Die corrigeren je ogen als je slaapt, heb je overdag geen lenzen meer nodigquote:Op woensdag 20 april 2011 21:40 schreef porsche1 het volgende:
Wat heb je aan nacht lenzen als je slaapt?
Maar wat nou als jij op school zit en je ogen worden ineens weer bagger?quote:Op woensdag 20 april 2011 21:42 schreef Adelante het volgende:
[..]
Die corrigeren je ogen als je slaapt, heb je overdag geen lenzen meer nodig
Als je die lenzen 8 uur met slaap in hebt, kun je 24 uur goed zien. Dus als je ze een nachtje vergeet heb je wel een probleempje.quote:Op woensdag 20 april 2011 21:44 schreef porsche1 het volgende:
[..]
Maar wat nou als jij op school zit en je ogen worden ineens weer bagger?
Hmm oke.quote:Op woensdag 20 april 2011 21:46 schreef Adelante het volgende:
[..]
Als je die lenzen 8 uur met slaap in hebt, kun je 24 uur goed zien. Dus als je ze een nachtje vergeet heb je wel een probleempje.
Net als Trijntjequote:Op woensdag 20 april 2011 21:47 schreef porsche1 het volgende:
[..]
Hmm oke.
Ik draag toch liever dag lenzen. Daarom heb ik ze ook.
Wie?quote:
Hier een stuk over nachtlenzen van mijn opticien site:quote:Op woensdag 20 april 2011 21:49 schreef Njosnavelin het volgende:
Ik begrijp nooit aan nachtlenzen hoe je dan genoeg zuurstof in je ogen krijgt.. Want met gewone lenzen gaat het door de gaatjes in je lens, maar als je je ogen dicht doet kan de zuurstof er niet meer goed doorheen.. Vandaar de reden dat je niet met lenzen moet slapen.
Maar hoe werkt dat dan met nachtlenzen
TNX!!!! Die 2e dag dan, zie je dan 's avonds ook nog goed of dan niet meer...???quote:Op zaterdag 23 april 2011 13:40 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Ik gebruik al 1,5 jaar met grote tevredenheid nachtlenzen.
En een nachtje overslaan is echt geen groot punt, je ziet nog vrij goed die dag erna.
Dat heb ik ook, en ik onderhoud ze optimaal.quote:Op maandag 25 april 2011 00:20 schreef MeScott het volgende:
Heb ze zelf nu ook al weer bijna vijf jaar. Bevallen prima, en hoewel ik het wel merk als ik ze een nachtje niet in gehad heb, is het zeker goed te doen. Normale sterkte is -1.25 en -1.5, maar ik heb nu zelfs 150% zicht, dus ze werken voor mij echt super goed. Ze kosten 150 euro per stuk en er wordt aangeraden ze elk jaar te vervangen, maar ik doe er meestal anderhalf jaar mee, dus dat scheelt weer.
Het enige nadeel is dat ik 's ochtends van die gore troep in m'n ogen heb, maar ik moet ook bekennen dat ik ze niet echt goed verzorg (gewoon water vs. lenzenvloeistof), dus dat zou ook daar door kunnen komen.
Nou, dat is dan dus niet nodigquote:Op maandag 25 april 2011 01:35 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Dat heb ik ook, en ik onderhoud ze optimaal.
Zo extreem is het bij mij nou ook weer niet, gewoon wat meer slaap in m'n ogen dan normaal.quote:Op maandag 25 april 2011 04:34 schreef MeScott het volgende:
[..]
Nou, dat is dan dus niet nodig![]()
Weet jij of er iets voor is? Want nu kan je niet bij iemand blijven slapen zonder na het opstaan meteen de badkamer in te duiken om je gezicht te wassen/douchen...
Je hoeft 's avonds niets uit te doen, dus met uitgaan is het een stuk makkelijker. Daarnaast remmen ze de achteruitgang van je ogen, en zijn ze heel erg zuurstof doorlatend.quote:Op maandag 25 april 2011 13:08 schreef Raymond_D het volgende:
Wat is nou eigenlijk het grote voordeel ten aanzien van lenzen voor overdag? 's Ochtends doe je ze uit i.p.v. in en 's avonds doe je ze in i.p.v. uit. Lijkt mij lood om oud ijzer.
En daar wil ik nog bij toevoegen als je hooikoorts hebt geen daglenzen kan hebben, want dan zit je de hele tijd in je ogen te wrijven.quote:Op maandag 25 april 2011 18:16 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Je hoeft 's avonds niets uit te doen, dus met uitgaan is het een stuk makkelijker. Daarnaast remmen ze de achteruitgang van je ogen, en zijn ze heel erg zuurstof doorlatend.
Ik kon geen daglenzen meer dragen, en overdag harde lenzen dragen is erg ongemakkelijk, 's nachts kan er niet zoveel in je ogen komen.
Wat voor nadelen heeft het dan?quote:Op dinsdag 26 april 2011 16:59 schreef HenkySpanky het volgende:
Nachtlens werd door mijn opticien afgeraden vanwege hoornvlies vervorming, dat heeft op lange termijn veel nadelen. Harde lenzen had die ook afgeraden dus ik heb nu zachte maandlenzen. Werkt prima, zelden last van en ik kan er zelfs mee zwemmen ( ogen niet opendoen onderwater is op eigen risico, kan opzich wel )
Opticien = Dreyer, iedere 6 maanden controle
Kosten = ¤7,- per lens per maand ( ong 15-20 euro per maand met vloeistof erbij )
Veel succes, eerste paar nachten is het best kutquote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:28 schreef sandert98 het volgende:
Ik heb gekozen: Ik heb nachtlenzen besteld bij mijn opticiën!:)
Maar ik slaap wel wat langerquote:Op zaterdag 7 mei 2011 00:46 schreef Dientje12 het volgende:
Ik draag altijd dag lenzen zuurstof doorlatend 's ochtends doe ik ze in en 's avonds eruit.
Nachtlenzen lijken mij niks ivm ik slaap maar 5 a 6 uurtjes per nacht..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |