Je noemt je ouders bij de voornaam?quote:Op donderdag 21 april 2011 23:56 schreef leeell het volgende:
ja altijd, moet trouwens niets hoor
maar aanspreken gewoon met voornaam
Bij de voornaam wel eens uit de gein, maar niet voor normale dingen zeg maar. Dat maakt de relatie te vriendschappelijk. 't zijn wel je ouders, met een bepaald gezag.quote:Op vrijdag 22 april 2011 00:01 schreef iwannabehigh het volgende:
Nee, ik zeg gewoon pap of mam![]()
Ik weet nog dat ik een vriendje (middelbare school) had die altijd u moest zeggen, en een ander vriendje die noemde zijn vader altijd bij de voornaam. Ik vond dat toen zo raar.
quote:Op vrijdag 22 april 2011 00:04 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Bij de voornaam wel eens uit de gein, maar niet voor normale dingen zeg maar. Dat maakt de relatie te vriendschappelijk. 't zijn wel je ouders, met een bepaald gezag.
Niets dat ik kinderen heb, maar als ik die wel zou hebben wil ik niet dat ze me bij de voornaam zouden noemen.
ja, zeker me vader altijdquote:Op vrijdag 22 april 2011 00:01 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Je noemt je ouders bij de voornaam?
Oja, en mijn oud buurman noem ik ook nog altijd 'oom jan'. 't is geen oom natuurlijk, maar dat zit er zo ingesleten dat ik dat nog altijd doe.quote:Op vrijdag 22 april 2011 00:05 schreef iwannabehigh het volgende:
Ik vind het toch raar. Ik zie echt niet voor me dat ik mijn vader of moeder bij de voornaam noem. Lijkt me echt apart.
Contact hebben met de buren.quote:Op vrijdag 22 april 2011 00:07 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Oja, en mijn oud buurman noem ik ook nog altijd 'oom jan'. 't is geen oom natuurlijk, maar dat zit er zo ingesleten dat ik dat nog altijd doe.
Ja, hier wel hoor. 't is hier wat boers en plattelanderig dus dan heb je dat.quote:
En jij zegt er opzettelijk niks van omdat je dit wel leuk vindt?quote:Op vrijdag 22 april 2011 00:16 schreef RoW_0 het volgende:
Mijn vader zegt u tegen mij! Niet omdat hij zo formeel is tegen zijn 20 jarige zoon. Nee.. maar omdat hij het Nederlandse taal niet goed beheerst
Jaquote:Op vrijdag 22 april 2011 00:20 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
En jij zegt er opzettelijk niks van omdat je dit wel leuk vindt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |