quote:Op donderdag 12 mei 2011 23:34 schreef spuitje het volgende:
Ook zijn er geen foto's en is er geen verslag van haar van de ontmoeting met de mensen van Sea Shepherd, waarom eigenlijk niet?
En wijs nu dat verslag eens aan op de site van Laura Dekker zelf?quote:Op vrijdag 13 mei 2011 00:10 schreef Hammondorgel het volgende:
[..]Kijk hier:
http://www.seashepherd.org/news-and-media/news-110504-2.html
Hier begrijp ik helemaal niets van.. zo'n ontmoeting is toch de moeite waard om te vermelden in je logboek enzoiets?quote:Op vrijdag 13 mei 2011 02:09 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
En wijs nu dat verslag eens aan op de site van Laura Dekker zelf?
Ook al is het maar een link daarnaartoe...
http://www.lauradekker.nl/Basis.aspx?Tid=2&Lid=12&Lit=VIEWquote:Hup Gup hup Gup je bent de beste. Yeah! Een nieuw record is binnen 194 mijl (359 km) in een etmaal. Daarmee heb ik een persoonlijk record gevestigd, maar ook het record van m'n vader met 1 mijl verbeterd.. De wind is ondertussen wat meer van achteren aan het komen en de golven hebben hun uitstapjes naar de kuip gestaakt.. Waardoor ik nu weer buiten een boek kan lezen zonder aan elkaar geplakte bladzijden..! De snelheid ligt nu rond de 7.5 knoop en nog maar 450 mijl (833 km) en dan ben ik alweer op de helft!
Laura
De dagelijkse stukjes die verschijnen tijdens zeiltripjes, worden dan ook niet door Laura zelf geschreven immers. Zoals ze zelf heeft aangegeven in meerdere interviews, heeft ze geen satelliet internet. Ze kan enkel gebruik maken van wifi verbindingen in havens, en langs de kustlijn. Maar ze heeft wel satelliet telefoon, en dagelijks telefonisch contact met haar vader. En haar vader plaatst dan die teksten op haar weblog.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 21:14 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Hier begrijp ik helemaal niets van.. zo'n ontmoeting is toch de moeite waard om te vermelden in je logboek enzoiets?
Je daden vals voorstellen is één ding, maar waarom zou je in godesnaam iets wat je reputatie ten goede komt niet willen publiceren?
Madam heeft wel weer tijd om regelmatig te schrijven, geloof ik.. Tja, bij gebrek aan feesten,.
Daar staan wel interessante tekstjes in:quote:Op vrijdag 13 mei 2011 23:27 schreef Hammondorgel het volgende:
A Child at Sea
Laura Dekker's Quest for a World Sailing Record
http://www.spiegel.de/international/world/0,1518,761908,00.html
quote:Now her parents are plagued by remorse.
quote:But now she is finally underway, alone on the open ocean. Her parents, who decided to allow the trip to proceed, are filled with remorse. "I have sleepless nights," says Dekker's mother Barbara.
Moeder Barbara heeft dus spijt als haren op haar hoofd, dat ze in deze waanzin heeft toegegeven.quote:Dekker's boat is the smallest in the harbor. Another sailor recently asked her whether she needed help fixing her radar. "I can do it myself," she said, though she was bluffing. She doesn't want help, nor does she want people to treat her like a child.
dat deed ze toch ook alleen om de band met dochterlief te behouden?quote:Op zaterdag 14 mei 2011 01:06 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Daar staan wel interessante tekstjes in:
[..]
[..]
[..]
Moeder Barbara heeft dus spijt als haren op haar hoofd, dat ze in deze waanzin heeft toegegeven.
Dochterlief heeft gezegd dat ze haar moeder nooit meer wilde zien als ze geen toestemming kreeg.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 09:28 schreef Marrije het volgende:
[..]
dat deed ze toch ook alleen om de band met dochterlief te behouden?
Toch zegt LD het in haar laatste column in het AD:quote:"My daughter doesn't want to set a record,"
Moet ik daar nu uit opmaken dat ze zelf denkt dat ze een record gaat halen?quote:"Ik geloof niet dat er in de regels voor solo wereldzeilrecords iets staat over reptielen".
Het lijkt me niet dat je als ouder gaat verzinnen dat je dochter de diagnose Borderline heeft gekregen in het ziekenhuisquote:Op zaterdag 14 mei 2011 13:06 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Dat blad lijkt me geen betrouwbare bron.. De verhalen lijken vreselijk aangedikt te zijn.
Laura had in haar armen gesneden en Dick Golddicker trof haar huilend aan. Ze hoefde niet eens naar het ziekenhuis.
Dat is althans hun eigen versie.
Als je het artikel leest, en de journalist beschrijft de tranen in de ogen van Pa Dekker, dan lijkt het erop dat het interview niet op afstand is afgenomen. Misschien heeft Pa Dekker die zaken genoemd, in de veronderstelling dat het off the record zou blijven? Ik kan me niet voorstellen dat je in deze omstandigheden zoiets naar buiten zou willen brengen. Zeker niet als je als ouder al bekritiseerd wordt mbt je gezaghebbende "kwaliteiten". Dan zou je juist een dergelijke diagnose niet naar buiten willen brengen. Want zeg nou zelf, op het moment van vertrek was ze 14 en dus gediagnosticeerd met Borderline. Dat is toch volstrekt onverantwoordelijk om zo'n kind in haar uppie de zee op te sturen voor een periode van 2 jaar? En dan ook nog eens een route uitstippelen dwars door Piratengebied?quote:Op zaterdag 14 mei 2011 13:43 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
ik wil ook niet beweren dat zij geen probleemkind is.. Maar hoe weet de Spiegel als enige dat zij die diagnose gehad heeft?
Als ze allebei inderdaad spijt hebben kunnen ze haar toch alsnog terug halen? Meisje is 15 en de ouders hebben de verantwoordelijkheid voor haar! Ze is straks een jaar onderweg, gewoon tegen haar zeggen dat ze dat tweede jaar na haar studie maar moet gaan doen!quote:Op zaterdag 14 mei 2011 14:02 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Als je het artikel leest, en de journalist beschrijft de tranen in de ogen van Pa Dekker, dan lijkt het erop dat het interview niet op afstand is afgenomen. Misschien heeft Pa Dekker die zaken genoemd, in de veronderstelling dat het off the record zou blijven? Ik kan me niet voorstellen dat je in deze omstandigheden zoiets naar buiten zou willen brengen. Zeker niet als je als ouder al bekritiseerd wordt mbt je gezaghebbende "kwaliteiten". Dan zou je juist een dergelijke diagnose niet naar buiten willen brengen. Want zeg nou zelf, op het moment van vertrek was ze 14 en dus gediagnosticeerd met Borderline. Dat is toch volstrekt onverantwoordelijk om zo'n kind in haar uppie de zee op te sturen voor een periode van 2 jaar? En dan ook nog eens een route uitstippelen dwars door Piratengebied?
Nu zeggen beide ouders dat ze spijt hebben van die beslissing.
Beter, hadden ze daar van tevoren over na kunnen denken.
ze moet gewoon eens doen wat haar gezegd word, als de marine zegt 'needoemaarniemeerdoendaar' dan moet ze ergens anders gaan varen ... ik snap niet dat die keuze uberhaupt nog gemaakt moet wordenquote:Op donderdag 12 mei 2011 00:06 schreef spuitje het volgende:
[..]
De nederlandse marine heeft heel duidelijk te kennen gegeven dat ze er niet zijn om pleziervaartuigen te beschermen. Hierbij werd zelfs de naam van LD genoemd, waarna het kleine kreng in toorn ontstak!
Maar goed, ze is nog niet in een gebied waar piraterij hoogtij viert, ze moet nog beslissen welke route ze gaat nemen.
Maar 1 ding is wel duidelijk: als vakantie/plezierjachtvaarster hoeft ze niet te rekenen op bescherming door de ned. marine! En terecht vind ik!
Oma beschrijft ook in het boek dat LD uit pure wanhoop zelfmoord wilde plegen. En als je zoiets als 13/14 jarige van plan bent is er iets goed mis met je!quote:Op zaterdag 14 mei 2011 13:06 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Dat blad lijkt me geen betrouwbare bron.. De verhalen lijken vreselijk aangedikt te zijn.
Laura had in haar armen gesneden en Dick Golddicker trof haar huilend aan. Ze hoefde niet eens naar het ziekenhuis.
Dat is althans hun eigen versie.
