abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96042699
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 13:57 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Zijn dat rolluiken die je bedoelt? Want die worden op maat gemaakt, daar hebben ze zeer waarschijnlijk niks aan als ze die meenemen.
Inderdaad, gewoon zeggen dat ze die er zelf vanaf mogen schroeven, kijken hoe snel ze zakken in de prijs _O-

Edit, daarnaast zou ik gewoon zeggen dat je bij je eerste bod blijft. Laat ze maar komen.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 27-04-2011 14:00:27 ]
  woensdag 27 april 2011 @ 14:01:32 #277
324665 meth77
to do or not to do
pi_96042767
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 13:45 schreef oinkoink12 het volgende:

[..]

Ik heb het ze gevraagd vandaag gewoon langsgelopen, ze hebben er 221,750 voor betaald, moest wel een nieuwe keuken in want de oude was uitgeleefd.

Om toch maar jullie op de hoogte te houden. We mogen alles gratis overnemen behalve de gloednieuwe Superhoogrendementsketel (januari gekocht voor 2700 euro) en de electrische zonwering (vorige jaar aangeschaft voor 2100 euro) Deze zijn beide "ter overname".

We hebben een bod gedaan van 223.5 inclusief deze twee items (vraagprijs van huis alleen was 229.5 en de twee items bij elkaar 4000 euro 233.5 dus) . We hebben zojuist een tegenbod gekregen van 228.5 inclusief deze twee items.

Nu zijn we een nieuw bod aan het bedenken. Iemand nog suggesties of tips?
gewoon twee weken niets van je laten horen
Kun je zelf ook even nadenken
  woensdag 27 april 2011 @ 14:02:24 #278
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_96042800
Een CV-ketel is onroerend, beetje vreemd dat die overgenomen moet worden. Ik zou die buren niet vertrouwen, hebben toch echt 215 betaald. :P

225 en tot vanmiddag de tijd geven als je het erg graag wilt hebben.

[ Bericht 14% gewijzigd door Bayswater op 27-04-2011 14:08:58 ]
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_96043020
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 11:03 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Het bekende compensatiegedrag :Y
Daarom rijd ik een mini ;-)
pi_96043517
Strengere hypotheek gevaar voor woningmarkt
13:37 27-4-2011

DEN HAAG (AFN) - Strengere regels voor hypotheken die het kabinet samen met de Nederlandse banken wil invoeren, vormen een risico voor de woningmarkt. Net als eind jaren zeventig zouden de prijzen fors kunnen dalen, als het kopers moeilijker wordt gemaakt een hypotheek aan te gaan.

Strengere hypotheek gevaar voor woningmarkt Dat betoogde Peter Boelhouwer, hoogleraar 'housing systems' aan de TU Delft, woensdag in een hoorzitting in de Tweede Kamer. Aanleiding voor de hoorzitting is een nieuwe gedragscode voor het verstrekken van hypotheken. Zo mag de hypotheek nog maar voor maximaal de helft van de waarde van de woning aflossingsvrij zijn en mag de lening niet hoger dan 110 procent van de aanschafwaarde zijn.

Boelhouwer stelde dat de regels goed zijn, maar dat met de invoering ervan een paar jaar moet worden gewacht, tot de woningmarkt hersteld is. Vooral doorstromers op de woningmarkt kunnen volgens hem problemen ondervinden, als ze met een nieuwe hypotheek ineens de helft moeten gaan aflossen.

Nergens zo hoog

Hij werd tegengesproken door Job Swank, divisiedirecteur bij de Nederlandsche Bank. Die stelde dat de totale hypotheekschuld per woningeigenaar nergens in de wereld zo hoog is als Nederland. Veel kopers beginnen met een negatieve solvabiliteit: hun schuld is bij de koop groter dan de waarde van de woning. Dat leidt volgens Swank tot een instabiele sector en een instabiele economie.

Jan Molenaar van Rabobank Nederland stelde dat de betalingsproblemen in Nederland de laagste in de wereld zijn. Zorgen heeft hij over het feit dat banken met de nieuwe code steeds minder mogelijkheden hebben om af te wijken en individueel maatwerk te leveren. Diezelfde zorg werd uitgesproken door Michel Ligtlee van de Vereniging Eigen Huis.

Starters

Die voorspelde ook dat starters op de woningmarkt moeilijker een huis kunnen kopen, als ze niet meer dan 110 procent van de waarde mogen lenen. Swank (DNB) relativeerde dat. Starters kunnen volgens hem nog steeds prima de kosten-koper meefinancieren, alleen niet meer bij de hypotheek geld lenen voor een nieuwe keuken.

Rabobank Nederland verwacht net als DNB een klein prijseffect van de strengere regels. Volgens de vertegenwoordiger van de bank is de restschuld het grootste probleem, als de hypotheekrenteaftrek in 2031 voor de eerste mensen afloopt.

De Kamer debatteert half mei over de nieuwe regels.

Bron: Beursgorilla.nl
pi_96043627
Ik durf te wedden dat de huurkneusjes alleen maar dit lezen:

quote:
Die stelde dat de totale hypotheekschuld per woningeigenaar nergens in de wereld zo hoog is als Nederland
En hier 'per ongeluk' overheen lezen:

quote:
Jan Molenaar van Rabobank Nederland stelde dat de betalingsproblemen in Nederland de laagste in de wereld zijn.
  woensdag 27 april 2011 @ 14:30:49 #282
324665 meth77
to do or not to do
pi_96043849
quote:
10s.gif Op woensdag 27 april 2011 14:25 schreef Scorpie het volgende:
Ik durf te wedden dat de huurkneusjes alleen maar dit lezen:

[..]

En hier 'per ongeluk' overheen lezen:

[..]

dat komt allebei door de hypotheekrente-subsidie
  woensdag 27 april 2011 @ 14:33:57 #283
324665 meth77
to do or not to do
pi_96044004
quote:
Rabobank Nederland verwacht net als DNB een klein prijseffect van de strengere regels. Volgens de vertegenwoordiger van de bank is de restschuld het grootste probleem, als de hypotheekrenteaftrek in 2031 voor de eerste mensen afloopt.
Dat is gelijktijdig als de babyboomgeneratie in het verpleeghuis zit of uitgestorven is

Dit effect is in 2020 al goed zichtbaar lijkt me
pi_96045327
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 13:57 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Zijn dat rolluiken die je bedoelt? Want die worden op maat gemaakt, daar hebben ze zeer waarschijnlijk niks aan als ze die meenemen.
Ik bedoel zoiets!

Maar helder wat jullie daar over denken iig. Wij gaan er een dagje over slagen :)
[b]Op zaterdag 3 juni 2006 18:14 schreef Dirktator het volgende:[/b]
Zelden zoeen hendig sjieke OP meegemaakt! :D
[quote][b]Op woensdag 14 juni 2006 20:41 schreef Jeff1981 het volgende:[/b]
En met 2 handen heb je al een trio :P
  woensdag 27 april 2011 @ 15:27:27 #285
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_96046313
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 14:33 schreef meth77 het volgende:

[..]

Dat is gelijktijdig als de babyboomgeneratie in het verpleeghuis zit of uitgestorven is

Dit effect is in 2020 al goed zichtbaar lijkt me
Kun je me die quote uitleggen?
Het lijkt me toch dat je je wel bewust bent van je maandlasten als je geen HRA meer hebt?
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  woensdag 27 april 2011 @ 15:37:03 #286
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_96046720
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 15:04 schreef oinkoink12 het volgende:

Maar helder wat jullie daar over denken iig. Wij gaan er een dagje over slagen :)
Ook die worden meestal op maat gemaakt. Lijkt me vrij sterk dat ze die mee zouden willen nemen.
Hetzelfde geld voor de CV ketel lijkt me. Wat willen ze daarmee doen? In hun volgende huis hangen?
Dan gaan ze dus serieus die hele ketel los halen, gas- en waterleidingen afdoppen, en in hun volgende huis die ketel weer laten plaatsen? Dat kost bij elkaar net zo veel als die ketel (die nu gewoon tweedehands is) waard is.

Klinkt mijns inziens als een manier om gewoon de prijs op te drijven. Ze durven dat kennelijk niet "zomaar" te doen, dus gebruiken ze die dingen als "kul argumenten" om toch het gokje te wagen.
Ik zou lekker mijn poot stijf houden. En als ze dan per se die dingen willen meenemen, dan slopen ze het er maar fijn uit. Ik zou dan wel als eis stellen dat alles wat ze demonteren netjes moet gebeuren en de muur waar de zonwering aan hing bijvoorbeeld zonder gaten of zichtbare schades moet worden opgeleverd. Wedden dat ze hem gewoon laten hangen? ;)

Krijg je een dag later telefoon dat ze van gedachten zijn veranderd. Ze willen nu liever de zonwering laten hangen, tegen jouw originele laatste bod.
Waarop jij natuurlijk zegt dat het jou dan geld kost om zélf die lelijke zonwering te verwijderen en te vervangen door een mooier model en dat er nog 1000 euro van de prijs af moet ter compensatie >:)
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
  woensdag 27 april 2011 @ 15:42:54 #287
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_96046964
DNB: neerwaartse prijsdruk op de woningmarkt blijft bestaan
http://www.dnb.nl/binaries/OFS_April_2011_tcm46-251397.pdf

Dat is logisch natuurlijk. Een gewaarschuwd mens telt voor twee!! w/ w/ w/
De huizenmarkt is volgens de modjes geen zeepbel
pi_96047066
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 15:42 schreef Censuur-152 het volgende:
DNB: neerwaartse prijsdruk op de woningmarkt blijft bestaan
http://www.dnb.nl/binaries/OFS_April_2011_tcm46-251397.pdf

Dat is logisch natuurlijk. Een gewaarschuwd mens telt voor twee!! w/ w/ w/
En jij bent nu gelukkig omdat......? Je binnenkort eindelijk in kan stappen? Of ben je van plan dat uberhaubt nooit te doen en je eigenlijk gefrustreerd bent dat nooit te kunnen doen?
pi_96047210
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 15:45 schreef inXs het volgende:

[..]

En jij bent nu gelukkig omdat......? Je binnenkort eindelijk in kan stappen? Of ben je van plan dat uberhaubt nooit te doen en je eigenlijk gefrustreerd bent dat nooit te kunnen doen?
Ik ben wel gelukkig als ik straks eindelijk kan instappen :)
  Moderator woensdag 27 april 2011 @ 15:49:55 #290
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_96047232
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 15:37 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Ook die worden meestal op maat gemaakt. Lijkt me vrij sterk dat ze die mee zouden willen nemen.
Hetzelfde geld voor de CV ketel lijkt me. Wat willen ze daarmee doen? In hun volgende huis hangen?
Dan gaan ze dus serieus die hele ketel los halen, gas- en waterleidingen afdoppen, en in hun volgende huis die ketel weer laten plaatsen? Dat kost bij elkaar net zo veel als die ketel (die nu gewoon tweedehands is) waard is.

Klinkt mijns inziens als een manier om gewoon de prijs op te drijven. Ze durven dat kennelijk niet "zomaar" te doen, dus gebruiken ze die dingen als "kul argumenten" om toch het gokje te wagen.
Ik zou lekker mijn poot stijf houden. En als ze dan per se die dingen willen meenemen, dan slopen ze het er maar fijn uit. Ik zou dan wel als eis stellen dat alles wat ze demonteren netjes moet gebeuren en de muur waar de zonwering aan hing bijvoorbeeld zonder gaten of zichtbare schades moet worden opgeleverd. Wedden dat ze hem gewoon laten hangen? ;)

Krijg je een dag later telefoon dat ze van gedachten zijn veranderd. Ze willen nu liever de zonwering laten hangen, tegen jouw originele laatste bod.
Waarop jij natuurlijk zegt dat het jou dan geld kost om zélf die lelijke zonwering te verwijderen en te vervangen door een mooier model en dat er nog 1000 euro van de prijs af moet ter compensatie >:)
En dít is dus hoe het moet :7
Breitling - Instruments for Professionals
pi_96047558
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 14:30 schreef meth77 het volgende:

[..]

dat komt allebei door de hypotheekrente-subsidie
Wacht maar als de overheid eens gaat stoppen met het uitgeven van subsidies.... moet jij eens kijken hoeveel werkelozen erbij gaan komen w/
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_96047746
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 15:49 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik zou lachend weglopen als een huiseigenaar mij apart zijn zonnewering en ketel zou willen verkopen :')
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_96047758
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 15:57 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Wacht maar als de overheid eens gaat stoppen met het uitgeven van subsidies.... moet jij eens kijken hoeveel werkelozen erbij gaan komen w/
Gelukkig zit er een maximum aan de WW en wanneer het overbetaalde banksters zijn die werkeloos worden krijgen ze niet meer dan het maximum. :P
pi_96047761
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 15:37 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Ik zal het zeker meenemen in de overweging, het nadeel wat ik natuurlijk heb is dat er nu al een tweede bieder is, terwijl het huis pas een week te koop staat. En de verkopers dus niet zo "wanhopig" zijn als dat het al een jaar te koop zou staan.
  woensdag 27 april 2011 @ 16:03:24 #295
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_96047802
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 15:49 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Je kunt ook altijd nog gewoon even een weekje niets van je laten horen. Dan belt de makelaar je wel op en vraagt waarom het zo stil blijft...
"Oh, ik was even druk met die andere 230000 koophuizen... Hoe staat het met de zonwering?" ;)

quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 16:02 schreef oinkoink12 het volgende:

[..]

Ik zal het zeker meenemen in de overweging, het nadeel wat ik natuurlijk heb is dat er nu al een tweede bieder is, terwijl het huis pas een week te koop staat. En de verkopers dus niet zo "wanhopig" zijn als dat het al een jaar te koop zou staan.
Zie bovenstaande. Jij bent nog véél minder wanhopig. Jij hebt niet één andere kandidaat, maar 230000 (and counting) ;)
  Moderator woensdag 27 april 2011 @ 16:08:12 #296
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_96047994
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 16:03 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Je kunt ook altijd nog gewoon even een weekje niets van je laten horen. Dan belt de makelaar je wel op en vraagt waarom het zo stil blijft...
"Oh, ik was even druk met die andere 230000 koophuizen... Hoe staat het met de zonwering?" ;)

[..]

Zie bovenstaande. Jij bent nog véél minder wanhopig. Jij hebt niet één andere kandidaat, maar 230000 (and counting) ;)
Ik heb het zo gedaan. In mijn geval wilde de vorige (en eerste) eigenaar van mijn huis dat ik haar de kosten koper zou betalen, zo hoog was de prijs wel. Dat ga ik uiteraard niet doen. Zij woonde daar alleen, had een relatie gekregen en wilde nu met die man gaan samenwonen. Dus, zij hadden al een nieuw huis gekocht, maar zij had haar oude huis dus nog in bezit dat te koop stond, en haar vriend had OOK een huis dat nog te koop stond. En ze hadden toch al een nieuwe woning gekocht.

Toen vroeg ze belachelijk veel, en dat heb ik niet betaald, ook niet geboden. Dat huis stond al een tijdje te koop, terwijl andere huizen in de straat heel snel van eigenaar wisselden. Mijn bod werd afgekeurd en na een tijdje stond dat huis nog te koop. Heb ik maar weer eens opgebeld en gezegd dat ik het huis nog steeds wel wilde, maar wel tegen hetzelfde bod dat ik eerder had gedaan.

Ik werd binnen een half uur terug gebeld door de makelaar dat ze mijn bod nu wel had geaccepteerd. :P
Breitling - Instruments for Professionals
pi_96048466
Nog even een theoretische vraag. Hoe bepaal je nou of een huis te duru is of niet. Je vergelijkt ze natuurlijk met huizen in dezelfde straat en huizen in een vergelijkbare wijk/grootte. En eventueel met kadasterprijzen.

Zijn er verder nog richtlijnen?
  woensdag 27 april 2011 @ 16:26:31 #298
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_96048745
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 16:19 schreef oinkoink12 het volgende:
Nog even een theoretische vraag. Hoe bepaal je nou of een huis te duru is of niet. Je vergelijkt ze natuurlijk met huizen in dezelfde straat en huizen in een vergelijkbare wijk/grootte. En eventueel met kadasterprijzen.

Zijn er verder nog richtlijnen?
Die vraag is op honderd manieren te beantwoorden. Hoe duur is te duur? Wat wil je er mee?
Is het jouw droomhuis en wil je er 100 jaar in wonen? Dan is het vast niet snel te duur. Wil je het kopen, verbouwen en met winst zo snel mogelijk verkopen, dan is het niet snel goedkoop genoeg.

De vergelijkingen vormen een goede basis. Kijk naar de gemiddelde prijzen per m2 in de buurt, naar wat de andere huizen in de straat kostten en dan naar plus-en-min factoren.
Zit er een mooie nieuwe keuken in? Pluspunt. Zijn je buren huurders? Minpunt. :P
Enz.

Maar uiteindelijk kun alleen JIJ bepalen of het te duur is of niet. Hoeveel vind jij het waard :)
pi_96049251
Wat is uberhaupt waarde? :P
  woensdag 27 april 2011 @ 16:53:19 #300
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_96049909
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 13:07 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Grappig hoe winig dat grafiekje zegt. Het land dat het volgens dat grafiekje het "beste" doet, Tsjechische Republiek, heeft net zo'n verrotte huizenmarkt als Nederland, het land dat het volgens dat grafiekje het "slechtste" doet.

Lies, damn lies, statistics.
Het laat helemaal niet zien wie het "het beste" doet en dat kan je helemaal niet uit de grafiek afleiden.. In Vietnam krijg je maximaal 60^% van je huis door de bank gefinancieerd, dat wil ook niet zeggen dat Vietnam het beste doet... (de hypotheekrente is er overigens 18 %)

Wat je wel uit de grafiek af kunt leiden is dat Nederland het enige land ter wereld is waar de gemiddelde hypotheek van het eerste huis hoger ligt dan de waarde van datzelfde huis. Het enige land ter wereld.. Nergens ter wereld kan dit maar in Nederland is het de standaard..

Dan kun je zeggen dat Nederlanders nu eenmaal hun hypotheek wel betalen en dat het allemaal geen ruk uitmaakt maar dat is natuurlijk onzin. Duitsers betalen hun hypotheek ook en toch moeten Duitsers eigen geld meebrengen.

In Nederland niet en dat brengt een behoorlijk risico met zich mee. In elk ander land ter wereld heeft een starter een overwaarde van zo'n 20 % ten opzichte van zijn hypotheek. In Nederland heeft een starter direct een onderwaarde van zo'n 10 % (en in het verleden nog meer).

Dit werkt alleen in een stijgende markt en had nooit toegestaan moeten worden. Goed goed.. het is nu eenmaal toegestaan en we kunnen het nu eenmaal niet ineens terugdraaien maar daarom is het nog geen gezonde situatie.
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')