij daar al slordig mee is, vergeet hij dan ook wel eens....????????quote:Op dinsdag 3 mei 2011 10:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Och, je vindt als moeder weleens wat. Vergeten weg te gooien???
quote:Wat heeft Willem voor mij dat mooi gezegd. Helemaal mee eens! Ik moet toegeven dat ik eerst skeptisch tegenover je reis stond, maar m'n nieuwsgierigheid won het en nu ik je blog telkens lees merk ik wat een geweldige ervaring dit voor je is. Ik ben 17, en ik zou willen dat ik maar half zo veel gezien had als jij. Succes verder, en ik zal je verhalen blijven volgen! Groetjes, Diantha.
Dat dit door de censuur komtquote:Ik moet toegeven dat ik eerst skeptisch tegenover je reis stond,
Heej, dat geldt alleen voor alle anderen jah!quote:Op dinsdag 3 mei 2011 18:40 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
En als hij daar al slordig mee is, vergeet hij dan ook wel eens....????????
Ik denk dat ook wel eensquote:Op dinsdag 3 mei 2011 19:29 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Soms denk ik dat gewoon een paar geniale trollen posten in haar gastenboek.
Maar aangezien meneer Willem diverse veren in de reet van LD stak mag zijn bericht blijven staan en wordt het mijne niet geplaatst! LD is een heldin!!quote:Beste meneer Willem,
Als u uw eigen bericht nu nog eens herleest stijgt het schaamrood u dan niet naar het hoofd? Uw vergelijkingen raken werkelijk kant noch wal en zijn bovendien kwetsend voor mensen die in WO2 zwaar hebben geleden! Nederland vergelijken met Hitler Duitsland, hoe durft u zelfs maar! De andere vergelijkingen zal ik het maar niet over hebben, als u even goed nadenkt weet u dat het nergens op slaat en ik hoop dan ook dat men zo verstandig is uw bericht te verwijderen
Je had het ook iets anders moeten formuleren:quote:Op dinsdag 3 mei 2011 23:08 schreef spuitje het volgende:
Vanmiddag een reactie proberen te plaatsen in het gastenboek n.a.v. het bericht van Willem. Het werd niet geplaatst, had ook eigenlijk niet anders verwacht. Maar eerlijk, zit ik er nu echt zoveel naast???
[..]
Maar aangezien meneer Willem diverse veren in de reet van LD stak mag zijn bericht blijven staan en wordt het mijne niet geplaatst! LD is een heldin!!
Ohw, dit maakt zeker wel kans op plaatsing!quote:Op woensdag 4 mei 2011 02:38 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Je had het ook iets anders moeten formuleren:
"Meneer Willem, dat was werkelijk een zeer rake opmerking, Laura werd keihard onderdrukt door een misdadig regime dat kinderen naar moderne concentratiekampen, ook wel 'scholen' genoemd, stuurt. Het zou een zeer goede zaak zijn als haar naam genoemd werd bij de dodenherdenking, omdat we dan alle slachtoffers herdenken en hen die voor onze vrijheid gestorven zijn.
Net als Laura deden zij dat niet voor persoonlijk gewin. Zij hadden ook een droom. Zij wilden leven in een vrij land en waren bereid daarvoor de hoogste prijs te betalen, zodat anderen in vrijheid konden leven.
Ik heb me nooit eerder gerealiseerd dat we in een Nazistische dictatuur leven, waarin systematisch groepen mensen worden vernietigd en anderen volkomen rechtenloos zijn.
Laura is een moderne verzetsheldin, die zich door haar dappere verzetsdaad - zich laten uitschrijven uit het bevolkingsregister - heeft weten te ontworstelen aan dit onmenselijke systeeem.
Het is verbijsterend wat ze allemaal overheeft voor anderen, zonder ook maar een zweem van zelfzucht.
Een dergelijk verantwoordelijksheidsgevoel treft men doorgaans alleen bij volwassenen aan.
De vriendelijkheid doch beslistheid en het geduld waarmee ze iedereen te woord staat, ondanks alle ontberingen op zee, dwingen overigens ook respect af.
Er is zelfs een groep fans die gelooft dat ze de nieuwe Messias is. Het Nieuwetijdskind onder de Nieuwetijdskinderen, die de mensheid komt bevrijden van het juk van de onderdrukking van de azijnpissers die vinden dat je eerst moet leren spellen voordat je je droom mag najagen.
Alle lof!"
Zoiets dus, hoewel ik denk dat die Willem het ook sarcastisch bedoelt. Een zin als 'Je logboek is minstens zo fascinerend als haar dagboek.' kán echt niet anders bedoelt zijn. Het is ongelooflijk dat de censuristen dat niet zien
quote:Op woensdag 4 mei 2011 02:38 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Je had het ook iets anders moeten formuleren:
"Meneer Willem, dat was werkelijk een zeer rake opmerking, Laura werd keihard onderdrukt door een misdadig regime dat kinderen naar moderne concentratiekampen, ook wel 'scholen' genoemd, stuurt. Het zou een zeer goede zaak zijn als haar naam genoemd werd bij de dodenherdenking, omdat we dan alle slachtoffers herdenken en hen die voor onze vrijheid gestorven zijn.
Net als Laura deden zij dat niet voor persoonlijk gewin. Zij hadden ook een droom. Zij wilden leven in een vrij land en waren bereid daarvoor de hoogste prijs te betalen, zodat anderen in vrijheid konden leven.
Ik heb me nooit eerder gerealiseerd dat we in een Nazistische dictatuur leven, waarin systematisch groepen mensen worden vernietigd en anderen volkomen rechtenloos zijn.
Laura is een moderne verzetsheldin, die zich door haar dappere verzetsdaad - zich laten uitschrijven uit het bevolkingsregister - heeft weten te ontworstelen aan dit onmenselijke systeeem.
Het is verbijsterend wat ze allemaal overheeft voor anderen, zonder ook maar een zweem van zelfzucht.
Een dergelijk verantwoordelijksheidsgevoel treft men doorgaans alleen bij volwassenen aan.
De vriendelijkheid doch beslistheid en het geduld waarmee ze iedereen te woord staat, ondanks alle ontberingen op zee, dwingen overigens ook respect af.
Er is zelfs een groep fans die gelooft dat ze de nieuwe Messias is. Het Nieuwetijdskind onder de Nieuwetijdskinderen, die de mensheid komt bevrijden van het juk van de onderdrukking van de azijnpissers die vinden dat je eerst moet leren spellen voordat je je droom mag najagen.
Alle lof!"
Zoiets dus, hoewel ik denk dat die Willem het ook sarcastisch bedoelt. Een zin als 'Je logboek is minstens zo fascinerend als haar dagboek.' kán echt niet anders bedoelt zijn. Het is ongelooflijk dat de censuristen dat niet zien
Proberen kan geen kwaad! En plaatsen ze het niet dan hebben ze het in ieder geval gelezen.quote:Op woensdag 4 mei 2011 09:29 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
[..]
Held!
alsjeblieft plaats dit bericht
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |