abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96510405
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 19:22 schreef mijsje het volgende:
hmmm, misschien niet zo gek als ze eens van dichtbij gaan kijken, dan kun je dat wel uitsluiten...
Zo denk ik er zelf ook over, ik verwacht niet dat er wat gevonden wordt.
Ik zie er verder ook niet tegenop, ben als kind al zo vaak geopereerd dat het bijna routine was.
En (na)pijn kan ik wel aan.
Even doorheen en dan door naar de volgende poging. :Y

Ik ben een stuk vrolijker dan vrijdag. Deze keer had ik het er zwaar mee; veel huilbuien en ben van totale uitputting gister om 8 uur in slaap gevallen en mijn man kreeg me niet wakker. Hij heeft me zelfs rechtop gezet, maar ik sliep gewoon door. :D Om 11 uur wakker geworden om te plassen en daarna doorgeslapen tot vanochtend 10 uur.
Kennelijk heeft het me aardig geraakt, maar ik heb het er mooi uitgeslapen. ^O^
pi_96563429
Ahava.... ;( :*
Ik hoop, net als de andere meiden, dat je hier ooit een keer heel goed nieuws komt melden... :*

Kolonia, wat fijn dat je zo lekker en lang geslapen hebt. Verdriet en stress is flink vermoeiend hoor, vergis je niet. Maar wel goed dat je je al een stuk beter voelt. De hele MMM is vallen en opstaan. En weer doorgaan. :*

Nog even over het verbeteren van de eicel-kwaliteit, ik merkte dat er veel dames hier geinteresseerd zijn:
Op Amerikaanse forums wordt gepraat over een cocktail:
Q10 (200-400 mg per dag)
Melatonine (3 mg per dag, s'avonds in te nemen)
Foliumzuur (5 mg)

Er wordt veel geschreven op internet over kruiden en vitamines die de kwaliteit van eicellen kan verbeteren, maar alleen van Q10, melatonine en foliumzuur is wetenschappelijk bewezen dat het wel helpt. (even googlen) DHEA kan helpen als er weinig eicellen worden geproduceerd met IVF, maar ik weet niet of dat in Nederland te verkrijgen is.
De combinatie Q10, melatonine en foliumzuur moet dan wel drie maanden voor de start van IVF begonnen worden omdat de eicellen 3 maanden groeien/rijpen. Hou er wel rekening mee dat melatonine op de epifyse werkt, en dus je cyclus en eisprong kan ontregelen. Dus als je in de tussentijd zelf gaat KvK, kun je dat beter niet gebruiken. En het beste is natuurlijk om alles zelf even uit te zoeken en te overleggen met je arts. (dat laatste heb ik niet gedaan, maar dat zal ik iemand anders niet aanraden ;) )
En daar komt nog bij, Q10 is ECHT duur. Je moet het er maar voor over hebben terwijl je niet zeker weet of het iets voor je gaat doen.
Miracles do happen! (al hebben ze soms een beetje hulp nodig)
pi_96563749
Oh, vergeet ik nog even over mijn TP te vertellen:

Dit keer was het een goed embryo. Goed ontdooid, en was lekker aan het doordelen. Het was een compactie op het moment van terugplaatsen. Schijnt goed te zijn. Ik had van te voren al een goed gevoel, en de arts zei ook nog dat ze een goed gevoel had. Dat is natuurlijk nog geen garantie, maar het ziet er beter uit dan vorige keer. Nu maar weer afwachten...TWW is begonnen... :Z

PZE heb jij al nieuws?
  dinsdag 10 mei 2011 @ 08:28:04 #154
313574 klumsy
Lola O+
pi_96584327
Ahava even een extra knuffel voor jou...

Isla, wat fijn een terugplaatsing van een goed embryo O+ Hopelijk gaan komende weken snel voorbij en heb je daarna een mooie positieve test!

Op mijn echo van afgelopen vrijdag was weer niks te zien, daarom de dosis 2 eenheden
omhoog gedaan naar 100 eenheden... Gisteren weer terug geweest voor een echo
en nu was er aan 1 kant een eitje te zien van 13 mm *O* eindelijk resultaat na 25 dagen spuiten!
Morgen ochtend weer terug, hopelijk is het eitje dan gegroeid

:*
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
  dinsdag 10 mei 2011 @ 15:53:04 #155
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_96600918
Isla, wat fijn dat jullie allebei zo'n goed gevoel hadden!! Ik hoop dat dat een heel goed voorteken is en dat dat kleine embryootje nu nog steeds lekker aan het doorontwikkelen is!! :*
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_96601976
@ Ahava, ik hoop zó dat we je snel terugzien met goed nieuws :*

Kolonia, goed dat je lekker de tijd voor jezelf genomen hebt om bij te komen. Emoties vreten energie.

Isla fijn dat het zo goed voelt deze keer, ik duim voor twee snelle weken en een paar mooie streepjes!

Klumsy, fijn dat er schot in de zaak lijkt te zitten ^O^

Om nog even terug te komen op de vitamines, niet alle vitamines plas je uit als je er te veel van binnenkrijgt, B vitamines kun je wel degelijk overdoseren.

Verder voor iedereen die er even doorheen zit: :*
pi_96602756
Meiden, jullie zijn lief! :*

Klumsy, een mooi eitje!! Wat fijn! *O* Hoop dat ie lekker doorgroeit!

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 16:14 schreef _Ophelia_ het volgende:

Om nog even terug te komen op de vitamines, niet alle vitamines plas je uit als je er te veel van binnenkrijgt, B vitamines kun je wel degelijk overdoseren.
Dat zei ik. ;)
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 23:03 schreef IslaBonita het volgende:
Veel vitamines waar je te veel van binnen krijgt plas je uit. (niet alle!)
o.a vitamine A ook en ijzer.(plas je dus niet uit!) En vast nog wel meer, maar dat moet je dan even googlen.
pi_96603051
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 16:29 schreef IslaBonita het volgende:

[..]

Dat zei ik. ;)

[..]

o.a vitamine A ook en ijzer.(plas je dus niet uit!) En vast nog wel meer, maar dat moet je dan even googlen.
Overheen gelezen :@
Ik heb het ooit voor elkaar gekregen een B-combo te overdoseren, leverde alzheimer-achtige klachten op als trillende handen e.d., is geen aanrader.
pi_96604095
Oh bah, nee... niet fijn. Wel goed dat je het nog even benadrukt hoor. Ik slik heel wat vitamines maar na de TP neem ik de helft van wat ik slik niet meer. Ook al ben ik dan nog niet zwanger, je kan maar beter voorzichtig zijn. Er zijn bijvoorbeeld zelfs kruidentheeën die je niet mag drinken als je zwanger bent omdat het samentrekkingen van de baarmoeder kan veroorzaken. Nou dat wil je ook niet als een embryootje zich probeert in te nestelen. Zoals brandnetelthee. Teveel kamillethee is ook niet goed. Nouja zo is er altijd wat..

http://www.americanpregna(...)alherbsvitamins.html
http://www.americanpregnancy.org/pregnancyhealth/herbaltea.html
pi_96604316
(ook moet je voorzichtig zijn met ginseng, enchinacea, lysine, lijnzaad...dat is wat ik normaal ook allemaal gebruik)
pi_96605706
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 16:35 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Overheen gelezen :@
Ik heb het ooit voor elkaar gekregen een B-combo te overdoseren, leverde alzheimer-achtige klachten op als trillende handen e.d., is geen aanrader.
Je bedoelt waarschijnlijk parkinson, van alzheimer ga je niet trillen, alleen vergeten...

@Ahava Veel sterkte met alles en hopelijk tot gauw met goed nieuws!

@ Klumsy Dat gaat de goede kant op, succes!

@ Isla, houd dat positieve gevoel vast de komende weken ;-)

Zijn er hier mensen die acupunctuur doen? Ik denk erover om daar mee te gaan beginnen.

Het is hier even stil geweest, moest even wat afstand nemen. Het gaat allemaal zo snel... Januari pas echt met onze kinderwens begonnen en nu al (teveel) negatieve uitslagen en gelijk door naar IUI...

De uitslag van het goedje van manlief, was dus niet goed, hij heeft antistoffen in zijn spul. gelukkig was de hoeveelheid goed, maar toch een reden om gelijk over naar IUI te gaan. En dan ook met spuiten ipv clomid omdat dit de tweede cyclus op 100 mg meteen niet meer aansloeg.
Nu moest ik eerst nog een bloedonderzoek en volgende week een HSG laten doen. Niet echt een fijn onderzoek als ik het zo lees.

Zoals het er nu naar uitziet krijgen wij dan 6x IUI (hopelijk natuurlijk niet alle 6 nodig), omdat we nog maar 1x een eisprong heeft vond de gyn in dit geval 4x wat weinig.
pi_96609172
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 20:14 schreef IslaBonita het volgende:
Dit keer was het een goed embryo. Goed ontdooid, en was lekker aan het doordelen. Het was een compactie op het moment van terugplaatsen. Schijnt goed te zijn. Ik had van te voren al een goed gevoel, en de arts zei ook nog dat ze een goed gevoel had. Dat is natuurlijk nog geen garantie, maar het ziet er beter uit dan vorige keer. Nu maar weer afwachten...TWW is begonnen... :Z
Goed ei en 2x een goed gevoel! Yeah! *O*
Dit is 'm gewoon Isla! :o :Y *O*
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 08:28 schreef klumsy het volgende:
Op mijn echo van afgelopen vrijdag was weer niks te zien, daarom de dosis 2 eenheden
omhoog gedaan naar 100 eenheden... Gisteren weer terug geweest voor een echo
en nu was er aan 1 kant een eitje te zien van 13 mm *O* eindelijk resultaat na 25 dagen spuiten!
Morgen ochtend weer terug, hopelijk is het eitje dan gegroeid
En een mooi ei, yeah! *O*
Goed nieuws dames!
quote:
12s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 17:28 schreef sylvers het volgende:
De uitslag van het goedje van manlief, was dus niet goed, hij heeft antistoffen in zijn spul. gelukkig was de hoeveelheid goed, maar toch een reden om gelijk over naar IUI te gaan. En dan ook met spuiten ipv clomid omdat dit de tweede cyclus op 100 mg meteen niet meer aansloeg.
Nu moest ik eerst nog een bloedonderzoek en volgende week een HSG laten doen. Niet echt een fijn onderzoek als ik het zo lees.

Zoals het er nu naar uitziet krijgen wij dan 6x IUI (hopelijk natuurlijk niet alle 6 nodig), omdat we nog maar 1x een eisprong heeft vond de gyn in dit geval 4x wat weinig.
Dat is minder goed nieuws Sylvers. -O-
Maar de combi van IUI en hormonen is vast sneller succesvol dan zes pogingen. :*
De verhalen zijn nogal wisselend, maar de HSG viel mij 100% mee!
Maar ook als het wel pijnlijk is, duurt het nog geen minuut. :*

Ik heb vandaag het ziekenhuis gebeld en krijg nog twee keer IUI op eigen cyclus en dan hoeven we pas op gesprek.
Het werkt kennelijk andersom dan ik dacht: ik dacht dat na vier keer bekeken werd of het wel zinvol was om op deze manier door te gaan en dat dan eigenlijk altijd overgestapt werd op IUI met hormonen.
Aangezien ons enige probleem een cervixfactor is, is er geen reden voor paniek. Na die zes keer wordt besproken hoe verder te gaan, en dat kan ook betekenen dat we op dezelfde voet doorgaan.
pi_96611187
Isla, een goed gevoel is het halve werk. Succes met wachten weer.

quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 20:14 schreef IslaBonita het volgende:
PZE heb jij al nieuws?
Mwah. Was nog niet groot genoeg allemaal, dus donderdag wederom terug. Als er dan schot inzit gaat het waarschijnlijk dinsdag worden voor de tp.

Kolonia, ook wel lekker dat er geen reden tot paniek is.

sylvers, ook hier antistoffen. Hopelijk heeft iui bij jou wel goed resultaat.
pi_96636490
Hoi meiden!
Laat even weten dat ik nog steeds meelees hier. Wel op m'n phone, dus ben nu priegelig aan het typen.
Had gehoopt dat er inmiddels meer meiden goed nieuws zouden hebben gehad, ik ben elke keer ook weer teleurgesteld als ik zie van niet. Kon ik maar wat doen!!

Over acupunctuur: mijn vriendin probeert alweer 3 jr een tweede te krijgen, met 4 ICSI terugplaatsingen zonder resultaat. (uit 1 punctie). Zij en haar man gaan nu sinds kort naar een acupuncturiste en zij zegt dat ze resultaat kan boeken. Is in het verleden iig gebeurd. Over een tijdje gaan ze zijn zaad weer testen om te kijken of er wat mee gebeurd is. Ik ben benieuwd wie er hier die kant op wil en ik houd jullie op de hoogte van de uitslag. Je weet maar nooit.

Dikke kus voor iedereen hier!! :*
pi_96639622
*O* vanmorgen echo gehad, eitje rechts was maandag 13 mm en vanmorgen 16 mm
en links was er ineens ook een eitje te zien van 14 mm :)
Vanavond en morgen nog puregon spuiten en morgen en vrijdag een ovutest doen...
Bij twijfel of als hij negatief is dan mag ik vrijdag Prenyl spuiten en als hij positief is
hoef ik niks te doen omdat m'n lichaam dan zelf voor de eisprong zorgt :)
Ik hoef pas volgende week vrijdag weer naar het ziekenhuis om bloed te laten prikken,
vind het allemaal wel erg spannend nu! :D
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_96645794
Klumsy *O* wat goed!! Tuurlijk is het spannend, maar wat fijn zeg!!
Isla, ik duim!! :*

Hier gisteren intake gehad, na de vakantie (eind juni) gaan we beginnen. Ik moet dan bellen als ik ongesteld ben, dan is er op dag 12 een echo, ook lh-testen en 5 dagen na een positieve lh test is de terugplaatsing!

Omdat de cryo's per 2 zijn ingevroren mag ik er 2 terug (als ze goed ontdooien..) maar mochten we aan een nieuwe verse ivf moeten, dan is het er nog maar maximaal 1. De regels zijn verscherpt voor wat betreft de hoeveelheid die teruggeplaatst wordt. Destijds kreeg ik er 2 omdat het ivf 3 was.. maar dat gebeurd dus niet meer (tenzij we aan ivf 3 toekomen, dan willen ze het overwegen, maar liever niet..) de kliniek is tegenwoordig zelfs terughoudend met 2 terugplaatsen boven de 36 (ik ben net 30 geworden, onder de 30 is het sowieso een no go geworden hier..)

Enfin, ik ga maar duimen dat een verse ivf niet meer nodig is! Eerst lekker vakantie en dan er maar voor gaan :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Orea op 11-05-2011 22:16:09 ]
pi_96648546
Go Klumsy!! ^O^

Spannend Orea, ik hoop dat er een setje super-eskimootjes bij zit. Weet je waarom dat beleid aangescherpt is? Is het puur vanwege de hogere risico's bij tweelingzwangerschappen of spelen er andere zaken mee?
pi_96671442
Isla pupo? *O*

25 dagen spuiten klumsy? Halleluja :o
Maar erg fijn dat het wat op begint te leveren *O*
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 13:16 schreef Orea het volgende:
Klumsy *O* wat goed!! Tuurlijk is het spannend, maar wat fijn zeg!!
Isla, ik duim!! :*

Hier gisteren intake gehad, na de vakantie (eind juni) gaan we beginnen. Ik moet dan bellen als ik ongesteld ben, dan is er op dag 12 een echo, ook lh-testen en 5 dagen na een positieve lh test is de terugplaatsing!

Omdat de cryo's per 2 zijn ingevroren mag ik er 2 terug (als ze goed ontdooien..) maar mochten we aan een nieuwe verse ivf moeten, dan is het er nog maar maximaal 1. De regels zijn verscherpt voor wat betreft de hoeveelheid die teruggeplaatst wordt. Destijds kreeg ik er 2 omdat het ivf 3 was.. maar dat gebeurd dus niet meer (tenzij we aan ivf 3 toekomen, dan willen ze het overwegen, maar liever niet..) de kliniek is tegenwoordig zelfs terughoudend met 2 terugplaatsen boven de 36 (ik ben net 30 geworden, onder de 30 is het sowieso een no go hier..)

Enfin, ik ga maar duimen dat een verse ivf niet meer nodig is! Eerst lekker vakantie en dan er maar voor gaan :)
Ik vind die nieuwe regels prachtig, maar vriezen ze dan nu ook elk embryo apart in?
Ik weet overigens niet of ik er ooit wel twee tegelijk teruggeplaatst wil hebben. Maar stel nou dat er twee uit een rietje goed ontdooien. Welke kies je dan. En als het niet lukt met degene die gekozen is, blijf je je dan niet steeds afvragen of je niet beter die andere had kunnen kiezen? :X
pi_96673729
Bij mijn kliniek wel :) maar dat deden ze al! Ze vriezen ze in zoals je ze terugkrijgt, en omdat ik toen 2 terugkreeg zijn ze per 2 ingevroren. En als ze goed ontdooiien krijg ik er dus nu ook nog 2 terug :)
Daar kiezen we bewust voor, ook om de reden die je aangeeft. En daarbij, mochten we een tweeling krijgen is dat meer dan welkom.

Het beleid is aangescherpt omdat ze de tweeling zwangerschappen terug willen dringen (=grote kans op te vroege bevalling = niet goed = extra kosten..) sowieso onder de 36. Ik heb toen 'mazzel' gehad omdat het ivf 3 was, dat ik er 2 terugkreeg. Misschien was het die poging met 1 embryo ook gelukt, maar dat weet je achteraf nooit. Inderdaad CP, wat als ze degene hadden tp die niet is blijven plakken? Lastig!

Ik ben voor zo hoog mogelijke kansen, maar ze komen er ook steeds meer achter dat er teveel mis kan gaan bij een twee (of meer) ling schap... en de techniek wordt steeds beter dus de kansen dat een enkele embryo blijft plakken ook steeds groter..
  woensdag 11 mei 2011 @ 22:17:28 #170
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_96674043
Pfff... het is en blijft wel heel erg bijzonder. Uberhaupt, zaadje/eitje/kindeke... Maar dat het allemaal gedaan kan worden door anderen als het wat moeilijker spontaan gaat dan is dit toch eigenlijk geweldig.

Isla, spannend! Het klinkt zo veelbelovend!

Mijn vriendin heeft PCOS maar vandaag leuk nieuws: spontaan zwanger *O*
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_96674097
Hee wat goed Rocka!! *O* Fijn nieuws zeg :Y *)
pi_96674511
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 22:17 schreef RockabeIIa het volgende:
Pfff... het is en blijft wel heel erg bijzonder. Uberhaupt, zaadje/eitje/kindeke... Maar dat het allemaal gedaan kan worden door anderen als het wat moeilijker spontaan gaat dan is dit toch eigenlijk geweldig.

Isla, spannend! Het klinkt zo veelbelovend!

Mijn vriendin heeft PCOS maar vandaag leuk nieuws: spontaan zwanger *O*
Dat zijn de leuke wonderen *O*
pi_96693110
Sorry dat ik hier zo weinig kom. Maar dat doe ik uit zelfbescherming dnek ik, ik wil er niet teveel mee bezig zijn :)

Maar meiden in juli starten we met de IUI :)
Kon in Juni al, maar dan is me man een weekend weg, en precies op het moment van de eisprong :')
  donderdag 12 mei 2011 @ 17:46:19 #174
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_96705859
Isla PUPO *O* Klinkt goed dus ik ga heel hard duimen

Klumsy wat fijn dat er nu wel eitjes zitten *O*

Orea in juni weer een TP *O* dat word vast weer zo'n leukerd :)

C_A juli IUI dat is al snel.. Spannend *O*
Be happy with the little things in life
pi_96707072
c_a, juli is het zo hoor ^O^

Ik begin een beetje zenuwachtig te worden voor de hysteroscopie morgen, Vriend kan het niet rondbreien op zijn werk en kan dus niet mee en zonder hem voel ik me lang niet zo zelfverzekerd en stoer in dit situaties.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')