hoe zit dat nou ?quote:Onrust in de Noord-Hollandse Statenwerkgroep die de jaarlijkse Willem Arondéuslezing voorbereidt. Drie leden van de groep, die van GroenLinks, de PvdA en de SP, zijn razend op die van het CDA en de VVD. Die laatste twee hebben de namen van de GroenLinkser en zijn collega's van de PvdA en de SP ten onrechte gebruikt als ondertekenaars van een brief waarin de lezing wordt afgeblazen. Dat beweerde Klaas Breunissen (GroenLinks) donderdag.
vrij van gedachten wisselen, controverse niet schuwen, eigenzinnigheid is een leidraad?quote:In 2004 hebben Provinciale Staten van Noord-Holland op initiatief van GroenLinks en het CDA de Willem Arondéus Lezing ingesteld. Als doel daarvan hebben de Staten toen geformuleerd: De jaarlijkse lezing en het daarbij behorende debat bieden een forum voor burgers en politici om vrij van gedachten te wisselen over actuele, voor de provincie relevante maatschappelijke en politieke themas. De controverse mag hierbij niet worden geschuwd. De eigenzinnigheid van Willem Arondéus is de inspirerende leidraad voor de keuze van spreker en onderwerp. =

Helaas boeit dat de kiezer (i.c. Henk en Ingrid) niet, die a) geen idee hebben wie Arondeus was en b) lezingen toch niet snappen.quote:Op zondag 24 april 2011 02:10 schreef du_ke het volgende:
Als je het zo leest hebben VVD en CDA zich hiermee flink geblameerd.

aldus Cornelis Mooij (VVD)quote:'Door de Arondéuslezing af te lasten willen CDA en VVD het vrije woord de mond snoeren en het debat uit de weg gaan', vindt het Platform Stop Racisme en Uitsluiting. 'Ook vorig jaar kwam de PVV in de toen gehouden Arondéuslezing als populistische partij aan de orde. Maar sinds de PVV in maart zes zetels heeft behaald in de Provinciale Staten van Noord-Holland, is een kritisch woord over de partij door een burger ineens onacceptabel'.

Ja de vrijheid van meningsuiting willen onderdrukken. Strak plan. Je weet wie Arondéus was?quote:Op zondag 24 april 2011 10:23 schreef Holograph het volgende:
[..]
aldus Cornelis Mooij (VVD)
De PVV is een populistische partij. Dat zal ik niet ontkennen. Maar er zit nogal een verschil in of je deze partij betitelt als een populistische partij of dat je deze gaat vergelijken met een partij die 6.000.000 doden op zijn naam heeft staan.
De Arondéuslezing zou niet het podium moeten bieden aan geradicaliseerde mensen zoals Von der Dunk.

Nee, dat is dus onzin. De vergelijking willen veel mensen niet serieus nemen, omdat het pijnlijk is. Zij willen de waarheid niet onder ogen zien. Let wel: geenszins suggereer ik dat de PVV moslims op het transport richting vernietigingskampen wil zetten, maar feit is wel dat de partij en minderheid bewust anders wil behandelen. En daarmee vertoont zij wel degelijk overeenkomsten met de nazi's. Dat dit veel PVV-stemmers niet lekker in het gehoor klinkt, is geen reden om het niet te benoemen. Het is goed dat Von der Dunk de vergelijking maakt, zelfs als hij enigszins overdrijft. Doe ermee wat je wilt, zou ik tegen het PVV-electoraat willen zeggen. Maar helaas wordt op dit soort stukken nooit inhoudelijk gereageerd, maar volgt een eindeloze berichtenstroom over wat voor idioot figuur Von der Dunk wel niet is. Spijtig.quote:Op zaterdag 23 april 2011 21:20 schreef JoaC het volgende:
Een nazi-vergelijking roept veel emoties op, en is moeilijk serieus te noemen, naast dat een lezing . Er zijn genoeg andere voorbeelden van enge regimes die verder weg staan van Nederland om te noemen.

Daar dacht ik ook aan, maar dat is nog maar de vraag. In het huidige mediatijdperk was de wel gehouden lezing ongetwijfeld opgepikt door de Telegraaf of Pownews, of voor mijn part Nieuwsuur, waarna allerlei verbolgen PVV'ers op tv komen om te vertellen hoe ze door een subsidietrekkend GroenLinksclubje en een verstokte PvdA-stemmende cultuurhistoricus voor fascisten werden uitgemaakt.quote:Op zondag 24 april 2011 11:51 schreef du_ke het volgende:
Overigens is er op deze manier meer aandacht voor de lezing dan wanneer die gewoon gezapig door was gegaan

Natuurlijk zullen er wel overeenkomsten zijn, maar feit blijft wel dat je elke discussie nogal saboteert met zulke extreme morele oordelen. Net als de PVV dat doet door elke discussie te politiseren (rechters D66'ers in toga, de linkse media enzovoort). Hoe vreselijk het ook is wat de PVV allemaal zegt, het dwingt me wel om te zeggen waarom ik artikel 1 van de Nederlandse Grondwet belangrijk vind en waarom we uit moeten gaan van het individu i.p.v. de samenleving in groepen op te delen. Dat zijn geen vanzelfsprekendheden.quote:Op zondag 24 april 2011 11:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, dat is dus onzin. De vergelijking willen veel mensen niet serieus nemen, omdat het pijnlijk is. Zij willen de waarheid niet onder ogen zien. Let wel: geenszins suggereer ik dat de PVV moslims op het transport richting vernietigingskampen wil zetten, maar feit is wel dat de partij en minderheid bewust anders wil behandelen. En daarmee vertoont zij wel degelijk overeenkomsten met de nazi's.

Welk oordeel van von der Dunk in deze lezing is dan 'extreem' ?quote:Op zondag 24 april 2011 12:03 schreef Friek_ het volgende:
Onbewust is dit nogal een domme zet geweest van het CDA, VVD en PVV. Nu staat Von der Dunk in de schijnwerpers puur omdat een stel mensen hem min of meer wilden censureren ('inhoud paste niet bij de lezing', yeah right).
[..]
Natuurlijk zullen er wel overeenkomsten zijn, maar feit blijft wel dat je elke discussie nogal saboteert met zulke extreme morele oordelen.

jij hebt de lezing ook niet gelezen?quote:Op zondag 24 april 2011 12:12 schreef Picchia het volgende:
Aan de ene kant is het een beetje censuur, maar aan de andere kant kan ik begrijpen dat mensen dat onzinnige dronkenmanspraat over de PVV nu wel zat zijn. Je kunt daar toch ook geen fatsoenlijke discussie over houden?

We zijn de onzinnige dronkemanspraat van de PVV inderdaad goed zat.quote:Op zondag 24 april 2011 12:12 schreef Picchia het volgende:
Aan de ene kant is het een beetje censuur, maar aan de andere kant kan ik begrijpen dat mensen dat onzinnige dronkenmanspraat over de PVV nu wel zat zijn. Je kunt daar toch ook geen fatsoenlijke discussie over houden?

http://noordholland.pvda.(...)/Arnodeuslezing.htmlquote:De PvdA-fractie is verbaasd over het feit dat de afgelasting een actie was van een minderheid van commissie uit provinciale staten die met de voorbereiding van de lezing was belast. De Partij van de Arbeid zal over deze kwestie opheldering vragen in Provinciale Staten.

Nadat hij heeft behandeld hoe slecht de PVV is, legt hij uit hoe blind iedereen is, doordat zij geen trek meer hebben in deze onzinnige discussie, gevolgd door subtiele hintjes naar burgemeesters die collaboreren met de Duitsers. Komop zeg.quote:Op zondag 24 april 2011 12:13 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
jij hebt de lezing ook niet gelezen?
en het was makkelijk de verbale semi-automatische geweren maar te laten ratelen?
wat was nu dronkemanspraat in de lezing... geef die quotes eens

En wat is daar mis mee? De PVV moet je gewoon keihard in de grond trappen.quote:Op zondag 24 april 2011 12:23 schreef Picchia het volgende:
[..]
Nadat hij heeft behandeld hoe slecht de PVV is, legt hij uit hoe blind iedereen is, doordat zij geen trek meer hebben in deze onzinnige discussie, gevolgd door subtiele hintjes naar burgemeesters die collaboreren met de Duitsers. Komop zeg.
Het zou zo geschreven kunnen zijn door Lord_Vetinari.

De PVV is gewoon de kinderziekte inherent aan onze democratische bestel. Dat proberen in de grond te trappen heeft niet zoveel zin.quote:Op zondag 24 april 2011 12:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En wat is daar mis mee? De PVV moet je gewoon keihard in de grond trappen.

Nationalisme is de mazelen der mensheid.quote:Op zondag 24 april 2011 12:38 schreef Friek_ het volgende:
[..]
De PVV is gewoon de kinderziekte inherent aan onze democratische bestel. Dat proberen in de grond te trappen heeft niet zoveel zin.

:
 :Gezellig. Ieder jaar weer kletsen over de PVV. Ik vraag me af wat er voor volgend jaar op de agenda staat.quote:Ook vorig jaar kwam de PVV in de toen gehouden Arondéus Lezing als populistische partij aan de orde.

je doe wel erg verdacht vlot de kritiek op wat er mis is met de PVV en de moraal van de oorlog willen verdringen van tafel vegen...quote:Op zondag 24 april 2011 12:23 schreef Picchia het volgende:
[..]
Nadat hij heeft behandeld hoe slecht de PVV is, legt hij uit hoe blind iedereen is, doordat zij geen trek meer hebben in deze onzinnige discussie, gevolgd door subtiele hintjes naar burgemeesters die collaboreren met de Duitsers. Komop zeg.
Het zou zo geschreven kunnen zijn door Lord_Vetinari.

Nou, of dit de "linkse zaak" veel goeds doet, betwijfel ik sterk. Ik neem de man in ieder geval totaal niet serieus.quote:Op zondag 24 april 2011 12:03 schreef Friek_ het volgende:
Onbewust is dit nogal een domme zet geweest van het CDA, VVD en PVV. Nu staat Von der Dunk in de schijnwerpers puur omdat een stel mensen hem min of meer wilden censureren ('inhoud paste niet bij de lezing', yeah right).

Ik hoor je ook niet huilen als we ongeveer 11/12 jaar bezig zijn met de Islam te bashen. Toch?quote:Op zondag 24 april 2011 12:46 schreef Picchia het volgende:
Sommige reacties op dit nieuws:
[..]
Gezellig. Ieder jaar weer kletsen over de PVV. Ik vraag me af wat er voor volgend jaar op de agenda staat.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |