Het is een kwestie van je kansen inschatten. Als Duitsland of Frankrijk wilt binnenvallen moet je als Nederland niet terugvechten, dat win je toch niet en het enige wat gebeurt is dat je hele land kapot gaat.quote:Op vrijdag 22 april 2011 22:04 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee, als iemand jou wil verkrachten gooi je ook de kont omhoog in volle glorie?
Dat sowieso.quote:
Ik romantiseer niks, ik walg gewoon van jouw houding waarmee je het "allemaal maar laat gebeuren". En daar sterven mensen dan voor, voor jouw waardering.quote:Op vrijdag 22 april 2011 22:07 schreef dotCommunism het volgende:
Maar goed, Voorschrift romantiseert oorlog toch behoorlijk, dus dan krijg je van die rare ideeen als dat hij wel even vooraan zal staan om te vechten of "verraders" op te pakken.
Zie het al voor me inderdaad, zo'n groep vriendinnen (de EU) met Ethi die bij een verkrachting van een van die vriendinnen er maar naast gaat staan toekijken en meewuiven met de vlak van de verkrachter.quote:Op vrijdag 22 april 2011 22:08 schreef GSbrder het volgende:
Uiteraard, pacifistisch en collectivistisch als Ethi is laat ze zich door elke soldaat uitwonen
Nu stel je me teleur. Ik ben totaal niet bereid om mijn leven te geven voor een land waar ik niet zelf voor gekozen heb en dat ook nog eens als een totaal onathletisch, waarschijnlijk snelgetrainde soldaat terwijl ik heel goed bijv. in de economie mijn steentje bij kan dragen.quote:Op vrijdag 22 april 2011 21:47 schreef Voorschrift het volgende:
De afwezigheid bij mensen tegenwoordig van verantwoordelijkheidsgevoel voor het verdedigen van onze samenleving, normen, waarden, welvaart en macht is misselijkmakend.
Natuurlijk moet iedere man en jongen capabel (terecht) klaar staan om te vechten voor Nederland, dat spreekt nog meer voor zich dan dat de zon elke dag op komt.
Eh, mensen kiezen ervoor om te sterven. Waarom ga je dat mij aanrekenen? Je bent toch zo van de eigen verantwoordelijkheid? Maar nu het tegen je moraal ingaat is het opeens andermans schuld?Lekker hypocriet ben je weer.quote:Op vrijdag 22 april 2011 22:08 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik romantiseer niks, ik walg gewoon van jouw houding waarmee je het "allemaal maar laat gebeuren". En daar sterven mensen dan voor, voor jouw waardering.
Blargh.
De nood voor algehele mobilisatie wordt dan ook afgewogen, wanneer die nood aan de man komt zal de economie er over het algemeen weinig meer toe doen in eerste instantie.quote:Op vrijdag 22 april 2011 22:13 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Nu stel je me teleur. Ik ben totaal niet bereid om mijn leven te geven voor een land waar ik niet zelf voor gekozen heb en dat ook nog eens als een totaal onathletisch, waarschijnlijk snelgetrainde soldaat terwijl ik heel goed bijv. in de economie mijn steentje bij kan dragen.
Beginnen een beetje erg flauw te worden, zulke opmerkingen worden iets te vaak gemaakt. Maar goed, zal vast heel hilarisch zijn in rechtse kring.quote:Op vrijdag 22 april 2011 22:08 schreef GSbrder het volgende:
Uiteraard, pacifistisch en collectivistisch als Ethi is laat ze zich door elke soldaat uitwonen
Bedoel het goed hoor snoes
Ik kan alleen met explosieven spelen, en voor de mensen in een (voormalig) oorlogsgebied wat scholen of speeltoestellen bouwen.quote:Op vrijdag 22 april 2011 22:11 schreef Tem het volgende:
In tijden van oorlog kies ik de kant van Betyar.
Dan niet, dan ga je lekker breien en met je katten kijken naar mensen die wel wat willen doen voor onze vrijheden.quote:Op vrijdag 22 april 2011 22:14 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Eh, mensen kiezen ervoor om te sterven. Waarom ga je dat mij aanrekenen? Je bent toch zo van de eigen verantwoordelijkheid? Maar nu het tegen je moraal ingaat is het opeens andermans schuld?Lekker hypocriet ben je weer.
Ga jij nog eens sterven voor ons vaderland dan?quote:Op vrijdag 22 april 2011 22:16 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dan niet, dan ga je lekker breien en met je katten kijken naar mensen die wel wat willen doen voor onze vrijheden.
Mag hopen van niet.quote:Op vrijdag 22 april 2011 22:17 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ga jij nog eens sterven voor ons vaderland dan?
Te vaakquote:Op vrijdag 22 april 2011 22:15 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Beginnen een beetje erg flauw te worden, zulke opmerkingen worden iets te vaak gemaakt. Maar goed, zal vast heel hilarisch zijn in rechtse kring.
Ik wil best iets doen voor onze vrijheid. Maar dat kan ik ook doen als bijv. een legerarts, boer etc. etc.quote:Op vrijdag 22 april 2011 22:15 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
De nood voor algehele mobilisatie wordt dan ook afgewogen, wanneer die nood aan de man komt zal de economie er over het algemeen weinig meer toe doen in eerste instantie.
Mobilisatie betekend dan ook niet dat je per se als frontsoldaat a la Normandië richting het strand wordt geschoten.quote:Op vrijdag 22 april 2011 22:18 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Ik wil best iets doen voor onze vrijheid. Maar dat kan ik ook doen als bijv. een legerarts, boer etc. etc.
Dan hoef je niet een PTSS te riskeren voor de gehele bevolking.
Maar even om een beeld te krijgen: jij zou als de pleuris uitbreekt aan het front staan?quote:Op vrijdag 22 april 2011 22:18 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Mag hopen van niet.
Tenminste, ik neem aan dat Putin niet voor de deur staat de eerst komende tijd.
Dan ga ik akkoord.quote:Op vrijdag 22 april 2011 22:20 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Mobilisatie betekend dan ook niet dat je per se als frontsoldaat a la Normandië richting het strand wordt geschoten.
Weet ik veel waar ik word ingedeeld, maar ik zou niet weigeren nee.quote:Op vrijdag 22 april 2011 22:20 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Maar even om een beeld te krijgen: jij zou als de pleuris uitbreekt aan het front staan?
Ik was altijd wel trots om militair te zijn.quote:Op vrijdag 22 april 2011 22:21 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Dan ga ik akkoord.
Ik heb sowieso al iets tegen de legercultuur. Walg er -of dat nou in Cuba of Nederland is - dat mensen met hun legeruniform pronken. Maarja, nu ben ik niet nationalistisch genoeg.
Exact.quote:Op vrijdag 22 april 2011 22:21 schreef GSbrder het volgende:
Ik zal nooit vrijwillig het leger in gaan, ben van grotere waarde als ik mijn intelligentie kan aanwenden dan pure spierkracht mana e mana. Maar als het nodig is, hoop ik niet dat anderen zich drukken. Typisch het soort mensen dat wel voor gelijkheid en solidariteit pleit, maar kan je werkelijk iets solidairs doen, dan geven ze niet thuis, want oorlog is rechts.
Maakt niet uit. Van types zoals jij kan je tenminste van opaan.quote:Op vrijdag 22 april 2011 22:15 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik kan alleen met explosieven spelen, en voor de mensen in een (voormalig) oorlogsgebied wat scholen of speeltoestellen bouwen.
Er was een naam voor dat soort mensen, maar Erik heeft daar een ban voor gekregen.quote:Op vrijdag 22 april 2011 22:23 schreef dotCommunism het volgende:
Misschien zijn die mensen wel solidair met de binnenvallende partij, omdat ze geen fuck geven om rechts-nationalistische nonsens.
quote:Op vrijdag 22 april 2011 22:23 schreef dotCommunism het volgende:
Misschien zijn die mensen wel solidair met de binnenvallende partij, omdat ze geen fuck geven om rechts-nationalistische nonsens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |