Weet ik niet eigenlijk.quote:
Het bewijst dat te veel mensen het recht van mensen met een andere afkomst te verblijven in Nederland niet erkennen.quote:Op maandag 25 april 2011 15:50 schreef ABCD-Discussie het volgende:
[..]
De opkomst van Geert Wilder en de PVV bewijst weer dat er een grote waarheid zit in wat ik zeg. En ik zou het niet persoonlijk opvatten.
Waarom wil je veel negers? Wist je niet dat Amerika juist kampt met een grote negerprobleem? Net zoals dat in Nederland met de Moslims is?quote:Op maandag 25 april 2011 15:54 schreef captainkid het volgende:
[..]
Weet ik niet eigenlijk.
En als ik buitenlander zeg bedoel ik eigenlijk Turken. Want veel andere heb ik weinig ervaring mee.
En veel negers in Groningen zijn wel tof, de zogenaamde Grunnegers.
Wat bedoel je?quote:Op maandag 25 april 2011 15:54 schreef ABCD-Discussie het volgende:
[..]
ja, maar hun shoarma vind je wel lekker. Wel de lusten en niet de lasten?
Die redden het niet in de samenleving. Want ze zullen nergens met het OV kunnen, boodschappen gaan doen in de winkel, of zelfs op de werkplek want andersoortige mensen zullen ze vast tegenkomen en mee leren moeten doen.quote:Op maandag 25 april 2011 15:57 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het bewijst dat te veel mensen het recht van mensen met een andere afkomst te verblijven in Nederland niet erkennen.
Ja..idd,, hoe meer mensen gaan denken.... ik kan niet samenleven met mensen die anders van ras of etnische afkomst zijn... hoe meer spanningen .. hoe meer zgn "bewijzen".
Eh, ik wil niet veel negers.quote:Op maandag 25 april 2011 15:57 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Waarom wil je veel negers? Wist je niet dat Amerika juist kampt met een grote negerprobleem? Net zoals dat in Nederland met de Moslims is?
Dat hele buurten en steden een zwarte meerderheid hebben? En ook zijn effect op de politieke stemmingen?
Nederland afsteken en af laten drijven.quote:Op maandag 25 april 2011 16:05 schreef shadow117 het volgende:
Diversiteit werkt niet, Uniciteit werkt niet, wat dan wel vraag ik mij af ?
De wereld werkt gewoon niet, daarom gaan we allen stervenquote:Op maandag 25 april 2011 16:05 schreef shadow117 het volgende:
quote:Op maandag 25 april 2011 16:07 schreef BrammetjeBraam het volgende:
[..]
Nederland afsteken en af laten drijven.
Wat denk je dat wel gaat werken?quote:Op maandag 25 april 2011 16:05 schreef shadow117 het volgende:
quote:Op maandag 25 april 2011 16:07 schreef vergezocht het volgende:
[..]
De wereld werkt gewoon niet, daarom gaan we allen sterven
Das pas het einde én de rust.
Als we elkaar niet vertrouwen, door onze etnische verschillen dan maar gewoon apparte wijken? eigen eilandjes. Is toch een oplossing?quote:Op maandag 25 april 2011 16:05 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik heb zelf moeite met verplichtingen. verplicht dit verplicht dat. Goed het integratiebeleid werkt om meerdere redenen niet. En dat zeg ik als allochtoon. Maar wil TS nu eilandjes van 'soort bij soort' ook weer gaan verplichten?
Ik denk dat een van de grootste gemene nagatieve delers die alle ellende veroorzaken in een maatschappij juist dat constante 'verplichten' is. En oa. daarom heb ik een stronthekel aan politici en politiek. (die nu luisteren/werken vóór de corporaties via de lobbys ipv. voor de burger wat nog meer ellende veroorzaakt, maar dat terzijde)
Als ik dat wist dan ging ik lobbyen hier op fok, wat een stap in de juiste richting zou kunnen wezen is mijninziens eerlijk durven te kijken naar jezelf en naar anderen en elkaar inzicht in belangrijke oorzaken van misstanden geven, als de formule werkt dan is het zo geregeld.quote:Op maandag 25 april 2011 16:10 schreef ABCD-Discussie het volgende:
[..]
Wat denk je dat wel gaat werken?
De geschiedenis herhaald zich constant, same shit different dayquote:
Ja klopt, maar het wordt er niet leuker op.quote:Op maandag 25 april 2011 16:16 schreef shadow117 het volgende:
[..]
De geschiedenis herhaald zich constant, same shit different day
Door elkaar heen wonen 'werkt' best wel. Je doet net alsof er zo vreselijk veel ruzie is in buurten ómdat mensen van diverse afkomsten zijn.quote:Op maandag 25 april 2011 16:13 schreef ABCD-Discussie het volgende:
[..]
Als we elkaar niet vertrouwen, door onze etnische verschillen dan maar gewoon apparte wijken? eigen eilandjes. Is toch een oplossing?
This is a good caricature, I'm making it my screen background!quote:Op maandag 25 april 2011 16:23 schreef shadow117 het volgende:
Komt goed... maak je geen zorgen.
[ afbeelding ]
Slimmer dan de rest, dat blijkt al.quote:Op maandag 25 april 2011 16:29 schreef BrammetjeBraam het volgende:
Ja maar simpele dingen als racisme, mensen puur veroordelen op hun afkomst, als we zoiets al niet eens uit kunnen bannen dan zie ik het somber in.
Maar goed er speelt al eeuwenlang over de hele wereld hetzelfde liedje van onverdraagzaamheid.
Mij is altijd een documentaire bijgebleven die ik heel vroeger op de basisschool zag over Afrikaanse jongeren die (terwijl ze nota bene zelf gepest werden om hun huidskleur) een ander kind pesten omdat die een nog iets donkerdere huidskleur had. Belachelijk vond ik dat. En dat is het uiteindelijk ook.
Het echte probleem volgens mij is dat je verschillende soorten mensen hebt (de leiders en de volgers) en dat de volgers op zichzelf misschien wel een redelijk stel hersens hebben, maar in een groep zo stom en volgzaam als een rund zijn. Er zal vast wel een wetenschappelijke term hiervoor zijn.
Ik verbaas me af en toe echt over de domheid van mensen en zo slim ben ik niet. Ik verbaas me trouwens nog veel meer over de grootte van die groep. Iedere keer weer.
Als je seks wilt moet je ook per definitie aids krijgen?quote:Op maandag 25 april 2011 15:54 schreef ABCD-Discussie het volgende:
[..]
ja, maar hun shoarma vind je wel lekker. Wel de lusten en niet de lasten?
Oh mijn punt was meer dat je mensen zelf moet laten kiezen ipv verplichten.quote:Op maandag 25 april 2011 16:13 schreef ABCD-Discussie het volgende:
[..]
Als we elkaar niet vertrouwen, door onze etnische verschillen dan maar gewoon apparte wijken? eigen eilandjes. Is toch een oplossing?
Toch ook omdat we eenerzijds niet juist ingrijpen, en anderzijds aanleiding zijn als rolmodel.quote:Op maandag 25 april 2011 16:27 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Door elkaar heen wonen 'werkt' best wel. Je doet net alsof er zo vreselijk veel ruzie is in buurten ómdat mensen van diverse afkomsten zijn.
Jaja.... kids maken meer ruzie... dat hoort er eenmaal bij.
Je zegt dus dat respect leren accepteren is maar niet noodzakelijkerwijs de ander leuk vinden? Maar dat het wel in alle gevallen het kunnen omgaan betreft? Daar ben ik het eens.quote:Op maandag 25 april 2011 16:50 schreef Schenkstroop het volgende:
Eén punt dat ik zelfvervelend vind in dat hele opgedrongen multi-culti zooi, is dat constante gezeur over "tolelrantie en respect". Die twee woorden zijn tot vervelens aan toe vaak gebruikt. En volgens mij ook verkeerd. "respekt" is volgens mij niet dat je mekaar moet kunnen luchten terwijl je mekaar echt vind stinken. Respekt is dat je anderen op hun waarde en aard kunt inschatten en dat aanneemt zoals het is. Niks mooier maken dan het is want dat gebeurt wle in de media. Een gifslang ga je ook niet aaien omdat je denkt het beestje te begrijpe. Want dan wordt je gebeten. ik denk dat dit een misinterpretatie is in de definitie van multi-culti wat veel ongenoegen veroorzaakt. Want zoals ik al zei. je moet mekaar niet tollereren als je mekaar echt niet kunt uitstaan. Maar dat idee krijgen we wel steeds mee via school enzo.
Tegenwoordig is "respect" een zelfbehoud, doe je niet aan mee dan beland je of in het gevang of een doodskist.quote:Op maandag 25 april 2011 16:50 schreef Schenkstroop het volgende:
Eén punt dat ik zelfvervelend vind in dat hele opgedrongen multi-culti zooi, is dat constante gezeur over "tolelrantie en respect". Die twee woorden zijn tot vervelens aan toe vaak gebruikt. En volgens mij ook verkeerd. "respekt" is volgens mij niet dat je mekaar moet kunnen luchten terwijl je mekaar echt vind stinken. Respekt is dat je anderen op hun waarde en aard kunt inschatten en dat aanneemt zoals het is. Niks mooier maken dan het is want dat gebeurt wle in de media. Een gifslang ga je ook niet aaien omdat je denkt het beestje te begrijpe. Want dan wordt je gebeten. ik denk dat dit een misinterpretatie is in de definitie van multi-culti wat veel ongenoegen veroorzaakt. Want zoals ik al zei. je moet mekaar niet tollereren als je mekaar echt niet kunt uitstaan. Maar dat idee krijgen we wel steeds mee via school enzo.
Je niet met zulk volk bemoeien. Als je iemand niet aardig vindt praat je er niet mee..quote:Op maandag 25 april 2011 16:56 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Je zegt dus dat respect leren accepteren is maar niet noodzakelijkerwijs de ander leuk vinden? Maar dat het wel in alle gevallen het kunnen omgaan betreft? Daar ben ik het eens.
Maar dat laatste, als we elkaar niet hoeven te tolereren, wat mogen we dan doen? De ander uitschelden, wegpesten, of anders isoleren? Wat is de oplossing?
Maar dat kun je pas zeggen als je iemand kent, niet op voorhand. (als voorbeeld, want vaak slaan we voor het gemak het kennen over en vullen zelf de details wel in )quote:Als je iemand niet aardig vindt praat je er niet mee..
Graag, maar dat is niet altijd mogelijk.quote:Op maandag 25 april 2011 17:01 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Je niet met zulk volk bemoeien. Als je iemand niet aardig vindt praat je er niet mee..
Of hitler, of een pedosexueel, of beatrix, of een geslaagde zelfmoordterrorist..quote:Op maandag 25 april 2011 17:10 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Graag, maar dat is niet altijd mogelijk.
Als die bijvoorbeeld een collega is of een buur, of de huisbaas, wat dan? Je kan toch niet contact vermijden?
Je weet toch ook niet of die antilliaan aardig is? Of het meisje achter de kassa?quote:Op maandag 25 april 2011 17:04 schreef shadow117 het volgende:
[..]
Maar dat kun je pas zeggen als je iemand kent, niet op voorhand. (als voorbeeld, want vaak slaan we voor het gemak het kennen over en vullen zelf de details wel in )
Maar wat als die mocro besluit dat jij GEEN giros mag eten, en desnoods tijdens het avondeten jouw rust gaat verstoren zodat jij niet kan genieten van je eten..quote:Op maandag 25 april 2011 17:15 schreef waht het volgende:
Ik heb niet zo'n probleem met anders gekleurden. Ik vind het belangrijker dat ze een cultuur hebben waar er respect is voor mensen die anders zijn (mits bepaalde basale normen en waarden hetzelfde zijn als die ik heb, en de leefstijl anderen . Sowieso is respect voor de medemens in het algemeen veel belangrijker dan welk verdomd kleurtje dan ook.
Verder is het voorstel van TS uiteraard net zo gestoord als het voorstel dat mensen gedwongen door elkaar moeten leven. Laat het gewoon z'n beloop, niet zo janken. Als een mocro stamppot wil eten moet hij dat vooral doen, en als ik giros wil eten doe ik dat ook (net gedaan toevallig).
Dan ga je eens met hem in gesprek?quote:Op maandag 25 april 2011 17:30 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Maar wat als die mocro besluit dat jij GEEN giros mag eten, en desnoods tijdens het avondeten jouw rust gaat verstoren zodat jij niet kan genieten van je eten..
En die twee andere voorbeelden dan? De huisbaas of collega (met wie je samenwerkt aan een project) ?quote:Op maandag 25 april 2011 17:27 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Of hitler, of een pedosexueel, of beatrix, of een geslaagde zelfmoordterrorist..
Je kunt zo wel uitzonderingen blijven verzinnen maar als jij je buren niet aardig vindt hoef je er niet mee te praten natuurlijk..
Dan heeft die mocro een gebrek aan respect voor z'n medemens en zou ik niet graag met hem in dezelfde wijk willen wonen.quote:Op maandag 25 april 2011 17:30 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Maar wat als die mocro besluit dat jij GEEN giros mag eten, en desnoods tijdens het avondeten jouw rust gaat verstoren zodat jij niet kan genieten van je eten..
Het hoeft toch ook niet te klikken tussen iedereen en alles, dat is een beetje utopisch. Zolang er maar geen negatieve emoties bij komen kijken en er gewoon het wederzijds besef is dat het gewoon niet klikt dan is er toch niets aan de hand.quote:Op maandag 25 april 2011 17:35 schreef vergezocht het volgende:
[..]
En die twee andere voorbeelden dan? De huisbaas of collega (met wie je samenwerkt aan een project) ?
Precies. En dat is dus het probleem, niemand wil met zo'n figuur wonen, waar ie ook vandaan komt..quote:Op maandag 25 april 2011 17:37 schreef waht het volgende:
[..]
Dan heeft die mocro een gebrek aan respect voor z'n medemens en zou ik niet graag met hem in dezelfde wijk willen wonen.
Ik denk dat dat wel redelijk logisch is niet?quote:Op maandag 25 april 2011 17:30 schreef shadow117 het volgende:
Dat weet je ook niet, daarom is het handig om geen vooroordeel te hebben, maar mensen zoveel mogelijk blanco benaderd.
Logisch, ja, algemeen gebruik, nee. Helaas dan.quote:Op maandag 25 april 2011 17:41 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Ik denk dat dat wel redelijk logisch is niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |