abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95919035
Stel je voor dat je aan het winkelen bent in een shopping-centre en iemand valt je aan met een bijl. De enige reactietijd die je hebt is dat je hem van 3 meter afstand ziet aankomen.
Hoe zou je reageren?

Vluchten is niet een optie omdat je uitgerekend op die dag een verstoken enkel hebt of een zeer doende knie. Wat dan? Zou je rustig staan te bellen omdat dat de aangewezen methode is door de overheid, en jezelf inmiddels in vieren laten ophakken?

Je hebt er verder geen vuurwapen of pepperspray omdat dat verboden is in Nederland.

Hoe kom je er levend van af?
pi_95919070
edit: laat maar :')
Op woensdag 5 mei 2010 00:37 schreef henrydg het volgende:
GATVERDAMME TS. GAT VR DAMME WAT BEN JIJ GOOR JE KUNT TOCH NAAR HE TOILET LOPEN VUIEL RANSAAP GATVERDAMME :r :r
pi_95919175
Ik zou een stap opzij zetten, terwijl de bijl langsvliegt gebruik ik zijn momentum om de bijl retour afzender te sturen.
.
pi_95919204
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 15:22 schreef Golden_Pauper het volgende:
Ik zou een stap opzij zetten, terwijl de bijl langsvliegt gebruik ik zijn momentum om de bijl retour afzender te sturen.
Ah zwarte band judo dus? En als dat niet lukt? - je neemt iig een grote risico.
  zondag 24 april 2011 @ 15:24:50 #5
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_95919257
In z'n bek spugen,
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_95919287
Ik denk dat we gewoon alle bijlen moeten verbieden. Dat zijn te gevaarlijk.

Alleen de politie mag zoiets dragen omdat ze een geweldsmonopolie hebben.
En als een bijl nodig is voor houthakken, dan de politie zelf laten uitvoeren. Trouwens daar kunnen ze voor getraind worden. :)
pi_95919315
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 15:22 schreef Golden_Pauper het volgende:
Dit.
Ik schijt ermee uit. Doei , bedankt voor het fokken.
pi_95919338
Wat heeft deze onzin met politiek te maken.
5 Ferrari's op videoband!
  zondag 24 april 2011 @ 15:26:57 #9
334705 ConnorMacLeod
There can be only one.
pi_95919342
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 15:19 schreef vergezocht het volgende:
Stel je voor dat je aan het winkelen bent in een shopping-centre en iemand valt je aan met een bijl. De enige reactietijd die je hebt is dat je hem van 3 meter afstand ziet aankomen.
Hoe zou je reageren?

Vluchten is niet een optie omdat je uitgerekend op die dag een verstoken enkel hebt of een zeer doende knie. Wat dan? Zou je rustig staan te bellen omdat dat de aangewezen methode is door de overheid, en jezelf inmiddels in vieren laten ophakken?

Je hebt er verder geen vuurwapen of pepperspray omdat dat verboden is in Nederland.

hoe zou je het graag anders willen zien=
pi_95919405
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 15:26 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Wat heeft deze onzin met politiek te maken.
Het slaat wel op politieke issues.
pi_95919464
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 15:28 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Het slaat wel op politieke issues.
Meer op jouw issues.
pi_95919472
quote:
7s.gif Op zondag 24 april 2011 15:26 schreef ConnorMacLeod het volgende:

[..]

hoe zou je het graag anders willen zien=
Nou stel je voor dat burgers het recht hadden om zich adequaat te verdedigen in Nederland. Kijken dan wat het verschil is tussen een stil liggende lijk op de winkelvloer en iemand die nog leeft.
pi_95919479
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 15:29 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Meer op jouw issues.
Ken je mij dan?
pi_95919524
Ik zou de arm met die bijl aanvallen. En dan zijn arm proberen te beheersen / ontwapenen. Durrr.
pi_95919535
quote:
11s.gif Op zondag 24 april 2011 15:30 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Ken je mij dan?
Ik zie je dit malle topic openen.
pi_95919538
Als je het nog niet begrijpt de politiek bepaalt wel hoe de samenleving in elkaar steekt. Door wetten te maken die mensen hun gedrag controleert en reguleert in bepaalde situaties. Simpele.
pi_95919567
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 15:31 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Ik zie je dit malle topic openen.
Goed antwoord maf. Donder nu op uit dit topic.
pi_95919635
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 15:23 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Ah zwarte band judo dus? En als dat niet lukt? - je neemt iig een grote risico.
zwarte band judo? Nee vooral veel straatgevechten.
.
pi_95919670
TS loopt met een bijl door het shopping centre
  zondag 24 april 2011 @ 15:36:01 #20
324954 Ikbenserieus
Geef mij nu je angst.
pi_95919674
Je probeert jezelf in veiligheid te brengen; zoals altijd.
Snap ook totaal niet wat dit met politiek te maken heeft.
Ik geef hem je morgen wel terug.
pi_95919724
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 15:32 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Goed antwoord maf. Donder nu op uit dit topic.
Wat een agressie!
  zondag 24 april 2011 @ 15:40:11 #22
334705 ConnorMacLeod
There can be only one.
pi_95919776
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 15:29 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Nou stel je voor dat burgers het recht hadden om zich adequaat te verdedigen in Nederland. Kijken dan wat het verschil is tussen een stil liggende lijk op de winkelvloer en iemand die nog leeft.
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 15:19 schreef vergezocht het volgende:
Hoe zou je reageren?

Okee. Er zou iemand met een bijl tegenover me staan. Hij wil me in mootjes hakken. Ik heb een vuurwapen op zak, en pepperspray in mijn andere zak. Hij staat op drie meter afstand, de bijl heeft een steel van ongeveer 1 meter, hij moet dus twee stappen doen om bij me te komen, en op mijn hoofd in te hakken. Dat zou ik zelfs met mijn hypothetisch zwakke been in 5 seconde doen. In vijf seconde heb jij geen wuurwapen getrokken, gericht en gevuurd.
Maar laat ik de situatie bij mezelf laten en aannemen dat dat wel lukt. ik heb dat vuurwapen. Ik ben er niet goed in getraind, ik heb hem alleen om me te kunnen verdedigen. Er staat een man met een bijl voor mn neus die mijn hoofd eraf wil hakken, dus ik ben meer dan een tikkeltje nerveus.
Op een of andere manier slaag ik erin mijn vuurwapen te trekken. Ik richt, ik vuur, nu kunnen er twee dingen gebeuren. Ik tril als een malle, en ik moet snel te werk gaan dus ik kan niet richten en mis en schiet het lieve kleine meisje neer wat bij haar moeder aan het schuilen is.
Of ik schiet de man met de bijl raak, en dan heb ik ongeveer 50/50 kans dat ik hem daar raak, dat hij geen bijl meer kan hanteren. Hij is immers door het dolle heen. Omdat het van zo dichtbij is, en we in een druk shopping centre zijn, is er natuurlijk wel kans dat de kogel door hem heen gaat, en nog steeds dat kleine meisje vermoord, maar okay.

In dit verhaal ben ik de vitale twintiger (ondanks het zwakke been) en niet een labiele, dementerende oude man die in elk gevaar een potentiele man met de bijl ziet.
pi_95919784
* ligt eraan hoeveel mensen er in mijn omgeving zijn om te vluchten
* ligt eraan wie er op mij af komt stormen met een bijl. Een invalide of een klein mannetje loopt niet zo snel als ik met mijn zere poot
* ligt eraan wie er op dat moment bij mij is. Als het mijn kind is, zal ik hem beschermen.
* ligt eraan of het mooi weer is of ijskoud. Bij glad weer loopt de dader niet zo hard dus heb ik tijd genoeg om met mijn zere enkel weg te komen.
* ligt eraan of ik niet aan het telefoneren was op dat moment. Betekent dus dat ik niet zo snel weg kan komen
* ligt eraan of ik mijn mp3 speler aan het luisteren ben. Betekent dus dat ik de dader niet hoor
* ligt eraan of mijn vriend bij mij is. Anders spring ik op zijn rug en dan loopt hij hard weg
* ligt eraan of mijn accu van mijn telefoon niet op is. Anders kan ik niet om hulp bellen.
* ligt eraan of ik mijn Rambo mes in mijn handtas heb. Met één gooi beweging schakel ik de bijlmaniak zo uit.
Last van zure lucht?
  zondag 24 april 2011 @ 15:40:35 #24
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_95919788
Ik zou hem een ram geven met mijn rollator. Een echte enkelbreker!
Waar zouden we zijn zonder de "on"
pi_95919801
Volgens mij is een bijl nog een best moeilijk wapen om correct te hanteren in een gevecht. Een ongetrainde aanvaller is veel beter af met een ander wapen denk ik.
  zondag 24 april 2011 @ 15:41:44 #26
334705 ConnorMacLeod
There can be only one.
pi_95919822
En als burgers vuurwapens mochten bezitten, zit de beste man niet met een bijl achter me aan hè, want hij is krankzinnig en gewoon lekker gek, dus hij wil zoveel mogelijk mensen doodmaken, en dat kan beter met een legaal vuurwapen
pi_95920091
quote:
En als burgers vuurwapens mochten bezitten
Als jij een vergunning hebt of je woont in of vlakbij Amsterdam Z-O, dan heb je een vuurwapen. Iedereen kan er aan komen wanneer je het echt wilt.
Last van zure lucht?
pi_95920102
Passieve agressie, in de hoop ooit aangevallen te worden de behoefte hebben aan het recht om een vuurwapen te hebben. Dan eindelijk gerechtvaardigd iemand neer kunnen schieten en misschien ook een beetje de held zijn.
Voor de man met de hamer is ieder probleem een spijker.,
  zondag 24 april 2011 @ 15:51:51 #29
165633 eriksd
The grand facade...
pi_95920193
Was TS niet die levende antireclame voor particulier vuurwapenbezit?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  zondag 24 april 2011 @ 15:54:49 #30
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_95920328
Als die kerel drie meter van je af staat met z'n bijl en je schiet m neer dan raakt ie jou alsnog met die bijl. Of denk je dat iemand die neergeschoten is net als in films gelijk inzakt?
  zondag 24 april 2011 @ 15:55:09 #31
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_95920352
Pepperspray werkt trouwens ook nier dan.
pi_95920362
Wegduiken, dan een paar ellebogen in zijn gezicht... of andere willekeurige moves die op dat moment toepasselijk zijn.
Weerstand Met Bifido-Vezels
Geen suiker toegevoegd
  zondag 24 april 2011 @ 16:46:16 #33
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_95922671
Jas, tas oid gebruiken om de klap op te vangen, een bijl ontwijk je niet.
  zondag 24 april 2011 @ 16:57:47 #34
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_95923023
Niet, dus ga je dood. Echter kost het de samenleving meer slachtoffers als elke bosmongool in het bezit van een wapen is.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_95923052
Weer een kuttopic van vergezocht. Ik bedank daarvoor.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')