Je noemt je ouders bij de voornaam?quote:Op donderdag 21 april 2011 23:56 schreef leeell het volgende:
ja altijd, moet trouwens niets hoor
maar aanspreken gewoon met voornaam
Bij de voornaam wel eens uit de gein, maar niet voor normale dingen zeg maar. Dat maakt de relatie te vriendschappelijk. 't zijn wel je ouders, met een bepaald gezag.quote:Op vrijdag 22 april 2011 00:01 schreef iwannabehigh het volgende:
Nee, ik zeg gewoon pap of mam![]()
Ik weet nog dat ik een vriendje (middelbare school) had die altijd u moest zeggen, en een ander vriendje die noemde zijn vader altijd bij de voornaam. Ik vond dat toen zo raar.
quote:Op vrijdag 22 april 2011 00:04 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Bij de voornaam wel eens uit de gein, maar niet voor normale dingen zeg maar. Dat maakt de relatie te vriendschappelijk. 't zijn wel je ouders, met een bepaald gezag.
Niets dat ik kinderen heb, maar als ik die wel zou hebben wil ik niet dat ze me bij de voornaam zouden noemen.
ja, zeker me vader altijdquote:Op vrijdag 22 april 2011 00:01 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Je noemt je ouders bij de voornaam?
Oja, en mijn oud buurman noem ik ook nog altijd 'oom jan'. 't is geen oom natuurlijk, maar dat zit er zo ingesleten dat ik dat nog altijd doe.quote:Op vrijdag 22 april 2011 00:05 schreef iwannabehigh het volgende:
Ik vind het toch raar. Ik zie echt niet voor me dat ik mijn vader of moeder bij de voornaam noem. Lijkt me echt apart.
Contact hebben met de buren.quote:Op vrijdag 22 april 2011 00:07 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Oja, en mijn oud buurman noem ik ook nog altijd 'oom jan'. 't is geen oom natuurlijk, maar dat zit er zo ingesleten dat ik dat nog altijd doe.
Ja, hier wel hoor. 't is hier wat boers en plattelanderig dus dan heb je dat.quote:
En jij zegt er opzettelijk niks van omdat je dit wel leuk vindt?quote:Op vrijdag 22 april 2011 00:16 schreef RoW_0 het volgende:
Mijn vader zegt u tegen mij! Niet omdat hij zo formeel is tegen zijn 20 jarige zoon. Nee.. maar omdat hij het Nederlandse taal niet goed beheerst
Jaquote:Op vrijdag 22 april 2011 00:20 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
En jij zegt er opzettelijk niks van omdat je dit wel leuk vindt?
quote:Op vrijdag 22 april 2011 09:21 schreef Welldressed het volgende:
Ik spreek mijn ouders wel met u aan, eigenlijk iedere volwassene die ik ken. Dit is er gewoon met de paplepel ingegoten en ik vind het meer dan normaal!
Het Nederlandse taal is ook niet makkelijkquote:Op vrijdag 22 april 2011 00:16 schreef RoW_0 het volgende:
Mijn vader zegt u tegen mij! Niet omdat hij zo formeel is tegen zijn 20 jarige zoon. Nee.. maar omdat hij het Nederlandse taal niet goed beheerst
Is hij soms een Belg?quote:Op vrijdag 22 april 2011 00:16 schreef RoW_0 het volgende:
Of heeft je moeder een nogal moeilijke naam waardoor het als vanzelf zo gegroeid is?quote:Op vrijdag 22 april 2011 16:09 schreef Dastan het volgende:
Geen u.
Moeder noem ik mam, vader noem ik bij z'n voornaam. Weet ook niet waarom. Altijd al zo gedaan.
't Gebeurt hoor. Ik ken mensen die het altijd doen. Vooral als die ouders wat ouder zijn, dan staan ze nogal op beleefdheid.quote:Op vrijdag 22 april 2011 18:56 schreef ElectraPlectra het volgende:
Je gaat gvd je ouders toch niet met "U" aanspreken? Wat is dat voor kolder?Het zijn toch geen vreemden?
net of het woord je gebruiken niet beleefd isquote:Op vrijdag 22 april 2011 19:02 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
't Gebeurt hoor. Ik ken mensen die het altijd doen. Vooral als die ouders wat ouder zijn, dan staan ze nogal op beleefdheid.
Het maakt het zeker wat minder formeel. Maar ik vind U soms ook beter passen dan je en jij.quote:Op vrijdag 22 april 2011 19:04 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
net of het woord je gebruiken niet beleefd is
vreemde begin ik ook met u... puur omdat sommige er een probleem van maken.. ik heb er geen problemen mee...quote:Op vrijdag 22 april 2011 19:06 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Het maakt het zeker wat minder formeel. Maar ik vind U soms ook beter passen dan je en jij.
Buurkinderen van 4 jaar die me zomaar met jij en je staan te beroepen, daar ben ik niet van gediend.
quote:Op donderdag 21 april 2011 23:53 schreef nattermann het volgende:
Nee, ook nooit gedaan.
Ook niet tegen andere mensen uit de familie.
inderdaad, ik ben iets ouder dan een puber (ja, hoor eigenlijk op het 40+ forum) maar zeg nog altijd u tegen mijn moederquote:Op vrijdag 22 april 2011 09:21 schreef Welldressed het volgende:
Ik spreek mijn ouders wel met u aan, eigenlijk iedere volwassene die ik ken. Dit is er gewoon met de paplepel ingegoten en ik vind het meer dan normaal!
Dus jij behandeld ze als vriend en als onbekend persoon maar niet als ouders?quote:Op donderdag 21 april 2011 23:56 schreef leeell het volgende:
ja altijd, moet trouwens niets hoor
maar aanspreken gewoon met voornaam
.....,,,,,,,quote:Op maandag 25 april 2011 14:40 schreef quentin666 het volgende:
nee ik hoef geen u meer te zeggen tegen mijn ouders tegen mijn opa en oma nog wel maar dat vergeet ik steeds tegen de ouders van mijn vrienden moet ik soms wel u zeggenm maar dat komt heel weinig voor.
Idd, komt vaak voor in die religieuze gezinnen heb ik het idee. Waar kinderen ook nog stokslagen krijgen.quote:Op maandag 25 april 2011 19:05 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Hebben die kinderen geen liefde gehad van hun ouders ofzo? Familie met "u" aanspreken!
Maar wat zeg je dan in Limburg? Ge of gij of zo?quote:Op vrijdag 22 april 2011 20:30 schreef presidenttje het volgende:
neej en grootouders ook niet, Limburgs kent geen u.
Tsja, dit is het eigenlijk.quote:Op maandag 25 april 2011 14:40 schreef Miauuw. het volgende:
Vind maar een beetje vreemd om je ouders met u aan te spreken, net zoals ik het ook raar vind als je je ouders bij hun voornaam aanspreekt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |