abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96647583
quote:
6s.gif Op woensdag 11 mei 2011 13:10 schreef Marrije het volgende:

[..]

[..]

een pak van mn hart
Stel dat die boot gaat bokken, of een dag chagerijnig is. Wat zou er dan gebeuren?
pi_96648882
Is Laura nou al zolang op zee dat ze van haar boot een personage maakt en tegen vogels en vissen gaat praten?
pi_96650028
quote:
10s.gif Op woensdag 11 mei 2011 14:26 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Is Laura nou al zolang op zee dat ze van haar boot een personage maakt en tegen vogels en vissen gaat praten?
Ja, al drie dagen :) Nog ongeveer 3 weken te gaan.
pi_96650725
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 14:54 schreef spuitje het volgende:

[..]

Ja, al drie dagen :) Nog ongeveer 3 weken te gaan.
Ik hoop voor haar dat er idd. een volgboot is.. Anders redt ze het echt niet.

Kunnen de Dekkers straks claimen dat ze het in een recordsnelheid gedaan heeft en helemaal solo en unassisted..
De filmploeg, de marineboot en de speciale feestcruiser niet meegerekend dan. :D

Heeft ze nou eigenlijk een andere route gekozen, vanwege de piraterij, of niet?
pi_96651316
quote:
12s.gif Op woensdag 11 mei 2011 15:11 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik hoop voor haar dat er idd. een volgboot is.. Anders redt ze het echt niet.

Kunnen de Dekkers straks claimen dat ze het in een recordsnelheid gedaan heeft en helemaal solo en unassisted..
De filmploeg, de marineboot en de speciale feestcruiser niet meegerekend dan. :D

Heeft ze nou eigenlijk een andere route gekozen, vanwege de piraterij, of niet?
Laura heeft het zelf steeds over een flottielje gehad waar ze in mee zou zeilen, en volgens haar liegboek is dat iig een waarheid als een koe: Overal waar ze aankomt zijn daar steeds weer diezelfde mensen. Dus ik maak me niet druk om slechts één enkele volgboot, het zijn er naar alle waarschijnlijkheid veel meer.

Ze heeft haar route nog niet bijgesteld. Het uiterste moment waarop ze dat zou moeten doen, is wanneer ze Bali heeft bereikt. Pas dan komt de keuze: naar links of naar rechts? Zover is het nog lang niet :N Tegen die tijd zijn we alweer een jaar verder :Y
  woensdag 11 mei 2011 @ 17:36:19 #256
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_96657914
En waarom zou ze niet naar links (dus onder Sumatra) gaan? Wat is daar het riskante aan?
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_96658692
quote:
2s.gif Op woensdag 11 mei 2011 17:36 schreef RobertoCarlos het volgende:
En waarom zou ze niet naar links (dus onder Sumatra) gaan? Wat is daar het riskante aan?
Vanaf die geplande stop, gaat haar alternatieve route eventueel in (dus óf dwars door Piratengebied, óf er min of meer omheen):

woensdag 11 mei 2011 @ 18:28:44 #258
124676 RobertoCarlos
pi_96660230
Ok, I get it. Ik dacht even dat ze in eerste instantie na Bali mogelijk ook door een ander piratengebied heen zou gaan. Dit is de straat tussen Maleisie en Sumatra (straat van Sumatra geloof ik). Dan had ze ook die keuze linksaf of rechtsaf.
Maar daar gaat ze sowieso niet doorheen dus....

Nou, ik weet wel wat ze gaat doen: zielig doen, mensen mobiliseren en zorgen dat ze hulp krijgt om door het Suezkanaal te gaan....
pi_96661200
quote:
2s.gif Op woensdag 11 mei 2011 18:28 schreef RobertoCarlos het volgende:

Nou, ik weet wel wat ze gaat doen: zielig doen, mensen mobiliseren en zorgen dat ze hulp krijgt om door het Suezkanaal te gaan....
Dat denk ik ook :Y
pi_96680371
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 18:49 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Dat denk ik ook :Y
De nederlandse marine heeft heel duidelijk te kennen gegeven dat ze er niet zijn om pleziervaartuigen te beschermen. Hierbij werd zelfs de naam van LD genoemd, waarna het kleine kreng in toorn ontstak!
Maar goed, ze is nog niet in een gebied waar piraterij hoogtij viert, ze moet nog beslissen welke route ze gaat nemen.
Maar 1 ding is wel duidelijk: als vakantie/plezierjachtvaarster hoeft ze niet te rekenen op bescherming door de ned. marine! En terecht vind ik!
  donderdag 12 mei 2011 @ 08:04:44 #261
124676 RobertoCarlos
pi_96684402
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 00:06 schreef spuitje het volgende:

[..]
Maar 1 ding is wel duidelijk: als vakantie/plezierjachtvaarster hoeft ze niet te rekenen op bescherming door de ned. marine! En terecht vind ik!
Dan ken jij Laura niet.....
  donderdag 12 mei 2011 @ 10:13:42 #262
340258 MrFoureyes
Through the looking glass
pi_96687317
Het is heel opvallend dat haar weblog van 11 mei in een geheel andere stijl is geschreven dan gewoonlijk. Vrijwel zeker niet door haar geschreven, lijkt me. Ik zie dat het onderwerp "schoolwerk" nu weer wordt verweven in de posting in het gastenboek en in haar blog. Dat is weer voor het eerst sinds lange tijd.

En ze slaapt gewoon de hele nacht door. Wat is er overgebleven van al die verhalen over slaapmanagement, hazeslaapjes en goede uitkijk houden? Ze zit inderdaad op een stil stuk zee daar, het is niet het Kanaal, maar toch...
pi_96687447
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 10:13 schreef MrFoureyes het volgende:
Het is heel opvallend dat haar weblog van 11 mei in een geheel andere stijl is geschreven dan gewoonlijk. Vrijwel zeker niet door haar geschreven, lijkt me. Ik zie dat het onderwerp "schoolwerk" nu weer wordt verweven in de posting in het gastenboek en in haar blog. Dat is weer voor het eerst sinds lange tijd.

En ze slaapt gewoon de hele nacht door. Wat is er overgebleven van al die verhalen over slaapmanagement, hazeslaapjes en goede uitkijk houden? Ze zit inderdaad op een stil stuk zee daar, het is niet het Kanaal, maar toch...
zeilend op zee KUN je niet de hele nacht doorslapen als je solo vaart. maakt niet uit hoe 'rustig' het is.

dus als ze nu inderdaad zou schrijven dat ze op volle zee de hele nacht doorslaapt dan is dat bullshit!
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_96687463
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 10:13 schreef MrFoureyes het volgende:

Dat is het beste bewijs dat ze het niet 'unassisted' doet.. De volgboten zullen wel over haar waken.. Zodat madam niet chaggie wordt.
Had ze eerder niet geschreven dat studeren aan boord niet werkte?
pi_96687647
quote:
2s.gif Op donderdag 12 mei 2011 08:04 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Dan ken jij Laura niet.....
Ha! De piraten moeten beschermd worden.. Als ze het kleine kreng per ongeluk ontvoeren, krijgen ze een trauma zo groot dat het een misdaad tegen de menselijkheid is.
Voordeel is dat ze willen betalen om haar weer terug te mogen geven. :D
pi_96691291
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 10:17 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dat is het beste bewijs dat ze het niet 'unassisted' doet.. De volgboten zullen wel over haar waken.. Zodat madam niet chaggie wordt.
Had ze eerder niet geschreven dat studeren aan boord niet werkte?
Dat laatste inderdaad. En als ik nu lees dat de golven soms over de kuip slaan snap ik niet dat ze nu ineens wel kan leren. Trouwens, ze studeerde toch trouw iedere dag twee uur???
quote:
Na de drukte en de slechte nachten in de Galapagos, kom ik hier weer helemaal bij en heb ik ook weer tijd voor wat schoolwerk.
En dan die opmerking dat ze nu beter slaapt dan toen ze voor anker lag. Zou ze echt uren achter elkaar liggen pitten?

[ Bericht 14% gewijzigd door spuitje op 12-05-2011 11:54:48 ]
pi_96691548
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 11:48 schreef spuitje het volgende:

[..]

Dat laatste inderdaad. En als ik nu lees dat de golven soms over de kuip slaan snap ik niet dat ze nu ineens wel kan leren.
En dan die opmerking dat ze nu beter slaapt dan toen ze voor anker lag. Zou ze echt uren achter elkaar liggen pitten?
Ik denk dat ze daar mee bedoeld: "kijk mij nou ik voel me veel meer thuis op de open zee dan aan de kust of in een haven". (of uberhaupt op het land)

ik krijg hierbij zo'n beeld dat laura voor zichzelf en anderen wilt bevestigen dat dat haar plek is, en ik krijg zo het idee dat ze zelf ook wel weet dat dit helemaal niet het geval is maar zichzelf en anderen maar in die waan houd ofzo.
pi_96692028
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 11:48 schreef spuitje het volgende:

[..]

Dat laatste inderdaad. En als ik nu lees dat de golven soms over de kuip slaan snap ik niet dat ze nu ineens wel kan leren. Trouwens, ze studeerde toch trouw iedere dag twee uur???

[..]

Tijdens de oversteek van de Atlantische Oceaan schreef ze dat ze steeds 2 uur lang sliep :X Niets slaapmanagement, en levensgevaarlijk bovendien. Er zijn wel recreatieve zeilers die gewoon de hele nacht gaan liggen slapen en vertrouwen op radar en AIS (Laura heeft niet eens AIS, wel radar), onder het mom van: we hebben een mooi leven gehad en je moet toch ergens aan dood gaan... Maar als je 15 bent ligt dat leven nog vóór je. Jessica Watson zette steeds een eierwekker, zij sliep dan steeds 20 minuten. Eén keer (na een heftige storm, waardoor ze oververmoeid was geraakt) is ze daar doorheen geslapen, en schrok ze na een uur wakker omdat ze tegen een verdwaalde boei was aangevaren.
pi_96692084
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 11:55 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:

[..]

Ik denk dat ze daar mee bedoeld: "kijk mij nou ik voel me veel meer thuis op de open zee dan aan de kust of in een haven". (of uberhaupt op het land)

ik krijg hierbij zo'n beeld dat laura voor zichzelf en anderen wilt bevestigen dat dat haar plek is, en ik krijg zo het idee dat ze zelf ook wel weet dat dit helemaal niet het geval is maar zichzelf en anderen maar in die waan houd ofzo.
Zo komt dat ook op mij over :Y
pi_96692777
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 11:55 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:

[..]

Jammer alleen dat haar geschiedenis van uitstapjes en feesten op het land het tegendeel bewijzen.
pi_96695108
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 12:28 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Jammer alleen dat haar geschiedenis van uitstapjes en feesten op het land het tegendeel bewijzen.
Die bevestigen het juist! (mijn idee dan)
pi_96695952
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 13:34 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:

[..]

Die bevestigen het juist! (mijn idee dan)
Die bevestigen juist dat ze veel liever op zee is? :P
pi_96696477
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 13:54 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Die bevestigen juist dat ze veel liever op zee is? :P
Je leest niet goed :D

FransjeVanDusschoten schreef:

quote:
pi_96696625
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 14:06 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Je leest niet goed :D

FransjeVanDusschoten schreef:

[..]

Oh die bevestigen wat ze stiekem ook wel weet.. Ja dan klopt ie :P
pi_96731013
Ik weet onderhand niet meer wat ik moet geloven. De berichten van LD spreken elkaar soms zo tegen. En bij gebrek aan betere (lees nieuwe) foto's op de hyves is men begonnen met het herplaatsen van oude foto's. Slaat helemaal nergens op!
Geen idee waarom er eigenlijk zo weinig foto's zijn van het bezoek van LD aan de Galapagos eilanden, dit gebied schijnt een unieke fauna en flora te hebben en je zou toch eigenlijk verwachten dat ze haar fans daarvan zou mee laten genieten.
Ook zijn er geen foto's en is er geen verslag van haar van de ontmoeting met de mensen van Sea Shepherd, waarom eigenlijk niet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')