Het meiske had helemaal niet moeten gaan. Ze had gewoon moeten doen wat haar leeftijdgenootjes doen: school, shoppen, uitgaan. Dat soort dingen.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 15:04 schreef sp3c het volgende:
[..]
ze moet gewoon eens doen wat haar gezegd word, als de marine zegt 'needoemaarniemeerdoendaar' dan moet ze ergens anders gaan varen ... ik snap niet dat die keuze uberhaupt nog gemaakt moet worden
ik vind het wat overdreven om er met een schip dat 6000 ton water verplaatst en een half miljoen euro kost achter een zeilbootje met een klein meisje erin aan te tuffen maar misschien als we genoeg geld doneren kan ze deze jongens inhuren
http://www.spitsnieuws.nl(...)erming_tegen_pi.html
[ afbeelding ]
ik zou geld doneren maar een deel ervan gaat naar sea shepherd dus helaas
imo moet ze gewoon aanhaken aan een van die beschermde konvooien (mits ze die kan bijhouden, zal wel niet gok ik?) of dr route wijzigen
trieste waarheid is dat de marine het zich simpelweg niet kan veroorloven dat er door piraterij iets met het kind gebeurt terwijl er een schip (meerdere soms) van ons rondvaart om piraten te pesten ... de dienst is nogal PR gevoelig tegenwoordigquote:Op zaterdag 14 mei 2011 15:30 schreef spuitje het volgende:
[..]
Waarom zou de marine klaar moeten staan om haar veilig van A naar B te brengen? Alleen omdat zij dat wil? Gaat ze anders weer in zich zelf snijden?
Ik kan me niet voorstellen dat hij zoiets heeft gezegd, off the record of niet, als hij dat niet naar buiten wil brengen. Je kunt erop rekenen dat het dan juist gebruikt wordt. Wat je in vertrouwen vertelt is juist exclusief.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 14:02 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Als je het artikel leest, en de journalist beschrijft de tranen in de ogen van Pa Dekker, dan lijkt het erop dat het interview niet op afstand is afgenomen. Misschien heeft Pa Dekker die zaken genoemd, in de veronderstelling dat het off the record zou blijven? Ik kan me niet voorstellen dat je in deze omstandigheden zoiets naar buiten zou willen brengen. Zeker niet als je als ouder al bekritiseerd wordt mbt je gezaghebbende "kwaliteiten". Dan zou je juist een dergelijke diagnose niet naar buiten willen brengen. Want zeg nou zelf, op het moment van vertrek was ze 14 en dus gediagnosticeerd met Borderline. Dat is toch volstrekt onverantwoordelijk om zo'n kind in haar uppie de zee op te sturen voor een periode van 2 jaar? En dan ook nog eens een route uitstippelen dwars door Piratengebied?
Nu zeggen beide ouders dat ze spijt hebben van die beslissing.
Beter, hadden ze daar van tevoren over na kunnen denken.
Als je dergelijke dingen schrijft als journalist, en het blijkt niet waar te zijn, dan kun je rekenen op een flinke boete. Ik denk, dat het wel waar is. Automutilisme komt veel voor bij een Borderline stoornis, en ook suïcidale gedachten horen daarbij. Net als weglopen. Net als gebruik van alcohol en drugs. Het is niet normaal dat een meisje van 13 bier drinkt tot ze dronken is en dan maar op straat gaat lopen schreeuwen en bierflesjes stuk gooit. Net als het denken in uitersten: Je bent óf een groot fan van haar, of je deugt gewoon voor geen meter. Er is geen enkele nuance te vinden in de gedachten die ze op haar weblog wegschrijft. Een ander kenmerk van Borderline is dat er steeds wisselende relaties en vriendschappen zijn. Ook dat kun je in haar weblog teruglezen, het kind heeft overal en meteen "echte" vrienden. Zoveel vrienden als Laura heeft in enkele dagen tijd, komen de meesten nog niet tegen in een heel leven.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 16:22 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat hij zoiets heeft gezegd, off the record of niet, als hij dat niet naar buiten wil brengen. Je kunt erop rekenen dat het dan juist gebruikt wordt. Wat je in vertrouwen vertelt is juist exclusief.
Dus ik hou het erop dat het riooljournalistiek is.
Ofschoon ik beslist niet zou willen uitsluiten dat zowel pa als dochter een persoonlijk heidsstoornis hebben. En de grootouders ook..
Het lijkt me ook dat als die diagnose echt gesteld is ze niet had mogen uitvaren. Wat de psycholoog vond was toch ook in het nieuws geweest en dat was alleen maar wat emotionele scheefgroei, meen ik me te herinneren.
Het is niet dat ik opeens Laura verdedig trouwens hoor.ik denk alleen dat dat nieuwsbericht niet klopt.
Bron: LJN: BN2481, Rechtbank Middelburg , zaak/reknr: 73059 / JE RK 10-352quote:2.5.11 Gelet op het voorgaande wijst de rechtbank het verzoek van de Raad tot verlenging van de ondertoezichtstelling af. Met deze beslissing ligt de verantwoordelijkheid voor de jeugdige weer waar deze hoort, namelijk bij de ouders. Het is de verantwoordelijkheid van de ouders om de jeugdige de zeilreis wel of niet te laten maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |