Als je het hebt over 'in essentie' moet je ook naar de essentie kijken en niet naar de functie.quote:Op zaterdag 23 april 2011 13:09 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Lees mijn post dan ook. In essentie is het natuurlijk gewoon hetzelfde. Je kunt er hetzelfde mee, het werkt op een vergelijkbare manier en voor telco's is het op dezelfde manier inkomstendervend. Het werkt alleen neit via een VoI protocol maar over een eigen protocol. Het komt op hetzelfde neer, en Vodafone verzint er echt nog wel wat tegen.
Het stukje van GeenStijl wat je post is alleen maar populistisch gezeur wat via normale nieuwskanalen al bekend was en geeft verder geen achterliggende informatie.
O, zo gaat het bij de NS ook. Niet de prijzen verlagen buiten de spitsuren, maar enkel flink verhogen tijdens de spitsuren, als niemand een keus heeft (elk weldenkend mens vermijdt de spits als de ....)quote:Op zaterdag 23 april 2011 18:15 schreef gebruikersnaam het volgende:
De opta is voor omdat je dan kan kiezen. Ik vind het maar vreemd.
Ipv dat ze mensen korting geven die die diensten niet gebruiken, betaal je juist meer . Opta moet beter nadenken
Daar ben ik ook voor ja. Het voorbeeld van Facebook waar ik op reageerde is inderdaad onzin om dat apart te belasten, maar het belasten van zaken als WhatsApp valt wat voor te zeggen. Ik ben het er niet mee eens hoor, begrijp me niet verkeerd, maar ik snap de redenatie van KPN en Vodafone wel.quote:Op zaterdag 23 april 2011 18:02 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Verhoog dan de kosten van mobiel internetten naar ratio van verbruik. Da's dan eerlijk.
Dat gebeurt met stroom toch ook? wie meer verbruikt betaalt ook meer.
Zo werkt het niet. Mensen die veel Whatsappen verbruiken nog steeds heel weinig data. Daarmee wordt het 'probleem' niet opgelost.quote:Op zaterdag 23 april 2011 18:02 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Verhoog dan de kosten van mobiel internetten naar ratio van verbruik. Da's dan eerlijk.
Dat gebeurt met stroom toch ook? wie meer verbruikt betaalt ook meer.
Dit. Laatste keer dat ik keek stond de teller op 22k messages ofzo, iets van 30 MB in 2 maand.quote:Op zaterdag 23 april 2011 21:33 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Zo werkt het niet. Mensen die veel Whatsappen verbruiken nog steeds heel weinig data. Daarmee wordt het 'probleem' niet opgelost.
De vergelijking met een energierekening gaat dus ook niet op.
quote:Op zaterdag 23 april 2011 22:16 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Dit. Laatste keer dat ik keek stond de teller op 22k messages ofzo, iets van 30 MB in 2 maand.
Dat is toch absoluut niet veel man. 2,4 MB stelt echt geen flikker voor.quote:Op zaterdag 23 april 2011 22:22 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit dus ja. Ik snap het punt van KPN ook wel, maar ik denk niet dat dit de goede manier is om het op te lossen.
Prepaid internet is sowieso niet te betalen.quote:Op zaterdag 23 april 2011 23:38 schreef geldwolf het volgende:
En als je PrePaid heb moet je zeker Whatsapp tegoed kopen
Dat is precies het probleem voor KPN.quote:Op zaterdag 23 april 2011 23:43 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Dat is toch absoluut niet veel man. 2,4 MB stelt echt geen flikker voor.
Dat is het 'm juist, daarom kan KPN niet naar gebruik gaan afrekenen.quote:Op zaterdag 23 april 2011 23:43 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Dat is toch absoluut niet veel man. 2,4 MB stelt echt geen flikker voor.
Heel wijselijk vermelden ze hun tarieven per dag of per MB. Als je dat naar een maandbedrag gaat omrekenen, of naar een episode van een serie kom je op een belachelijk hoog tarief uit.quote:Op zaterdag 23 april 2011 23:43 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Prepaid internet is sowieso niet te betalen.
quote:Op maandag 25 april 2011 12:46 schreef remco_k het volgende:
Voor diegenen die er tegen zijn en er iets aan willen doen:
Zeg NEE! tegen `chatheffing` van KPN http://www.digiplay.nl/stem en geef het door!
Dat kan heel makkelijk. Of denk jij dat KPN niet kan zien naar welke server een pakketje gaat? Verbindingen naar *.whatsapp.com onderscheppen, tellen en belasten. Of blokkeren en voor een bepaald bedrag per maand pas weer openstellen.quote:Op zondag 24 april 2011 11:02 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Dat is het 'm juist, daarom kan KPN niet naar gebruik gaan afrekenen.
1. Jammer dat je vast zit aan een contractquote:Op maandag 25 april 2011 13:52 schreef gebrokenglas het volgende:
Gewoon KPN de rug toekeren en een andere provider nemen.
hmmmtsja. mensen met een contract hebben natuurlijk geen last, daar geldt het niet voor en gaat het gelden kan het contract kosteloos opgezegd worden. Maarja dan zit je zonder abonnement.quote:Op maandag 25 april 2011 13:56 schreef BlackLining het volgende:
[..]
1. Jammer dat je vast zit aan een contract
2. T-Mobile komt binnenkort ook met deze onzin
Joh, je snapt het niet. Het probleem van KPN is niet de verbruikte data, maar de teruglopende inkomsten uit SMS, omdat iedereen dat nu gratis doet via Whatsapp.quote:Op maandag 25 april 2011 13:40 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat kan heel makkelijk. Of denk jij dat KPN niet kan zien naar welke server een pakketje gaat? Verbindingen naar *.whatsapp.com onderscheppen, tellen en belasten. Of blokkeren en voor een bepaald bedrag per maand pas weer openstellen.
Dat dus, met als extra pijnlijke punt voor KPN dat de marge op SMS sowieso altijd al erg hoog was.quote:Op maandag 25 april 2011 14:32 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Joh, je snapt het niet. Het probleem van KPN is niet de verbruikte data, maar de teruglopende inkomsten uit SMS, omdat iedereen dat nu gratis doet via Whatsapp.
Daarom heeft het betalen naar dataverbruik geen nut, omdat een Whatsapp-bericht niks weegt.
En dan voor KPN kiezenquote:Op donderdag 21 april 2011 15:59 schreef the-it het volgende:
Allemaal leuk en aardig maar ik ben net 2 weken van dat stink t-mobile af, ik dacht ik kies de provider die het grootst is + het beste netwerk......
heeeeeuy protestt!!quote:Op maandag 25 april 2011 12:46 schreef remco_k het volgende:
Zeg NEE! tegen `chatheffing` van KPN http://www.digiplay.nl/stem en geef het door!
eens, dit zat er natuurlijk aan te komen, ben benieuwd wat de gevolgen van deze oplossing zijnquote:Op maandag 25 april 2011 15:22 schreef AJ187 het volgende:
Dit was wel te verwachten natuurlijk. SMSen gaat nu via WhatsApp en bellen via Skype. En dat voor een internetabbo van 10 euro per maand.
Andere providers hebben hier zeker weten ook 'last' van. Reken er dus maar op dat zij ook zullen volgen.
Klopt, maar heel veel providers blokkeren VoIP traffic al. Ik weet niet exact hoe het zit in Nederland, maar hier (Spanje) is er maar een enkeling waarbij Skype op de telefoon nog werkt, en als ze in dit apenland al zo ver zijn lijkt het me dat dit in Nederland al gemeengoed is.quote:Op donderdag 21 april 2011 16:17 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Dat heb ik me ook al eens afgevraagd. Als iedereen een smartphone heeft is er geen enkel nut nog om een telefoon abbonement in stand te houden. 10 euro voor internet en de rest is bijna kosteloos.
Of neem gewoon Vodafone.quote:Op maandag 25 april 2011 12:46 schreef remco_k het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |