abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 april 2011 @ 15:19:24 #1
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_95956337

Wat?

Deze reeks is niet zozeer puur gericht op de daadwerkelijke methodiek van het versieren, maar op de mentale problematiek van de mensen die maken dat ze dus sowieso al een achterstand lopen als het gaat om het benaderen van vrouwen.

Wat bedoel je daarmee?

Sommige mensen zouden nog liever bungee-jumpen dan dat ze een vrouw/man aanspreken. Mensen met een sociale achterstand of een anderzijds verwaarloosd leven waardoor ze niet eens meer al te sterk in hun schoenen staan. Nieuw contact met andere mensen is té eng.

Maar je wil toch versieren?

Er is in de reeks al advies gegeven over het echte versieren. Dat je het als bovenstaand persoon, of als je je uiterlijk niet enorm mee hebt, niet moet proberen in het 'echte' uitgaansleven. Onzekerheid wordt bij dat soort gelegenheden enorm snel opgepikt.

Hoe ontmoet ik dan nieuwe mensen?

Ga weg bij je ouders om ergens te studeren / werken. Het liefst in een flatje, leer stapsgewijs je buren kennen, ga op een sport, ga elke week een paar keer naar de bibliotheek met wat huiswerk of een boek. Er kan dan vanalles gebeuren, en zeg nou zelf, dat is toch veel productiever dan uitgaan. Twee vliegen in één klap.

Om zelfverzekerder over te komen en te worden zijn er de volgende tips:

1. Loop rechtop.

2. Kijk niet steeds naar de grond.

3. Begin met iedereen oogcontact te maken. Bij de kassa bijvoorbeeld als je je wisselgeld terug krijgt. Vergeet dan niet een klein beetje te lachen natuurlijk, zo vriendelijk mogelijk.

4. Grijp geen vrouwen bij edele delen want dan krijg je patsen.

5. Wil je oefenen met conversaties, maar heb je écht geen mogelijkheid om vrouwen aan te spreken, ga dan een winkel binnen met een vrouwelijke bediende en stel haar wat vragen over producten. Ze hangt aan je lippen, want ze heeft weinig keus.

6. Eet elke dag een stengel selderij.

7. Vriendschappen met vrouwen zijn zeer welkom. Zo leer je ze kennen, studiemateriaal voor mogelijke relaties. Ga niet lopen huilen als een vrouw je enkel als vriend ziet. Gebruik dat.

8. Online versieren is een leuke eerste stap. Wees daar niet bang voor, ze kunnen je niet zien.

Enkele pointers voor online versieren:

1. Gebruik altijd hoofdletters en andere regels van punctuatie.

2. Matig uw gebruik van en de duim omhoog posticon en gebruik deze wijselijk op momenten waar u echt even ietwat superieur, alwetend en denigrerend wil overkomen. Dit zal uw alpha-status op FOK verhogen en waarschuwt andere mannelijke users ervoor dat ze niks met u moeten starten, want u bent verbaal zeer behendig.

3. Dat is het eigenlijk wel. Alle bommen los als je online bent, wees alleen niet zielig.

Uitgebreide info over eenzaamheid en onzekerheid:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
NOTE: Dit topic is niet gemaakt voor alleen één persoon. Het wordt verwacht dat je ook ruimte laat voor andere mensen die hun ervaringen (en oplossingen) willen delen. Als niemand met anders iets te zeggen heeft, mag je dan wel doorgaan met wat jij wil zeggen. Maar als je merkt dat er een nieuweling erbij komt, geef hem de ruimte om ook zijn verhaal te doen.

Er is een meet op komst, aanmelden kan hier: Meet Aanmeld topic versieren op latere leeftijd

De OP vind je hier

[ Bericht 0% gewijzigd door Crutch op 25-04-2011 16:37:41 ]
Je moeder is een hamster
  maandag 25 april 2011 @ 15:23:05 #2
118585 Crutch
pi_95956439
Er was een probleem met de reeks en GlowMouse heeft het opgelost, gaarne voortaan een nieuw topic openen met de 'open een nieuw deel'-knop.

OT:

Wat zijn enorme afknappers wanneer je op latere leeftijd iemand probeert te versieren.

Ik gok er een paar:

- bij je ouders wonen;
- een uitkering hebben;
- geen rijbewijs hebben.

Hoe zou je er zelf op reageren en hoe zou je zoiets kunnen omzeilen?
Je moeder is een hamster
pi_95956539
quote:
13s.gif Op maandag 25 april 2011 14:53 schreef formerjellybean het volgende:
Deelnemer , die goede gemeenschap zoals je het hier zegt zit vol met vooroordelen , waar de wetenschappers voorop lopen met hun meningen en statistiekjes.
Hoe vaak heb ik al niet oh maar wat jij hebt stelt niets voor want het is welzijnsziekte, om heel eerlijk te zijn zodra men iets wat ook maar te maken heeft met de psychiatrie te maken heeft , komt wel weer aan met hun wijsneuzerige mening , door iets wat ze aan alleen maar aan de oppervlakte zien en totaal geen weet van hebben . Ik merk het hier ook al qua uitspraken over borderline etc daar word je gewoon niet vrolijk van.

In plaats van dat je nou eens mensen gewoon in hun waarde liet zonder je mening op te dringen over wat je beeld van iets is zonder oordeel . Zou de wereld een stuk prettiger maken.
_O_

Het is ook een ideaal van wat een gemeenschap zou kunnen zijn. Ik ben het volledig met je eens.

Behalve dat wetenschappers voorop lopen met hun meningen en statistiekjes. Dat zijn namelijk geen echte/goede wetenschappers. Wetenschappers weten te goed dat ze het bij lange na nog niet begrijpen.
The view from nowhere.
pi_95956547
Ik denk dat het uitkering meer een issue is als je later ook wilt samenwonen.
Dat ben ik niet van plan dus is het een beetje een non issue voor mij. Ik heb namelijk een uitkering en daar ga ik zelf goed mee om.
pi_95956571
quote:
14s.gif Op maandag 25 april 2011 15:23 schreef Crutch het volgende:
Er was een probleem met de reeks en GlowMouse heeft het opgelost, gaarne voortaan een nieuw topic openen met de 'open een nieuw deel'-knop.

OT:

Wat zijn enorme afknappers wanneer je op latere leeftijd iemand probeert te versieren.

Ik gok er een paar:

- bij je ouders wonen;
- een uitkering hebben;
- geen rijbewijs hebben.

Jij was mij net voor met een nieuw deel openen :P

Geen rijbewijs vind ik niet zo'n probleem eigenlijk. Tuurlijk het is verdomd handig. Je komt wat makkelijker van A naar B maar dat is dan ook alles.

Geen werk en een uitkering hangt van de situatie af. Als het is omdat iemand niet wilt etc. Dan is het einde oefening.
Daarom heb ik ook twijfels over iemand waarmee ik op Paiq zit te kletsen. Zij heeft geen werk en woont nog bij haar ouders. Waarom ze geen werk heeft is ze nogal vaag over. Verder is ze wel een leuke meid. :)
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_95956653
quote:

OT:

Ik gok er een paar:

- bij je ouders wonen;
- een uitkering hebben;
- geen rijbewijs hebben.

Allemaal conventionele oordelen. We hebben al een hele SC besteed aan het formuleren van afknappers. Als ik ergens chagerijnig van wordt .....
The view from nowhere.
  maandag 25 april 2011 @ 15:31:02 #7
118585 Crutch
pi_95956664
Precies, uiteindelijk is het meestal niet zo'n probleem aangezien je de situatie van die persoon moet snappen, maar op het eerste gezicht... wanneer iemand je vraagt wat voor werk je doet of het komt ter sprake dat je geen rijbewijs hebt.
Lijkt me best lastig, oftewel een struikelblok.
Je moeder is een hamster
  maandag 25 april 2011 @ 15:31:20 #8
305427 mylifeisgrey
amor omnia vincit
pi_95956673
quote:

OT:

Ik gok er een paar:

- bij je ouders wonen;
- een uitkering hebben;
- geen rijbewijs hebben.

uitkering hebben kan je omzeilen door geen aanvraagformulieren op te gaan sturen :D

en ik had geen van bovenstaande dingen, en toen ging ook niet echt alles goed
pi_95956681
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 14:39 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Ik zou een goede gemeenschap willen definieren als een groep mensen die in een vroeg stadium zien dat iemand niet lekker in z'n vel zit en het op een milde manier corrigeren als dat nog gemakkelijk kan. Mensen als MLiG, Richard, Schenkstroop, Benzin etc zouden dan niet zover wegzakken in hun eigen misvattingen en zichzelf de vernieling in draaien. Ik ben het daarom niet eens met mensen die zeggen dat je het allemaal zelf moet oplossen. Mensen op zichzelf terugwerpen is het slechtste wat je kunt doen. Mensen kunnen zichzelf niet aan hun eigen haren uit het moeras trekken.
Utopie, inderdaad zoals je hierboven al zegt. Die goede gemeenschap bestaat helaas niet, want mensen zijn niet perfect. Je hebt wel gelijk dat het veel geestesziektes zoals anorexia en BDD zou kunnen voorkomen, omdat die manier van denken dan in een vroeg stadium al wordt herkend en aangepakt. Maar dan door mensen van buitenaf, slechts heel weinig mensen herkennen het van zichzelf en hebben een grote mate van zelfreflectie op jonge leeftijd om dat te kunnen voorkomen of in de kiem te smoren.

Maar omdat het halve vorige topic al over stoornissen ging kan dit topic beter met nadruk op versieren denk ik. :@ Al wilde ik bovenstaande nog wel even kwijt.
  maandag 25 april 2011 @ 15:31:38 #10
118585 Crutch
pi_95956686
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 15:31 schreef mylifeisgrey het volgende:

[..]

uitkering hebben kan je omzeilen door geen aanvraagformulieren op te gaan sturen :D
:') Ja, dat wel.
Je moeder is een hamster
pi_95956710
Ik denk bij mij ook het verschil is dat ik niet op datingprofielen sta en om eerlijk gezegd niet als actief zoekende bezig ben.
Voor mij is het als ik iemand tegenkom is het leuk als ik iemand niet tegenkom is het ook goed.
Ik baseer voor mij of ik iemand leuk genoeg vind op gewoon ontmoeten en als ik hem leuk vind dan vind ik hem leuk.
  maandag 25 april 2011 @ 15:32:59 #12
118585 Crutch
pi_95956732
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 15:30 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Allemaal conventionele oordelen. We hebben al een hele SC besteed aan het formuleren van afknappers. Als ik ergens chagerijnig van wordt .....
Het gaat niet om de afknappers, maar om hoe je ermee omgaat.
Hoe omzeil je zulke vragen of wat voor een alternatief stel je er tegenover.
Je moet je voorstellen dat veel mensen zich wel degelijk druk maken om zulke dingen.
Je moeder is een hamster
pi_95956839
Wie heeft er hier eigenlijk een profiel op een datingsite?
Ik wel maar dat heeft nog niet echt iets opgeleverd eigenlijk :{
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  maandag 25 april 2011 @ 15:36:45 #14
118585 Crutch
pi_95956858
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 15:36 schreef tijnbrein het volgende:
Neh, ik vind het stiekem ook nog een beetje taboe.
Je moeder is een hamster
pi_95956883
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 15:36 schreef tijnbrein het volgende:
Ik niet, maar mocht ik echt tegen mijn zin onsuccesvol zijn in de liefde op latere leeftijd, dan zou ik daar best wat willen proberen. :)
pi_95956955
Als je het regionaal houdt bij datingsites, kan er wel wat uit voortkomen. Zitten genoeg vrouwen op die iemand zoeken. Niet zoals bij een kennis van me, die interesse getoond kreeg van een vrouw uit China. :')

Daar loopt hij dan mee te MSNen, enzovoort, terwijl je eigenlijk weet dat zoiets, met ook nog eens een grote taalbarriere, totaal niet gaat werken.
Ron Paul 2012
pi_95956997
Ik ook niet omdat ik ook niet actief zoekende ben en ik ook wel achter ben gekomen dat een boel die daar komen niet echt voor relatie gaan maar meer om iemand te hosselen en dan is dat voor mij geen betrouwbare plek om te daten.

Voor mij werkt het uitgaan het beste, waarbij ik wel zeg dat ik meer in een dorp woon dus een dorpskroeg is heel anders dan in een stad en ik ook moet zeggen dat ik dat ook niet echt als daten zie maar beginstap van mensen leren kennen.

Het kwam ook wel omdat ik eerst in dat dorp ging wonen en niemand kende en nu steeds door uit te gaan in dat dorp kom je meer mensen tegen ook buiten de kroeg en is het de beginstap van gewoon nieuwe contacten maken.
pi_95957020
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 15:39 schreef Supersoep het volgende:
Als je het regionaal houdt bij datingsites, kan er wel wat uit voortkomen. Zitten genoeg vrouwen op die iemand zoeken. Niet zoals bij een kennis van me, die interesse getoond kreeg van een vrouw uit China. :')

Daar loopt hij dan mee te MSNen, enzovoort, terwijl je eigenlijk weet dat zoiets, met ook nog eens een grote taalbarriere, totaal niet gaat werken.
Leuk tijdverdrijf, maar verder behoorlijk kansloos ja. :P
  maandag 25 april 2011 @ 15:44:27 #19
305427 mylifeisgrey
amor omnia vincit
pi_95957080
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 15:42 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Leuk tijdverdrijf, maar verder behoorlijk kansloos ja. :P
ik heb trouwens een routine bedacht, die ik nog niet heb durven uitvoeren.

stel dat je zo met een meisje bent, kan je dan tegen haar zeggen dat je haar ogen wilt checken op kopervergiftiging?
en dan zo haar aan kino en aan dichtbij komen laten wennen?
pi_95957143
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 15:44 schreef mylifeisgrey het volgende:

[..]

stel dat je zo met een meisje bent, kan je dan tegen haar zeggen dat je haar ogen wilt checken op kopervergiftiging?
:') Nee, sorry.

Als je nog een keer een routine bedenkt, vooral eerst hier checken voordat je het uitvoert.
  maandag 25 april 2011 @ 15:49:19 #21
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_95957227
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 14:43 schreef mylifeisgrey het volgende:

ik ben gisteren met groot toeval een meisje weer tegengekomen ( een meisje, waar ik een jeugdfoto van heb dat toen we 2/3 waren elkaar een zoentje gaven. ik las zoiets van lanterfanteraar en ik heb dat zelf ook :) )
en ik was al zover dat ze vond dat we elkaar weer eens vaker moesten zien, en dat ze vroeg of ik faceboek had.
Wat een goed nieuws.

quote:
op dat elkaar vaker zien zei ik :"jaja, dat zou moeten ja, maar je weet hoe het gaat..."
en over faceboek dacht ik van" omfg ik heb facebook ik gebruik het alleen niet en ik heb niet veel vrienden daar enzo(uiteraard).... ik wil liever niet dat ze het ziet"
en toen mompelde ik wat van :" ja, ik denk het wel. denk dat ik het ooit wel heb aangemaakt, maar" blablabla verhaal over facebook met gegevens verkopen aan commerciele bedrijven en dat facebook daarom stom is.
En een Crutchiaanse omzeil tactiek.
The view from nowhere.
  maandag 25 april 2011 @ 15:50:57 #22
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_95957278
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 15:44 schreef mylifeisgrey het volgende:

[..]

Werkt alleen op meisjes met een bepaald soort gevoel voor humor / onconventionele meisjes.
The view from nowhere.
pi_95957348
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 15:50 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Werkt alleen op meisjes met een bepaald soort gevoel voor humor.
Wat er zeer weinig zijn, durf ik je te voorspellen. De meeste meisjes zullen hem meteen bestempelen als weirdo en uit de weg gaan, na zo'n opmerking.
  maandag 25 april 2011 @ 15:55:25 #24
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_95957391
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 15:54 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Wat er zeer weinig zijn, durf ik je te voorspellen. De meeste meisjes zullen hem meteen bestempelen als weirdo en uit de weg gaan, na zo'n opmerking.
Dat vind ik ook een van de grootste beperkingen van vrouwen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The view from nowhere.
  maandag 25 april 2011 @ 15:57:31 #25
305427 mylifeisgrey
amor omnia vincit
pi_95957451
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 15:55 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Dat vind ik ook een van de grootste beperkingen van vrouwen.

SPOILER
ja ik had het idee omdat ik hier al die tijd lanterfanteraars oog zie bij haar postnaam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')