Geen idee hoe je dat erin leest, maar je denkwijze is wel vaker een mysterie voor velenquote:Op zaterdag 23 april 2011 13:13 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Dus je hebt een lekkere dikke hypotheek?
En de huidige jongeren wil jij alle voordelen die jijzelf gehad hebt dus ontzeggen, want de bubbel moet wel instand gehouden worden natuurlijk...quote:Op zaterdag 23 april 2011 12:45 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd heb ik pas een huis (beter: bouwkavel) gekocht toen ik het kavel met gespaard geld kon kopen. En omdat we zelf -met bloed, zweet en tranen- in eigen beheer bouwden kon ik een deel van de bouwsom in de tussentijd ook sparen (twee jaar gebouwd in elke seconde vrije tijd). Sinds ik het twee jaar later verkocht, heb ik tegenover leningen altijd meer dan dat bedrag aan spaargeld gehad. Maar ik vond de financiele ruimte die het gaf wel prettig, ik KON immers aflossen, maar HOEFDE niet. Omdat die centen op de bank stonden, kon ik als ik liever mijn baas een gestrekte middelvinger wilde gevenIk heb graag de mogelijkheid van keuzes
En ik heb het niet zo op bazen.
Volgens de heerschende defintie hier was ik grootschuldbezitter en bankslaaf, maar de facto had/heb ik meer vrijheid dan wie dan ookIn dogma's denken helpt niet
Het feit dat ik een huis bezat/bezit houdt in dat ik een hedge heb tegen oplopende woonkosten, en ik vind dat wel prettig.Mijn energie stop ik dan liever ergens anders in
Overigens denk ik dat de meesten hier de jaargang van mijn generatie een beetje verkeerd inschatten
Het sluit wel netjes aan bij de topictitel. Dat dan weer wel.quote:Op zaterdag 23 april 2011 14:31 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Geen idee hoe je dat erin leest, maar je denkwijze is wel vaker een mysterie voor velen
pardon, exact welk voordeel heb ik gehad?quote:Op zaterdag 23 april 2011 14:36 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
En de huidige jongeren wil jij alle voordelen die jijzelf gehad hebt dus ontzeggen, want de bubbel moet wel instand gehouden worden natuurlijk...
Hieruit:quote:Op zaterdag 23 april 2011 14:31 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Geen idee hoe je dat erin leest, maar je denkwijze is wel vaker een mysterie voor velen
Je praat in de verleden tijd, maar je zegt nergens concreet dat je je schulden daadwerkelijk op dit moment hebt afgelost. Je lult maar een beetje in de ruimte, zoals altijd. Ik zou ook kunnen zeggen dat je zevert als een bejaarde, maar dat zeg ik maar niet, want dat vind ik onaardig.quote:Volgens de heerschende defintie hier was ik grootschuldbezitter en bankslaaf
bij deze: afgelost. Happy?quote:Op zaterdag 23 april 2011 15:32 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Hieruit:
[..]
Je praat in de verleden tijd, maar je zegt nergens concreet dat je je schulden daadwerkelijk op dit moment hebt afgelost. Je lult maar een beetje in de ruimte, zoals altijd. Ik zou ook kunnen zeggen dat je zevert als een bejaarde, maar dat zeg ik maar niet, want dat vind ik onaardig.
Ik geloof er geen ruk van.quote:
Jouw ongeloof vind ik vooral jouw probleemquote:Op zaterdag 23 april 2011 15:36 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Ik geloof er geen ruk van.
Overigens was het een vraag van mij. Daar had je natuurlijk ook gewoon meteen normaal antwoord op kunnen geven, in plaats van weer zo'n verzuurde oneliner.
Koopakte. Anders woon ik waar ik wilquote:Op zaterdag 23 april 2011 15:44 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
onder overlegging van een uitreksel van het kadaster
ahum, op dat uitreksel staat zowel de huidige eigenaar als of het bezwaard is met een hypotheek hoorquote:Op zaterdag 23 april 2011 15:45 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Koopakte. Anders woon ik waar ik wil
Volgens mij heb jij echter veel meer van je generatie 'genoten'.quote:Op zaterdag 23 april 2011 16:00 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
waaruit blijft dat RemcoDelluf en ik generatiegenoten zijn
jamaar..... da's de schuld van iemand andes hoor!quote:Op zaterdag 23 april 2011 16:12 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij veel meer van je generatie 'genoten'.
Bron? in de huurbrief staat:quote:Op zaterdag 23 april 2011 13:51 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Omdat ze dat dan wettelijk verplicht zijn wellicht?
Daar staat niets over minimale of verplichte huurstijgingen.quote:In het regeerakkoord is een maatregel aangekondigd die scheefwonen tegen gaat en de doorstroming bevordert, namelijk de hogere huurstijging voor huishoudens met een inkomen van meer dan ¤ 43.000. Voor hen zal een maximale huurstijging van inflatie+5% gaan gelden.
Het lijkt me sterk dat als die 5% daadwerkelijk opgenomen wordt in de wet, dat die dan vrijblijvend is. Die word immers opgenomen om aan de richtlijnen van de EU te kunnen voldoen. Dat gaat 'vrijblijvend' bij voorbaat niet lukken.quote:Op zaterdag 23 april 2011 16:16 schreef janatwork het volgende:
Daar staat niets over minimale of verplichte huurstijgingen.
Welke richtlijnen van de EU? de 33.000 euro toewijzingsgrens was een vanuit de EU opgelegde maatregel. de 5% huurverhoging is er 1 die door dit kabinet bedacht is.quote:Op zaterdag 23 april 2011 16:19 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Het lijkt me sterk dat als die 5% daadwerkelijk opgenomen wordt in de wet, dat die dan vrijblijvend is. Die word immers opgenomen om aan de richtlijnen van de EU te kunnen voldoen. Dat gaat 'vrijblijvend' bij voorbaat niet lukken.
Dan ben ik abuis, dat kan ook. Geeft niets, dan heb ik die ene keer per jaar voor 2011 in ieder geval achter de rug.quote:Op zaterdag 23 april 2011 16:29 schreef janatwork het volgende:
Welke richtlijnen van de EU? de 33.000 euro toewijzingsgrens was een vanuit de EU opgelegde maatregel. de 5% huurverhoging is er 1 die door dit kabinet bedacht is.
Die 33k is ook door (links) Nederland bedacht; van de EU mochten we elk gewenst grensbedrag invoeren.quote:Op zaterdag 23 april 2011 16:29 schreef janatwork het volgende:
[..]
Welke richtlijnen van de EU? de 33.000 euro toewijzingsgrens was een vanuit de EU opgelegde maatregel. de 5% huurverhoging is er 1 die door dit kabinet bedacht is.
Ben je 34? Ik had altijd het vermoeden dat je een stuk ouder was.quote:Op zaterdag 23 april 2011 16:00 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Zie je meteen mijn geboortedatum waaruit blijft dat RemcoDelluf en ik generatiegenoten zijn
Toch zal dat niet helpen om de bubble in stand te houden, daarvoor wordt er veel teveel gebouwd de komende jaren in een krimpende markt, naast een op zeker verder getorn aan de HRA subsidie en een op zeker stijgende rentequote:Op zaterdag 23 april 2011 16:29 schreef janatwork het volgende:
[..]
Je blijft dat maar roeptoeteren, net als je HWF verhoging obesssie, maar heb je ook bronnen???quote:Op zaterdag 23 april 2011 22:08 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Toch zal dat niet helpen om de bubble in stand te houden, daarvoor wordt er veel teveel gebouwd de komende jaren in een krimpende markt
Waarom zou je dat in godsnaam willen dan?quote:
klets niet joh.quote:Op zaterdag 23 april 2011 22:12 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Je blijft dat maar roeptoeteren, net als je HWF verhoging obesssie, maar heb je ook bronnen???
Zover ik weet is er behoefte aan 80.000 nieuwe woningen per jaar tot 2025, en er worden er volgens jou 55.000 gebouwd.
En nu niet bij mij gaan zeuren om bronnen, die kun je gewoon bij het CBS vinden. Jij stelt namelijk dat er te weinig worden gebouwd, dus jij bewijst.
Je bronnen ontbreken nog steeds(!) en die zijn echt gewoon te vinden bij het CBS hoor.quote:Op zaterdag 23 april 2011 22:36 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
klets niet joh.
In de jaren 70 toen waren er echt veel woningen nodig en toen bouwde men max 100.000 per jaar.
We zitten nu in een markt waar iedereen wil cashen , verzekeraars, corporaties en babyboomers en de gemeenten hebben heel veel geld nodig nu
Ik wilde eigenlijk huren. Dit aangezien ik niet verwacht lang in mijn huidige woning te blijven wonen. De overdrachtsbelasting en andere kosten zijn eigenlijk niet rendabel voor mij.quote:Op zaterdag 23 april 2011 22:25 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Waarom zou je dat in godsnaam willen dan?
Oh ja, voor de virtuele vrijheid! Toch...?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |