abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95804601
Aan de hand van http://www.nrc.nl/nieuws/(...)st-zelf-samenzweren/ over dit onderzoek:
quote:
Pijnlijk nieuws voor mensen die geloven dat 9/11 een ‘inside job’ was, de maanlanding in een tv-studio opgenomen werd en Obama zijn geboortecertificaat heeft vervalst. Psychologen van de Universiteit van Kent hebben deze maand vastgesteld dat complotdenkers zelf een Machiavellistische mentaliteit hebben. Zij dromen ervan om als machthebber de burgerij te belazeren voor een hoger doel.

Volgens de onderzoekers Karen Douglas en Robbie Sutton treedt bij complotdenkers “psychologische projectie” op, de neiging om de eigen houding toe te dichten aan anderen.

189 studenten werden in het onderzoek langs de zogeheten Machiavelli-meetlat gelegd, met stellingen als ‘de beste manier om mensen naar je hand te zetten, is te zeggen wat ze willen horen’. Daarna moesten de studenten op een schaal van 1 tot 7 aangeven hoe waarschijnlijk een bepaalde samenzweringstheorie is. De uitkomst: mensen met een ‘lagere’ moraal zijn eerder aanhanger van een complottheorie dan mensen die van nature eerlijk zijn. In het British Journal of Social Psychology beschrijven Douglas en Sutton het krachtig: “De overtuiging ‘ze hebben het gedaan’ is ingegeven door de perceptie ‘ik zou het doen’.”

De psyche van complotdenkers is eerder onderzocht. Het tijdschrift Miller-McCune wijst op een studie uit 2007 van Patrick Leman. Volgens de Britse psycholoog voorzien complottheorieën in een gevoel van veiligheid en voorspelbaarheid. Dat is aantrekkelijk voor mensen die niet kunnen leven met een instabiele omgeving.
Uit het onderzoek zou blijken dat complotdenkers vaak een soort van "sociaal-cognitieve projectie" gebruiken: mensen zouden eerder een complottheorie aanhangen wanneer ze dachten dat ze in het complot mee zouden kunnen doen.

Flauwekul, of werpt het nieuw licht op het verschijnsel "complotdenken"?

Als het topic hier niet past/loopt mag het ook naar F&L :)
  donderdag 21 april 2011 @ 14:00:47 #2
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_95804710
Mwah, zit wel wat aan aangezien mensen pas in een complot geloven als ze ervan overtuigd raken door een aanzienlijk grote groep die er ook in geloven.
Je moeder is een hamster
pi_95804939
Correlationeel onderzoek, nuff said.
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_95805014
Er is niet zoiets als een ''complotdenker'' iedereen heeft zijn eigen complottheorieën waarin hij de waarheid ziet. Het is niet zo zwart op wit dat je of wel of geen complotdenker bent..
pi_95805147
Dit is zo'n typisch nieuwsbericht, waarvoor ze ons waarschuwen op de studie.
1. Correlationeel onderzoek. Dus je mag er geen (causale) conclusies uit trekken.
2. De validiteit vind ik niet erg hoog, omdat wat hierboven al gezegd wordt, het aannemelijk vinden van een bepaalde complottheorie, maakt je nog geen complotdenker.
  donderdag 21 april 2011 @ 14:17:00 #6
334475 Yu-Kee
De oesters van...
pi_95805422
Ik heb weleens het idee dat mensen die echt extreem in complotten geloven en daarin doorslaan, vaak mensen zijn die door hun ouders religieus zijn opgevoed, maar min of meer van de religie die ze van hun ouders hebben meegekregen, afgestapt zijn. Dit zie ik trouwens ook veel bij mensen die in allerlei paranormale zaken geloven. Maar omdat ze opgevoed zijn met 'geloof', kunnen ze niet meer echt zonder een geloof en laten zich dan meeslepen in complottheorieën en paranormale zaken. Misschien als een soort vertrouwdheid of verslaving.

Het lijkt alsof mensen die zonder geloof zijn opgevoed, veel minder geneigd zijn om ook in al die andere zaken (extreme complottheorieën en paranormale zaken) te geloven.
pi_95805770
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 14:10 schreef DuTank het volgende:
1. Correlationeel onderzoek. Dus je mag er geen (causale) conclusies uit trekken.
2. De validiteit vind ik niet erg hoog, omdat wat hierboven al gezegd wordt, het aannemelijk vinden van een bepaalde complottheorie, maakt je nog geen complotdenker.
Ik heb het artikel nog niet helemaal doorgelezen, en ik weet uit persoonlijke ervaring hoe de media wetenschappelijk onderzoek vaak op ongenuanceerde wijze berichtgeven, maar ik vond de conclusie in elk geval wel grappig (mocht er een kern van waarheid in zitten).

Wat precies een complotdenker is, is hier ook niet zo belangrijk; het artikel spreekt van "endorsement of conspiracy theories", dus het aannemen van specifieke complottheorieën.
pi_95806874
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 14:10 schreef DuTank het volgende:
Daar ben ik het mee eens.
pi_95807279
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 14:25 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ik heb het artikel nog niet helemaal doorgelezen, en ik weet uit persoonlijke ervaring hoe de media wetenschappelijk onderzoek vaak op ongenuanceerde wijze berichtgeven, maar ik vond de conclusie in elk geval wel grappig (mocht er een kern van waarheid in zitten).

Wat precies een complotdenker is, is hier ook niet zo belangrijk; het artikel spreekt van "endorsement of conspiracy theories", dus het aannemen van specifieke complottheorieën.
Ik vind het bijvoorbeeld heel aannemelijk dat er kabouters zijn, die zich kk snel verstoppen als er mensen aan komen en wij ze dus nooit kunnen zien. Maar dat wil niet zeggen dat ik in kabouters geloof, snap je?
  donderdag 21 april 2011 @ 15:46:20 #10
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_95808676
Ik las het vanochtend ook ja. Volgens mij zit er wel wat in, er zijn nogal wat complotdenkers met autoritaire trekjes en dat is één van de redenen dat de usuals geen modje zullen worden, daarnaast is het ook duidelijk als je bijv naar een Salvad0R kijkt dat hij regelmatig quasi-nonchalant fantaseert om iedereen die in zijn ogen niet deugt op te knopen. Mocht hij zijn zin krijgen dan zal de inquisitie weer in ere hersteld worden en een gruwelijke massaslachting volgen.

Ook de algemene houding dat complotdenkers zichzelf als een intellectuele voorhoede zien die met recht mogen neerkijken op het schaapachtige volk dat als een zombie de lamestream media volgt past in dat beeld. Medelijden met deze schaapjes wordt nl nooit vertoond; niet de machthebbers die de wereld dmv samenzweringen besturen maar de sheeple zijn de ultieme manifestatie van het kwaad, het minderwaardige, zo lijkt het wel.
pi_95820111
quote:
10s.gif Op donderdag 21 april 2011 15:46 schreef Terecht het volgende:
Ook de algemene houding dat complotdenkers zichzelf als een intellectuele voorhoede zien die met recht mogen neerkijken op het schaapachtige volk dat als een zombie de lamestream media volgt past in dat beeld. Medelijden met deze schaapjes wordt nl nooit vertoond; niet de machthebbers die de wereld dmv samenzweringen besturen maar de sheeple zijn de ultieme manifestatie van het kwaad, het minderwaardige, zo lijkt het wel.
Dit vat het heerlijk samen. Geeft meteen weer waarom veel discussiepartners hier erg hypocriet zijn...
pi_95836622
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 13:58 schreef Haushofer het volgende:
Aan de hand van http://www.nrc.nl/nieuws/(...)st-zelf-samenzweren/ over dit onderzoek:

[..]

Uit het onderzoek zou blijken dat complotdenkers vaak een soort van "sociaal-cognitieve projectie" gebruiken: mensen zouden eerder een complottheorie aanhangen wanneer ze dachten dat ze in het complot mee zouden kunnen doen.

Flauwekul, of werpt het nieuw licht op het verschijnsel "complotdenken"?

Als het topic hier niet past/loopt mag het ook naar F&L :)
De universiteit van Kent is een programming center van de Windsor-.famiilie.

Haushofer, welterusten.. en doe de groeten aan Prince William. :W
  vrijdag 22 april 2011 @ 00:39:03 #13
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_95836939
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 00:30 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

http://eeuauaughhhuauaahh.ytmnd.com/
pi_95837354
quote:
Wie is dit ? Arnold Schwarzenegger ? :D
  vrijdag 22 april 2011 @ 01:05:45 #15
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_95837742
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 00:52 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Wie is dit ? Arnold Schwarzenegger ? :D
Jouw schrijfsels doen me daaraan denken.
  vrijdag 22 april 2011 @ 01:14:04 #16
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_95837949
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 01:05 schreef Terecht het volgende:

[..]

Daar heb je wel een punt ja.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_95837955
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 01:05 schreef Terecht het volgende:

[..]

Je kunt ook gewoon schrijven dat je het niet met me eens bent; dat maakt alles wat overzichtelijker en gemoedelijker hier.
  vrijdag 22 april 2011 @ 01:25:29 #18
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_95838198
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 01:14 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Je kunt ook gewoon schrijven dat je het niet met me eens bent; dat maakt alles wat overzichtelijker en gemoedelijker hier.
Jij kan er natuurlijk ook voor kiezen je braaksels binnensmonds te houden en die in de daarvoor bestemde plaats te deponeren: de latrine die speciaal voor jou hier in BNW ooit eens is opgetuigd. Wellicht dat je wat onnozelen weet mee te trekken met die bijgoocheme opmerkingen van je, het ietwat kritischere publiek heeft vrijwel onmiddellijk door dat je een one-trick-pony bent. Inhoudelijke bijdragen hoeven we van jou niet te verwachten nl, of ga je een poging doen me te logenstraffen?
  vrijdag 22 april 2011 @ 09:05:27 #19
8372 Bastard
Persona non grata
pi_95841058
Ja daar was ik al bang voor he, dat het topic in de kortste tijd zou uit gaan monden in een strijd.
The truth was in here.
  vrijdag 22 april 2011 @ 13:18:03 #20
334475 Yu-Kee
De oesters van...
pi_95848331
quote:
Zijn de normale website-adressen nu eindelijk echt op ofzo... :')
  vrijdag 22 april 2011 @ 13:28:30 #21
334475 Yu-Kee
De oesters van...
pi_95848686
Oh trouwens, ik ben wel benieuwd wat de mensen hier van mijn visie vinden. Misschien zit ik er wel helemaal naast:

quote:
7s.gif Op donderdag 21 april 2011 14:17 schreef Yu-Kee het volgende:
Ik heb weleens het idee dat mensen die echt extreem in complotten geloven en daarin doorslaan, vaak mensen zijn die door hun ouders religieus zijn opgevoed, maar min of meer van de religie die ze van hun ouders hebben meegekregen, afgestapt zijn. Dit zie ik trouwens ook veel bij mensen die in allerlei paranormale zaken geloven. Maar omdat ze opgevoed zijn met 'geloof', kunnen ze niet meer echt zonder een geloof en laten zich dan meeslepen in complottheorieën en paranormale zaken. Misschien als een soort vertrouwdheid of verslaving.

Het lijkt alsof mensen die zonder geloof zijn opgevoed, veel minder geneigd zijn om ook in al die andere zaken (extreme complottheorieën en paranormale zaken) te geloven.
  Moderator vrijdag 22 april 2011 @ 13:35:16 #22
249559 crew  Lavenderr
pi_95848890
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 april 2011 13:28 schreef Yu-Kee het volgende:
Oh trouwens, ik ben wel benieuwd wat de mensen hier van mijn visie vinden of dat ik er misschien wel helemaal naast zit:

[..]

Jij hebt het idee dat het een substituut is voor het geloof wat men eerst aanhing? Dat zou misschien weleens kunnen, men zoekt toch iets wat houvast biedt om het geloof te vervangen .
  vrijdag 22 april 2011 @ 13:38:11 #23
309673 Yogaflame
Haters gaan Haten
pi_95848990
quote:

Zo lang je het onderscheid maakt tussen kritisch denken --> tinfoil hatting, ben ik het volledig met je eens.
Punt is dat de extreme complotdenkers, net als fundementalisten, jomanda-aanhangers, zwartekousengrefo's en mensen die in de bio-stabiel geloven, allemaal mensen zijn, die in menselijke valkuilen trappen.

Zo is er imho niks mis met interesse in het 'paranormale' (yuck). Alles ophangen aan voortekens, de positie van de sterren en hoeveel (al dan niet imaginaire) entiteiten die je die dag hebt gezien daarentegen, is weer een mooi voorbeeld van hoe het vooral niet moet. En een van de redenen daarvoor kan inderdaad zijn dat deze mensen dit patroon al van te voren in hun hersenen hebben staan ja, be it door opvoeding of vorming in hun latere levensjaren. :)
Don't sweat the petty things and don't pet the sweaty things.
  Moderator vrijdag 22 april 2011 @ 21:18:39 #24
249559 crew  Lavenderr
pi_95866150
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 13:38 schreef Yogaflame het volgende:

[..]

Zo lang je het onderscheid maakt tussen kritisch denken --> tinfoil hatting, ben ik het volledig met je eens.
Punt is dat de extreme complotdenkers, net als fundementalisten, jomanda-aanhangers, zwartekousengrefo's en mensen die in de bio-stabiel geloven, allemaal mensen zijn, die in menselijke valkuilen trappen.

Zo is er imho niks mis met interesse in het 'paranormale' (yuck). Alles ophangen aan voortekens, de positie van de sterren en hoeveel (al dan niet imaginaire) entiteiten die je die dag hebt gezien daarentegen, is weer een mooi voorbeeld van hoe het vooral niet moet. En een van de redenen daarvoor kan inderdaad zijn dat deze mensen dit patroon al van te voren in hun hersenen hebben staan ja, be it door opvoeding of vorming in hun latere levensjaren. :)
Mee eens. Interesse is goed, zolang je niet overboard gaat en tevens nuchter met beide benen op de grond blijft staan lijkt mij. Dus je leven niet inrichten aan de hand van wat er voorspeld wordt, maar zelf de regie in handen houden. Lijkt me dat je daar een evenwicht in moet vinden.
pi_95868529
Hier nog een leuke bevinding:

Professor Chris French and Dr Patrick Leman's research [3] has found that you are more likely to believe in conspiracy theories if:

a) You have low levels of trust.
b) You are alienated from society.
c) You are prone to assumption

Interestingly, I believed in the Zeitgeist films when I was depressed and the friend who recommended the film, who used to believe in David Icke's theories, told me that since he got a girlfriend, became more popular at school and so on- he stopped believing those ideas entirely.

http://conspiracyscience.com/
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_95868614
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 00:30 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Ik dacht al waar is die idioot van een Bankfurt eigenlijk gebleven :')
pi_95868716
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 01:25 schreef Terecht het volgende:

[..]

Jij kan er natuurlijk ook voor kiezen je braaksels binnensmonds te houden en die in de daarvoor bestemde plaats te deponeren: de latrine die speciaal voor jou hier in BNW ooit eens is opgetuigd. Wellicht dat je wat onnozelen weet mee te trekken met die bijgoocheme opmerkingen van je, het ietwat kritischere publiek heeft vrijwel onmiddellijk door dat je een one-trick-pony bent. Inhoudelijke bijdragen hoeven we van jou niet te verwachten nl, of ga je een poging doen me te logenstraffen?
_O_
  Moderator vrijdag 22 april 2011 @ 22:01:42 #28
249559 crew  Lavenderr
pi_95868774
Laten we proberen beleefd tegen elkaar te blijven. Is toch niet zo moeilijk?
pi_95873413
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 april 2011 22:01 schreef Lavenderr het volgende:
Laten we proberen beleefd tegen elkaar te blijven. Is toch niet zo moeilijk?
Het geeft niets Lavenderr;

een nietszeggend iemand die niets te melden heeft is net zo relevant als een leeg paasei op 3e paasdag.

Dat zo'n persoon af en toe toch de moeite neemt om mijn naam te vermelden in een post is een bewijs dat hij hopeloos verlegen is om zijn eigen leegheid op te vullen door zich schijnbaar te associeren in een discussie met mij; terwijl hij weet dat hij in alle discussies door mij genegeerd zal worden;

Het negeren van nietszeggende verschijnselen is namelijk economisch gezien de enige optimale beslissing.
pi_95873780
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 april 2011 13:28 schreef Yu-Kee het volgende:
Oh trouwens, ik ben wel benieuwd wat de mensen hier van mijn visie vinden. Misschien zit ik er wel helemaal naast:

[..]

w.b.t. de insteek: Jij hebt het over "geloven" in jouw visie. Terwijl volgens mij de essentie verder gaat namelijk: "weten".

Daarnaast zijn er ook tal van mensen die wel in complotten geloven, maar juist niet in het paranormale geloven. Deze groep heb je niet behandeld in jouw visie.
pi_95873834
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 23:22 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

een nietszeggend iemand die niets te melden heeft is net zo relevant als een leeg paasei op 3e paasdag.

Dat zo'n persoon af en toe toch de moeite neemt om mijn naam te vermelden in een post is een bewijs dat hij hopeloos verlegen is om zijn eigen leegheid op te vullen door zich schijnbaar te associeren in een discussie met mij; terwijl hij weet dat hij in alle discussies door mij genegeerd zal worden;

Het negeren van nietszeggende verschijnselen is namelijk economisch gezien de enige optimale beslissing.
Misschien moet je die gedachten in je hoofd dan eens gaan negeren.
  zaterdag 23 april 2011 @ 10:45:10 #32
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_95882154
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 23:22 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Hoe spitsvondig.

quote:
Het was geen willekeurige vermelding: het was een opmerking naar aanleiding van de zoveelste losse flodder die jij afvuurde.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_95882644
quote:
Ik las het vanochtend ook ja. Volgens mij zit er wel wat in, er zijn nogal wat complotdenkers met autoritaire trekjes en dat is één van de redenen dat de usuals geen modje zullen worden, daarnaast is het ook duidelijk als je bijv naar een Salvad0R kijkt dat hij regelmatig quasi-nonchalant fantaseert om iedereen die in zijn ogen niet deugt op te knopen. Mocht hij zijn zin krijgen dan zal de inquisitie weer in ere hersteld worden en een gruwelijke massaslachting volgen.

QFT.
pi_95887585
quote:

Wil je weer aandacht jongen?

Beter houd je mijn naam uit je desinformerende -edit-. Ik drop feiten. Nimmer fictie. Jij brengt geen informatie. Je valt alleen de mensen aan, die informatie delen.

Je counter-intelligence instelling faalt, en hard ook.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lavenderr op 23-04-2011 14:35:21 ]
pi_95887725
"Smoel" is een heel normaal Nederlands woord hoor.
  Moderator zaterdag 23 april 2011 @ 14:41:50 #36
249559 crew  Lavenderr
pi_95887814
quote:
15s.gif Op zaterdag 23 april 2011 14:37 schreef Salvad0R het volgende:
"Smoel" is een heel normaal Nederlands woord hoor.
Maar samen met het bijvoeglijk naamwoord kwam het een beetje lelijk uit je strotje, dus nu lijkt het wat vriendelijker ;)
pi_95887831
Het lijkt me trouwens wel lelijk voor de COINTELPRO te moeten werken in dit tijdperk van informatieve revolutie.

Lelijke baantjes voor lelijke mensen. Weettoch.
pi_95887882
quote:
Zeer Satanistisch. "Er is geen grotere zonde dan moedwillige onwetendheid en stupiditeit" ;)

En tot zekere hoogte ben ik het daar ook wel mee eens. Frasen als "Read the Fucking Manual", "de FAQ is die kant op" en "Google is je vriend"" als mensen op internet een vraag stellen waar ze zelf ook binnen 10 seconden het antwoord op hadden kunnen vinden zijn mij niet vreemd.
Maarja. Is dat werkelijk onbehulpzaam zijn ? Zeker als je ook de schrijver van de FAQ bent ;) ?
  zaterdag 23 april 2011 @ 14:46:36 #39
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_95887920
quote:
15s.gif Op zaterdag 23 april 2011 14:31 schreef Salvad0R het volgende:

...
Ik drop feiten. Nimmer fictie.
...
Daar verschillen de meningen dus nogal over, wat er eigenlijk automatisch voor zorgt dat je het zomaar feiten kan noemen.
Onikaan ni ov dovah
pi_95887926
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 14:46 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Daar verschillen de meningen dus nogal over, wat er eigenlijk automatisch voor zorgt dat je het zomaar feiten kan noemen.
Noem eens een voorbeeld dan?
pi_95887964
Komop kuthek, aanmaak'n met dat voorbeeld, er wachten lekkere wijven met dikke tieten op me bij verfrissende waterplassen.
  Moderator zaterdag 23 april 2011 @ 14:51:08 #42
249559 crew  Lavenderr
pi_95888008
quote:
4s.gif Op zaterdag 23 april 2011 14:49 schreef Salvad0R het volgende:
Komop kuthek, aanmaak'n met dat voorbeeld, er wachten lekkere wijven met dikke tieten op me bij verfrissende waterplassen.
Klinkt poëtisch *;

Kuthek iets minder :{
pi_95888067
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 14:51 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Klinkt poëtisch *;

Ja sorry hoor, maar de enige inbreng die die Tuinhek op dit forum heeft is twijfel zaaien bij keiharde overheid-belastende feiten. Hij geeft nooit enige informatieve kaas, dus ik heb geen respect voor die figuren, en ik ga ook zeker niet doen alsof ik dat wel heb.
pi_95888107
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 14:51 schreef Lavenderr het volgende:
Ach. Waar kan je beter mee vergeleken worden - een door de hemel vliegende schildpad van onbekend geslacht met 4 olifanten en een wereld op zijn/haar rug, of een plek waar vele mannen naar verlangen ?
Maargoed, offtopic. Excuus.
  Moderator zaterdag 23 april 2011 @ 14:57:56 #45
249559 crew  Lavenderr
pi_95888122
quote:
15s.gif Op zaterdag 23 april 2011 14:54 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Ja sorry hoor, maar de enige inbreng die die Tuinhek op dit forum heeft is twijfel zaaien bij keiharde overheid-belastende feiten. Hij geeft nooit enige informatieve kaas, dus ik heb geen respect voor die figuren, en ik ga ook zeker niet doen alsof ik dat wel heb.
Je hoeft van je hart ook geen moordkuil te maken, en dat doe je dan ook niet.
Het gaat mij alleen om sommige bewoordingen, die wel een beetje minder ehm expliciet mogen zijn :) .
pi_95888162
Degenen die in volgzaam verband via occulte religies op de hoogte zijn van de feiten zijn niets meer waard dan de schapen die denken dat de Paus de manifestatie van God op Aarde is, ook al pretenderen ze dat wel te zijn.

Soevereine, onafhankelijke mensen die zonder kuddegedrag op de hoogte zijn gekomen van de feiten, overstijgen al dat lafhartige volgzame volk.
pi_95888206
& I'm out.

Tuinhek zal wel weer met één of ander niet-terzake doend voorbeeld komen, over 9/11 en over hoe zeer dat géén CIA/Mossad-job is... Gaap... Luitjes worden wanhopig, met hun futiel ontkennende nonsens.
  Moderator zaterdag 23 april 2011 @ 15:04:13 #48
249559 crew  Lavenderr
pi_95888222
quote:
4s.gif Op zaterdag 23 april 2011 15:00 schreef Salvad0R het volgende:
Degenen die in volgzaam verband via occulte religies op de hoogte zijn van de feiten zijn niets meer waard dan de schapen die denken dat de Paus de manifestatie van God op Aarde is, ook al pretenderen ze dat wel te zijn.

Soevereine, onafhankelijke mensen die zonder kuddegedrag op de hoogte zijn gekomen van de feiten, overstijgen al dat lafhartige volgzame volk.
quote:
3s.gif Op zaterdag 23 april 2011 15:03 schreef Salvad0R het volgende:
& I'm out.

Tuinhek zal wel weer met één of ander niet-terzake doend voorbeeld komen, over 9/11 en over hoe zeer dat géén CIA/Mossad-job is... Gaap... Luitjes worden wanhopig, met hun futiel ontkennende nonsens.
Veel plezier met de wilde wieven aan het water 8-)
pi_95888838

[ Bericht 100% gewijzigd door Loppe op 23-04-2011 15:35:08 ]
  zaterdag 23 april 2011 @ 15:58:16 #50
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_95889394
quote:
15s.gif Op zaterdag 23 april 2011 14:54 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Dat jij niet kan lezen wil niet zeggen dat ik geen informatie heb gegeven in al die jaren :') En idd, dat voorbeeld waar je zelf mee komt is een mooi voorbeeld van wat ik bedoelde. Dat 'feit' is vooral jouw mening. Dat opzich is prima, maar bombardeer het dan niet gelijk tot feit.

En uiteraard mag je een flink end optiefen met je gescheld...
Onikaan ni ov dovah
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')