inderdaad, ik ben iets ouder dan een puber (ja, hoor eigenlijk op het 40+ forum) maar zeg nog altijd u tegen mijn moederquote:Op vrijdag 22 april 2011 09:21 schreef Welldressed het volgende:
Ik spreek mijn ouders wel met u aan, eigenlijk iedere volwassene die ik ken. Dit is er gewoon met de paplepel ingegoten en ik vind het meer dan normaal!
Dus jij behandeld ze als vriend en als onbekend persoon maar niet als ouders?quote:Op donderdag 21 april 2011 23:56 schreef leeell het volgende:
ja altijd, moet trouwens niets hoor
maar aanspreken gewoon met voornaam
.....,,,,,,,quote:Op maandag 25 april 2011 14:40 schreef quentin666 het volgende:
nee ik hoef geen u meer te zeggen tegen mijn ouders tegen mijn opa en oma nog wel maar dat vergeet ik steeds tegen de ouders van mijn vrienden moet ik soms wel u zeggenm maar dat komt heel weinig voor.
Idd, komt vaak voor in die religieuze gezinnen heb ik het idee. Waar kinderen ook nog stokslagen krijgen.quote:Op maandag 25 april 2011 19:05 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Hebben die kinderen geen liefde gehad van hun ouders ofzo? Familie met "u" aanspreken!
Maar wat zeg je dan in Limburg? Ge of gij of zo?quote:Op vrijdag 22 april 2011 20:30 schreef presidenttje het volgende:
neej en grootouders ook niet, Limburgs kent geen u.
Tsja, dit is het eigenlijk.quote:Op maandag 25 april 2011 14:40 schreef Miauuw. het volgende:
Vind maar een beetje vreemd om je ouders met u aan te spreken, net zoals ik het ook raar vind als je je ouders bij hun voornaam aanspreekt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |