Vind jij iedereen met wie jij werkt aardig? Lijkt mij niet toch, dus je weet zelf ook wel hoe je met mensen om moet gaan waar jij geen vriendschappelijke relatie mee hebt toch?quote:Op maandag 25 april 2011 17:35 schreef vergezocht het volgende:
[..]
En die twee andere voorbeelden dan? De huisbaas of collega (met wie je samenwerkt aan een project) ?
uhuh.quote:Op maandag 25 april 2011 16:56 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Je zegt dus dat respect leren accepteren is maar niet noodzakelijkerwijs de ander leuk vinden? Maar dat het wel in alle gevallen het kunnen omgaan betreft? Daar ben ik het eens.
Dat weet ik ook niet. ik merk alleen dat de manier waarop multiculti wordt opgedrongen. zo van "je moet mekaar tollereren" iig niet altijd werkt. En juist veel onbegrip creeert over deze multiculti daar waar het niet werkt (want het werkt ten dele ook weer wel). Niet iedereen is gediend van dat "we zijn allemaal braddas en sistas" en al die zooiquote:Maar dat laatste, als we elkaar niet hoeven te tolereren, wat mogen we dan doen? De ander uitschelden, wegpesten, of anders isoleren? Wat is de oplossing?
Klopt, en dat soort figuren heb je in alle soorten en maten (en kleuren).quote:Op maandag 25 april 2011 17:40 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Precies. En dat is dus het probleem, niemand wil met zo'n figuur wonen, waar ie ook vandaan komt..
Dat is ietswat kort door de bocht, ik heb zelf zo'n 15 jaar in 'mindere buurten' gewoond, en weet ook wel dat die problemen niet komen door vooroordelen maar het wangedrag van de bewoners..quote:Op maandag 25 april 2011 17:41 schreef shadow117 het volgende:
[..]
Logisch, ja, algemeen gebruik, nee. Helaas dan.
Niemand ontkent dat, vandaar mijn gebruik van 'figuur' en niet bijv marokkaan. Tuig tussen normale mensen zetten werkt gewoon niet, welke afkomst dan ook.quote:Op maandag 25 april 2011 17:44 schreef waht het volgende:
[..]
Klopt, en dat soort figuren heb je in alle soorten en maten (en kleuren).
Maar jij had het juist over mensen vermijden en niet met ze praten. En ik wou je laten zien dat dat niet altijd mogelijk isquote:Op maandag 25 april 2011 17:42 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Vind jij iedereen met wie jij werkt aardig? Lijkt mij niet toch, dus je weet zelf ook wel hoe je met mensen om moet gaan waar jij geen vriendschappelijke relatie mee hebt toch?
Ze betalen nu al jaren miljoenen aan jongerenwerkers en buurtvaders, en dat werkt gewoon niet.quote:Op maandag 25 april 2011 15:20 schreef ABCD-Discussie het volgende:
[..]
Dan zet je een paar jongerenwerkers met dezelfde achtergrond erop, en klaar is kees? of is het te makkelijk gezegd? Wat vind je zo leuk aan diversiteit dan?
Ook al zou je naar monocultuur in je wijkjes gerangschikt zijn, dan nog blijven er genoeg verschillen over om over te zeiken. Ik bedoel, ik zit in de tuin en hoorde de buurvrouw net een betoog houden over 'een slag volk' dat haar niet zint, en dat zijn dan de mensen van boven de rivieren... de rangschikking tussen mensen houdt niet op ook al zou je ze naar etniciteit verdelen, voor sommige mensen is er altijd wat om over te zeiken.quote:Op maandag 25 april 2011 15:29 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Zit jij toevallig je eigen etnische intolerantie en afstandelijkheid te projecteren op iedereen ?
Er zijn zat voorbeelden dat mensen van diverse ras en afkomsten prima kunnen samenleven.
Vroeger dachten mensen ook vaak dat er niet valt samen te leven met iemand van een ander geloof... En dan bedoel ik protestanten versus katholieken en protestanten versus andere protestanten... Het bleek allemaal onzin te zijn
In mijn buurt wonen diverse mensen van diverse afkomsten en rassen en iedereen leeft rustig zijn leventje...
Get real !
Helemaal waar. Veel mensen hebben het nodig zich te onderscheiden van anderen en dan het liefst op de makkelijkst mogelijk manier, dus gewoon via vooroordelen.quote:Op maandag 25 april 2011 18:43 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ook al zou je naar monocultuur in je wijkjes gerangschikt zijn, dan nog blijven er genoeg verschillen over om over te zeiken. Ik bedoel, ik zit in de tuin en hoorde de buurvrouw net een betoog houden over 'een slag volk' dat haar niet zint, en dat zijn dan de mensen van boven de rivieren... de rangschikking tussen mensen houdt niet op ook al zou je ze naar etniciteit verdelen, voor sommige mensen is er altijd wat om over te zeiken.
De VVD zegt we moeten allemaal met elkaar samenleven en we zijn tegen gesegregeerde woonwijken .. Geen verschil met wat PvdA en SP zeggen.quote:Op maandag 25 april 2011 18:01 schreef Zienswijze het volgende:
Gedwongen integratiepolitiek (a la de SP en de PvdA) werkt sowieso niet. Mensen moeten op een natuurlijke wijze in elkaar overgegaan; geheel vrijwillig en niet gedwongen. Geef mij maar de VVD
Precies.quote:Op maandag 25 april 2011 18:43 schreef Ryan3 het volgende:
voor sommige mensen is er altijd wat om over te zeiken.
Ja, want als je mensen bij elkaar in een hokje stopt is het geen afdwingen natuurlijk...quote:Op maandag 25 april 2011 14:47 schreef SeanFerdi het volgende:
[..]
dat vind ik heel mooi voor je, maar laten we het niet af gaan dwingen bij mensen die er niet zo'n zin in hebben (dus niet verplicht sociale huurwoningen naast villa's, je kinderen door een ambtenaar naar een zwarte/gemengde school laten sturen, etc)
Voel je vaker de neiging mijn worden letterlijk en zonder uitzondering uit te voeren? Zo ja, pm eens, ik kan wel wat spaargeld gebruiken.quote:Op maandag 25 april 2011 17:55 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Maar jij had het juist over mensen vermijden en niet met ze praten. En ik wou je laten zien dat dat niet altijd mogelijk is
Sorry maar dan heb je de politiek nog niet echt begrepen..quote:Op maandag 25 april 2011 18:01 schreef Zienswijze het volgende:
Gedwongen integratiepolitiek (a la de SP en de PvdA) werkt sowieso niet. Mensen moeten op een natuurlijke wijze in elkaar overgegaan; geheel vrijwillig en niet gedwongen. Geef mij maar de VVD: immigranten zijn welkom, mits zij waarde toevoegen aan de samenleving. Deze immigranten leven gewoon normaal, gaan naar school, werken en verdienen een behoorlijk inkomen. Komen dus in middenklasse wijken terecht, waar ook autochtonen wonen. Levert uit mijn eigen ervaring geen problemen op. Allochtonen zijn middenklassen en autochtonen zijn middenklase; beiden kunnen op een normale wijze met elkaar omgaan.
De linkse ideologie - met haar uitgebreide verzorgingsstaat - van zoveel mogelijk kansarme immigranten aantrekken (ter vergelijking: Canada en de VS trekken relatief meer hoogopgeleiden aan) werkt niet. Zij komen in de achterstandswijken terecht met alle gevolgen van dien.
Ik zal wel iets in gedachten hebben gehad maar ik ben het even kwijt, ik zie nu zelf ook even niet waar ik op reageerde. Die hou je tegoed.quote:
Volgens mij is je woordkeuze vrij slecht en je kan ook je tekst niet goed verwoorden. Want ik nam het niet letterlijk op, ik had alleen nergens in je reactie zien staan iets van je moet apart en afzonderlijk naar de situatie reageren. Alleen dat je diegene moet vermijden en negeren. Ja dan vraag je je af of zoiets gaat lukken in bepaalde situaties.quote:Op maandag 25 april 2011 20:39 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Voel je vaker de neiging mijn worden letterlijk en zonder uitzondering uit te voeren? Zo ja, pm eens, ik kan wel wat spaargeld gebruiken.
Jij vraagt mij hoe je met collegas om moet gaan waar je eigenlijk geen bijzondere relatie mee hebt (dus neutral danwel slecht mee om kan gaan) Ik kan mij eerlijk gezegt niet voorstellen dat je zelf het antwoord niet in bezit hebt.. Dergelijke mensen spreek je niet voor je lol aan en houdt je evt gesprekken oppervlakkig, maar ik zie niet hoe dit vergelijkbaar is met een antiliaanse buurman die de hele dag wiet rookt, met zijn vrienden aan auto's werkt voor jouw deur, de kinderen elke dag de deur uit trapt en wel ziet of ze thuiskomen en niet bekend is met het woord geluidsoverlast (maw een tokkie).quote:Op maandag 25 april 2011 21:52 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Volgens mij is je woordkeuze vrij slecht en je kan ook je tekst niet goed verwoorden. Want ik nam het niet letterlijk op, ik had alleen nergens in je reactie zien staan iets van je moet apart en afzonderlijk naar de situatie reageren. Alleen dat je diegene moet vermijden en negeren. Ja dan vraag je je af of zoiets gaat lukken in bepaalde situaties.
Hoe kom je achter dat ik geen eigen oplossing voor heb? Waarom betrek je dit persoonlijk op mij? Heb ik dat ergens gezegd?quote:Op maandag 25 april 2011 22:25 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Jij vraagt mij hoe je met collegas om moet gaan waar je eigenlijk geen bijzondere relatie mee hebt (dus neutral danwel slecht mee om kan gaan) Ik kan mij eerlijk gezegt niet voorstellen dat je zelf het antwoord niet in bezit hebt.. Dergelijke mensen spreek je niet voor je lol aan en houdt je evt gesprekken oppervlakkig, maar ik zie niet hoe dit vergelijkbaar is met een antiliaanse buurman die de hele dag wiet rookt, met zijn vrienden aan auto's werkt voor jouw deur, de kinderen elke dag de deur uit trapt en wel ziet of ze thuiskomen en niet bekend is met het woord geluidsoverlast (maw een tokkie).
Itt een college waar je het niet zo op hebt verstoord deze normaal gesproken niet jouw rust thuis, je werkt er mee samen en thats it. Die vervelende buurman zit elke dag naast jou en goed voor de rest van de buurt is dat ook niet..
Exact wat onze lieve overheid zegt, wij moeten hen tolereren, niet andersom..quote:Maar mijn punt was dat je gewoon met alle soorten mensen mee moet kunnen doen, en op die manier had je het nergens verwoord in je reactie
Iemand die enkel alles op de persoon betrekt is imho niet forumwaardig. Ik volg je eigen advies op en negeer je. Spaart me een hoop energie.quote:Op maandag 25 april 2011 22:36 schreef Life2.0 het volgende:
Als het geen betrekking tot jezelf heeft hoef je ook niet van die idiote vragen te stellen en hoef ik mij niet bezig te houden met wat voor persoon er aan de andere kant zit en hoe dat dan wel niet uit moet gaan leggen![]()
Natuurlijk heb je het er maar mee te doen, ook met de grootste tokkie naast je, ik heb in dergelijke buurten gewoond en zolang je er blijft wonen is er niets nada noppes wat je er aan kunt doen. DIe mensen zitten zo vast in hun eigen wereld dat er geen wereld buiten henzelf bestaat, woningbouw, politie of andere instanties kun je ook vergeten; die mensen blijven zitten waar ze zitten. De enige oplossing is zelf vertrekken, waarna de volgende tokkie jouw plaats inneemt en het probleem zich in de dezelfde vaart (of sneller natuurlijk) voortzet.
[..]
Exact wat onze lieve overheid zegt, wij moeten hen tolereren, niet andersom..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |