abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 april 2011 @ 16:42:10 #76
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_95958889
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 15:54 schreef ABCD-Discussie het volgende:

[..]

ja, maar hun shoarma vind je wel lekker. Wel de lusten en niet de lasten?
Als je seks wilt moet je ook per definitie aids krijgen?
  maandag 25 april 2011 @ 16:44:48 #77
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_95958963
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 16:13 schreef ABCD-Discussie het volgende:

[..]

Als we elkaar niet vertrouwen, door onze etnische verschillen dan maar gewoon apparte wijken? eigen eilandjes. Is toch een oplossing?
Oh mijn punt was meer dat je mensen zelf moet laten kiezen ipv verplichten.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_95959009
Dat gebeurd toch al, al is het uit eigen keuze.
Logic will get you from A to B. Imagination will get you anyware.
  maandag 25 april 2011 @ 16:50:48 #79
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_95959156
Eén punt dat ik zelfvervelend vind in dat hele opgedrongen multi-culti zooi, is dat constante gezeur over "tolelrantie en respect". Die twee woorden zijn tot vervelens aan toe vaak gebruikt. En volgens mij ook verkeerd. "respekt" is volgens mij niet dat je mekaar moet kunnen luchten terwijl je mekaar echt vind stinken. Respekt is dat je anderen op hun waarde en aard kunt inschatten en dat aanneemt zoals het is. Niks mooier maken dan het is want dat gebeurt wle in de media. Een gifslang ga je ook niet aaien omdat je denkt het beestje te begrijpe. Want dan wordt je gebeten. ik denk dat dit een misinterpretatie is in de definitie van multi-culti wat veel ongenoegen veroorzaakt. Want zoals ik al zei. je moet mekaar niet tollereren als je mekaar echt niet kunt uitstaan. Maar dat idee krijgen we wel steeds mee via school enzo.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_95959175
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 16:27 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Door elkaar heen wonen 'werkt' best wel. Je doet net alsof er zo vreselijk veel ruzie is in buurten ómdat mensen van diverse afkomsten zijn.
Jaja.... kids maken meer ruzie... dat hoort er eenmaal bij.
Toch ook omdat we eenerzijds niet juist ingrijpen, en anderzijds aanleiding zijn als rolmodel.
  maandag 25 april 2011 @ 16:54:09 #81
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_95959257
Ik woon zelf in een gebied met veel Polen en tegenwoordig ook Bulgaren. Heb er zelf niet zoveel last van, afgezien dat ze denken dat ze al hun zooi kunnen dumpen langs de dijken.

Neemt niet weg dat in Den Bosch het aantal woninginbraken explosief is toegenomen (tot wel 75% meer inbraken) , en dat de politie dacht dat het hier om Oost-Europeanen ging.
  maandag 25 april 2011 @ 16:56:45 #82
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_95959327
De stelling dat de diversiteit niet werkt is ook een modieuze stelling, de problemen zich namelijk niet per definitie bij het feit dat nederlanders tussen buitenlanders wonen, (immers, fransen, duitsers, italianen, grieken, amerikanen, groenlanders, etc vormen geen problemen) maar dat ze die lieve medelanders die zich niet aan willen passen tussen de goedwillende mensen stoppen.
Dergelijke mensen willen en gaan zich niet aanpassen en zullen enkel en alleen door verval van de buurt en overlast veroorzaken. Al met goedstemming van de gemeente, welke zelf toestemming heeft gegeven voor deze mooie plannen en gewoo afwacht tot de goedwillende de buurt hebben verlaten (uit wanhoop) en er ghettovorming ontstaat; hierdoor wordt het aantrekkelijker de gehele buurt plat te leggen en opnieuw te bouwen.
pi_95959332
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 16:50 schreef Schenkstroop het volgende:
Eén punt dat ik zelfvervelend vind in dat hele opgedrongen multi-culti zooi, is dat constante gezeur over "tolelrantie en respect". Die twee woorden zijn tot vervelens aan toe vaak gebruikt. En volgens mij ook verkeerd. "respekt" is volgens mij niet dat je mekaar moet kunnen luchten terwijl je mekaar echt vind stinken. Respekt is dat je anderen op hun waarde en aard kunt inschatten en dat aanneemt zoals het is. Niks mooier maken dan het is want dat gebeurt wle in de media. Een gifslang ga je ook niet aaien omdat je denkt het beestje te begrijpe. Want dan wordt je gebeten. ik denk dat dit een misinterpretatie is in de definitie van multi-culti wat veel ongenoegen veroorzaakt. Want zoals ik al zei. je moet mekaar niet tollereren als je mekaar echt niet kunt uitstaan. Maar dat idee krijgen we wel steeds mee via school enzo.
Je zegt dus dat respect leren accepteren is maar niet noodzakelijkerwijs de ander leuk vinden? Maar dat het wel in alle gevallen het kunnen omgaan betreft? Daar ben ik het eens.

Maar dat laatste, als we elkaar niet hoeven te tolereren, wat mogen we dan doen? De ander uitschelden, wegpesten, of anders isoleren? Wat is de oplossing?
  maandag 25 april 2011 @ 16:59:59 #84
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_95959419
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 16:50 schreef Schenkstroop het volgende:
Tegenwoordig is "respect" een zelfbehoud, doe je niet aan mee dan beland je of in het gevang of een doodskist. :') Wij moeten respect hebben voor de wangedrag van apen, anders maken we je dood :D
  maandag 25 april 2011 @ 17:01:34 #85
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_95959472
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 16:56 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Je zegt dus dat respect leren accepteren is maar niet noodzakelijkerwijs de ander leuk vinden? Maar dat het wel in alle gevallen het kunnen omgaan betreft? Daar ben ik het eens.

Maar dat laatste, als we elkaar niet hoeven te tolereren, wat mogen we dan doen? De ander uitschelden, wegpesten, of anders isoleren? Wat is de oplossing?
Je niet met zulk volk bemoeien. Als je iemand niet aardig vindt praat je er niet mee..
pi_95959559
quote:
Als je iemand niet aardig vindt praat je er niet mee..
Maar dat kun je pas zeggen als je iemand kent, niet op voorhand. (als voorbeeld, want vaak slaan we voor het gemak het kennen over en vullen zelf de details wel in )
pi_95959674
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 17:01 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Je niet met zulk volk bemoeien. Als je iemand niet aardig vindt praat je er niet mee..
Graag, maar dat is niet altijd mogelijk.

Als die bijvoorbeeld een collega is of een buur, of de huisbaas, wat dan? Je kan toch niet contact vermijden?
pi_95959827
Ik heb niet zo'n probleem met anders gekleurden. Ik vind het belangrijker dat ze een cultuur hebben waar er respect is voor mensen die anders zijn (mits bepaalde basale normen en waarden hetzelfde zijn als die ik heb, en de leefstijl anderen . Sowieso is respect voor de medemens in het algemeen veel belangrijker dan welk verdomd kleurtje dan ook.

Verder is het voorstel van TS uiteraard net zo gestoord als het voorstel dat mensen gedwongen door elkaar moeten leven. Laat het gewoon z'n beloop, niet zo janken. Als een mocro stamppot wil eten moet hij dat vooral doen, en als ik giros wil eten doe ik dat ook (net gedaan toevallig).
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  maandag 25 april 2011 @ 17:27:50 #89
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_95960210
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 17:10 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Graag, maar dat is niet altijd mogelijk.

Als die bijvoorbeeld een collega is of een buur, of de huisbaas, wat dan? Je kan toch niet contact vermijden?
Of hitler, of een pedosexueel, of beatrix, of een geslaagde zelfmoordterrorist..

Je kunt zo wel uitzonderingen blijven verzinnen maar als jij je buren niet aardig vindt hoef je er niet mee te praten natuurlijk..
pi_95960224
Ik denk dat TS een visionair is, omdat je dat toch gaat krijgen op den duur, alleen dan op een natuurlijke manier.
  maandag 25 april 2011 @ 17:28:33 #91
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_95960229
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 17:04 schreef shadow117 het volgende:

[..]

Maar dat kun je pas zeggen als je iemand kent, niet op voorhand. (als voorbeeld, want vaak slaan we voor het gemak het kennen over en vullen zelf de details wel in )
Je weet toch ook niet of die antilliaan aardig is? Of het meisje achter de kassa?
pi_95960261
Dat weet je ook niet, daarom is het handig om geen vooroordeel te hebben, maar mensen zoveel mogelijk blanco benaderd.
  maandag 25 april 2011 @ 17:30:09 #93
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_95960262
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 17:15 schreef waht het volgende:
Ik heb niet zo'n probleem met anders gekleurden. Ik vind het belangrijker dat ze een cultuur hebben waar er respect is voor mensen die anders zijn (mits bepaalde basale normen en waarden hetzelfde zijn als die ik heb, en de leefstijl anderen . Sowieso is respect voor de medemens in het algemeen veel belangrijker dan welk verdomd kleurtje dan ook.

Verder is het voorstel van TS uiteraard net zo gestoord als het voorstel dat mensen gedwongen door elkaar moeten leven. Laat het gewoon z'n beloop, niet zo janken. Als een mocro stamppot wil eten moet hij dat vooral doen, en als ik giros wil eten doe ik dat ook (net gedaan toevallig).
Maar wat als die mocro besluit dat jij GEEN giros mag eten, en desnoods tijdens het avondeten jouw rust gaat verstoren zodat jij niet kan genieten van je eten..
pi_95960313
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 17:30 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Maar wat als die mocro besluit dat jij GEEN giros mag eten, en desnoods tijdens het avondeten jouw rust gaat verstoren zodat jij niet kan genieten van je eten..
Dan ga je eens met hem in gesprek?
(...) Misschien worden jullie[Nederlanders] wel de economische vluchtelingen aan de grens met de afsluitdijk tussen Nederland en Fryslan.
-Linkse Boomknuffelaar
pi_95960391
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 17:27 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Of hitler, of een pedosexueel, of beatrix, of een geslaagde zelfmoordterrorist..

Je kunt zo wel uitzonderingen blijven verzinnen maar als jij je buren niet aardig vindt hoef je er niet mee te praten natuurlijk..
En die twee andere voorbeelden dan? De huisbaas of collega (met wie je samenwerkt aan een project) ?
pi_95960449
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 17:30 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Dan heeft die mocro een gebrek aan respect voor z'n medemens en zou ik niet graag met hem in dezelfde wijk willen wonen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_95960481
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 17:35 schreef vergezocht het volgende:

[..]

En die twee andere voorbeelden dan? De huisbaas of collega (met wie je samenwerkt aan een project) ?
Het hoeft toch ook niet te klikken tussen iedereen en alles, dat is een beetje utopisch. Zolang er maar geen negatieve emoties bij komen kijken en er gewoon het wederzijds besef is dat het gewoon niet klikt dan is er toch niets aan de hand.
  maandag 25 april 2011 @ 17:40:05 #98
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_95960541
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 17:37 schreef waht het volgende:

[..]

Dan heeft die mocro een gebrek aan respect voor z'n medemens en zou ik niet graag met hem in dezelfde wijk willen wonen.
Precies. En dat is dus het probleem, niemand wil met zo'n figuur wonen, waar ie ook vandaan komt..
  maandag 25 april 2011 @ 17:41:14 #99
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_95960582
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 17:30 schreef shadow117 het volgende:
Dat weet je ook niet, daarom is het handig om geen vooroordeel te hebben, maar mensen zoveel mogelijk blanco benaderd.
Ik denk dat dat wel redelijk logisch is niet?
pi_95960605
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 17:41 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Ik denk dat dat wel redelijk logisch is niet?
Logisch, ja, algemeen gebruik, nee. Helaas dan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')