Bedankt voor de link!quote:Op vrijdag 22 april 2011 21:55 schreef DJMO het volgende:
Potjes of zelf kokkerellen voor je kleine? Deel 4
wellicht kun je hier wat in vinden?
Zo deed ik dat dus ook vroeger, maar nu moet ik wat fabriceren voor een ukkie die niet dagelijks bij mij aan tafel zitquote:Op vrijdag 22 april 2011 22:02 schreef LXIV het volgende:
Wij pakten altijd gewoon ons eten, even de staafmixer erover en klaar!
Lekker hoor, veel beter dan die kleffe meuk uit een potje!
Dan zal ik daar morgen meteen eens naar kijken, thanx voor de tip!quote:Op vrijdag 22 april 2011 22:05 schreef happyme28 het volgende:
Het boek opperdepop dat bij de AH te verkrijgen is voor een euro of 10 staan erg leuke recepten in.
Onze kinderen (jongste net 2) vinden gewone Hollandse kost (aardappels, broccoli, stukje worst) eigenlijk nog het lekkerste. Of bloemkool, spruitjes, dat soort dingen.quote:Op vrijdag 22 april 2011 22:04 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Zo deed ik dat dus ook vroeger, maar nu moet ik wat fabriceren voor een ukkie die niet dagelijks bij mij aan tafel zit
De kindjes van mijn pleegdochter zijn wel gewend aan ook wat andere smaakjes. Haar oudste ( 2 jaar) is dol op knoflook, garnalen, curry's etc maar vooral op alles wat groente is (favoriet is tomaat). Niet echt wat een peuter standaard lekker vindtquote:Op vrijdag 22 april 2011 22:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
Onze kinderen (jongste net 2) vinden gewone Hollandse kost (aardappels, broccoli, stukje worst) eigenlijk nog het lekkerste. Of bloemkool, spruitjes, dat soort dingen.
Ehm... nu maak je verlegen.quote:Op vrijdag 22 april 2011 22:23 schreef Claudia_x het volgende:
Het is helemaal niet ontopic, Banjerkanjer, maar ik vind het heel lief van je!
Dat is een geweldige link! Enorm bedankt!quote:Op vrijdag 22 april 2011 22:40 schreef Juud79 het volgende:
Google eens op 'recepten baby 6 maand' dan kom je aardig wat sites tegen.
Deze bijv heeft wel wat leuke ideen, vanaf 6 maand of acht maand, het verschil is veelal wel of geen vlees.
Jus zou ik persoonlijk niet doen....
http://www.smikkels.nl/re(...)up3=4&filterGroup2=5
Ik zou bij zes maanden nog niet beginnen met koolsoorten en vleesquote:Op vrijdag 22 april 2011 22:35 schreef Banjerkanjer het volgende:
Vraagje (ik ben het vergeten allemaal), als ik gewoon een hapje maak met bijvoorbeeld bloemkool, aardappel en een beetje gehakt, mag ik daar dan voor de smaak ook wat jus aan toevoegen bij een baby van 6 maand?
Dat had ik net inderdaad ook op de link die Juud79 gaf gelezenquote:Op vrijdag 22 april 2011 22:49 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik zou bij zes maanden nog niet beginnen met koolsoorten en vlees
http://www.kindengezin.be(...)eding/baby_vlees.jspquote:Vanaf wanneer mag mijn baby vlees krijgen?
Gaat de vaste voeding goed, dan mag je vanaf 6 à 7 maanden het groentepapje verrijken met vlees, vis of een half ei.
waarom niet?quote:Op vrijdag 22 april 2011 22:49 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik zou bij zes maanden nog niet beginnen met koolsoorten en vlees
In België geven ze ook aan om al met vier maanden met bijvoeding te beginnen hè, in Nederland is dat volgens mij nog steeds zes maanden. De darmen zijn nog niet echt veel gewend, dus langzaam opbouwen is wel zo verstandig.quote:Op vrijdag 22 april 2011 22:50 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Dat had ik net inderdaad ook op de link die Juud79 gaf gelezenDaar moet ik nog 2 maandjes mee wachten
Het is dus maar goed, dat ik jullie raad en advies heb gevraagd
Hoewel ik op deze site weer lees:
[..]
http://www.kindengezin.be(...)eding/baby_vlees.jsp
Eerst maar eens zonder dat beginnen
In Nederland is dat heus ook al vanaf 4 maandenquote:Op vrijdag 22 april 2011 23:18 schreef Sjeen het volgende:
[..]
