abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95868646
Ik heb het pas hier thuis geopperd, dat ik wel leidster zou willen worden op een kinderdagverblijf. Mijn lief staat er niet achter. :(

Wat voor soort kinderstoel heb je, Sola? Je kunt misschien speeltjes voor haar kopen die je op het blad van de stoel of de tafel vast kunt maken. Huup heeft ooit zoiets laten zien waar een zuignap onder zat. Je kunt dat ook met de Bumbo Babysitter doen als je er een blad bij koopt. Of is dat niet wat je bedoelt? (Overigens is dit allemaal omstreden als ze nog niet goed kan zitten.)

Dit bijvoorbeeld:

[ Bericht 6% gewijzigd door Claudia_x op 22-04-2011 22:04:53 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_95869414
Intertoys heeft een aantal dingen waar ze eerst onder kunnen liggen, dan aan kunnen zitten en tenslotte voor staan. Misschien is dat wat?

Geen link want mobiel..
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_95869629
Op zich kan zo'n zuignap ding ook op de tafel bij ons, want die is van glas. Dan zou ze zo kunnen spelen, dat is wel een idee. Ik ga ook eens kijken naar het activity ding wat Vanyel noemt.
Die bouncer lijkt me ook erg leuk, maar is dat wel goed voor de beenspieren? Weet jij daar iets van Troeta? In een bouncer kan ze ook een dansje doen namelijk.
pi_95870194
Ja, ik heb zelf het idee dat omdat het platformpje meeveert dat het dan niet zo'n harde klap op z'n benen is.
Dat is wel met die bouncers tussen de deur en zo'n loopstoeltje, maar ik ga even googlen, misschien vind ik wat.
pi_95870244
Die bouncer heeft een springplankje aan elastieken. Ik denk niet dat dat zo belastend is.
Mijn dochtertje staat er ook niet constant in, ze trekt ook vaak haar beentjes op.

Deze heeft ze sinds vorige week en is ook een succes.
Er staat bij vanaf 12 maanden, maar de mijne is 8 maanden en blijft er prima op zitten.
Ze kan er nog niet op lopen, maar schommelen doet ze prima zelf.
En de muziekjes en geluidjes vindt ze ook geweldig (al vind ik ze soms minder fijn :') )

http://www.intertoys.nl/s(...)log=nl_bape_loop-duw
pi_95870387
o, dat lijkt me wel iets wat je zoekt Sola! Is gewoon een hip hobbelpaard met platform

edit: Nu ik beter kijk valt dat platform erg tegen
pi_95870541
Oh die is tof Gekkenhuis! Dat schommelen lijkt me zo leuk voor haar. tnx!

Troeta, wat bedoel je dat het platform tegenvalt?
pi_95870563
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 21:49 schreef Vanyel het volgende:

[..]

:N
Vanyels Dottir heeft deze blauwe (en witte)
[ afbeelding ]
Dottirs mama's zijn niet zo van de ruches etc.

Toffe zwembroek trouwens!
ik wíst het! :D
Ik vond je al niet echt een roezel-type daarom verbaasde het me toen je zei dat je een blauwe had gehaald bij H&M, ik dacht dat je het over deze had :D

Claudia ik wil dr ook 10 :7
B. ook dus dan komt het ineens wel heul realistisch gevaarlijk dichtbij dus dan toch maar 6 O+
serieus, als het aan mij lag kwamen er 6 <3 als het aan B. ligt is 4 toch wel de max, iets met verstandig en financieel en dergelijke. zit wat in maar man pffrt... ik moet gewoon als laatste een tweeling, hebben we dr 5 :+
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_95870604
Voorop het wagentje zitten dingen waar muziek uit komt en lichtjes, maar achter het stuurtje zit ook nog van alles, daar kunnen ze heel makkelijk bij als ze erop zitten.
pi_95870680
bij d'r handjes zitten alleen maar kralen zoals ik op de foto zie, maar gekkenhuis zegt al wat anders zie ik:)
pi_95870767
Is deze dan die je bedoeld Gekkenhuis? Want ik zie ook alleen kralen en je kan er een stuurtje opzetten of zo.
pi_95870946
Voor de zitting zitten allerlei knopjes, contactsleutel met geluid en dingetjes waar geluidjes en muziek uit komt.
pi_95871052
kan je geen foto maken gekkenhuis?
pi_95871120
Goed gezien huup :)

Ik hoef er absoluut maar 1 als ik zelf moet baren. Anders vind ik twee mooi genoeg.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_95871421
Ik wil de 2e graag met een maand of 6 in een mandje bij mijn deur.

Ik ga morgen dat loopwagentje bekijken bij de intertoys :)
pi_95871486
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 22:38 schreef Vanyel het volgende:
Goed gezien huup :)

Ik hoef er absoluut maar 1 als ik zelf moet baren. Anders vind ik twee mooi genoeg.
Haha ja jouw lief komt er rotter vanaf dan de mijne wat dat betreft :P
hij kan héél meelevend roepen "och schatje, als het kón zou ik de volgende doen" zonder consequenties. Maar echt menen... ik geloof er geen kont van :') hij heeft 2 bevallingen live gezien nu, ik geloof nooit dat ie het zou doen :D
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_95871534
Haha, tijdens de tweede keer baren had ik een heel uitgesproken "waarom wou ik dit ook alweer?"-moment omdat ik het HELEMAAL NIET LEUK vond. En toch zou ik het weer doen. :')
pi_95871604
Voordat ik zwanger wil worden moet ik eerst laten controleren of mijn bekkenbodem niet al te beschadigd is. Zo ja, dan mag ik niet vaginaal bevallen.
pi_95871665
pi_95871725
Oh bedankt! Ja dat ziet er leuk uit. Ik denk dat ze het wel kan waarderen.
pi_95871810
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 22:44 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Haha ja jouw lief komt er rotter vanaf dan de mijne wat dat betreft :P
Pardon? De mijne heeft een tof kind waarvoor ze alleen maar mij heeft hoeven verzorgen. Niks geen pijnlijke poes, vollopende borsten, wankel bekken etc. Ze mag in haar handjes knijpen dat ze geen kerel heeft!
pi_95871853
Huup zo veel!

En ik schijn geroepen te hebben, nooit weer. Maar nu denk daar alweer anders over... Wel afgelopen week te horen gekregen dat ik de eerste 12 maanden niet mag en als het er na die tijd van komt dan sowieso een keizersnee.. Maar ik geloof dat ik fa eerst manlief moet overtuigen.
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_95871984
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 22:51 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Pardon? De mijne heeft een tof kind waarvoor ze alleen maar mij heeft hoeven verzorgen. Niks geen pijnlijke poes, vollopende borsten, wankel bekken etc. Ze mag in haar handjes knijpen!
ja dat sowieso :D
maar dat heeft mijnese ook. Ik bedoel meer dat ze niet ongestraft kan roepen dat zij de volgende wel doet want die kans dat ze idd de volgende bevalling moet doen is een stuk reeëler dan wanneer B. zoiets roept. :+

Jullie klinken ontzettend schattig trouwens, ik heb de indruk dat je lief ontzettend graag met dottir aan het knuffelen en tutten is (tutten als in babbelen en lachjes uitlokken ;) ) zodra ze de kans krijgt :D
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_95872105
Ik wil een tweede ook graag in een mandje voor mijn deur net als Sola :Y

En een tweede baarmoeder in huis zoals bij Vanyel lijkt me ook zo'n gekke deal nog niet :@
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_95872147
Inclusief gebruiksaanwijzing zeker ;)
pi_95872186
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 22:57 schreef MamaPurk het volgende:
Inclusief gebruiksaanwijzing zeker ;)
Ja precies!
Want ze zijn natuurlijk nooit hetzelfde :')
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_95872271
Nee helaas, maar aan de andere kant dan is de uitdaging ook minder groot.

Omheb het idee dat ik hier twee tegenpolen heb in zo een beetje alles...
pi_95872291
Mijn eerste gedachte is dan dat doet toch iedere ouder, maar daar ben ik misschien wat naïef in..

Maar leuk dat je t zegt. Is ook zo. Samen delen.

Maar goed ook, ze kiest ook 9 van de 10x haar kleren uit, ik maak hele foute combinaties..

Pff ik ben langzaam. Was reactie op huup natuurlijk.
pi_95872408
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 april 2011 23:00 schreef Vanyel het volgende:
Mijn eerste gedachte is dan dat doet toch iedere ouder, maar daar ben ik misschien wat naïef in..

Maar leuk dat je t zegt. Is ook zo. Samen delen.

Maar goed ook, ze kiest ook 9 van de 10x haar kleren uit, ik maak hele foute combinaties..

Pff ik ben langzaam. Was reactie op huup natuurlijk.
foto? :D
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_95872452
Die worden meestal acuut gecorrigeerd :+
pi_95872834
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 23:03 schreef Vanyel het volgende:
Die worden meestal acuut gecorrigeerd :+
_O-
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_95872886
Ohja, toch wel leuk platform. Ik wil hem ook!!

Grapje hoor, zou er echt niet meer bijpassen nu in de huiskamer.

Hou asjeblieft op over bevallingen. Ik heb zo gehuild dat ik niet meer terug kon met m'n bevalling, ik wilde echt echt echt niet meer.
Ben er nu wel blij mee hoor...en het rammelt ook al weer.
pi_95873281
Ik vond de ontsluiting wel gezellig. Voelde me relax en kon het best goed opvangen. Maar ik kreeg haar er niet uitgeperst. Had ook geen persdrang, op een gegeven moment gaf ik het gewoon op. Maar ach met het nodige geweld was ze daar toch. Helaas een totaal ruptuur. Enorm litteken en dat kan net zo hard weer scheuren bij een bevalling. Naast het litteken scheurt het dan.
pi_95873539
Ja dat is ook het risico bij een bevalling na een ks Sola. Dat is wel een eng idee hè!
pi_95873794
Zo he anne, wat goed! lekker aan het rollen

terwijl bij As juist de knietjes er onder gaan nu!

vandaag door jullie ook een soort van badje besteld, wel wat anders als jullie hebben

pvoess dat is echt een kei schattig hoedje

mamapurk daar zat je nou net niet op te wachten, zo'n poepdouche....

ik zie het al moet morgen ook naar zeeman/wibra!

claudia wat klinkt dat schattig! vraagt haast om een foto!

ik zelf zou graag een tweede willen, manlief twijfelt wat meer, ook of mn lichaam dat kan
maar ook of ik het zelf kan, ach de tijd zal het leren
wel leuk om de verschillende opvattingen daarover te lezen
pi_95875163
Floris heeft vandaag met zn nicht in t badje gezeten O+ zij was aan t spetteren en hij helemaal aan t schateren en daarna ging ie zelf spetteren. Zo schattig O+

Oh en hij heeft in de confectorput geplast :D hij kroop rond in zn zwembroek (laminaat ;)) en toen dacht k nog he hij heeft nog niet geplast en toen hoorde k m plassen. Echt een timing :D
pi_95879910
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 23:20 schreef Solagratia het volgende:
Ik vond de ontsluiting wel gezellig. Voelde me relax en kon het best goed opvangen. Maar ik kreeg haar er niet uitgeperst. Had ook geen persdrang, op een gegeven moment gaf ik het gewoon op. Maar ach met het nodige geweld was ze daar toch. Helaas een totaal ruptuur. Enorm litteken en dat kan net zo hard weer scheuren bij een bevalling. Naast het litteken scheurt het dan.
au zeg!

Die Floris,haha

En verder niks te melden, moet werken vandaag...;(
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 23 april 2011 @ 07:52:12 #138
147316 crew  DJMO
#trut
pi_95879947
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 22:49 schreef Solagratia het volgende:
Oh bedankt! Ja dat ziet er leuk uit. Ik denk dat ze het wel kan waarderen.
Jan heeft die voor z'n eerste verjaardag gehad en hij speelt er nu nog steeds mee. ze ontdekken er er elke keer wat nieuws aan :Y
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_95880130
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 22:47 schreef Solagratia het volgende:
Voordat ik zwanger wil worden moet ik eerst laten controleren of mijn bekkenbodem niet al te beschadigd is. Zo ja, dan mag ik niet vaginaal bevallen.
Een vriendinnetje van mij is nu zwanger van haar 2e, en het is bij de eerste zo fout gegaan :X dat ze nu een keizersnede krijgt.. De gyn durft het niet aan..

Nu ik haar verhaal een beetje goed ken, besef ik me pas écht hoe heftig het dus geweest moet zijn, o.a. ook voor jou :*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goeiemorgen allen! Wat een nacht.. Leia was zwaar onrustig, zijn er elk uur wel uitgeweest geloof ik :O

Draak wat een heftig ding :D geweldig! Het is dat de tuin met schommel, zwembadje, picknicktafel enz. hier echt vol aan het raken is, want anders! Zelfs mijn mega zwembad van vorig jaar kan ik momenteel niet kwijt :') (en dan heb ik absoluut geen kleine tuin)

Floris :o piesen in de confectorput!! :D!! Kleine boef!
pi_95880510
Orea, Had je vriendin ook een totaal ruptuur? Dit hele bekkenbodemgedoe tempert mijn wens voor een 2e echt heul erg. Ook omdat die schouderdystocie waarschijnlijk kwam omdat Amy een bollie was en ik ben klein en smal. Een tweede wordt nog boller waarschijnlijk. Het erge is dat ik nu de klachten goed onder controle heb, maar in de overgang wordt pas duidelijk hoe erg de schade is. Dat vind ik echt wel eng. Jij had ook wel een droombevalling verdiend na die zwangerschap :Y

Floris, haha, ik moest erg lachen toen ik dat las. Zo'n convectorput vraagt er ook gewoon om he!

Draak :o die is tof! Nee ik koop geen nieuw badje :%

DJMO, leuk om te lezen! Wij gaan hem bekijken en ons kennende ook direct kopen :P
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 23 april 2011 @ 09:18:56 #141
147316 crew  DJMO
#trut
pi_95880528
Je zult er geen miskoop aan hebben Sola, dat ding is ijzersterk. Heeft zelfs in de regen gestaan hier en is bevroren geweest (!) en hij doet het nog steeds _O-
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_95880965
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 09:17 schreef Solagratia het volgende:
Orea, Had je vriendin ook een totaal ruptuur? Dit hele bekkenbodemgedoe tempert mijn wens voor een 2e echt heul erg. Ook omdat die schouderdystocie waarschijnlijk kwam omdat Amy een bollie was en ik ben klein en smal. Een tweede wordt nog boller waarschijnlijk. Het erge is dat ik nu de klachten goed onder controle heb, maar in de overgang wordt pas duidelijk hoe erg de schade is. Dat vind ik echt wel eng. Jij had ook wel een droombevalling verdiend na die zwangerschap :Y

Ik had bij de eerste hele erge bekkenpijn ik kon vanaf week 15 niets meer.
Ik heb bij de tweede doorgewerkt tot 36weken en ik heb horeca dus loop en sta werk :)
De eerste was 4140gram en ging appeltje eitje pats boem kind.
De tweede was 3345gram en duurde 50 keer zo lang als de eerste bevalling.

Ik zou niet van het negatieve of positieve uitgaan.
Ik heb me erg verkeken op hoe de tweede zou gaan. :Y
Het was allemaal echt anders. (Maar wel net zo mooi O+ O+ O+ )
pi_95882083
Oh dat is wel fijn om te lezen Pvoesss :Y Het kan dus ook anders. Volgens mij krijg ik een medische indicatie als de baby weer 8 pond wordt (voor mij te groot blijkbaar).
pi_95885891
Hier waren ze 3810 en 3700. Dus best flink voor meisjes. Bij leyla heb ik maar 7 minuten geperst en de hele bevalling duurde 3 uur, waarbij ik het begin echt makkelijk had want ik kon gewoon m'n patat nog eten.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_95885903
Jen duurde iets van 12 uur.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_95886172
Lijkt me zo naar als de zwangerschap / bevalling je tegen zou houden voor een tweede. Hier heb ik het echt makkelijk gehad. Bijna probleemloze zwangerschap (alleen ijzer te kort waardoor ik 1x flauwgevallen ben in de douche), waarbij ik met 38,5 week nog in de dierentuin liep en de dag voor de bevalling in de bios zat.
En ook nog een makkelijke bevalling. Van de eerste wee tot aan de geboorte 6 uur, waarvan 13 min persen en 3 persweeën.

Dus wat dat betreft kom maar op met die tweede. Heb ook zeker in het begin geroepen, ik doe nog liever de bevalling 10x over dan dat ik Yaro zag pijn zal lijden met zijn krampen. Maar hier gaat het nog wel even duren hoor. Eerst maar alle aandacht aan dit mannetje geven.

En even wat anders. We hebben vandaag onze nieuwe fietsen opgehaald en een klein stukje met Yaro gefietst, die vond het geweldig!
pi_95886278
Leia was 3675 bij 38 weken zwangerschap :D stel je voor dat ik die had voldragen (of overtijd was gelopen :D) en vanaf eerste wee tot geboorte duurde 7,5 uur! Wat dat betreft: kom maar door met dat elftal :P

Wat heerlijk As! Ik ga zo ook Leia in haar fietsstoeltje proppen en lekker een stukje fietsen! En als we terugkomen krijgt ze een ijsje (heb gisteren wat moedermelk in zo'n ijsding ingevroren, dus ik ben benieuwd! Ze griste gisteren mijn perenijsje zo uit mijn handen (koud!) en beet zo een hap af :D :') dus ik denk dat ze het heerlijk gaat vinden! O+ )
pi_95886658
1e 3765 gram bij 41 weken, 5.30 uur ontsluiten, 2 uur persen, 3 keer knippen :')
2e 4270 gram bij 39.3, iets minder dan 2 uur ontsluiten, 1 perswee, 1 knip.

Is een preconceptie-spreekuur niet wat anders Sola? Om je twijfels te bespreken en advies en tips in te winnen?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_95886757
1e 4120 gram bij 41+3. Bevalling duurde ongeveer 8 uur. 15 min persen
2e 4380 gram bij 40+1. Bevalling duurde ongeveer 4,5 uur. 10 min persen ofzo
  zaterdag 23 april 2011 @ 13:53:49 #150
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_95886790
Sola net wat Huup zegt een gesprek vooraf met je gyn. Eerste bevalling spreken we hier maar niet meer over en ik durfde ook echt niet voor een tweede te gaan maar toen die onverwachts er wel kwam durfde de gyn mij niet meer te laten bevallen (resultaat een ks die uiteindelijk door een ander medisch probleem naar een 34wk/5dgn is gehaald onder algehele narcose. Wij hadden dus echt een duidelijk plan met de gyn op schrift en daar konden wij ons in vinden en hij ook. Dus ga gewoon het gesprek aan.
pi_95886978
1e 4220 gram bij 39+5, keizersnee.
2e 3560 gram bij 41+3, na inleiding weer keizersnee.

Sarah lijkt wat last te hebben van de warmte, we waren net even naar de stad. Leuk hoedje gescoort voor Sarah, maar ze speelde voor luchtalarm dus we waren heel snel weer thuis. Nou ja we zijn nu bij opa en oma, dan ga ik zo met Jaël nog even hier de stad in, schoenen kopen en dan blijft Sarah lekker bij haar papa. ik word er zo zenuwachtig van als ze het zo op een krijsen zet.. Ze is ook ontroostbaar dan en dan stopt ze zomaar weer een paar keer met ademen.. Dus dit is een betere oplossing geloof ik..
pi_95887203
Bij onze Zeeman hadden ze geen zomerhoedjes :{

Anne is geboren met 39+6, na inleiding. Vanaf het moment dat ik de eerste wee voelde duurde de bevalling ongeveer 4 uur (de weeën kwamen wel meteen heel snel na elkaar), ik heb 22 minuten geperst en heb 1 knip gehad. Ook twee scheurtjes.
Maar ik vond het een prima bevalling en zou het zo nog een keer doen. Alleen heb ik de eerste week nog niet helemaal verwerkt, dus dat gaat nog wel even duren ;)
pi_95887276
ik ben ook niet bij de zeeman geweest maar ben geslaagd bij prenatal, ik was van de week even bij zeeman geweest maar kon daar ook niet echt iets voor haar kleine hoofdje vinden.
pi_95887353
Op zich ben ik niet heel bang voor een bevalling an sich, want tot aan het persen vond ik mijn bevalling leuk. Ik miste alleen nog de kaarsjes :P Ik ben heel bang voor de schade die de bevalling met zich mee kan brengen. Wat dat betreft is een preconceptie- spreekuur wel wat. Ik moet toch ook eerst mijn bekkenbodem laten doormeten. Volgens een van de verloskundigen kon ik de volgende keer zo weer thuis bevallen. Noooou no way! :{w Wel jammer, want thuisbevalling vond ik heel fijn tot ik naar het zkh moest.

En Amy was 3890 en 50 cm bij een bevalling van 12 uur en 2 uur persen.
pi_95887414
Anne was 3922 gram en 51 cm :)

Het badje staat helemaal klaar voor madam, maar juist nu besluit ze om een gat in de dag te slapen... ligt al tweeënhalf uur in bed, net nog even gekeken en ligt nog heerlijk te slapen.
pi_95887523
Wat bevallen jullie allemaal snel! :o

Ik heb er 26 uur over gedaan vanaf dat de weeën begonnen.
pi_95887676
Oeh, stats! c_/

1e: 4900 gram bij bij 41 weken en 2 dagen, bevalling vanaf begin ingeleid, ruggenprik en pethidine gehad, in totaal 12 uur ontsluiten, 2 uur en 5 minuten persen, 1 knip
2e: 4050 gram bij 40 weken en 4 dagen, vanaf 3-4 cm ontsluiting bevalling semi-ingeleid, na 3 uur geen verdere ontsluiting pethidine gehad, daarna in 1 uur volledig ontsloten en 1x geperst, geen knip

Op papier ging de tweede bevalling heel soepeltjes, maar ik vond de 2e keer zwaarder.
pi_95887727
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2011 14:28 schreef Vanyel het volgende:
Wat bevallen jullie allemaal snel! :o

Ik heb er 26 uur over gedaan vanaf dat de weeën begonnen.
Het hangt ervanaf wat je meetelt. Ik had bij Lena weeen vanaf het moment dat ik gestript was, de middag ervoor. Je zou kunnen zeggen dat ik 24 uur weeen had (die resulteerden in 3cm ontsluiting) voor ik weeenopwekkers kreeg. Maar die weeen waren zo belachelijk goed te doen dat ik ze niet echt meetel.
pi_95887957
De eerste avond had ik vanaf half 5 tot half 2 bijna elke minuut een wee (het begon heel snel). Vanaf iets van half 7 werden ze al vervelend, maar ze deden bijna niks. Niks vergeleken bij de volgende dag, maar heel uitputtend en best behoorlijk pijnlijk. Daarna tot 8u geen pijn wegens pethidine, toen aan de opwekkkers. Die nachtelijke uurtjes rust tel ik voor het gemak maar mee omdat de uren ervoor zo ruk waren.

Viel mij vooral ook tegen omdat ik dacht dat ik best een bikkel was, maar ik was na een avondje uitgeput en dat ik aan de pethidine én ruggeprik moest vond ik best mietig.

Wel fijn spul trouwens allebei ;)

[ Bericht 27% gewijzigd door Vanyel op 23-04-2011 14:55:45 ]
pi_95888046
Ja, ik vond het ook uitputtend. 's Nachts had ik niet geslapen (en ik sliep al zo weinig de laatste maanden) en mede daardoor is de bevalling alsnog ingeleid toen de ontsluiting niet vorderde. Ik was gewoon heel moe. Maar als ik nog een keer voor diezelfde keuze had gestaan was ik weer naar huis gegaan. Voor mij nooit meer weeenopwekkers, of ze mogen er meteen een ruggenprik in knallen.

En dit is het moment waarop mijn lief meestal zegt: "Gelukkig hoeven we NOOIT MEER! *O*" }:|
pi_95888050
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 14:48 schreef Vanyel het volgende:
De eerste avond had ik vanaf half 5 tot half 2 bijna elke minuut een wee (het begon heel snel). Vanaf iets van half 7 werden ze al vervelend, maar ze deden bijna niks. Niks vergeleken bij de volgende dag, maar heel uitputtend en best behoorlijk pijnlijk. Daarna tot 8u geen pijn wegens pethidine, toen aan de opwekkkers. Die nachtelijke uurtjes rust tel ik voor het gemak maar mee omdat de uren ervoor zo ruk waren.
Nouja dat is fair enough toch? Het mag dan wel verdoofd zijn zodat je de pijn niet door gegeven krijgt, maar je lijf werkt wel degelijk door en is gewoon aan het bevallen.
Klinkt slopend je bevalling :{

Hier 2 keer gebroken vliezen en een kwartier erna de eerste wee, ik tel vanaf de gebroken vliezen, anders blijft er helemaal niets van mn tweede bevalling over :+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_95888091
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 14:53 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, ik vond het ook uitputtend. 's Nachts had ik niet geslapen (en ik sliep al zo weinig de laatste maanden) en mede daardoor is de bevalling alsnog ingeleid toen de ontsluiting niet vorderde. Ik was gewoon heel moe. Maar als ik nog een keer voor diezelfde keuze had gestaan was ik weer naar huis gegaan. Voor mij nooit meer weeenopwekkers, of ze mogen er meteen een ruggenprik in knallen.

En dit is het moment waarop mijn lief meestal zegt: "Gelukkig hoeven we NOOIT MEER! *O*" }:|
:D

ja niet heel raar hoor die lief van jou :+ die ziet jou over een maand of 3 al aankomen, hij ziet de bui wel hangen :P

B. zegt alleen maar dat hij graag nog meer kindjes wil, maar dat ik het moet doen. dus dat ie het ook goed zou begrijpen als ik niet meer wil. In die zin hangt het van mij af.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_95888132
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 14:53 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Nouja dat is fair enough toch? Het mag dan wel verdoofd zijn zodat je de pijn niet door gegeven krijgt, maar je lijf werkt wel degelijk door en is gewoon aan het bevallen.
Klinkt slopend je bevalling :{
Jullie kunnen het weten, waren er allemaal bij ;)

Claudia ik snap je lief wel, sorry. Maar jij moet het doen...
  zaterdag 23 april 2011 @ 15:02:37 #164
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_95888196
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 14:35 schreef Claudia_x het volgende:
Oeh, stats! c_/

1e: 4900 gram bij bij 41 weken en 2 dagen, bevalling vanaf begin ingeleid, ruggenprik en pethidine gehad, in totaal 12 uur ontsluiten, 2 uur en 5 minuten persen, 1 knip
2e: 4050 gram bij 40 weken en 4 dagen, vanaf 3-4 cm ontsluiting bevalling semi-ingeleid, na 3 uur geen verdere ontsluiting pethidine gehad, daarna in 1 uur volledig ontsloten en 1x geperst, geen knip

Op papier ging de tweede bevalling heel soepeltjes, maar ik vond de 2e keer zwaarder.
Ik vind het zo grappig om die gewichten te lezen. :D Gisteren waren wij bij het cb en Evan is nu ruim een maand en weegt 3790 gram. Nog een heel stuk lichter dan die van jou bij geboorte waren dus.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_95888213
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 14:15 schreef MamaPurk het volgende:
ik ben ook niet bij de zeeman geweest maar ben geslaagd bij prenatal, ik was van de week even bij zeeman geweest maar kon daar ook niet echt iets voor haar kleine hoofdje vinden.
Hier hadden ze er nog een paar. Dus ik gelijk 1 gekocht, helemaal blij. Kom ik thuis, past hij niet. Krijg ik hem niet vast onder zijn kin en zijn hoofd is te groot. Waar is mijn kleine baby???

Nou ja, dan maar weggeven want ik heb alle kaartjes natuurlijk al verwijderd.

Hoe was het ijsje Orea?
pi_95888294
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 15:02 schreef She-Wolf het volgende:

[..]

Ik vind het zo grappig om die gewichten te lezen. :D Gisteren waren wij bij het cb en Evan is nu ruim een maand en weegt 3790 gram. Nog een heel stuk lichter dan die van jou bij geboorte waren dus.
Hoe veel woog Evan bij de geboorte dan She-Wolf? Yaro was na 1 maand 4360 gram (3330 bij de geboorte)
pi_95888391
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 14:58 schreef Vanyel het volgende:

Claudia ik snap je lief wel, sorry. Maar jij moet het doen...
Oh, ik snap het ook heel goed! Hij is degene die met 2 kindjes en allerlei zorgen om mij thuiszit als er weer een of andere complicatie is tijdens de zwangerschap of na de bevalling. Hij heeft z'n portie wel gehad!

She-Wolf: en voor mij was Lena dus heel klein, hè? Mensen keken me aan alsof ik gek was toen ik dat zei. Inmiddels is ze voor haar leeftijd heel gemiddeld. Over Ivan zwijg ik maar. :+
pi_95888435
Huh was het walvispetje te klein?
Want ze hebben verschillende maten he :+
pi_95888472
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 april 2011 15:15 schreef Pvoesss het volgende:
Huh was het walvispetje te klein?
Want ze hebben verschillende maten he :+
Ja heb ik gezien, stond in beschikbaar maat 44-48 en ik heb maat 48 meegenomen en die was te klein. Ik had Yaro niet bij me omdat we daarna direct de fietsen gingen halen en ik dat te ver fietsen vond voor de eerste keer. Baalde er echt van, want hij liet hem wel zitten. Zodra ik daarna zijn pet op deed, was deze er al weer af voordat hij op zat.
pi_95888515
grr er zit een irritante bromvlieg om kantoot. Wordt nu al gek van hem, en ik moet nog tot 23.00 uur. Even kijken of ik hem weg kan krijgen (lees vangen en buiten zetten).
pi_95888581
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 15:02 schreef She-Wolf het volgende:

[..]

Hahaha ja :D dat had ik met mn buurmeisje, haar kindje woog 2400 gr bij geboorte en ze was tegen Amélie aan het kirren van oh kijk eens, zo klein ben jij ook geweest O+ :D
ik dacht alleen maar meh... :P
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_95888618
Ik heb een ruggeprik gekregen voor het hechten (was dus een spinale, geen epidurale). Ze hebben mij gehecht op OK en daar ben ik echt nog zo dankbaar voor. Duurde wel wekenlang voor de hechtingen eruit waren. Met 4 weken heeft de vk een losse hechting eruit getrokken en met 6 weken zaten er nog gezellig wat in. Wat een pijn ook zeg.
pi_95888632
Ik was op kraambezoek bij een baby van net 3 kilo. Zo klein is Amy nooit geweest buiten de buik :D
pi_95888689
Je schijnt snel oplossend hechtdraad te hebben, vertelde mijn kraam. Deze was namelijk verbaasd dat ze bij mij langzaam oplossend hadden gebruikt. Als jij op de ok gehecht moest worden, kan ik me daar wel iets bij voorstellen.
Ik heb mijn draden er zelf uitgetrokken.

Ik ben benieuwd hoe ik dat straks ga ervaren zo'n klein hummeltje ineens, als mijn beste vriendinnetje is bevallen. Moet nog even geduld hebben.
pi_95889008
Zei ik van de week nog dat we nog een badje hadden..ging die gisteren kapot ;) Toch maar een ander badje gehaald dan jullie allemaal hebben haha, bij de action 2,79 ^O^

Van de week zag ik die petjes bij de zeeman wel liggen, maar hadden ze alleen 44 liggen. En aangezien Jelle's hoofd nu al 43,5 cm is leek me dat niet verstandig ;)
pi_95889084
aah dat is hier ook zijn hoofd maar hij past nog wel goed de 44.
Ik heb de 48 er ook bij gekocht :+
pi_95889118
Die hadden ze er niet :)
pi_95889637
Wij gaan weer buiten badderen. Echt een hit. Straks een foto!
pi_95890334
Anne vond het badje in de tuin maar raar geloof ik. Ze is ook niet echt gewend om op haar rug in bad te liggen, zit altijd in de tummy tub of bij mij onder de douche of in bad. En zitten doet ze nog niet, dus er waren niet echt andere opties :)

Ze heeft het rollen nu echt door, rolt de hele tijd op haar buik, maar terug gaat nog niet echt goed omdat ze haar arm dan verkeerd neerlegt. Dan draai ik haar terug en ligt ze 10 sec. later weer op haar buik. Mutske :')
pi_95890604
Herkenbaar Fannetje, en mama maar lopen.... O+
pi_95890792
Vanmiddag is mijn man met Jasmijn ook heerlijk in het badje geweest. Ze vond het leuk. In ieder geval leuker dan de zandbak.
Ze slaapt vandaag alweer voor de derde keer, ze is volgens mij een beetje in de war.
Want ze lacht alleen nog naar mij!
pi_95890910
Ik ga morgen in het badje, lijkt me zo ontzettend leuk. Met isabelle uiteraard.
Nog ff een vraagje voor de ervaringsdeskundigen onder ons..
Isabelle krijgt normaliter 4 keer 180/7 en dan nog fruit en groente ongeveer 150 gram. Nog geen brood. Maar ze weigert de afgelopen dagen elke keer haar laatste fles(pap) van 22.00. Zodat ze nu dus nog maar 3 flessen krijgt. Maar ze eet nog geen brood. Is dat niet te weinig? Ik bel zowiezo maandag het consultatiebureau hoor, maar tips of verhalen van jullie zijn van harte welkom:)
pi_95891190
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 17:04 schreef Noa24 het volgende:
Ik ga morgen in het badje, lijkt me zo ontzettend leuk. Met isabelle uiteraard.
Nog ff een vraagje voor de ervaringsdeskundigen onder ons..
Isabelle krijgt normaliter 4 keer 180/7 en dan nog fruit en groente ongeveer 150 gram. Nog geen brood. Maar ze weigert de afgelopen dagen elke keer haar laatste fles(pap) van 22.00. Zodat ze nu dus nog maar 3 flessen krijgt. Maar ze eet nog geen brood. Is dat niet te weinig? Ik bel zowiezo maandag het consultatiebureau hoor, maar tips of verhalen van jullie zijn van harte welkom:)
Bordje pap? Weet niet of het te weinig is eigenlijk, maar dat was het eerste wat mij te binnen schoot.
Want ze lacht alleen nog naar mij!
pi_95891320
180/7? Is er een reden waarom je een extra schepje poeder erbij doet?

Anne drinkt haar laatste fles ook wat slechter, maar dat komt denk ik omdat ze ongeveer een uur-anderhalf uur van tevoren haar groentehapje krijgt en daar dan nog vol van zit. Maar Anne krijgt om 19.15 haar laatste fles, en ik neem aan dat er bij Isabelle heel wat meer tijd tussen zit?

En anders een boterham proberen en de flessen wat verschuiven? Is er een reden dat ze zo laat nog een fles krijgt? Ik wil met Anne binnenkort ook wat brood gaan proberen!
pi_95895085
Oeh gewichten :) de mijne was 3570 bij 40.5.
Met vacuümpomp en knip, maar vanaf t moment dat t echt begon tot ie eruit was duurde t 6,5uur. Zonder pijnstilling, want daarvoor dipte hij teveel. Oh en in 20minuten persen , door die pomp dus. Maar hij zat nog te hoog, dus had een slechtere start. Maar zou t zo over doen :D
pi_95895235
Mijn dochter is een halfjaar oud. Een halfjaar geleden zijn N en ik ouders geworden. Ze wordt zo groot, en zo leuk. Ik word elke dag meer verliefd op haar. Net als ik denk dat het toch echt niet meer kan, doet ze weer iets en groeit mijn liefde weer.
Ik ben gewoon moeder, een meisje wat precies 6 maanden geleden 3610 gram woog, weegt nu 8 kilo. Ze kijkt de wereld in, flirt met iedereen.
Ik ben moeder! Zij is mijn dochter!

een foto collage volgt, we zijn nu op "vakantie"in het huis van mijn schoonouders, zij zijn een maand weg.
*poef* nu is het weg
pi_95895443
Kaatje O+ je hebt nu een grote baby :D O+
pi_95895865
Kaatjejannie, gefeliciteerd met je grote baby! Ben benieuwd naar de fotoserie! O+
pi_95895960
Kj, ilse gewoon al een grote baby! :o
Wat gaat t toch hard he!
pi_95895996
Kaatjejannie, gefelicteerd met je grote meid! Heerlijk om te lezen hoe je geniet van je dochter.
Fannetje, isabelle heeft een kma en daarom krijgt ze speciale voeding waarvan geen opvolgmelk is, er moet vanaf 6 maand een extra schepje bij. En ze krijgt zo laat de laatste fles, omdat ze er nog echt om vroeg. Misschien idd maar eens beginnen met brood.
pi_95896436
Ah, vandaar het extra schepje :) Ik wist niet dat er voor kindjes met kma geen opvolgmelk is!
Anne krijgt haar flessen al sinds ze 3 maanden is om ongeveer 7.30-11.30-15.30-19.30. Vandaar dat ik 22.00 zo laat vindt ;)

Ik vond Anne na haar middagslaapje op haar buik in bed... dat rollen is echt helemaal hip geloof ik!
pi_95896496
Kaatjejannie, gefeliciteerd met jullie grote baby. Wat praat je liefde vol over je baby en het ouderschap.
pi_95896628
Het zwemmen was hier vanmiddag toch uiteindelijk ook een hit:

Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 23 april 2011 @ 20:25:55 #194
147316 crew  DJMO
#trut
pi_95896631
wat omschrijf je dat mooi KJ O+

Ik ging gisteren puur uit nieuwsgierigheid even met Geert op de weegschaal staan, verschil 4,9 kilo. ingevuld op borstvoeding.com natuurlijk ( :@ ) en hij volgt exact de curve, al zit hij iets onder het gemiddelde :D

Ik was vanmorgen mijn dochter ophalen, en de pleegmoeder vroeg hoe het met geert ging. Toen ik antwoordde dat ik slagroom ipv melk produceerde vroeg ze nogal ongelovig of ik nog steeds zelf voedde -O- ik antwoordde maar dat ik het minstens een jaar hoop vol te houden. ( :6 )

pi_95896782
Gefeliciteerd KJ, wat gaat het snel hè!

Wat een lief filmpje Fannetje <3

DJMO dat was dinsdag Sarah haar gewicht :) fijn dat het zo goed gaat met de BV.
pi_95897135
Anne wat schattig! Ze lijkt me ook altijd zo'n kalm lief meisje. Wat de voedingen betreft..ik heb er nu 5 uur tussenzitten, omdat ze duidelijk terug ging van 5 naar 4 flessen, maar ik de laatste fles nog niet kon laten vallen. Nu misschien wel. Eens kijken of het eventueel aan de pap ligt, dat ze dat gewoon niet meer wil of gewoon die laatste fles niet meer..
Ik las net nog even verder terug en een 2e lijkt me heerlijk..over een jaartje ofzo. Mijn bevalling duurde lang..Vanaf de eerste wee ongeveer 33 uur, maar waarvan wel paar uur met ruggenprik gelukkig. Ze schoten maar niet op. Hopelijk gaat het de volgende keer wat sneller |:(
Ik kan me van sommige mensen goed voorstellen dat jullie het moeilijk vinden om voor een 2e te gaan..poeh.
pi_95897792
Anne O+ wat is ze leuk Fan! En gaaf he, dat rollen? En dan dat gefrustreerde van het niet terugkomen :D
pi_95897892
Ja, ik heb me een ongeluk gelachen vandaag :D
Ik vond haar vanmiddag zelfs op haar buik in bed, ze heeft echt de smaak te pakken :D
pi_95897940
Het bad lijkt echt klein zo.
pi_95898002
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 19:46 schreef kaatjejannie het volgende:

Ik ben moeder! Zij is mijn dochter!

O+

Een badje voor baby's hoeft toch ook niet groot te zijn?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')