abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95974582
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 22:34 schreef LXIV het volgende:

[..]

Volgens mij is het het goedkoopste (en handigste) om eerst een plan te maken. En niet alles aan te leggen om vervolgens te gaan schuiven. Dat loopt wel in de papieren ja!
Ik denk dat het het goedkoopste is om eerst de plattegrond te pakken, en dan te kijken hoe een en ander qua infrastructuur erop gezet kan worden. Eerst de woningen positioneren t.o.v. de zon en dan pas de onderliggende infrastructuur lijkt me duurder uitvallen dan andersom.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  maandag 25 april 2011 @ 22:59:39 #52
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_95975360
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 22:44 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ik denk dat het het goedkoopste is om eerst de plattegrond te pakken, en dan te kijken hoe een en ander qua infrastructuur erop gezet kan worden. Eerst de woningen positioneren t.o.v. de zon en dan pas de onderliggende infrastructuur lijkt me duurder uitvallen dan andersom.
Tja nou ja, maakt niet uit, maar dat er de komende jaren veel beter gebouwd moet worden dat is zeker.
Maar nu hoeft dat geen 85.000 te zijn, dat lijkt me wel heel erg veel.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_95975584
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 22:59 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Tja nou ja, maakt niet uit, maar dat er de komende jaren veel beter gebouwd moet worden dat is zeker.
Maar nu hoeft dat geen 85.000 te zijn, dat lijkt me wel heel erg veel.
Leuk dat het jou erg veel lijkt, maar trek er de woningen vanaf die elk jaar verloren gaan c.q. gesloopt worden en je komt ineens bijna tekort.....
  maandag 25 april 2011 @ 23:19:22 #54
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_95976373
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 23:03 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Leuk dat het jou erg veel lijkt, maar trek er de woningen vanaf die elk jaar verloren gaan c.q. gesloopt worden en je komt ineens bijna tekort.....
nou dat valt wel mee, er worden hier zes kamerflats gesloopt maar en komen er op dezelfde plek bijna 8 keer zoveel terug.
De parkeerplaatsen komen onder de gebouwen en ze worden vierkant gebouwd, hoger en breder, tot op de rand van de sloot, ze gebruiken iedere cm grond

[ Bericht 11% gewijzigd door michaelmoore op 25-04-2011 23:56:56 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_95981397
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 23:19 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nou dat valt wel mee, er worden hier zes kamerflats gesloopt maar en komen er op dezelfde plek bijna 8 keer zoveel terug.
De parkeerplaatsen komen onder de gebouwen en ze worden vierkant gebouwd, hoger en breder, tot op de rand van de sloot, ze gebruiken iedere cm grond
Dat moet toch lekker zijn he.... Gewoon uit je raam kijken en daarop je wereldbeeld kunnen baseren....
pi_95984330
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 22:44 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Zo gebeurd het altijd ;)

Bovendien is zon orientatie zoooo jaren 70 en kijk maar eens naar van Eesteren ;) Dan zie je wat er komt van de eeuwige zon-orientatie. Met name voor-achterkanten is een groot probleem en is vaak een veroorzaker van de sociaal mindere wijken. Kijk maar eens naar de vogelaarswijken, die woningen daar liggen vaak perfect op de zon...
  dinsdag 26 april 2011 @ 09:18:42 #57
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_95984492
Ahhhh perfect weertje hé?

Dat is alles.. Leuter maar weer lekker verder...
De huizenmarkt is volgens de modjes geen zeepbel
pi_95985814
Gelukkig voor de markt dat de zeurders hier nooit of te nimmer iets gaan kopen anders zouden de huizenprijzen gezakt zijn naar negatieve waardes. _O-
pi_95986113
Het leven is te kort om lang te zeiken over huizenprijzen die je te hoog vindt. Als je voor je 35ste geen huis koopt, kun je geen hypotheek meer afsluiten voor een periode van 30 jaar. Daarna wordt het een stuk lastiger / duurder per maand.

Je kan dus kiezen, blijven zeuren en in je huurhut blijven wonen of je gaat kopen en een eigendom opbouwen.

Ik ken werkelijk niemand in mn kennissenkring die een vaste baan heeft en huurt.
pi_95986179
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 09:18 schreef Censuur-152 het volgende:
Ahhhh perfect weertje hé?

Dat is alles.. Leuter maar weer lekker verder...
Briljant, als ze de HRA in 1 keer afschaffen stort de woningmarkt in. Die man verdient de Nobelprijs :')
  Moderator dinsdag 26 april 2011 @ 10:39:32 #61
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_95986532
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 10:25 schreef PierreBetfair het volgende:
Het leven is te kort om lang te zeiken over huizenprijzen die je te hoog vindt. Als je voor je 35ste geen huis koopt, kun je geen hypotheek meer afsluiten voor een periode van 30 jaar. Daarna wordt het een stuk lastiger / duurder per maand.

Je kan dus kiezen, blijven zeuren en in je huurhut blijven wonen of je gaat kopen en een eigendom opbouwen.

Ik ken werkelijk niemand in mn kennissenkring die een vaste baan heeft en huurt.
In mijn kennissenkring weet ik niet, daar ben ik niet bij iedereen van op de hoogte. Van mn vriendenkring weet ik het wel, die mensen hebben allemaal een huis gekocht.

Wat een heerlijk weer was het dit weekend he. Lekker in de tuin gezeten met mijn vriendin en wat vrienden, beetje gourmetten. Lekker.

En m'n nieuwe auto wordt eerder geleverd dan ik verwacht had, in augustus ipv begin oktober. Heb ik 'm nog net op tijd voor ik begin september naar Mexico op vakantie ga. De wereld lijkt altijd een stuk mooier als het zonnetje schijnt :) :) :)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_95987090
Das wel lang wachten. Een "normale" auto zit binnen 4 dagen in elkaar, althans bij Volvo. Elke 6 weken start er een nieuwe assemblage-ronde, dus je hebt em dan sowieso binnen 7-8 weken.

Heb je een Ferrari besteld ofzo? :)
  dinsdag 26 april 2011 @ 11:00:51 #63
324665 meth77
to do or not to do
pi_95987165
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 10:27 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Briljant, als ze de HRA in 1 keer afschaffen stort de woningmarkt in. Die man verdient de Nobelprijs :')
nou dat zal best meevallen en dan nog , de meesten blijven gewoon daar wonen
  Moderator dinsdag 26 april 2011 @ 11:02:00 #64
16180 crew  CoolGuy
pi_95987202
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 10:58 schreef PierreBetfair het volgende:
Das wel lang wachten. Een "normale" auto zit binnen 4 dagen in elkaar, althans bij Volvo. Elke 6 weken start er een nieuwe assemblage-ronde, dus je hebt em dan sowieso binnen 7-8 weken.

Heb je een Ferrari besteld ofzo? :)
Nee dan heb je em niet per definitie binnen 7-8 weken, want als de 1e batch vol zit met bestellingen, en er komen klanten aan, dan wordt hun auto pas in de 2e batch gemaakt, waardoor zij al langer moeten wachten. Als die batch vol zit en er komen weer klanten dan zijn zij pas in batch 3 aan de beurt, terwijl op moment van bestellen nog steeds pas batch 1 onderweg is qua bouwen :)

Nee ik heb gewoon een hele normale volkswagen besteld, die wordt in week 26 gebouwd, in Mexico, gaat dan 6 weken op transport, dan moet ie nog rijklaar gemaakt worden etc en dan heb ik 'm dus ergens in augustus :)
pi_95987279
Auto's die in batches gemaakt worden, klinkt me nogal vreemd in de oren. Het lijkt me eerder dat het een volcontinue proces is.
  Moderator dinsdag 26 april 2011 @ 11:07:33 #66
16180 crew  CoolGuy
pi_95987373
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 11:04 schreef Basp1 het volgende:
Auto's die in batches gemaakt worden, klinkt me nogal vreemd in de oren. Het lijkt me eerder dat het een volcontinue proces is.
Mij ook, in geval van VW is in ieder geval zo, maar hij noemt specifiek Volvo, en daar weet ik het niet van. Het lijkt mij ook dat dat niet in batches gebeurd, maar gewoon, wie het eerst komt, het eerst maalt. Elke nieuwe bestelling wordt gewoon na de vorige gepland en gebouwd, etc etc.
pi_95987477
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 11:07 schreef CoolGuy het volgende:

Mij ook, in geval van VW is in ieder geval zo, maar hij noemt specifiek Volvo, en daar weet ik het niet van. Het lijkt mij ook dat dat niet in batches gebeurd, maar gewoon, wie het eerst komt, het eerst maalt. Elke nieuwe bestelling wordt gewoon na de vorige gepland en gebouwd, etc etc.
Dat ze dan niet per stuk verscheept worden maar per batch vertstuurd worden dat zou dan wel weer logisch zijn. :D
pi_95987500
Bij Volvo is het zo dat er per type een batch gestart wordt als er een x aantal bestellingen binnen is. Gemiddeld is dat om de 8 weken. Nederlanders hebben em dan een week later, want ze worden in Gent gemaakt.
  dinsdag 26 april 2011 @ 11:24:40 #69
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_95987909
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 10:25 schreef PierreBetfair het volgende:

Ik blijf gewoon wachten tot de prijzen in Scandinavië 20 a 30% in gezakt zijn. Dan in één keer aftikken. Verder hoop ik dat de Nederlandse banken dit jaar nog stabiel blijven zodat ik geen risico loop op m'n spaargeld.

Starters in Nederland zijn slim, zij blijven ook steeds meer wachten. De jeugd heeft de toekomst!
pi_95988118
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 11:24 schreef Censuur-152 het volgende:

[..]

Ik blijf gewoon wachten tot de prijzen in Scandinavië 20 a 30% in gezakt zijn. Dan in één keer aftikken. Verder hoop ik dat de Nederlandse banken dit jaar nog stabiel blijven zodat ik geen risico loop op m'n spaargeld.
Dan had je meteen na het afschaffen van de HRA in noorwegen of zweden je slag moeten slaan, nu zijn de prijzen daar alweer hoger dan toen men daar nog HRA had. :+
pi_95988218
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 11:11 schreef PierreBetfair het volgende:
Bij Volvo is het zo dat er per type een batch gestart wordt als er een x aantal bestellingen binnen is. Gemiddeld is dat om de 8 weken. Nederlanders hebben em dan een week later, want ze worden in Gent gemaakt.
Oke op die manier omdat ze meerdere modellen in 1 fabriek bouwen produceren ze maar 1 soort model wanneer ze bezig zijn, dat klinkt dan wel weer logisch. Alhoewel het natuurlijk best grappig zou zijn als ze op de productie vloer opeens op de kleinste types die men produceert de wielen van het grootste model zet.
pi_95988296
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 11:24 schreef Censuur-152 het volgende:

[..]

Starters in Nederland zijn slim, zij blijven ook steeds meer wachten. De jeugd heeft de toekomst!
Het feit dat je 'kan' wachten geeft aan dat het toch best goed geregeld is in Nederland ;) En jij maar verzuurd klagen...
  dinsdag 26 april 2011 @ 11:55:07 #73
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_95988928
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 11:37 schreef inXs het volgende:

[..]

Het feit dat je 'kan' wachten geeft aan dat het toch best goed geregeld is in Nederland ;) En jij maar verzuurd klagen...
Ik heb het niet slecht. Mij hoor je niet klagen.

Gelukkig is het balanstotaal van de Nederlandse banken maar 3000 miljard euro en verdiend 20% van de Nederlanders daarmee zijn geld. Ik wens ze veel succes en zal naar ze :W :W :W

Klagen gaan straks de mensen die op de pof leven met veel te hoge schulden. De mensen met tonnen hypotheekschuld die in de bouw, financiële wereld en de dienstensector werken.

Nu hebben vele nog een grote mond over Ierland en IJsland..

Gelukkig gaat Fransje Weekers de renteaftrek voor de private equity partijen nu eindelijk afbouwen. Dit gaat de banken weer miljarden kosten, maar het is goed voor de ontluchting.
pi_95993207
De mogelijkheden om ongedekte schulden aan te gaan zullen de komende jaren fors gaan afnemen. Als je je woning wilt verkopen zou ik dat nu doen, flink zakken onder de prijzen van de buren want de komende jaren word het voor starters alleen maar moeilijker om je tot aan je oogballen toe te laten financieren :)
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_95993506
Gisteren viel het mij op dat de WBV een te koop staande woning uit de verkoop heeft gehaald en nu weer gaat verhuren _O-
De woning heeft een half jaar te koop gestaan en er is ongetwijfeld geen enkele koper komen kijken, tja... dat kost ook centjes.... verhuren dan maar weer ^O^
Dat cashen tegen topprijzen gaat nog moeilijk worden voor de corporaties, kennelijk zijn er geen starters meer die 140k willen betalen voor een afgeleefde corporatiewoning... althans niet in Dronten w/
I'll sing you a lullaby.
pi_95993630
quote:
Bouwsector stelt Océ voor problemen

Printerfabrikant Océ heeft in het eerste kwartaal van 2011 slechter gepresteerd dan een jaar eerder. Vooral in de Europese bouwsector vielen de verkopen tegen, stelde bestuursvoorzitter Rokus van Iperen dinsdag.

Océ, dat sinds vorig jaar grotendeels in handen is van de Japanse branchegenoot Canon, zag de omzet in de eerste drie maanden van 2011 met 9 miljoen euro dalen tot 638 miljoen euro. Het bedrijfsresultaat was met 5 miljoen euro twee derde kleiner dan een jaar eerder. ,,Niet goed'', oordeelde Van Iperen.

Het grootste probleem zit volgens de Océ-topman in de bouwsector, die vooral in Europa nog altijd erg slecht draait. Daardoor wist Océ aanzienlijk minder speciale printers voor bouwtekeningen aan de man te brengen. Een lichtpuntje ziet Van Iperen in de Verenigde Staten en Duitsland, waar de verkopen in de bouw licht toenamen.

bron: NVM
De komende jaren zullen een hoop dienstverleners en toeleveranciers van de bouwmaffia en de financiele maffia de broekriem moeten aantrekken. Je zal er maar je geld verdienen om je overgewaardeerde woning van te moeten betalen. Lenen, lenen.... betalen, betalen w/
I'll sing you a lullaby.
pi_95993718
Zo zo, de huurdertjes krijgen weer praatjes.
  dinsdag 26 april 2011 @ 14:13:21 #78
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_95993921
  Moderator dinsdag 26 april 2011 @ 14:14:21 #79
16180 crew  CoolGuy
pi_95993957
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 13:52 schreef xenobinol het volgende:
De mogelijkheden om ongedekte schulden aan te gaan zullen de komende jaren fors gaan afnemen. Als je je woning wilt verkopen zou ik dat nu doen, flink zakken onder de prijzen van de buren want de komende jaren word het voor starters alleen maar moeilijker om je tot aan je oogballen toe te laten financieren :)
Dat roep jij graag he. Maar het is nietszeggend, want dat tot je oogballen toe laten financieren is niet afhankelijk van banken, maar van de instelling van mensen. Een bank kan wel heel graag willen dat ik dat doe, maar IK wil dat niet, dus die bank kan doodvallen.

Genoeg mensen die dat wél doen, maar dat komt dus door de instelling van die mensen. Daarom deden bedrijven als Becam en Lenen.nl zulke goede zaken. Veel mensen gaan leningen aan die ze niet kunnen betalen, maar dat is afhankelijk van de mensen, neit van de banken.

En die mensen zullen niet alleen starters zijn, maar ook mensen die al een tijd bezig zijn die dat ook doen, dus die hele opmerking over starters is eigenlijk niet zo zinnig. Mensen die geld lenen wat ze eigenlijk niet kunnen betalen is niet iets wat exclusief gedaan wordt door starters, maar door heel veel mensen. Ook mensen die dus al lang geen starter meer zijn.
  dinsdag 26 april 2011 @ 14:47:34 #80
324665 meth77
to do or not to do
pi_95995213
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 14:05 schreef xenobinol het volgende:

[..]

De komende jaren zullen een hoop dienstverleners en toeleveranciers van de bouwmaffia en de financiele maffia de broekriem moeten aantrekken. Je zal er maar je geld verdienen om je overgewaardeerde woning van te moeten betalen. Lenen, lenen.... betalen, betalen w/
In Duitsland en de USA kunnen ze vrijstaand bouwen voor prijzen waar ze hier een tochtige corporatieflat voor willen verkopen
http://www.floridaestates(...)00&tolet=0&status=-1

[ Bericht 11% gewijzigd door meth77 op 26-04-2011 14:53:22 ]
pi_95995467
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 14:47 schreef meth77 het volgende:

[..]

In Duitsland en de USA kunnen ze vrijstaand bouwen voor prijzen waar ze hier een tochtige corporatieflat voor willen verkopen
http://www.floridaestates(...)00&tolet=0&status=-1
Tja, windvlaagje en het huis is weg, het is maar waar je voor kiest.
  dinsdag 26 april 2011 @ 14:55:16 #82
324665 meth77
to do or not to do
pi_95995510
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 14:54 schreef inXs het volgende:

[..]

Tja, windvlaagje en het huis is weg, het is maar waar je voor kiest.
nou die waait niet weg hoor
http://www.nieuwbouwenind(...)galows/bungalow-108/

[ Bericht 5% gewijzigd door meth77 op 26-04-2011 15:03:41 ]
pi_95995979
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 14:55 schreef meth77 het volgende:

[..]

nou die waait niet weg hoor
http://www.nieuwbouwenind(...)galows/bungalow-108/
Maar goed, deze is: Als Sleutelklaar 105.490 ¤

Vind ik nog een aardige prijs, dan nog een stuk grond erbij.. Ofwel de grond is stukken goedkoper in de VS, dus je vergelijking met corporatieflat gaat niet op, in NL kan je ook vrije kavels kopen en er dit ding opzetten.
  dinsdag 26 april 2011 @ 15:09:17 #84
324665 meth77
to do or not to do
pi_95996041
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 15:07 schreef inXs het volgende:

[..]

Maar goed, deze is: Als Sleutelklaar 105.490 ¤

Vind ik nog een aardige prijs, dan nog een stuk grond erbij.. Ofwel de grond is stukken goedkoper in de VS, dus je vergelijking met corporatieflat gaat niet op, in NL kan je ook vrije kavels kopen en er dit ding opzetten.
Ja een kavel in midden nederland kost 300.000 euro
ja in Groningen 70.000
Ha grapjas
maar ze zijn er wel opgericht op die Nederlandse babyboomers, die vinden alles daar goedkoop
http://www.google.co.uk/s(...)uwen+duitsland&meta=
pi_95996201
Leuk slecht geisoleerde waaibomenhoutenhuizen neer willen zetten in een koud klimaat. :D

De energie boeren zullen blij met jullie zijn. Ik vraag me af of je in nederland met de energie prestatie norm waaraan een woning moet voldoen eigenlijk wel dat ding zomaar mag neerzetten.
  dinsdag 26 april 2011 @ 15:15:21 #86
324665 meth77
to do or not to do
pi_95996276
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 15:13 schreef Basp1 het volgende:
Leuk slecht geisoleerde waaibomenhoutenhuizen neer willen zetten in een koud klimaat. :D

De energie boeren zullen blij met jullie zijn. Ik vraag me af of je in nederland met de energie prestatie norm waaraan een woning moet voldoen eigenlijk wel dat ding zomaar mag neerzetten.
Ja dat is waar wij zijn die luxe corporatieflats gewend he ;) |:( |:(
http://www.wonenenlevenin(...)ouwen-duitsland.html
pi_95996333
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 15:13 schreef Basp1 het volgende:

Jullie? Ik ben er niet blij mee, ik snap wel waarom een woning hier duurder is, waarschijnlijk met de huidige epn mag je de woning inderdaad nergens neerzetten.

Vervolgens weerlegd Meth zijn eigen argumenten door aan te geven dat een kavel in midden Nederland 3 ton kost en in Groningen 70000.. Dat is precies waar het om draait, in de VS koop je in New york ook geen kavel voor 7000, daar ben je ook veroordeeld tot de sub-urbs, de vraag is of je daar wil wonen dus.. ofwel nogmaals, pure marktwerking en heeft niets te maken met de tochtige corporatieflat die hij als voorbeeld aanhaalde.
pi_95996381
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 15:15 schreef meth77 het volgende:

[..]

Ja dat is waar wij zijn die luxe corporatieflats gewend he ;) |:( |:(
http://www.wonenenlevenin(...)ouwen-duitsland.html
Wederom locatie, locatie locatie, in Groningen koop je ook vrijstaande woning voor dat geld...
pi_95996435
Lekker dan in duitsland of belgie gaan wonen en dagelijk flink wat meer kilometers naar je werk moeten rijden, degen die dat willen doen, gaan hun gang maar, maar ik niet. :D
  dinsdag 26 april 2011 @ 15:20:18 #90
324665 meth77
to do or not to do
pi_95996449
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 15:18 schreef inXs het volgende:

[..]

Wederom locatie, locatie locatie, in Groningen koop je ook vrijstaande woning voor dat geld...
er is dus heel veel aanbod en ook veel handel neem ik aan, goede business daar
  dinsdag 26 april 2011 @ 15:20:45 #91
324665 meth77
to do or not to do
pi_95996464
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 15:19 schreef Basp1 het volgende:
Lekker dan in duitsland of belgie gaan wonen en dagelijk flink wat meer kilometers naar je werk moeten rijden, degen die dat willen doen, gaan hun gang maar, maar ik niet. :D
Dit is bedoeld voor mensen die niet meer werken he
http://www.droomhuisduitsland.com/
pi_95996630
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 15:20 schreef meth77 het volgende:

[..]

Wat moeten starters en oudere jongeren waarvan 95% van de personen hier op fok deel van uit maken met van zulke ver weg liggende zonder service geleverde bejaardenhuizen. :')

Het merendeel van de babyboomers (80%) is al blij dat ze 10 buitenlandse woorden kunnen spreken en dan blijf jij maar in je eigen sprookje van het verkassen van grote groepen babyboomers die gecashed hebben geloven. :D
pi_95996636
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 15:20 schreef meth77 het volgende:

[..]

Ja maar goed, waarom zou je dan niet in bijvoorbeeld Groningen, Zeeland, Friesland of Overijssel willen wonen en wel in Duitsland? Buiten je principiële kwestie om dan. Het kost namelijk hetzelfde.
  dinsdag 26 april 2011 @ 15:28:13 #94
324665 meth77
to do or not to do
pi_95996743
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 15:25 schreef inXs het volgende:

[..]

Ja maar goed, waarom zou je dan niet in bijvoorbeeld Groningen, Zeeland, Friesland of Overijssel willen wonen en wel in Duitsland? Buiten je principiële kwestie om dan. Het kost namelijk hetzelfde.
Ja dat is waar maar in duitsland zijn de hypotheken goedkoper
http://www.floridaestates.org/properties/4734-blue-diamond
pi_95996775
Voor onder de 2ton heb je in nederland een vrijstaand huis http://www.funda.nl/koop/(...)rweg-8/fotos/#foto-1

En dan hoef je je niet meer druk te maken over het regelen van aannemers, bouwvergunningen, riool aansluitingen, etc...
pi_95996790
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 15:28 schreef meth77 het volgende:

[..]

Ja dat is waar maar in duitsland zijn de hypotheken goedkoper
Ah, daar heb ik dan geen verstand van ;) , maar goed zijn die in Duitsland dan ook echt goedkoper?
  dinsdag 26 april 2011 @ 15:32:13 #97
324665 meth77
to do or not to do
pi_95996883
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 15:29 schreef inXs het volgende:

[..]

Ah, daar heb ik dan geen verstand van ;) , maar goed zijn die in Duitsland dan ook echt goedkoper?
ja heb je geen TV gezien de laatste tijd
http://financieel.infonu.(...)n-duitse-banken.html
quote:
Hoe hoog is de hypotheekrente in Duitsland
Over het algemeen kan men vaststellen dat de hypotheekrente in Duitsland ruim één procent ligt onder de hypotheekrente van Nederland. Er zijn onderling verschillen tussen de banken zoals dat ook in Nederland het geval is. In april 2011 ligt deze rente tussen de 4,1% en de 4,8%.
pi_95996915
Die oude lui die gecashed hebben zouden toch geen hypotheek meer nodig hebben, met hun steeds krimpende aow zal geen hypotheek verstrekker zich aan die groep willen branden. :D
  dinsdag 26 april 2011 @ 15:34:51 #99
324665 meth77
to do or not to do
pi_95996969
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 15:33 schreef Basp1 het volgende:
Die oude lui die gecashed hebben zouden toch geen hypotheek meer nodig hebben, met hun steeds krimpende aow zal geen hypotheek verstrekker zich aan die groep willen branden. :D
met hun royale waardevaste pensioenen, de Nederlandse pensioenen zijn de beste in de wereld

pi_95997113
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 15:34 schreef meth77 het volgende:

[..]

met hun royale waardevaste pensioenen, de Nederlandse pensioenen zijn de beste in de wereld
Dat gaan we straks zien als we 70 zijn en met pensioen mogen of dat echt zo is. Een stem in mijn achterhoofd zegt me dat het niet zo is. Nog minstens 30 jaar te gaan in ieder geval voor mij. :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')