In België geven ze ook aan om al met vier maanden met bijvoeding te beginnen hè, in Nederland is dat volgens mij nog steeds zes maanden. De darmen zijn nog niet echt veel gewend, dus langzaam opbouwen is wel zo verstandig.
De potjes zijn vanaf vier maanden, maar men raad aan om pas met zes maanden te beginnenquote:Op vrijdag 22 april 2011 23:23 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
In Nederland is dat heus ook al vanaf 4 maanden![]()
Toevallig had ik vorige week een potje (tegen mijn principes in) gekocht, met een wortelhapje vanaf 4 maanden. Dus het lijkt allemaal wat te verschuiven.
Wie is "men"?quote:Op vrijdag 22 april 2011 23:24 schreef Sjeen het volgende:
[..]
De potjes zijn vanaf vier maanden, maar men raad aan om pas met zes maanden te beginnen
De producenten willen graag verkopen, dus die geven vier maanden aan. Het consultatiebureau raadt meestal aan om te wachten tot zes maanden. Puur omdat voor die tijd bijvoeding nog niet nodig is en de darmen tijd nodig hebben om zich te ontwikkelen.quote:Op vrijdag 22 april 2011 23:26 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Wie is "men"?
Als het vanaf 4 maanden in de schappen staat, zijn er blijkbaar ook andere "men" die daar anders over denken?
Ik heb nooit zo'n heel hoge pet op gehad van het consultatiebureau. Ik vond het vroeger altijd erg grappig, wat ik daar allemaal te horen kreegquote:Op vrijdag 22 april 2011 23:28 schreef Sjeen het volgende:
[..]
De producenten willen graag verkopen, dus die geven vier maanden aan. Het consultatiebureau raadt meestal aan om te wachten tot zes maanden. Puur omdat voor die tijd bijvoeding nog niet nodig is en de darmen tijd nodig hebben om zich te ontwikkelen.
Tsja, ik heb er nooit zulke rare dingen gehoord, maar goed mijn kinderarts heeft zelf twee kinderen en loopt ook hier op FOK! rondt. Andere tijden waarschijnlijk...quote:Op vrijdag 22 april 2011 23:29 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ik heb nooit zo'n heel hoge pet op gehad van het consultatiebureau. Ik vond het vroeger altijd erg grappig, wat ik daar allemaal te horen kreegMaar dat komt misschien ook wel, omdat ik net een opleiding tot Pedagoge had afgerond
De factor tijd speelt ook zeker een rolquote:Op zaterdag 23 april 2011 08:58 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Tsja, ik heb er nooit zulke rare dingen gehoord, maar goed mijn kinderarts heeft zelf twee kinderen en loopt ook hier op FOK! rondt. Andere tijden waarschijnlijk...
Begrijp me goed, ik geef alleen aan wat ik weet, iedereen moet lekker doen wat hij zelf wil.
En ook dat is zeker waar! Het ligt er inderdaad maar net aan wie je treft bij dat consultatiebureau. Mijn pleegdochter gaat er met lood in de schoenen heen. Ze is zwakbegaafd, maar wordt daar toegesproken op een toontje alsof ze een volslagen randdebiel zou zijn. Zwakbegaafd, lijkt daar gelijkgesteld te zijn aan volslagen zwakzinnig. "Dit is een speen, begrijp je wel?"quote:Op zaterdag 23 april 2011 09:03 schreef DJMO het volgende:
Met Jan ben ik bij vier maanden gestart, omdat die flesvoeding kreeg. Bij Geert wacht ik zo lang mogelijk om te zorgen dat mijn melkproductie niet voortijdig terugloopt omdat hij bijvoeding krijgt.
en voor wat betreft het consultatiebureau; ik denk dat het (ook) ligt aan de persoon die je treft. Ze moeten adviseren volgens de richtlijnen, maar als je een goeie hebt, geeft die je gewoon het advies je eigen gevoel erin te volgen
Dat is precies wat we vanaf nu gaan doenquote:Op zaterdag 23 april 2011 11:07 schreef DJMO het volgende:
Misschien kun je (een keer) met haar meegaan om het eea uit te leggen over haar beperkingen en het op die manier voor haar op te nemen? En ook duidelijk te maken dat ze genoeg hulp en ondersteuning van oa jou heeft?
Broccoli en bloemkool zijn inderdaad prima, andere koolsoorten kun je best nog mee wachten. Die vallen zwaarderquote:Op zaterdag 23 april 2011 22:28 schreef Troeta het volgende:
Ik vind broccoli anders erg geschikt om te geven met 6 maanden en bloemkool gaat ook goed! Verder een beetje vlees om op te bouwen, lijkt me logisch dat je niet meteen een hele bal gehakt geeft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |